Forum >> 159

Dömpi (il dottore)13-07-2012 13:04:58 // 22464
Az, hogy én beleszaladtam, részben a saját hülyeségem: megbíztam a helyi (!) kereskedésben és megvezettek.
Attól még a 159-es jó autó lehet, főképp, ha kezdetektől nálad van és vigyázol rá.
Amit használtan veszel, az már lutri mindenképp (kevés kivteltől eltekintve). Vagy vigyázott rá az előző tulaj, vagy nem. Soha, ismétlem soha nem fogod pontosan tudni.
Innentől kezdve meg tökmindegy, hogy alfa, ford, opel vagy valamilyen japó. Ha kijöbnnek a hibák, rendbe kell tenni és utána van egy jó géped X évig. Amiben az alfa verhetetlen, az a vezetési élmény az, hogy mindenki a kocsid után fordul az úton. A 159-nél szebb autót még nem gyártott senki a világon! Ezt ki merem jelenteni!

Az opel futóműves történetet pedig már rég túlbeszéltük, kissé le vagy maradva :), mellesleg elég nagy hülyeség volt tőlem, ki is szeretném törölni még az emlékezetemből is, úgyhogy ezzel ha lehet ne szívjátok tovább a vérem :)
Grando13-07-2012 13:01:57 // 22463
Az utolsó mondatod zseniális! Te is mi a fenét kersel egy Alfa rajongói oldalon? Mert ahogy az árból kivehető, még csak anyagi hasznodra sem válik. ://
Laci.7313-07-2012 12:58:09 // 22462
Lengőkarok, kuplung 100.000kilinél beszarik!! Ott már nagy a baj!!! Akkor vagy az asszony hadja lábát állandóan a kuplungon, vagy széria hibás! Nekem ezelőtt 147-es alfám volt, na azon kellett lengőkarokat cserélni!! De a 159 futóműve a tesztek alapján is a topp!!!! És nekem 160.000km-nél olyan mintha új lenne!!! Az tény hogy kukoricásba ne ilyen autót használjunk!:)))
Csosznorbert13-07-2012 12:54:39 // 22461
Az autó jó, minden más egyéb az igénybevétel formájától függ. Nálam 194ezer km van most, és lekopogom eddig semmi komolyabb gond, kivéve a szükséges cserék. Most jön majd egy kisebb költekezés rá, úgy mint fékbetétek, izzitógyertyák, 4 new gumi, hűtőfolyadék, fékfolyadék. De ezek mind a normál használattal járnak együtt. SZVSZ

Amúgy másik cartárs 30 ezres olajcsere periódusa elég merész húzás.
Laci.7313-07-2012 12:52:51 // 22460
Dömpi!

Az előző tulaj 35.000 kilit ment vele évente, és nem cserélt benne olajat 4!! havonta. Meghálálja? Azt hiszem hogy a 160.000km ami benne van most már elég bizonyíték erre!:)) Sajnálom hogy beleszaladtál egy ilyen autóba, és hogy ennyi bosszúságod van vele! Az én szerelőm azt mondta hogy a 8v alfák a legmegbízhatóbbak, csak a 120LE kevés e-hez a kasznyihoz! De viszont a 16szelepes meg a világ egyik legjobb diesel motorja!! Azért teszik az Opelbe, és Saabokba!! Még hogy az Opel fejlesztette ki!! Mekkora hülyeséget tudnak írni egyesek!!!!
sxr8513-07-2012 12:46:06 // 22459
Én 1 év alatt 43e km-t mentem vele, 98e km volt a kocsiban garantált futásteljesítménnyel. Mi bajom volt vele? Igazából nem sok, csak ennyi:
- összes stablizátor, axiál csuklók,
- mindkét felső lengőkar,
- alsó lengőkar szilentek,
- kettős tömegű lendkerék + kuplung,
- nemsokkal ezután még 1 kuplung szett mert a váltónál egy szimering elfosta magát,
- egr szelep,
- generátor,
- dpf off muszájból.

Ez így munkadijakkal egyutt kb 800e, egy év alatt. Nekem senki ne mondja, hogy ez egy jó autó.
Dömpi (il dottore)13-07-2012 12:33:39 // 22458
én minden autómban 10e-ként cserélek olajat, ez nálam minden év január közepe (merthogy én is kb. 10e-et megyek évente). Szerintem meghálálja a gondoskodást.
Amúgy nálam vélhetőleg azért ütött be a krech, mert ngyon nagy valószínűséggel - több szerelő akik mentek vele és chartárs egybehangzó vélemény szerint a 120 LE nem 120, hanem kb. 140 LE (meg van chip-pelve) és Giovanni (az előző tulaj, akárhogy is hívták olasz barátunkat) kitaposta a belét. Most hozhatom helyre.
Kazes☻13-07-2012 12:27:47 // 22457
Tyűűű, ez jó kis iromány! Kíváncsian várom a sűrű olvasni valót, kisebb lavina formájában, ami ezután jöhet. :)
Laci.7313-07-2012 12:21:51 // 22456
Sziasztok!

Az elmúlt pár napban sokat vitáztatok a mennyit költünk az autóra, és hogy milyen sokba van egy ilyen autó! Na akkor pár dolog: 160.000km van most az enyémben. Eddig semmi baja sem volt egy DPF duguláson kívül!!! Azt pedig egy gyári szűkítővel orvosoltam!! Én egy évben 10.000km megyek az autóval. Szóval ha újonnan lenne 8 millám, és vennék egyet, akkor 16!!! évig csak olajat kéne benne cserélnem. Azért ez elég jó kis adat nem?!!! De mivel én 140.000 kilóméterrel vettem, ezért most ki kell benne cserélni a főbb dolgokat!!! Teljes fékrendszer, teljes vezérlés csere szíjtárcsástól. 100.000 kilinként, vagy 5 év a vezérlés csere!!!! Nem pedig 60.000 kili!!! És a gyári gumijaim is már elkoptak. Olajat 2 év, vagy 30.000km cserélek!!! Na akkor lássuk a költségeket!!

Teljes vezérlés csere, ékszíjtárcsa, olaj vízpumpa, munkadíj: 130.000FT
Féktárcsa, fékbetét csere, munkadíj: 140.000FT
Hankook gumi 225/45: 124.000FT
Futóműbeállítás, szerelés: 15.000FT
Teljes olajcsere, fékolaj,szűrők, munkadíj, 80.000FT

3.600000FT volt a 2007 autóm! Most ráköltöttem 490.000FT. Szóval 4.100000-ért van egy majdnem új szuper Alfám, amivel újabb 100.000km-ert autózhatok nyugodt szívvel!!!
Ja és hogy a klíma visszafogja a 150Le autót? Vicces!! Két szerelő teszi fel a szíjat a tárcsára olyan bivaly erős!!!! Ez úgy van megtervezve, azért automata klíma, hogy állandóan menjen!!
Fölösleges költségekbe ne verjétek magatokat!!! 10.000km-es olajcsere, 50.000km vezérléscsere, stb!!!
Ui: Élvezzétek a 159-el eltöltött minden egyes kilométert!
Alfa156SW13-07-2012 10:42:05 // 22455
szövet kárpit alfa tex

ha tőlem kérdezed nem szeretem a bőr ülést télen bele fagy az ember nyáron szintén szívás bele izzad vannak belső képek az oldalamon!
Alfa156SW13-07-2012 08:51:31 // 22453
106000 KM van benne remek állapotban van belül is
a KM valós benne megnézettem mielőtt megvettem garantáltan törés mentes volt az autó ez idáig a hátulja sérült de javítható!
Alfa156SW13-07-2012 08:49:52 // 22452
Eladó az autóm ha valakinek kell viheti
Gazdasági TK-ra vette a Biztosító de természetesen javítható
akit érdekel az keressen meg!
Csosznorbert12-07-2012 23:35:49 // 22451
Cserélem ám. Szigorúan. :)))))
enká12-07-2012 21:22:49 // 22450
yoyo :)

Kis segítséget kérek, urak. (Tiszakécske) Szolnok, Kecskemét térségében tudtok-e olyan szerelőt javasolni, akire rábízhatom a 159-esem vezérlés cseréjét (vezérműszíj, vízpumpa, meg ami ilyenkor kell). Gond nincs, de 64 ezernél volt szíj csere (vízpumpa nem) - mindezt az előző magyar tulaj állítja - és most van benne 125 e km körül.

De ha már itt vagyok, még egy kérdéssel fárasztalak benneteket és magamat is:
alapjáraton kb. 2 mp-ként indokolatlanul felmordul a motor és kicsit megremeg a kaszni. Nyilván nem csak alapjáraton, de feljebb, menet közben ez már nem érződik. Ha kikapcsolom a klímát, akkor a morgás megszűnik, szép egyenletes minden. Volt már valakinek ilyen tapasztalata? Mit kell ugyan cserélnem benne...

Köszi a valaszt előre is, és hátra is.
Imi12-07-2012 17:31:09 // 22449
Sziasztok!
Van egy novitec első szoknyám eladó(eredeti novitec)
http://de.novitec.nl/webshop/alfa-romeo/159/aerodynamik/Default.asp?prodID=58
Meg egy világítós alu küszöb párom(50903129)
http://www.ebay.co.uk/itm/Alfa-Romeo-Genuine-159-Official-Front-Illuminated-Kickplates-Door-Sills-50903129-/320760877829

Ha valakit érdekel keressen.Mindegyik vadonatúj!!!!
GTPeti12-07-2012 16:14:23 // 22448
"plusz minden autóban ez van már akkor nem fogsz újabb autót venni?"
Uram, én ilyet nem mondtam. ;)
Imyx12-07-2012 16:05:19 // 22447
Az 1.8-as TS. Kíváncsi lennék rá. Ezen felül más "gyárilag tuningolt" darabról nem hallottam.
Erhard 242 (Pure Energy)12-07-2012 16:04:43 // 22446
mondom még 1x a szűrő házban van a szelep és 2x akkora a szűrő...plusz minden autóban ez van már akkor nem fogsz újabb autót venni? :)
van ami nem jó van ami jó....
GTPeti12-07-2012 14:14:56 // 22445
"gondolom azért vették át mert a bökő meg a merci 12 éve használ ilyet"
Én meg gondolom azért vették át, hogy ők is spóroljanak, mint a németek. Múlt héten spec. nem az jött át, hogy annyira klassz minden, amit ők használnak...
Erhard 242 (Pure Energy)12-07-2012 14:12:26 // 22444
gondolom azért vették át mert a bökő meg a merci 12 éve használ ilyet és egy fos bizonyára :P csak azt is tegyük hozzá hogy kb 2x akkora felületen szűr a szűrő mint a hagyományos ...na ez már egy lényegibb dolog
GTPeti12-07-2012 13:47:33 // 22443
Hivatalosan, Olaszországon kívül szerintem sem. Viszont van egy cartárs, akinek a 156-osa állítólag olasz rendőri állományban volt és állítja, hogy tuningolva van. (Asszem az is 1.9-es. De lehet, hogy 1.8as benzines.) Az olaszoknál sosem lehet tudni. :)
'''''12-07-2012 13:36:51 // 22442
Próbált már másik 150lovast de az övé erősebb.Neki a forgalmiban is több ló szerepel.Az extrák is megvannak neki papíron,ahogy a gyárból rendelték.Ő törötten vette egész kevés km-el itthon.Igazából a kérdésem az,hogy létezett-e 1.9 150lovas dízelből gyárilag megpiszkált és kiadott változat?Szerintem nem.
Liquid12-07-2012 12:44:12 // 22441
tökmindegy, mert úgyis csak a végén ágazik el :)
GTPeti12-07-2012 12:09:53 // 22440
Fontos a dupla rendszer egy olyan motornál, aminél egyszerre csak egy hengerből jön kipufogógáz. :))
GTPeti12-07-2012 12:04:34 // 22439
Aha... szűrő-szűrő... Csak az kicsit (sokkal) jobb kivitel. Plusz még benne vannak a visszacsapószelepek és a bypass, amiket szintén cserélsz minden alkalommal. (Ez pozitívum.)
droberto12-07-2012 11:53:10 // 22438
Hmm.. Ez érdekes! Szerintem ez utólagos átalakítás lehet.
Az, hogy ez tuningnak számít, nem tudom... Minimálisan kisebb a kipufogási ellenállás, de ez inkább csak optika! Gyárilag szerintem az övé is 150 LE-ős. Én nem tudok olyanról, hogy létezne ilyen Sport Edition...
'''''12-07-2012 09:38:14 // 22437
Neki két kipuffja van végig,nem csak vég. Szerinte az övé gyárilag tuningolt.Igazából mindegy,de én kétlem.Nekem már a dupla rendszer is furcsa.
droberto11-07-2012 23:34:47 // 22436
A 18"-os kerék, a tetősín kérhető extra. Véget utólag lehet gyári kiegészítőként kérni. A katalógus meg így írja:
A dupla kipufogón, mindig saválló vég van. Az viszont kétlem, hogy dupla véggel kérhető az 1.9 (bár én is lehet utólag átalakítom). A gyár filózófiája szerint 200 Le felett alap a dupla vég.
1.9-ből a 16V-s a legerősebb 150 LE-vel; legjobb tudomásom szerint...
Csosznorbert11-07-2012 22:15:34 // 22435
159 szürője is csak egy sima papirdarab benn a kondérban vagy miben :D
'''''11-07-2012 21:31:07 // 22434
Haverom 1.9-es 159-ese állítólag gyárilag úgy jött ki,hogy extrában volt rajta 18-as felni,tető sín,dupla kipuff és erősebb is mint a normál 1.9-es.Létezik ez?
Erhard 242 (Pure Energy)11-07-2012 18:44:54 // 22433
akkor a házban van a szelep olyan nincs hogy nincs
.......................11-07-2012 16:13:36 // 22432
..ott az is csak egy müanyag kupak,semmi több
Erhard 242 (Pure Energy)11-07-2012 15:31:13 // 22431
de amit át kell rajta dugni az egy szelep :)
GTPeti11-07-2012 14:50:03 // 22430
Áá... minden ami rossz, azt átveszi az Alfa. :(((
.......................11-07-2012 14:44:32 // 22429
A mitoé az a papir ház nélküli szűrő ,abban nincs semmi szelep
GTPeti11-07-2012 14:12:38 // 22428
A 2mp szeintem nagyon sok.

Az olajszűrőben szokott lenni több visszacsapószelep. Ha ott valamelyik nem jó, az pont csinálhat ilyen hibát.
A MANN oldala ilyen szempontból nagyon jó, ők pontosan leírják, melyik szűrőjükben, hány szelep van, és mennyi a bypass-nyomás. (Ez alapján az Uno-ba tudtam választani egy még optimálisabb 3 szelepes szűrőt.)
.......................11-07-2012 14:03:50 // 22427
szerintetek mitől van az ,hogy ha sokáig áll a gép ,kb 2 mp is eltelik amíg kialszik az olajnyomáslámpa?(ez a Mito n van)
nekem úgy tűnik addig tart míg feltelik a rendszer olajjal,
de újonnan nem csinálta ezt
biztos van valami visszacsapószelep,ami nem engedi visszafolyni az olajat,
de hol van ez?
Erhard 242 (Pure Energy)11-07-2012 13:41:45 // 22426
b*sszná meg elvitték előlem a Phedrat :(((
Csosznorbert11-07-2012 12:28:25 // 22425
1700 ford.nál megvan az 1.4 bar turbodruck, onnan klima ide klima oda meglódul, addig viszont ...... (anyád, pörögj már) :D
GTPeti11-07-2012 11:47:39 // 22424
OK. Kíváncsian várjuk a grafikont! B)
Dömpi (il dottore)11-07-2012 11:29:52 // 22423
Köszi a tanácsot, alkalmasint szerét ejtem, csak előbb legyünk túl a fontosabb dolgokon.
GTPeti11-07-2012 11:19:27 // 22422
"Meg sem érzi a 255-ös gumikat, érzésre nem változik a menetteljesítménye ha a 215-ös"
Ugyanezen motornál 140LE-re felhúzva is megérezni, hogy 185-ös (tudom, virsli), vagy 205-ös gumi van fent... Mindezt a könnyebb 156 kasztnival.

Az ajánlatodhoz: Engem nem kell meggyőzni, nekem szinte mindegy a dolog. Viszont ha tényleg olyan dinamikusan megy az autód méresd le, mennyi a teljesítménye most.
(Ha 150LE felett van, akkor kezdj el gyűjteni turbóra, kuplungszettre... Csak jótanács!)
Erhard 242 (Pure Energy)11-07-2012 11:17:55 // 22421
1700-tól nálam sem de addig igen
.......................11-07-2012 10:39:03 // 22420
nálam annyira nem érezni,az 1,6 bravo kín volt klimával,városban
Dömpi (il dottore)11-07-2012 10:34:29 // 22418
ha minden igaz úgyis hamarosan megyek hozzád néhány alkatrészért, akkor majd kipróbálod, és elmondod a véleményed. Addig kár rajta tornázni, a PC előtt úgysem lehet eldönteni a kérdést.
Erhard 242 (Pure Energy)11-07-2012 10:09:20 // 22417
nem mizérázok én csak az én 59-em kicsit több mint 200 ló ha azt megfogja a klíma akkor melyiket nem? :)
Dömpi (il dottore)11-07-2012 09:44:08 // 22416
a feleségem 1,25-ös Fiestájában ha benyomom a klímát, na ott érezni. No meg a céges 1,4-es Octaviában.
Lewes11-07-2012 09:37:58 // 22415
Szia!

A csomagtér ajtó kinyitása nem állandó kb havonta 1x oldja fel magától. Pl. reggel leállok, iroda előtt bezár, du 4 kor nyitva van a hátulja, nézem minden benne, tehát nem felnyomták. Nem akartam elhinni amíg 1x a garázsba ki nem nyitotta mellettem lezárt központis állapotában. Kiírt 1x egy teljes képernyős hibakódot menet közben, a nyitott csomagtér ajtó piktogrammal, de olaszból elég gyenge vagyok, és nem tárolta le sehol hibaként, így nem tom mi is volt az :) Azóta se irta többet. Erre írta korábban itt 1 kolléga, hogy szoftveres dolog megoldhatja ezt a problémát. A leállítási kulcsos dolog is ritka alkalmas 2havonta 1x jön elő.

Más: a benyásomon érezni amikor megy a klíma, anno a 47-ben is lehetett
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.