Forum >> 159

droberto12-09-2012 23:06:49 // 24414
Az én szerelőm is prüszkölt először, hogy így olasz, úgy olasz. A vezérlés csavarjai igen nehezen adták be derekukat. Végig hajtatatták magukat. Aztán amikor látta, hogy azért ez jól ki van találva és néhány óra alatt kicserélte az összes görgőt és szíjakat, már belátta, hogy ki van azért ez találva. :)
Az igazság az, hogy nem sok olasz autó futkos az utakon és nincsenek hozzászokva!
.......................12-09-2012 22:00:40 // 24413
Ajánlom figyelmedbe az elektromos ütőkulcsot
.......................12-09-2012 21:59:20 // 24412
Kritikán alui amit művel
Pityukoma12-09-2012 21:39:12 // 24411
Megtett és megtehető összesen 1515km. Gondoltam ezt meg kell örökíteni. Valószínű én sem fogok többet ilyet látni. 1200 körül szoktam látni,de csak tankolás után nemsokra, nem 200km megtétele után.
Útvonal: Bp-Szigetszentmiklós-Székesfehérvár-Seregélyes, majd vissza.
Liquid12-09-2012 21:07:14 // 24410
az szép! :) Én még nemigen láttam többet 800 km-nél
Pityukoma12-09-2012 21:01:41 // 24409
Ma egy kicsit spórolósra vettem a figurát. Sógorom ment előttem egy OFF-al. Még magam is meglepődtem hogy ilyet is tudok :-D

Telóval csináltam a képet menet közben - ezért a homály.
.....12-09-2012 20:46:03 // 24408
remélem nekem sem jön elő többet ez az anomália
Piritu - 1.000.00012-09-2012 20:34:45 // 24407
Csak egy van, a klasszikus Spider.
Dömpi (il dottore)12-09-2012 20:31:59 // 24406
ha jól tudom van benne két alfa. az egyik egy spider. a másik mi?
Piritu - 1.000.00012-09-2012 20:11:47 // 24405
A festés is gyorsabban megy, elég egy reklám hozzá és már le van festve a kocsi :-P
(Épp most fejeztem be a teljes sorozat összegyűjtését.)
Dömpi (il dottore)12-09-2012 20:07:12 // 24404
A vicc az, hogy megy a Discovery-n az Autókereskedők c. sorozat (a kislányom nagy kedvence). Ott a srác a 20 éves vason megfújja a csavart a acsavarlazítóval, mejd 2 perc múlva tekeri ... hahaha!
Én a 4 éves vasamon van hogy fél óráig küzdök 1 csavarral!
Komolyan mondom, a szerelési idő legalább felét a csavarok kitekerése teszi ki!

és persze ez nem Alfa-sajátoság!
GTPeti12-09-2012 20:00:06 // 24403
Ja ő még... két "elmeháborodottak" között azt is szokta mondani, hogy egész nap "ezt az ipari hulladékot szereltetné velük". :)))
GTPeti12-09-2012 19:43:37 // 24402
Bár ennél a barátom egy picit finomabban szokta kifejezni magát... de hangerő és tartalom stimmel.
(A termosztát alsó csavarját az évek alatt sem sikerült elfelejtenie. :)
Erhard 242 (Pure Energy)12-09-2012 19:22:10 // 24401
bakker ha baj van vele küld vissza megy gariba és cserélik bár eddig sosem volt vele semmi...semmi kép se a polcon tárold ha nem jó...
Dömpi (il dottore)12-09-2012 17:57:39 // 24400
nem. szépen megtakarítottam, és pihen a dobozában. Ha mégis cserélnem kellene a régit, akkor e helyett adsz másikat? Vagy mi legyen? Visszaküldjem és megnézitek mi lehet vele a baj? Vag tegyem el emlékbe?
Én most rád hagyatkozom, a magam részéről tanácstalan vagyok!
Dömpi (il dottore)12-09-2012 17:53:56 // 24399
vajh alfát szerel a kedves uriember?
az autószerelők gazdag szókincse
droberto12-09-2012 16:14:25 // 24398
Szosza, Tozo köszönöm az anyagot és a felvilágosítást! :)
Tozo12-09-2012 15:15:10 // 24397
Nem :-). Ha felnyitod a motorháztetőt és kinyitod az ajtót lehet hallani a relé kattanását gyújtás ráadásakor és kb fél perc múlva megint egy kattanást amikor a relé kikapcsol.

Addig biztosan folyamatosan izzít, mert a relére direktben megy a 12V, a relé kimenete meg egyenesen a gyertyákra megy.

A gyertyáknak szerintem legalább 4-5 sec kell hogy felmelegedjen, nem is értem, hogy az 1-2 másodperces felvillanás a műszerfalon miért is van?!

Üdv Zoli
.......................12-09-2012 15:02:32 // 24396
utána ia izzít miután beindult,
common rail izzítás
droberto12-09-2012 14:58:09 // 24395
Nem akkor izzít, ha jelzi azt a műszercsoport? Legalábbis én úgy emlékszem, hogy ha már üzemmeleg rövidebb ideig világít.
sas-15912-09-2012 14:33:35 // 24394
nekem is volt ilyen távirányítós meghalálos esetem.
bezártam az autót és visszatérve nem reagált egy gombra sem.
pont volt ott egy kulcsmásolós, aki elemet tudott cserélni a távirányítóban. utána ki is mérte és nem volt baj a feszültséggel.
új elemmel sem nyitotta az ajtót a távirányító. 10 perc próbálgatás és bátorság gyűjtés után kinyitottam kulccsal, beszálltam, riasztó dudál, mint állat, mindenki néz.
beindítom, riasztó továbbra is szól.
aztán megnyomtam a nyitás gombot és akkor a beltérből már működött, riasztó kikapcs, semmi gond.
előtte és az azóta eltelt egy évben sem produkálta többet ezt a jelenséget.
szerencsére.

amúgy tegnap (is) meghajtottam kicsit a gépet, parádésan megy.
persze a rángatás 2-3 ezres fordulat között 0,8 bar turbónyomásnál továbbra is jelen van.
majd vezérműszíj cserénél szívósor takarítás is lesz, aztán ha nem válik be, akkor flex, meg fúró és egyebek.
ezen felül semmi panaszom az autóra.
a vajszínű alfatex kárpitra mindenki rákérdez, hogy tudom ilyen tisztán tartani a kölykök mellett. válasz: kézzel leporolom róla a lábnyomokat, néha egy porszívózás.
'''''12-09-2012 14:15:23 // 24393
Haverom 1.9-ére mondták ezt.Szerintem már melegebben is izzít.
GTPeti12-09-2012 14:06:32 // 24392
A te autód még -10 fokon is beindul izzítás nélkül. Úgyhogy lehet. Az eLearnban tuti benne van.
'''''12-09-2012 13:40:50 // 24391
Ma azt hallottam,hogy a 159-es dízelek csak +5 fok alatt izzítanak.Igaz ez?
droberto12-09-2012 11:15:20 // 24390
Grat! A szerencse fia vagy! :)
Coolby12-09-2012 09:52:52 // 24389
Jahh amúgy ennek örömére tegnap lemosattam kocsit... Mosás közben megállt bennem az ütő, mert mosó srácok szóltak ezt nézzem már meg, mert valami barna folt van motorháztetőn, nézegettük, szarakodtunk, aztán megállapítottuk, hogy az valami trutty rajta és nem lejött a festék, srácok különböző szerekkel nekiláttak óvatosan mosogatni, aztán vagy a harmadik szerrel elkezdte magát megadni és lejött, de utólag nézve amúgy valami fasza cucc volt rajta, mert meglátszik, elkezdte megenni a lakkréteget... Azt mondták tutti valami növényi szar volt... Hihetetlen.

Jahh és jobb index beázik, arra majd rá kell nézni...
Coolby12-09-2012 08:12:43 // 24388
Tibcsi166 remélem már új extra nem derül ki és jó lesz a gép, gondolom örülnél, ha pont kerülni az i-re végre...

Nekem tegnap nagy mákom volt, találtam egy darab Michelin Primacy HP 235/45 R18-as gummát, a kocsin lévő gumiknál pár héttel fiatalabb (2011. 16. heti)... Profilmélységben ez az egy kicsit jobb, de ezzel még lehet együtt élni. A gumi 15 e HUF-ba került...

Megint találkoztam jó magyar vállalkozóval, megveszem a gumit, mondom, jó akkor dobjuk is fel felnire, meg centírozzuk, erre ő, áá már nem, vigyem el csak így... Volt vagy negyed5. Szépen mehettem el mankókeréken, kereshettem egy másik gumist, aki jókedvűen 10 perc alatt 1650 HUF-ért (amiben a kukás gumi bevétele is benne volt) megcsinálta...

Szóval éljen-éljen, ezt olcsón megúsztam...
Tibcsi16611-09-2012 23:56:09 // 24387
OK köszi a tanácsot! Akkor hétvégén megyek egy nagyobb kört. Remélem tényleg csak össze kell kopnia, erre nem is gondoltam, hogy ilyen is lehet.

A szerelőm ezért nem gondolt féltengelyre, mert júliusban amikor éppen ment vele 100% jól ment és azt hitte nekem van csak üldözési mániám :) Zsír sem volt sehol, semmi nem kotyogott. Igaz azóta ment bele pár ezerKm. Most már érti mi volt a bajom :)

Igen, az aksi 1.9-hez tökéletes! Enyém is könnyen pöccent vele, de messze nem úgy mint a régi 166-os a 100Ah-val. A mostani azért lényegesen jobb nekem is.
GTPeti11-09-2012 23:15:10 // 24386
Így van. Arra viszont jó volt, hogy megtudjam, hogyan indít egy AGM. :) Természetesen jól. És indítózáskor sem hallgat el a rádió. Viszont a mostani ZAP csak egy hangyányival marad el tőle. Ezért reklámozom annyira... B)
droberto11-09-2012 22:50:05 // 24385
És ha jól emlékszem csalódtál benne, mert idő előtt tönkrement?!?
Az erősítők már meg vannak. Sub: 500W RMS. Szett: 2 x 150 W RMS. + kondi.
Pityukoma11-09-2012 22:38:20 // 24384
Szia :-)
A belső csukló házát is felújították? Nem tudod? Én úgy gondolom hogyha csak 60-80 között csinálja, alatta felette nem érezni, akkor az kiegyensúlyozatlanság miatt lehet. Nem hiszem hogy gumi, mert az inkább 90-100 körül "szokott" szitálni. Az excentrikus tömeg messzebb van a forgás középtől.
Azt javaslom hogy kirándulj egyet Mátraházára -de komolyan-, arra jó sok kanyar van és dülöngélhet a vas. Neked a belső csukló volt a ludas, az meg inkább a függőleges mozgását veszi fel a tengelynek ,ezért gondolok a húzós kanyarokra. A pályán meg kergesd meg. Hátha csak be kell kopnia egy kicsit.
A szerelőd előzőleg is kizárta a féltengelyt, mégis az volt a fő ok. Szerintem egy próbát megér. Legalább kirándultok egyet a családdal:-) aztán majd meglátod hogyan tovább.

Más: ma beraktam az aksit. Szinte hihetetlen mintha berobbanna a motor úgy indít :-)
GTPeti11-09-2012 22:13:25 // 24383
Nekem volt Optimám. Ha brutálisan komoly hifid van (értsd: például semmi esetre sem gyári fejegységgel), akkor számít az akksi. Ha nem, akkor még ha 5 évente új akksit kell venned, akkor is jobban jársz egy jó minőségű simával.
droberto11-09-2012 22:04:42 // 24382
Köszi! Az Audis románc szerintem igen pozitív.
A "mieink" is jobban támogathatnák a helyi beszállítókat: Marelli, Veglia Borletti, Garello, Breda Lorett, Pirelli, Brembo...stb. Van azért bőven.
Szívesebben látnám mint a TRW-t, VDO-t; Bosh-t; ZF-et; Aisin-t;. Bár egyik másik kétségtelenül kiváló termékeket gyárt.
Visszatérve az akksikra - jelenleg úgy gondolom -, hogy ha valahol még meg tudnának erősíteni abban, hogy az AGM aksik élettartama hosszabb, akkor vsz. azt vennék. Már a Hifi miatt is...
GTPeti11-09-2012 21:46:23 // 24381
Szerintem - látatlanban - ez egy tök átlagos akksi, jó esetben átlag feletti vastagságú tasakszeparátorral. Az, hogy egymást ajánlják az Audival, érthető... Sőt... már-már gyanús is, számomra.

Ezek az olvasói vélemények már annyira nem jók.
Grego11-09-2012 21:42:36 // 24380
A gép újrafestve, de a leírásban is írják, hogy rosszul ( riverniciata male), tehát törött autó, de állítólag szerkezeti károsodások nélkül.

Az én vasamat olaszoknál most 5.000 €-ért lehetne eladni 150.000 km-rel.
Vigyázni kell náluk, mert sok a visszatekert km.
droberto11-09-2012 21:39:21 // 24379
A németek nagyon preferálják ezt a Moll M3-as akksit.
Valakinek van vele tapasztalata?
A WEB oldalukról sokat nem tudtam meg!
Erhard 242 (Pure Energy)11-09-2012 21:30:30 // 24378
tényleg mi lett a csillaggal? felment aztán?
Erhard 242 (Pure Energy)11-09-2012 21:27:42 // 24377
értem én is de legalább írnál annyit hogy opel gyári és ennyi ... tudni fogjuk hogy bosch mivel nem az opel gyártja, de nem is az alfa, ha nem a bosch... a szerelőknek meg bevált trükkje hogy amit ad az egyik oldalon a másikon vissza veszi, tisztelet a kivételnek :)
Dömpi (il dottore)11-09-2012 21:03:14 // 24376
Értem a célzást, de:
a srác szétszedte a féltengelycsuklót, majd összerakta mert nem volt baja, kicserélte a lengőkarszilentet, kicserélt 3 izzítógyertyát, légtelenítette a kuplungpedálom, pekötötte az új LED-sorom, lábtérvilágítást csinált, kicserélte a hátsó ajtó hangszórórácsát -> és mindezért kért 10 000 Ft munkadíjat. DE abból a boltból jöttek a cuccok, ahol ő dolgozik (kivéve a csillagot és a szilentet, mert azt nálad vettem, Erhard).
Szóval úgy gondolom, illik nála vásárolnom, kivéve, ha valamit nem tud beszerezni.
Erhard 242 (Pure Energy)11-09-2012 20:57:29 // 24375
nálunk jó pár éve ennyi ....
Tozo11-09-2012 20:49:07 // 24374
Márkaszervízben (BP III.ker) 11ezer Ft/db-ot mondtak. Fridcar-ban adták akcióban 5500-ért darabját. Elég nagy a szórás :-)
GTPeti11-09-2012 20:44:51 // 24373
8 ezer egy izzítógyertyáért? Nem semmi... B)
Tozo11-09-2012 20:39:52 // 24372
Hmm, mikor kerestem ilyet, 7-8ezer alatt nem találtam.

Relé mennyibe fájna, törzsvásárlói kedvezménnyel :-)? Azt hiszem nem úszom meg...
Köszi!
Tibcsi16611-09-2012 20:38:38 // 24371
Sziasztok,
Ma visszarakták a felújított féltengelyeket. Az eredmény 90% :( Sokkal jobb lett mint volt, de 60-80 között még mindig rángat , mindegy melyik fokozatban megyek. (érzésre kb. 10-20%-át mint felújítás előtt) 60 alatt és 80 fölött tök jó. Elvileg a felújításra 6hó garancia van. De a szerelőm azt mondta, hogy 10 éve viszik erre a helyre és sosem volt még gond. Legprofibb technika és 100eKm körül szoktak menni felújítás után. Tehát Ő kizárná a féltengely hibát, de holnap azért kipróbálja az autót.

Az autóval amúgy tök jól lehet menni, de azért jó lenni rájönni mitől lehet ez a jóval kisebb rángatás. Holnap elviszem kerék centrírozásra, hátha…

Van valakinek még ötlete?
Erhard 242 (Pure Energy)11-09-2012 16:39:10 // 24370
alvázszám szerint egy fajta való bele
Pityukoma11-09-2012 16:26:39 // 24369
Nem akartam hogy az enyém legyen a kivétel :-D
Erhard 242 (Pure Energy)11-09-2012 14:39:29 // 24368
tudom, mindegyik 4200
Tozo11-09-2012 12:54:51 // 24367
Szia,
Kétfélevan 8V-hez, én cumiztam vele rendesen. Bloggomban megtalálod a cikkszámokat!
Erhard 242 (Pure Energy)11-09-2012 08:50:59 // 24366
jah a Tied 8V ahhoz a gyári meg 4200 bocsi.....
Dömpi (il dottore)11-09-2012 08:42:23 // 24365
csak valamiért a boltban (Szolnokon) a kocsim alváz-/motorszáma alapján a gép rövidebb izzítógyertyát hoz...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.