Forum >> 159

Shadin16-09-2014 09:02:41 // 58730
Tied műanyag. Nem lehet egyszerűen lekötni, csak ha leszeded, de felesleges, mert 200k után is kotyogásmentes volt a lapát rendszer. Megosztottam G+-ban.
Shadin16-09-2014 08:45:15 // 58729
Ez túl "globális" hiba, szerintem is az egyes hiba elemek test pontjait kell végig nézni, megtisztítani.
Vermacy16-09-2014 08:17:20 // 58728
Minden motorcsere gázos...
ValeRossi4616-09-2014 07:51:15 // 58727
Valaki anno lefényképezte és feltette,hogy hol kell kiakasztani valami lamellákat a szívósorba,de nem találom :(

Biztos,csak a szerencsétlen véletlenek sora,de 1 hónapon belül két különböző motorral szerelt 159-es áll meg. Előbb egy 8 szelepes,most meg egy 2,4. és mind a kettőnél olyan dolog történt,ami nem szokványos :(
tdemeter16-09-2014 07:14:19 // 58726
Szia!
Meg tudom erositeni, nekem is akkor volt ilyen amikor gyenge akkum volt, viszont ez mindig inditaskor volt, tehat ugy menet kozben sohasem.
Akku csere utan megszuntek ezek.
Esetelg az akku-saru nem ocska nagyon? Valamilyen kontakt hiba ha nem akku...
Alejandro16-09-2014 06:34:06 // 58725
amikor kezdődött a hillholderes hülyeség, akkor néhányszor ezt eljátszottam.
működött is, egy darabig tünetmentes lett az akkusaru levétele után, már azt hittem el is felejthetem, de aztán csak vissza-visszajött a probléma.
aztán legutóbb már abszolút nem segített, a "kezelés" után azonnal ott folytatta, ahol előtte...
Chianti16-09-2014 00:34:10 // 58724
Most olvasom csak mi történt, ez nagyon komoly! Bízom benne hogy sikerül egy jó motort találni, de ilyenkor nyilván az ember lelkivilágát is keményen megtépázza a dolog. Nem tudom mihez kezdenék hasonló helyzetben... de valószínűleg én sem adnám el, mert ahhoz túlságosan szeretem a gépet... Remélem amikor legközelebb találkozunk, már csak egy rossz álom lesz az egész, és megint boldog Alfás leszel te is...
.......................15-09-2014 23:49:44 // 58723
Semmi baja nem lesz a dpf mek egy kis olajtól
Ne rémisztgesd szegényt,van elég baja
.......................15-09-2014 23:43:10 // 58722
Ez nekem új,nemcsak kikötik?
Screwee15-09-2014 21:43:35 // 58721
Talán a Turul utcában volt, de tel.szám lenne jó, ne menjek ki potyára...
Screwee15-09-2014 21:38:44 // 58720
Sziasztok!
Korábban többször szereztem be cuccokat az "érdi" bontóból,de sajna elhánytam az elérhetőségüket... Tud valaki telefonszámot hozzájuk?

Előre is köszi!
Erhard 242 (Pure Energy)15-09-2014 21:33:48 // 58719
egy 2ft-os gyorskötözővel le lehet kötni, mint annak idején én is tettem ...
mzo15-09-2014 21:33:15 // 58718
A törzskönyvben benne van a motorszám, -nekem is benne van- és motor cserekor elvileg kell is csináltatni új törzskönyvet.
Piritu - 1.000.00015-09-2014 21:31:23 // 58717
Esetleg egy csatornafedél, vagy kő, ami lecsapja a kartert?
Piritu - 1.000.00015-09-2014 21:30:11 // 58716
Eddig itt az Amorén még nem írt senki ilyen lapát belehullásról. Elkopott mozgató szerkezetről, lekormolódásról más többen is.
Igaz úgy általában a motorkárokról se nagyon nyilatkoznak a cartársak.
Erhard 242 (Pure Energy)15-09-2014 21:30:04 // 58715
persze, ha egy kőszállító ifával eltünteted az elejét az A oszlopig...
Dömpi (il dottore)15-09-2014 21:25:16 // 58714
azt próbáltad, hogy akkusaru le, majd 20 mp múlva vissza?
Piritu - 1.000.00015-09-2014 21:24:21 // 58713
Félre értesz.
A példákat arra hoztam, hogy vannak dolgok, amiket néha ki kell cserélni, hogy nyugodtam alhass. Időnként rá kell nézni és ha kell cserélni kell. Következménytől függetlenül.
(Azért egy beálló kerékcsapágy miatti árokfogás, vagy egy egr miatti erővesztés előzés közben is tud anyagi kárt okozni rendesen)

Az egr házra is van biztos megoldás, 80 ezrenként ki kell dobni. Csak ehhez tudni kell róla, hogy van ilyen. Nekem speciel senki sem említette, amíg nem tapasztaltam. Utána a szakszerviz is csak motyogott, hogy igen, van ilyen. Cseréltek már. Akkor meg mi a búsbánatos #@%##x{}-ért nem szóltak eddig?
No ezért is írtam ide rögtön az eset után, hogy akit érdekel tudhasson róla. Másnap jött a másik 2,0 is.
forrasr15-09-2014 21:20:18 // 58712
osztom az általad leírtakat. utána olvastam, jtdk ben ha a baj előtt vagyunk nyitott állapotban rögzítik a rudazatot az állítómotorról lekötve és akkor nem kopik szét majd hullik bele a hengerbe. az új komplett szívósor ára ~430 eur ért van ebayen. bmw-khez van készlet a kiszereléshez és a tengelyek blindeléséhez.
dev16615-09-2014 21:13:43 // 58711
Az általad felsorolt problémák egyike sem jár a motor minden előjel nélküli, véletlenszerű összeomlásával. Nem egy kategória az EGR, LMM, 2tömegű stb, amiket felsoroltál. Ezeknél jelzéseket kapunk, minél nagyobb a baj, annál erősebbeket, de ha nagyon gyökér a tulaj és mindent figyelmen kívül hagy, akkor sem lesz ilyen csúnya vége a mutatványnak, mint itt.

A terelőlapok leszakadása szvsz ugyanaz a kategória mint az általad említett EGR hűtőházrepedés, a láncszakadás az új sorhatos BMW dízelekben vagy az elméretezett dugattyúgyűrűk a CR TDI-kben. Közös bennük, hogy egy rosszul megtervezett vagy indokolatlanul rövid élettartamú alkatrész, véglegesen tönkretesz nálánál sokkal drágább és sokkal hosszabb élettartalmú alkatrészeket. az én olvasatomban ez durva konstrukciós hibának számít.
forrasr15-09-2014 21:08:39 // 58710
ha kódos a forgalmi akkor úgy cserélgethetem azonos tipusura a motort mint az olajszűrőt. Tőrzskönyvbe nincs mit beìrni. nem jegyzika motorszamot. ha benne van a szám a forgalmiba akkor szükséges papírozni is
tdemeter15-09-2014 21:08:21 // 58709
Tenyleg, ilyen esetben fizet a casco?
Piritu - 1.000.00015-09-2014 21:08:14 // 58708
A Spideren nagyon sok mindent megcsináltam magam. Mégis mindig arra gondolok, hogy mit nem vettem észre. Nem véletlenül készítettem eddig 5.500 db fényképet a szerelések során. Ha valamit itt olvasok, vagy csak valami más miatt eszembe jut egy kétely/kérdés, akkor a képeken van esélyem utána nézni.
Az se véletlen, hogy bizonyos dolgokat rutinos szakikkal csináltatok. Ők egy egyszerű olajcserekor is megnéznek olyan dolgokat is, ami miatt nyugodtabban indulok hosszú útra is.
mzo15-09-2014 20:58:27 // 58706
Jólvanna én a saját szemszögemből nézem a dolgokat. :) 1 mihálynál tényleg jobb, (annyit meg plán nem költenék egy 2 mihályos autóra, max ha a Casco fizeti) :) Egyébként természetesen drukkolok én is hogy sikerüljön minél kevésbé fájdalmas módon rendbe tenni a cartárs autóját, bármi is legyen a megoldás.
Piritu - 1.000.00015-09-2014 20:57:51 // 58705
Már megint ez az kereskedői szemlélet! :-DD
Piritu - 1.000.00015-09-2014 20:57:01 // 58704
No, ebben tudnak a gyakorlott szerelők segíteni.
Ők a lehetséges hibaforrások idejében történő felismeréséről ismerszenek meg. Tudja. hogy mit kell megnézni.
Ami eddig az Amorét olvasgatva lejött, hogy igazából kb. 200 körül jöhetnek a problémák.
Erhard 242 (Pure Energy)15-09-2014 20:54:21 // 58703
ha rám hallgatsz mindent :)
Erhard 242 (Pure Energy)15-09-2014 20:52:51 // 58702
szerintem nagyon el vagy tévedve, motorkódnál nincs mit ellenőrizni ha ugyan olyan kerül bele...ha az eladó nem szól neked hogy cserélve volt a blokk sosem fogod megtudni...és szerinted ki hirdeti úgy az autóját hogy cserélve volt? senki...
Ennél sokkal egyszerűbb a képlet, ha használni akarja akkor költeni kell rá (ezért lettem alkatrészes :), ha nem akkor letámasztja és mehet gyalog...az autó egy nagy átb@aszás megveszed 3 milláért, költesz rá, tankolod stb ha kiszámolod havi szinten 100e ft hogy eljuss vele A-ból B-be :)
tdemeter15-09-2014 20:46:00 // 58701
117e van a kocsimban.
Mit javasolsz, mit csereljek ki "mielott nem keso?":)
Piritu - 1.000.00015-09-2014 20:42:05 // 58700
Bírom az ilyen dumát :-)))

Ha tudja az a bizonyos szerelő, hogy ilyen létezik, akkor rögtön visszakérdeznék, hogy: HÁNY autóban cserélte megelőzésként azokat az alkatrészeket? Hány embernek javasolta? Milyen gyors ellenőrzési módszere van, hogy az állapotukat fel lehessen mérni?
Azért mert valami (mondjuk) 200 ezrenként elkopik és cserére szorul miért kell "durva (szándékos?) konstrukciós hiba"-ról beszélni? Ilyen alapon hosszú lenne a lista: egr, dpf, kettős tömegű, CR rendszer, LMM, főtengely jeladó, kuplung, de akár a kerékcsapágy is ide tartozik.
Ha ezeket se cseréled még mielőtt itt az idő, akkor is nagy baj lesz.
tdemeter15-09-2014 20:41:17 // 58699
Giuntini!
Eloszor is reszvetem:(
Ne add el, csinaltasd meg.
Kurvara nem lehet most egyszeru, de en pl rohadtul ragaszkodom a dolgaimhoz.
Azt gondolom, hogy a kocsit mar ismered, most ugyan a lelket ki kell cserelni, de megiscsak jobban ismered majd mint barmelyiket amelyiket megveheted...
En azt gondolom, hogy elob-utobb talalsz majd bele motort, azonkivul meg sok munkad/penzed van benne, ha nem eladni vetted akkor szerintem javittasd meg..
Liquid15-09-2014 20:36:16 // 58698
az autóra költött pénz nem értéknövelő :)
Amúgy meg sokkal jobban járt mintha mondjuk lecsókolt volna 32-vel egy bármilyen kemény dolgot. Láttam már olyat közel 1 mihály volt a vége...
Ezzel csak azt akartam mondani, hogy a motorcsere is "csak" egy komolyabb ráköltés még ha kurvára fáj is, ugyanolyan mint mondjuk 1 garnitúra 19-es gumi, meg hozzá egy szett 17-es téli.
Az utóbbit már megléptem, az előbbit tavasszal fogom, mégse akarom helyette inkább eladni az autót gombokért...
Ezzel nem elbagatelizálni akarom szegény CarTárs nem kis baját, de azért még ne küldjünk neki koszorút :)
mzo15-09-2014 20:34:03 // 58697
Ezen a lapátokon ill a felfogatásukon módosítottak is valamit a facelift-nél ugye?
mzo15-09-2014 20:31:51 // 58696
Igen ebben igazad van, hogy a forgalmiból nem fogja megtudni senki hogy az eredeti motor van e benne. Viszont törzskönyvnél jegyzik és azt cserélni is kell, valamint műszaki vizsgán is ellenőrizhetik. Tehát nyilván van tartva valahol, hogy volt benne egy motor cserélve. Az már más kérdés, hogy ha nem kutatnak direkt utána valóban nem derülhet ki. Ami az én motoromat illeti, mivel megvannak az eredeti Olasz papírjai ha már felmerült a téma kikerestem és összehasonlítottam a törzskönyvében szereplővel és egyezik. :)
Az meg hogy az autó árának közel negyedét rákölti e az ember vagy sem nálam attól függ -mivel nem értéknövelő tényező- hogy hosszú távon meg akarja e tartani az autóját vagy sem. És ez az autó korának előrehaladtával megfelelően egy darabig még inkább megfontolandó kérdés, majd ez egyszer csak átfordul ahogy az autó veterán-muzeális korú lesz, onnantól kvázi nem drága semmi sem.
forrasr15-09-2014 20:20:39 // 58695
jellemzően még a rosszabb állapotú motorokban is jó a kompresszió, mert az olaj eltömít a gyűrűknél, ha már kompresszió gond van akkor jellemzően nagyon elkopott vagy szelep probléma van, veszteség mérés ami több infóval szolgálhat.
Liquid15-09-2014 20:07:39 // 58694
- hillholder, ASR - valószínűleg nem tökéletes az aksid / töltésed. Ha az akku fesz alacsony és úgy ráindítasz hasonlókat produkál.
- tolatólámpa: nézd meg nincs-e szétcsúszva (vagy egy előző szervízkor nem rakták vissza) a tolatólámpa csatlakozója, a váltó tetején, az aksi alatt. Ha rendben van akkor egyszerűen megadta magát a kapcsoló
dev16615-09-2014 19:57:34 // 58693
"vagy legalább egy kompressziót kellene rajta mérni" tud ilyet valaki? tényleg kíváncsi lennék.
dev16615-09-2014 19:55:05 // 58692
én is ugyanezt hallottam olyan szerelőtől, aki már több EURO4-es JTD-ben cserélt motort az említett durva (szándékos?) konstrukciós hiba miatt.
dev16615-09-2014 19:52:22 // 58691
én egy pillanatig sem járatnám a szétdőlt motort ha ilyen erős kartergáza van, mert telenyomja olajjal és korommal a DPF-et, aztán agyalhatsz azon is, hogy hogyan szerzel újat abból is. Persze ki is lehet kukázni végleg, de ha eddig nem tetted meg, akkor gondolom nem vagy híve a nem gyári megoldásoknak, ahogy én sem.
forrasr15-09-2014 19:32:27 // 58690
Szerintem semmi gond egy motorcserével, ha motorkódos nem kell papírozni sem.
Egy másik motor főleg ha autóban kipróbálható semmivel nem nagyobb rizikó mint venni egy használt autót. Használt értéken meg az számít, hogy jó-e ami belekerült vagy nem, meg ahogy írta az nem különösebben szempont.
Erhard 242 (Pure Energy)15-09-2014 19:24:34 // 58689
ennyi erővel adja el ha tönkre megy az automata váltó is? az is kb 3-4 kiló ...mi van ha motor cserés? Te honnan tudod, hogy a tiedben nem cseréltek már? Mióta csak motorkód van sosem fogod megtudni, hogy az eredeti blokk van e az autódban vagy nem ...
Alejandro15-09-2014 19:24:11 // 58688
a májusi zárcsere előtt egyik tünet sem jelentkezett még, a hillholder és bal hátsó ablakemelő június végén-július elején kezdtek feltűnni. a többi probléma augusztus-szeptemberi! lehet egy bal első ajtózár csere és ezek közt öszefüggés?
forrasr15-09-2014 19:21:53 // 58687
szívósori terelőlapok amelyik autoban vannak azokban el is hagyják magukat. 150lovas 1,9jtd-ben is. német forumokon olvastam h 2,4jtdm ben is feladja a harcot,preventiv módon ki szokták operálni belőle mielőtt lenullázza a motort
.......................15-09-2014 18:56:03 // 58686
a Kilincs cserekor nem lett valami elmókolva?
elötte is voltak ezek a tünetek?
.......................15-09-2014 18:52:55 // 58685
ha "egyetlen út a motorcsere"

akkor a megvenni kívént motort ki kell próbálni mielött beépítik
vagy legalább egy kompressziót kellene rajta mérni
.......................15-09-2014 18:51:20 // 58684
nekem CAN busz problémának tünik

vagy inkább valahol egy testkábel nem jól érintkezik,
inkább ez a gyanús
Alejandro15-09-2014 18:35:13 // 58683
Köszönöm a véleményt! Az akksi 2013-as Magnetti Marelli, feszültséget mértem, teljesen jó. A generátort is mértem, 13.2-14.5 V-on tölt, a műszer szerint rendben van.
Giuntini15-09-2014 18:29:22 // 58682
Csak számoljunk: az autót én 2milló 400ezerért vettem. Téli gumik voltak rajta, tavasszal vettem 4 vadiúj Michelint 200ezerért. Két agycsapágyat és a felső lengőkarokat cseréltem. Az összes emblémát lecseréltem. Vigyáztam rá, átpolíroztam, az autó gyönyörűen néz ki. Ezek után adjam el max. 1millió 400ezer forintért, és bukjak az autó árából 1 milliót, meg amit ráköltöttem? Aki meg megveszi röhög a markába egy jót. Az egyetlen út a motorcsere. Remélem ki tudom hozni 4-450ezerből, és szerintem ez a kisebbik rossz. Így is elég nagy bajba kerültem most.
David | Centocinquantanove15-09-2014 18:27:56 // 58681
Van benne egyáltalán riasztó gyárilag? Ha nincs ne várd, hogy vinnyogjon.... :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.