Ez a libafoszöld színű bevonat (amit a lenti képen látsz, és nem is tudtam normálisan kikevertetni festékből) valami korrózióvédelmi bevonat akar lenni. (A nevét elfelejtettem, egyszer olvastam erről. Ha jól emlékszem valamiféle elektrolízissel viszik fel a felületre.) Ez sajnos funkcióját tekintve nem a legszerencsésebb bevonat. Talán még ennél is nagyobb baj a burkolatok nem megfelelő védelme. Pl az első doblemeznél a rugó körül kihagyták. Vagy hátul nem védi semmi (egy vacak miniatűr kavicsfóliát leszámítva) a küszöb alját ahol amúgy a kerék miatt a legsérülékenyebb. Továbbá a hátsó kj. íveknél ez a műanyagszálas paplanos történet lehet, hogy jó zajszigetelő, de magába tartja a vizet, és ezzel segíti a korrózió kialakulását. Továbbá ez a rés:

bevezet minden vizet és sót, szétrohasztva ezzel mindent!
Egyszer elbeszélgetnék a gyár illetékes mérnökével ezekről a problémákról!
GTPeti24-02-2013 23:15:00 //
31598
Az az egészben a pláne, hogy a tökéletesen működő korróziómegelőzéshez tényleg nem kéne űrtechnológia. Csak ahogy írtam minden alkatrészt bedobni a tűziónos medencébe. Ja, hogy akkor az egész autó előállítása 20-30eFt-tal többre jönne ki? Itt jönnek a képbe a gazdaságisok és a döntéshozók. A mai autók kasztnija is csak a prospektus miatt látott cinkfürdőt...
A hegesztéstechnológia is hagy némi kívánnivalót maga után:

Aki pl. ennél a varratnál a gépet kezelte, beállította én azonnal kirúgnám.
A bölcsőről nem is beszélve:

Az utolsó afrikai banánszedő dokkmunkás is letakarítja már maga után a salakot!
GTPeti24-02-2013 23:07:50 //
31596
Nekem az a tapasztalatom, hogy 10-ből 9 ember semmit nem tesz a korróziómegelőzésért. (Ez most nem félemény, hanem egy neutrális megjegyzés.)
A bölcsővel és gondolom a komplett hátsó futóművel.
Gusztustalan, felfoghatatlan és felháborító! Ezekkel tudnám jellemezni. Minden kép igazat mond. Ezeken kívül még van néhány "forró pont". (Majd fogok róla írni.)
Egyébként erről nem (csak az autóipar), hanem az agresszív síkosságmentesítő anyagok is tehetnek. Legfőképpen az autópályás harcosok vannak a legnagyobb veszélyben. A városi ingázók pedig viszonylagos biztonságban. A tengerparti cirkálók is súlyozottan ártalmas közegben szaladgálnak!
Mindenki aki több évre tervez javaslom, hogy míg (talán) nem késő, lokalizálja az esetleges korróziót és kezelje le rendesen a karosszériát! Akinek eddig szerencséje volt pedig az pedig preventív jelleggel konzerválja 159-esét!

Jó éjt, léptem.
Most már csak azt kell megtalálnom hol tudom beszerezni. Tényleg jókat ír róla:
Presto cink spray Köszi még 1x .-)
Köszi a tippet. Lehet a csővel én sem sz@rozok, inkább legyártatom úgy ahogy Te. Azért próbálok törekedni a gyári megoldásra. Bontókban nem nagyon találtam a 2.4-es rendszerét. Mindegyik azt mondta hogy megnézi és vissza hív, de nem teszik :-( amikor megint érdeklődök akkor meg úgy tesznek mintha akkor hallanának először róla :-(
'''''24-02-2013 21:55:34 //
31589
Én vettem saválló csövet és a karosszériásom megcsinálta az első keréktől,a két hátsó végig.A két dobot is kidobattam csak levágta a krómvégeket és az került vissza a cső végére.
Csak nem
ez a kereskedés? Olyan ismerős a kép. ALFA-t mazda szalonból :-) Biztos borsózott a sárvédője :-)
Én meg itt vettem :-(

Csak egy érdekesség: Megtaláltam a
kereskedést ahonnan az én vasam pályafutása is indult. Végignéztem a használt 159-ket. Az összes a butított verziójú, a 8v-ek mind 115 lovasak, a 16v-ek pedig 136-osak. Úgy látszik arra felé drasztikusan emelkedik az adó 140 ló körül.
Köszönöm szépen, megfogadom :-) Már felírtam a beszerzendő tételek listájára amit a táskámban hordok. :-)
(Inkább írjuk rozsdás Fiatnak). Ez mindent elmond a Fiatról meg az autógyártás mai helyzetéről... :D
GTPeti24-02-2013 21:07:14 //
31582
Fémtisztára csiszolni és cink-spray-t ráfújni. Több, vékony rétegeben. Működik. Kb. 1 éve csinálták a flexicsövemet, Presto spray-vel kezeltem, semmi rozsda nincs a varratokon.
GTPeti24-02-2013 20:55:04 //
31580
Honnan indulna a korrózió, ha nem a varratoktól? A baj inkább a tisztességes bevonat hiánya... Természetesen a legtökéletesebb tűzihorganyozva lett volna. De ki akar manapság örökéletű alkatrészeket gyártani?
...mint kiderült senki. Végignéztem az adatbázisban az összes márkát és kiderült: Az Alfa csak egy a sok közül, aki odalent nagyon erősen spórol. A két legjobb márka, a Renault (nem tévedés!) és a BMW. Megerősítettek abban, hogy ha egyszer új autóm lesz, azonnal konzerválni fogom.
mizooo24-02-2013 20:39:14 //
31579
A hegesztéseknél volt a gond onnan indult, lehet nagyon kiégették a fémet?
mizooo24-02-2013 20:37:05 //
31578
Itt egy 2008-as gép, hasonlóan neki is a bölcső indult meg de nem gyengén!
Rozsdás Alfa
Nekem ennyire nem durva, de ha jön a jó idő neki kell állnom. Mintha nem lenne lefestve rendesen.
GTPeti24-02-2013 20:18:45 //
31577
Érdemes átbogarászni a többi márkát is.
A BMW-ről készült képek többsége olyan, amilyet egy Alfa tulajdonos csak látni
szeretne... (A BMW-knél az alapos konzerválásról áttértek a "beburkolásra". A műanyagok mögött alig vannak alvázvédve a dolgok. Ennek ellenére jól tartják magukat, a képek alapján.)
GTPeti24-02-2013 20:14:35 //
31576
Azt írják, hogy enyhén szólva hiányos és gyenge a felületvédelem...
Megnéztem az Audikat. Itt is ezt írják. Szó szerint: 2005 óta a VW konszern szinte semennyire sem konzerválja az autókat. (Ezt a hagyományos alapozó+festék felületvédelmen kívül értik. A kritikus helyeken, értsd az alvázon.)
mizooo24-02-2013 20:11:10 //
31575
Fordítod? Nekem a bölcsővel van nagy baj :(
GTPeti24-02-2013 20:05:02 //
31574
Egy német szervíz rozsdaadatbázisa:
159
Hát nem dícsérik agyon. :((
Szerintem jól érted. :) Ha úgy vágod mint a képen, illetvea kipuffból 25 mm-t vágsz, akkor lesz olyan mint az enyém, ami kb. 30-40 mm-t lóg kijjebb mint a gyári.
Egyébként a csőből emlékeim szerint többet nem nagyon tudsz vágni, mert akkor már a hajlításba vágsz, és akkor függőleges vágásnál bukod a kör keresztmetszetet, s ekkor ha a vég belső kúpjához illesztesz, nem lesz vízszintes a vég.

Ha mindenképp a gyári kilógásra hajtasz a végből vágj vissza többet. :)
Ideteszem amiből én dolgoztam:

Zsolt155 vége. :)
Szerintem jól érted. :) Ha úgy vágod mint a képen, illetvea kipuffból 25 mm-t vágsz, akkor lesz olyan mint az enyém, ami kb. 30-40 mm-t lóg kijjebb mint a gyári.
Egyébként a csőből emlékeim szerint többet nem nagyon tudsz vágni, mert akkor már a hajlításba vágsz, és akkor függőleges vágásnál bukod a kör keresztmetszetet, s ekkor ha a vég belső kúpjához illesztesz, nem lesz vízszintes a vég.

Ha mindenképp a gyári kilógásra hajtasz a végből vágj vissza többet. :)
Ideteszem amiből én dolgoztam:
Nekem is valami ilyen csúszott ki a számon. Most már röhögök rajta :-)
Nekem is 2 nap kellett hozzá mire észre vettem. Annyira a fényezést vizslattam csak :-)
Ott még hülyébb lennék mint itt :-)
Dévid24-02-2013 18:44:54 //
31567
Ne csüggedj, inkább így lásd a 6-ost, mint úgy ahogy én láttam anno a 9-est. :D
Imi24-02-2013 18:19:05 //
31566
Tényleg.Fel se tünt.:)
Gábor7924-02-2013 17:31:43 //
31565
Beszarás... már bocs!
Régen még a 60-as években nem felvételről, hanem élőben ment a TV adás.
A lottószámok sorsolásakor éppen az ózdi kohászművek Lenin brigádja húzta a számokat.
A kohász kihúzta a gömből a kis piros golyót, szétcsavarta, majd megszólalt:
"Hatos! ... lófaszt! Kilences!"
GTPeti24-02-2013 17:10:23 //
31563
Szeretettel várunk a 156 topicban. :)))
Shadin24-02-2013 17:04:16 //
31562
Ez cuki
Imi24-02-2013 16:57:18 //
31560
Mi a baj???Én nem látom.
Bakker ezt most vettem észre:

A fényező minden bizonnyal nem ismeri az ALFA-kat :-(
Úgy is megyek vissza hozzájuk a jövőhéten, majd kérdőre vonom.
GTPeti24-02-2013 16:08:01 //
31558
Végülis a csomagtérajtóban van elég hely, oda lehetne tenni a rugós babák ütközők helyett valami komolyabbat.
Liquid24-02-2013 16:02:46 //
31557
inkább valami rugós, vagy egyéb megoldás, ami megemeli pár centit a csomagtérajtót
Ez is koszos lesz :-(
Most komolyan ez akkora probléma tud lenni? :-O
27 éve vezetek, de még sose okozott problémát, mint ahogy a pohártartó hiánya sem, a beparkoló automatika hiánya sem.
Már kezdem érteni, hogy miért nyílik magától egy-két német vas hátulja.
Shadin24-02-2013 15:25:43 //
31555
Megrendeltem. Majd nyafogok.
Shadin24-02-2013 15:20:56 //
31554
Jól értem, hogy piros vonalnál mélyebbre kell kivágni hogy ne legyen hosszabb 3-4cm-rel mint a gyári. És/vagy a csövet (is) rövidebbre kell vágni.

Ilyen?
Kb. így:

Liquid24-02-2013 14:41:41 //
31551
pedig sajnos igazuk van (ami a nyitás problematikáját illeti)
Liquid24-02-2013 14:40:13 //
31550
már dolgozom a probléma megoldásán. Nagyon kaki ez így, pl. kesztyűben nem fér oda a kezem, meg amúgy is tök kosz lesz tőle.
Amint kicsit kulturáltabb időjárás lesz, szórakozok majd vele.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.