Forum >> 159
ALFI15617-05-2010 22:10:47 // 7109
Az olajra meg mindenre azt mond amit akar.Az a tuti amit te megcsináltatsz!Ráadásul az olaj nem belevaló!Puret bele!Azon ne múljon.A vízpumpát nem cserélte?És a vezérlést igen?Én mindenkitől azt hallom,hogy ha vezérlést cserél akkor vízpumpát is.Azon nem múllik.Ezt neked kell eldönteni.Én se akartam cserélni 60ezernél de többen is írták,hogy külföldi fórumokon is írták,hogy bizony állt már be 60-nál.De itt is van aki így járt.Más kárán okulva inkább a csere mellett döntöttem.Így nyugodtan autózok.Nincs bennem a kis gondolat,hogy mi van ha.......
enká17-05-2010 22:04:03 // 7108
Én még előtte állok, még a nevemre se került a gép :). Amúgy új fejlemény, hogy a vízpumpát mégse cserélte 60e-nél az előző tulaj, de állítólag rendben volt, azért nem.
Ráadásul olaj is 5w-40 van benne, viszont a legdrágább shell (literje 6 e Ft az előző tulaj szerint), és csupán 1500 km-t futott vele. Amúgy nem szaggat, nem rángat, szépen siklik. És túlnyomórészben országúton használom. Most legyek okos :S.
Alfi156Zoli, te nagy olvasgatós vagy, adok egy fórum linket az autóbőr ápolásról, ahonnan azt szűrtem le, hogy olcsón és jót a kövképpen:
- bőrtisztító mosószappanozás --> dzsuva felold + pamutronggyal tisztára töröl + bőrápolóval beken (pl. cipésztől, olcsón, profi cuccot)
- viaszos bőrápoló nem nagyon oké
bőrápolás fórum
Sajnos az én vezetőülésem nagyon tré (tenyérnyi felületen csúnyán karistolva), valami festés is kéne rá. Vagy sok matrica :). A héten majd ellépek ide, és okosabb leszek, remélem.
cipészbolt kmét
Ráadásul olaj is 5w-40 van benne, viszont a legdrágább shell (literje 6 e Ft az előző tulaj szerint), és csupán 1500 km-t futott vele. Amúgy nem szaggat, nem rángat, szépen siklik. És túlnyomórészben országúton használom. Most legyek okos :S.
Alfi156Zoli, te nagy olvasgatós vagy, adok egy fórum linket az autóbőr ápolásról, ahonnan azt szűrtem le, hogy olcsón és jót a kövképpen:
- bőrtisztító mosószappanozás --> dzsuva felold + pamutronggyal tisztára töröl + bőrápolóval beken (pl. cipésztől, olcsón, profi cuccot)
- viaszos bőrápoló nem nagyon oké
bőrápolás fórum
Sajnos az én vezetőülésem nagyon tré (tenyérnyi felületen csúnyán karistolva), valami festés is kéne rá. Vagy sok matrica :). A héten majd ellépek ide, és okosabb leszek, remélem.
cipészbolt kmét
Erhard 242 (Pure Energy)17-05-2010 21:43:47 // 7107
lassan de biztosan ...
ALFI15617-05-2010 21:13:40 // 7106
Luxusadót befizettétek?
G-MANN🍀17-05-2010 12:41:28 // 7105
most 33ekm van benne és 3 olajcsere volt (a bejáratás utánival együtt, amit 2600km-nél csináltak) szóval nálam kb 15ekm egy olajcserével
Erhard 242 (Pure Energy)16-05-2010 20:14:43 // 7104
én sem örülök :(
ALFI15616-05-2010 19:07:45 // 7103
Igen a könyvbe is a WR Diesel van írva.Biztos jó bele az is de a tökéletes a Pure.Mennyi kilóméterenként cserélsz olajat?Enká te mennyi kilóméterenként fogsz?Erre is 30ezret ír a könyv,de annyit biztos nem várok ki.
ALFI15616-05-2010 19:05:24 // 7102
Én is lecseréltettem 60ezernél komplett,vízpumpástól a vezérlést.Nem gondoltam vólna,hogy más is ilyen parás.De azt mondják érdemes a vízpumpa miatt.Te tudod,hogy hiszed e,hogy volt cserélve.Amit cserélj mindenképpen szerintem olaj(pure),olajszűrő,levegő,üzemanyag,pollenszűrő.
enká16-05-2010 18:57:46 // 7101
okkamokka, köszi. Részvétem a szervized butaságáért, bár mondjuk százféleképpen tudnak magyarázkodni. Kezdve a hivatalos kézikönyvvel, vagy a selenia magyar oldalával, folytatva a hivatalos szerviz CD-vel stb... Valljuk meg, nem egyszerű a helyzet. Valahol a fejénél, a magyar importőrnél, vagy még feljebb bűzlik a halacska, onnan kellene egyértelmű utasításoknak érkeznie a szakszervizek felé. Szerintem :).
Megjegyzem, nekem pl. fogalmam sincs, most milyen olaj van benne (hibát nem produkál) de úgyis lecserélem a jövő héten. Mit érdemes még lecserélnem? Fékolaj, váltóolaj, szervóolaj? (69 e km van most a gépben, az eladó elmondása alapján 60-nál kapott új vezérlést+vízpumpát és állt majd egy évet a forgalomból kivonva).
Megjegyzem, nekem pl. fogalmam sincs, most milyen olaj van benne (hibát nem produkál) de úgyis lecserélem a jövő héten. Mit érdemes még lecserélnem? Fékolaj, váltóolaj, szervóolaj? (69 e km van most a gépben, az eladó elmondása alapján 60-nál kapott új vezérlést+vízpumpát és állt majd egy évet a forgalomból kivonva).
G-MANN🍀16-05-2010 15:10:21 // 7100
na utána kérdeztem az Elaforg-nál, részecskeszűrősnél csak az 5W-30 Selenia WR P.E
okosak a szervizben, hogy nem tudják és eddig 5W-40-et raktak bele......
nem örülök :-(
okosak a szervizben, hogy nem tudják és eddig 5W-40-et raktak bele......
nem örülök :-(
GTPeti15-05-2010 12:12:41 // 7098
Pedig igyekeztek. :)
Buksi15-05-2010 09:07:35 // 7097
Ez nem sikerült valami szépre! :-/
enká14-05-2010 23:08:09 // 7096
:). Ha már itt tartunk, sajnos, a saját felnim se tetszik. Lehet, később meg tudok barátkozni vele, sőt meg is szeretem, de egyelőre nem jön be :S. Túl skeletonos, vagy mi :). Úgy hogy egyelőre lájtosan nézgelődök vmi tetszetős és pénztárcabarát felni után.
GTPeti14-05-2010 23:02:38 // 7095
Teljesen egyetértek veled. Ez "megfakította" a felnik vonzerejét.
enká14-05-2010 23:01:41 // 7094
Elhiszem, és izgalmas felnik is. De sajnos, nagyon hasonlít erre (noha nem uaz, és valszeg/lehet az oxiginnél született hamarabba dizájn):
ford focus
Mivel a fordokból oly sok rohangál az úton, én már nem tennék ilyet fel. Ez van :S.
ford focus
Mivel a fordokból oly sok rohangál az úton, én már nem tennék ilyet fel. Ez van :S.
GTPeti14-05-2010 22:51:17 // 7093
Mintha úgy derengene, hogy az Oxigin kínálatában előbb voltak ilyen felnik. De lehet, hogy tévedek.
ALFI15614-05-2010 22:50:20 // 7092
:) Nekem is elöször az S Max ugrott be.
GTPeti14-05-2010 22:41:00 // 7091
Ezek Oxigin felnik.
GTPeti14-05-2010 22:39:00 // 7089
Az, de eleget szöszölhettek a fényezéssel. Igazából papíron majdnem megduplázták az értékét... (Német óradíjjal számolva.)
ALFI15614-05-2010 22:35:43 // 7088
Ez aztán a giccsparádé!
GTPeti14-05-2010 22:33:45 // 7087
enká14-05-2010 22:22:41 // 7086
Hát nekem nem sikerült tiszta olajat önteni a pohárba :). Pedig cserélném az olajat és egyebeket. Ofi kolléga említette - április végén - , hogy a selenia honlapon sokáig rosszul volt írva (5W-40 volt 5W-30 helyett), de jelezték a gyárnak és azóta kijavították. Az olasz oldalra gondoltál / gondoltatok? Mert a magyar selenia-n ma, május 14-én 5W-40 a javasolt motorolaj.
selenia.hu 2,4 JTDm
5W-40
selenia.it 2,4 JTDm
5W-30
selenia.hu 2,4 JTDm
5W-40
selenia.it 2,4 JTDm
5W-30
G-MANN🍀14-05-2010 21:20:09 // 7085
:-))) köszííí az infókat
Erhard 242 (Pure Energy)14-05-2010 21:17:37 // 7084
ez az olaj teljesen tökéletes jobbat nem tudok vagy igen csak az drágább :P
melyik számot a savazóst vagy a kormosszűrőst? :P a döbbennetes nem adom mivel az a legtutibb lézerblokkoló járgány...lámpától lámpáig nem tud gyorsabban menni mint 60 :P
melyik számot a savazóst vagy a kormosszűrőst? :P a döbbennetes nem adom mivel az a legtutibb lézerblokkoló járgány...lámpától lámpáig nem tud gyorsabban menni mint 60 :P
G-MANN🍀14-05-2010 21:12:34 // 7083
azért tedd el a számát, még nekem is kellhet :-))
legközelebb, ha olajat cseréltetek, majd odafigyelek... :-))
(ez jó lenne? SELENIA WR PURE ENERGY 5W-30)
legközelebb, ha olajat cseréltetek, majd odafigyelek... :-))
(ez jó lenne? SELENIA WR PURE ENERGY 5W-30)
Erhard 242 (Pure Energy)14-05-2010 21:07:40 // 7082
jobban mint egy új 100 rugóért ...bár ha nem lesz más akkor az új marad...
Erhard 242 (Pure Energy)14-05-2010 21:06:49 // 7081
igen 5w30-at ha nem akarsz savazni :P a legjobban az fáj hogy 2 napig áll a verda és addig az 1.7 opel combo döbbenetet kell használnom :D
G-MANN🍀14-05-2010 21:04:16 // 7080
ez a savazás "jól" hangzik... :-))
G-MANN🍀14-05-2010 21:03:21 // 7079
szerintem nekem Selenia WR dieselt raktak bele, az is 5W-40-es? mást rakassak bele legközelebb?
Erhard 242 (Pure Energy)14-05-2010 20:55:45 // 7078
no nálam azért vannak gondok ezzel néha...idióta szakszerviz 5w40-es olajat rakott bele és el van tömődve a szűrő ami hibát nem jelez de havonta 1x, 2x mikor pályázni indulok el kezd regenerálni a cucc és 5, 6-ban el kezd rángatózni a gép pár percig.... már találtam céget akik kipucolják a szűrőt....szétvágják és savba áztatják 1 napig :P
G-MANN🍀14-05-2010 20:49:34 // 7077
:-))
G-MANN🍀14-05-2010 20:49:05 // 7076
sajnos nálam nincs annyi idelye, viszonylag rövid távon csinálja itt a városban, gondolom Velence és Balaton felé hosszabb távon, csak ott nem veszem észre. Viszont nagyon vagány lesz a hangja a kipufogónak, durván beméllyül kb 1100-1500-as fordulaton :-) jó meleg lehet ilyenkor
Erhard 242 (Pure Energy)14-05-2010 20:47:26 // 7075
azért egy szép Breraval elkocsikázgatnék én is egész nap bp-en :P
Erhard 242 (Pure Energy)14-05-2010 20:45:36 // 7074
autópályán nagyon kellemes az biztos :D
Erhard 242 (Pure Energy)14-05-2010 20:41:44 // 7073
az az érdekes hogy városon kívül kb 20-30km-en pucol...
G-MANN🍀14-05-2010 20:41:33 // 7072
esténként, ha nincs forgalom és hétvégén viszont mindenért kárpótól ez az öt henger :-)) imádom!
G-MANN🍀14-05-2010 20:38:55 // 7071
sajnos hétközben reggelente és délután mindíg városozom és szinte minden pénteken hazafelé elkezdi, elég neki, ha picit végre nem állok, hanem lehet haladni és már el is kezdi... ilyenkor legtöbbször kocsikázom még vele (péntekenként fél 3 körül egész jó a rakpart :-)) hétvégén, ha kiszabadulok a pályára, ott végre biztosan jól kipucolja magát :-)) sajnálom a városban, nem pont erre találták ki...
Erhard 242 (Pure Energy)14-05-2010 20:31:31 // 7070
hm városban még sosem tisztított nekem...
G-MANN🍀14-05-2010 20:28:01 // 7069
nálam a városban is elkezdi a rakparton a Petőfi hídtól a Margitig, kb 40-nél és 18-20l a pillanatnyi fogyi :-)) picit rémisztő ilyenkor...
Erhard 242 (Pure Energy)14-05-2010 10:22:31 // 7068
jó dolog így ez is meg van :P
isa15614-05-2010 09:11:59 // 7067
Nem is tudtam, hogy fent van a fiat oldalán a letölthető 159 kezelési karbantartási útmutató.
Erhard 242 (Pure Energy)14-05-2010 08:52:28 // 7066
tegnap végre láttam mikor müxik a DPF tisztítás...autópálya 140 tempomat pillanatnyi fogyasztás 11L....kb 25-30km keresztül tisztít....vissza felé 140 tempomat 8,5L....ezért zabál ennyit ez az euro4 konstrukció...
Erhard 242 (Pure Energy)12-05-2010 20:38:56 // 7065
az 56-nál a tetőléc nem rakható fel utólag...szerintem itt sem
pe-Ti12-05-2010 20:07:24 // 7064
Üdv!
A tetőléces meg az állófűtéses dologra senkinek semmi infó???
A tetőléces meg az állófűtéses dologra senkinek semmi infó???
ALFI15611-05-2010 21:37:05 // 7063
Ott én se érzek semmit.Még hidegen is tökéletessen vesz mindent.
Erhard 242 (Pure Energy)11-05-2010 21:33:54 // 7062
azért 2000-től megindul szabályzásig a sok városozás tényleg nem tesz jót a DPF-nek a váltóval semmi baj nálam mint a vaj :P
ALFI15611-05-2010 21:24:20 // 7061
Én nem hegyoldalba lakok így nem kell kínozni nem hogy hidegen de melegen se.Városba araszolásnál simán edobálgatom 2000 alatt.Dieselessen.Én nem látok egyetlen hátrányt se az 1.9-el szembe.Nem fogyaszt többet viszont megy.Meg az 5 henger csak 5 henger.
13711-05-2010 21:18:40 // 7060
Úgy értem, hogy addig fűt, amíg el nem éri a 90 fokot.
És azért szenvedek, mert 2200 alatt halott az autó. Hegyoldalban lakom, ha 3200 alatt váltok fel 3ba, akkor 2000 alá esik a fordulat, és sosem indul be újra. Hideg motornál így kínozni kell. Dugózni is rossz vele. Ez a motor egy rendkívül szűk tartományban működik, és hatalmas a turbólyuk. Ezen körülmények között semmiképpen nem rugalmas. Városban egy idő után pedig teljesen megtelik a DPF, és hazavágja limp home módba az autót, amin csak az segít, ha megfuttatom pályán. A 6 sebességes Opel váltónak meg van egy kicsi konditerem fílingje.
Viszont nekem bézs Frau bőrbelsőm van, és 86 ezernél olyan a minősége, mintha vadiúj lenne. A koszolódás sem feltétlenül igaz.
És azért szenvedek, mert 2200 alatt halott az autó. Hegyoldalban lakom, ha 3200 alatt váltok fel 3ba, akkor 2000 alá esik a fordulat, és sosem indul be újra. Hideg motornál így kínozni kell. Dugózni is rossz vele. Ez a motor egy rendkívül szűk tartományban működik, és hatalmas a turbólyuk. Ezen körülmények között semmiképpen nem rugalmas. Városban egy idő után pedig teljesen megtelik a DPF, és hazavágja limp home módba az autót, amin csak az segít, ha megfuttatom pályán. A 6 sebességes Opel váltónak meg van egy kicsi konditerem fílingje.
Viszont nekem bézs Frau bőrbelsőm van, és 86 ezernél olyan a minősége, mintha vadiúj lenne. A koszolódás sem feltétlenül igaz.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
545
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?