Forum >> 159

Zolibácsi11-09-2018 08:33:29 // 111537
2008 után valamit változtattak és strapabíróbb. Kisebb motor olcsóbb is
Hant11-09-2018 08:08:45 // 111536
Szia, köszi a választ. Ha meglesz még szerelővel tervezem megnézni és nem mindenképpen megvenni, szopattam már be így magam. A hengerfej problémáról már hallottam, félek is tőle úgymond, de abban bíztam, ha nem a kínálat alját célzom meg talán lehet szerencsém. 2008 után kevésbé gond a hengerfej? Kisebb motoroknál kevésbé lehet gond a kettős tömegűvel és kuplunggal vagy olcsóbban cserélhető, mint 2.4-nél?
Zolibácsi11-09-2018 07:19:17 // 111535
Képen jól néz ki. De legyen a párna alatt félre téve sok pénzed a váratlan dolgokra. 2.4 jtdm a vezérlés csere a legolcsobb dolog. Minden más alkatrésze 2-3 szoros szorzoval megy
Zolibácsi11-09-2018 07:13:33 // 111534
Párszor ki veséztük itt a fórumon. 2006-2008 ig sok a hengerfej probléma egy rendes javítás hozzá 500 ezer forint alatt nincs meg. De ma már hf-t sem nagyon kapni. Kuplung+kettőstomegű, turbó, futómű mind 300 ezres tétel.
10-12 évesen már bármi baja lehet. Hogy rendbe rakj egy ilyen autót also hangon 1 Misi, mert nem fogod észre venni a hibáit csak a használat során, később.
Nagyon sok mindent fel lehet sorolni jó és rossz oldalon is. Ha rendben van a kocsi akkor szinte csak jó élményed lesz. Ha szivsz vele akkor még fájdalmas lesz.
yani🍀11-09-2018 06:59:57 // 111533
Talán ez a legnagyobb.
Hant11-09-2018 04:43:45 // 111532
Szia, ki tudnád fejteni mi a gond a 2.4-gyel? Eddig jót és rosszat is hallottam róla.
Roll198310-09-2018 22:58:13 // 111531
Nem a legjobb választás a 2.4-es.
Revitox10-09-2018 18:28:05 // 111530
Üdv mindenkinek!
Kérdésem lenne, hogy az ülésem alatt van egy csati. Azt lehet gyógyítani vagy cserés? Ha venni kell, hol tudom beszerezni?
Köszönöm a választ.
Hant10-09-2018 18:25:59 // 111529
Sziasztok, a közel jövőben 159 2,4 Q4 vásárlását tervezem, érdeklődnék, hogy van-e valaki, aki mostanában szeretné eladni a sajátját, illetve, hogy a hahu-s példányokról tudtok-e valamit? Vásárlásnál mire érdemes odafigyelni? Egyelőre ő a kiszmelt. Előre is köszönöm a válaszokat.

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2_4_jtd_20v_q4_ti_eredeti_ti_uj_gumikkal-13309483
yani🍀10-09-2018 12:10:22 // 111528
Le kell venni a hátsó ajtó belső burkolatát. Sanszos, hogy a rögzítő patentek legalább fele el fog törni, ezért ezeket célszerű előre beszerezni. Ha lent van a burkolat, akkor belülről hozzáférhető a spoilert rögzítő négy csavar. Ha lent van a spoiler, akkor könnyen ki tudod venni a ködlámpa rögzítését is.
Jupiter15510-09-2018 12:05:54 // 111527
Köszönöm!

Arra nincs esetleg tipped, hogyan lehetne izzót cserélni a harmadik féklámpában? (SW)
tdemeter10-09-2018 11:14:46 // 111526
:) Akkor nincs, tévedtem :)
Erhard 242 (Pure Energy)10-09-2018 10:59:10 // 111525
jóval olcsóbban merre? én is tudok 16e-ért olyat ami nincs 40-46e a kisker ára mindenhol, ahol van, az Iharos féle 16e-es egy kamu ár ott is csak balos van a jobbos már is 30 ha lenne...
tdemeter10-09-2018 10:30:06 // 111524
30 /db, után
De ha rákeresel a neten, akkor ennél jóval olcsóbban is találsz, utólag már kicsit megbánta m a dolgot... Sajnos későn vettem észre
RomeoOne10-09-2018 10:26:41 // 111523
Utángyártottra vagy gyárira?
Mennyibe került?
tdemeter10-09-2018 10:24:11 // 111522
Kicseréltettem mindkét első lámpámat, mert már nem láttam vele éjszaka, annyira szét volt égve a foncsor. Viszont most össze-vissza világít. Valaki állított már be ilyet? hogy kell?
Vagy vigyem el egy vizsgaközpontba beállítani?
Erhard 242 (Pure Energy)10-09-2018 09:14:17 // 111521
itt van a szép fehér giulietta is :P
PBali09-09-2018 20:39:38 // 111520
Fehérben is szép, főleg ha Ti...;-) Várjuk a linket, ha felkerült a hahu-ra✌🏻
Erhard 242 (Pure Energy)09-09-2018 20:37:29 // 111519
TI az biztos, mást nem nézek...
WarbiRunner (Gyuri)09-09-2018 20:25:35 // 111518
Ha bőrös műszerfalas Ti, szólj :-)
Erhard 242 (Pure Energy)09-09-2018 18:59:06 // 111517
pedig úgy néz ki hosszú évek után végre sikerült kifogni egy Berlinea Tibit, olyan ritka, mint a fehér holló ...ráadásul ez is fehér :P
Biagio09-09-2018 17:56:59 // 111516
Hello Norbi ! Nekem is TBi-m van (2010-es, most 90e km van benne, én 13-at tettem bele) , Én meg vagyok vele elégedve. Ami engem zavart a régi 2.4-es dízelben az a turbólyuk. Itt nem érezni egyáltalán.
Azokból amit Shadin leírt, nekem is megvan a hideg motornál 1-2mp kerregés és a motorfedél ragasztás eresztés a gyertya felé. A többi jelzett hiba nekem nincs meg, pl. lefulladások, tartály csonk stb. (vagy nem vettem észre :) pl. csövek)
Amit cserélni kellett a 2 v 3 év alatt, az a kuplung munkahenger meg a turbó szenzor. Ezen kívül csak a kopó cuccokat meg folyadékokat cseréltem.
Haddel09-09-2018 17:04:19 // 111515
Ki kell szedni a tükörlapokat ,és kétoldalu ragasztóval visszahelyezni
beeep14609-09-2018 15:38:49 // 111514
Üdv!
Mennyire normális (semennyire gondolom), illetve ismert konstrukciós hiba, hogy autópálya tempónál (140 km/h tempomat) remegnek a külső visszapillantó tükrök (maga a lap)? Pénteken voltam először hosszabb vidéki túrán és azonnal észrevettem ahogy kiértem a pályára. 90-100-as táblán kívüli tempónál nem jelentkezik.
WarbiRunner (Gyuri)09-09-2018 15:16:19 // 111513
pár mázsa trágya és vasvilla a futón, csomagtartóban talicska (fogója kilóg) , a fedél legumipókozva. A tetőtartón cefrés hordó.. XD
WarbiRunner (Gyuri)09-09-2018 15:12:29 // 111512
Ehhez már nyúl vagyok, úgyhogy álom marad :-)
Giuntini09-09-2018 14:13:03 // 111511
Szerviz, szinte Ferrari árban van. Ha az Alfához igazán nagyon kevesen értenek, mi lehet a Maseratival....
Erhard 242 (Pure Energy)09-09-2018 13:59:31 // 111510
Az az igazi szopóroller, szinte senki nem ért hozzá és semmi nincs hozzá e mellé maradjon egy pótautó meg egy vaskos bankszámla vagy egy jó american hitelkártya :)))
Shadin09-09-2018 13:43:31 // 111509
+vonóhorog +futó +benzinkanna
WarbiRunner (Gyuri)09-09-2018 13:31:05 // 111508
Szívó benzinest, egyetértek! Egy Maseratira gondoltam, 4.2 V8 szívó :-DD
Giuntini09-09-2018 13:19:14 // 111507
Amikor tavaly én is cseréltem kiegyenlítő tartályt, gyárit, abban sem volt merevítés. Én nagy nehezen átraktam a régiből.
Erhard 242 (Pure Energy)09-09-2018 13:16:21 // 111506
A turbó bal felül van a hűtőcsöve is szilikonnal van bevonva, dupla vízkör... máj az idő megmondta mennyire megbízható :)))
Shadin09-09-2018 12:50:38 // 111505
A mostani HF tb stb. javítás után bő egy literrel csökkent a fogyasztásom. 10 alatt vagyok. Kispatesz 8,5 :-)
Shadin09-09-2018 12:49:10 // 111504
Megnéznék egy Giulia blokkot belülről, mert az enyémre mindenki azt mondta eddig, hogy egy kibeba... erős mechanikus konstrukció. Ha az olajozás oké akkor örök élet plusz egy nap, persze ha a kis turbót nem baxod szét rajta...
Erhard 242 (Pure Energy)09-09-2018 12:44:32 // 111503
Tudod én már nem bízom egy írt progiban sem... Giuban a gyár inkább a biztonságra ment, pedig progiból is megírhatta volna
Erhard 242 (Pure Energy)09-09-2018 12:40:52 // 111502
Sajnos azok sem bírják a plusz lóerőket... egyébként nekem sincs bajom a delejjel csak SUVban semmivel sem eszik kevesebbet, mint a benyás, a Rovar is ZABÁLT, ez is :)
Shadin09-09-2018 12:37:16 // 111501
Lehet h sok a Squadra ennek a motornak?
Giu QV-ben sem véletlenül van K04 a 235 pacihoz.
Shadin09-09-2018 12:34:47 // 111500
Ha ez vigasztal kicsit, Nagypatesz sem megy rövid távon, arra ott a 145. Szívó benzinest mindenkinek!
Shadin09-09-2018 12:33:17 // 111499
De legalább bírja az igényeimet :-)
Erhard 242 (Pure Energy)09-09-2018 12:01:29 // 111498
Az első Tibit amit behoztam emberünk jó régóta használja 3-4 éve, kopó alkatrészeket cserélt eddig szóval elég atombiztos neki...
WarbiRunner (Gyuri)09-09-2018 11:55:18 // 111497
Alapvetően erre való, én is erre vettem. Aztán az élet kiszámíthatatlan, látod, egyre kevesebbet pályázok, közben beálltam napi városozni a gyerekekkel. 150 felett is jó vele menni, csak nincs hol sajnos. 150 felett nyomni értelmetlen, pláne egy m3-mas jellegű balkáni pályán. Ukránok, románok, a bizalomra épülő közlekedést itt jobb hanyagolni. Az tény, hogy nagy feeling, ahogy pillanatok alatt beleszalad a 220-ba, erőlködés nélkül, gyönyörű hanggal. Ritka pillanat :-)

2 éve kerülöm a városi használatot, mert nem való neki, meg tönkremegy stb. És 2 hónap alatt kiderül, hogy mennyivel jobb városban mint bármi amit eddig használtam, vezettem.
És Kinga pont tegnap kérdezett rá az autójára, hogy mikor készül el. Mondom fogalmam sincs.. miért, már kéne? "Ááá, nem sürgős, ez így nekem teljesen jó :-D".
A parkolással mindketten úgy vagyunk, hogy a parkoló végébe állunk, inkább sétálunk kicsit. Ez könnyebb a 146-tal, ott hagyod és úgy ahogy akarod. Ez tény. :-)
Amit nem gondoltam volna, hogy a fogyasztás ilyen szinten nem érdekel :-) A múltkor odakapcsoltam az átlagra, csak annyi ötlött az eszembe, hogy városban a Wartburggal is megetettem a 12-t :-))))
Erhard 242 (Pure Energy)09-09-2018 11:55:07 // 111496
Az f40hez kisebb vagyon a lendkerék
Shadin09-09-2018 11:51:23 // 111495
droberto-nak az 1,9-ben is le voltak pusztulva.
Shadin09-09-2018 11:50:31 // 111494
Ja. Szívósor is néha ereszt. Freemont-ban haver beragasztotta :-)
Shadin09-09-2018 11:49:10 // 111493
Szóval a 2.0 egy kiforrott darab, nem tudok semmi igazán komoly bajáról...
Haddel09-09-2018 11:48:17 // 111492
Amit még érdemes megcsinálni a 2.0-n ,az a szelephimbákat helyén tartó kis rugók cseréje.Enyémben már kétszer kellett ,mert eltörnek,és akkor rossz esetben ki is mozdulhat a helyéről a himba.
Shadin09-09-2018 11:48:15 // 111491
Most szeretem Patkányt, de mint a beceneve is mutatja még nem teljes a harmónia.
Ami tény, hogy ezeknek a hibája csak most fog majd előjönni és TBi-t venni nem csak azt a 100 km-enként plusz 2-3 liter nyál megvásárlását, meg a felhőtlen benzines autókázást jelenti számomra, mint azt sokan gondolnák. Az én esetem persze nem általános, de amit lehet én már végigszoptam vele. Ennek ellenére nem ülnék vissza dízelbe. Egyébként nincs bajom a dízellel.
Erhard 242 (Pure Energy)09-09-2018 11:44:52 // 111489
Meg a vizet ébresztő EGR hűtő, meg a szívósor....
Shadin09-09-2018 11:43:16 // 111488
Itt látszik a TBi tartályának erősítése, de a régi képen is látszik ez csak lecsúszva a törés alá:

Blog...

Az olajjáratot egy az egyben elfúrták. Beragasztottam...
Beszéltem Szakál metállal és nagyon konstruktívan álltak hozzá, de a ragasztás és a HF 90°-kal ráhúzása megoldotta az olajszivárgást (kopp-kopp).
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.