Forum >> 159

David | Centocinquantanove28-10-2013 13:32:48 // 42764
Azzal vígasztalódom, hogy amelyik kocsiban van EGR, tökmindegy ki a gyártója, annak ugyanilyen rángatásos bajai vannak.
Engem nagyon nem izgat, mondom ha rángatózna, akkor megnyomom neki, kikormolom és ennyi. Kerülöm a kritikus fordulatot, csak egy kis odafigyelés kell, meg lehet szokni. Szerencsére igen ritkán jött elő újabban a rángatózás.. kopp kopp!
Dömpi (il dottore)28-10-2013 13:23:14 // 42763
Akkor ez tényleg nem az.
Amúgy ezeket kisebb rángatgatásokat azért furcsálom, mert nemek semmi előjele nem volt anno. Munkába menet még ment rendesen, hazafelé induláskor meg megragadt az EGR...minden előzetes jel nélkül.
David | Centocinquantanove28-10-2013 13:16:05 // 42762
Semmiképpensem oldalirányú a rángatás, hanem ahhoz hasonló mint amikor már le akarna fulladni. Meg-megtorpan... Tehát nem remeg, hanem rángat.
A klattynást én akkor ézem, amikor mondjuk kettesben gyorsítok mondjuk 2500 rpm-ig, majd viszonylag hirtelen elveszem a gázt. Olyankor mintha kardános lenne, de állítólag ez normális...
Váltás közben is, de ott annyira nem erős ez a klottyanás dolog, szinte nem is venni észre.

A 4. sebességet azért emeltem ki, mert városon belül ha ~50-55-tel mész negyedikben akkor pont 1500-at forogna a motor, és akkor jönne elő a rángás.
Vermacy28-10-2013 12:54:24 // 42760
Az utolsó, "szakszerű" pucolás nekem kinyírta az EGR-t. Soha többet nem viszem a sráchoz, mert nem volt korrekt és elkúrta a kocsimat...
Dömpi (il dottore)28-10-2013 12:51:46 // 42759
Nekem indítás után 2-3 mp-en belül 5%-ra zár az EGR, lassú induláskor kinyit kb. 35 %-ra, de amint odalépek neki, azonnal zár 5%-ra.


Viszont tény, hogy az ECU szerint ha leállítod a kocsit, akkor 35-40%-on nyitvahagyja a rendszer a szelepet.
Dömpi (il dottore)28-10-2013 12:45:33 // 42758
Nekem az első télen (tavalyelőtt) úgy beállt, hogy átmentünk "szívódízelbe". A parkolóból kitolatás közben folyamatosan pumpálnom kellett a gázpedált, mint régen a keleti kocsiknál hidegindításkor, hogy ne fulladjon le, utána 0-ról 80-ra kb. 3 km alatt gyorsult fel.
F@sza volt. Azóta félévente kipucolom az EGR-t.
Dömpi (il dottore)28-10-2013 12:42:38 // 42757
Na várj csak! Berángat - értsd előre/hátra - vagy inkább beremeg - azaz jobbra/balra?

Csak az ütött szöget a fejemben, hogy írod "fordulat 1500-on, a turbó meg 0,5-0,6 bar környékén. Ez is csak 4. sebességben leginkább".
Nekem ugyanebben a fordulattartományban és szintén 4-ben oldalirányú volt a jelenség és nem az EGR okozta, hanem a féltengely.
Van itt a hosszúoldali féltengelyen egy csapágy, ami a hosszú tengelyt kb. 45-fokban, srégen felfele irányban fixálja (ld. fotón bekarikázva). Nekem ebben nem központosan mozgott a féltengely, hanem fel-le irányban kilengett.

Amúgy óra szerinti 110-140 ezer km környékén többünknél volt féltengely probléma (Tibcsi166, Pityukoma, én, és droberto is észleli a jeleket).
Azzal kezdődik, hogy 2-ből 3-ba, 3-ból 4-be váltás után a gézadással szinte egyidőben furcsa kottyanást hallani. Nehéz észrevenni, mert a váltó alapbó klattyan egyet minden 159-ben. De az "alap" klattyanás váltáskor van, ez meg kicsit utána, a gázadáskor. Ilyenkor a féltengely csillag már moccan egyet a csillagházban. Utána kezdődik a remegés nyomaték alatt, majd végül már nyomaték nélkül is 4-ben.

Szóval, ha oldalirányú a jelenséget, javaslom nézesd meg a féltengelyt.
St.Tomi28-10-2013 10:27:50 // 42756
Hali!
Van valakinek tapasztalata tetősín összekötőről?
Az unix-nál néztem-van thule jó sokért és vmi noname 20e ftért.
Vagy esetleg valakinek elfekvőben ami eladó?
Nem szívesen cuccolok a tetőre de költözködésnél jól jönne!
Köszi
Vermacy28-10-2013 10:14:54 // 42755
Nekem télen rángatott ~úgy 1 hétig szakaszosan, aztán megszűnt. Nem nyúltam semmihez...
David | Centocinquantanove28-10-2013 09:19:54 // 42754
Nézd meg, hogy milyen fordulaton és turbonyomás értéken kezdi a rángatást nálad.
Shadin28-10-2013 09:04:12 // 42753
Meleg időben elég gyakran, 20 fok alatt ritkán csinálja, de nincs mi megszoruljon, mert már mindent cseréltem/ellenőriztem.
David | Centocinquantanove28-10-2013 08:40:00 // 42752
Nekem sem igazán rángat, csak nagyon nagyon ritkán. Olyankor tolok neki egy kövéret vagy visszaváltok. Az én meglátásom az az, hogy olyankor rángat amikor a fordulat és a turbónyomás egy mágikus értéknél együtt áll. A fordulat 1500-on, a turbó meg 0,5-0,6 bar környékén. Ez is csak 4. sebességben leginkább. Kizárólag ekkor rángat. Ha valamelyik érték máshol van, akkor eszébe nem jut, hogy egyet is rántson. Ami még közrejátszhat szerintem, az a hőmérséklet. Hidegebb időjárás után ha jön egy enyhület, akkor rendre hajlamosabb a rángatásra.

Néha néha kell nyomni egy padlósat, kiforgatni rendesen a motort, hagy mozogjon a szelep és akkor kisebb eséllyel szorul meg, minthogyha simogatod a gázt. Amúgymeg a lendkerék kímélése céljából sosem megyek tartsan 1500-ös fordulaton, inkább 1750-2000-ig, ebben a tartományban a fogyi is jobb.

Nekem minden szűkítő és minden egyéb gyári, nincsen belekókányolva semmi és ki sincs szedve semmi, és nagyon ritka amikor berángat.
Shadin28-10-2013 08:27:43 // 42751
Tulajdonképpen a padlógáz tényleg megoldja...
Vermacy28-10-2013 06:58:35 // 42750
Én lassú kanyarodáskor hallok hasonlót ugyanonnan. Nálam átlépte a 120 ezret az óra, így vszínűsítem, hogy futóműfelújítás...

DE, csak jobb oldalról, balról semmi!
Vermacy28-10-2013 06:56:22 // 42749
Nem túl közelről vmi hasonló lenne a kinézet, csak képzeld hozzá a puttonyt...

Vermacy28-10-2013 06:53:53 // 42748
Nekem Péntek óta a Sottozérók dolgoznak. Még nem indokolt, de a következő két hétben nem lesz időm cserélni (minden esetben centíroztatok is).
Péntek este mentem be Sárvárra tankolni, mondom kifordulok, mert a faluban még messze látszanak a fényszórók. Aztán kiderült, hogy nem 50-el jön, de akkor már kint voltam és nyomtam egy kövéret 2-esben, majd 3-asban. Miután 110-nél sem maradt le, hát toltam még neki. Szép lassan el kezdett lemaradni, majd az elkerülőn, 0-ról már sok nem látszott az Angel Eyeból. Miután hazatértem, a konyhaablakból pont ráláttam, ahogyan kullog haza :-). Dupla volt a boldogság, mert tele a tank "Nitro"-val és Luxus mosás száradt a verdán. :-)

Talán a fényezés is meg lesz oldva pár héten belül...
Piritu - 1.000.00027-10-2013 21:52:56 // 42747
Ah, már megvolt a kollektív csere. No, majd lájtosan, fogyira hajtva :-(((((
GTPeti27-10-2013 21:52:09 // 42746
...bár ha a cég fizeti, az megint más. Ott lehet mondani, hogy rizikóminimalizálás és kész. :)
Piritu - 1.000.00027-10-2013 21:51:59 // 42745
Na jóccakát, léptem F1-et nézni. (Azon nagyon jól tudok aludni.)
GTPeti27-10-2013 21:51:31 // 42744
Napközben 20 fok van itt No-ban, én tuti nem télin indulnék útnak...
Piritu - 1.000.00027-10-2013 21:50:16 // 42743
Azért 20 fokban, 160 felett, a német rücskös beton pályán látható a fogyás ezer km alatt :-(
Alfonis27-10-2013 21:43:39 // 42742
na azért annyira nem kopnak azok. vaaagy? :D
Piritu - 1.000.00027-10-2013 21:36:24 // 42741
Holnap téli gumikkal vágok neki az útnak. Lehet, hogy nem lesz száguldozás, nem akarom, hogy elfogyjon, mire odaérünk :-(
Alfonis27-10-2013 21:34:22 // 42740
cseréltessem már a téli gummákat hétvégén otthon vagy ne? :D Itt linzben még szép idő van :P
Csabi27-10-2013 21:32:32 // 42739
A másik baj pedig az,h a tényleges nyitottságról fogalma nincs az ECUnak...
A mágnesre küldött feszültség nagyságát tudja csak...aztán vagy kinyit tőle az EGR vagy nem, vagy csak pár százalékra, ha már szorul...
Ha meg nem nyit ki, akkor azt már ismerjük...jön a lámpa egy idő után....
A megoldás: ne simogasd a gázpedált :)
GTPeti27-10-2013 21:13:38 // 42738
Gute Fahrt!

(Kellemes oktatást! ;)
Alfonis27-10-2013 21:06:27 // 42737
wow. jó utat :)
Piritu - 1.000.00027-10-2013 20:59:44 // 42736
Reggel újfent a kerekeink alá vesszük az utat. Megyünk a Fekete-erdőbe, röpke ezer km. :-))
dangerel27-10-2013 20:54:43 // 42735
Sziasztok.

Szerintetek ez a felni jól nézne ki a 159 -es Sportwagonon? 5x108 -as.

Alfonis27-10-2013 20:53:56 // 42734
mondjuk igen Dömpinek egyedi felszereltsége van. De viszont olyan tulaj aki törődik az autóval. amikor 159 et kerestem annyi leéltet láttam tényleg vicc amik vannak használtautón...
Shadin27-10-2013 20:44:12 // 42733
Hát akkor más programozás. Egy Fiatos szerelő azt mondta, hogy rossz a 159 EGR programja, mert egyből 40%-ra nyitja, hogy kisebb legyen a késlekedés, és utána kezd el szabályozni. Ricsinek már mondtam, lehet, hogy ki lehet programozni.
ALFI15627-10-2013 20:38:08 // 42732
Ha az évjáratot nézem akkor érhet töbet 2-nél.De ha azt nézem,hogy se xenon,se bőr se tempomat meg manuál klíma akkor talán kettő körül lehet.De kinek mit ér.Az autó eladás/vétel az ilyen.
Piritu - 1.000.00027-10-2013 20:33:42 // 42731
Az enyém az utolsók közül való volt, és E4-es volt. Lapáttal.
Alfonis27-10-2013 20:33:06 // 42730
ha az 1,4misi akkor a Dömpié 3,4 Misi! :P
kettőnél többet ér az...
ALFI15627-10-2013 20:25:09 // 42729
Szép.
Hogy mennyit ér?A fene tudja.........Talán kettőt.
Liquid27-10-2013 20:23:35 // 42728
kivéve ha valami gyökér kamionos előzi a másikat, és közben egy fócvágen/bimmer jön a seggedbe és bizonyítani akar :D
GTPeti27-10-2013 20:21:44 // 42727
Az automatától eltekintve kéne. B)
(Egy dízelnek pályán használva nem kell aut. Budaörsnél beteszem 5ösbe/6osba, Lindaunál kiveszem. :)
Liquid27-10-2013 20:20:13 // 42726
sose, mert nincs benne :)
Az a helyzet hogy akkor derül ki mennyire füstöl, amikor már nincs bent a DPF hogy benyelje...
Liquid27-10-2013 20:19:03 // 42725
nemrossz, de pár éve mikor próbáltam egy 166-ot, akkor úgy éreztem még nem vagyok elég öreg hozzá :D
GTPeti27-10-2013 20:16:42 // 42724
Nálad mennyinként "ürít"?
Liquid27-10-2013 20:15:45 // 42723
ha a dpf nem tömítődik el túl gyorsan akkor sztem nincs gáz
Dömpi (il dottore)27-10-2013 20:09:17 // 42722
erről mi a véleményetek?

Szerintetek az enyém mennyit ér?
Shadin27-10-2013 20:02:32 // 42720
156-ban nem volt lapátka, csak E3-as volt, nyilván máshogy hangolva. Ez egy komplex hiba, E4 közeli.
zoltankublik27-10-2013 19:49:11 // 42719
Hali, ha valaki ilyet akar venni az egr lefalazásához az szóljon


http://viewitem.eim.ebay.hu/Alfa-Romeo-Diesel-EGR-Valve-Blanking-Plate-166-156-147-159-GT-Diesel/331050170416/item
http://viewitem.eim.ebay.hu/VD-EGR-blanking-plate-ALFA-ROMEO-147-156-159-166-SPIDER-19-JTD--24-20v-/300996556682/item
Dömpi (il dottore)27-10-2013 19:25:46 // 42717
A tiéd 16V, nem?
Piritu - 1.000.00027-10-2013 19:23:58 // 42716
Ezt a szűkítős dolgot nem értem. A 156-omban is ugyan ez az 1,9 motor volt. Csak én mentem 185ezret egr-el, lapáttal, sose rángatott. Ha az egr lenne az igazi ok, akkor ott miért nem csinálta? Nem lehet, hogy egyszerűen a dpf miatt más a program és túl szegényre lett tervezve a "keverék", hogy minél kevesebb legyen a korom? A szűkítő csak ezt hekkeli meg?
Dömpi (il dottore)27-10-2013 19:20:58 // 42715
Nem rángat, de ha legközelebb pucolom, az EGR-t, akkor gondoltam berakok egy szűkítőt.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.