Aha értem...sokáig én is azt hittem, nyitva hagyja.
A százalékos állásjelzés megtévesztő lehet,mert nem a szelep helyzetét mutatja valójában, hanem h mennyi áramot kap...
Forum >> 159
Csabi29-10-2013 09:23:54 // 42821
Shadin29-10-2013 09:18:55 // 42820
opelforum.hu
"Nos, a hiba megoldódott! B)
Bár több szerelő látta és a szervizbe is vissza kellett mennem kétszer de megérte! Mindenki mondott kígyót-békát de a "szaki" rákeresett a saját belső hálójukon (mint kiderült ez a 1.9 DTH motoroknál előfordul 2-3 fokozatban 1500-2000 fordulat között rángat az autó) és szoftverfrissítéssel megoldotta a dolgot! :D Minden tiszteletem az övé!!!"
"Nos, a hiba megoldódott! B)
Bár több szerelő látta és a szervizbe is vissza kellett mennem kétszer de megérte! Mindenki mondott kígyót-békát de a "szaki" rákeresett a saját belső hálójukon (mint kiderült ez a 1.9 DTH motoroknál előfordul 2-3 fokozatban 1500-2000 fordulat között rángat az autó) és szoftverfrissítéssel megoldotta a dolgot! :D Minden tiszteletem az övé!!!"
Csabi29-10-2013 09:12:14 // 42819
Ezt még nem vettem észre, h ilyet csinálna....Viszont ha kinyitásnál (első indítás)100%-ot mutat akkor biztos, h le van ragadva a szelep. A nagyobb erő miatt aztán csak kinyit(jobb esetben) és visszaesik a nyitottság 40%ra (azaz a működtető fesz)
Shadin29-10-2013 08:59:10 // 42818
Nem olvasok Of-fos fórumokat, de igazad van az opelforum-on is rengetegen írják ua. rángatást mint ami nekem van :-( Akkor nem szaralfa hanem szarolasz...
Dömpi (il dottore)29-10-2013 08:51:35 // 42817
Dömpi (il dottore)29-10-2013 08:43:07 // 42816
a szerelőmnek van hozzá célszerszáma...lehet kapni boltban
David | Centocinquantanove29-10-2013 07:59:48 // 42815
Az 1500-as fordulat nálam stimmel, a turbonyomás mérőóra meg mindenkinél mást mutat szóval még az is lehet, hogy az is stimmel.
Egyébként pont ahogy mondtad, nálam is enyhe gázpedál nyomásnál jelentkezik olykor olykor...
Egyébként pont ahogy mondtad, nálam is enyhe gázpedál nyomásnál jelentkezik olykor olykor...
Piritu - 1.000.00029-10-2013 07:08:01 // 42814
Szerintem pont ezért csinálja. Leálláskor és indításkor kinyitja maxra, hogy a lehető legnagyobbat mozduljon. Kicsit "megjáratja", hogy ne szoruljon.
Csabi28-10-2013 23:47:24 // 42813
Nálam 0,1bárnál 4.ben 1500fordulatnál (~60km/h) nagyon enyhe gázadásra csinálja. Ahogy a nyomás eléri a 0,2bar-t már abba is hagyja...
Érdekes, h a Shadinnál, és Dávidnál teljesen mások ezek az értékek....mindig mondom, lehet , h teljesen más rángatásokról beszélünk...
Érdekes, h a Shadinnál, és Dávidnál teljesen mások ezek az értékek....mindig mondom, lehet , h teljesen más rángatásokról beszélünk...
Csabi28-10-2013 23:34:48 // 42812
"Viszont tény, hogy az ECU szerint ha leállítod a kocsit, akkor 35-40%-on nyitvahagyja a rendszer a szelepet".
Nem hagyja nyitva...ha leállítod a kocsit elmegy a feszültség a mágnesről, és a rugó lezárja a szelepet... Ha nem tud rendesen visszazárni, mondjuk a koromtól akkor lesz a nehézkes indulás, az egyenetlen alapjárattal társulva...vagy be sem indul, bár ez ritka...
Nem hagyja nyitva...ha leállítod a kocsit elmegy a feszültség a mágnesről, és a rugó lezárja a szelepet... Ha nem tud rendesen visszazárni, mondjuk a koromtól akkor lesz a nehézkes indulás, az egyenetlen alapjárattal társulva...vagy be sem indul, bár ez ritka...
Liquid28-10-2013 22:39:33 // 42811
az valószínű, csak melyik :) a főtengelyen lévőt cserélték
Alfonis28-10-2013 22:36:21 // 42810
lassan olajcsere... bevált technika van valakinek az olajszűrőnél lévő műanyag fedő letekerésére?
vmit barkácsolnom kéne amivel rá lehet fogni... :P
vmit barkácsolnom kéne amivel rá lehet fogni... :P
Erhard 242 (Pure Energy)28-10-2013 22:15:03 // 42809
valamelyik jeladó lészen...
Liquid28-10-2013 22:08:27 // 42808
ajaj, akkor nem sok van neki hátra
ilyen leállogatós problémával nem találkoztál?
ilyen leállogatós problémával nem találkoztál?
Dömpi (il dottore)28-10-2013 22:03:16 // 42807
és ez hány %-a a kocsi értékének?
Dömpi (il dottore)28-10-2013 22:02:38 // 42806
a környezetvédelem árát is mi fizetjük egyszerű autósok, de bezzeg a nagy vállalatok, amiknek a szennyezése a többszörese, azok megússzák
Erhard 242 (Pure Energy)28-10-2013 22:02:27 // 42805
a legjobb konstrukció, 200-nál teljes generál kb 1 mihály
.......................28-10-2013 22:00:32 // 42804
én is csak néztem,mikor kijelentettétek,hogy ez alfa probléma
az összes Opel fórum erröl szól mint itt
az összes Opel fórum erröl szól mint itt
Liquid28-10-2013 21:54:31 // 42803
igen az, leállogat véletlenszerüen, edig mindig pöccre indult de ma azt mondta nem. Kb. 2 hetre üldözik a hibát.
Dömpi (il dottore)28-10-2013 21:51:20 // 42802
Most voltam a szerelőmnél...hallok némi nem odaillő hangot (megint), no meg megbeszéltük feleségem 147-esének vezérléscseréjét - mármint időpontilag.
No, a lényeg: ott állt egy kormos opel G astra. EGR és LMM
Miről is beszélünk? Alfa probléma?
No, a lényeg: ott állt egy kormos opel G astra. EGR és LMM
Miről is beszélünk? Alfa probléma?
Erhard 242 (Pure Energy)28-10-2013 21:50:09 // 42801
2.5?
Liquid28-10-2013 21:22:18 // 42800
No, ma megvolt az első vontatás, de szerencsére elöl voltam :)
Kolegám T5 Transporter California-ja mondta be az unalmast, és elvontattam oda ahol a haverja felvehette a trailerre.
Kolegám T5 Transporter California-ja mondta be az unalmast, és elvontattam oda ahol a haverja felvehette a trailerre.
Piritu - 1.000.00028-10-2013 20:43:50 // 42799
Szerintem is, csak a cégnél már sírtak az OFF-osok, és meg lett ejtve a kollektív csere. 80%-os a többség :-(
David | Centocinquantanove28-10-2013 20:41:17 // 42798
Kicsit korai volt az téli gumma... :)
Még 1-2 hétig biztos ráért volna...
Még 1-2 hétig biztos ráért volna...
Piritu - 1.000.00028-10-2013 20:17:09 // 42796
Ja, megjöttünk németbe.
931 km, végig max. 130 a téli gumik miatt. Szikrázó napsütés, 21-24 (!) fok. Utazó 100-120, gyakorlatilag mentem a "néppel". Még így is, amikor megálltam olyan volt a gumi, mint az F1-ben. Ragacsos, gumiszagú, és meleg. A kezemnél melegebb.
A meglepetés tankoláskor ért: 6,0 liter/100km :-)
Még szerencse, hogy kellő mennyiségű "Égéstér" adást töltöttem le indulás előtt, így nem unatkoztam.
931 km, végig max. 130 a téli gumik miatt. Szikrázó napsütés, 21-24 (!) fok. Utazó 100-120, gyakorlatilag mentem a "néppel". Még így is, amikor megálltam olyan volt a gumi, mint az F1-ben. Ragacsos, gumiszagú, és meleg. A kezemnél melegebb.
A meglepetés tankoláskor ért: 6,0 liter/100km :-)
Még szerencse, hogy kellő mennyiségű "Égéstér" adást töltöttem le indulás előtt, így nem unatkoztam.
Piritu - 1.000.00028-10-2013 20:11:31 // 42795
Megszakadt a fűtőszál.
Piritu - 1.000.00028-10-2013 20:10:59 // 42794
Munkatársamnak Saab-ja van, 1,9-el. Beki egy napig puceválták a motort. Még a hengerfejet is szét kellett szedni neki. Szóval ott is van gond.
mzo28-10-2013 20:09:47 // 42793
Én máshogy érzem de ez szubjektív, ezen nem fogunk összeveszni ;)
Piritu - 1.000.00028-10-2013 20:08:53 // 42792
Nem. Akkor lesz vége, ha a működtető tengely mellett bejut a korom a mágnesbe. A mágnes közepében lévő tű/tengely szorul meg, így nem működteti magát a záró részt.
Vermacy28-10-2013 20:00:45 // 42791
Kollégám kétezres HDI 407-essel jár! NA az szinte egy VW traktor, míg megjegyezték, hogy Vazze? Ez dízel, amikor a 159-el mentünk egy kört lehúzott ablakkal... :o)
mzo28-10-2013 19:45:08 // 42790
Nagyon sok autóban megvan ez a hiba sajnos. Szinte majdnem az összes modern turbó diesel érintett, bár talán a VW csoportos még pd autók nem annyira. Legalább is nekem még a Skodás fórumos időkből (12 év) ritkán lehetett ilyen gondokkal találkozni.
Igazából én valami összetett problémára gyanakszom ennél a rángatásos dolognál. Ezek egyrészt adódhatnak mechanikus problémákból és elektronikus (szenzorok) problémák összeadódásából is. Persze ezek csak tippek. Ezek diagnosztizálásához én kevés vagyok. :)
Apámnak van egy kis 2.0 HDI Pug Partnere hordani ezt azt, szaladgálni stb... Na most ennél is jelentkezett a rángatásos probléma folyamatos gázadásnál kb 1400-1600 fordulat között. Csináltunk vele mi is mindent, EGR takarítás kuplung pedálnál érzékelő csere, spuri adalék, légtömegmérő takarítás, és még pár dolog, de igazán tökéletes javulást egyik sem hozott sajnos. Volt hogy szinte jó lett, aztán bamm visszajött a rángatás. Régen sokat kutattam fórumokon, Volvósoktól kezdve Fordosokon át Opelesekig sokan írták le ez a problémát. Volt akinek sehogy se tudták orvosolni a hibát volt akinek egy turbónál lévő szenzor cseréje megoldotta, volt akinek EGR dugózás oldotta meg volt akinek komplett nagynyomású rendszert kellett cserélni, porlasztókkal együtt, (nem volt elegendő rail nyomás bizonyos helyzetekben) és még sorolhatnám. Pug márkaszervízben azzal indítottak hogy oké ez nagynyomású hiba úgyhogy csere plusz porlasztók cseréje. Aha ez kb az autó árának majd a felébe fájt volna. Akkor inkább rángasson. Teszem hozzá az autó abszolúte nem kormoly pöccre indul és nagyon jól fogyaszt. Az igazi megoldás az lett hogy egyszerűen kerüljük a rángatásos fordulatot és gázpedál állást. Egyébként veszett jó motor a 2.0 HDI megy mint a golyó, nem lehet szétütni, és hangra pl sokkal lágyabb mint a JTDm. Ezt a rángatást leszámítva soha semmi bajunk nem volt vele. Na de nem akarom sztárolni elvégre csak egy Alfás fórum na. :) Egyébként mechanikailag jók ezek a Fiat féle mjet dieselek is, nem az ő hibájuk, hogy a saját kormukba folytják őket. Baromság a egész EGR meg DPF és társaik.
Igazából én valami összetett problémára gyanakszom ennél a rángatásos dolognál. Ezek egyrészt adódhatnak mechanikus problémákból és elektronikus (szenzorok) problémák összeadódásából is. Persze ezek csak tippek. Ezek diagnosztizálásához én kevés vagyok. :)
Apámnak van egy kis 2.0 HDI Pug Partnere hordani ezt azt, szaladgálni stb... Na most ennél is jelentkezett a rángatásos probléma folyamatos gázadásnál kb 1400-1600 fordulat között. Csináltunk vele mi is mindent, EGR takarítás kuplung pedálnál érzékelő csere, spuri adalék, légtömegmérő takarítás, és még pár dolog, de igazán tökéletes javulást egyik sem hozott sajnos. Volt hogy szinte jó lett, aztán bamm visszajött a rángatás. Régen sokat kutattam fórumokon, Volvósoktól kezdve Fordosokon át Opelesekig sokan írták le ez a problémát. Volt akinek sehogy se tudták orvosolni a hibát volt akinek egy turbónál lévő szenzor cseréje megoldotta, volt akinek EGR dugózás oldotta meg volt akinek komplett nagynyomású rendszert kellett cserélni, porlasztókkal együtt, (nem volt elegendő rail nyomás bizonyos helyzetekben) és még sorolhatnám. Pug márkaszervízben azzal indítottak hogy oké ez nagynyomású hiba úgyhogy csere plusz porlasztók cseréje. Aha ez kb az autó árának majd a felébe fájt volna. Akkor inkább rángasson. Teszem hozzá az autó abszolúte nem kormoly pöccre indul és nagyon jól fogyaszt. Az igazi megoldás az lett hogy egyszerűen kerüljük a rángatásos fordulatot és gázpedál állást. Egyébként veszett jó motor a 2.0 HDI megy mint a golyó, nem lehet szétütni, és hangra pl sokkal lágyabb mint a JTDm. Ezt a rángatást leszámítva soha semmi bajunk nem volt vele. Na de nem akarom sztárolni elvégre csak egy Alfás fórum na. :) Egyébként mechanikailag jók ezek a Fiat féle mjet dieselek is, nem az ő hibájuk, hogy a saját kormukba folytják őket. Baromság a egész EGR meg DPF és társaik.
Szabolcs 15928-10-2013 19:08:04 // 42789
köszönöm szépen
mizooo28-10-2013 19:07:03 // 42788
Ebay, seat heater vagy MO-n is lehet kapni de dupla annyiba kerül. Írd be a Google-ba :)
Szabolcs 15928-10-2013 19:03:19 // 42787
köszi szuper ,aszt honnét tudnék rendelni és mibe fáj
Erhard 242 (Pure Energy)28-10-2013 19:03:04 // 42786
nem a francokat nincsenek ... főleg a saab
mizooo28-10-2013 19:02:13 // 42785
Elszakad a szál a fűtésben, érdemes carbonszálast beépíteni.
Szabolcs 15928-10-2013 18:56:31 // 42784
a 16 v et pörgetni kell 2.5 ig nyugodtttan ha kell bele mehet a 3000 be is és nincs gond alfa szerelö mondta nekem ne nyugdijasssan merrt le ragad a korom nem tud távozni
Szabolcs 15928-10-2013 18:31:25 // 42783
üdv 1 kérdés lenne a soför oldalon valamiért nem müködik az ülés füttésem még tél elött meg akarom csinálni valakinek valami tapasztalata hogy mi lehet vele
.....28-10-2013 17:32:38 // 42782
ebay-ről tudsz rendelni olcsobban
ALFI15628-10-2013 17:04:50 // 42781
Így van az alfákba valami nem kerek.Ez a motor van a saabokba,vectrába stb...Ot nincsenek ilyen gondok.Hogy van ez?Valami bibi az elektronikánál van.
ALFI15628-10-2013 17:03:25 // 42780
Nem hoz ki ugyan akkora motorból nagyobb teljsítményt.BMW,WV,audi elötte van.
Shadin28-10-2013 16:35:11 // 42779
Nem akarod azt látni ami a kiszerelt szívósoromban ill. a lapátain van.
Vermacy28-10-2013 16:22:23 // 42778
Hááát! Ez kiváló kérdés! Azt tudom, hogy nagy duzzogva elhoztam a verdát, mert sok minden nem tetszett és mire kiértem Pestről már ki is gyulladt a kis sárga lámpa. Másnap felhívtam a srácot és azt tanácsolta, hogy szedjem szét itt, meg ott és dugózzam le, mert akkor jó lesz. Ekkor küldtem el a pics*ba, mert Vazze! Fizettem a szervizért azért, hogy más megcsinálja!
A lényeg, hogy nyáron szétszedtem és nem úgy tűnt, mint ami ki lett volna pucolva és az egyik kamra átengedte a motormosót a másik oldalra. Azt olvastam, hogy ekkor nem jó a cucc. Azért kipucoltam, kikeféltem, kiáztattam és azóta így járok vele. AC-n Cartárs kiütötte a hibát, de hazafelé ~25 km után újra előjött...
Apródon hirdet egy srác, hogy felújítottat ad 10-esért, ha kapja a régit. Lehet, megpróbálom, amíg egy hétig fényezőnél lesz a verda...
A lényeg, hogy nyáron szétszedtem és nem úgy tűnt, mint ami ki lett volna pucolva és az egyik kamra átengedte a motormosót a másik oldalra. Azt olvastam, hogy ekkor nem jó a cucc. Azért kipucoltam, kikeféltem, kiáztattam és azóta így járok vele. AC-n Cartárs kiütötte a hibát, de hazafelé ~25 km után újra előjött...
Apródon hirdet egy srác, hogy felújítottat ad 10-esért, ha kapja a régit. Lehet, megpróbálom, amíg egy hétig fényezőnél lesz a verda...
Shadin28-10-2013 16:00:10 // 42777
Mintha slusszolna a gyújtás/gyertya...
David | Centocinquantanove28-10-2013 15:58:44 // 42776
Ez furi! Nekem 2000-nél soha egyszersem rángatott. Ott már azért javában felállt a turbónyomás is...
David | Centocinquantanove28-10-2013 15:57:04 // 42775
Lehet, hogy bugyutát kérdezek, de hogy tud annyira lerakódni a korom benne, hogy vége lesz? Nyilván nem örökéletű alkatrész, de mégiscsak arra van kitalálva, hogy kormos gázt továbbítson... A gázolaj rosszabb mint amire tervezték? Vagy a vezetési stílus? Vagy mi?
Shadin28-10-2013 15:56:59 // 42774
tipikusan ~2000 és 0,8 bar
Vermacy28-10-2013 15:43:45 // 42773
Tudom, már megnéztem youtube-on, de addigra már vége volt...
mex8628-10-2013 15:08:46 // 42772
én anno a felhuzott vasnál azért kötöttem le, mert kormolt nyilván (nagyobb adagoló, nagyobb porlasztók chip stb), és telek*rta a szivosort korommal ezzel leszükitve a kereszmetszetet ami nem tett túl jót sem az égés minöségének, sem a turbó és egyéb összetevök élettartamának.
na meg az EGR se sokäig birta volna asszem eltömödés nélkül amiböl ismételten problémák következhetek volna.
na de ez már történelem, ma már vállalhatatlan lenne számomra egy ennyire kormoló autó :D
habár a power az jó volt meg a megbizhatósága is :)
csak meguntam.... nem volt lelke...
na meg az EGR se sokäig birta volna asszem eltömödés nélkül amiböl ismételten problémák következhetek volna.
na de ez már történelem, ma már vállalhatatlan lenne számomra egy ennyire kormoló autó :D
habár a power az jó volt meg a megbizhatósága is :)
csak meguntam.... nem volt lelke...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
517
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?