Forum >> 159

Dömpi (il dottore)15-03-2018 11:23:25 // 106899
4 db Bridgestone potenza a fotón látható állapotban eladó. 3 szezont voltak fent 35000 km-et futottak.
Ár 5000/db.
WarbiRunner (Gyuri)15-03-2018 11:01:40 // 106898
Beszúrok ide neked egy képet :-)



Az első két foldert kinyitottam, de ez a 9 foldernyi táblázat mind a DPF regenerálást vezérli. És még 4 ami nem fért a képre. Ebben az autóban olyan szintű fizikai modell van, amit így visszafejteni esélyünk sincs sajnos.
Néhány érdekes dolog így kapásból:
1E3E54 - ez azzal is számol, hogy a dpf önmagától is képes valamennyi regenerációra bizonyos üzemi körülmények között
1E3EB2 és még pár kapcsolódó - valamilyen limitek szerint dönt arról, hogy az agyában ketyegő fizikai modell szerint kalkuláljon, vagy a szenzorokat nézze

Aztán ha lejjebb megnézed, mindez nem elég, hogy van egy fizikai modell ami folyamatosan pörög az ECU-ban és modellezi a korom kibocsájtást, plusz szenzor ami méri a nyomáskülönbséget. Van még egy statisztikai modell is.
Ha azt kinyitom:



Sajnos az én fájlomra itt már nem stimmelnek a címek, így a map-eket megnyitva semmi értelmeset nem tudok kiszedni belőle. De majd próbálkozok még egyéb gyári fájlokkal, hátha valamelyik betalál. Az enyém kb a feléig stimmel, onnantól el van csúszva valószínűleg egy fix offszettel.
Brutál ez az egész autó, komolyan mondom. Vagy 3000 ilyen táblázat és összefüggés vezérli. Az elcseszett villanydodzsemek DIY szint ehhez képest...
Erhard 242 (Pure Energy)15-03-2018 09:52:33 // 106897
nekünk a punton volt kiszakadva a nyomásmérő gumicsöve minden regen után bedobta hibának a DPF-et aztán kicseréltem a csövet és minden jó lett
SWut15-03-2018 09:51:25 // 106896
Szia!

Nekem is szükségem lenne tolató szenzorra. Te honnan rendelted?
RomeoOne15-03-2018 08:57:41 // 106895
Amúgy a 2.0-kon előfordul, hogy a gumicső, ami a nyomásszenzorhoz megy a DPF-nél, tönkremegy. Nem is tudom kinél kezdődött, vagy csak AlfaOwner-en volt fent a probléma és azért akarták cserélni itt a fórumon is, de tudom, hogy Hardy egyszer direkt szólt Csörinek, hogy azt cseréltetni akarja. Én, pechjére előbb mentem Csörihez és mivel nem sikerült annyi idő alatt rendbetenni a kocsit, mint előzetesen kalkuláltuk, ezért ott hagytam nála és akkor már más dolgokat is megcsinált rajta. Többek között pont ezt a gumicsövet, és azt rakta be, amit Hardy-éhoz rendelt. Mutatta nekem Csöri, hogy már szét van szakadozva. Ennek ellenére sosem dobott hibát emiatt a vas. Nem tudom ,hogy Hardynak volt-e vele baja vagy csak provizórikusan akarta kicserélni.
frusciante15-03-2018 08:39:21 // 106894
Majd amikor a nagy környezetvédő "tudatos" vásárlók elkezdik tömegével lecserélni a villanyautóikat (ez mondjuk még jó soká lesz...először el kell kezdeni tömegével vásárolni ezeket a jószágokat)és azok akkumulátorjait már nem lehet újrahasznosítani és el kell kezdeni tárolni valahol valahogy azokat, majd ki lesz találva h ez is milyen környezetszennyező jöjjenek inkább a mittoménmilyen autók... Mondjuk addigra szerintem már nem mi fogjuk vezetni a vasakat... Majd csak suhanunk a konzervdobozokban közben asszony megfőzi az ebédet mi meg sóhajtozva bambulunk kifelé a dobozból, h milyen jó is volt régen... :)
Don Gombóc15-03-2018 07:51:31 // 106893
Az autoipari lobby gerjeszti ezt. Ők megoldják a környezetvédelmi besorolást, a jól bevált downsizing megoldással, mi meg fizetjük a javításokat. A nép meg önként és dalolva beáll a sorba. Sok hülye már az elektromos autót áhítozza. Erre szoktam az mondani hogy gyerek koromban dodgemeztem, elég is volt.
droberto14-03-2018 23:59:01 // 106892
Nála, ha jól emlékszem ez akkor volt amikor odafigyelt a regenkori fordulatra. 2500-on tartotta. Ez után jöttem le én is a hülye "tartsuk a motor 2-2500-as fordulaton" mondásról és DPF basztatásról, nézegetésről.
Csabi14-03-2018 23:42:06 // 106891
Persze az is lehet, hogy nincs eldugulva, csak valami hardveres gebasz van mint szegény Pityunál anno .
Csabi14-03-2018 23:35:52 // 106890
Az patent! :)
droberto14-03-2018 23:32:13 // 106889
Nálad még meg se próbált regenerálni. Tehát nem arról beszélünk, hogy félbeszakította a 26 km-es etap.
Megfigyelésem szerint, a DPF hibák túlnyomó része autópályán lép fel. Ekkor valami oknál fogva, belassul a % emelkedése, emellet a tényleges tömődés delta P, pedig gyorsabban nő. Sokat foglalkoztam a témával, de nem jöttem rá, hogy a rendszer mely eleme idézi elő a problémát.

Sajnos nem látunk bele az ECU ezen részébe. :(

Az alapvetések:

A korom-képzıdés 3 fő oka:
1.) Hideg, folyékony és elıkészítetlen tüzelőanyag
befecskendezése a lángfrontba !!
2.) Oxigén hiány és (helyi) kedvezőtlen keverékképzési
feltételek !!
3.) Hirtelen nyomás-, vagy hőmérséklet csökkenés az
égéstérben
Macccy14-03-2018 23:26:12 // 106888
Megnéztem a nemlyukas (:P) DPF -emen én is, mert lementem a mélygarázsba, hogy reggel melóból ne a hideg autóba üljek.
Normal 75% Clogging -nál 2500 rpm -en tartva 72 mBar a Differentiate Pressure . ... nem néztem, de ~ 400 km-rel ezelőtt regenerált utoljára. Üzemszerű.
droberto14-03-2018 23:25:49 // 106887
De, szerintem kéne.
Abberált vágy, de fene mód kíváncsi lenneék, hogy miből jön ki neki a %-os érték.
Mik azok a paraméterek, amiknek változása így el tudja téríteni megfelelő telítettségi százalék mutatásától.
Szerintem kb. hasonlókkal számol mint az olajelhasználódás.
Feltevésem szerint az EGR túltengés az ami jelentősen belekavar a képletbe. Ugye ha van visszavezetés, csökken az égési csúcshőmérséklet és a NoX, de jelentősen nő a PM. :)

(Úgy tudom az Audi, grammal fejezi ki a korom mennyiséget.)
Csabi14-03-2018 23:04:22 // 106886
Hibalámpa jön inkább.
Az a kérdés, hogy miért nem regenerál, mert ugye akkor nem növekedhetne magas értékre a nyomáskülönbség.
Vagy regenerálna szerencsétlen csak nem tud...mert félbemarad. és az már bezavar a számolt értékbe.
Csabi14-03-2018 22:57:49 // 106885
Emelt alapjárat. 3500-as fordulatnál normál eldugulásnál, amikor egyébként is regenerálna 150-200mbar az érték. Ha regeneráció után nézzük akkor 50mbar érték körül alakul, szintén 3500as fordulatnál.
Piritu - 1.000.00014-03-2018 21:36:42 // 106884
Egy hülye kérdés: Ha nagy a delta p, akkor nem kéne automatikusan magas eltömődöttséget számolnia?
Piritu - 1.000.00014-03-2018 21:34:27 // 106883
Tényleg az lehet, mert a gázpedál is 0-n áll.
Smith14-03-2018 21:32:12 // 106882
Teljesen úgy használtam, ahogy eddig is. Reggel 26km, este 26km, minden nap, illetve az utóbbi párszázban van kb. 7-800 km pálya, gyorsforgalmi. Majd holnap kiderül, visszajön-e a hibajelzés. Olvasok majd délután nyomáskülönbsgéet alapjáraton és 3500-on.
droberto14-03-2018 21:30:42 // 106881
Ha szar már látszódik alapjáraton is. Én 1000 és 2000 forduaton szoktam nézni.
Alapjáraton is tíz vagy húsz alatt van. 2000-en ha jól emlékszem is 50-60 mbar alatt szokott lenni. Bár ezt most vissza kellene keresnem.
Erhard 242 (Pure Energy)14-03-2018 21:28:28 // 106880
góf3-mal szerintem még a migránték sem járnak meg a vendég munkások sem... inkább góf5tel vagy hattal, hét van már abból a fosból? nem tudom nyomon követni :))) Jah azért olvasd el a többi részét is ott anyáznak a hamburgi németek, hogy a baranszénégető erőmű az bezzeg megy no meg a luxus és teherhajózásban sincs korlátozás...dász iszt dí vúndersőn grííín welt :DDDDDD
droberto14-03-2018 21:25:46 // 106879
Úgy értette, hogy látott már 600-at más autónál.
Sajnos jól mondja. Ez csak egy számolt érték. A lényeg a deltaP.
Egyébként lehet 0 mm3/i a befecs, ha motorfékezett mondjuk.
frusciante14-03-2018 21:17:58 // 106878
Ezt a nyomáskülönbséget alapjáraton kell figyelni, vagy részterhelésnél esetleg padlógázon? Mennyi számít normális értéknek?
Liquid14-03-2018 21:14:25 // 106877
biztos érdekli őket mennyi károsanyag kerül kibocsátásra :) Ehe...
Roll198314-03-2018 21:07:25 // 106876
Ha kint élnék és épp lenne egy öreg dízelem, mondjuk egy Golfom 3-as, mint a képen, amit épp cserélni szeretnék, nem igazán érdekelne, hogy jól jár az állam vagy sem, mert én is jól járok. Ráadásul az se utolsó, hogy bezúzzák őket így kevesebb smoke & charm lesz Kelet-Európában, bár szerintem egy ilyen akció kevés ahhoz, hogy ez látható legyen, de legalább van rá kezdeményezés.
Piritu - 1.000.00014-03-2018 20:55:30 // 106875
Hol látsz itt 600-at? Le sincs kérdezve a nyomáskülönbség...
Az első képen is furcsa, hogy 0 mm3-es befecskendezett mennyiség 1909-es fordulatnál.
Erhard 242 (Pure Energy)14-03-2018 20:51:05 // 106874
jah a 100e-es autóból adnak 10e-et így is marad 10e ... csak ha 4x annyi új autót adnak el az 2x annyi Áfa egy év alatt, mint amúgy ... egyszerű matek ...mindig a bank jár jól ... Casino c. film :DDD
Csabi14-03-2018 20:44:43 // 106873
A 65% csak egy számolt érték, semmi köze a valós duguláshoz, érthetetlen, de így van.
Találkoztam már olyannal, hogy 60-70% volt a kiírt dugulás, a nyomáskülönbség meg 600mbar...A normális eldugulás 4x-ese. A motor lefojtás határán. Persze a hibakód is bent volt. Erőltetett regen megoldja, de a hibát keresni kell, mert nem véletlen megy fel 600ra.
gecsa14-03-2018 20:40:19 // 106872
Olasz ebay.
Roll198314-03-2018 20:40:06 // 106871
Itthon 4,6 milliótól van Golf 7, persze nem full extra, de én nem is adnék egy Golfért 10 milliót. Amúgy 5, 8 és 10e euró is van a cikkben.
Liquid14-03-2018 20:38:31 // 106870
hú de rendesek vagytok, én sose :)
Piritu - 1.000.00014-03-2018 20:34:41 // 106869
A fócvágennek valahogy be kell hozni a csalószoftveren elbukott zsét, hét elintézték neki...
Erhard 242 (Pure Energy)14-03-2018 20:32:55 // 106868
pénz az egész, pörgetni akarják az új autó eladásokat adnak 5000 eur kedvezményt egy normális új autó kb 30-40e eur annak az áfája 7-8e eur a drágábbnál még több... szóval állambá kasszant nem keveset az Áfán ... környezetvédelem mi? :DDDDDDDDD
Haddel14-03-2018 20:32:24 // 106867
Jó, hogy említetted a javítófestéket. Most rendeltem egy tolatószenzort ,nekem is kell ahhoz festék ,kicsit leködölni.Körül is nézek ebayen.
Haddel14-03-2018 20:28:58 // 106866
Na ez szuper! Gyors volt! Király!
Haddel14-03-2018 20:27:39 // 106865
Szerintem felrakás előtt jobb megcsináltatni ,mint szezon közben.Persze elő fordul ,hogy az ember elhagy egy súlyt ,olyankor nincs mit tenni . Én pl utálom ,ha a gumis nyúl az autómhoz,mióta egyszer ellopták az egyik felniközepemet. Azt szeretem ha én magam rakom fel ,legalább szemre tudom vételezni a dolgokat.
Roll198314-03-2018 20:23:02 // 106864
Piritu - 1.000.00014-03-2018 20:16:55 // 106863
A dugulási értékre 65%-ot ír, az nem lehet a baja.
Nem jó az angolom, de én úgy értelmezem, hogy valamelyik szenzortól túl alacsony jelet kapott és az a baja.
Csabi14-03-2018 20:10:15 // 106861
2.0-nál ez elég új dolog. A nyomáskülönbséget kellene megnézni alapjáraton és 3500as fordulaton, abból lehet következtetni, hogy mennyire van eldugulva ténylegesen. 3500as fordulaton sem mehet ~200mbar fölé.
Egyébként, hogy használtad az elmúlt párszáz kilométer alatt?
Giuntini14-03-2018 20:02:33 // 106860
Megvan a hengerfej.
Dömpi (il dottore)14-03-2018 19:59:57 // 106859
Én minden váltáskor centíroztatom
frusciante14-03-2018 19:39:27 // 106858
Szia. Hogy jutottál hozzá a logóhoz a kulcshoz?
Smith14-03-2018 19:37:26 // 106857
Az első tengeralattjáró ikonom. :( Valami ellenszer?

gecsa14-03-2018 18:20:16 // 106856
Így van. Bár, ha keveset futott a szezonban, akkor nem feltétlenül.
Zsolt15514-03-2018 18:13:10 // 106855
Általában javasolt az átcserélés előtt centríroztatni.
gecsa14-03-2018 17:25:44 // 106854
Kész.

ProdyG14-03-2018 17:09:24 // 106853
Nem emlékszem, pedig biztosan mondtátok már... hány ezer km-enként érdemes nyári/téli kerekeket centíroztatni?
Zolibácsi14-03-2018 16:44:42 // 106852
Igazából amire fáj a fogam az egy 1.8 tbi brera. De most házra gyűjtünk...
159 Indigo Gray 2.4 Monster14-03-2018 16:34:39 // 106851
Én is ennél a patkánynál vettem a 2.4 et. Engem azért át baszott rendesen.
redbulz14-03-2018 16:01:25 // 106850
Ha nem kellene az enyémet is folyamatosan újítgatni még talán lenne is kísérletező kedvem, de azért ez nem egy olcsó kísérlet :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.