Forum >> 159

Coolby15-07-2012 09:48:37 // 22514
1., 2.4-es külföldi, szépnek tűnik

2.

3.

4.

5.

Így most ezek tűnnek fel használtautón. Tudtok róluk valamit? Kecskeméten van kettő (mintha valaki már róluk egyszer írt volna) és Bonyhádon is van. Km óra állás tudom, hogy valószínű több esetben messze van a valóságtól, de ezen felülemelkedve lenne jó megtalálni egy jó autót...

Szerintetek?
Coolby15-07-2012 09:43:48 // 22513
Sziasztok!

Új vagyok még itt az Amore közösségben, de már jó ideje olvasgatom a 159-es topicját és most jött el az idő és a lehetőség, hogy belevágjak egy 159-es vásárlásába, így regisztráltam, mert látom nagyon sok segítőkész, tapasztalattal rendelkező tag van és nekem bizony szükségem lesz segítségre, hogy jó autót vegyek vagy ha nem is jót, tudjak róla, hogy mi nem jó és olyan áron vegyem :)

Mindenképpen sportwagonban gondolkozom és legalább az 1,9 diesel 150 lóerős változatában, esetleg a 2,4 jtdm, de abból csak ha valami igen jó ajánlat jön szembe (például Erhard autója eladó, jól értettem? bár valószínű többet kér érte, mint a keretem :), bár ki tudja)

Amúgy itt az utóbbi idő alfa fikázásaira visszatérve annyi, hogy eredetileg OFF-os verdákat nézegettem, de utánaolvasva eszméletlen sok gond van velük is és szintén sokba kerül a javításuk, így úgy gondolom, hogy inkább veszek egy olyan autót, amit lehet szeretni és még így ha kell is rá költeni az évek alatt, talán még sem fáj annyira, mintha nem is szeretné az ember...

Szóval a lényeg, tudtok most a magyar piacon megvásárolható, jó 159 SW-t? (azért 3 millió HUF-ig bezárólag)

Majd linkelek párat, hogy én miket néztem és esetleg látta-e már őket valaki, érdemes-e elmenni megnézni őket.

Köszönök mindent előre is.
GEORGE14-07-2012 22:11:31 // 22512
GIGA LIKE!
Kardosdoktor14-07-2012 14:55:57 // 22511
Teljesen igazat adok!
Ha egy autót rendesen használtak (jó utakon jártak vele, nem lakták le, rendszeresen/szakszerűen szervizelték, pl. nyugati országban, ahol jobbak az anyagi lehetőségek és nem spórolnak az alkatrésszel) szerintem sem irreális, hogy egy 3-4 éves verda, amibe beleszaladt évi 35-50e km még nincs túl az élete javán. Nyilván többet kell rá költeni, mint egy újra, aminek nincs szinte semmi kopó alkatrészből adódó szervizigénye, de azért javarészt nem bontószökevény EGYIK SEM!!! Persze a km megszabhatja az árat, de nem futást veszünk, hanem ÁLLAPOTOT! Ezért kell megnézetni szakemberrel minden gépet, amit veszünk, nem pedig a kereskedő süket dumájának, két szép szemének bedőlni. Csavargók ezek mind!!!
Harmad áron veszed meg a vasat, de nem azért mert sz*r, hanem azért, mert a kéz alóli cuccoknak egyszerűen nincs ára!!! Az esetleges javítások költségessége mellett még mindig meg sem közelíted az eredeti vételárat. Nem is beszélve arról, hogy nem egy kicsontozott, fapados (habár új) " A" méretosztályos szükségverdában nyomorogsz, hanem a legstílusosabb prémium márka zászlóshajójában feszítessz!

Visszatérve az új gépekre, nekem már volt két garanciális (Stilo 3a sportcsomag, Bravo T-jet sportcsomag), horror kötelező szervíz árak a semmiért+iszonyatos értékvesztés!!! Mindkettőt kevés km-rel adtam el iszonyat buktával, pedig hitel sem volt rajtuk.

A Főfikázónak (sxr 85) csak annyit üzenek, hogy kicsit erősödni kell anyagilag, mielőtt egy ilyen gépet vesz, addig meg legyen jó az apu dédelgetett Golfja, vagy egy fapad céges Fabia! Olyan idős koromban, mint Ő nekem sem futotta 59-re!!!

Sok élvezetes km-t kívánok Nektek baj nélkül Cartársaim!

Üdv: Kardosdoktor
Erhard 242 (Pure Energy)14-07-2012 13:28:31 // 22510
nekem 1x volt új autóm szerintem mostanában nem veszek ha csak tele nem leszek mint a füstölő...Ha már matek az új autóra nem kell alkatrészeket venned kivéve ha sikerül nekik a "nem rendeltetés szerű használat" szlogent rád erőltetniük plusz a kötelező szerviznél ha hozzájuk viszed nem kevés pénzbe fáj mindezek fejében 12 millát kellett valakinek kidobnia az új autóra amiben ülök. Én 3 évesen kb a harmadáért vettem meg azaz nyertem 8 mihályt, mikor fogom csak ennek a felét is elkölteni az autóra? soha...
Csosznorbert14-07-2012 13:15:38 // 22509
erről papolok én is, meg nem a "ránézésre még elmegy jó pár km-t" alkatrészekről.....
droberto14-07-2012 08:23:50 // 22508
Ha a "sok méter" megfelelő karbantartással + ápolással, gondozással párosul, és persze ésszel van hajtva, egy ilyen autó 3-500k km-t is elfuthat néhány kopó alkatrész cseréje mellett. Persze ehhez kell az is, hogy ne 30-35k km-enként cseréljen a user olajat. Főként igaz ez az élettartamának utolsó 2/3-ban, onnantól számítva, hogy a mozgó alkatrészek elkezdenek kopni! Itt mikronos kopásról beszélek.
Összefonva azzal amit te mondtál: 100-200 km-ig garanciás kocsi, 35k-es csereperiódussal, affölött, meg a gyártót nem érdekli igazából. Ez ám a nagyszerű és nem utolsó sorban busásan jövedelmező üzletpolitika. Éljenek meg az alkatrészesek is! Addigra jó eséllyel ez első tulaj úgyis megválik a vastól és csak a jó emlékek élnek a fejében. És vesz egy új vasat. A magamfajta utóhullámokat lovagló huszárnak, meg úgyse lesz pénze újat venni. (Mondjuk egyenlőre nem is akarok)
A fent leírtak a B szegmenstől felfele hatványozottan igazak!
Tisztában kell lenni az előélettel, és ha ennek tükrében tönkre megy valami, nem kell szitkozódni!
droberto14-07-2012 07:51:07 // 22507
Váltó: Hmmm. Ez érdekes! Pont most lett a főnökömnek 508 SW (SW: ezt azért érzitek, nem? :)), automataváltóval. Egyenlőre imádja! Ezek után nem lennék meglepve (meg amúgy sem), ha 2 éven belül cserés lenne. Mert az fix, hogy a javításba nem állna bele szakszervíz.
A Boxerünk 6 gangos váltóját is megkísérelték javítani, mondanom sem kell ~30.000 km múlva, cserélni kellet. Rá 20k km-re pedig, a kettőstömegűt! Most akkor a Peugeot is szar?
60 milliárdnyi alkatrész: Az Alfa tönkremegy a többit csak törik! :)))
Erhard 242 (Pure Energy)14-07-2012 07:34:49 // 22506
pontosan ez az amiről én is mindig beszélek a kevés méteres autó kint is drága minél több a méter annál olcsóbb pont azért mert többet kell rá költeni. Az autógyártók km-re terveznek azaz ha 100e km a garancia akkor nekik az a lényeg hogy addig minél kevesebb dolog menjen tönkre utána minden egyes km ajándék a júzernek... A héten ismerkedtem meg egy automata váltó javító emberkével az Aisin váltóról beszélgettünk ott is a biztonsági tartomány 100e km a gyártó úgy számol hogy mivel az automata váltó luxus ezért aki ilyen autót vesz minimum még 1x meg kell vennie mivel van rá keret....
Én azon mosolygok a legjobban amikor valaki márkát vált és el kezdi isteníteni hogy a másik mennyivel jobb, megbízhatóbb csak azt nem értem ha kis hazánkban kb olyan 3-6e Alfa van akkor hova a retekbe fogy éves szinten 60 milliárdnyi alkatrész? Valaki hazudik :DDD
droberto13-07-2012 23:34:16 // 22505
Nekem sem árulta el, hogy az egykori 159-eset miért nem tette fel autói közé...
Grando13-07-2012 23:30:04 // 22504
De bizony rajongói oldal. Legalábbis az volt valaha. Csak az itt fellelhető fanatikusok és értők miatt beszabadult ide egy rahedli infóvámpír is, aki qrvára leszarja a közösséget. Persze velük sincs gond adddig, amíg a saját tudatlanságuk miatti frusztrációikat el nem kezdik kivetíteni az autóra. Egy magadfajta alfátlan fikagépet meg csak azért nem dobnak le az oldalról, mert növeli a letöltésszámot. Tudnám minek jársz még fel? Bosszúból?
Liquid13-07-2012 22:57:10 // 22503
ez korrekt írás volt!
Liquid13-07-2012 22:55:26 // 22502
fórum egy Alfás rajongói oldalon, de mindegy ne ragozzuk
a CarTárs szerintem arra utalt, hogy nem feltétlenül a legjobb árakon történtek a szervizelések.
Természetes hogy vannak hibák nem is szabad őket elhallgatni, de itt. szerintem sem illik Alfát nyíltan/egyértelműen fikázó kijelentéseket tenni, mert nem ide való.
droberto13-07-2012 22:54:47 // 22501
A probléma ott van, hogy a magyar használtautó vásárlók 95%-a naiv és tényleg álmokat kerget! Gondoljunk csak bele: A jomódú nyugati polgár megvesz egy 159-et 30.000 EUR-ért, használja évi 30-50k km-t. Mert használja, hisz azért vett az átlagtól komolyabb típust, prémium-sportos márkát. 3-6 év alatt beletesz 100-300k km-t, majd meghirdeti, mert tudja, hogy már nem új a vas, és lassan költenie kéne rá + a szomszéd/kollega is 1 hónapja lecserélte az 3-asát. Jön keletről a g.ci nepper, és elhozza a vasat 4-6k EUR-ért. Ha pályáztak a géppel és vigyáztak rá ás tényleg g.ci, akkor 200k km-ről 95-re tekeri vissza, ha van egy kis hibája vagy van tisztesség benne, akkor "csak" 130k-ra tesszi vissza. (A kivétel ritka, de tisztelet neki!) Jön az álomvadász naiv vásáró, lecsenget 4-8k EUR-nak megfelelő forintot és boldog, hogy vett egy 9-10 millás vasat. Csakhogy: szembesül azzal, hogy 180-200 k Ft egy komplett nagyszervíz (mert azt ugye sejti, hogy a becsület mellszobrát nem az autó kereskedőről mintázták), amit még elvégez, de sorra kopogtatnak az ajtón a magas futásteljesítményből adódó, kopó alkatrészek. Ekkor a User ledöbben, hogy egy kuplung 100k (csak neki, mivel pl. Amorés). 2,5-3 milláért pedig járhatna zsírúj 4-5 litert fogyasztó villanyablakos, klímás, 1,5 dci Logannal is!
No ezeket az embereket kéne felébreszteni, hogy nem 1.3-as Suzukikról beszélünk, hanem korszerű és bonyolúlt autókról, amikre költeni kell (élettartamuk derekán), ha fenn akarjuk tartani állapotukat....
13713-07-2012 22:10:32 // 22500
Ez nem egy Alfa rajongói oldal, nem csak a falkának szól. Alfás fórum. Csak. Ennyi.

A 159-nek vannak hibái is ám. Nem egyénfüggő, esetleges hibái, hanem típushibái. Amik sok-sok pénzbe kerülnek.

Az említett 800 ezres szervízköltség után megértem, hogy nem rajong az autóért.
GEORGE13-07-2012 22:05:10 // 22499
Szakma ide, szakma oda, ( Gépész technikus vagyok ) ránézésre megmondani, hogy egy görgő, vagy kuplungba még hány kilométer van.....nem sértődsz meg, ha azt mondom, hogy lehetetlen???

Mert ugye azt mondod, hogy pl az egyik görgő ment volna még 20e km-t
De mi módon mnet volna??
A. 10 alkalommal 2ekm út, 2 hetes indulásokkal?
B. Vagy 20ekm mondjuk 1 év alatt városban 5-7-15-30km-es etapokkal?

Gondolom sejted mire akarok kilyukadni, mert a két példaközt komoly különbség van igénybe vétel esetén.
Erhard 242 (Pure Energy)13-07-2012 22:01:34 // 22498
titánalkatrészeket fogsz a kezedben? merre laknak azok? szeretnék én is :P
Erhard 242 (Pure Energy)13-07-2012 21:59:40 // 22497
remélem minden felhasználó így gondolkodik ez a pozitív hozzá állás :)
Laci.7313-07-2012 21:58:25 // 22496
Fogtál már a kezedbe ilyen alkatrészeket? Nekem ez a szakmám! És nem én, hanem a szerelő mondta! Mielőtt valamit írsz, azelőtt győződj meg róla, hogy hogy van az valójában!! Én csak a tényeket írtam le, hogy ne kelljen sok pénzt potyán kiadni másoknak az autóra, hanem inkább más dologra költse!! Én tényeket írtam le, nem pedig humbuk dolgokat! Kár hogy más segítő szándékát valaki így fogja fel!
GEORGE13-07-2012 21:58:23 // 22495
tíz év alatt mi az a 200.000 Ft?
Azért az nagyon nem mindegy, hogy egy olajban hány km gyors autózás illetve hány km az amíg bemelegedéssel tölt a motor illetve ott van még a nagy mínuszokban való üzem is.

Én kihasználom a WR 20ekm csere periódusát, igaz én 1 évben átlag 30e km megyek, de sokszor inkább felette van a teljesített adag.
A 2 évet én soknak tartom, ugyan is addig elég sokat bomlik az olaj.
De persze ahogy írtad, mindenki döntsön a saját pénztárcája alapján.....
GTPeti13-07-2012 21:54:11 // 22494
Remélem, majd az upgrade-kor nem futok bele egy olyan vasba, aminél 35eként cserélnek olajat... Mert második (harmadik) tulajként, 200ekm után nem lesz egy leányálom...
Laci.7313-07-2012 21:51:32 // 22493
Motorolaj és olajszűrő cseréje (DPF-fel szerelt Diesel változatok) (**)35.000km
(vagy 24 hónaponként)
Ez a gyári használati útmutatóból van kimásolva! Szerintem a gyári mérnökök nem ajánlanak badarságokat! Ez már nálam bizonyított is. Ha tíz év alatt minden évben cseréled az olajat a hozzá tartozó cullangokkal, akkor kb:200.000Ft többett dobsz ki az ablakon mint az kellene!!! De természetesen ezt mindenki saját maga dönti el!!
Csosznorbert13-07-2012 21:49:18 // 22491
Mert Te azt úgy ránézésre megmondod hogy még x km-t elmegy ez meg ez az alkatrész...... mert azt csak úgy van.....hmmmm, érdekes, lehet nekem se kell majd 200k nál lendkereket cserélnem , mert simán még benne van 20 k km.
droberto13-07-2012 21:45:52 // 22490
Megvette, elromlott, csalódott. Vagy több km-volt benne, mint amit az órában, vagy állat módon használták korábban!
GEORGE13-07-2012 21:36:58 // 22489
Egy autóból véleményt alkotni, óvatosan nevezve is baromság!

Gondolom azt hiszed, hogy más márkára nem is kell költeni, csak tankolni kell bele és menni.
GEORGE13-07-2012 21:34:54 // 22488
Olajcserét a megadott km vagy 1 év után kell cserélni. Értelemszerűen az számít ami előbb bekövetkezik.
Erhard 242 (Pure Energy)13-07-2012 21:34:50 // 22487
nem is mondtam hogy szitkozódni kell a kopó alkatrészek elkopnak ha tetszik, ha nem egy biztos tényleg tartósabbak mint az eddigiek de nem örök életűek ...
Dömpi (il dottore)13-07-2012 21:29:20 // 22486
továbbra is feszült izgalommal várom hogy bővebben kifejtsd mit értesz "Dömpis feeling" alatt !!!
droberto13-07-2012 21:11:40 // 22485
Míg az ember AR márkaszervizbe hordta, addig biztosan nem cseréltek futóműalkatrészt. Egy fékcsövet cseréltek, segédberendezés szíjfeszítő szorult meg + a vezető görgő törött el, továbbá a csomagtérajtó zárat b.sztatták 2009.01.05.-én. 2010-től pedig a márkafüggetlen Wensink-nél szervizelték. Tőlük most tervezek információ begyűjtést...
Egyébként meg, a korábbi AR modellekhez képest, az 59-nek klasszisokkal tartósabbak a szilentjei, gömbcsuklói, ennek okát, néhány napja, pont te fejtegetted...
Meg merem kockáztatni, hogy még a korabeli karikás márkák modelljeinél is tartósabbak.
És ha már itt tartunk végezhetnénk egy közvélemény kutatást, hogy eddig kinek mi, és mikor romlott el futóműalkatrésze.
Egyébként meg, ha elszállna valami, nem kezdenék szitkozódásba (max csak az anyagiak miatt).
enká13-07-2012 20:29:41 // 22484
köszi a reagot, intézkedem :)
Dömpi (il dottore)13-07-2012 19:32:46 // 22483
mi az hogy "Dömpis feeling" ???
Erhard 242 (Pure Energy)13-07-2012 18:18:56 // 22482
s az előző tulaj cserélte már azt honnan tudod? egyébként pont ma beszéltem egy 59 tulajjal aki 0km-en vette neki 180e km van benne elöl mind a két felső cserélve lett már...
GTPeti13-07-2012 17:34:13 // 22481
Én a racsnis szárat, ami a (feszítőgörgő anyáján volt) megtoldottam egy csővel, így gyerekjáték volt a szíj felrakása (a klímakomp. tárcsájára).
droberto13-07-2012 16:55:55 // 22480
Katasztrófa turizmus? :)))
droberto13-07-2012 16:52:55 // 22479
Nem értem! Nekem min170k-nál a futómű a nyugalom szigete.
Egyébként kicsit dejvu érzésem van. Ez nem kicsit Dömpis feeling?
droberto13-07-2012 16:49:03 // 22478
"Két szerelő teszi fel a szíjat a tárcsára olyan bivaly erős!!!!" Már bocs, de akkor ostobák. Ráteszed a feszítő görgőre a racsnis szárat és legyőzve a rugóerőt, te magad egyedül ráteszed! :)
droberto13-07-2012 16:45:52 // 22477
"100.000 kilinként, vagy 5 év a vezérlés csere!!!! Nem pedig 60.000 kili!!!" - Erről kérdezd meg DrB véleményét - vízpumpa vonatkozásban.
droberto13-07-2012 16:41:48 // 22476
Nekem bőrös, de szerintem amiket csak írsz városi legendák!
droberto13-07-2012 16:39:33 // 22475
"Gond nincs, de 64 ezernél volt szíj csere (vízpumpa nem) - mindezt az előző magyar tulaj állítja - és most van benne 125 e km körül" - A fentiek és a számtalan 60-80k km közti vízpumpabeállások tükrében, szerintem ne sokat teketóriázzál!
Kérdéseddel kapcsolatban, pedig véleményem szerint az összes feszítő és vezető görgőt cseréld a vezérlés és hosszbordás körén, + ellenőrizzétek le a generátor és klímakompresszort is!
Ezek cseréjével, nagy eséllyel elmúlik az egyenetlenség...
droberto13-07-2012 16:24:39 // 22474
Akkor, ahogy GTPeti is mondja vsz. belpiacos!
Itáliában pedig bármi megtörténhet! Az Olasz, nem afféle rendkövető népség! :)
Laci.7313-07-2012 15:28:06 // 22473
Én úgy írtam hogy 30.000km olajcsere, vagy 2 év! 100.000km a vezérlés, vagy 5 év mivel itt elöregszik a szíj! Mivel én általában 10.000km megyek vele egy évben, így a vezérlés csere nálam is 50.000km van! És az olajcsere is 20.000km
-ént! Szóval az a lényeg hogy azért évente vagy két évente nem kell 200.000 FT elkölteni csak olaj, és vezérléscserére!!! Én láttam az enyémet amit most cseréltek ki! Az ékszíjtárcsa még ment volna 200.000km-ig. A vezérlésnél a görgök, és a feszítő is simán ment volna még vagy 20-30ezer kilométert. A vízpumpa is aránylag jó állapotban volt! Csak jobb ha most egyben letudtam a cserét a munkadíj, és hogy innen kezdem a következő intervallumot!
Kazes☻13-07-2012 15:00:07 // 22472
Ne is foglalkozz ezzel a gondolatommal amit csak lejegyeztem. Szeretem olvasgatni a topicot, a kis eszmefuttatásaitokat főleg, hogy megy anyázás nélkül is általában. :)
Kardosdoktor13-07-2012 14:02:26 // 22471
Megalike!!! :-)))
Liquid13-07-2012 13:47:39 // 22470
A 30e-es olajcsere periódus kissé merész, az enyémben 20e-rel ezelőtt volt olajcsere és durván fekete az olaj, ezenkívül nem tudom elképzelni, hogy egy olaj megfelelően teljesítsen 30e km után is, de meggyőzhető vagyok...

A vezérlés cseréje nem túlzott dolog, az Alfa gyakorlatilag minden modelljénél megfelezte/visszavette a gyári ajánlott periódust. A TS-eknél 120e! km volt, majd 60 lett, mivel sok szíjszakadás volt 70-80e km körül, sajnos a vízpumpa a 159-nél se biztos hogy kibírja a 100e-et, ezért érdemes cserélni, mert ha beüt a ménkű kicsit nagyobbat buksz mint a csere ára.
Erhard 242 (Pure Energy)13-07-2012 13:35:25 // 22469
azért az a szerelőd faxsága hogy nem cserélt főtengely szimeringet és ezért még egy kuplungszett kell...
Erhard 242 (Pure Energy)13-07-2012 13:28:32 // 22468
azért ne kiabáld el lassan meg fog szólalni a jobb felső :P
Erhard 242 (Pure Energy)13-07-2012 13:26:39 // 22467
mi jönne ? az hogy én is 80e km alatt X-et költöttem az autóra az nem azt jelenti hogy a következő 80-ra nem Xx2 lesz
Laci.7313-07-2012 13:13:42 // 22466
Dömpi teljesen igazad van!!! Egy használt autót rendbe kell tenni, és utána élvezni minden percét! Nem sok olyan embert ismerek aki 500.000FT költ a kocsira úgy hogy nincs baja!! Engem már sokan hülyének néztek miatta! De egy luxus autónál ez nem olyan vészes! Csak akinek ezelőtt Suzukija volt, annak ez elég ijesztő tud lenni!!!
Laci.7313-07-2012 13:08:30 // 22465
:)))))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.