Forum >> 159

Gábor7920-02-2013 21:26:11 // 31314
:-) Jogos... de most legalább megtanulok hozzászólást belinkelni :-)
Pityukoma20-02-2013 21:00:56 // 31313
Tényleg nagyon jó a magasnyomású mosó, én is nagyon csípem. A szőnyegeket is azzal szoktam mosni. Tökéletesen tisztára mossa, pedig nekem az is bézs színű- gondolhatod időnként hogy néz ki. :-)
GTPeti20-02-2013 20:39:31 // 31312
Most kivételesen nem álltam neki keresni. :P
Piritu - 1.000.00020-02-2013 20:32:08 // 31311
??
hsz 31233-ben van a két lehetséges megoldás
GTPeti20-02-2013 20:22:48 // 31310
Mi volt az 1-es? (Ha arra hsz-ra reagálsz, mert akkor nem kéne most válaszolnod. ;)
mizooo20-02-2013 19:50:04 // 31309
Jó dolog lehet ez a magasnyomású cuc én is gondolkodom rajta. Amúgy pár blogot átnéztem és többeknek is rozsdáll a bölcső :( nekem is itt-ott. Kicsit gáz ez ilyen fiatal autóknál. Nekem is festegetnem kell majd egy alapos tisztítás és alapozás után.
Alfonis20-02-2013 19:47:27 // 31308
lassan nekem is nyári gumikat kell nézni. Még kivárom az új szériákat. Adac tesztet :)
most nem tom 16" ra lehet magasabb gumit tenni mint 205/55 !?

Ma bauhausba beújítottam egy nagynyomású mosót. November óta csak előző hétvégén mosattam le gépi mosóba. De mert mentem Csörihez ugye vezérlést cserélni, gondoltam mégsem állítok oda íígy :D Már nem látszott a színe :D
Mostantól buzgón lehet otthon is :D
mizooo20-02-2013 19:27:07 // 31307
Hát ez volt a felnin :) nem alacsonyabb mint a 16"
Shadin20-02-2013 19:13:34 // 31306
Nem alacsony?
Imyx20-02-2013 18:58:45 // 31305
Miért nem /50? :)
.......................20-02-2013 18:54:07 // 31304
nem peres az egy kicsit?
mizooo20-02-2013 18:18:51 // 31303
Sziasztok, ma felkerültek a 17" kerekek, előtte centír. A régiek lekerültek és ki is bukott a 160 Km/h feletti rázás oka: A jobb hátsó különböző kerék, aminél sérült volt a felni na az üt! Gumi le, görgőzés és peremhegesztés vár rá + 1 új gumi. 225/45 R17 került fel, hát a nyomvájúkat jobban érzem ezzel :) Jah és az egész művelet 2500 Ft-ba került.
Holnap Km óra ellenőrzés lesz GPS-el.
'''''20-02-2013 13:54:28 // 31302
Tény,hogy a novitec nagy márka.Honnan tudod,hogy az optimalizálás nem tudja ugyan azt?
(Csak,hogy pörögjön a topik!Nekem úgy sincs már bent a dpf.)
droberto20-02-2013 13:00:40 // 31301
Használni nem biztos, hogy használ, de a NT PowerRailV a DPF-re let kifejlesztve. (A turbót is inzultálja, nem csak a befecs. nyomást)
Coolby20-02-2013 12:56:45 // 31300
Köszi. Eszerint járok majd el. Szerintem jövő hétvégén megejtem a dolgot, ha lesz napsütés.
'''''20-02-2013 12:26:20 // 31299
Szerintem a box se használ a dpf-nek túlzottan! :-)
droberto20-02-2013 12:04:12 // 31298
Szerintem nem sok olyan szaki van, aki tud DPF barát progit írni.
droberto20-02-2013 11:59:32 // 31297
Az éleknél kell vigyázni. Az illesztéseknél levő kukacot TILOS dörzsölni! Én egy puha sörtéjű kefét ajánlok, ami leér a textúrák mélyére. Ha koszos a bőr, jól át kell kefélni. Utána mehet egy nedves mikroszálas rongyos tisztítás. Majd az ápolás.
Az Autoglym az erősen ajánlott kategóriába tartozik! :) (Korábban a Sonax nano ápoló habját használtam, ami a AG-hez képest egy szét PR-azot illatos csináld magad vacak. Bár én amúgy se vagyok híve a több az egyben funkciós termékeknek)
Coolby20-02-2013 11:41:14 // 31296
Szeretnék kérdezni autó belső tisztítás ügyében. Még télen vettem Autoglym bőr tisztítót és ápolót, de majd mostanság jön el az ideje a tisztításnak. Olvastam droberto és GTPeti blogját, de ott fennakadtam, hogy GTPeti írja, hogy azért óvatosan, hogy bőr színét ne szedje, de droberto-nál pedig kefét látok a tisztítónál. Szóval mivel érdemes a tisztítást végezni, kefe, dörzsis szivacs, sima szivacs? utána le kell mosni tisztára sima vízzel és akkor utána mehet szivaccsal fel az ápoló?

Bocs a hülye kérdésekért, de ha rászánok x órát, akkor már a lehető legjobb hatékonysággal akarom csinálni.
'''''20-02-2013 11:04:43 // 31295
Egr-em van.A dpf kiütést nekem egy húszasért csinálta.
Coolby20-02-2013 09:53:51 // 31294
Nem tudom. Elmondása szerint mindig tanul, meg alakulnak a tapasztalatok, meg még nemzetközi konzultációik is vannak tapasztalatokról, egyes programokról, szóval ki tudja.

De lehet más az enyém, mert nektek se DPF, se EGR nincs, ha jól vagyok informálva, nekem mindkettő maradt...

Egyébként a 230 Le-n is meglepődtem, mert optimalizálásnál azt gondoltam kevesebb lesz, de azt mondta, hogy ez kb most ennyi és csak "optimalizált", akárhogy is definiáljuk az optimalizálást ugye...
Coolby20-02-2013 09:51:33 // 31293
Hát ez majd kiderül, chipmester azt mondta nem fog ettől előbb bedögleni, meg amúgy is bedögleni befog ígyis úgyis. Ha szarakodik miatta, akkor visszamegyek és némi kp-ért kiiratom...
Csabi20-02-2013 09:44:45 // 31292
Kíváncsi vagyok a részecskeszűrődet mennyire veszi igénybe a tuning( az esetleg több korom)...Ez tart vissza a tuningtól, félek h kinyírja a DPF-et...
'''''20-02-2013 08:26:46 // 31291
Kíváncsi lennék,hogy ErHard progiját vagy az enyémet töltötték fel rá.
Coolby20-02-2013 07:03:45 // 31290
Ez főleg annak köszönhető, hogy kb 10 kmt mentem vele összesen kb 80%ban hideg motorral, nade tegnap, hohohóó igaz városban, de cirkáltam többet, hát néha megijedtem magamtól, nem lehet vele szabályosan közlekedni :-) csak próbálgattam gyorsulást, rugalmasságot, kegyetlen jó lett, szuper :-) fogyasztást meg úgy néz ki nem első tankból kell mérnem, mert épp 1 literrel feljebb vagyok, mint szoktam... de megvan az oka, a lábam :-)

Turbónyomás nekem sem áll nég sztem most se full maxra, de kéne egy autlópálya, hogy tudjak padlózni és legyen időm nézni is...
Dömpi (il dottore)19-02-2013 22:29:41 // 31288
ráadásul automata...még azt sem lehet mondani, hogy kettesben padlógázzal
.......................19-02-2013 22:25:18 // 31287
Mitől repedt meg?
Az előző gazda nyomta neki hidegen?
Liquid19-02-2013 22:06:21 // 31286
nem bizony, de közelebb áll a realitáshoz. Pl. egy 200 lovas szívó semmivel se kér többet mint az 1.8 tbi, csak a katalógusban magasabb adat szerepelne
Dömpi (il dottore)19-02-2013 21:58:03 // 31285
Ma direkt megfigyeltem a vasat. 6.ban 2000 körül húz örűlten először, onnan pedig szép egyenletesen felfele. Hogy meddig, azt nem tudom, a csúcsom eddig 185 volt, de még ment volna. Viszont annyira izgultam, nehogy yard-ot lássak, hogy nem figyeltem sem a giri-mérőt, sem a turbónyomást.
4.ben szintén mintha 2000-nél adná le a maxot, de 3.ban és 5.ben mintha máshol lenne ez a pont. Még keresgetem...

Amúgy örök téma, hogy el lehet-e félrni a hátsó ülésen vagy sem. Nos nekem máshol van a "szűk keresztmetszet", mégpedig a pedáloknál.
Én alapvetően nem vagyok az a sportcipős típus - csak hétvégén - ergo normál bőr félcipőt hordok. Manapság a trendet követve szinte csak hosszított orrút lehet kapni. Ebbe mára már beletörődtem, de a 159-nél megdöbbenve tapasztaltam, hogy a pedálaim és a kormánymű alatt húzódó rész (gondolom a térdlégzsáknak kiképzett hely) között éppen hogy van egy kis rés, amibe beszálláskor úgy kell beilleszteni a lábam. Ez csak úgy lehetsélges, ha a lábszáram és a lábfejem egy bizonyos meghatározott szöget zár be (kb. 60 ˚). Ráadásul, ha menet közben a sarkam nem egy bizonyos ponton van, akkor a pedált felengedve a cipőm orra már hozzáér a műszerfal kormány alatti részéhez. Sokáig nem is mertem például a westercsizmámban a volán mögé ülni. Csak mostanában, több mint 1 év után tapasztaltam ki, hogy tudom a wesco-t bepozícionálni. Viszont most, hogy kitapasztaltam, rájöttem, hogy ebben a lábbeliben tudom a pedálokat a legfinomabban kezelni.
Piritu - 1.000.00019-02-2013 21:40:46 // 31284
Nem fog megkövezni senki. Azt hogy más prioritások alapján döntesz, mint más, senki sem vetheti a szemedre.
Gábor7919-02-2013 21:30:45 // 31283
Sziasztok!
Köszi mindenkinek a hozzászólást a hf témához.
Csalódást kell okoznom, kövezzetek meg, de én az 1-est választottam.

Mellette:- bár hosszabb távra tervezek (1-3 év), de mégis csak jóval olcsóbb és a rizikót nem érzem túl nagynak: javítás 58.000, szükséges tartozékok 35.000 (csavar, tömítések stb.) ellenben a bontottal, ami - mint Erhard volt rendes és felvilágosított, ezúton is köszi - nem 45.000, hanem 93.000, amihez szintén társul a fenti 35.000 (csavar, tömítések), plusz még 5-10.000 (egy nyomáspróba vásárlás előtt)
- komplett felújítás: heggesztés, síkba hozza a hf-et, felszabályozza a szelepeket, üléket, szelepszár szimeringet cseréli. Javítás után természetesen teszteli... na most mindez jelentsen bármit is, jól hangzik (egy laikusnak)
- persze valaki vagy megbízik a szakiban vagy nem, én jókat hallottam róla (ez eléggé soft infó, de azért szerepet játszott egy kicsit a döntésben). Van pozitív tapasztalat családban felújított hf-el kapcsolatban... felújították és rendben van azóta is
- ha bejön, spóroltam 35.000-t
- a bontottról semmit sem tudok... pont akkora a rizikó, mint bármilyen használtautó vásárlásnál, csak még erre rájön, hogy nem látom hozzá az autót :-) Lehet megkímélt, lehet 30.000-t futott, de lehet az ellenkezője is, így cseberből vederbe...

Ellene:- ha mégsem jön be, akkor buktam egy csomó pénzt: 58.000 + 35.000-t (hiszen ez kuka, és meg kell vennem a bontottat, bár ha a javítás adja be a kulcsot, van rá 1 év gari)
- a felújított sosem lesz gyári, ahogy írtátok is... ez pedig ha érezhető bármilyen formában is később, nyilván nem tudom érvényesíteni a garanciában
- való igaz, hogy kicsi az esélye, hogy zárvány miatt repedt meg... így az oka nem fog kiderülni valszeg... hacsak nem megy tönkre újra, de ezt azért nem szeretném :-) Tehát ebben van ismét rizikó.

Szóval a döntés megszületett, 100.000km múlva beszámolok a tapasztalatokról :-)
Köszi még egyszer!
'''''19-02-2013 21:09:37 // 31282
Azt nem szoktam nézni.Olyan keveset megyek vele,hogy mindegy egy-két liter ide-oda. Egyébként sem vagyok spórolós.Ha néha megyek vele,élvezni akarom.
ALFI15619-02-2013 21:01:13 // 31281
De fogyasztáson biztos meglátszik rendessen.Nagy folytást ad neki.
'''''19-02-2013 20:44:23 // 31280
A dpf kidobását én csak minimálisan éreztem.
'''''19-02-2013 20:43:23 // 31279
A nitróból csak a palack igaz! (egyenlőre) :-)
Erhard 242 (Pure Energy)19-02-2013 20:42:27 // 31278
nekünk sokat számít a nyitott rendszer ...is
Erhard 242 (Pure Energy)19-02-2013 20:41:53 // 31277
jó hogy elégedett vagyok vele egy nitros sedan 59-et mindig utolértem kaposon váltásoknál :)))
Pityukoma19-02-2013 20:19:25 // 31276
Én a finoman elindulás pártján állok. Soha nem szoktam állóhelyben melegíteni. (ez a 8. olasz diesel-em) Úgy ahogy írtad fordulat max 2000giri, turbónyomás max 0.6b. Üzemidőt tekintve így sokkal kevesebbet jár hidegen. Ha jól emlékszem egyszer Droberto Cartárs nézte meg 10perc alapjárat után a DPF telitettség változását. Az is megdöbbentő volt számomra.
'''''19-02-2013 19:09:50 // 31275
Coolby,neked a turbó nyomás mutatója felmegy maxra?Nekem még van egy kis hely.
Egyébként nálam optimalizálás után nagyon más lett az autóm.Csodálom,hogy te ilyen "hűvösen" írsz róla.Fülig kéne érjen a szád ha tényleg jól sikerült a chip.Ha meghallgatod pl ErHardot,érzed ahogy beszél az autójáról,hogy nagyon is elégedett vele.
Lehet,hogy rosszul látom.Nem kötekedésnek szántam!
mizooo19-02-2013 17:13:47 // 31274
Nekem ez az első dízel autóm, de beleszerettem még a ketyegésébe is :) sőt a dízel szagától is rosszul voltam régen, de most az sem zavar :P
.......................19-02-2013 17:12:40 // 31273
olyan sima és halk a Lancia v6 multijet alapjárata,
mint a sok germán vetélytársáé
semmit nem érezni a motorból
Piritu - 1.000.00019-02-2013 17:07:07 // 31272
A szívó benzines sem fogyaszt keveset :-P
(A teszten meg a kormos is keveset eszik. A Párduc országúti fogyasztása 4,3 (!) liter/100 km.)
Erhard 242 (Pure Energy)19-02-2013 17:05:29 // 31271
s akkor a 4 hengeres mi kübli? :)
Dömpi (il dottore)19-02-2013 17:05:07 // 31270
én egyszerűen csak nem vettem magamra :)
Liquid19-02-2013 17:03:03 // 31269
hát sajnos ez így van, de ebben benne van az aktuális trend is, a szívóbenzines közellenség lett. A turbo benzines meg nem fogyaszt keveset, csak a hivatalos teszten.
.......................19-02-2013 17:00:58 // 31268
van a VM motori féle 3,0 v6 multijet,
próbáltam a Lancia Themaban,
hát,az után a 2,4 jtdm egy traktor
Erhard 242 (Pure Energy)19-02-2013 16:48:45 // 31267
minek, szerintem egyenlőre ott tart az Alfa hogy a dízel a rendes motoros házon belül ..
Liquid19-02-2013 16:43:56 // 31266
amiatt is, meg mert 2.4 :)
Liquid19-02-2013 16:43:20 // 31265
csendben hallgatunk :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.