Forum >> 159

Liquid06-11-2013 12:01:52 // 43164
hát az a fizika meghágása lenne :) mármint ha elmegy :D
ValeRossi4606-11-2013 11:39:55 // 43163
próba.......próba.......próbaaaaaaa.... :D
Roll198306-11-2013 11:32:31 // 43162
Ha chippelés mentes 59-es 1.9 8v elmegy a szintén chippelés mentes 1.9 8v 56 mellett, akkor keresztbe lenyelem az autómat! :)
Roll198306-11-2013 11:30:49 // 43161
" Amúgy lazán ment volna tovább, csak akkortájt bajlódtam a féltengelyeimmel"
vzolee06-11-2013 10:36:17 // 43160
Az enyém nem volt programozva és a 116LE-s változat. 200 fölött én sem száguldoztam vele, óra szerint mutatott 200at a 205/55 R16-os kerekekkel (120-nál kb 10 km/h-t csal az óra gps szerint). Mostanában viszont a lavina miatt nem hiszem, hogy újra kipróbálom :)
ValeRossi4606-11-2013 09:25:15 // 43159
Itt van egy teljesítménymérés az enyémről,még az előző tulaj csináltatta...
gyári alap és az átírás utáni adatok....

Dömpi (il dottore)06-11-2013 09:03:15 // 43158
Amúgy tök jó lenne, ha a 2014-es VTT-re el tudnál jönni és kipróbálnád. Igazán kíváncsi lennék a véleményedre. (nincs ugyan 159-ed, de ez csakidő kérdése szerintem, amúgy meg bármilyen alfa jöhet)
Dömpi (il dottore)06-11-2013 09:00:55 // 43157
Én még 200 felett nem jártam!

"Én mentem a saját 1.9 8V-mel, 19"-os felnikkel, 255/35-ös gumikon 190-et."
Dömpi (il dottore)06-11-2013 08:59:23 // 43156
Szénné szerintem nincs, de tény, hogy jól megy.
Sajnos nem tudom - ezt már többször beszéltük itt - mert így vettem.
Ami tény, hogy a FES szerint egyszer volt programoszva. Namármost ez vagy egy olyaszországi (előző tulaj alatt) okosítás, vagy egy a behozatal utáni óravisszatekerés.

Pityukoma 1.9 16V-s 159-e a megvételkor egy "buta" belga volt, azaz 150 helyett 135 LE. Ő utána íratta vissza a "kivett" lovakat".
Januárban ment az enyémmel, és azt mondta, hogy érzésre úgy megy mit, ahogyan az övé ment a "belgásítva". Utána én is mentem az övével. Természetesen volt érzésre némi külömbség, de korántsem olyan egetverő.
Másik tapasztalat, hogy mikor mentünk a VTT-re, akkor Ildikóékkal mentünk Pestig együtt konvojban. Az övé is 8V, ráadásul a belga, 115 LE-s. Egy-egy kereszteződés/piros lámpa után láthatóan elmaradt mögöttem, korántsem gyorsult úgy mint az Arkangyal. Ezt 5 LE külömbség nem okozná, az tuti.
Mindezekből arra következtetek, hogy az enyém tényleg nem a gyári 120LE-s, hanem kicsivel több. Ha veszünk egy normális, nem túlzott okosítást, akkor az kb. 15%. Ezzel a feltételezéssel élve, és kiindulva abból, hogy kb. úgy megy mint egy 16V belga módban, akkor olyan 135-138 LE-re lehet felhúzva (120LE*1,15=138LE), a gyári 280 Nm pedig 320Nm körül lehet.

A valóságra én is kíváncsi lennék, de sajnálnék néhány tízezret kiadni azért, hogy padon ki legyen mérve, csak azért, hogy tudjam mennyi az annyi.

Úgyhogy maradok a feltételezések szintjén és élvezem a menetdinamikáját és minden percet amit együtt töltünk az aszfalton.
Roll198306-11-2013 08:51:27 // 43155
Én is így gondolom a a 200 felett száguldó 1.9 8v-s 159ekről. :)
ValeRossi4606-11-2013 08:44:41 // 43154
Jó reggelt...ha valaki készül Svájcba vagy útba esik neki,van egy felesleges éves matricám. :)
Piritu - 1.000.00006-11-2013 06:48:47 // 43152
Nálam fél liter az a "kicsi".
A 156-om 6,24-el zárta, a Párduc 6,71-nél tart.
Piritu - 1.000.00006-11-2013 06:44:03 // 43151
Javítani kellene az Amore adatbázisát :-(
Szerintem semmi különös sincs a dologban. A gyári adatot MINDIG kell tudnia az autónak. Nem véletlen, hogy a max teljesítményhez tartozó fordulatszámon pörög általában a ilyenkor a motor. Megfelelő körülmények közt tovább is kipörög, DE nem minden esetben. (pl. 35 fokban sose akart a Párduc kipörögni, de 10 fokban igen. 5 ember + csomagokkal se, egyedül igen.)
A 156-omban 1,9 16V volt, az se nagyon akaródzott tovább pörögni a kókadó effektus miatt. Azzal sose sikerült a gyári adat fölé mennem.
Mondjuk tényleg hasonlatos a fogyihoz. Nekem eddig egyszer sikerült a Fekete-erdőig 6,0-át produkálni a körülmények szerencsés közrejátszása miatt. Mégse állítom, hogy ennyit fogyaszt, hanem 6,7-6,8-at, mert ezt normál esetben mindig tudja.
GTPeti05-11-2013 23:23:47 // 43149
Dömpi, mint sok éve praktizáló 1.9 8V + Novitec tulaj, teljes meggyőződéssel állítom, hogy a te autódat valaki szénnéchippel(tet)te. ;)
Dömpi (il dottore)05-11-2013 23:20:35 // 43148
Semekkorát! Én mentem a saját 1.9 8V-mel, 19"-os felnikkel, 255/35-ös gumikon 190-et. Amúgy lazán ment volna tovább, csak akkortájt bajlódtam a féltengelyeimmel (csere előtt álltunk) és így már beremegett a kocsi ennél a tempónál, úgyhogy nem toltam tovább. De még ment volna lazán.
Most, hogy féltengely téma pipálva, jövőre, ha lesz a 19-es felnimen új, gyári méretű gumi (235/40), akkor megnézem, hogy óra szerint hol a vége az enyémnek.
_ÁRPÁD_05-11-2013 22:32:23 // 43147
Ezt így gondolom én is:)
Liquid05-11-2013 22:20:40 // 43146
fura is lenne ha kevesebbet kérne, erősebb és nehezebb
Amúgy a 156-ba én is tankoltam bő 64l-t és még nem volt full üres szerintem
_ÁRPÁD_05-11-2013 22:16:32 // 43145
Hát akkor marha sokat csalnak a kutak .... mert én már raktam a 156ba 67,xx litert amikor imádkoztam h elguruljak a kútig :D
De akkor meg ha úgy van ahogy mondod, akkor meg pláne többet eszik a 159 2.0 ...legalábbis az enyém :(
Liquid05-11-2013 22:07:38 // 43144
a 156-é tudtommal 63l, a 159-é pedig 70l
_ÁRPÁD_05-11-2013 22:05:50 // 43143
A fogyi egy kicsit több a 2.0 mjetnek, legalábbis én amelyik szakaszon járok németbe az 56 (140lovas) 1.9-l simán kiértem Wangenba, de most viszont a 159 2.0 (170 paci) kicsit többet kért, rá kellett tankolnom :( Elméletileg ugyanakkora a két tank (ha jól tudom)
Liquid05-11-2013 21:57:43 // 43142
Csabi05-11-2013 21:55:51 // 43141
231 a gyári végsebesség, megjegyzem a 2.0-é 218
És nagyjából ezek is olyan értékek, mint a fogyasztási adatok...
Csabi05-11-2013 21:54:17 // 43140
Ezt kifejthetnéd, h miért... közel azonos az áttétel, vagy ugyanaz....a teljesítménybeli eltérést már leírtam, akkor mitől lenne ugyanaz a végsebesség...
Piritu - 1.000.00005-11-2013 21:51:48 // 43139
Jóccakát, léptem!

(No para, tavalyi kép.)
Piritu - 1.000.00005-11-2013 21:47:19 // 43138
Most néztem, a 2,4-nek 228 a gyári végsebesség adata. Valószínűleg nem szívesen pörög 4e fölé.
Liquid05-11-2013 21:43:55 // 43137
na kb. így gondolom én is :)
Egyszer mentem óra szerinti 220-szal (a 19-es kerekekkel gyakorlatilag nem csal)
Majd egyszer kipróbálom...
.......................05-11-2013 21:30:18 // 43135
nyomatékban erösebb a 2,4
de végsebben nem
Piritu - 1.000.00005-11-2013 21:22:49 // 43134
Ez többször is megvolt:

csak hely kérdése a dolog.
A 2,0-nak teljesen más a karakterisztikája. Mivel emberes turbót raktak rá, nincs a vége felé a kókadf@sz effektus. 3500-tól indul el igazán. Cserébe viszont van szép nagy turbólyuk alul.
Csabi05-11-2013 21:18:27 // 43133
Ne érts félre, de azért ez nehezen hihető! Enyhe lejtő nem volt benne, vagy egyéb segítő körülmény? :) 236-ot szerintem még egy húzott 2,4 is alig éri el...
És mint pl... KUL-on is kiderült, h óriási a különbség a 2.0 és a 2.4 ereje között.
Szabolcs 15905-11-2013 21:16:13 // 43132
1.9 16v. 150 le gps szerint gyári állapotba 220
Piritu - 1.000.00005-11-2013 21:14:04 // 43131
2.0 gyári állapotban GPS 236. Majd leszabályozásig kipörög.
Csabi05-11-2013 21:13:44 // 43130
a hátszelet, kihagytam :)
Csabi05-11-2013 21:12:15 // 43129
Nekem eddig 235 volt a max 17-es kerekekkel, amikkel 10km/h-át csal az kmóra.
225 volt a 18-as kerékkel amivel halálpontos az óra....
1.9 vagy 2.0 szerintem 215nél max 220nál gyorsabb sebességre nem képes(gyári állapotban), persze van az a lejtő, és program :)
W.05-11-2013 21:06:08 // 43128
Urak! Van valakinek tapasztalata a 159-ben lévő TBI motorral? Érdemes beruházni rá?
.......................05-11-2013 21:04:24 // 43127
sorry ,de csak ilyet találtam..
Pityukoma05-11-2013 20:41:17 // 43126
20 perc bogarászás után feladom az 59 váltó áttételezésének a keresését :-( Asszem én vagyok a béna :-) bosszant, mert tudom hogy olvastam már valahol. Lehet hogy itt a fórumon?
Tényleg jó az a táblázat, kíváncsi lennék az én paramétereimmel mit hozna ki.
Pityukoma05-11-2013 20:37:04 // 43125
Hogy otthon vagyok az túlzás, de írtam Blogot erről a témáról. Ahogy ALFI156 Cartárs is írta, ha box akkor csak Novitec. Ez az én véleményem is. Én Itt csináltattam anno. Maximálisan meg vagyok elégedve a munkájával. Kérdezd meg Tibcsi166 v. Shadin159 Cartársakat is a témáról. Olvasd végig a Rigotech oldalát, érdemes. Na Ő otthon van a témában :-)
mzo05-11-2013 20:03:54 // 43124
Én egyszer mentem óra szerint 200-at, egész könnyedén megfutotta, és érezhetően ment még volna. Nem volt semmi erőlködés, csak a gumi zaj nőt meg. 1.9 16v sw automata
Piritu - 1.000.00005-11-2013 19:53:58 // 43123
Reifen-Angabe = gumiméret
Rückwärtsgang = hátramenet
Endübersetzung bzw. Achsantrieb = végáttétel
"Gang wählen" - sebességfokozatot kiválasztod, "Drehzahl einstellen" - fordulatszámot ide beírod, majd "Rechnen" és kidobja, hogy mennyivel mész.
WarbiRunner (Gyuri)05-11-2013 19:46:09 // 43122
Köszi a válaszokat, szerintem még eljojózok ezzel egy darabig, aztán mindent figyelembevéve kitalálom mi legyen :-)
David | Centocinquantanove05-11-2013 19:04:37 // 43121
Kis magyarázatot kaphatnék ehhez a kalkulátorhoz? Nem vágom a kraut nyelvet... :)
A gang az megvan hogy mi, a többibe mit kell írni? :)
vzolee05-11-2013 18:47:49 // 43120
Elvileg pedig az. 1,9 8V Eco progression, bármit is jelentsen :)
vzolee05-11-2013 18:46:38 // 43119
Én is így gondolnám, de tényleg lomhább volt, bár az is lehet, hogy az az autó nem az igazi. Sógoromé a 156, amikor megvettem a 159-et kipróbálta és ő is azt mondta, hogy jobban megy az enyém.
Liquid05-11-2013 18:20:51 // 43117
na akor a tiéd se sima 1.9 8V, hanem meg van okosítva
Liquid05-11-2013 18:19:05 // 43116
a 230 meg vagy nagyon csalós órával, vagy némi csippelés után lehetséges csak.
Nem ismerem a váltó áttételét, de pl. abból is ki lehet sakkozni, hogy megnézed mennyit forog 100-nál
Liquid05-11-2013 18:17:16 // 43115
a 193 GPS szerint van, az óra szerint kb. 200
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.