Forum >> 159
Laosz15615-07-2012 18:20:23 // 22540
Szia...nekem 1,5 bar-ig...
Alfás Viktor (NagyVad)15-07-2012 18:03:30 // 22539
Hali!
Kinek meddig szokott felmenni a turbó nyomás a 159 1.9 Jtd 8V és 16V nél?
Persze a legnagyobb gyorsításnál!
Köszi!!! :-)))
Kinek meddig szokott felmenni a turbó nyomás a 159 1.9 Jtd 8V és 16V nél?
Persze a legnagyobb gyorsításnál!
Köszi!!! :-)))
Coolby15-07-2012 17:48:21 // 22538
Ohh kár :( szurkolok, hogy találj egy jót helyette gyorsan :) Amúgy belőtted már, hogy mennyit kérnél a piros csodádért? Hátha még várni is érdemes rá :)
Erhard 242 (Pure Energy)15-07-2012 17:11:37 // 22537
nem tudom mi legyen elvitték a kinézett áldozatot :(
Coolby15-07-2012 16:47:15 // 22536
Sokat olvastam egyébként anno vissza, szinte mindent, típushibákkal is nagyjából tisztában vagyok, csak azért más volt úgy olvasgatni, mint most konkrétan nekiállni venni... Plusz élőben nem fogom észrevenni a hibát, mert nincs összehasonlítási alapom, sajnos...
Coolby15-07-2012 16:45:27 // 22535
Tolna megyei segítséggel szavadon foglak lehet majd :) Kiolvasni te tudsz? Ott a környéken te hova vitted szervízbe a gépet?
Kecskeméti gépekről senkinek nincs tudomása?
Kecskeméti gépekről senkinek nincs tudomása?
Coolby15-07-2012 16:44:13 // 22534
sziasztok!
Köszönöm az észrevételeket. A 3-ast valószínű megnézem, főleg mert nincs messze, így nem kerül semmibe. Bonyhádit akkor elhangzottak alapján ejtem.
Az ajánlott magánszemélyest pedig fel fogom hívni, hogy helyileg hol lehet, bár Pécsen volt szervizelve, így gondolom azon a környéken...
Erhard nem nyilatkozik az autóeladási terveiről :)
Köszönöm az észrevételeket. A 3-ast valószínű megnézem, főleg mert nincs messze, így nem kerül semmibe. Bonyhádit akkor elhangzottak alapján ejtem.
Az ajánlott magánszemélyest pedig fel fogom hívni, hogy helyileg hol lehet, bár Pécsen volt szervizelve, így gondolom azon a környéken...
Erhard nem nyilatkozik az autóeladási terveiről :)
Kardosdoktor15-07-2012 16:35:33 // 22533
Köszi Erhard, megnyugtattál! :-)
Erhard 242 (Pure Energy)15-07-2012 16:25:29 // 22532
cserélhető tükörlap hátulján rajta van a műanyag adapter is természetesen...
Erhard 242 (Pure Energy)15-07-2012 16:18:22 // 22531
Hali Doki!
Felesleges komplett tükröt venned a cserélhető lap ami aszférikus, fűthető, kék 1990ft/db ha hőlégfúvóval megmelegíted a külső házat akkor pont annyira össze lehet nyomni a házat hogy a pöcök kiakadjon és lejöjjön a fedlap minden fajta sérülés vagy roncsolódás nélkül, utána már hozzá férsz a tükörlap cseréhez
Felesleges komplett tükröt venned a cserélhető lap ami aszférikus, fűthető, kék 1990ft/db ha hőlégfúvóval megmelegíted a külső házat akkor pont annyira össze lehet nyomni a házat hogy a pöcök kiakadjon és lejöjjön a fedlap minden fajta sérülés vagy roncsolódás nélkül, utána már hozzá férsz a tükörlap cseréhez
Gábor7915-07-2012 15:40:32 // 22530
Nekem azt mondták banki visszavett... (mondjuk ettől még lehetett céges)
Gábor7915-07-2012 15:33:34 // 22529
Látatlanban ezt ajánlom... magánszemélytől van, nekem sokat számít. Amiket én megnéztem kereskedésben, az mind "gatya" volt. Az első, amit megnéztem magánszemélynél, nagyságrenddel jobb volt, mint az előzőek a kereskedőknél... meg is vetem :-)) Persze az majd csak később derül ki, hogy tényleg jó vétel volt-e, de egyelőre úgy néz ki nem rossz...
De azért ne csak ez alapján dönts :-))
...és persze sok sikert!!
De azért ne csak ez alapján dönts :-))
...és persze sok sikert!!
Gábor7915-07-2012 15:26:50 // 22528
Szia! A 3-ast néztem én is, szélvédő is cserés (végig van repedve). Kipróbáltam, nem rossz a futómű, motor hangja is normális. Polír tényleg kell neki. 2.450.000-ért adta volna.
Kardosdoktor15-07-2012 15:11:41 // 22527
Sziasztok Cartársak!
Volna néhány kérdésem!
A külső visszapillantó tükreim alsó vonalában van minimális foncsorhiba néhány mm. magasan
Különösebben nem zavaró, de azért érdekelne, hogy lehet-e (érdemes-e) tükörlapot cseréni és ha igen hol és kinél lehet mindezt Bp.-en.
Kint voltam az Alfadepoban a Rokolya utcában és ott azt mondta az eladó srác, hogy egész tükörház cseréje a célszerű, mert valami kis lábak a tükörlap eltávolítás kapcsán letörhetnek és utána nem lesz stabil a tükörlap.
Járt-e már így valaki, hogy tükröt kelljen cserélnie, bármi miatt? Ha mégis oda kerül a sor, pl. betörik, akkor az egész házat cserélni kell? Az így kicsit költséges!
Másik dolog. Van 3-4 apró horpadásom itt-ott, amiket azóta szereztem, amióta megvan a gép? Hol csinálják ezt meg szépen, normális áron Bp.-en. (Erre a fényezés nélküli kihúzásra gondolok.)
Furcsállom, mert nagyon vigyázok a kocsira és biztos nem rányitásos eredetűek a sérülések, mert olyan helyen vannak (bal egy ajtó alja, teteje, kocsi orra az Alfa logo mellett, jobb első sárvédő). Nem vagyok túl régi tulaj, ezért kérdezem, jellemző erre a gépre, hogy ennyire érzékeny lenne felverődő kövekre? Másnak is van ilyen tapasztalata?
Válaszokat előre is köszönöm!
Üdv: Kardosdoktor
Volna néhány kérdésem!
A külső visszapillantó tükreim alsó vonalában van minimális foncsorhiba néhány mm. magasan
Különösebben nem zavaró, de azért érdekelne, hogy lehet-e (érdemes-e) tükörlapot cseréni és ha igen hol és kinél lehet mindezt Bp.-en.
Kint voltam az Alfadepoban a Rokolya utcában és ott azt mondta az eladó srác, hogy egész tükörház cseréje a célszerű, mert valami kis lábak a tükörlap eltávolítás kapcsán letörhetnek és utána nem lesz stabil a tükörlap.
Járt-e már így valaki, hogy tükröt kelljen cserélnie, bármi miatt? Ha mégis oda kerül a sor, pl. betörik, akkor az egész házat cserélni kell? Az így kicsit költséges!
Másik dolog. Van 3-4 apró horpadásom itt-ott, amiket azóta szereztem, amióta megvan a gép? Hol csinálják ezt meg szépen, normális áron Bp.-en. (Erre a fényezés nélküli kihúzásra gondolok.)
Furcsállom, mert nagyon vigyázok a kocsira és biztos nem rányitásos eredetűek a sérülések, mert olyan helyen vannak (bal egy ajtó alja, teteje, kocsi orra az Alfa logo mellett, jobb első sárvédő). Nem vagyok túl régi tulaj, ezért kérdezem, jellemző erre a gépre, hogy ennyire érzékeny lenne felverődő kövekre? Másnak is van ilyen tapasztalata?
Válaszokat előre is köszönöm!
Üdv: Kardosdoktor
droberto15-07-2012 14:08:41 // 22526
"1,9 diesel 150 lóerős változatában, esetleg a 2,4 jtdm, de abból csak ha valami igen jó ajánlat jön szembe (például Erhard autója eladó, jól értettem? bár valószínű többet kér érte, mint a keretem :), bár ki tudja)" - Az 1.9 16V 150 LE a legnépszerőbb motor a 159-ben. Megjegyzem méltán. Viszont a ha szükséged van egy kis plusszra (5 henger hangja, teljesítmény, két kipuff), és nem számít a többlet biztosítás, többlet teljesítményadó és az 1-2 l-ig terjedő többletfogyasztás, akkor a 2,4 a legjobb választás. Ha ilyenben gondolkodsz, tudnod kell hogy ezek koromszűrőivel általában sok a gond (hamar eldugulnak), mert a gyártó nem DPF-hez valósi ("C"-s - csökkentett SAPS (Sulphated Ash; Phosphorous; Sulfur - szulfáthamu, foszfor és kén) tartalmú) olajat írt elő hozzá.
"Szóval a lényeg, tudtok most a magyar piacon megvásárolható, jó 159 SW-t? (azért 3 millió HUF-ig bezárólag)" - Én inkább külföldön nézelődnék. Nagyobb választék és ha nem is áll meg olcsóbban, de ott hitelesebb a képet kapsz az eladó vasakról. Ha az elkövetkezendő fél év alatt nem tudsz összeszedni 3-600K (+ kerékgarnitúra) forintot, akkor semmiképp ne vegyél 159-et, vagy várjál még egy kis időt, míg összejön a pénzed. Különben úgy jársz mit a szóban forgó Cartársak! (22508-22518 HSZ)
Ha Erhardét vennéd meg az nem lenne zsákbamacska!
"Majd linkelek párat, hogy én miket néztem és esetleg látta-e már őket valaki, érdemes-e elmenni megnézni őket." - Vásárlás előtt ha jó akarsz magadnak minnél többet olvasd az 59-es topicot és blogjainkat, hogy a lehető leghitelesebb képet kaphasd a típusról. Vagy vigyél magaddal olyat, aki ismeri a típus hibáit. Egyedül ne vágj bele, mert megvezetnek.
Mindenkinek mások a szempontjai vásárláskor!
Általánosságban:
- állapot, igényeidnek megfelelő felszereltség
- leinformálhatóság alvázszám alapján a Fiat Magyarországnál (szervizkönyv nagy előny - én speciel e nélkül nem vennék)
- törésmentesség (én sérültet soha nem vennék - max. csak koccantat) rétegvastagság mérés (80-180 mikrométer), színeltérés, a lakk egyenletes mintája (narancsossága), fő tartó elemek egyenletes bevonatrendszere (küszöb, nyúlványok)
- Diagnosztika (km, koromszűrő, olajcserék, hibakódok)
A legjobb, ha elviszed szakszervizbe egy általános átvizsgálásra!
Linkelt autók:
A bonyhádit én nem ajánlom (tekert, szakadt szőnyeges), már én is néztem anno, de nem engedte vezetni a kis nepperünk. (No comment)
Ajánlom a 18623 HSZ-et.
Ha kell segítség Tolna megyében bátran keress!
Sok szerencsét!
"Szóval a lényeg, tudtok most a magyar piacon megvásárolható, jó 159 SW-t? (azért 3 millió HUF-ig bezárólag)" - Én inkább külföldön nézelődnék. Nagyobb választék és ha nem is áll meg olcsóbban, de ott hitelesebb a képet kapsz az eladó vasakról. Ha az elkövetkezendő fél év alatt nem tudsz összeszedni 3-600K (+ kerékgarnitúra) forintot, akkor semmiképp ne vegyél 159-et, vagy várjál még egy kis időt, míg összejön a pénzed. Különben úgy jársz mit a szóban forgó Cartársak! (22508-22518 HSZ)
Ha Erhardét vennéd meg az nem lenne zsákbamacska!
"Majd linkelek párat, hogy én miket néztem és esetleg látta-e már őket valaki, érdemes-e elmenni megnézni őket." - Vásárlás előtt ha jó akarsz magadnak minnél többet olvasd az 59-es topicot és blogjainkat, hogy a lehető leghitelesebb képet kaphasd a típusról. Vagy vigyél magaddal olyat, aki ismeri a típus hibáit. Egyedül ne vágj bele, mert megvezetnek.
Mindenkinek mások a szempontjai vásárláskor!
Általánosságban:
- állapot, igényeidnek megfelelő felszereltség
- leinformálhatóság alvázszám alapján a Fiat Magyarországnál (szervizkönyv nagy előny - én speciel e nélkül nem vennék)
- törésmentesség (én sérültet soha nem vennék - max. csak koccantat) rétegvastagság mérés (80-180 mikrométer), színeltérés, a lakk egyenletes mintája (narancsossága), fő tartó elemek egyenletes bevonatrendszere (küszöb, nyúlványok)
- Diagnosztika (km, koromszűrő, olajcserék, hibakódok)
A legjobb, ha elviszed szakszervizbe egy általános átvizsgálásra!
Linkelt autók:
A bonyhádit én nem ajánlom (tekert, szakadt szőnyeges), már én is néztem anno, de nem engedte vezetni a kis nepperünk. (No comment)
Ajánlom a 18623 HSZ-et.
Ha kell segítség Tolna megyében bátran keress!
Sok szerencsét!
Coolby15-07-2012 13:39:25 // 22525
Coolby15-07-2012 13:04:25 // 22524
Jahh utolsó kérdés, kérés ugyanúgy áll Pest és környékére is, itt is vannak autók, amik szóba jöhetnek :)
Coolby15-07-2012 13:01:15 // 22523
Oks.
Lehet utánanézek, bár tervem szerint valahova elvinném átnézetni vagy szívesen veszek cartársi segítséget is ilyen átnézős dologban ;) Így hirtelen megrendelni és kitanulni, mit is nézzek a progikban, jobb, ha valaki ért már hozzá... Tényleg Tolna megye, Bonyhád, Kecskemét vonalon tud valaki szervízt, ahova be lehetne vinni átnézetni? Vagy nem lakik arrafele valaki, aki segítene? :)
Még egy dolog jutott eszembe, mik azok a dolgok 159-es vásárlásnál, amit mindenképp meg kell kérdezni vagy le kell ellenőrizni vásárlásnál? Gondolok itt ugye ritka esetben szervízkönyv, code kártyát olvastam még, festékvastagság mérés, kiolvasás, mi lehet még, amit akár előre telefonban érdemes megkérdezni, nehogy akár feleslegesen lemenjek...
Lehet utánanézek, bár tervem szerint valahova elvinném átnézetni vagy szívesen veszek cartársi segítséget is ilyen átnézős dologban ;) Így hirtelen megrendelni és kitanulni, mit is nézzek a progikban, jobb, ha valaki ért már hozzá... Tényleg Tolna megye, Bonyhád, Kecskemét vonalon tud valaki szervízt, ahova be lehetne vinni átnézetni? Vagy nem lakik arrafele valaki, aki segítene? :)
Még egy dolog jutott eszembe, mik azok a dolgok 159-es vásárlásnál, amit mindenképp meg kell kérdezni vagy le kell ellenőrizni vásárlásnál? Gondolok itt ugye ritka esetben szervízkönyv, code kártyát olvastam még, festékvastagság mérés, kiolvasás, mi lehet még, amit akár előre telefonban érdemes megkérdezni, nehogy akár feleslegesen lemenjek...
Tozo15-07-2012 12:54:12 // 22522
Szia,
10 dollárért lehet rendelni ebayről ELM327-es diagnosztikai csatit, javasolnám a beszerzését :-).
Sok mindent meg lehet nézni vele a kiszemelt vasban.
Üdv Zoli
10 dollárért lehet rendelni ebayről ELM327-es diagnosztikai csatit, javasolnám a beszerzését :-).
Sok mindent meg lehet nézni vele a kiszemelt vasban.
Üdv Zoli
Coolby15-07-2012 12:48:28 // 22521
Hát valószínű majd megnézem, ami Pest és közelében van, azt nem kerül semmibe... Hétvégén pedig megyek Tolna megyébe, úgyhogy lehet arra is körülnézek.
Zsolt15515-07-2012 11:59:58 // 22520
Az Auto Exit-nél 90%-ban az Impulse Lízing leadott (visszavett?) autói vannak. Gondolom az előző tulajdonosa eladta a nyári gumival a felnit.
Amikor ott voltunk, akkor az elejét sütötte a nap és látszódtak rajta a karcok. A polírozás biztos segít benne, de hogy mennyire tüntetné el, azt nem tudom.
Amikor ott voltunk, akkor az elejét sütötte a nap és látszódtak rajta a karcok. A polírozás biztos segít benne, de hogy mennyire tüntetné el, azt nem tudom.
Zsolt15515-07-2012 11:47:41 // 22519
Remélem minél hamarabb sikerül megvenned. Szerintem egy nagyon-nagyon jó autó. :-)))
Coolby15-07-2012 11:06:14 // 22518
Átérzem boldogságod, én most jutottam el oda, hogy jövő héten már konkrét autókat nekiállok nézegetni :D
Coolby15-07-2012 11:05:34 // 22517
Hi!
Köszi az infót... A 3-asnál egyébként a belső képen nekem az a gyanús, hogy nem distinctive felszereltség, mintha hiányozni tempomat karja a kormány alatt...
Fényezés lehet egy jó polírral rendbe rakható lenne amúgy, nem? Téli gumi, igen, hát egy 17-es felni nyári gumikkal, akkor ehhez még járna...
Köszi az infót... A 3-asnál egyébként a belső képen nekem az a gyanús, hogy nem distinctive felszereltség, mintha hiányozni tempomat karja a kormány alatt...
Fényezés lehet egy jó polírral rendbe rakható lenne amúgy, nem? Téli gumi, igen, hát egy 17-es felni nyári gumikkal, akkor ehhez még járna...
mizooo15-07-2012 10:57:07 // 22516
Sziasztok,
Úgy néz ki összejön a pénz végre az 59-re!!! Nagyon boldog vagyok!
Idén még tuti nem lesz belőle semmi, az 56-om annyira tuti, és annyira sok lett ráköltve idén még nem adom el.
De jövőre veszek egy 59-et. Nagyon sokat olvasom a topicotokat és sokat tanulok belőle már most.
Bocsi de meg kellett osztanom, az egyik álmom ez az autó és már látom a végét mikor lesz nekem is egy!
üdv, Mizooo
Úgy néz ki összejön a pénz végre az 59-re!!! Nagyon boldog vagyok!
Idén még tuti nem lesz belőle semmi, az 56-om annyira tuti, és annyira sok lett ráköltve idén még nem adom el.
De jövőre veszek egy 59-et. Nagyon sokat olvasom a topicotokat és sokat tanulok belőle már most.
Bocsi de meg kellett osztanom, az egyik álmom ez az autó és már látom a végét mikor lesz nekem is egy!
üdv, Mizooo
Zsolt15515-07-2012 10:07:28 // 22515
Szia!
Ezen a héten voltunk az Auto Exit-nél és láttam a"3"-s autót. Amit kívülről láttam, hogy sokat mosatták géppel (tele van apró karcokkal fényezése), és a tetőssínnél egy takaró műanyag hiányzott.
Ezeken kívül aránylag normálisan nézett ki. Állítólag céges autó volt. Téli gumik vannak rajta.
Ezen a héten voltunk az Auto Exit-nél és láttam a"3"-s autót. Amit kívülről láttam, hogy sokat mosatták géppel (tele van apró karcokkal fényezése), és a tetőssínnél egy takaró műanyag hiányzott.
Ezeken kívül aránylag normálisan nézett ki. Állítólag céges autó volt. Téli gumik vannak rajta.
Coolby15-07-2012 09:48:37 // 22514
1., 2.4-es külföldi, szépnek tűnik
2.
3.
4.
5.
Így most ezek tűnnek fel használtautón. Tudtok róluk valamit? Kecskeméten van kettő (mintha valaki már róluk egyszer írt volna) és Bonyhádon is van. Km óra állás tudom, hogy valószínű több esetben messze van a valóságtól, de ezen felülemelkedve lenne jó megtalálni egy jó autót...
Szerintetek?
2.
3.
4.
5.
Így most ezek tűnnek fel használtautón. Tudtok róluk valamit? Kecskeméten van kettő (mintha valaki már róluk egyszer írt volna) és Bonyhádon is van. Km óra állás tudom, hogy valószínű több esetben messze van a valóságtól, de ezen felülemelkedve lenne jó megtalálni egy jó autót...
Szerintetek?
Coolby15-07-2012 09:43:48 // 22513
Sziasztok!
Új vagyok még itt az Amore közösségben, de már jó ideje olvasgatom a 159-es topicját és most jött el az idő és a lehetőség, hogy belevágjak egy 159-es vásárlásába, így regisztráltam, mert látom nagyon sok segítőkész, tapasztalattal rendelkező tag van és nekem bizony szükségem lesz segítségre, hogy jó autót vegyek vagy ha nem is jót, tudjak róla, hogy mi nem jó és olyan áron vegyem :)
Mindenképpen sportwagonban gondolkozom és legalább az 1,9 diesel 150 lóerős változatában, esetleg a 2,4 jtdm, de abból csak ha valami igen jó ajánlat jön szembe (például Erhard autója eladó, jól értettem? bár valószínű többet kér érte, mint a keretem :), bár ki tudja)
Amúgy itt az utóbbi idő alfa fikázásaira visszatérve annyi, hogy eredetileg OFF-os verdákat nézegettem, de utánaolvasva eszméletlen sok gond van velük is és szintén sokba kerül a javításuk, így úgy gondolom, hogy inkább veszek egy olyan autót, amit lehet szeretni és még így ha kell is rá költeni az évek alatt, talán még sem fáj annyira, mintha nem is szeretné az ember...
Szóval a lényeg, tudtok most a magyar piacon megvásárolható, jó 159 SW-t? (azért 3 millió HUF-ig bezárólag)
Majd linkelek párat, hogy én miket néztem és esetleg látta-e már őket valaki, érdemes-e elmenni megnézni őket.
Köszönök mindent előre is.
Új vagyok még itt az Amore közösségben, de már jó ideje olvasgatom a 159-es topicját és most jött el az idő és a lehetőség, hogy belevágjak egy 159-es vásárlásába, így regisztráltam, mert látom nagyon sok segítőkész, tapasztalattal rendelkező tag van és nekem bizony szükségem lesz segítségre, hogy jó autót vegyek vagy ha nem is jót, tudjak róla, hogy mi nem jó és olyan áron vegyem :)
Mindenképpen sportwagonban gondolkozom és legalább az 1,9 diesel 150 lóerős változatában, esetleg a 2,4 jtdm, de abból csak ha valami igen jó ajánlat jön szembe (például Erhard autója eladó, jól értettem? bár valószínű többet kér érte, mint a keretem :), bár ki tudja)
Amúgy itt az utóbbi idő alfa fikázásaira visszatérve annyi, hogy eredetileg OFF-os verdákat nézegettem, de utánaolvasva eszméletlen sok gond van velük is és szintén sokba kerül a javításuk, így úgy gondolom, hogy inkább veszek egy olyan autót, amit lehet szeretni és még így ha kell is rá költeni az évek alatt, talán még sem fáj annyira, mintha nem is szeretné az ember...
Szóval a lényeg, tudtok most a magyar piacon megvásárolható, jó 159 SW-t? (azért 3 millió HUF-ig bezárólag)
Majd linkelek párat, hogy én miket néztem és esetleg látta-e már őket valaki, érdemes-e elmenni megnézni őket.
Köszönök mindent előre is.
Kardosdoktor14-07-2012 14:55:57 // 22511
Teljesen igazat adok!
Ha egy autót rendesen használtak (jó utakon jártak vele, nem lakták le, rendszeresen/szakszerűen szervizelték, pl. nyugati országban, ahol jobbak az anyagi lehetőségek és nem spórolnak az alkatrésszel) szerintem sem irreális, hogy egy 3-4 éves verda, amibe beleszaladt évi 35-50e km még nincs túl az élete javán. Nyilván többet kell rá költeni, mint egy újra, aminek nincs szinte semmi kopó alkatrészből adódó szervizigénye, de azért javarészt nem bontószökevény EGYIK SEM!!! Persze a km megszabhatja az árat, de nem futást veszünk, hanem ÁLLAPOTOT! Ezért kell megnézetni szakemberrel minden gépet, amit veszünk, nem pedig a kereskedő süket dumájának, két szép szemének bedőlni. Csavargók ezek mind!!!
Harmad áron veszed meg a vasat, de nem azért mert sz*r, hanem azért, mert a kéz alóli cuccoknak egyszerűen nincs ára!!! Az esetleges javítások költségessége mellett még mindig meg sem közelíted az eredeti vételárat. Nem is beszélve arról, hogy nem egy kicsontozott, fapados (habár új) " A" méretosztályos szükségverdában nyomorogsz, hanem a legstílusosabb prémium márka zászlóshajójában feszítessz!
Visszatérve az új gépekre, nekem már volt két garanciális (Stilo 3a sportcsomag, Bravo T-jet sportcsomag), horror kötelező szervíz árak a semmiért+iszonyatos értékvesztés!!! Mindkettőt kevés km-rel adtam el iszonyat buktával, pedig hitel sem volt rajtuk.
A Főfikázónak (sxr 85) csak annyit üzenek, hogy kicsit erősödni kell anyagilag, mielőtt egy ilyen gépet vesz, addig meg legyen jó az apu dédelgetett Golfja, vagy egy fapad céges Fabia! Olyan idős koromban, mint Ő nekem sem futotta 59-re!!!
Sok élvezetes km-t kívánok Nektek baj nélkül Cartársaim!
Üdv: Kardosdoktor
Ha egy autót rendesen használtak (jó utakon jártak vele, nem lakták le, rendszeresen/szakszerűen szervizelték, pl. nyugati országban, ahol jobbak az anyagi lehetőségek és nem spórolnak az alkatrésszel) szerintem sem irreális, hogy egy 3-4 éves verda, amibe beleszaladt évi 35-50e km még nincs túl az élete javán. Nyilván többet kell rá költeni, mint egy újra, aminek nincs szinte semmi kopó alkatrészből adódó szervizigénye, de azért javarészt nem bontószökevény EGYIK SEM!!! Persze a km megszabhatja az árat, de nem futást veszünk, hanem ÁLLAPOTOT! Ezért kell megnézetni szakemberrel minden gépet, amit veszünk, nem pedig a kereskedő süket dumájának, két szép szemének bedőlni. Csavargók ezek mind!!!
Harmad áron veszed meg a vasat, de nem azért mert sz*r, hanem azért, mert a kéz alóli cuccoknak egyszerűen nincs ára!!! Az esetleges javítások költségessége mellett még mindig meg sem közelíted az eredeti vételárat. Nem is beszélve arról, hogy nem egy kicsontozott, fapados (habár új) " A" méretosztályos szükségverdában nyomorogsz, hanem a legstílusosabb prémium márka zászlóshajójában feszítessz!
Visszatérve az új gépekre, nekem már volt két garanciális (Stilo 3a sportcsomag, Bravo T-jet sportcsomag), horror kötelező szervíz árak a semmiért+iszonyatos értékvesztés!!! Mindkettőt kevés km-rel adtam el iszonyat buktával, pedig hitel sem volt rajtuk.
A Főfikázónak (sxr 85) csak annyit üzenek, hogy kicsit erősödni kell anyagilag, mielőtt egy ilyen gépet vesz, addig meg legyen jó az apu dédelgetett Golfja, vagy egy fapad céges Fabia! Olyan idős koromban, mint Ő nekem sem futotta 59-re!!!
Sok élvezetes km-t kívánok Nektek baj nélkül Cartársaim!
Üdv: Kardosdoktor
Erhard 242 (Pure Energy)14-07-2012 13:28:31 // 22510
nekem 1x volt új autóm szerintem mostanában nem veszek ha csak tele nem leszek mint a füstölő...Ha már matek az új autóra nem kell alkatrészeket venned kivéve ha sikerül nekik a "nem rendeltetés szerű használat" szlogent rád erőltetniük plusz a kötelező szerviznél ha hozzájuk viszed nem kevés pénzbe fáj mindezek fejében 12 millát kellett valakinek kidobnia az új autóra amiben ülök. Én 3 évesen kb a harmadáért vettem meg azaz nyertem 8 mihályt, mikor fogom csak ennek a felét is elkölteni az autóra? soha...
Csosznorbert14-07-2012 13:15:38 // 22509
erről papolok én is, meg nem a "ránézésre még elmegy jó pár km-t" alkatrészekről.....
droberto14-07-2012 08:23:50 // 22508
Ha a "sok méter" megfelelő karbantartással + ápolással, gondozással párosul, és persze ésszel van hajtva, egy ilyen autó 3-500k km-t is elfuthat néhány kopó alkatrész cseréje mellett. Persze ehhez kell az is, hogy ne 30-35k km-enként cseréljen a user olajat. Főként igaz ez az élettartamának utolsó 2/3-ban, onnantól számítva, hogy a mozgó alkatrészek elkezdenek kopni! Itt mikronos kopásról beszélek.
Összefonva azzal amit te mondtál: 100-200 km-ig garanciás kocsi, 35k-es csereperiódussal, affölött, meg a gyártót nem érdekli igazából. Ez ám a nagyszerű és nem utolsó sorban busásan jövedelmező üzletpolitika. Éljenek meg az alkatrészesek is! Addigra jó eséllyel ez első tulaj úgyis megválik a vastól és csak a jó emlékek élnek a fejében. És vesz egy új vasat. A magamfajta utóhullámokat lovagló huszárnak, meg úgyse lesz pénze újat venni. (Mondjuk egyenlőre nem is akarok)
A fent leírtak a B szegmenstől felfele hatványozottan igazak!
Tisztában kell lenni az előélettel, és ha ennek tükrében tönkre megy valami, nem kell szitkozódni!
Összefonva azzal amit te mondtál: 100-200 km-ig garanciás kocsi, 35k-es csereperiódussal, affölött, meg a gyártót nem érdekli igazából. Ez ám a nagyszerű és nem utolsó sorban busásan jövedelmező üzletpolitika. Éljenek meg az alkatrészesek is! Addigra jó eséllyel ez első tulaj úgyis megválik a vastól és csak a jó emlékek élnek a fejében. És vesz egy új vasat. A magamfajta utóhullámokat lovagló huszárnak, meg úgyse lesz pénze újat venni. (Mondjuk egyenlőre nem is akarok)
A fent leírtak a B szegmenstől felfele hatványozottan igazak!
Tisztában kell lenni az előélettel, és ha ennek tükrében tönkre megy valami, nem kell szitkozódni!
droberto14-07-2012 07:51:07 // 22507
Váltó: Hmmm. Ez érdekes! Pont most lett a főnökömnek 508 SW (SW: ezt azért érzitek, nem? :)), automataváltóval. Egyenlőre imádja! Ezek után nem lennék meglepve (meg amúgy sem), ha 2 éven belül cserés lenne. Mert az fix, hogy a javításba nem állna bele szakszervíz.
A Boxerünk 6 gangos váltóját is megkísérelték javítani, mondanom sem kell ~30.000 km múlva, cserélni kellet. Rá 20k km-re pedig, a kettőstömegűt! Most akkor a Peugeot is szar?
60 milliárdnyi alkatrész: Az Alfa tönkremegy a többit csak törik! :)))
A Boxerünk 6 gangos váltóját is megkísérelték javítani, mondanom sem kell ~30.000 km múlva, cserélni kellet. Rá 20k km-re pedig, a kettőstömegűt! Most akkor a Peugeot is szar?
60 milliárdnyi alkatrész: Az Alfa tönkremegy a többit csak törik! :)))
Erhard 242 (Pure Energy)14-07-2012 07:34:49 // 22506
pontosan ez az amiről én is mindig beszélek a kevés méteres autó kint is drága minél több a méter annál olcsóbb pont azért mert többet kell rá költeni. Az autógyártók km-re terveznek azaz ha 100e km a garancia akkor nekik az a lényeg hogy addig minél kevesebb dolog menjen tönkre utána minden egyes km ajándék a júzernek... A héten ismerkedtem meg egy automata váltó javító emberkével az Aisin váltóról beszélgettünk ott is a biztonsági tartomány 100e km a gyártó úgy számol hogy mivel az automata váltó luxus ezért aki ilyen autót vesz minimum még 1x meg kell vennie mivel van rá keret....
Én azon mosolygok a legjobban amikor valaki márkát vált és el kezdi isteníteni hogy a másik mennyivel jobb, megbízhatóbb csak azt nem értem ha kis hazánkban kb olyan 3-6e Alfa van akkor hova a retekbe fogy éves szinten 60 milliárdnyi alkatrész? Valaki hazudik :DDD
Én azon mosolygok a legjobban amikor valaki márkát vált és el kezdi isteníteni hogy a másik mennyivel jobb, megbízhatóbb csak azt nem értem ha kis hazánkban kb olyan 3-6e Alfa van akkor hova a retekbe fogy éves szinten 60 milliárdnyi alkatrész? Valaki hazudik :DDD
droberto13-07-2012 23:34:16 // 22505
Nekem sem árulta el, hogy az egykori 159-eset miért nem tette fel autói közé...
Grando13-07-2012 23:30:04 // 22504
De bizony rajongói oldal. Legalábbis az volt valaha. Csak az itt fellelhető fanatikusok és értők miatt beszabadult ide egy rahedli infóvámpír is, aki qrvára leszarja a közösséget. Persze velük sincs gond adddig, amíg a saját tudatlanságuk miatti frusztrációikat el nem kezdik kivetíteni az autóra. Egy magadfajta alfátlan fikagépet meg csak azért nem dobnak le az oldalról, mert növeli a letöltésszámot. Tudnám minek jársz még fel? Bosszúból?
Liquid13-07-2012 22:57:10 // 22503
ez korrekt írás volt!
Liquid13-07-2012 22:55:26 // 22502
fórum egy Alfás rajongói oldalon, de mindegy ne ragozzuk
a CarTárs szerintem arra utalt, hogy nem feltétlenül a legjobb árakon történtek a szervizelések.
Természetes hogy vannak hibák nem is szabad őket elhallgatni, de itt. szerintem sem illik Alfát nyíltan/egyértelműen fikázó kijelentéseket tenni, mert nem ide való.
a CarTárs szerintem arra utalt, hogy nem feltétlenül a legjobb árakon történtek a szervizelések.
Természetes hogy vannak hibák nem is szabad őket elhallgatni, de itt. szerintem sem illik Alfát nyíltan/egyértelműen fikázó kijelentéseket tenni, mert nem ide való.
droberto13-07-2012 22:54:47 // 22501
A probléma ott van, hogy a magyar használtautó vásárlók 95%-a naiv és tényleg álmokat kerget! Gondoljunk csak bele: A jomódú nyugati polgár megvesz egy 159-et 30.000 EUR-ért, használja évi 30-50k km-t. Mert használja, hisz azért vett az átlagtól komolyabb típust, prémium-sportos márkát. 3-6 év alatt beletesz 100-300k km-t, majd meghirdeti, mert tudja, hogy már nem új a vas, és lassan költenie kéne rá + a szomszéd/kollega is 1 hónapja lecserélte az 3-asát. Jön keletről a g.ci nepper, és elhozza a vasat 4-6k EUR-ért. Ha pályáztak a géppel és vigyáztak rá ás tényleg g.ci, akkor 200k km-ről 95-re tekeri vissza, ha van egy kis hibája vagy van tisztesség benne, akkor "csak" 130k-ra tesszi vissza. (A kivétel ritka, de tisztelet neki!) Jön az álomvadász naiv vásáró, lecsenget 4-8k EUR-nak megfelelő forintot és boldog, hogy vett egy 9-10 millás vasat. Csakhogy: szembesül azzal, hogy 180-200 k Ft egy komplett nagyszervíz (mert azt ugye sejti, hogy a becsület mellszobrát nem az autó kereskedőről mintázták), amit még elvégez, de sorra kopogtatnak az ajtón a magas futásteljesítményből adódó, kopó alkatrészek. Ekkor a User ledöbben, hogy egy kuplung 100k (csak neki, mivel pl. Amorés). 2,5-3 milláért pedig járhatna zsírúj 4-5 litert fogyasztó villanyablakos, klímás, 1,5 dci Logannal is!
No ezeket az embereket kéne felébreszteni, hogy nem 1.3-as Suzukikról beszélünk, hanem korszerű és bonyolúlt autókról, amikre költeni kell (élettartamuk derekán), ha fenn akarjuk tartani állapotukat....
No ezeket az embereket kéne felébreszteni, hogy nem 1.3-as Suzukikról beszélünk, hanem korszerű és bonyolúlt autókról, amikre költeni kell (élettartamuk derekán), ha fenn akarjuk tartani állapotukat....
13713-07-2012 22:10:32 // 22500
Ez nem egy Alfa rajongói oldal, nem csak a falkának szól. Alfás fórum. Csak. Ennyi.
A 159-nek vannak hibái is ám. Nem egyénfüggő, esetleges hibái, hanem típushibái. Amik sok-sok pénzbe kerülnek.
Az említett 800 ezres szervízköltség után megértem, hogy nem rajong az autóért.
A 159-nek vannak hibái is ám. Nem egyénfüggő, esetleges hibái, hanem típushibái. Amik sok-sok pénzbe kerülnek.
Az említett 800 ezres szervízköltség után megértem, hogy nem rajong az autóért.
GEORGE13-07-2012 22:05:10 // 22499
Szakma ide, szakma oda, ( Gépész technikus vagyok ) ránézésre megmondani, hogy egy görgő, vagy kuplungba még hány kilométer van.....nem sértődsz meg, ha azt mondom, hogy lehetetlen???
Mert ugye azt mondod, hogy pl az egyik görgő ment volna még 20e km-t
De mi módon mnet volna??
A. 10 alkalommal 2ekm út, 2 hetes indulásokkal?
B. Vagy 20ekm mondjuk 1 év alatt városban 5-7-15-30km-es etapokkal?
Gondolom sejted mire akarok kilyukadni, mert a két példaközt komoly különbség van igénybe vétel esetén.
Mert ugye azt mondod, hogy pl az egyik görgő ment volna még 20e km-t
De mi módon mnet volna??
A. 10 alkalommal 2ekm út, 2 hetes indulásokkal?
B. Vagy 20ekm mondjuk 1 év alatt városban 5-7-15-30km-es etapokkal?
Gondolom sejted mire akarok kilyukadni, mert a két példaközt komoly különbség van igénybe vétel esetén.
Erhard 242 (Pure Energy)13-07-2012 22:01:34 // 22498
titánalkatrészeket fogsz a kezedben? merre laknak azok? szeretnék én is :P
Erhard 242 (Pure Energy)13-07-2012 21:59:40 // 22497
remélem minden felhasználó így gondolkodik ez a pozitív hozzá állás :)
Laci.7313-07-2012 21:58:25 // 22496
Fogtál már a kezedbe ilyen alkatrészeket? Nekem ez a szakmám! És nem én, hanem a szerelő mondta! Mielőtt valamit írsz, azelőtt győződj meg róla, hogy hogy van az valójában!! Én csak a tényeket írtam le, hogy ne kelljen sok pénzt potyán kiadni másoknak az autóra, hanem inkább más dologra költse!! Én tényeket írtam le, nem pedig humbuk dolgokat! Kár hogy más segítő szándékát valaki így fogja fel!
GEORGE13-07-2012 21:58:23 // 22495
tíz év alatt mi az a 200.000 Ft?
Azért az nagyon nem mindegy, hogy egy olajban hány km gyors autózás illetve hány km az amíg bemelegedéssel tölt a motor illetve ott van még a nagy mínuszokban való üzem is.
Én kihasználom a WR 20ekm csere periódusát, igaz én 1 évben átlag 30e km megyek, de sokszor inkább felette van a teljesített adag.
A 2 évet én soknak tartom, ugyan is addig elég sokat bomlik az olaj.
De persze ahogy írtad, mindenki döntsön a saját pénztárcája alapján.....
Azért az nagyon nem mindegy, hogy egy olajban hány km gyors autózás illetve hány km az amíg bemelegedéssel tölt a motor illetve ott van még a nagy mínuszokban való üzem is.
Én kihasználom a WR 20ekm csere periódusát, igaz én 1 évben átlag 30e km megyek, de sokszor inkább felette van a teljesített adag.
A 2 évet én soknak tartom, ugyan is addig elég sokat bomlik az olaj.
De persze ahogy írtad, mindenki döntsön a saját pénztárcája alapján.....
GTPeti13-07-2012 21:54:11 // 22494
Remélem, majd az upgrade-kor nem futok bele egy olyan vasba, aminél 35eként cserélnek olajat... Mert második (harmadik) tulajként, 200ekm után nem lesz egy leányálom...
Laci.7313-07-2012 21:51:32 // 22493
Motorolaj és olajszűrő cseréje (DPF-fel szerelt Diesel változatok) (**)35.000km
(vagy 24 hónaponként)
Ez a gyári használati útmutatóból van kimásolva! Szerintem a gyári mérnökök nem ajánlanak badarságokat! Ez már nálam bizonyított is. Ha tíz év alatt minden évben cseréled az olajat a hozzá tartozó cullangokkal, akkor kb:200.000Ft többett dobsz ki az ablakon mint az kellene!!! De természetesen ezt mindenki saját maga dönti el!!
(vagy 24 hónaponként)
Ez a gyári használati útmutatóból van kimásolva! Szerintem a gyári mérnökök nem ajánlanak badarságokat! Ez már nálam bizonyított is. Ha tíz év alatt minden évben cseréled az olajat a hozzá tartozó cullangokkal, akkor kb:200.000Ft többett dobsz ki az ablakon mint az kellene!!! De természetesen ezt mindenki saját maga dönti el!!
droberto13-07-2012 21:51:00 // 22492
Ennyi...
Csosznorbert13-07-2012 21:49:18 // 22491
Mert Te azt úgy ránézésre megmondod hogy még x km-t elmegy ez meg ez az alkatrész...... mert azt csak úgy van.....hmmmm, érdekes, lehet nekem se kell majd 200k nál lendkereket cserélnem , mert simán még benne van 20 k km.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
484
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?