Forum >> 159
yani🍀16-09-2018 10:08:44 // 111677
Többlet teljesítményhez nagyobb nyomás kell a hengerekben. Ehhez madasabb égési hőmérséklet, amihez több levegő kell, szerény véleményem szerint. Tényleg nem akarlak riogatni, csak nem szeretném, ha megint történne valami.
Shadin16-09-2018 09:42:38 // 111676
Oké, megvan:
"Egy turbófeltöltő azonban nem csak olajellátási hiba miatt mehet tönkre, adott esetben keverékképzési hiba is okozhatja a halálát. Egy tartósan szegény keverékkel működő motorban az égési hőmérséklet sokkal magasabb, ez is lehet a probléma forrása."
Ezt ugye tudjuk, de ez konstrukciójából fakad, a felhúzott ECU vezérlő nem fog még szegényebb keveréket jelenteni törvényszerűen. A gyári sw-vel mentem a második széthullást követően és azon a távon is jelentkezett a fogyasztás csökkenés, köszönhetően (szerintem) a HF felújításnak, meg talán a tb középrész cserének. A HF kézzel kezelése szerintem az én esetemben nem jött össze anno, és a tb is huhogott amióta belekerült az autóba. Most nem huhog, és ha az elképzelésem nem téves, akkor a HF is jobban zár.
Az alapvetően szegény keverékképzéssel nem tudunk semmit tenni, és remélem h a MELLET jó tb közepet gyárt :-(
Egyébként a magasabb égési hőmérséklet indokolhatná a "szétrobbant" turbinakereket, de nem ez jellemző erre a típusra, hanem inkább az olajozási hibából történő csapágy ill. tengely problémák.
Előbb-utóbb kiderül, sőt már kiderült, h a direkt befecskendezés egy erős zsákutca és nincs kizárva, hogy pár év múlva ez a motor is rajta lesz a mumus listán.
"Egy turbófeltöltő azonban nem csak olajellátási hiba miatt mehet tönkre, adott esetben keverékképzési hiba is okozhatja a halálát. Egy tartósan szegény keverékkel működő motorban az égési hőmérséklet sokkal magasabb, ez is lehet a probléma forrása."
Ezt ugye tudjuk, de ez konstrukciójából fakad, a felhúzott ECU vezérlő nem fog még szegényebb keveréket jelenteni törvényszerűen. A gyári sw-vel mentem a második széthullást követően és azon a távon is jelentkezett a fogyasztás csökkenés, köszönhetően (szerintem) a HF felújításnak, meg talán a tb középrész cserének. A HF kézzel kezelése szerintem az én esetemben nem jött össze anno, és a tb is huhogott amióta belekerült az autóba. Most nem huhog, és ha az elképzelésem nem téves, akkor a HF is jobban zár.
Az alapvetően szegény keverékképzéssel nem tudunk semmit tenni, és remélem h a MELLET jó tb közepet gyárt :-(
Egyébként a magasabb égési hőmérséklet indokolhatná a "szétrobbant" turbinakereket, de nem ez jellemző erre a típusra, hanem inkább az olajozási hibából történő csapágy ill. tengely problémák.
Előbb-utóbb kiderül, sőt már kiderült, h a direkt befecskendezés egy erős zsákutca és nincs kizárva, hogy pár év múlva ez a motor is rajta lesz a mumus listán.
Shadin16-09-2018 09:28:36 // 111675
Akkor elolvasom mégegyszer :-(
Shadin16-09-2018 09:27:51 // 111674
Nem jön le h mire gondolsz.
Cseréljem a másik lambdát is?
Cseréljem a másik lambdát is?
WarbiRunner (Gyuri)16-09-2018 09:22:52 // 111673
A turbós benzines chiptuning is ezért sokkal nehezebb téma. Ha elszegényíted a keveréket, búcsúzik a turbó. A dízelt nem könnyű chippel megölni, szinte bármitől jobban megy, a benzines viszont hamar bedobja a törölközőt..
Shadin16-09-2018 09:20:03 // 111672
Lazán toltad! Menjetek csak.... :-) Dehát ez ilyen.
yani🍀16-09-2018 08:42:45 // 111671
Nem akarom az ördögöt a falra festeni, de a fogyayztás csökkenése, nem biztos, hogy hosszú távon is jó lehet. Olvasd el !ezt
'''''16-09-2018 07:41:08 // 111670
Örültem,hogy találkoztam párotokkal és beszéltünk pár szót bár arra most nem volt sok időm sajna.
A vas tök jól bírta de a végén megint bedobta a motorkód lámpát.Ilyenkor csak normál módban használható.Csinálta már kétszer ezelőtt régebben de megjavult.Most egyből elindultam inkább haza.Az első kereszteződésben párszor újraindítottam és elfelejtette de aztán 50km után megint bedobta.Mindig kigyorsításokkor csinálja.
Ki kéne olvastatnom csak ezért nincs kedvem Pestre felmenni.Az csak oda nekem 150km meg egy nap szabi. :-(
A vas tök jól bírta de a végén megint bedobta a motorkód lámpát.Ilyenkor csak normál módban használható.Csinálta már kétszer ezelőtt régebben de megjavult.Most egyből elindultam inkább haza.Az első kereszteződésben párszor újraindítottam és elfelejtette de aztán 50km után megint bedobta.Mindig kigyorsításokkor csinálja.
Ki kéne olvastatnom csak ezért nincs kedvem Pestre felmenni.Az csak oda nekem 150km meg egy nap szabi. :-(
'''''16-09-2018 07:35:23 // 111669
Megint csak szemétkedtünk! :-)
droberto15-09-2018 22:31:59 // 111668
Én is lemostam a KUL porát és meg is tankoltam.
5,7 lett a mai fogyim:


90 és 100 között mentem, de senki nem előzött meg hazafele. :)
Regen nem volt.
A nagy fogyim:

Teletankos módszerrel számolva, 6,7 l/100 km
80% főút
20 % város
Úgy tűnik nagyon jót tett a fogyinak a segédberendezések cseréje.
3-5 decivel simán kevesebbet eszik.
Amikor még volt pálya matricám:
7,2-7,5-et evett nagyátlagban:
Ekkor általában:
70% pálya (GPS 140)
20 % város
10% főút (GPS 105)
A felújítás óta 3.200 km-t mentem.
Elégedett vagyok, viszont ma kettőt is sz@rt a kutya:
- Elfosta magát a szelepfedél tömítésem. Pedig ez mát a második és idáig jó is volt. 28 Nm-nél járok, de ezt úgy tűnik, lényegtelen, pasztázni kell.
- Elszakad a tanksapka zsinegem. Pedig sose rángattam. Mikor feltettem legutóbb a kupakot még semmi baja sem volt.
:(((
5,7 lett a mai fogyim:


90 és 100 között mentem, de senki nem előzött meg hazafele. :)
Regen nem volt.
A nagy fogyim:

Teletankos módszerrel számolva, 6,7 l/100 km
80% főút
20 % város
Úgy tűnik nagyon jót tett a fogyinak a segédberendezések cseréje.
3-5 decivel simán kevesebbet eszik.
Amikor még volt pálya matricám:
7,2-7,5-et evett nagyátlagban:
Ekkor általában:
70% pálya (GPS 140)
20 % város
10% főút (GPS 105)
A felújítás óta 3.200 km-t mentem.
Elégedett vagyok, viszont ma kettőt is sz@rt a kutya:
- Elfosta magát a szelepfedél tömítésem. Pedig ez mát a második és idáig jó is volt. 28 Nm-nél járok, de ezt úgy tűnik, lényegtelen, pasztázni kell.
- Elszakad a tanksapka zsinegem. Pedig sose rángattam. Mikor feltettem legutóbb a kupakot még semmi baja sem volt.
:(((
Erhard 242 (Pure Energy)15-09-2018 20:55:34 // 111667
Persze, mentünk pár pápás kört :)))
RomeoOne15-09-2018 20:33:42 // 111666
Miért, te mentél végül? :D
Erhard 242 (Pure Energy)15-09-2018 20:23:47 // 111665
ott bezzeg tolod neki, gyorsulni meg nem jöttél :)))
Erhard 242 (Pure Energy)15-09-2018 19:53:27 // 111664
Nálam próbálkozó sem volt 9.6 az össze eddig :)))
yani🍀15-09-2018 19:40:27 // 111663
Végig toltam a 61-esen, majd az 52_esen. Útközben volt egy civic-es próbálkozó, de 3 kanyar és egy hosszabb egyenes után feladta.:-) Nekem 10,4 volt az átlag, de ugye nem autópálya volt.
Shadin15-09-2018 18:48:14 // 111662
Oda-vissza a Patesz 9,6-tal abszolválta a távot óra szerint.
Még 180 körüli sebességhez tartozó fordulaton is kifex a tb mutató 1,6 bárra :-)
Még 180 körüli sebességhez tartozó fordulaton is kifex a tb mutató 1,6 bárra :-)
yani🍀15-09-2018 18:38:01 // 111660
Matetoth15915-09-2018 16:56:11 // 111656
Nekem is volt nyikorgás, az első futómű bal felső lengőkarja volt a bűnös, csere után megszűnt a nyiki-nyiki :D
Amiket Shadin leírt a dadogasról, az pontosan úgy van a TBi-ben. Lehet, hogy hülyeség, de nekem a Mol Evo 100 benzin ezt ,,orvosolja". A Shell alap 95-ösével brutál volt, meg is ijesztett rendesen... Nem tudom, de nekem ez a fuel save benzinjük csak fejfájást okozott, mikor behozták, akkor szoktam át a Molra. A motorom is (cb 600 hornet, karbis) alig indul be a shell-essel és fél literrel többet eszik.
Amiket Shadin leírt a dadogasról, az pontosan úgy van a TBi-ben. Lehet, hogy hülyeség, de nekem a Mol Evo 100 benzin ezt ,,orvosolja". A Shell alap 95-ösével brutál volt, meg is ijesztett rendesen... Nem tudom, de nekem ez a fuel save benzinjük csak fejfájást okozott, mikor behozták, akkor szoktam át a Molra. A motorom is (cb 600 hornet, karbis) alig indul be a shell-essel és fél literrel többet eszik.
WarbiRunner (Gyuri)15-09-2018 15:15:10 // 111655
Nem tudom, végül én is lengőkart cseréltem, 23e (? ) volt a Lemförder. Ha lengőkart cserélsz, ne trw-t vegyél. Szilentveb nem tudom..
fazek15-09-2018 13:09:15 // 111654
fazek15-09-2018 13:01:29 // 111653
Ez esetleg segít beazonosítani: https://www.youtube.com/watch?v=pI26xn3tnJo
Én komplett lengőkart cseréltem, nem próbálkoztam csak a szilentekkel.
Én komplett lengőkart cseréltem, nem próbálkoztam csak a szilentekkel.
Kroszter15-09-2018 12:07:59 // 111652
Ez lehet az?
https://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatreszek/szemelygepjarmu/ALFA-ROMEO/159/2006/1_9/D/futomu---kormanyzas/futomu-alkatreszek/lengokar-szilent-szerelek
Tenyleg 6-7 ezer forint? Lattam 12-ert is, megeri inkabb azt venni vagy a trw is jo?
https://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatreszek/szemelygepjarmu/ALFA-ROMEO/159/2006/1_9/D/futomu---kormanyzas/futomu-alkatreszek/lengokar-szilent-szerelek
Tenyleg 6-7 ezer forint? Lattam 12-ert is, megeri inkabb azt venni vagy a trw is jo?
Kroszter15-09-2018 12:02:59 // 111651
Köszi szépen!
WarbiRunner (Gyuri)15-09-2018 10:33:58 // 111650
Felső lengőkar szilent valószínűleg. Mondhatni típushiba, ha azt nézzük, hogy maga a lengőkar nem lóg, a csapszeg sem, csak nyöszörög a gumi "csapágy". Egyet már cseréltem 140e km-nél, akkor megnéztük. Azért szerelővel nézess rá, hogy tényleg az e.
Zsír spray-vel, hasonlókkal kár kísérletezni, nem fog elhallgatni tőle ;-) Sőt, hangosabban rákezdi majd.
Zsír spray-vel, hasonlókkal kár kísérletezni, nem fog elhallgatni tőle ;-) Sőt, hangosabban rákezdi majd.
Haddel15-09-2018 10:32:50 // 111649
Semmiképp nem tipusbetegség ,nem ad ki hangot a futómű normális esetben.
Kroszter15-09-2018 09:20:52 // 111648
Sziasztok!
A jobb és bal első gumi mögül nyekergést hallok, egyertelműen akkor amikor a lengéscsillapítónak dolgoznia kell(kanyarban és rossz útviszonyok közt), de mindez ahogy megfigyeltem csak lassabb sebessegnel jön elő és akkor is olyan hangot ad ki mint amikor cipeled a 6-os ásványvízet és a műanyagok összecsikorognak. Hogy tudnám eldönteni, hogy melyik alkatrész adja ki a hangot pontosan? Vagy esetleg ez valami általános betegsége a 159-nek?
Előre is köszönöm a válaszokat, szép hétvégét!
A jobb és bal első gumi mögül nyekergést hallok, egyertelműen akkor amikor a lengéscsillapítónak dolgoznia kell(kanyarban és rossz útviszonyok közt), de mindez ahogy megfigyeltem csak lassabb sebessegnel jön elő és akkor is olyan hangot ad ki mint amikor cipeled a 6-os ásványvízet és a műanyagok összecsikorognak. Hogy tudnám eldönteni, hogy melyik alkatrész adja ki a hangot pontosan? Vagy esetleg ez valami általános betegsége a 159-nek?
Előre is köszönöm a válaszokat, szép hétvégét!
droberto14-09-2018 21:07:24 // 111647
Ma nekem is hízott a májam. :)
Egy 5 főből álló 16 éves bringabanda rámcuppant a mosóban amikor szupermosiztam a vasat. Rendes fotói voltak az autómról az egyiknek a strand mellől. :)
Mondták, hogy ők inkább Audisok, de hogy ez mégis milyen szép...
Egy halom kérdést tettek fel. Én meg persze tökre élveztem válaszolni. :)
Remélem egy kettőnek beütött a fejébe a Dolce Vita. :)

Egy 5 főből álló 16 éves bringabanda rámcuppant a mosóban amikor szupermosiztam a vasat. Rendes fotói voltak az autómról az egyiknek a strand mellől. :)
Mondták, hogy ők inkább Audisok, de hogy ez mégis milyen szép...
Egy halom kérdést tettek fel. Én meg persze tökre élveztem válaszolni. :)
Remélem egy kettőnek beütött a fejébe a Dolce Vita. :)

droberto14-09-2018 20:50:18 // 111646
Nem mértem, de ha erősebb az oldalfal, akkor nyílván nehezebb.
Lehet, hogy típusonként eltér, de akkor is nehezebb. Minden deka számít, a komfort szempontjából.
(A felnivel nem tudsz mit csinálni.)
A te felnid tömege egyébként meg volt adva?
Lehet, hogy típusonként eltér, de akkor is nehezebb. Minden deka számít, a komfort szempontjából.
(A felnivel nem tudsz mit csinálni.)
A te felnid tömege egyébként meg volt adva?
Csabi14-09-2018 20:35:31 // 111645
Kaptam már durr -defektet XL-es gumival, kb annyit vettem észre, hogy a bal eleje lesüllyedt (bal első defekt) de továbbra is futott a felni a gumi oldalperemén, a felninek semmi baja nem lett.
Persze nem tudom milyen lett volna nem XL-es gumival, de sejtem, hogy kapott volna a felni, és talán a gumi is leszakadt volna...
Egyébként a merevebb oldalfal miatt jobban ráz, viszont jobb az oldaltartása, nem kúszik annyira, mint egy sima gumi.
Persze nem tudom milyen lett volna nem XL-es gumival, de sejtem, hogy kapott volna a felni, és talán a gumi is leszakadt volna...
Egyébként a merevebb oldalfal miatt jobban ráz, viszont jobb az oldaltartása, nem kúszik annyira, mint egy sima gumi.
RomeoOne14-09-2018 20:16:12 // 111644
Talán releváns is lenne, ha nehezebb lenne vagy 30%-al, de pont a gumis topikban írta valaki, hogy lemérte két azonos abroncsnál a simát és az XL-est és elenyésző tömegkülönbség volt. Cserében az XL-es viszont jobban bírhatja a kátyút. Sokkal nagyobb rugózatlan tömeget ad és jobban rontja a komfortot egy nagyobb felni. Mondtam már, szerintem ez az XL, nem XL téma feleslegesen túl van gondolva.
Atesz15914-09-2018 18:33:14 // 111643
Valahogy sikerült neki,mert napközben menet közben is láttam!Egészen szép állapotban van egyébként.Ja!És Tibi!
Macccy14-09-2018 17:43:02 // 111642
Jól áll persze, de hogy áll onnan ki? :O Vagy meggurítja kézifék híján az előtte-mögötte állókat? Egyesek úgy parkolnak mint az állatok :D
Atesz15914-09-2018 17:31:29 // 111641
droberto14-09-2018 17:19:04 // 111640
Szerintem felesleges rugózatlan tömeg, ami nagyban rontja a komfortot.
WarbiRunner (Gyuri)14-09-2018 14:38:10 // 111639
Ma kezembe akadt az autó másik kulcsa. Már az előző gazditól is úgy kaptam meg, hogy biztos ehhez való, ő igazán soha ki se próbálta. Nos eddig én se :-D De lehet eddig soha senki se, mert egy zsír új kulcsnak tűnik. Raktam bele elemet, persze működik :-)

Egyelőre megy vissza a borítékba amiben volt, kopjon ami már úgy is kopott :-)

Egyelőre megy vissza a borítékba amiben volt, kopjon ami már úgy is kopott :-)
_Ata_14-09-2018 14:29:58 // 111638
Sajna amilyen utakon megyek neha, kell a /55 :(
Liquid14-09-2018 14:14:04 // 111637
TI-re (vagy úgy általában ültetettre) nem hülyeség a /55, ha nem akarja leütni minden sarkon a kartert. Én is ezt a méretet használtam.
csokagm14-09-2018 14:07:35 // 111636
/50est nezz. Az 55os mar szinte SUVos meret es ronda.
_Ata_14-09-2018 13:54:07 // 111635
Na igen, nem sok különbség van, 2000Ft :) Ezt a típust néztem: Hankook Winter ICept Evo2 W320 225/55 R17. Akkor lehet maradok az XL nél, köszi!
Shadin14-09-2018 13:51:11 // 111634
Szerintem Ti méretben nem lenne szükséges az XL, de szinte mindegyik az. Ami fontosabb az a széles masszív peremvédő...
RomeoOne14-09-2018 13:45:42 // 111633
Előbb nézd meg, hogy találsz-e belőle nem XL-est. Ha van, akkor meg az is kérdés, hogy árban hogy viszonyulnak egymáshoz. Nem kívánja meg a kocsi az XL-est, de nem is haragszik meg érte. Nem kulcskérdés ez az index szerintem.
droberto14-09-2018 13:34:35 // 111632
A koreaiak nem a Japó receptet követik, hogy mindent ők akarnak csinálni/eldönteni, hanem Európai designereket, mérnököket alkalmaznak.
Ha már az Eu piacra gyártanak...
Ha már az Eu piacra gyártanak...
_Ata_14-09-2018 13:34:09 // 111631
Sziasztok! Lassan elérkezik a téli gumicsere ideje, a mostaniakat le szeretném cserélni. Hankook-ba gondolkodtam, de nem tudom eldönteni, hogy az XL-es fajtával jobban járok, vagy semmi értelme? :) A nyári XL-es, de a 159 TI verziónál lehet, hogy kényelmesebb lenne a sima. Akinek esetleg van tapasztalata megköszönöm :)
Liquid14-09-2018 12:21:32 // 111630
Láttam már élőben, pont ugyanolyan szép mint képen :)
De ettől még tetszhet másoknak.
De ettől még tetszhet másoknak.
RomeoOne14-09-2018 12:17:10 // 111629
Csak hátulról. Képen nem különösebben keltette fel a figyelmem, de élőben nem nézett ki rosszul sztem.
Liquid14-09-2018 12:07:28 // 111628
Pont a CHR? remélem csak elírtad :)
Japóéknál úgy általában elgurult a design gyógyszer, és nem találják...
Japóéknál úgy általában elgurult a design gyógyszer, és nem találják...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
688
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?