Forum >> 159

13720-02-2010 16:47:14 // 6509
link

Itt azt írja az EGR-re az Alfatune-os ember az egyik kérdezőnek, hogy menjen el bármilyen chippeshez, és simán kapcsoltassa ki az ECU-ban. Sval úgy tűnik lambdajáték nélkül is oké.
13720-02-2010 16:36:04 // 6508
Arról pont nem láttam semmi konkrétat:(
A DPF-ről írták, hogy a szenzorokat és a regeneket kapcsolják ki. Viszont azt is írják, hogy remap nélkül a DPF kiszedése csak annyit ér, hogy alul erősebb lesz, a max teljesítmény nem változik.
Asszem én kezdem érezni magamban a vállalkozó kedvet, leszek szívesen tesztalany, jövő héten keresek valami céget, akik egyben vállalják a DPF kiszedés+kipuff behegesztés+chippelés mókát. Nem lesz egyszerű.
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2010 16:00:49 // 6507
sajnos nem tudok nem értek angolul de kivi lennék rá, főleg az egr kiiktatására ...nekem azt mondta egy tuning matyi hogy mivel a lambdával van kapcsolatban nem lehet kiírni...
GTPeti20-02-2010 15:32:33 // 6506
(Sajnos nem tudom megnézni. Az átmeneti HW-emnek sok lenne.)
13720-02-2010 15:27:40 // 6505
video

Gyorsulás a srác Brerájában. Nem tudom a kuplung hogy bírja...
GTPeti20-02-2010 15:09:27 // 6504
Ezek, amiket ír a fickó elég jól hangzanak. Főleg a sokkal jobban megy és kevesebbet fogyaszt...
13720-02-2010 15:06:07 // 6503
DPF delete

DPF törlés az ECU-ban, plusz a DPF fizikai kiszedése, plusz egy-két hasznos dolog. Mégiscsak lehetséges... A 280 LE sem rossz, de a lényeg, hogy ki lehet szedni a nyamvadt DPF-et.
DrB20-02-2010 07:48:54 // 6502
2.4 mJTD fogyasztás, újabb személyes tapasztalat:

750 km-en 8,85 L/100km valós, márha a MOL kúton tényleg annyi liter ment bele... Fedkomp szerint 8,6 L. Mindezt +2-3 fokban végig. Ebben kb. 550km autópálya, 20km Prágán való áttötyörgés, a többi közút. Az átlag sebesség (nem röhög!) 110km/h. Németeknél Lipcsétől a cseh határig 180-nal mentem, ahol lehetett, cseh és szlovák barátainknál nem kockáztattam a vendégszeretetüket, ezért max. 150-nel.
DrB20-02-2010 07:42:41 // 6501
Szerintem is normális, nálam is így van.
pityke19-02-2010 23:25:42 // 6500
a nem baj : )
13719-02-2010 23:12:29 // 6499
:) Nem erre gondoltam. A motor lámpa égve is marad, egész indításig.
GTPeti19-02-2010 22:54:58 // 6498
Gyújtás ráadás után az összes visszajelzőnek világítani kell pár másodpercig. Ezt hívják izzótesztnek. :)
13719-02-2010 22:43:46 // 6497
Egy dolgot kérdeznék, ne nézzetek hülyének. Kulcs behelyezése után az normális, hogy ég a motorkontroll lámpa? Gyújtás után rögtön elalszik. Vétel után szervízben azt mondták, ez a normális menete, úgyhogy azóta rá se tojtam, de most eszembe jutott. Mivel gépkönyvem nincs hozzá, ezért nem tudom benne megnézni.
ALFI15619-02-2010 22:19:41 // 6496
Ahogy megtellik.Ki hogyan használja.Mennyi a város,mennyi a pálya ki,hohy huzatja....Ez előfordulhat párezrenként is,de 100ezrenként is.
Erhard 242 (Pure Energy)19-02-2010 22:15:03 // 6495
azt olvastam én is hogy ne állítsam le na de az volt a fura hogy csak 25e km-ként tisztít?
GTPeti19-02-2010 22:14:59 // 6494
Volt itt egy fél-K.

Ennek okán egy kép. Tizenegyfél ide nyolcfél oda, azért ez is egy formás vas.

ALFI15619-02-2010 21:57:10 // 6492
Szinte mindegyik helyen ugyan azt a programot töltik rá.
ALFI15619-02-2010 21:53:19 // 6491
Nekem van magyar nyelvű leírás,könyv stb...Na ott íra,hogy mikor kigyullad ez a kis ikon ezzel nem kell foglalkozni mert öntisztító és tisztitja magát majd elalszik.Azért jó,hogy vannak magyar papírok.
GTPeti19-02-2010 21:29:20 // 6490
no pára, no para. :)
GTPeti19-02-2010 21:28:31 // 6489
Az 25-30 százalékkal több, mint a 10évvel azelőtti konstrukció, az 1.9 8V könnyebb kasztniban. Érdekes, hogy fogyasztás terén nem sokat fejlődtek. (Tudom, hogy Euro 1000-es töréstesztű a 159, meg nagyobb, meg nehezebb, meg 200+ LE, de akkor is.)
Erhard 242 (Pure Energy)19-02-2010 21:04:37 // 6488
viszont ma indításnál jelzett a részecskeszűrő ikonja aztán hirtelen el is aludt....? nem bírja a párát? :P
Erhard 242 (Pure Energy)19-02-2010 21:02:32 // 6487
ez nem 156 ezen a téren 8,5-öt a 2,4 eszik 150-nél....
13719-02-2010 20:15:56 // 6486
Tudom, frissítenem kellene, de ahhoz fényképeznem kellene, fényképezőgépem meg nincs. Majd ha jó idő lesz, kérek kölcsön valakitől.
11,5-öt 190nél nem bánok, 150nél viszont annál inkább. Sajnos így kényszerítve vagyok, hogy gyorsan menjek:)
GTPeti19-02-2010 19:52:08 // 6485
Info: Az adatlapod szerint rossz topicba irogatsz. :)

A 11,5 egy dízeltől szerintem baromi sok még 190-nél is. Szerintem ott kéne max. 8,5-nek lennie...
BFMSE18-02-2010 15:56:14 // 6484
A fogyasztásra nem tudok mit mondani, de a Vmax szerintem kevés.
Blade18-02-2010 15:53:39 // 6483
Vagy ez ? A típusválasztásnál van a lista
pettinke18-02-2010 15:40:56 // 6482
katalógus szerint a 200 lovasnak (de a 210-esnek is, hálistennek teljesen egyértelmű adatot nem találni) 223 - 225 km/h a vége óra szerint, szóval ez mondjuk határesetnek nevezhető :)

mennyi idős a dög?
13718-02-2010 15:26:21 // 6481
Tegnap este le kellett ugranom vidékre, új tapasztalatokkal gazdagodtam. Fogyasztás 190-nél 11.5 (ugyanennyi 150-nél is). Vmax = óra szerint 220, Gps szerint 209. Ennél jobban sehogysem akart menni, lejtőn lefelé se nagyon. Ezek alapján jól gondolom, hogy nincs meg benne 200 ló, ugye?
13717-02-2010 20:57:21 // 6480
Nekem a max teljesítménnyel nincs gondom, illetve sztem tökmindegy, mert nem gyorsulásra használnám. A városi vezethetőségét viszont nagyon utálom, alul nem húz, és rossz a gázreakció, nagy a turbólyuk, csak ennek a megszüntetése érdekel. Ehhez meg optimalizálgatós megoldás kell. Körbenézgetek, aztán meglátom mi lesz. Legfeljebb semmi.
GTPeti17-02-2010 20:48:40 // 6479
Azért egy előre megírt program is lehet jó. Ez a dolog sem fekete-fehér. Az lehet, hogy pár százalékkal kevesebbet hoz ki, mint egy optimalizált viszont többszörösen ki van próbálva. (Amúgy a motorok szórása sem túl nagy, de persze létező dolog.)
pettinke17-02-2010 20:42:19 // 6478
igen, általában így van... ez kb. annyit ér mint egy beiktatós tuningbox.
egy ideje már keresem, de nem lelem azt a cikket (talán a Totalcarról?) ahol pont egy olyan tuningos cégről írtak, amelyik optimalizálgat, szád íze szerint.

ha kiszeded a DPF-et, akkor szerintem megborul a motorvezérlés ... az egész kipufogórendszer erre a fojtásra van optimalizálva, meg mintha a DPFben is lenne szenzor, amit figyel az ECU. a ződkártyát nemtom,,,
13717-02-2010 20:27:03 // 6477
Egyébként mi van, ha kiszedem a DPF-et? Zöldkártyán nem megy át?
13717-02-2010 20:25:24 // 6476
A probléma az, hogy a legtöbb helyen előre legyártott programot töltenek fel a chipre, és nem sokat optimalizálgatnak. Bemérik előtte, bemérik utána, aztán szevasz. Még azt is megmondják, hogy melyik német cég csinálta a programot. Ez nekem nem frankó.
pettinke17-02-2010 18:26:00 // 6475
a német fórumot olvasgatom, ott többen negatívan állnak a csippeléshez.

állítólag problémákat okoz a részecskeszűrővel meg az EGR-el, meg a megnövekedett nyomaték miatt a 400 Nm-re méretezett hajtáslánccal, sőt az egyik ember bepakolta a képeit a csippelt 159-eséről, ami némi DPF túlmelegedés után le- és kiégett :-/

de ezek a gondok nyilván csak hosszú távon jelentkeznek, és a pozitív serpenyőben van a teljesítménynövekedés mellett az egyenesebb nyomatékgörbe is (mármint, lentebbről húz).

az persze nem derül ki egyértelműen, hogy ezek csak box-os tuningok voltak, vagy valódi remapping is történt-e...

jó, tudom, nem sokat segítettem rajtad :))
13717-02-2010 13:11:54 // 6474
Tapasztalat van róluk?
13717-02-2010 13:02:30 // 6472
Chip remapot szerintetek hol érdemes csinálni 2.4hez? Lassan elvinném. Kíváncsi vagyok a fékpados mérésekre is.
DrB16-02-2010 20:38:08 // 6471
A Philips X-treme H7-es izzókról meg annyit, hogy semmi mellbevágó élmény. Az előző, szakszervizben belerakott, fogalmam nincs, milyen márkájú égő is hozta ugyanezt. Ahhoz képest tuti nincs 80%-os javulás, ahogy a marketing szöveg állítja a dobozon, de még 10% sem. A Philipsnél is ugyanúgy keveslem a megvilágított szakasz hosszát. Pár netes véleményt elolvastam. Páran dicsérték, hogy mennyivel fehérebb a fénye, meg jobban megvilágítja az út szélét, azaz nagyobb szögben világít. Max. az utóbbit tudom megerősíteni, de az sem látványosan jobb. Még azt emelik ki páran, hogy főleg esőben mutatja meg, mit tud. Erről még nincs tapasztalatom. Az élettartamát meg mindenki szidja, elválik, nálam meddig bírja.
DrB16-02-2010 20:31:54 // 6470
A fogyasztás korábban szóba került a 2.4 mJTD-nél. Most tankolás után kiszámoltam. Csak rövid, kb. 10-15 km-es szakaszok voltak benne, tehát épp hogy bemelegedett a vas mindig. Lakott területen kívüli, tehát nem városi araszolgatásról van szó, forgalomtól függően 80-120 közötti tempóval. 9.9 L-re jött ki, mindez az új LMM-mel. (Amióta az új LMM van benne, a hideg indítás is sokkal jobb.)
Arno16616-02-2010 16:19:00 // 6469
Sziasztok!

Ha érdekel vkit van 4db jó állapotú második autón egy szezont futott 225/50R17 Vredestein Giugiaro Ultrac gumim eladó.

34e/db, 7mm profilmélység.

(Thesis-en volt, 18-as felniket kapott nyárra igy a 17-es télivé avanzsál.
17-es minőségi téligumi is érdekel cserébe! )




Arnold
Corn15-02-2010 15:21:31 // 6468
Na megint én...
Csinált egy olyat az automata váltóm, hogy nem engedte magát rükvercbe tenni. A váltókaron levő gombot nem tudtam megnyomni, így csak a D és N volt elérhető, R és P nem. Persze ezt akkor csinálta, amikor egy szűk utcán próbáltam beállni egy parkolóhelyre, amihez nagyon kellett volna a rükverc, és mögöttem egy csomó ideges román várt arra, hogy elhúzzak az útból. Ami persze nem sikerült, mert ahhoz is kellett volna a rükverc, hogy feladjam a próbálkozást és továbbmenjek.
A gombot nem tudtam megnyomni, hiába mozgattam mindenfele a váltókart, hiába állítottam le az autót. Végül üresbe raktam, ketten segítettek hátratolni kicsit az autót, így tovább tudtam menni. Egy nyugodtabb helyen próbálkoztam tovább, leállítással-újraindítással. A kulcsot csak a vész-pöcökkel tudtam kivenni, mert amúgy csak P-ben adná vissza. Semmi eredmény. Végül hívni akartam a szervízt, de előtte még hisztiztem egy jót, kapott néhány figyelemreméltó ütést a váltókar, ettől megjavult :) Vsz. a váltókaron levő gomb volt beragadva (ami megakadályozza, hogy véletlenül R-be tegyem menet közben), mert nem volt semmilyen holtjáték, lötyögés.
Érthetetlen, elfogadhatatlan, kellemetlen.
DrB13-02-2010 17:44:31 // 6467
ez jó :DDD
DrB13-02-2010 17:27:01 // 6466
Maradjál, oszt majd 2 év múlva összeadjuk a költségeinekt... :p
GTPeti13-02-2010 16:54:26 // 6465
A néhányszor sok év alatt semmiképpen sem 2 hét. :))
Erhard 242 (Pure Energy)13-02-2010 16:49:56 // 6464
"a pár héttel ezelőtt" semmikép nem egy hónap de nem is egy hét :)
GTPeti13-02-2010 16:41:28 // 6463
Két hetente na nee.... Az Uno-mban világ életében emelt fényű izzó volt és talán ha 3szor cseréltem a sok év alatt. Az Alfában is volt prémium izzó és nagyon ritkán égtek ki.
Erhard 242 (Pure Energy)13-02-2010 16:36:54 // 6462
végezzünk egy kis számítást ki jár jobban Te vagy én...ha két hetente tönkre megy a H7 az azt jelenti hogy 800x 28x 2/év tehát 44800ft...3 év alatt megy tönkre a gyári xenon amiből persze egy párat kell venni azaz 35 x 2 az 70e ft... tehát a 44800x3 az több mint az 1x 70e :DDD maradunk a Xenonnál :P
Erhard 242 (Pure Energy)13-02-2010 16:32:05 // 6461
adok mellé ha kell :P
GTPeti13-02-2010 16:31:12 // 6460
Lehet nálatok H4-es izzót szettben kapni kiskalapáccsal? :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.