Forum >> 159

GTPeti10-07-2012 11:40:47 // 22378
255-ös gumik egy 120 lovas 159-re? Elég bizar párosítás. B)
Dömpi (il dottore)10-07-2012 11:20:25 // 22377
a téli kerékkel nem rázott! próbáltuk.
Most az lesz, hogy mielőtt ma délután elviszem a klímáshoz, lekapjuk a kerekeket és mindent kipucolunk. Az is lehet, hogy összecserélte a nyomorult gumis a nyomtávszélesítőket.

Egyébként többen írták, hogy kóklerek a szerelőim. Tudjátok, az a vicces, hogy a kuplungot és a kettőstömegűt a legjobb barátom cserélte a saját garázsában, aki egyébként nem autószerelő, de a saját 166-osát csukott szemmel szétszedi és összerakja. Amiket ő csinált, azzal már nincs is baj, tökéletesen működik.
Viszont a kerekekkel olyan cégeknél voltam, mint a Reifenmann, Premio, Optima stb. Ezek nem holmi sufni-mutatványos fészerzsonglőrök! És mégsem tudnak rendes munkát végezni! Na ez a bosszantó!
Totti10-07-2012 11:05:59 // 22376
Hmm érdekes! A fék miatt kell a szélesítő? Szerintem rakjátok fel a másik kereked és nézd meg hogy úgy is ráz e(persze előtte egy centirt ejts meg rajtuk ) Ha nem akkor tuti hogy a köz gyűrű+szélsiető lesz a ludas!
Kardosdoktor10-07-2012 11:01:35 // 22375
Ez igaz!

Az 59SW mellett minden más kombi csak halottaskocsi! Bár az SW az nem kombi az Sportwagon! Egy jó felnivel – mint pl. a Tiéd - meg egyenesen szívdöglesztő tud lenni.
:-)

Én is tervezek venni nagyobbat, a mostani 16-osra meg felkerülnének a téli gumik. Jövő tavasszal szeretnék beszerezni egy legalább 17-es gyári szettet.

Az enyémnek a felszereltsége sem teljesen egyértelmű. Pl.: Q-tronic, fűthető bőr, xenon, Blue&Me, tolatóradar, tempomat. A középkonzolról és a kormányról meg „lemaradt” a recés alubetét, pedig filléres dolog ez a millió extra mellett. Bár a grafitmetál plasztik is jól fest helyette főleg, hogy a belga ex-tulaj nem karcolta össze. Amikor 2006-ban vettem a 3 ajtós sportcsomagos Stilomat szalonból, beültem egy átadás előtt álló 59SW-be és emlékszem, többek között az alubetét adta nekem a prémiumérzést. Amit meg most megvettem, abból pont ez maradt ki. :-( Kicsit hiányoltam, de az állapot és a valóban hasznos extrák hada győzött meg. Az alfaowner-en azt olvastam, hogy néhányan arra panaszkodnak, hogy az alu karcos és ki szeretnék cserélni. Akkor lehet, hogy a műanyag nem olyan mutatós, de tartósabb. Ki tudja? Alapvetően az enyém egy Progression felszereltségű lehet, ahhoz meg, ha jól tudom nem jár az alu cicoma. Olvastam korábbi HSZ-okban, hogy az ember ne vegyen meg kompromisszumos gépet, szerintem ez egy elég kicsi kompromisszum. :-)

Szép napot: Kardosdoktor
Dömpi (il dottore)10-07-2012 11:00:38 // 22373
A gumiválasztás nem választás volt, hanem szükségmegoldás.
Gyakorlatilag potom pénzért vettem 75-80%-os gumikat. A méret nem ideális, ezt tudom.
Kifejezett szándékom a kerekeimet beállítani a gyárilag javallott méretek valamelyikére, de ehhez kellene egy 7,5 x 17"-os gyári alufelni. Hogy azt meg tudjam venni, ahhoz előbb el kell adnom a 8J x 19"-est. Csakhogy a nyár derekán senki sem akar alufelnit venni, főleg nem 19"-ost.
Most ezzel a marha széles gumival az ősz közepéig kell kihúznom (kb. 2200-2500 km), utána felmennek a gyári méretű téli kerekek és akkor van időm nyugodtan eladni a 19"-ost a gumikkal együtt. Használható gumikkal amúgy is könnyebben megveszik, mint gumi nélkül.
Amint a tél után megcsillan az első napsugár sokmindenkit elkap a felniőrület :)

Rendes szerelő! Ez a Dél-Pest Megyei környék meg van áldva "rendes" szerelőkkel. Amikor megvettem a vasat, első utam a Fiat szervízbe vitt Szolnokon. Bementem a kocsival, nem vártam kint. Láttad volna mit műveltek. Soha többé oda!
Totti10-07-2012 10:52:56 // 22372
Olvastam az utolsó blogod! Én amondó vagyok hogy a központosító és a nyomtáv szélesítő kombó lesz a ludas az egész rázás kálváriádba! A szélesítő sufni tuningos vagy rendes gyár által csinált?
BeeGee10-07-2012 10:28:41 // 22371
Bocs, hogy kívülállóként beleszólok, de a blogodat követem, annyira rémisztő..
Utoljára én a gumi választásodon lepődtem meg. Eszembe nem jutna 255ös gumikat felrakni, pláne 5 éveseket. Tudom, hogy a pénz nagy úr, de így könnyen pénzkidobás lesz a spórolásból. Ennyi nyűggel a chip tuningot sem erőltetném :)

Arra vannak itt a topikok, hogy kérdezz, mielőtt megveszel valamit :) És vidd rendes szerelőhöz a kocsit. Sztem 170 km-nél már többet autóztál feleslegesen a "szakik" között..
Dömpi (il dottore)10-07-2012 09:36:49 // 22370
Fel fogom vele venni a kapcsolatot. De mivel nekem az 170 km (csak oda), ezért először távlatilag konzultálok majd vele.
Mindenesetre hálásan köszönöm a tippet.
Tegnap sokat gondolkodtam és arra jutottam, hogy lehet hogy az összes 159-es között az enyém a leggyengébben felszerelt, de tapasztalatlanságomnak köszönhetően az ár-érték arányt tekintve én vettem a legdrágábban, és még a tetejébe sokat is szívok vele, de akkor is imádom, és akkor is végigcsinálom, és csakazértis lesz egy fasza autóm! Egyébként sokan ezért is ölni tudnának :)
Csosznorbert10-07-2012 00:51:17 // 22369
Huzzál Csőrihez Várpalotára...... Alfa-klinika..... :)
droberto09-07-2012 23:32:30 // 22368
Ha én centír után megjelennék egy futóművesnél, hogy ráz a vas és nem bírná megcsinálni, akkor én tuti, hogy nem fizetnék!
Rázógépre felrakták?
droberto09-07-2012 23:19:10 // 22367
Ezt úgy is lehetne mondani, hogy észbontó!!!
Vidd el a vasad egy normális! szerlőhöz, aki megfelelő diagnosztikát végez és csináltasd meg vele! Ennek így tényleg nincs értelme!
Csörit sokan favorizálják...
Olvastam a blogodat de ez egy vicc! A szerelőid egyszerűen Kóklerek!
13709-07-2012 22:56:57 // 22366
Ez rázásos mizériád nekem már egyértelműen a szerelők hibájának tűnik. Nehogy már neked kelljen kitalálni, hogy mi a baja, arra vannak a szervízek.
Ez van akkor, amikor elviszed egy gumishoz, meg egy futóműveshez, meg még egy mittudomén kihez. Mindegyik csak a saját részterületére hajlandó rálátni, persze csak a megfelelő pénzért. Ha kifizetted neki a lóvét, és esetleg mégsem az volt a hiba, akkor meg csak széttárja a kezét.
Véleményem szerint jobban járnál egy tisztességes márkaszervízzel, akár Fiat szervízzel, vagy valamilyen nagyobb szervízzel, ahol leadod, elmondod mi a probléma, és megmondod, hogy oldják meg. Ha nem oldják meg, akkor meg nem fizeted ki.
A lényeg, hogy olyan helyre vidd, ahol felelősséggel vállalják a problémamegoldást.
Buksi09-07-2012 22:26:27 // 22365
Gratula! Nagyon szép, főleg a beltér! :-)
Liquid09-07-2012 22:25:46 // 22364
köszi, igen leszűkült a kör, miután mindenki egybehangzóan a 2.4-et javallotta
'''''09-07-2012 22:23:09 // 22363
Látom mégiscsak 2.4 lett.Gratula hozzá!
Liquid09-07-2012 22:22:57 // 22362
a próféta szóljon belőled :)
droberto09-07-2012 22:16:01 // 22361
Hát akkor üdv itt!
Sok szép 59-es km-t! :)
Csabi09-07-2012 22:01:37 // 22360
pontosítva, volt mindegyik szilenten egy repedés, a szaki szakadásnak hívta, most a csere után nem vettem észre változást a futómű stabilitásán...Őszintén szólva nem is cseréltem volna rögtön, csak mivel meghalt a kormányművem így muszáj volt, h ne kelljen kétszer futóművet állíttatnom..
Dömpi (il dottore)09-07-2012 21:53:19 // 22359
nekem még nem szakadt, de jó úton van ezirányba...
Csabi09-07-2012 21:50:15 // 22358
Én most cseréltem alsó lengőkar szilenteket, 26e volt a kettő...nálam is futómű beállításnál vették észre hogy szakadtak a szilentek(még jó , h ezek cserélhetőek), ezért nem is vállalták a beállítást, mondván, felesleges mert csere után újra kell állítani a futóművet...
Dömpi (il dottore)09-07-2012 21:50:02 // 22357
Gyönyörű! Szívből gratulálok!
Liquid09-07-2012 21:43:40 // 22356
Jóestét!
csatlakozom a klubhoz :)
az átírás folyamatban van...
5
Dömpi (il dottore)09-07-2012 21:31:42 // 22355
az enyém is klattyan, de szinte már reflexből zártam a füleimet...jó hallani, hogy ez normális hang :)
Dömpi (il dottore)09-07-2012 21:29:28 // 22353
Hallottad a dübörgést odaát? Ahogya kő lezúdult a szívemről :)
Erhard 242 (Pure Energy)09-07-2012 21:26:10 // 22352
lehet szilentet is cserélni és nem kell párban!
Dömpi (il dottore)09-07-2012 21:23:09 // 22351
Sziasztok!
Ma megvolt a futóműbeállítás :) ...de továbbra is ráz :(
Amikor gyorsítok és terhelés alatt van, akkor alig alig érezhetően remeg. A futóműves szerint a job első féltengelycsukló kezdeti problémái. Azt mondta, ha erősödik a remegés cseréltessem majd ki. Ezt amúgy párban kell cserélni?
A másik remegés, szitálás olyan 120 magasságában jön elő. Viszont érdekes, hogy először kicsit erősebb, aztán alig érezhetőre csökken. Viszont ha visszaeresztem 110-re, akkor ugyanez - először erősebben szitál, aztán csökken. 160-nál tovább már nem mertem nyomni, mert nagyon rázott.
Mi lehet ez?
A futóműves még annyit mondott, hogy a jobb első futómű alsó lengőkar hátsó szilent eléggé kivan. A szilentet lehet a lengőkarban cserélni? Vagy a teljes lengőkart kell? Ezt párban szokás - ha a jobb cserés, akkor a bal is?
Erhard! ezek kb. milyen árfekvésű cuccok? Nagyságrendileg! Csak, hogy előre készülni tudjak!
Kardosdoktor09-07-2012 20:15:01 // 22350
Szia Dömpi!

Szerintem egy impression felszereltségű modellről lehet szó az esetedben, amibe extraként beletettek egy navigációt. A felnit meg az előző tulaj utólag vehette rá. :-)

Üdv: Kardosdoktor
Erhard 242 (Pure Energy)09-07-2012 18:56:57 // 22349
mindegyik klattyan váltásnál ez a hidraulikus kinyomócsapágy meg a lendkerék játéka no para nagyon nagy csendben lehet hallani meg csak egyesben, kettesben
Shadin09-07-2012 17:23:22 // 22348
Úgy nincs gondom, csak váltáskor. Valami lóg, de nem tudom mi.
droberto09-07-2012 16:24:07 // 22347
Nekem gázadáskor és elvételkor klattyan finoman! Én féltengelyre, vagy motortartó bakra gyanakszom! Jó, hogy írod; egyre jobban idegesít... :)
Shadin09-07-2012 16:14:10 // 22346
Hali!

A féltengely zsírozás segíthet abban, hogy ne csattanjon valami a hajtásláncban minden sebváltáskor? Gázadáskor és elvételkor nincs hangja, de váltani normálisan csak megemelt fordulaton, odafigyelve tudok, különben, nem tudom máshogy mondani, dob egyet. Nem csattan, csak klattyan...

köszi
százötvenkilenc09-07-2012 12:48:20 // 22345
A legegyszeübb, a biztos tipp Suzuki swift 1.3.
Vagy mégse?
Kazes☻09-07-2012 11:16:34 // 22343
Ejnye Moriarty a negatív hullámaid...! :D
Dömpi (il dottore)09-07-2012 11:03:44 // 22342
Hát ezt meg kell osztanom veletek!
Ma reggel bejövök dolgozni, erre a kollégáim elkezdik sorra:
- az egyik kolléganőm, aki otthon mellékesben gazdálkodó: "nekem a hétvégén lefüstölt a kombájnom és a kis dömperem is"
- az egy hete hozzám beosztott gyakornoksrác: "a hétvégén Ausztriában voltunk motorostúrán, félúton elszakad a hajtáslánc"
- a szomszéd irodából egy mérnök kolléga: "a hétvégén hazafelé Győrből az autópályán lefüstölt a Meganom turbója"

Lehet, hogy negatív hullámokat bocsájtok ki?
Dömpi (il dottore)09-07-2012 07:56:11 // 22341
a jövőben én is Erhard-hoz fogok fordulni.
Egyébként nekem is sokat segítettek már a srácok.
Viszont én is elmondtam a véleményem, és tartom is: a tapasztalatot nem adják ingyen (sajnos).
stukker198709-07-2012 07:15:04 // 22340
Nem vedd ennyire lelkedre a dolgokat!
Biztos vagyok benne ,hogy senki sem akart megbántani,csak őszintén elmondják a véleményüket...

Igaz,hogy személyesen nem ismerem az itteni fórumozókat,de bármi problémám volt mindig segítő szándékkal álltak a dologhoz.
Volt rá precedens hogy telefonon is felhívtak és elmondták náluk mi volt a megoldás adott esetben....

Erhard kolléga pedig korrekt eladó is,már többször rendeltem tőle,mert vásárlás előtt a véleményét is ki lehet kérni,ha többféle gyártótól van adott termék...
Dömpi (il dottore)08-07-2012 23:33:34 // 22339
ja, és még egy meglepő dolog: a klíma manuális

szerintem kissé egyedi így összességében ... viszont ennek is megvan a maga varázsa.
Dömpi (il dottore)08-07-2012 23:29:39 // 22338
akkor most ez is megvolt :)
vm08-07-2012 23:27:25 // 22337
Dehogy húztam fel magam ;-)
Tetszett...
Annyi elcsépelt urban legend van, de ezt még nem hallottam.
Dömpi (il dottore)08-07-2012 23:19:31 // 22336
nem vagyok egy száguldozós fajta! amúgy meg a 101 lovas 1,6 benyás Marea után ez repül. meg különben is, csak Schritt für Schritt. a következő majd valami 5-hengeres erőgép lesz.
Amúgy sokan azt mondták a 16 szelepessel sok a baj, a 8 szelepes stabil motor kevés gonddal...márhogy motorikusan. Megítélni nem tudom ezt a véleményt, mert nincs ilyen jellegű tapasztalatom.
Dömpi (il dottore)08-07-2012 23:15:21 // 22335
ne húzd fel magad vmaast...már túl vagyunk rajta! Szégyellem, hogy elhittem néhány nem hozzáértőnek és főképp, mert le is írtam!
GTPeti08-07-2012 23:14:09 // 22334
Semmi, a te autód is lehet, hogy Opel. :PPPP
B)
GTPeti08-07-2012 23:12:34 // 22333
A 120 lovat vásárláskor nem keveselted egy picit?
(156-ba elég a 8V, 159-be picit kevés a tömege miatt.)
vm08-07-2012 23:12:14 // 22332
Hogy mi???? ;-)
Dömpi (il dottore)08-07-2012 23:05:54 // 22331
Tudom...és ha minden igaz, már látszik a fény az alagút végén!

Kérdés: eléggé érdekes a kocsim felszereltsége
ugyebár 2008 júni. 30-i
1,9 8V-s
nincs xenon
de 19"-os TI-hez hasonló felni
belül nincs króm karika a szellőzők körül
csak elöl van el. ablakemelő
nincs bőrkárpit
csak ABS és ASR
a telefon nem Blue&Me, hanem a SIM-kártyát kell beletenni
nincs ülésfűtés
az elülső ülések csak manuálisan pozícionálhatóak
de van nagy navi
és a konzol borítása bordázott, nem pedig sima

Akárhol keresgettem, nézelődtem, ilyen érdekesen összerakott felszereltséggel sehol sem találkoztam.
Volt aki azt mondta, hogy biztosan reptéri bérautó volt - alap felszereltség + navi

Mi a véleményetek?
GTPeti08-07-2012 22:56:18 // 22330
OK, a lényeg tényleg csak annyi, hogy a tapasztalatok csak korlátozott számú hibát mutatnak. Ezek olyanok, mint a "gyermekbetegségek". Általában egyszer esel (vagyis az autód) túl rajtuk, utána nyugalom van.
Persze, ez nem azt jelenti, hogy onnantól nulla ráköltés lesz.
Dömpi (il dottore)08-07-2012 22:51:26 // 22329
jaj! elfelejtettem a végére biggyeszteni, hogy SZERETEM A 159-EM!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.