Forum >> 159

Shadin15-07-2018 11:58:40 // 110316
Szerviz és olajcsere nullázást külön meg kell csinálni.
Laca6215-07-2018 10:50:51 // 110315
Sziasztok !
Egy kis segítséget kérnék: Azt írja az autóm,hogy cseréljek olajat !!!
kb. 800 km-t autóztam olajcsere óta. MES-ben szervíz nullázást megcsináltam,de akkor is nyavajog. Köszi előre is !
gecsa14-07-2018 22:18:20 // 110314
Nem töltőnyomáson, hanem nyomáson. ;) de a 4 deci is belefér, csak utána már irreálisan megnövekedik a fogyasztás! :D
csAR14-07-2018 22:07:39 // 110313
Szerintem ha 1 báron tolod be,akkor 1 deci a feles.
De úgy látom már alapból ráálltál a 2 bárra.Az már 4 deci.
Úgy akartam kezdeni,hogy ülj le egyes,de inkább:berúgtál oszt ülj le...:-)
gecsa14-07-2018 21:23:30 // 110312
Tehát, ha egy feles páleszt 2 báron tolok be az arcomba, akkor az olyan, mintha egy decit ittam volna? :D
Szergej14-07-2018 20:22:44 // 110311
Kiváncsiságbol megnéztem ma én is. Igaz enyém 1.9. 150km/h tempomat. 0.9 bar. /powered by Manky/
Giuntini14-07-2018 19:48:11 // 110310
Lejöttem a Balatonra, szerintem ez csak a műszer pontatlansága, 1,4 bar-nál a műszer szerint sem megy feljebb. Szépen megy, ez a turbó nyomás mérő valóban csak tájékoztató.
WarbiRunner (Gyuri)14-07-2018 17:58:39 // 110309
Abszolut nyomásban limitál 2500mBarnál, vagyis kb 1.5Bar túlnyomást enged gyárilag. Minden ami ennél több, az overboost, nem üzemszerű, vagy chipes az autó.



A Single Value Limiter is ennyi. A turbónyomás szabályzó táblájában 2420mBar a max érték, tehát kb 1.4Bar túlnyomást kér ki gyárilag max. Az 0.1Bar a biztonsági tartomány, ha megszaladna, ne tiltson be egyből.
Macccy14-07-2018 15:41:22 // 110308
Ja vágom, zsír! Rosszul kérdeztem mert a levegőmennyiséget belekevertem a nyomásba :)
De amúgy mennyi maxot enged a 2.4-nél? +1.8Bar ?
Giuntini14-07-2018 11:02:46 // 110307
Ez így igaz! Gyuri ezt nagyon vágja...
esvé14-07-2018 09:04:01 // 110306
mega-giga-like ezért a magyarázatért, ui a műszaki agyam elég fejletlen....de ezzel krisztálytisztán érthető volt :D
Giuntini13-07-2018 22:04:11 // 110305
Viszont azt vettem észre, hogy mindkét kipufogóvég szinte benzinesen szürkére van kiégve. Ilyen még sohasem volt. Igaz mióta elhoztam Csöritől csak prémium gázolajat tankoltam bele. Városi hasnálat semmi, csak autópálya meg országút (Alfa City után körbementem Keszthely felé). Autópályán meg a sebesség min 150-160. Azt érzem most hogy irdatlanul megy a vas. Mikor elhoztam Csöritől éreztem, hogy alacsony fordulaton kevésbé megy. Most meg hozzáérek a gázpedálhoz, és megindul mint az állat. Az új hengerfejben a szelepeknek és egyebeknek lehet hogy kellett egy kis km. Most úgy megyek vele, amire ezt a gépet kitalálták. Kevés indítás, hosszabb távok. Azt látom, hogy valahogy iszonyú könnyedén megy az autó.
Giuntini13-07-2018 21:30:15 // 110304
Nem dehogyis, csak úgy tűnik licsit magasybb a turbónyomás. De nekem közép fordulaton mindig jobban töltött. Tudom, hogy a műszer után nemigen lehet menni. Pont azt mutatja, hogy jó a turbó.
WarbiRunner (Gyuri)13-07-2018 21:20:33 // 110303
Dehogy.. Csak 150-nél, 6-osban (2500-as fordulat környéke) sok, mert program szerint csak 1 Bar körül kellene ott lennie.
Szó sincs kevesebb levegőről. Erős egyszeeűsítéssel az 1900ccm motor 1900ccm ccm levegőt szív be 2 fordulat alatt. Ez légköri nyomás. Ha erre rátol a turbó még egyszer ennyit (3800ccm) , az 1 Bar túlnyomás.
A 2.4-nél akkor lesz 1 Bar túlnyomás, ha a turbó 4800ccm levegőt préselt be összesen.
Szóval 2.4-nél többet kell, hogy szállítson a turbó ugyanakkora túlnyomáshoz.
Bics, kicsit favágó magyarázat, de remélem a lényeg érthető.
WarbiRunner (Gyuri)13-07-2018 21:09:19 // 110302
Nekem kb azt mutatja amit kell. Nem hajszál pontos, nyilván. A max most úgy rémlik, hogy elment 1.6-ig, de majd megnézem.
Smith13-07-2018 21:07:52 // 110301
Emil, most, hogy lehegesztetted a motorháztetőt, most meg a műszereket figyeled árgus szemekkel???? :D
'''''13-07-2018 20:39:12 // 110300
Nálam a nagyobb turbóval ami jóval többet töltött mint 2bar,azzal sem mutatott az óra 1.5-nél többet.Szerintem csak tájékoztató jellegű a műszer. :-)
Gregory13-07-2018 20:17:46 // 110299
?? mármint mi nem azt jelenti?:D
gecsa13-07-2018 20:14:53 // 110298
Nem azt jelenti.
Gregory13-07-2018 20:00:07 // 110297
2barnál tilt? a nagyobb nyomás nem azt jelenti h nagyobb légtömeget is tud szállitani. valszeg a 2.4esen nagyobb csiga van az lehet 1baron tud annyit mint az 1.9es csigája 1.4en mondjuk.
kisityu13-07-2018 18:57:11 // 110296
A nyomás függ a turbó utáni legszűkebb keresztmetszettől is. Ha az 1.9-nél ez kissebb akkor lehetséges,hogy nagyobb nyomáshoz kevesebb átáramló levegő mennyiség tartozik. Szerintem.
Macccy13-07-2018 17:19:43 // 110295
Nem biztos, hogy jól értem: a 2.4 az 1,4 Barnál már túlnyomásos? Nekem az 1.9 az 2 Barnál tilt le, sajnos előfordul, hogy túltolja valamiért. Akkor az 1.9 több levegővel melózik mint a 2.4 ?
WarbiRunner (Gyuri)13-07-2018 14:55:06 // 110294
Lehet a műszer lesz a hunyó. Egy felújított turbónak is a turbó tábla szerint kell dogozni. Attól, hogy felújított, nem kéne nagyobb nyomásnak lenni. Pontosan annyinak kell lenni, amennyit a program előír. A műszered szerint viszont nem így van.
A hengerfej sem okozhatja, annak nem extrája, hanem funkciója a tökéletes zárás :-) És ha jobbak is a nyomás viszonyok,a turbó köteles nyitni a geometriát és visszavenni, ha elérte a kért nyomást. Kikapcsolt egr mellett nálam hajlamos volt overboostolni, de ez is 1.2Bar túlnyomást jelentett, nem 1.4-et.
Liquid13-07-2018 14:53:35 // 110293
A műszer csak arra jó hogy lássuk van nyomás :)
Nálam se megy ki 1.6-ig pedig a MES szerint 1.8-at tol.
Giuntini13-07-2018 14:31:45 // 110292
Mióta fel lett újítva a turbó, magasabb a turbónyomás. Az természetes. Én nagyon úgy látom, hogy a műszer csal. A hengerfej hogy tökéletesen zár, nem csinálhat ilyet?
WarbiRunner (Gyuri)13-07-2018 13:52:54 // 110291
A geo táblád jó, ott nem lehet baj.
WarbiRunner (Gyuri)13-07-2018 13:50:41 // 110290
Most figyeltem fel a számra..1.4? Az nagyon sok. A programodba belenéztem, és eltér az egész turbo map-od az én gyárimtól. Viszont nem ennyire. Nálam 1 Bar körül mutat, nálad egy tizeddel nagyobb nyomás van a táblában, tehát 1.1 körül kéne mutatnia. Szóval lehet rossz az a műszer.
Mivel az egr-ed is ON, az sem okozhat overboostot (az szokott).
Az eltérést nem feltétlen fognám a chiptuningra, lehet ez egy ilyen program verzió, jó lenne látni a gyárit. Nem fogyaszt kicsit túl sokat így?
Az hogy gázra kicsit lemegy, aztán fel a nyomás, annak valószínű úgy kell lenni, nálam is ilyen.
WarbiRunner (Gyuri)13-07-2018 12:23:26 // 110289
Két nap csepptöltőn és elmúlt. Vagy megtalálta amit keresett, vagy tényleg pár hét alatt az akksi kicsit elengedte magát.
emGéza12-07-2018 23:09:08 // 110288
Te jó ég ! Majd elfelejtettem ! Ma beléptem a 200_as klubba ! 🙂

Nem volt olcsó a tagság , mert köztudott , hogy az 59 futóműve pont eddig bírja és az első fék is végelgyengülésbe szenvedett , meg a féltengelygumi is hányta ki a zsírt maga alól , ja én meg kirántottam és lehetett lapátolni a váltóolajat a betonról . Röviden ennyi . Ja ! És nem éri meg kicserélni a féltengelycsapágyat 8600-é mert észre se lehet venni a különbséget .
Giuntini12-07-2018 22:33:42 // 110287
Most azt nézem a turbónyomásmérőn, hogy 150-es tempónál tempomattal fenn van a mutató 1.4-en, aztán ha jobban megnyomja a gázt egy kicsit visszaesik és újból kúszik fel. Normálisan, lineárisan gyorsul. Ez a geometria változása miatt van? Most mintha ez jobban észrevehető lenne. Mondjuk azt nem csinálta eddig, hogy ráadom a gyújtást, és az első osztáson van. Indítok, és akkor esik le 0-ra.
VKG699!!! (4x156+75)12-07-2018 12:25:58 // 110286
Elgondolkodtam rajta, hogy azért úgy még a mostaninál is viccesebb lenne vele közlekedni :)))) Persze nekem elég lenne a gyári kraft :))))

Áhh, majd jól kirak minket a moderátor offolásért :D
Gregory12-07-2018 11:36:22 // 110285
Van itthon már ilyen projekt nem is egy. Ecu, köteg váltó feltengelyek és a motor kB ennyi. A tartó bakok a fiatnal sohc motorcsalad miatt egyeznek nem nagy faragás egyébként. De ne trollkodjuk itt szét a 159 fórumot.😀
VKG699!!! (4x156+75)12-07-2018 09:53:01 // 110284
Ez elsősorban attól függ, hogy mekkora meló beletenni a Cabrioba :)))))))))))))
Gregory12-07-2018 09:22:40 // 110283
😀 Nem eladó, semmi 5000km van benne. Ha a másik motort meguntam visszaalakitom gyarira megint. De ha érdekel motor valszeg tudok.
Giuntini11-07-2018 23:25:09 // 110282
Alfa City-re odafelé kompoztam, visszafelé viszont autózni akartam. Keszthely elkerülőn a 40-es kanyart 80-al veszem kényelmesen. Eszméletlen!!!
emGéza11-07-2018 22:26:34 // 110281
Ma vettem 2 db féktárcsát és ehhez 2 db betétet is , ami 2 pár . Így lett egy plusz pár .
Na ezt hívják előre látásnak ! :-D
gecsa11-07-2018 21:48:26 // 110280
Bízz a gumiban, van mindig tovább. ;)
VKG699!!! (4x156+75)11-07-2018 21:42:15 // 110279
A régi motornak mi baja? Nem eladó? :DDD
Gregory11-07-2018 21:25:15 // 110278
igen vhogy még én se tudom hol a határ nála ,..lehet jobbies de azért nagyon komoly úttartása és kanyarsebessége van ami nekem azért fura egy ekkora autótól főleg h kombi és azért olyan agyon bonyolitott futómű sincs alatta. eltalálták a geometriáját nagyon az fix
Gregory11-07-2018 21:20:25 // 110277
csak emelt nyomással üzemel még pár hónapig:D, már épülőben az új motorja de sajna idén már nem kerül bele:( majd jövöre lacházán kiderül mire képes..a gyári motor egy chippel 150 ló körül mozog melé 1000kg feelingre nagyon komoly
Balaska8811-07-2018 21:16:45 // 110276
Most, hogy végre jó lett a futóművem, sokszor csak nézek, hogy mennyivel vettem be a kanyart. Megdöbbentő.
Liquid11-07-2018 21:12:24 // 110275
a Q4 még kijjebb tolja a határokat, néha már félek, hogy egyszer sok lesz :)
WarbiRunner (Gyuri)11-07-2018 21:11:13 // 110274
A Tiéd is Ti, sportautós magasságokat súrol a tudása, csak a határait nehéz megérezni. Érdekes volt, vezettem a múltkor Giulietta-t, az egyből kézre állt, ahogy beültem. Olyan volt vezetni, mintha ilyennel autóznék évek óta. A 159-et bő másfél éve tanulom, és még most is viszonylag óvatos vagyok vele. A VDC-t nem is szoktam kikapcsolni szerpentinre sem, volt már hogy belekorrigált. És nem nagyon bántam :-)
VKG699!!! (4x156+75)11-07-2018 21:10:07 // 110273
Kíváncsi lennék a PGT-re. Gyári?
Gregory11-07-2018 20:47:56 // 110272
Én személy szerint nagyon ledöbbentem h milyen iszonyat jó futóműve és kormányzása van a 159nek ,pedig ez mellett hajtok egy punto Gt-t de az sehol nincs ehhez..
WarbiRunner (Gyuri)11-07-2018 19:45:45 // 110271
Nagyon bírom a videóit. Volt hogy projektoron, rendes hangosítással néztem :-)
Shadin11-07-2018 19:07:19 // 110270
Itt vajon hol vannak a határok? :-) Ez egy gyakorló elmebeteg...
WarbiRunner (Gyuri)11-07-2018 18:51:48 // 110269
A "nem érzel határokat" az egyetlen baja :-) Az elsőkerék hajtással sosem volt gondom, pláne ilyen sportautós futóművel. Az valami elképesztő, az biztos :-)
Giuntini11-07-2018 16:52:22 // 110268
Mégis érzésre, mivel jóval kisebb, a 159-nél van a tank érzés. A 7-es egy hajó, mindent kivasal, mégis az 59 egy sportautó érzetét kelti. ez egy régebbi 7-es volt, csak 6 sebességes váltóval, ez 150-nél majdnem 3000-et forgott. A 2,4 ilyenkor épphogy 2500-at. A műszerfal az 59-nél úgy vesz körbe mint egy védőbástya. A 7-es jóval szellősebb. A fékek pedig sokkal jobban harapnak, a 7-es fékpedál útja jóval hosszabb. Nagyon jó autó, de két külön világ, és hozzám a 159 világa áll közelebb.
Lexlutor11-07-2018 15:13:30 // 110267
Sziasztok. Olyan problémám van hogy nem mindig megy a klímám. Hol megy-hol nem. Gáz rendben, kompresszor behúz akkor is amikor nem nyomja a hideget. Így mágneskapcsoló rendeben. Klímavezérlőt is belepróbáltam egy másikat, azzal is ugyan az. Viszont észrevettem hogy sose látom működni a 2. ventilátort a hűtőn. Többször ránéztem menet közben, klímával és anélkül, sose megy. Megcseréltem rajta az előtét ellenállást hogy lássam van-e változás. Motor jó, direktbe adtam rá áramot és ment. Van 2. ventilátornak külön reléje, biztosítéka stb? Esetleg a kompresszorban lévő szelep szarakodik? Amikor működik akkor meg jól hűt. Kompresszor csere? Valakinek ötlet? Mert melegem van...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.