Forum >> 156

VV621-05-2020 22:03:06 // 155203
Csak 156 érdekel? Azt nem adnám el, de a Q4-hez nem ragaszkodom annyira és értékesebb is. Persze rozsdamentesnek nem mondanám, legalábbis az alját.
gottfriedg21-05-2020 19:52:50 // 155202
A szarvasi autó megnézésén is gondolkodom, állítólag nem roha. Bár a faceliftről azt mondta a bácsi, hogy élőben nincs színeltérés, de fura, hogy pont a bal eleje volt törve és képen az más árnyalat. Belső küszöböt úgy érted, hogy a kárpit alatt? Nem hiszem, hogy bárki hagyja, hogy elkezdjek bontani...bár már eszembe jutott. 😁 A Fiat és a 147 után úgy látom, hogy a gyengepont az első kerékjáratban lévő gumidugó. Amikor az elkezdi beengedni a vizet, az befolyik a küszöb belsejébe is és megeszi sajnos. A fékcső, az a nyúlvány és a gólyaláb közötti fém "doblemezen" van a 156-nál is igaz? Mert az is rohad mindkét autónkon. Ha egyről beszélünk, akkor tudom, hogy mire gondolsz, gonosz egy rész az is. 156-nál van dobbetét hátul, vagy rendesen lehet látni a lemezt?
Dante21-05-2020 18:57:31 // 155201
Jah +1: Első kerékjárati ívben, ahol a fém fékcső csatlakozik a gumicsőhöz egész közel a nyúlványhoz. Ott van még gyenge pontjuk. Ott elég szegényes a gyári alvázvédő. Meg kell emelni ahhoz hogy rendesen lásd mi a helyzet ott.
Dante21-05-2020 18:40:08 // 155200
Pont nem a faceliftre gondoltam, arról látszik hogy sok a színárnyalat rajta :)

Jótanácsként: Belső küszöböket nézd meg jól, főleg elől kb a kuplung pedál magasságában, illetve a B oszlop magasságában. Ott szokott először megjelenni hólyagosodás, akkor jól látható hogy ott dobja már le a gyári alvázvédőt. Ahogy Liquid is írta, küszöbök hátulja szokott még előfordulni.

De elkeseredni nem kell, vettünk már ismerősömnek olyan 156ost ami új kora óta magyarországon volt, 300.000 km feletti óraállással, és alapvetően gyöngyörű volt az alja pár apró pörsenéstől eltekintve. Viszont külföldi fórumokon olvastam több helyen olyat, hogy a 2001/2002 előtt gyártottak jobbak alvázvédelem terén, főleg a padlólemez kevésbé rohadós.
Én úgy gondolom egyébként ennyi idős autónál nem számít már igazán az életkor. Ha sosem mosták a kerékjáratokat és mindig tele volt sárral akkor az 15 év alatt is át tudott már bőven rohadni. Ha pedig törődtek vele, fényévekkel jobb állapotban megmaradhatott elhanyagolt társainál.
Liquid21-05-2020 18:31:01 // 155199
ez jogos.. de szerintem ehhez az kellene hogy életének jelentős részét valami mediterrán vidéken élje le
gottfriedg21-05-2020 18:10:26 // 155198
Nézegettem az olasz kínálatot, az lenne az igazi, de ott már nagyon elindultak felfelé az árak. Ami képen jónak tűnik, az 3000euró körül van. Ami itthon nem lenne sok érte, de erre még rájön a szállítás és forgalombahelyezés. A facelift sw tulajdonosát felhívtam, a küszöböket már cserélték és a bal eleje volt törve, cserében számlákkal tudja igazolni a korábbi karbantartásokat, abszolút követhető előélete van. Viszont már van egy rohadó Brava-m és páromnak vettünk egy lakatosért kiálltó 147-et. Jó lenne, ha nem kéne még egy autónál ezen aggódni. 156 padlólemezről sok rosszat olvastam már. Végigkopogtatva sem hallani, hogy ott már nincs rendes lemez az alvázvédő alatt?
Dante21-05-2020 17:44:49 // 155197
De azért arról se feledkezzünk meg, hogy az sem mindegy milyen éghajlaton van egy adott autó használva, látott e sózott utakat, stb. Nagyban függ ettől, mennyire előrehaladott az bizonyos korrózió rajta. Főleg 20 éves autóknál.
Én hobbi autót kerestem alapvetően. Nem baj ha van rajta mit bütykölni, csak ne kelljen lakatolgatni, mert az már sosem lesz olyan...
Dante21-05-2020 17:24:41 // 155196
Alapvetően igazad van ezzel, tehetjük idézőjelek közé a rozsdamentes szót :)
Liquid21-05-2020 16:47:29 // 155195
Szerintem olyan nincs, hogy rozsdamentes :) Vagy volt már lakatolva (akkor jól néz ki) vagy nem, akkor meg látszik.
Az alvázon pl. a legtöbb esetben nem is látszik a rozsda, vagy látszólag pár körömnyi, és csak az alvázvédő eltávolítása után látható mekkora a folt. Legalábbis nálam ez volt.
Ezenkívül a küszöbök is mindegyiknél elkezdenek korrodálódni elöl és hátul egyaránt.
Dante21-05-2020 15:13:52 // 155194
Én tavaly majdnem fél évig néztem, minden nap többször az itthoni kínálatot az összes lehetséges hirdető oldalon (hahu-tól facebookig), mert nagy vágyam volt egy Busso 156os. Gyakorlatilag nem volt itthon értelmes felhozatal.
Főleg ha azt nézzük hogy az én igényeim első helyén is a rozsdamentesség állt. Mellette legyen Berlina, FL előtti, és kézi váltós. Aztán nem bírtam tovább és olaszból hoztam egyet. :)
De nagyon érdekes látni hogy külföldön is mennyire mennek fel a Busso motoros verzió árai.

Most egyébként meglepően sok 2.5 V6 van eladó hahu-n amiből meg is néznék kapásból 2 SW-t, ha most keresnék ilyet.
gottfriedg21-05-2020 14:36:09 // 155193
Szia!
Köszönöm, jól látod, hogy emiatt kérdezősködöm itt is!
Egyébként nem látom, hogy esne a V6-ok ára, sőt inkább emelkedésnek indult. Ráadásul aki igényesen fent tud tartani egy Busso 156-ot, annak valószínűleg egyébként sem "kenyérre kell" az ára. 😊
Liquid21-05-2020 13:55:10 // 155192
Hát ez azért nem feltétlenül igaz...
Én számtalan dolgot adtam el az elmúlt hetekben.
Nem igazán vágom mit vétett a Cartárs...

Az tény, hogy jó 156 V6-ot nem lehet a sarki boltban találni, gondolom pont ezért kérdezi itt, hogy hátha esetleg valaki gondolkodik az eladáson. Én is itt kérdezném meg először.
Levee156SW21-05-2020 11:01:29 // 155191
Szia,

szerintem ezekben az idokben csak az ad el ilyesmit (vagy kb. barmit), akinek kenyerre kell - de az nehezen a "szeretne" kategoria.

(Lehet, hogy szarragasnak tunik a kommentem, de szerintem ennek (vagy barmelyik) a kozossegnek az oszinteseget, egyenesseget az effele eufemizmusokat(is) kerulve lehet fenntartani.)
Goodboy19-05-2020 19:13:45 // 155190
Sziasztok segítségeteket szeretném kérni!

Az alábbi autóról lenne szó.

Alfa Romeo 156 2.4 JTD 136 HP 932.

Milyen konfigurációt ajánlotok amire később esetleg lehet egy nagyobb turbot rakni kétömegülendkerékben egy chip lenne elsődlegesen írva rá. Jelenleg 1 tömegű lendkerék van rajta, és egy régi dcs program.

Köszi előre is!
gottfriedg19-05-2020 12:55:14 // 155189
Sziasztok!
Nem szeretne esetleg valaki megválni a közeljövőben a rozsdamentes 156 V6-osától?
VV613-05-2020 11:44:57 // 155188
Lehet, hogy mégse kell nekem az a 225-ös?
liusz12-05-2020 17:18:55 // 155187
52-es Kecskemét-Solt, 54-es Kecskemét-Soltvadkert. Kapaszkodni kell a kormányban az et35+225 kombo eseten. A gyárival tényleg sima ügy.
Halesz12-05-2020 13:38:18 // 155186
Dévid12-05-2020 13:13:22 // 155185
5 éve nem használom a 156-ot, akkor még voltak azon a szakaszon amerre munkába jártam. Igen, a 225/45 R17 és az ET35 miatt. Elvileg a 215 már nem olyan vészes ET35-el, a kisebb virslik meg még kevésbé.
VV611-05-2020 23:10:07 // 155184
Gondolom a kettő együtt, mert ET40+ 205 teljesen jó nyomvályúban is....mondjuk nem is tudom, hol van még nyomvályús út, én vagy 5 éve nem láttam ilyet...
Mactavish79111-05-2020 17:03:01 // 155183
A 225/45 vagy az ET35 miatt vezették meg a nyomvályúk?
Dévid11-05-2020 16:51:51 // 155182
ET35 felmegy gond nélkül, én 225/45-el használtam, csak a nyomvályúk vezetik meg, olyan úton két kézzel kell kapaszkodni a kormányba, de normális úton semmi gond vele.
Dévid11-05-2020 16:48:55 // 155181
Évjaratfüggő is a dolog, a korai évjáratokat a MES nem látja, bármilyen kábeled is van. Nekem pl. sem a 97-es sem a 98-as 156-ban nem lehet a légzsákhoz hozzáférni MES-el. Sőt anno a Alfához értő szerelőm gépe sem látta, pedig neki sokkal komolyabb interface volt.
Ezért vettem inkább egy GT-t, azt lehet otthon is olvasgatni, mint egy romantikus regényt.
Levee156SW11-05-2020 10:26:05 // 155180
Hello,

megjegyzem, szerintem ET35-el meg a kormanyzas is finomabb lesz,mint 40.5-el lenne.

Gyarilag biztonsagi okokbol kicsit tul sok negativ kormanylegordulesi sugar van - a kisebb ET ettol ugyanugy jo iranyba mozditja a dolgokat, mint a kisebb atmero.
(Cserebe tudatosan fel kell keszulni, hogy ha kis sebessegu, nyalkas kanyarban elkoszon a tapadas, akkor nem szabad leugrani a gazrol, hanem turni kell neki meg jobban.)

Az en referenciam a 185/65-15 ET37.5 (lemezfelni), ehhez hasonlo finomsagot 195/55-16-nal(Teledial) elol 6, hatul 4 mm nyomtavszelesitovel ertem el - a 215/45-17 meg meg nagyobb is nala atmeroben 4 mm-el.
Public Enemy10-05-2020 20:03:14 // 155179
...eladó lesz hamarosan...
Public Enemy10-05-2020 20:02:06 // 155178
Szia,
Fel tudod rakni gond nélkül, nem ér bele sehol semmibe sem. Nekem is ilyen szett van fent a 156 2.4 20V Mjet-en. Mondjuk a Brembo miatt nekem kell egy 16mm-es nyomtávszélesítő, de ha gyári a féked, ahhoz tökéletesen passzol mindkét ET-számmal.
Ha még nem vettél, akkor az én szettem eladó hamarosan lesz, mert vettem rá egy GTA-sokkküllős szettet.
Üdv
Mactavish79110-05-2020 18:02:38 // 155177
Sziasztok!

17-es Toora sok küllős felnit szeretnék venni a kocsira. Ugye ebből kétféle ET számú változat létezik: 35-ös és 40.5-ös. És ha jól tudom, akkor ez előbbit GT-re, az utóbbit 156-ra szerelték.

Na most a kérdésem az lenne, hogy az ET35-ös felrakható-e probléma nélkül, 215/45-ös gumikkal, ültetés nélkül? Vagy lehet-e valami probléma a futásában, futőműbeállításnál, vagy beleér-e a sárvédőbe, stb?
AlfaDavid04-05-2020 18:14:12 // 155176
Köszi a segítséget, sikerült is kicserélnem.
Kristyon04-05-2020 10:22:56 // 155175
Hali,
A rifi izzója mögül leveszed a takaró fedelet, és a helyzetjelző izzó foglalatának van egy kis szárnya, ide lóg be, azt megfogva tudod kihúzni a helyéről...
AlfaDavid04-05-2020 08:37:13 // 155174
Helló!
Hogyan lehet kicserélni faceliftes 156-nál a helyzetjelző izzót?
Köszi előre is!
Goodboy28-04-2020 20:18:59 // 155173
Caio Cartásak !

Keresek 156 GTA Bodykitet tud esetleg valaki jó minőségű gyártót vagy honnét lehetne beszerezni egyáltalán?

Nem igen találok sajnos :(

Köszi előre is!

gottfriedg25-04-2020 09:54:53 // 155172
Szia!

Nem tudom, hogy mivel próbáltátok kiolvasni a légzsák hibáját, de az csak K-Line-on kommunikál, így ahhoz VAG-COM interfész kell, az ELM327 nem jó hozzá. Ugyan így szenvedtem a 147-nél én is, végül vettem egy kapcsolható VAG-COM-ot, azzal már lehet olvasni Multiecuscannel.
Levee156SW19-04-2020 13:42:24 // 155171
Lehet hulyeseg, de nem az van, hogy ez huzokuplung, es nem ugy kopik el, hogy megcsuszik, hanem ugy, hogy nem kapcsol szet?
(Ez tenyleg olyan,hogy nekem is meg kellene erteni.)
Levee156SW19-04-2020 13:40:14 // 155170
Amiben biztos vagyok, hogy kulon jelado adja a hofokjelet az ECU-nak es a muszerfalra (igen, ez igy kisse olasz...).
Amiben nem, hogy a termosztatnal levo melyik.

Szoval en ugy folytatnam, hogy neznem a MES eloadatot,hogy az ECU szerint hany fok van (mivel a ventillatort o vezerli), ill. mernem egy lezeres homerovel mondjuk a termosztatos jelado rez hatlapjat, aztan az eredmenytol fuggo surgosseggel keresnem meg a masik szenzort. (Mintha a hutobe lenne csavarva, de lehet, h keverem az elmenyeket.)
Ampi19-04-2020 10:46:46 // 155169
Tiszteletem !:) Köszönöm a segítséget,az ellenállást megtaláltam ès multimèterrer ránèztem,nem mutat szakadást.a ventillátornál ha adok +12őt forogni kezd rogton.egy relèt láttam az aksi elött ami èrintett lehet a dologban azt ellenőriztem +12 a tekercsre,kapcsol ès zárja a lábakat amik össze is sípolnak ha a tekercs kap feszt.merre induljak tovább?talán a termosztátnál lèvő jeladó irányába?
Zolibácsi18-04-2020 21:05:11 // 155168
1.9 16v nekem szokott ilyet, de nem különösebben zavar. Kicsit megmozgatom a kocsit és már jön is ki.
DELFIN18-04-2020 20:17:47 // 155167
Sziasztok az mitől lehet hogy tegnap egyesben parkolva beinditottam az autót(156 FL 1,9 ) és nem tudtam kivenni sebességből olyan volt mintha valami megszorult volna , mozgatni félig meddig tudtam de nem jött ki üresbe, kicsit mozgadtam előre-hátra kb egy percig , kuplungra sem reagált ,aztán egyszercsak kijött üresbe és utána semmi baja nem volt, ez kb másodszor fordult elő , más is járt már igy???
Levee156SW18-04-2020 11:16:27 // 155166
Hello, ventillatornal a leggyakoribb az elotetellenalllas elfustolese (6 szogletu 2 csavarral a huto tetejen, rovidzarral athidalhato rogton a masodik fokpzat indulasahoz,mig sikerul beszerezni.

Legzsak az ules alatt szokott szetcsuszni, ha ott ok, erdemes fizikailag ellenorizni,hogy megvan-e mielott komolyabb belemenes tortenik.
Ampi18-04-2020 10:20:28 // 155165
Tiszteletem Cartarsak!
Egy kis segítségre lenne nagy szükségem:)
az autóm egy 1.6 ts 120Le sw 156.
A jelenség a következő: Hidegen elindulok vele szépen melegszik 90 fokig,utána leesik olyan 80 ra és szépen beáll 85 felé ha megyek.Viszont most hogy itt a jó idő,és a városban araszolok vele többet mint régebben,melegszik.simán 95-100 fokig,és tovább is.tegnap elkezdtem gyanakodni hogy a ventillátor valószinűleg nem kapcsol be,amikor kellene neki,beálltam a parkolóba amikor 95 fokon volt,felnyitottam a gépházat és hagytam járni,hamar felment 100 fok fölé is a víz de a venti meg sem mozdult,ami eléggé megijesztett.Viszont nem igen ismerem a tipust ilyen téren,és nem tudom hogy van e esetleg valami tipikus dolog ami okozhatja ezt,vagy hogy mit kellene első körben megnéznem,merre keressem a problémát.Ez egy égető kérdés Azthszem szó szerint :D

A második problémám az egy Légzsáklámpa,amióta megvettem azóta világít.azóta van tervben a megszüntetése.ami elsőre gyanús,hogy többször is probáltuk kiolvasni a hibát,többféle géppel is,de egyik sem komunikált a légzsákkal,viszont más rendszerekbe be engedett és tudtunk vizsgálódni,csak a Légzsáknál nem.Itt mit javasoltok,merre keressem a hibát?:)

Előre is köszi a segítséget mindenkinek:)
berobbantam14-04-2020 13:51:19 // 155164
Szivesen.
Goodboy14-04-2020 10:57:20 // 155163
Szia a vezetőnél tört meg a kábel 3 helyen elvolt szakadva, már működik köszönöm a segítséget!
berobbantam11-04-2020 20:53:15 // 155162
Szia.
Az antón lévő zárban van egy mikrokapcsoló.Vagy az adta meg magát,vagy a vezetéke tört meg az átvezetőnél.Szerintem.
Goodboy11-04-2020 20:32:50 // 155161
Sziasztok!

A keresztfiam 156-os fl előtti sedan Alfajaba a csomagtartó visszajelző világít és nem tudja bezárni az autót, maga a csomagtartó nyilik meg záródik de, azt mutatja a műszerfal hogy, nyitva van. Ma reggel működött neki estére nem, és ezáltal csak úgy tudja bezárni hogy, leveszi az akksi sarut majd lenyomkodja a gombokat. Valakinek volt ilyen tapasztalata? Esetleg biztosíték? Vagy kábel szakadás?

Caio Goodboy.
pmolnar23-03-2020 10:03:42 // 155160
szia! szerintem az utas oldali visszapillantó alján a külső hőfok jeladóval lehet valami...szerintem
AlfaDavid22-03-2020 13:42:33 // 155159
Helló!
156-om külső hőmérője valamiért nagyon rossz értéket mutat, arra lennék kíváncsi hogy hogyan lehetne ezt helyre hozni? Köszi előre is!
pinyti21-03-2020 20:16:35 // 155158
Köszi! Meg is van! :)
Piritu - 1.000.00021-03-2020 15:00:51 // 155157
A fenti "linkek"-re kattintva, megnyitható az "Alfa manual"-ok link. Ott találsz a 156-hoz teljes leírást, abban meg lehet keresni a választ.
pinyti21-03-2020 14:38:11 // 155156
Sziasztok!

Adott az autóm, egy 2002-es 1.9JTD 8V 156 SW. A motor veszteséghője olyannyira kevés, hogy a magamfajta fázósabb embereknek télen elég sokára lesz csak elfogadható az utastérben a hőmérséklet. Előtte 6 évig BMW-im voltak, s ott mindben volt elektromos rásegítés amíg a motor el nem érte a megfelelő hőfokot. Mivel az én 156-osom Olaszországból származik, gondoltam azokra a mediterrán piacokra nem szereltek beléjük semmi ilyesmit, így egészen a múltkori pollenszűrő cseréig nem is foglalkoztam a dologgal, letudtam annyival, hogy ez ilyen. Ám ahogy ott feküdtem az utasoldali lábtérben, három érdekes csatlakozóra lettem figyelmes, melyek elég vastag kábelek végén ülnek (lásd a képet).

Amennyire sikerült kiderítenem, ez egy elektromos kiegészítő fűtés, aminek pont a fent leírt problémát kéne kiküszöbölnie. A kezelési könyv szerint is 20C fok külső hőmérséklet alatt működnie kéne, amíg el nem éri a motor az üzemi hőfokot/az utastér a beállított értéket. Azt még sikerült kiderítenem, hogy az akksi pozitív sarujánnál levő 70A-s biztosíték tartozik ehhez a funkcióhoz, ami jó is. Ellenben ma reggel is beindítottam az autót (14 fok volt kint), s a belső hőfokot először 22-re, majd HI-ra téve se sikerült 12V-ot mérnem egyik képen szereplő csatin sem a háromból. Legyetek szívesek, ha tisztában vagytok a működésével, szabályzásával, úgy segítsetek és írjátok le! Tartozik még hozzá valahol valami relé is? Esetleg még valahol biztosíték?
Előre is nagyon szépen köszönöm!
pmolnar19-03-2020 14:52:59 // 155155
ja és persze a hátsó tornyok a lengészcsillapítónál, mert csillapítót minden sw-n cserélni kell
pmolnar19-03-2020 14:51:38 // 155154
2000- es (facelift előttiek) sokkal jobbak küszöb, javítóiv és hátsó ülések alatt padlólemeznél is mint a 2004-ek. (K életbe saját tapasztalat)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.