Forum >> 156
tormasigyulus26-02-2017 20:06:52 // 152592
Poló26-02-2017 14:47:43 // 152591
Az oké, de ha azzal adják a felnit? Én sem akartam 215/40-et, de ezzel sikerült vennem a felniket. Ha már így jött össze, akkor elhasználom. Venni majd 225/40-et fogok, egyrészt olcsóbb, másrészt nagyobb a választék. Komfortban szerintem az a pár mm nem fog érződni.
veteranviking26-02-2017 12:38:12 // 152590
Peta9826-02-2017 12:29:51 // 152589
225/40 R18 teljesen jó! Felesleges az a nagyon peres gumi!
PistaFR26-02-2017 12:16:47 // 152588
Ugyanolyan foglalatban ugyanolyan izzó van benne, mint a nagy műszerekben.
pdudas26-02-2017 08:08:59 // 152587
Ha mar igy belementunk: sima rizsszem izzo van benne vagy valami specialis?
Milyen hosszu vezetek kell az izzora, vagy netan olyan betekeros foglalata van mint pl. a kilometerorakban?
Ledesitheto? Nyilvan megfelelo elotet ellenallassal vagy mas modon szabalyozva.
Milyen hosszu vezetek kell az izzora, vagy netan olyan betekeros foglalata van mint pl. a kilometerorakban?
Ledesitheto? Nyilvan megfelelo elotet ellenallassal vagy mas modon szabalyozva.
PistaFR25-02-2017 11:37:20 // 152586
Egyáltalán nem nagy szopás. Kiveszed a rádiót, a helye két oldalán kell kivenni 2 kicsi csavart, meg alul még kettő nagyobbat. Utóbbiakhoz előbb ki kell venned a klímavezérlő 2 csavarját, és a vezérlőt el kell kicsit húzni. Ezek után ki tudod venni a középkonzol felső részét, és már hozzá is férsz az óracsoporthoz. Utóbbit 4 csavar tartja. A hivatalos verzió valóban nagyobb szopás, a hamutartótól indulva lentről felfelé kellene mindent bontani, de nekem 2-ből 2-szer sikerült úgy kivenni, ahogy leírtam.
pdudas25-02-2017 10:48:10 // 152585
A tegnapi muszakin epp szornyulkodtem a jobbra/balra razatos tesztnel - ott durvan nyelt el a gumi a mozgasbol. Ha peresebb lett volna akkor ugye tobb zaklatast kell elviselnie a felfuggesztes alkatreszeinek. Durva kanyarodasoknak tuno akciokat teszteltek.
pdudas25-02-2017 10:35:39 // 152584
Szerelo 5 ev/60e km-t mond a vezermuszijra.
Nalam kb mindent csereltek 142e kilometernel - elozo tulaj szerintem szijszakadast szenvedett 2012 novembereben. Igy akkor mindent csereltek (vezermuszij, vizpumpa, balansz szij, 16 szelep, osszes szimering, tomitesek, stb - 1200 Euro a szamla szerint)
Aztan 1-2 honapon belul osszes trafot es kulso/belso klima kondenzatort.
Most van 201e km az autoban - igy lassan idoszeru a 60e KM utani csere. Mivel balansz szijat es V szijat is csereltek, igy azt nem kell. Tegnapelott elugrottam a szerelohoz, menjek-e a muszakira igy vagy nem. Kicsit ranezett, megemeltek, megrangattak, a bal kormany osszekoto kezd kotyogni - de szerinte meg raer. Csak a gombfej kezd kicsit lotyogni. Igy tegnap elmentem muszakira, siman atment (igaz hideg motorral ertem oda hiaba temposan mentem vagy 5 kilometert es kicsit jaratni kellett a lambda szabalyzas beindulasaig). Rossz volt nezni mennyire megkinozzak az elso futomuvet. Az a 2 trepni kb 10-10 centit mozog jobbra/balra a gumi meg a futomu pedig viselje el. De nem szolt semmit a gombfejre a ficko.
Igy majd vezermuszij es vizpumpa csere - meg a most talalt kormany osszekoto.
A tobbi rendben.
2012-ben ugy kb fel motor lett cserelve (variator felujitas, trafok csereje, v ribbed belt, balance belt), 2013-ban csereltek a kulso/belso klima radiatorokat, kesobb a kipufogot, majd a fektarcsakat/beteteket, utana hatso fekpofakat es kezifek kotelet, termosztatot, gyertyakat, egyik lambdat. A szokasos szurokon es folyadekokon kivul. Utoljara kicsereltettem minden folyadekot - meg a valtoolajat is. Meg persze kapott uj gumikat is.
Egyedul az oraban van kiegve egy rizsszem izzo (csak az oraban, a masik 2 muszer az jo).
De ha jol remlik ezt ordas nagy szopas kicserelni, igy nem izgat tulsagosan.
Amit nem tudok: elozo tulaj ideadta a kiszerelt fordulatszammerot es kilometer orat - valami meghalt bennuk es akkor orat csereltek. Igy ranezve AlfaOBD-vel a kilometeroraban es a motorvezerloben nem egyezik a futott kilometer - de a vezerloben van kb 1000 kilometerrel kevesebb. Valamit mndott, hogy miert kellett orat cserelni, de nem ertettem teljesen.
Meg vadaszok egy kozepso kijelzore ami nem halvanyul el ha felmelegszik. :)
Nalam kb mindent csereltek 142e kilometernel - elozo tulaj szerintem szijszakadast szenvedett 2012 novembereben. Igy akkor mindent csereltek (vezermuszij, vizpumpa, balansz szij, 16 szelep, osszes szimering, tomitesek, stb - 1200 Euro a szamla szerint)
Aztan 1-2 honapon belul osszes trafot es kulso/belso klima kondenzatort.
Most van 201e km az autoban - igy lassan idoszeru a 60e KM utani csere. Mivel balansz szijat es V szijat is csereltek, igy azt nem kell. Tegnapelott elugrottam a szerelohoz, menjek-e a muszakira igy vagy nem. Kicsit ranezett, megemeltek, megrangattak, a bal kormany osszekoto kezd kotyogni - de szerinte meg raer. Csak a gombfej kezd kicsit lotyogni. Igy tegnap elmentem muszakira, siman atment (igaz hideg motorral ertem oda hiaba temposan mentem vagy 5 kilometert es kicsit jaratni kellett a lambda szabalyzas beindulasaig). Rossz volt nezni mennyire megkinozzak az elso futomuvet. Az a 2 trepni kb 10-10 centit mozog jobbra/balra a gumi meg a futomu pedig viselje el. De nem szolt semmit a gombfejre a ficko.
Igy majd vezermuszij es vizpumpa csere - meg a most talalt kormany osszekoto.
A tobbi rendben.
2012-ben ugy kb fel motor lett cserelve (variator felujitas, trafok csereje, v ribbed belt, balance belt), 2013-ban csereltek a kulso/belso klima radiatorokat, kesobb a kipufogot, majd a fektarcsakat/beteteket, utana hatso fekpofakat es kezifek kotelet, termosztatot, gyertyakat, egyik lambdat. A szokasos szurokon es folyadekokon kivul. Utoljara kicsereltettem minden folyadekot - meg a valtoolajat is. Meg persze kapott uj gumikat is.
Egyedul az oraban van kiegve egy rizsszem izzo (csak az oraban, a masik 2 muszer az jo).
De ha jol remlik ezt ordas nagy szopas kicserelni, igy nem izgat tulsagosan.
Amit nem tudok: elozo tulaj ideadta a kiszerelt fordulatszammerot es kilometer orat - valami meghalt bennuk es akkor orat csereltek. Igy ranezve AlfaOBD-vel a kilometeroraban es a motorvezerloben nem egyezik a futott kilometer - de a vezerloben van kb 1000 kilometerrel kevesebb. Valamit mndott, hogy miert kellett orat cserelni, de nem ertettem teljesen.
Meg vadaszok egy kozepso kijelzore ami nem halvanyul el ha felmelegszik. :)
VV625-02-2017 07:51:12 // 152583
Basszus, megint egyetértek! És én is 16-tal járok...
Piritu - 1.000.00025-02-2017 07:41:16 // 152582
A kicsípett guminak tökmindegy hogy milyen felnin van, mint ahogy a félre rántott futóműnek is (ebben az esetben - szerintem - a vékony gumi nem tudott elég erőt elnyelni és a futómű engedett Pisa környékén)
A 156-al eredetileg gyári felnit kaptam, az is ovális volt azért cseréltem anno vissza a 147-esem felnijeire.
Aztán szintén "noname" 16-ra váltottam, azzal semmi gondom se volt.
Amúgy igazad van, a gyári felni tényleg jobban bírja, jobb az anyaga.
Amit még észrevettem a 156-159-Giu sorozaton, hogy a futóművük egyre jobban tűri a kátyút. Az egész felfüggesztés lágyabb, nagyobb szilentekkel van felépítve. Nem mindent a gumi/felni kombónak kell lenyelnie.
A 156-al eredetileg gyári felnit kaptam, az is ovális volt azért cseréltem anno vissza a 147-esem felnijeire.
Aztán szintén "noname" 16-ra váltottam, azzal semmi gondom se volt.
Amúgy igazad van, a gyári felni tényleg jobban bírja, jobb az anyaga.
Amit még észrevettem a 156-159-Giu sorozaton, hogy a futóművük egyre jobban tűri a kátyút. Az egész felfüggesztés lágyabb, nagyobb szilentekkel van felépítve. Nem mindent a gumi/felni kombónak kell lenyelnie.
Poló25-02-2017 06:24:03 // 152581
Alessio vagy Borbet? Mert akkor ne csodálkozz.
Nekem az O.Z. bírja a 215/40 R18-cal, viszont árban sem egy kategória az Alessioval vagy a Borbettel. Egy gyári felni már jobb minőség, lehet azzal gondod se lett volna.
Nekem az O.Z. bírja a 215/40 R18-cal, viszont árban sem egy kategória az Alessioval vagy a Borbettel. Egy gyári felni már jobb minőség, lehet azzal gondod se lett volna.
VV624-02-2017 20:50:06 // 152579
Már csak egy esztergályos kell, aki 5 rugóért sorozatgyártja.
Levee156SW24-02-2017 20:32:07 // 152577
En inkabb egy narrowt szeretnek. :D
Hosszaban tok kellemes,hogy konyoklorol csuklobol lehet pakolgatni,keresztben viszont eddig ahany ember vezette (engem is beleertve),az volt a tapasztalas,hogy ha hagyod,hogy magaval ragadjon a feeling,es csak ugy folynal vele(ami valljuk be, konnyen megesik),az elso kijozanito elmeny az lesz,hogy a 3-ast balrabb keresned, mint ahol van. :D
Hosszaban tok kellemes,hogy konyoklorol csuklobol lehet pakolgatni,keresztben viszont eddig ahany ember vezette (engem is beleertve),az volt a tapasztalas,hogy ha hagyod,hogy magaval ragadjon a feeling,es csak ugy folynal vele(ami valljuk be, konnyen megesik),az elso kijozanito elmeny az lesz,hogy a 3-ast balrabb keresned, mint ahol van. :D
Levee156SW24-02-2017 20:25:54 // 152576
Hello,
a kezikonyv meg mindenre 120-at ir-nem talalom most,hogy hivatalosan a tobbit is feleztek-e.
A hosszbordast barmikor konnyu szemrevetelezni (-> visszafele meghajtva ne repedezzen,es persze sehol ne legyen olajos), a hazzal vedettektol kulon fut es ugyis a feszitoje kezd leghamarabb nyekeregni. :P(Conti nekem konkretan ujkoratol.)
En ezek alapjan ugy dontottem, a kiegyenlitot cserelem 60-nal a vezermuvel egyutt, a hosszbordast meg megnezem akkor,es ha nem mutat semmit (ahogy az elozo sem mutatott),hagyom fenn tovabb,mondjuk olajcserekkor raellenorizve-de a feszitok lelkiallapotara ugyelek.
Az olajhoz:
Direkt vegigjatszottam Valvoline,AZ Meister, Mobil1, Mannol-t eddig,de semmilyen egyertelmu kulonbseget/tendenciat nem sikerult megfigyelnem pl. extrem hideginditaskori hidrotokecsettegesi ido,vagy fogyasi utem tekinteteben.
Ugy erzesre10e Ft/4-5 L ala mar nem merek bemenni(ezert maradt ki eddig a Gulf), de osztom,hogy sokkal lenyegesebb,hogy a szint sose menjen fel nivo ala, legyen csere 10-12ezrenkent vagy evente, es hidegen csak ovatosan.
Ide tartozik meg, hogy bar elvileg barmilyen, eloirt API szabvanyt teljesito olaj jo, allitolag a Seleniaban van egy olyan adalekcsomag,amitol meg extrajo lesz neki. :) Meggyozni az tudna a felarrol,ha nem kellene ralocsolnom 2 litert ket csere kozt,de ehhez ki kell probaljam-most tavasszal ra is keszulok. :)
a kezikonyv meg mindenre 120-at ir-nem talalom most,hogy hivatalosan a tobbit is feleztek-e.
A hosszbordast barmikor konnyu szemrevetelezni (-> visszafele meghajtva ne repedezzen,es persze sehol ne legyen olajos), a hazzal vedettektol kulon fut es ugyis a feszitoje kezd leghamarabb nyekeregni. :P(Conti nekem konkretan ujkoratol.)
En ezek alapjan ugy dontottem, a kiegyenlitot cserelem 60-nal a vezermuvel egyutt, a hosszbordast meg megnezem akkor,es ha nem mutat semmit (ahogy az elozo sem mutatott),hagyom fenn tovabb,mondjuk olajcserekkor raellenorizve-de a feszitok lelkiallapotara ugyelek.
Az olajhoz:
Direkt vegigjatszottam Valvoline,AZ Meister, Mobil1, Mannol-t eddig,de semmilyen egyertelmu kulonbseget/tendenciat nem sikerult megfigyelnem pl. extrem hideginditaskori hidrotokecsettegesi ido,vagy fogyasi utem tekinteteben.
Ugy erzesre10e Ft/4-5 L ala mar nem merek bemenni(ezert maradt ki eddig a Gulf), de osztom,hogy sokkal lenyegesebb,hogy a szint sose menjen fel nivo ala, legyen csere 10-12ezrenkent vagy evente, es hidegen csak ovatosan.
Ide tartozik meg, hogy bar elvileg barmilyen, eloirt API szabvanyt teljesito olaj jo, allitolag a Seleniaban van egy olyan adalekcsomag,amitol meg extrajo lesz neki. :) Meggyozni az tudna a felarrol,ha nem kellene ralocsolnom 2 litert ket csere kozt,de ehhez ki kell probaljam-most tavasszal ra is keszulok. :)
VV624-02-2017 20:10:25 // 152575
Alfához nincs short shifter? Az lehetne a megoldás.
Piritu - 1.000.00024-02-2017 19:47:25 // 152574
:-)
Sajnos nekem anno nagyon sokba került ez a tapasztalás...
Sajnos nekem anno nagyon sokba került ez a tapasztalás...
VV624-02-2017 19:41:21 // 152573
na látod, hogy néha egyetértek veled? ;)
Peta9824-02-2017 18:50:39 // 152572
225/40 R18 teljesen jó! Felesleges az a nagyon peres gumi!
Piritu - 1.000.00024-02-2017 17:56:32 // 152571
Nekem a magyar utakra a 215/45*17 is katasztrófa volt. 5 kerekem volt, ebből egy állandóan a gumisnál. Vagy 4 gumi, két hideg és egy meleg görgőzés volt 50e km eredménye...
zotya littlesoldier és Szabina24-02-2017 14:26:22 // 152570
Szerintetek milyen lenne a kocsin a 225/ 35 R18 mennyire lenne kenyelmetlen? Sw-n hasznalt már valaki ilyen méreteket? A 35 amitől kicsit félek!
JulesTS23-02-2017 21:27:37 // 152569
Engem az is zavart, hogy nagyon hosszu ut volt ket sebessegfokozat kozott. FL elotti az enyem, vagy 4cm-t fureszeltem le a valtorudbol es egy fekete gomb alaku valtogombot kapott ami rovidebb mint a gyari.Osszesen vagy 6cm-rel lett alacsonyabb, rovidebb uton lehet kapcsolni es egyaltalan nem nehezebb valtani, ja es jobban kezre is esik...
janikiraly23-02-2017 18:52:39 // 152568
Sziasztok!
A problémám: P0235 hiba, kb. 3000-es fordulatnál íródik be, erősebb gyorsításkor, szinte minden alkalommal kigyullad a motorhiba visszajelző. MAF, MAP tisztítva, de ugyanaz a hiba. Gyanítom, hogy szolenoid lesz, de nem szeretném potyára megvenni. Az autó 17000km óta van nálam, nem úgy megy, mint ahogy 115 lónak kéne. Diagnosztikám van, tudok grafikont csinálni, ha az segít a hiba megállapításában.
UPDATE:
Nem hagyott nyugodni a dolog, csináltam egy grafikont rpm-ről és turbónyomásról (mért és várt). Német Misi műhelyével beszéltem telefonon, sajnos nem tudnak vállalni, csak 3 hét múlva szerelést. Ami a grafikonon látható, hogy alacsony fordulaton nem tölt eléggé, magas fordulaton túltölt a turbó (ezért is jelez be az ECU), legalább is a mért adatok szerint. Ugyanúgy P0235 hibát rögzít.
Kérdésem, hogy a turbónyomás-vezérlő szolenoiddal lehet-e a baj, vagy a MAP fáradt el az idők során szerintetek?
Köszi előre is a segítséget!
A problémám: P0235 hiba, kb. 3000-es fordulatnál íródik be, erősebb gyorsításkor, szinte minden alkalommal kigyullad a motorhiba visszajelző. MAF, MAP tisztítva, de ugyanaz a hiba. Gyanítom, hogy szolenoid lesz, de nem szeretném potyára megvenni. Az autó 17000km óta van nálam, nem úgy megy, mint ahogy 115 lónak kéne. Diagnosztikám van, tudok grafikont csinálni, ha az segít a hiba megállapításában.
UPDATE:
Nem hagyott nyugodni a dolog, csináltam egy grafikont rpm-ről és turbónyomásról (mért és várt). Német Misi műhelyével beszéltem telefonon, sajnos nem tudnak vállalni, csak 3 hét múlva szerelést. Ami a grafikonon látható, hogy alacsony fordulaton nem tölt eléggé, magas fordulaton túltölt a turbó (ezért is jelez be az ECU), legalább is a mért adatok szerint. Ugyanúgy P0235 hibát rögzít.
Kérdésem, hogy a turbónyomás-vezérlő szolenoiddal lehet-e a baj, vagy a MAP fáradt el az idők során szerintetek?
Köszi előre is a segítséget!
Kócosw23-02-2017 12:42:01 // 152567
enmar metszettem le belöle 2,5 centit, de meg fogok is asszem ha jobb lesz az idö.
Egy a lenyeg hogy a felhuzot is annyival röviditsed mint amennyivel a rudazatot. asszem irtam blogot is rola .
Egy a lenyeg hogy a felhuzot is annyival röviditsed mint amennyivel a rudazatot. asszem irtam blogot is rola .
Ngynrbrt23-02-2017 11:54:49 // 152566
Hali! Váltót lehetne kicsit rövidebbre venni, értem ez alatt a váltórudat, mert pl. R-be berakom, akkor az utast meg kell kérnem, hogy egy a lábát helyezze már egy kicsit arrébb. Rövidebb lenne, nekem kényelmesebb lenne váltani. 5 sebességesről beszélünk. Csinált valaki ilyet?
ystuc19-02-2017 20:18:05 // 152565
Én is arra gondoltam. A gyári beépítő keret lett felhasználva, ott semmi nem lett módosítva. Vagyis gyárilag ilyen. Még ha szerinted nem is gyári hatású.
Liquid19-02-2017 19:57:45 // 152564
okés rendben, e felett átsiklottam :) Teljesen igazad van.
tormasigyulus19-02-2017 18:56:54 // 152563
Közvetlen a fejegység feletti kiugró vonalra gondoltam.. az a nem párhuzamos.
De kinek mi,mindenkinek más tetszik. Csak ez így nekem gagyi hatású.
De kinek mi,mindenkinek más tetszik. Csak ez így nekem gagyi hatású.
ystuc19-02-2017 17:55:32 // 152562
Nekem meg a kinyílós nem tetszett sosem.
Amúgy a felső vonal gyárilag sem párhuzamos.
Amúgy a felső vonal gyárilag sem párhuzamos.
tormasigyulus19-02-2017 15:11:09 // 152561
Nekem jobban is tetszik a kinyílós,közelebb van a szemmagassághoz,az órák nem kerülnek le a váltógomb elé,és ha drágább is alapból,de a 2 dines átépítéssel együtt sem bizti hogy sokkal olcsóbbra jön ki. + Nekem az sem tetszik benne így átépítve,hogy felül nem párhuzamos a vonal a fejegység vonalával.
PistaFR19-02-2017 14:59:33 // 152560
Vannak kinyíló kijelzős modellek is, annyi hátrányuk van, hogy a 156-ban takarja a kijelző a hőmérőt és az üzemanyag szintjelzőt is. Ja, és nem olcsók. :)
szállító8119-02-2017 14:23:12 // 152559
Ezt írta a srác:
"csak neten látni egész olcsón, annyit még megérne számomra, csóró egyetemistaként nem szeretném az autó árát rákölteni..:)"
ebből gondoltam, hogy nem a Novitec-nél nézelődött elsőként. Amit meg "egész olcsón" lehet kapni, az szerintem nem éri meg a kockázatot. De mindig akadnak vállalkozó szelleműek.
Üdv.Gergő
"csak neten látni egész olcsón, annyit még megérne számomra, csóró egyetemistaként nem szeretném az autó árát rákölteni..:)"
ebből gondoltam, hogy nem a Novitec-nél nézelődött elsőként. Amit meg "egész olcsón" lehet kapni, az szerintem nem éri meg a kockázatot. De mindig akadnak vállalkozó szelleműek.
Üdv.Gergő
Liquid19-02-2017 14:06:26 // 152558
írtam én hogy aliexpress? :) Egy Novitech Powerrail nem fog tönkretenni semmit.
Én is a szoftweres módosítást részesítem előnyben, de egy rendes tuningbox is jó alternatíva
Én is a szoftweres módosítást részesítem előnyben, de egy rendes tuningbox is jó alternatíva
Stef19-02-2017 13:35:10 // 152557
Az enyémen is ilyen van! :)
https://www.youtube.com/watch?v=Vjgo_Ere1Ns
https://www.youtube.com/watch?v=Vjgo_Ere1Ns
tormasigyulus19-02-2017 12:41:22 // 152556
ystuc19-02-2017 09:57:29 // 152555
Gabiami19-02-2017 01:21:27 // 152553
Sziasztok!
Segítséget kérnék, navigaciót vagy egy olyan rádiót ami nagyobb képernyős és esetleg usb vagy aux kábellel rendelkezik, belehet-e építeni egy 156 os alfába? van ilyen lehetőség? mennyibe kerülhet kb?
Segítséget kérnék, navigaciót vagy egy olyan rádiót ami nagyobb képernyős és esetleg usb vagy aux kábellel rendelkezik, belehet-e építeni egy 156 os alfába? van ilyen lehetőség? mennyibe kerülhet kb?
szállító8118-02-2017 20:17:59 // 152552
Nekem az "off" tdi -t például az EDC -nél chippezték (az adagoló átépítés mellett), semmi baj vele, pedig az asszony napira használja. Ha nálam van, akkor meg valahogy mindig versenybe keveredek, tehát van használgatva. Eddig panasz mentes, ha nem számolom, hogy turbóból nagyobb kell és a gyári intercooler felejtős...
Én fenntartom magamnak a véleményt, hogy a "tunning box" nem a legszerencsésebb megoldás, ha valaki szoftveresen akar erősíteni, akkor inkább egy megbízható chip -es műhely a megoldás és nem az Aliexpressz -es import cuccok.
Persze mindenki úgy kísérletezik a saját autóján, ahogy szeretne, saját magánügye.
Üdv.Gergő
Én fenntartom magamnak a véleményt, hogy a "tunning box" nem a legszerencsésebb megoldás, ha valaki szoftveresen akar erősíteni, akkor inkább egy megbízható chip -es műhely a megoldás és nem az Aliexpressz -es import cuccok.
Persze mindenki úgy kísérletezik a saját autóján, ahogy szeretne, saját magánügye.
Üdv.Gergő
Liquid18-02-2017 18:14:57 // 152551
Az említett referenciás nagynevű cégek közül több után szervíz közbeiktatásával Manky-nál kötöttek ki a delikvensek.
Amúgy meg egy tuning-box is tökéletes megoldás, csak nem a teszkó alsó polcáról kell venni :)
Amúgy meg egy tuning-box is tökéletes megoldás, csak nem a teszkó alsó polcáról kell venni :)
Ngynrbrt18-02-2017 17:49:59 // 152550
Nem tudom, hallani azt is, hogy nincs vele gond, faterom 2002-es octaviaja 200ezret ment el a box-szal mielőtt eladta, semmi hátrányát nem érezte(újonnan vette annó), fogyasztása jobb lett, és már lent is szépen megindult, mondjuk az még egy régi diesel technika. Igazán nem szeretnék annyira sokat rákölteni, mert akkor vettem volna 140 lovast, vagy 2.4-et, csak neten látni egész olcsón, annyit még megérne számomra, csóró egyetemistaként nem szeretném az autó árát rákölteni..:)
szállító8118-02-2017 13:04:23 // 152548
http://www.dieselgodollo.hu/index_elemei/tuning.html
szállító8118-02-2017 13:03:56 // 152547
Szia,
Én a lenti linken található céghez vittem az off tdi -t, hogy is mondjam, finomhangolni :-)
Ők nem javasolták a "tuning box" egyik verzióját sem, inkább egy direkt az auto paramétereihez írt chip -et. Igaz ez utóbbi jóval drágább, 60-100E Ft, de sokkal jobbak az esélyek, hogy motor károsodás nélkül megúszd a történetet.
Egy csomó nagyobb nevű cég van, akik ezzel foglalkoznak rengeteg referenciával (RigoTech, Havassy Motorsport, KorbelChip, KollárChip, stb.) Ha már ilyesmin gondolkozol, szerintem profikra bízd a teljesítmény növelést + rizikó faktort és ne a véletlenre.
Egyébként szerencsére a jtd, tdi, cdi, stb motorok egészen jól chippelhetőek. Szerintem 10-15% közötti növekedéssel (profi chip esetén) simán lehet számolni mind lóerőben, mind nyomatékban. Ez elvileg még nem olyan többlet amit ne bírna el a motor/váltó/kuplung/lehajtás, viszont a menetdinamikán érződik a változás.
Üdv.Gergő
Én a lenti linken található céghez vittem az off tdi -t, hogy is mondjam, finomhangolni :-)
Ők nem javasolták a "tuning box" egyik verzióját sem, inkább egy direkt az auto paramétereihez írt chip -et. Igaz ez utóbbi jóval drágább, 60-100E Ft, de sokkal jobbak az esélyek, hogy motor károsodás nélkül megúszd a történetet.
Egy csomó nagyobb nevű cég van, akik ezzel foglalkoznak rengeteg referenciával (RigoTech, Havassy Motorsport, KorbelChip, KollárChip, stb.) Ha már ilyesmin gondolkozol, szerintem profikra bízd a teljesítmény növelést + rizikó faktort és ne a véletlenre.
Egyébként szerencsére a jtd, tdi, cdi, stb motorok egészen jól chippelhetőek. Szerintem 10-15% közötti növekedéssel (profi chip esetén) simán lehet számolni mind lóerőben, mind nyomatékban. Ez elvileg még nem olyan többlet amit ne bírna el a motor/váltó/kuplung/lehajtás, viszont a menetdinamikán érződik a változás.
Üdv.Gergő
Ngynrbrt18-02-2017 12:23:10 // 152546
1.9 jtd 116lovas motorhoz gondolkozok tuningboxon. Érdemes? Nem cseszi szét? Milyen a jó fajta, melyiket szabad? Valakinek tapasztalat vele?
berobbantam17-02-2017 21:07:12 // 152545
Szia
Amennyire én tudom.A dieselben sokkal agyobb a kompresszió és a főtengely is jobban kapja az érzést.Csapágyak hajtókar csapágyak.A diesel olaj jobban birja ezt a terhelést.A benzinesbe való hajlamos kiszorulni.Nekem annó ennyit mondtak.
Amennyire én tudom.A dieselben sokkal agyobb a kompresszió és a főtengely is jobban kapja az érzést.Csapágyak hajtókar csapágyak.A diesel olaj jobban birja ezt a terhelést.A benzinesbe való hajlamos kiszorulni.Nekem annó ennyit mondtak.
Liquid17-02-2017 21:04:56 // 152544
ha nem azt hozod, ki, hogy minden motorba jó az ugyanolyan olaj, és a Selénia szar, akkor úgyis leugat, tökmindegy mit írsz :)
VV617-02-2017 20:59:48 // 152543
Remélem tanulságos lesz és nem kell megbuktatni téged :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
412
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?