he, he, he
komolyan kérdem!
Forum >> 159
Dömpi (il dottore)21-02-2013 22:36:26 // 31390
.......................21-02-2013 22:35:49 // 31389
Itt az ideje aratni menni,
Kaszàllni kell füvet ,
Biztos azt :)
Kaszàllni kell füvet ,
Biztos azt :)
Dömpi (il dottore)21-02-2013 22:26:34 // 31388
.......................21-02-2013 22:25:54 // 31387
Ha pàlyàn mész és megvan a 650 c fok dpf hőmérséklet ,akkor csak többlet oxigén kell és el is és a korom,
Vàrosban sosincs 650 fok a dpf ezért a munkaütem utàn többlet gàzolajat fecskendeznek az injektorok,
Így éri el a kellő hőmérsékletet..
Vàrosban sosincs 650 fok a dpf ezért a munkaütem utàn többlet gàzolajat fecskendeznek az injektorok,
Így éri el a kellő hőmérsékletet..
Dömpi (il dottore)21-02-2013 22:12:38 // 31386
Ez a "km-óra szerű" vagyis a tempomat lámpájának a kontúrja a fotón látszik az enyémben is (szabad szemmel nem). Nekem viszont nincs tempomatom úgyhogy már értem miért nem láttam eddig.
Dömpi (il dottore)21-02-2013 22:10:16 // 31385
Csabi21-02-2013 21:59:14 // 31384
Pedig az izzítás és a víz a gázolajszűrőben lámpának minden indításnál villanni kellene...
Dömpi (il dottore)21-02-2013 21:58:05 // 31383
most jött el az a pillanat, hogy kimegyek és lefotózom...
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2013 21:56:26 // 31382
onnan hogy ha háromszor nem sikerül regenerálni akkor villog ...nekem télen csinálta ezt amíg volt DPF azóta nem láttam :)))
Bakker múltkor vissza olvastam a Topicban lassan 4 éve lesz meg az 59-em ...
Bakker múltkor vissza olvastam a Topicban lassan 4 éve lesz meg az 59-em ...
Piritu - 1.000.00021-02-2013 21:53:34 // 31381
Emlékeim szerint a kis kanna is felgyullad indításkor, az a gázolajszűrő lámpája.
A km-óra szerű a tempomat lápája, ami nálam zöld, ha bekapcsolom.
Mintha az ABS is felgyulladna indításkor.
A km-óra szerű a tempomat lápája, ami nálam zöld, ha bekapcsolom.
Mintha az ABS is felgyulladna indításkor.
Dömpi (il dottore)21-02-2013 21:49:18 // 31380
Piritu - 1.000.00021-02-2013 21:45:24 // 31379
Nyugi, mindenki :-)
Anno Erhard világosított fel minket. Viszont az eddig még nem derült ki, hogy honnan van ez az urban legenda a 3-as számmal.
Anno Erhard világosított fel minket. Viszont az eddig még nem derült ki, hogy honnan van ez az urban legenda a 3-as számmal.
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2013 21:32:33 // 31378
nem is tőled kérdeztem ha nem egy másik 59 és Phedra tulajtól :P
Dömpi (il dottore)21-02-2013 21:31:29 // 31377
Tényleg rosszul emlékeztem.
Piritu - 1.000.00021-02-2013 21:31:07 // 31376
Az furcsa, mert mindkettőnek ki kellene gyulladnia indításkor :-O
Dömpi (il dottore)21-02-2013 21:30:05 // 31375
Liquid21-02-2013 21:29:33 // 31374
kemény vagy mint Csokibácsi :)
Piritu - 1.000.00021-02-2013 21:26:23 // 31373
Lehet, hogy furcsát mondok, de ez egy Alfa fórum. Nem nagyon vágjuk az OFF-os (no jó, csak félif OFF-os) vasak használatát :-P
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2013 21:24:23 // 31372
na az még gyári :) van benne állófűtés is ...az hogy müxik? nincs gombja
'''''21-02-2013 21:16:52 // 31371
Legközelebb a Phedrákkal gyorsulunk!
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2013 21:15:53 // 31370
mert adtam egy kis előnyt :)
Piritu - 1.000.00021-02-2013 21:14:03 // 31369
Ahogy a könyv is írja:
"A regenerálás folyamán a következő jelenségek észlelhetők:
az alapjárati fordulatszám kismértékű megemelkedése, hűtőventilátor működésbe lépése, a füstölés kismértékű növekedése, magas kipufogógáz hőmérséklet.
Ezek a jelenségek nem tekintendők hibának, és nem okoznak károsodást sem a motorban, sem a környezetben."
"A regenerálás folyamán a következő jelenségek észlelhetők:
az alapjárati fordulatszám kismértékű megemelkedése, hűtőventilátor működésbe lépése, a füstölés kismértékű növekedése, magas kipufogógáz hőmérséklet.
Ezek a jelenségek nem tekintendők hibának, és nem okoznak károsodást sem a motorban, sem a környezetben."
Csabi21-02-2013 21:11:02 // 31368
Ha alacsony fordulaton mész akkor észre kell venned, főleg ha rendszeresen nézed a pill fogyit...mielőtt leállítom mindig figyelem a hangját, vagy hogy megy-e a hűtőventilátor(ilyenkor, télen), ha megy akkor tuti regenerál és akkor nem állítom le hanem megyek egy kört...
Piritu - 1.000.00021-02-2013 21:08:55 // 31367
"a könyv szerint, ha 3x nem sikertelen a regen, akkor kigyullad a visszajelző a műszerfalon." - nos ez az, ami nincs benne :-P
A könyv szerint:
"Amikor a kulcsot indító állásba fordítja, a kijelző lámpa világít, de néhány másodpercen
belül ki kell, hogy aludjon. Ha a kijelző lámpa folyamatosan világít, ez azt jelzi a gépjárművezető számára, hogy a DPF rendszer a regenerációs folyamat útján el akarja távolítani a koromrészecskéket a kipufogógázból. A kijelző lámpa nem gyullad ki az
összes DPF regenerációs folyamat alatt, csak akkor, ha a vezetési feltételek ezt így kívánják.
Ahhoz, hogy a kijelző lámpa kialudjon, a gépjárművet mozgásban kell tartani egészen a regenerációs folyamat végéig. A folyamat időtartalma általában 15 perc. A folyamat befejezéséhez szükséges ideális körülményeket akkor éri el, ha a gépjárművet 60 km/órás sebességen üzemelteti és a fordulatszámot 2000/perc-en tartja. E kijelző lámpa
kigyulladása nem jelenti a gépjármű károsodását, ezért a gépjárművet nem kell szerelőhöz vinnie. A kijelzőn (bizonyos típusoknál/ piacokon) a kijelző lámpán kívül megjelenik egy üzenet is."
A könyv szerint:
"Amikor a kulcsot indító állásba fordítja, a kijelző lámpa világít, de néhány másodpercen
belül ki kell, hogy aludjon. Ha a kijelző lámpa folyamatosan világít, ez azt jelzi a gépjárművezető számára, hogy a DPF rendszer a regenerációs folyamat útján el akarja távolítani a koromrészecskéket a kipufogógázból. A kijelző lámpa nem gyullad ki az
összes DPF regenerációs folyamat alatt, csak akkor, ha a vezetési feltételek ezt így kívánják.
Ahhoz, hogy a kijelző lámpa kialudjon, a gépjárművet mozgásban kell tartani egészen a regenerációs folyamat végéig. A folyamat időtartalma általában 15 perc. A folyamat befejezéséhez szükséges ideális körülményeket akkor éri el, ha a gépjárművet 60 km/órás sebességen üzemelteti és a fordulatszámot 2000/perc-en tartja. E kijelző lámpa
kigyulladása nem jelenti a gépjármű károsodását, ezért a gépjárművet nem kell szerelőhöz vinnie. A kijelzőn (bizonyos típusoknál/ piacokon) a kijelző lámpán kívül megjelenik egy üzenet is."
'''''21-02-2013 21:07:56 // 31366
Valamiért az enyém orra előbb érte el a célvonalat! :-) Lehet az sw orra rövidebb és a puttonya nagyobb? :-)
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2013 21:02:26 // 31365
hiába könnyebb nem megy jobban ...de ezt Alfa159 tudja tanúsítani :PPP
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2013 21:01:23 // 31364
jysk :) én egyszer az IKEA-ban dominóztam egy fél órát az 59-cel de befért a cucc
Piritu - 1.000.00021-02-2013 21:00:07 // 31363
Nem teherautó ez, hogy szekrényt szállítson vele az ember! :-D
(Nálam PONT ezért is lett sedan, hogy eszembe se jusson ilyen dolgokat cipelni. No meg a súlytuning miatt, a sedan kasznija könnyebb.)
(Nálam PONT ezért is lett sedan, hogy eszembe se jusson ilyen dolgokat cipelni. No meg a súlytuning miatt, a sedan kasznija könnyebb.)
Dömpi (il dottore)21-02-2013 21:00:03 // 31362
hmmm, városban össz-vissz 4 km-et megyek, utána irány a 4.sz főút, aminek a fele már 2x2-sávos. Ha nincs yard, és már meleg a motor, uzsgyi :)
Akkor én ezért nem nagyon veszem észre a regent.
Viszont így lutri, hogy befejezi-e mire célhoz érek (munkahely vagy home).
Akkor én ezért nem nagyon veszem észre a regent.
Viszont így lutri, hogy befejezi-e mire célhoz érek (munkahely vagy home).
Piritu - 1.000.00021-02-2013 20:58:03 // 31361
Bakker, mit árulkodsz? :-DD
Dömpi (il dottore)21-02-2013 20:55:42 // 31360
Tanúsíthatom :)
Amúgy én korábban sedan párti voltam, merthogy az olyan "autó" formájú.
Azután az első babakocsis történetnél szembesültem a hátrányaiva.
Most hogy SW-m van, imádom! Karácsony előtt egy komplett szekrényt (lapra szerelve ugyan) houtam e yisk-ből (jól írtam?)
Amúgy én korábban sedan párti voltam, merthogy az olyan "autó" formájú.
Azután az első babakocsis történetnél szembesültem a hátrányaiva.
Most hogy SW-m van, imádom! Karácsony előtt egy komplett szekrényt (lapra szerelve ugyan) houtam e yisk-ből (jól írtam?)
mizooo21-02-2013 20:54:41 // 31359
Méghozzá gyönyörű SW! Nekem is csak azért lett Berlina, mert nálam ez nem volt szempont.
'''''21-02-2013 20:14:41 // 31357
159-ből van sw is! :-)
Csabi21-02-2013 20:14:08 // 31356
"Amúgy mennyire ugrik fel ilyenkor a fogyasztás és turbónyomás?"
Ha regenerál akkor az ECU elsődleges feladata, h a DPF hőmérsékletét ~600-650°C-ra emelje és ott tartsa míg a regen véget nem ér...=>azaz ez fordulat/terhelés függő városban araszolgatás,vagy lámpánál elindulásnál figyelhető meg az extrém nagy pillanatnyi fogyasztás(ilyenkor több nafta kell, h elérje a 600fokot)...országúton pl 100-as tempónál haladva alig észrevehető a fogyasztás növekedés(max 1-1,5l állandó terhelésnél)...de azért észrevehető
Amúgy városban én a hangján veszem észre először h regenerál,aztán nézem a pill. fogyasztást, gáz elvételnél mély duruzsolás hallatszik, mintha egy 5literes benzinesben ülnék.:)
Ha regenerál akkor az ECU elsődleges feladata, h a DPF hőmérsékletét ~600-650°C-ra emelje és ott tartsa míg a regen véget nem ér...=>azaz ez fordulat/terhelés függő városban araszolgatás,vagy lámpánál elindulásnál figyelhető meg az extrém nagy pillanatnyi fogyasztás(ilyenkor több nafta kell, h elérje a 600fokot)...országúton pl 100-as tempónál haladva alig észrevehető a fogyasztás növekedés(max 1-1,5l állandó terhelésnél)...de azért észrevehető
Amúgy városban én a hangján veszem észre először h regenerál,aztán nézem a pill. fogyasztást, gáz elvételnél mély duruzsolás hallatszik, mintha egy 5literes benzinesben ülnék.:)
GTPeti21-02-2013 20:12:00 // 31355
Kéne. Viszont a mostani is kielégíti minden igényemet. B)
Múltkor már fejtegettem, hogy most a 159 topic az, ami a 156 topic régen volt. (A megmaradt cartársak ellenére is.)
(Nálam csak SW jöhet számításba. Valamiért kombimániás vagyok. :)
Múltkor már fejtegettem, hogy most a 159 topic az, ami a 156 topic régen volt. (A megmaradt cartársak ellenére is.)
(Nálam csak SW jöhet számításba. Valamiért kombimániás vagyok. :)
mizooo21-02-2013 20:08:56 // 31354
Ő tovább tervez az 56-al :P
Dömpi (il dottore)21-02-2013 20:07:05 // 31353
Peti! Te nem veszel még 159-et? Annyi HSZ-ed van ebben a topicban, hogy már kettő is lehetne :) Vagy Brera!
GTPeti21-02-2013 19:53:46 // 31352
"Én a Novitecben bízok, és abban, hogy minden tuningnál jobban óvja a részecskeszűrőt."
Sajnos nem így van. Egy dobozzal egyszerűen nem lehet ugyanazt megcsinálni, mint egy remappal. A Novitec a plug-and-play utat választotta, ez régebbi (DPF-nélküli) autóknál szinte nem is járt hátrányokkal. (Tapasztalatból tudom.) DPF esetén más a kép. :(
Sajnos nem így van. Egy dobozzal egyszerűen nem lehet ugyanazt megcsinálni, mint egy remappal. A Novitec a plug-and-play utat választotta, ez régebbi (DPF-nélküli) autóknál szinte nem is járt hátrányokkal. (Tapasztalatból tudom.) DPF esetén más a kép. :(
Dömpi (il dottore)21-02-2013 19:53:28 // 31351
Oks, akkor majd viszem a laptopom.
Dömpi (il dottore)21-02-2013 19:52:26 // 31350
Én állandóan nézem. A napi utam 15 km oda és 15 km vissza. Ez kb. 10-12 perc. Már lassan másfél éve van meg az Arkangyal, de még egyszer sem éreztem furcsa szagot, vagy koromfelhőt magam mögött. A múltkor volt, hogy egyszer mintha szokatlanul megemelkedett volna a turbónyomás is és a fogyasztás is, de akkor annak tudtam be, hogy marháskodik a comp. Lehet akkor regenerált?
Amúgy mennyire ugrik fel ilyenkor a fogyasztás és turbónyomás?
Igazából nem izgulok, a MES szerint rendesen végzi a dolgát a DPF és rendszeresen regenerál. Ráadásul, a könyv szerint, ha 3x nem sikertelen a regen, akkor kigyullad a visszajelző a műszerfalon. Nos ilyen még nem volt.
Amúgy mennyire ugrik fel ilyenkor a fogyasztás és turbónyomás?
Igazából nem izgulok, a MES szerint rendesen végzi a dolgát a DPF és rendszeresen regenerál. Ráadásul, a könyv szerint, ha 3x nem sikertelen a regen, akkor kigyullad a visszajelző a műszerfalon. Nos ilyen még nem volt.
Vermacy21-02-2013 19:48:05 // 31349
Típustalin lenne stílusos....
Dömpi (il dottore)21-02-2013 19:45:42 // 31348
Ilyenek ből -közöttük ez is - van egy komplett gyűjteményem. Ha kell valakinek, áttolom e-mailben, vagy a típustalin áthúzzuk adattalicskára.
Vermacy21-02-2013 18:59:05 // 31347
Vermacy21-02-2013 18:51:40 // 31346
A Zafirán hangja is volt. Felpörgött a fordulatszám (mintha)...
ALFI15621-02-2013 18:50:06 // 31345
Ez sokat számit.A regenerálást csak akkor veszed észre ha állandóan a pillanatnyi fogyasztást nézed.Akkor veszed csak észre mert felugrik.
Vermacy21-02-2013 18:31:33 // 31344
Hali!
Nem teljesen értem ezt a "regenerálás" dolgot. 55e km óta van 150 lovas 1,9-esem és még egyszer sem csinálta, amiket leírtatok. Kettő hete nagy szerviz keretében tisztították az EGR-t is és meg is kérdezte a szaki, hogy nem rángatott-e, de nem, sose!
Főnökömnek volt egy ideig B Zafirája 120 lóval, az tolta néha a fordulatszámot az után is, hogy szervizbe vitte a vasat.
NemTom, mitől lehet, bár Én városban megpróbálom nem használni, csak hosszú távra...
Nem teljesen értem ezt a "regenerálás" dolgot. 55e km óta van 150 lovas 1,9-esem és még egyszer sem csinálta, amiket leírtatok. Kettő hete nagy szerviz keretében tisztították az EGR-t is és meg is kérdezte a szaki, hogy nem rángatott-e, de nem, sose!
Főnökömnek volt egy ideig B Zafirája 120 lóval, az tolta néha a fordulatszámot az után is, hogy szervizbe vitte a vasat.
NemTom, mitől lehet, bár Én városban megpróbálom nem használni, csak hosszú távra...
mizooo21-02-2013 16:51:35 // 31343
A fenébe nekem reggel megint a cég mellett kezdett regenerálni :(:(... Nem is figyeltem a dolgot, csak mikor már odaértem a céghez akkor látom, hogy 10L-nél nem megy lejjebb a fogyi. Nézem a turbónyomásmérőt az lemegy 0-ra. Beálltam a parkolóba nyitom az ajtót és érzem megint az égett szagot.... Faxa ebből még baj lesz, jobban kell ezt figyelnem mert gondolom ez nem tesz neki jót :D... Illetve mikor 5-6 C foknál melegebb van hazafelé induláskor 2 hetente kiírja, hogy glow plug pre-heating not available. Gondolom rossz az egyik izzító gyertya. Érdekes, hogy reggel -6 -ban még egyszer sem dobta :). Hétvégén kimérem őket.
ALFI15621-02-2013 16:43:44 // 31342
Valakinek igen.Nem én hoztam el.
Dömpi (il dottore)21-02-2013 16:34:08 // 31341
Azért érdekes számomra ez a dolog.
Azt írjátok "chipmester", majd megkérdőjelezitek a hozzáértését.
Ez némiképp ellentmondó.
Ha mester, akkor profin ért hozzá. Ha nem ért hozzá, akkor meg nem mester.
Ezt csak úgy megjegyeztem...nincs jelentősége.
Azt írjátok "chipmester", majd megkérdőjelezitek a hozzáértését.
Ez némiképp ellentmondó.
Ha mester, akkor profin ért hozzá. Ha nem ért hozzá, akkor meg nem mester.
Ezt csak úgy megjegyeztem...nincs jelentősége.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
386
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?