Forum >> 159

Tibcsi16622-02-2013 01:02:01 // 31399
Na ismét itt vagyok. Csak síelni voltunk és nem nagyon volt net. Jó sokat írtatok múlt péntek óta :)
Tibcsi16622-02-2013 00:59:36 // 31398
Kedves topictársak, aki szívesen részt venne a formálódó 159 topictalin, az írja be magát az alábbi listába. (A lista egyenlőre, csak egy előzetes felmérés.)

Részletek:

Időpont: 2012. május 25-26.
Helyszín: Velencei-tó, Gádony - SportBeach kemping (http://www.sportbeach.hu/)
Programok: Autómustra, baráti csevely, evés-ivás :), vetélkedők, esetleg konvoj, jó idő esetén fürdés...stb.
Kaja: Szombat - bogrács (vegyes pöri); Vasárnap - tárcsázás (pl.: tarja meg valami szárnyas pl.)
Ital: Egyénileg.
Árak: A helyszín árlistája (http://www.sportbeach.hu/camping_arak.htm) szerint, de 30 fő felett 10-, 50 fő felett 15% kedvezményt + néhány egyedi kedvezményt kapunk. (Részletek később.) A kedvezmények elérése érdekében egyben kell fizetnünk.
Az étel ára az alapanyagoktól függően oszlik meg.
Jelentkezés: A találkozó egy hagyományteremtő 159-es találkozó. Ettől függetlenül minden Alfás részt vehet rajta, aki szeretne egy príma csapattal egy vidám hétvégét eltölteni. Ebben az esetben is kérjük, hogy másold be magad a listába autód típusának megjelölésével.
A végleges jelentkezés majd az események menüpontnál tervezzük.

Résztvevők: (Kérem írja be mindenki, hogy hány fővel érkezne és melyik szállásforma érdekelné)

1. droberto + Dalma (Sátor)
2. SKULL
3. Dömpi + Réka + 2 gyerek (Faház)
4. Erhard + xvideo.com
5. Csabiii159, csak a szombatra nevezek
6. Piritu + Pirituné (Faház)
7. Zsolt155 (most 159), valószínűleg csak szombati részvétellel
8. Balki + aki Balkihoz társul :D
9. Pityukoma + Kriszti + 1 gyerek (Faház)
10.Alfa159+Hajni és Dorka.Sajna csak vasárnapra.
11. Vik159sw +Gyöngyi + 1 gyerek és egy még a pocakban , de sajna csak vasárnap ha addig nem szülümk meg :-)
12. Vermacy és Család 1+1 fővel
13. Mizooo és az Asszony csak 1 napra
14. Liquid + Márti (a gyerekek még nem 100%), első körben csak a szombat valószínű, de még alakulhat
15. Coolby + Ágija (valószínű szombati részvétel)
16. Tibcsi166 + Anita + 1 gyerek valószínű csak 1 napra, de még a vasárnap sincs kizárva teljesen (Faházban)
Dömpi (il dottore)21-02-2013 22:49:42 // 31397
majd elkérem a szomszédomtól az ekét, aztán meglátjuk felszántja e az aszfaltot
Csabi21-02-2013 22:48:54 // 31396
Az a baj, h pályán sem éri el soha a 600fokot a DPF...sőt még a katalizátor sem...140-es tempónál is csak ~460°körül mozog a katalizátornál a hőmérséklet.
Padlógázas gyorsításnál 0-180km/h-ig is csak 580°-ig megy fel a katalizátor hőmérséklet(ezek mért értékek), a DPF meg utána van kilométerekkel :)
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2013 22:46:12 // 31395
sose láttam még olyat... azér t csak nem akkora traktor :)
Dömpi (il dottore)21-02-2013 22:45:14 // 31394
Majd ha legközelebb sütök itthon, küldök neked fénypostával :-)
GTPeti21-02-2013 22:43:58 // 31393
OK, fotózd majd le! (Ja... és a kenyeret el ne felejtsd! ;)
Dömpi (il dottore)21-02-2013 22:41:30 // 31392
Ti most hülyének néztek, ugye?
Na jó! Legközelebb, ha meglátom, lefotózom.
GTPeti21-02-2013 22:39:28 // 31391
Vegyél kenyeret hazafelé. :)
Dömpi (il dottore)21-02-2013 22:36:26 // 31390
he, he, he

komolyan kérdem!
.......................21-02-2013 22:35:49 // 31389
Itt az ideje aratni menni,
Kaszàllni kell füvet ,
Biztos azt :)
Dömpi (il dottore)21-02-2013 22:26:34 // 31388
Viszont amit eddig nem sikerült megtalálnom a könyvben: időnként a képen bekarikázott sarokban egy búzakalász-szerű ábra jelenik meg. Nem tudja valaki mit jelent?
.......................21-02-2013 22:25:54 // 31387
Ha pàlyàn mész és megvan a 650 c fok dpf hőmérséklet ,akkor csak többlet oxigén kell és el is és a korom,
Vàrosban sosincs 650 fok a dpf ezért a munkaütem utàn többlet gàzolajat fecskendeznek az injektorok,
Így éri el a kellő hőmérsékletet..
Dömpi (il dottore)21-02-2013 22:12:38 // 31386
Ez a "km-óra szerű" vagyis a tempomat lámpájának a kontúrja a fotón látszik az enyémben is (szabad szemmel nem). Nekem viszont nincs tempomatom úgyhogy már értem miért nem láttam eddig.
Dömpi (il dottore)21-02-2013 22:10:16 // 31385
Nos, a kanna és az izzítás tényleg villan...de szó szerint villan. Olyan gyorsan elalszik, hogy le sem tudtam fotózni :-(



Ja, és tényleg felvillan az ABS, de az is gyorsan kialszik. kicsit lassabban, mint a kanna meg az izzítás. Ezt már le lehetett fotózni.
Csabi21-02-2013 21:59:14 // 31384
Pedig az izzítás és a víz a gázolajszűrőben lámpának minden indításnál villanni kellene...
Dömpi (il dottore)21-02-2013 21:58:05 // 31383
most jött el az a pillanat, hogy kimegyek és lefotózom...
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2013 21:56:26 // 31382
onnan hogy ha háromszor nem sikerül regenerálni akkor villog ...nekem télen csinálta ezt amíg volt DPF azóta nem láttam :)))
Bakker múltkor vissza olvastam a Topicban lassan 4 éve lesz meg az 59-em ...
Piritu - 1.000.00021-02-2013 21:53:34 // 31381
Emlékeim szerint a kis kanna is felgyullad indításkor, az a gázolajszűrő lámpája.
A km-óra szerű a tempomat lápája, ami nálam zöld, ha bekapcsolom.
Mintha az ABS is felgyulladna indításkor.
Dömpi (il dottore)21-02-2013 21:49:18 // 31380
Asszem nekem ilyen kijelzőm van. Bejelöltem mi villan fel indításkor, és mit nem láttam még soha...van közöttük, amit nem is akarok :-)

Piritu - 1.000.00021-02-2013 21:45:24 // 31379
Nyugi, mindenki :-)
Anno Erhard világosított fel minket. Viszont az eddig még nem derült ki, hogy honnan van ez az urban legenda a 3-as számmal.
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2013 21:32:33 // 31378
nem is tőled kérdeztem ha nem egy másik 59 és Phedra tulajtól :P
Dömpi (il dottore)21-02-2013 21:31:29 // 31377
Tényleg rosszul emlékeztem.
Piritu - 1.000.00021-02-2013 21:31:07 // 31376
Az furcsa, mert mindkettőnek ki kellene gyulladnia indításkor :-O
Dömpi (il dottore)21-02-2013 21:30:05 // 31375
Nekem ilyen lámpa még soha nem gyulladt. A gyújtás ráadásakor sem indításkor. Szerintem nincs is benne :(
De DPF van, azt láttam a kocsi alatt.

Sőt! Mondjak valamit? Még ezt a lámpát sem láttam soha felvillanni!
Liquid21-02-2013 21:29:33 // 31374
kemény vagy mint Csokibácsi :)
Piritu - 1.000.00021-02-2013 21:26:23 // 31373
Lehet, hogy furcsát mondok, de ez egy Alfa fórum. Nem nagyon vágjuk az OFF-os (no jó, csak félif OFF-os) vasak használatát :-P
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2013 21:24:23 // 31372
na az még gyári :) van benne állófűtés is ...az hogy müxik? nincs gombja
'''''21-02-2013 21:16:52 // 31371
Legközelebb a Phedrákkal gyorsulunk!
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2013 21:15:53 // 31370
mert adtam egy kis előnyt :)
Piritu - 1.000.00021-02-2013 21:14:03 // 31369
Ahogy a könyv is írja:
"A regenerálás folyamán a következő jelenségek észlelhetők:
az alapjárati fordulatszám kismértékű megemelkedése, hűtőventilátor működésbe lépése, a füstölés kismértékű növekedése, magas kipufogógáz hőmérséklet.
Ezek a jelenségek nem tekintendők hibának, és nem okoznak károsodást sem a motorban, sem a környezetben."
Csabi21-02-2013 21:11:02 // 31368
Ha alacsony fordulaton mész akkor észre kell venned, főleg ha rendszeresen nézed a pill fogyit...mielőtt leállítom mindig figyelem a hangját, vagy hogy megy-e a hűtőventilátor(ilyenkor, télen), ha megy akkor tuti regenerál és akkor nem állítom le hanem megyek egy kört...
Piritu - 1.000.00021-02-2013 21:08:55 // 31367
"a könyv szerint, ha 3x nem sikertelen a regen, akkor kigyullad a visszajelző a műszerfalon." - nos ez az, ami nincs benne :-P
A könyv szerint:
"Amikor a kulcsot indító állásba fordítja, a kijelző lámpa világít, de néhány másodpercen
belül ki kell, hogy aludjon. Ha a kijelző lámpa folyamatosan világít, ez azt jelzi a gépjárművezető számára, hogy a DPF rendszer a regenerációs folyamat útján el akarja távolítani a koromrészecskéket a kipufogógázból. A kijelző lámpa nem gyullad ki az
összes DPF regenerációs folyamat alatt, csak akkor, ha a vezetési feltételek ezt így kívánják.
Ahhoz, hogy a kijelző lámpa kialudjon, a gépjárművet mozgásban kell tartani egészen a regenerációs folyamat végéig. A folyamat időtartalma általában 15 perc. A folyamat befejezéséhez szükséges ideális körülményeket akkor éri el, ha a gépjárművet 60 km/órás sebességen üzemelteti és a fordulatszámot 2000/perc-en tartja. E kijelző lámpa
kigyulladása nem jelenti a gépjármű károsodását, ezért a gépjárművet nem kell szerelőhöz vinnie. A kijelzőn (bizonyos típusoknál/ piacokon) a kijelző lámpán kívül megjelenik egy üzenet is."
'''''21-02-2013 21:07:56 // 31366
Valamiért az enyém orra előbb érte el a célvonalat! :-) Lehet az sw orra rövidebb és a puttonya nagyobb? :-)
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2013 21:02:26 // 31365
hiába könnyebb nem megy jobban ...de ezt Alfa159 tudja tanúsítani :PPP
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2013 21:01:23 // 31364
jysk :) én egyszer az IKEA-ban dominóztam egy fél órát az 59-cel de befért a cucc
Piritu - 1.000.00021-02-2013 21:00:07 // 31363
Nem teherautó ez, hogy szekrényt szállítson vele az ember! :-D
(Nálam PONT ezért is lett sedan, hogy eszembe se jusson ilyen dolgokat cipelni. No meg a súlytuning miatt, a sedan kasznija könnyebb.)
Dömpi (il dottore)21-02-2013 21:00:03 // 31362
hmmm, városban össz-vissz 4 km-et megyek, utána irány a 4.sz főút, aminek a fele már 2x2-sávos. Ha nincs yard, és már meleg a motor, uzsgyi :)
Akkor én ezért nem nagyon veszem észre a regent.
Viszont így lutri, hogy befejezi-e mire célhoz érek (munkahely vagy home).
Piritu - 1.000.00021-02-2013 20:58:03 // 31361
Bakker, mit árulkodsz? :-DD
Dömpi (il dottore)21-02-2013 20:55:42 // 31360
Tanúsíthatom :)

Amúgy én korábban sedan párti voltam, merthogy az olyan "autó" formájú.
Azután az első babakocsis történetnél szembesültem a hátrányaiva.

Most hogy SW-m van, imádom! Karácsony előtt egy komplett szekrényt (lapra szerelve ugyan) houtam e yisk-ből (jól írtam?)
mizooo21-02-2013 20:54:41 // 31359
Méghozzá gyönyörű SW! Nekem is csak azért lett Berlina, mert nálam ez nem volt szempont.
GTPeti21-02-2013 20:16:01 // 31358
:))))
'''''21-02-2013 20:14:41 // 31357
159-ből van sw is! :-)
Csabi21-02-2013 20:14:08 // 31356
"Amúgy mennyire ugrik fel ilyenkor a fogyasztás és turbónyomás?"

Ha regenerál akkor az ECU elsődleges feladata, h a DPF hőmérsékletét ~600-650°C-ra emelje és ott tartsa míg a regen véget nem ér...=>azaz ez fordulat/terhelés függő városban araszolgatás,vagy lámpánál elindulásnál figyelhető meg az extrém nagy pillanatnyi fogyasztás(ilyenkor több nafta kell, h elérje a 600fokot)...országúton pl 100-as tempónál haladva alig észrevehető a fogyasztás növekedés(max 1-1,5l állandó terhelésnél)...de azért észrevehető
Amúgy városban én a hangján veszem észre először h regenerál,aztán nézem a pill. fogyasztást, gáz elvételnél mély duruzsolás hallatszik, mintha egy 5literes benzinesben ülnék.:)
GTPeti21-02-2013 20:12:00 // 31355
Kéne. Viszont a mostani is kielégíti minden igényemet. B)
Múltkor már fejtegettem, hogy most a 159 topic az, ami a 156 topic régen volt. (A megmaradt cartársak ellenére is.)

(Nálam csak SW jöhet számításba. Valamiért kombimániás vagyok. :)
mizooo21-02-2013 20:08:56 // 31354
Ő tovább tervez az 56-al :P
Dömpi (il dottore)21-02-2013 20:07:05 // 31353
Peti! Te nem veszel még 159-et? Annyi HSZ-ed van ebben a topicban, hogy már kettő is lehetne :) Vagy Brera!
GTPeti21-02-2013 19:53:46 // 31352
"Én a Novitecben bízok, és abban, hogy minden tuningnál jobban óvja a részecskeszűrőt."
Sajnos nem így van. Egy dobozzal egyszerűen nem lehet ugyanazt megcsinálni, mint egy remappal. A Novitec a plug-and-play utat választotta, ez régebbi (DPF-nélküli) autóknál szinte nem is járt hátrányokkal. (Tapasztalatból tudom.) DPF esetén más a kép. :(
Dömpi (il dottore)21-02-2013 19:53:28 // 31351
Oks, akkor majd viszem a laptopom.
Dömpi (il dottore)21-02-2013 19:52:26 // 31350
Én állandóan nézem. A napi utam 15 km oda és 15 km vissza. Ez kb. 10-12 perc. Már lassan másfél éve van meg az Arkangyal, de még egyszer sem éreztem furcsa szagot, vagy koromfelhőt magam mögött. A múltkor volt, hogy egyszer mintha szokatlanul megemelkedett volna a turbónyomás is és a fogyasztás is, de akkor annak tudtam be, hogy marháskodik a comp. Lehet akkor regenerált?
Amúgy mennyire ugrik fel ilyenkor a fogyasztás és turbónyomás?

Igazából nem izgulok, a MES szerint rendesen végzi a dolgát a DPF és rendszeresen regenerál. Ráadásul, a könyv szerint, ha 3x nem sikertelen a regen, akkor kigyullad a visszajelző a műszerfalon. Nos ilyen még nem volt.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.