Forum >> 156

berobbantam07-10-2017 20:01:45 // 153490
Szia
Én se tudom.De a kormányom mintha könnyebb lenne.De lehet csak bebeszélem magamnak:)Az viszont biztos,hogy nem nyöszörög.Eszembe jutott még valami.A toronyszilent fészkén középen van az a műanyag kupak.Lehet fúrok rá egy két milis lukat ha megint elkezd nyöszörögni.Van normális láncfűrészhez való orrkerék zsirzóm.Avval tele lehet vágni szilikonzsírral a torony kiszedése nélkűl.
Levee156SW07-10-2017 08:38:51 // 153489
Valo igaz, hogy meghuzas elott a belsejuk meg forog (es a kulseje sincs odasutve,ha jol tudom),de szarazon meghuzva megszorulhat annyira,hogy tulzottan feszuljon.
Tehat elmeletileg tenyleg eleg vagy csak kenni,vagy csak a meghuzas szogere figyelni-de akkor mar inkabb az elobbi-es a szilikonzsir meg a sos szmotyi es egyebek gumigyilkos hatasat is lassitja. :)
Levee156SW07-10-2017 08:33:06 // 153488
Ez a toronyszilentes gondolat nem rossz- bar miutan nem McPherson,nem tudom,a gyakorlatban van-e jelentosege a kenesnek a mukodesben-de a gumialkatresz elettartamanak biztos,hogy jot tett.
berobbantam07-10-2017 06:49:57 // 153487
Helló
Na meg történt tegnap a csere.Végül is kiszedtem konzolostol,és jól tettem.A toronyszilent fészke por száraz volt.Megkentem ezt is szilikon zsírral.Az alsó csavart terhelt állapotban húztam le.Eredmény.Kormány szerintem könyeb.A futómű néma.Semmi nyüszögés meg kopogás
JulesTS06-10-2017 15:56:09 // 153486
Ebben igazad van...
Juve15605-10-2017 21:30:37 // 153485
Szia! Én úgy cseréltem, hogy a doblemezt kiszereltem (pár csavar fogja csak) majd a felső lengőkar gömbfejéről csavar le kalapáccsal kiütöttem (nem volt célszerszámom de simán ki jött) majd ezt követően a lengőkar felső átmenő csavarját szedtem ki. (ha nincs fent a doblemez akkor simán ki tudod húzni a hosszú csavart). Nekem egy egy oldal kb fél óra volt, viszonylag gyorsan ment.
berobbantam05-10-2017 20:09:24 // 153484
Sok mindenhez nem kell.De azért egyszerűbb ha van:)Én nem vagyok egy vastag alkat.De még az olajcseréhez is meg kell emelnem valamennyire az egyik oldalát.Az ültetés "egyik előnye:)".De azért megoldom.Holnap neki ugrok
osee_selespeed05-10-2017 19:25:54 // 153483
Pedig az alsó legkőkart nem hülyeség terhelt állapotban lehúzni, ahová a lengéscsillapító van bekötve. A gumi elforog, csak nem mindegy, hogy berugózáskor 2x annyira feszül.
JulesTS05-10-2017 12:25:12 // 153482
Ehhez nem is kell akna. Garazsban van, csak beallni nem tudok, ugyhogy mindent akna nelkul csinalok en is...
JulesTS05-10-2017 12:23:21 // 153481
Ez teljesen felesleges:
"amit a vegen elmond,az a felso hosszu csavarra is igaz!-akkor kell meghuzni,mikor a foldon all az auto (kis gurigatas utan),kulonben hipphopp elkoszonnek a szilentek"
A folso lengokarban levo szilentek teljesen korbeforognak, gyakorlatilag mindegy, hogy milyen allapotaban huzod meg a hosszu csavart, igy az alu konzol kiszerelt allapotaban is meg lehet huzni. Az also lengokarba a szilent bele van ontve, a lengokar mozgasakor a gumi csavarodik, igy annal sincs sok ertelme a terhelt allapotban meghuznasnak. Persze ettol fuggetlenulmindenki ugy csinalja, ahogy jonak latja...
berobbantam04-10-2017 21:38:37 // 153480
Köszi szépen.Gömbfej kinyomóval felszerelkeztem.Kalapács van.És szerelgettem is már egy keveset.Zsír is van mind a két féle.Akna nincs.Ez elég nagy szopó faktor.De ez van.
Levee156SW04-10-2017 20:53:36 // 153479
Nem tudom,mennyire altalanos,nekem gyari SW-n szerintem a rugok vannak kisse kilagyulva (ül vagy 3 centit)-forszirozott kanyarban,terheletlen hatso resznel kezd kicsit libegni-lobogni a hataron-szerintem a szedanenal rosszabb torzios merevseg is betehet.
Egyutt lehet vele elni-meg aztan mikor ures egy kombi hatulja? :P
Levee156SW04-10-2017 20:48:18 // 153478
Akkor mondanam,mi az,ami abbol kimaradt:

-amit a vegen elmond,az a felso hosszu csavarra is igaz!-akkor kell meghuzni,mikor a foldon all az auto (kis gurigatas utan),kulonben hipphopp elkoszonnek a szilentek.
-az uj lengokaron a gombfejnel a harang alatt grafitos zsirral, a szilenteknel szilikonzsirral erdemes csinalni egy "nullreviziot" (akar a szilentket kiutve,majd vissza), kulonben...
-a gombfej szaranak onzaro a kupszoge,igy csapszegkinyomo nelkul szetszedni szopoag - egy min. 1-2 kilos kalapacs nelkul hozza sem erdemes fogni (es celozni is tudni kell vele,hogy az ember ne a csonkallvanyt,meg a sarvedot/soblemezt verje szet).Osszerakaskor pici zsir ide is menjen osszerohadas ellen.
-tok folosleges az egesz felso alucuccot lebontani-mind a 4 csavart kell lazitani,de csak annyira,hogy a kar csavarjat ket rugomenet koze ki lehessen tolni.
berobbantam04-10-2017 20:09:47 // 153477
Köszi szépen.Meg van a hétvégi program.A videón minden olyan egyszerű:)
VV604-10-2017 19:35:04 // 153476
A rendes coilovert be tudod állítani úgy is, hogy puhább legyen a gyári rugózásnál, ha viszont nagyot ültetsz, de nem keményíted fel, akkor állandóan össze fog ütni, ami nem jó. Sajnos ez ilyen játék: ha ültetsz, keményítened kell.
Egy 45mm-es ültetés a gyári gátlókkal halálos. Halálosan szar, mert a gátlók állandóan egy összenyomott állapotban lesznek, ráadásul az erejük kevés lesz a vastagabb rugókhoz így pattogni fog az autó.
Kócosw04-10-2017 12:25:21 // 153475
nincsmit, sok sikert a projekthez ;)
Balint04-10-2017 11:10:03 // 153474
Értem. Köszönöm a segítséget. :)
Kócosw04-10-2017 11:08:17 // 153473
sztem meretben ugyan az, csak kemenyebb a rugozasuk.
Balint04-10-2017 10:59:17 // 153472
Ahogy nézem a képeidet, az elég is lenne nekem is. :)
A gta gátlói rövidebbek, mint a gyári sport csomagos gátlók nem tudod véletlenül?
Kócosw04-10-2017 10:55:41 // 153471
akkor az 40 a vegere, mint nalam.
Balint04-10-2017 10:53:19 // 153470
Nem, azért annyira nem akarom leültetni, de egy pár centit akarok lejjeb rajta.
Most elvileg a sport futóművel 2 centit ül és még kb 2-őt lehetne. :)
Kócosw04-10-2017 10:47:22 // 153469
ha az az elved hogy "Ültesd le annyira hogy ne lehessen hasznalni es hasznald! "
Akkor alá a gewindével,es a porba vele :) Olajteknöt vegyel azert akkor tartalekba ;)
Balint04-10-2017 10:39:21 // 153468
Főleg a keménységére az ültető rugóhoz képest.
Ha kb 40-50 mm-re van ültetve vele akkor is jóval keményebb, mint ha csak rugó lenne cserélve, vagy még azért használható?
30 mm-es rugó nekem szerintem kevés lenne. :D
De nézem alfisti.net-en 45 mm-es novitec rugókat is.
Kócosw04-10-2017 10:35:46 // 153467
nalam mar a -40 el a 18" on is figyelni kell me nem puha de meg hasznalhato :)
Kócosw04-10-2017 09:34:35 // 153466
neked kell tudni ,mi van a veseköveiddel :)
VV604-10-2017 09:31:40 // 153465
De igen. Mire vagy kíváncsi?
bb_14504-10-2017 09:02:34 // 153464
Egyszer egy barétom azt mondta, ami nincs a youtube-on az nem is létezik...
Igaz, hogy ez 147, de ugyan ez a menete.
video
Balint04-10-2017 09:01:17 // 153463
Ez mondjuk meggondolandó.
Kócosw04-10-2017 08:33:57 // 153462
nem tapasztalat de több helyröl hallottam rola aki ilyet használt hogy állat kemények... :)
Balint04-10-2017 07:33:05 // 153461
Köszi a válaszokat! :)

Állítható futóművel senkinek nincs tapasztalata?
berobbantam03-10-2017 19:14:22 // 153460
Sziasztok
első felső lengőkar csere előtt állok.Valaki leírná ennek a szakszerű menetét pár szóban?Jöhet privátban is.Meghúzási nyomatékok érdekelnének,az hogy a gólyalábat ki kell-e szedni hozzá valamint hogy hol mit zsírozzak.
pistino103-10-2017 18:22:24 // 153459
Nekem úgy tűnik, hogy kicsit billeg a hátulja, szilent, vagy lengéscsillapító lehet, vagy ez is ilyen "alfás"?
Juve15603-10-2017 17:34:53 // 153458
Koszonom szepen a segitseget!
Levee156SW03-10-2017 17:25:34 // 153457
Szia,
"Birth" alnev alatt fut a gyari pl. Bardiban,teljesen baratsagos aron.
(A nevet probaltam osszefuggesbe hozni a Visconti cimer jelentesevel, de ugy tunik,amugy nem minden Birth cucc gyari Alfa.)
Beszereleskor erdemes figyelni arra,hogy a stabilizator csatlakozo felulete sima legyen,es jol kent (pl. szilikonzsirral).Ha mar godrosre rohadt a rud,csiszolas es passzivalas utan erdemes megperselyezni (en vas sorosdobozbol csinaltam).
Juve15603-10-2017 16:59:28 // 153456
Sziasztok! Erdeklodni szeretnek, hogy milyen gyartmanyu stabilizator szilentet vegyek ami azert birja egy darabig! Kicsit kopog az eleje! Lengokarok cserelve lettek! Koszi
Redneck Viking03-10-2017 13:33:40 // 153455
eladó 156 v6 (2000.) sürgősen, friss vezérlés, olaj stb stb, kell vele foglalkozni,

250.000 ft!!! ajándék!
Béci Ɨ|ѯ03-10-2017 12:31:05 // 153454
Én a -40 mm-es rugókat kiszedettem és helyette 30 mm-es Eibach rugókat + Koni str.t gátlókat kapott. Nekem állandóan leért az eleje a 4cm-es ültetéssel. Most sokkal használhatóbb.

Bevallom, hogy nem értem, hogy lehet 50-60 mm-es, vagy még nagyobb ültetéssel autózni.
Kócosw03-10-2017 11:44:16 // 153453
Nekem fix -40 van fent,eibach rugók,es 156 gta ból való gyári gátlók.
18" os nyarikkal is elmegy siman.nem mondom ,bakhatas uton azert figyelek mert felhasalhat.
nem 4 szemelyes setup 😉
Balint03-10-2017 10:47:12 // 153452
Sziasztok!

Érdekelne a tapasztalatotok, véleményetek (akinek volt már az autójában) állítható magasságú futóművel kapcsolatban! Ha még használható módon van letekerve nem pedig koppra, úgy is nagyon kemény és pattog?(kb 40-50mm)
Jövőre tervezek venni és gondolkodtam ezen is és ültetőrugón is.
Ha csak rugót vennék akkor is kéne lengéscsillapítókat cserélnem elől, mivel az egyik elkezdett kopogni, viszont a gewindével ez is meg lenne oldva.
Ta-Technix-et és V-maxx-ot néztem állíthatóból.
Sportfutóműves az autóm, ezért egy 30 mm-es ültetőrugó nem is ültetne rajta túl sokat gondolom.
Előre is köszi a válaszokat!
berobbantam28-09-2017 20:07:40 // 153451
Hello
Egyenlőre kicserélem a két stabpálcát.És jól átpajszerozom az összes szilentet gömbfejet.Majd kiderül.
Skodra28-09-2017 18:04:25 // 153450
Szia! Az nem jóhír!! A kormánymű háza öntvény,és a csavar gondolom tönkreteszi a menetet a kitekeréskor, főleg ha picit rozsdás már a csavar:
Skodra28-09-2017 18:01:50 // 153449
Sziasztok! Nekem pl most a kormánymű adja a kopogást! A fogasléc lóg a kormánymű házban,főleg teljesen kitekert állapotban lehet érezni!
3Szék-ej28-09-2017 15:05:21 // 153448
Én is minden üzletben kerestem csak a gumi részt, de nem tálaltam. Persze ez Szatmárnémetiben történt. Majd az Autonet alkatrész forgalmazó nagy raktarjaban tálaltam potom pénzért, 1200 ft. Pedig a boltok nagy része is az Atonettől rendeli az árut.
3Szék-ej28-09-2017 14:53:11 // 153447
Szerintem felső lengőkar silent. Az enyém is ezt műveli bal oldalon. Csak felemelve derült ki amikor nem nyomta a súly.
pdudas28-09-2017 14:08:34 // 153446
Sziasztok!

156 JTS SW-re melyik hatso ablaktorlo ajanlott?
Vaico, Metzger vagy Stark?

Ez komlett lapat, nem csak gumi - olyat nem talaltam.
16-30 Euro kozotti osszeg.

Koszi!
Jani5528-09-2017 00:06:38 // 153445
Az égvilágon semekkora gondot nem okoz, nyugodtan használd a kocsid.
Jani5528-09-2017 00:06:38 // 153444
Az égvilágon semekkora gondot nem okoz, nyugodtan használd a kocsid.
Levee156SW27-09-2017 22:21:00 // 153443
Hat,dizelnel szerintem eleg orosz rulett tultolteni,ha csak kicsit is nem patika valami...
berobbantam27-09-2017 21:39:05 // 153442
Szia
Műszakin volt ma.Végigrángattak mindent,de nem találták meg mi kopog.Műszakit is megkapta.Majd kiderítem
Kazes☻27-09-2017 20:44:02 // 153441
Nem is a toronycsapágy szokot elkakálódni, hanem a torony szilent, az meg van a kocsidban... összekeverik... :) Az alsó gömbfejet szerintem csak megemelt keréknél tudod jól ellenőrizni... lehet, hogy azt hallod. De simán lehet a stab pálca is, vagy a stab szilent is. Vizsgálódni kell tovább. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.