"hogy néz ki egy DPF tisztító kúra menet közben?" - Normál esetben semmit sem veszel észre, max a pillanatnyi fogyasztás megnövekedését. Esetleg a turbónyomás nem esik le nullára alapjáraton.
" milyen időközönként kell autópályázni és ilyenkor milyen fordulaton" - Nem kell autópályázni, az elektronika figyeli hogy mikor olyanok a körülmények. Akkor kiégeti. A lényeg, hogy többször egymás után ne állítsd le a motort regenerálás közben. Ráadásul sosem tudod előre, hogy mikor fog égetni, tehát előre nem fogod tudni, hogy mikor kell menned.
Forum >> 159
Piritu - 1.000.00019-12-2013 20:49:02 // 44940
Liquid19-12-2013 20:36:00 // 44939
Castrol Edge-et szoktak még
zoltankublik19-12-2013 20:34:18 // 44938
Hali! lenne egy olyan kérdésem, hogy nektek milyen tapasztalatok vannak motorolajokkal kapcsolatban? Legutóbb Shel Helix ultra extra 5w30-at tettem bele, de 7000km után le kellett cserélnem. Mi az ami szerintetek megfelelő lehet 1.9jtdm-be? A selenián kívül mit érdemes még venni?
Chianti19-12-2013 20:23:59 // 44937
Cartársak! 1.9 16V SW-nél hogy néz ki egy DPF tisztító kúra menet közben? Egyelőre nincs probléma vele így 160.000 felé közeledve, de ha azt szeretném hogy ne is legyen, mit kell tennem. Tegyük fel városban használom, csak hétvégenként fut a kocsi, mondjuk havonta 1-2 alkalommal több 100km autópálya befigyel, ez így mennyire gáz. Tehát a kérdés: milyen időközönként kell autópályázni és ilyenkor milyen fordulaton, hány km kell ahhoz, hogy tisztuljon a rendszer és hosszabb távon is probléma mentesen működjön?
droberto19-12-2013 19:21:03 // 44936
ValeRossi4619-12-2013 16:30:23 // 44935
Értem,akkor ez sem kell bele...:D
Tényleg gáz egyébként..... és ráadásul mind költséges darab ha tönkremegy...
Tényleg gáz egyébként..... és ráadásul mind költséges darab ha tönkremegy...
mex8619-12-2013 16:17:48 // 44934
megpörgeti a légáramot ami miatt vältozik az égés és igy a kärosanyag tartalom
szal amugy tök jo ha visszafejlesztjük a vasainkat, EGR, DPF, szivocsöcsappanytyu off, akkor lesznek szuperek :D
na szép
szal amugy tök jo ha visszafejlesztjük a vasainkat, EGR, DPF, szivocsöcsappanytyu off, akkor lesznek szuperek :D
na szép
ValeRossi4619-12-2013 15:57:56 // 44933
akkor már érthető....
köszi a linket,januártól megyek német nyelvre,legalább ezt is majd egyszer letudom fordítani. :)
egyébként mit csinál ez a csappantyú?
köszi a linket,januártól megyek német nyelvre,legalább ezt is majd egyszer letudom fordítani. :)
egyébként mit csinál ez a csappantyú?
mex8619-12-2013 15:40:19 // 44932
ha lakkos, nem fakul könnyen az se
ha nem az (märpedig sokszor a piros az sima alap uniszin 1 rétegbe lakk nélkül) akkor viszont durvän fakul, kollega 6 éves kopelje mär rozsaszin :D
ha nem az (märpedig sokszor a piros az sima alap uniszin 1 rétegbe lakk nélkül) akkor viszont durvän fakul, kollega 6 éves kopelje mär rozsaszin :D
mzo19-12-2013 15:34:26 // 44931
Maga a váltó mechanikailag viszonylag massziv darab, ami tönkre mehet rajta az a vezerlőtömb. Ennek cseréje kb annyiba fáj mint egy kettőstömegű lendkerek cseréje a keziseknél. A vezerlőtömb ha halódik akkor rántva vált az autó, és/vagy nem akkor vált mikor kellene. Extrém esetekben ez a rántasos váltás akar a kerekek blokkolását is előidézhei. Nagyjából itt ki is merül az automatával kapcsolatos leggyakoribb hiba. Nem a legmodernebb darab de azert nem rossz, en szeretem. 6 fokozat viszonylag gyorsan valt, lehet manualisan is, viszonylag okos is. Ha visszaolvasol vagy rakeresel itt a forumon talalsz meg infot rola. Ha automatat szeretnel probald ki ha siman rangatas mentesen valt akkor hajra. A legjellemzobb hibalehetosegeket leirtak mar elottem. Egr dpf szervókormany meg meg par aprosag.
.......................19-12-2013 15:16:08 // 44930
Piros autó nagyon kényes ,kifakul ,ha esetleg megtöröd qva nehéz úgy festeni mint a gyárban
.......................19-12-2013 15:09:11 // 44929
Autómatától kell tartani mert költséges javítani
A 2,0 jtdm a legmegbízhatóbb ,mert abban nincs a rail csövön nyomásszabályzó
Abban EGR tök más ,semmi baj nincs vele,
Nincs a 2,0 jtdm ben kis pillangó sem a szívócsőben
A DPF a motor nyakán van ,és mindíg működik a regenerálás,
Nekem a Mito 1,6 jtdm ugyanaz a konstrukció mint a 2,0 jtdm csak kisebb
A 2,0 jtdm a legmegbízhatóbb ,mert abban nincs a rail csövön nyomásszabályzó
Abban EGR tök más ,semmi baj nincs vele,
Nincs a 2,0 jtdm ben kis pillangó sem a szívócsőben
A DPF a motor nyakán van ,és mindíg működik a regenerálás,
Nekem a Mito 1,6 jtdm ugyanaz a konstrukció mint a 2,0 jtdm csak kisebb
mex8619-12-2013 14:39:55 // 44928
mex8619-12-2013 14:38:00 // 44927
dolgozom :D
és sok kv-t ittam
és sok kv-t ittam
ValeRossi4619-12-2013 14:30:29 // 44926
Milyen aktív vagy ma :D
Az a csappantyú fixálás az érdekelne,azt még bántottam :D csak hogy minden ki legyen iktatva :D
Az a csappantyú fixálás az érdekelne,azt még bántottam :D csak hogy minden ki legyen iktatva :D
mex8619-12-2013 13:55:26 // 44925
még annyi, az összesböl kiiktathato a DPF, EGR is
igaz szoftveresen is ki kell
szivocsö csappantyu is rögzithetö fixen nyitva
ezutän ezekre nincs gond, bär az is lehet hogy mär megtörtént azon amit veszel, volt mär rä példa nem 1.
igaz szoftveresen is ki kell
szivocsö csappantyu is rögzithetö fixen nyitva
ezutän ezekre nincs gond, bär az is lehet hogy mär megtörtént azon amit veszel, volt mär rä példa nem 1.
mex8619-12-2013 13:54:04 // 44924
amugy joforma ez a piroska igy képröl legaläbbis semmi vadat nem szurtam ki
ha a leiräs igaz akkor nem lesz rä gond sokäig
ha a leiräs igaz akkor nem lesz rä gond sokäig
mex8619-12-2013 13:50:40 // 44923
diohéjban foglaltam össze mert lätom nem olvastlä vissza :)
ha akarjäk a többiek kiegészitik :)
bär nincs automatäm de a leiräsok alapjän nem egy tul elromlós darab ilyen 250e km-ig ha volt benne olajcsere.
motorokbol azt szürtem le a legkevesebb gond az 1.9 8v-vel van, ahhoz talän automatät nem adtak (ez nem fix) igy lehet az neked kiesik.
1.9 16v és 2.4jtdm bajai részben közösek, szivöcsöcsappantyu, dpf (az a 8v-nél is van) egr (szintén van 8v-nél is)
2.4-nél még van koräbbi évjäratoknäl kipucsonk vetemedés meg elvétve hengerfejesedés
amiröl nem olyan sok a tapasztalat az a 2.0jtdm, de elméletben talän az a legjobban sikerült darab a legkevesebb dpf bajjal, de ebböl csak magasabb ärban talälsz.
ha akarjäk a többiek kiegészitik :)
bär nincs automatäm de a leiräsok alapjän nem egy tul elromlós darab ilyen 250e km-ig ha volt benne olajcsere.
motorokbol azt szürtem le a legkevesebb gond az 1.9 8v-vel van, ahhoz talän automatät nem adtak (ez nem fix) igy lehet az neked kiesik.
1.9 16v és 2.4jtdm bajai részben közösek, szivöcsöcsappantyu, dpf (az a 8v-nél is van) egr (szintén van 8v-nél is)
2.4-nél még van koräbbi évjäratoknäl kipucsonk vetemedés meg elvétve hengerfejesedés
amiröl nem olyan sok a tapasztalat az a 2.0jtdm, de elméletben talän az a legjobban sikerült darab a legkevesebb dpf bajjal, de ebböl csak magasabb ärban talälsz.
vzsiros19-12-2013 13:28:40 // 44922
Épp 159-re cserélnék, van pár kérdésem...
Vajon az automata váltótól kell-e tartani?
A dízelek közt melyik az ami igazán jó (megbízható)?
ezt ismeri valaki?
Piros 159, 2.4, automata
Vajon az automata váltótól kell-e tartani?
A dízelek közt melyik az ami igazán jó (megbízható)?
ezt ismeri valaki?
Piros 159, 2.4, automata
mex8619-12-2013 11:56:26 // 44921
ja amugy aljas vagyok mert a sajätomon nem mertem kicserélni anno :D
de akkor még otthon voltunk, kicsit mäs a munkadij mint itt, ezzel itt megspóroltam egy nem olyan kis összeget hogy nekiälltam és sikerült.
ha beletörtem volna az cumi lett volna :D
bär 4böl 3 nem izzitott mär, a rosszakkal kezdtem, szal akkor maradt volna ugy ami betörik,, talän valahogy akär 2vel is indult volna :D
gyujtogyertya cikisebb ha beletörik :D
azt is cseréltem asszonynak koräbban mig benyäsa volt szerencsére ott se volt gond, anno Simsonon sokat cseréltem :DDDDDDD
de akkor még otthon voltunk, kicsit mäs a munkadij mint itt, ezzel itt megspóroltam egy nem olyan kis összeget hogy nekiälltam és sikerült.
ha beletörtem volna az cumi lett volna :D
bär 4böl 3 nem izzitott mär, a rosszakkal kezdtem, szal akkor maradt volna ugy ami betörik,, talän valahogy akär 2vel is indult volna :D
gyujtogyertya cikisebb ha beletörik :D
azt is cseréltem asszonynak koräbban mig benyäsa volt szerencsére ott se volt gond, anno Simsonon sokat cseréltem :DDDDDDD
ValeRossi4619-12-2013 11:42:41 // 44920
Mindenhez úgy állok hozzá :D Asszony Pontojához is ... azon pedig csak gyertyákat kellett cserélni..azt az uccsót beletörtem :D mint kiderült menetrögzítővel volt bekenve. Nem volt ócsó gyertya csere...de itt jobban figyelek majd az tuti. Köszi a tippeket....
enká19-12-2013 11:29:55 // 44919
yoyo,
nagy segítség kéne valamelyik kartárstól. az alvázvédő alsó nagy lemezt kell cserélnem (nagy rája alakú műanyag lap, ami a motorteret védi elsősorban.). Erhard kollégától kaptam egy újat, ám sajnos, úgy elpakoltam a régit tartó csavarokat, hogy nem találom azokat sehogyan sem.
Ha valaki meg tudná mondani, hogy milyen csavarokat kell hozzá vennem, azt nagyon megköszönném.
nagy segítség kéne valamelyik kartárstól. az alvázvédő alsó nagy lemezt kell cserélnem (nagy rája alakú műanyag lap, ami a motorteret védi elsősorban.). Erhard kollégától kaptam egy újat, ám sajnos, úgy elpakoltam a régit tartó csavarokat, hogy nem találom azokat sehogyan sem.
Ha valaki meg tudná mondani, hogy milyen csavarokat kell hozzá vennem, azt nagyon megköszönném.
mex8619-12-2013 11:11:05 // 44918
most cseréltem asszony OFF-jän a 4et
az is elég ropivékony 10es dugokulcs kellett hozzä
kis megmelegités utän befujäs nélkül kijöttek könnyen
annyit mondtak még praktikänak ha elkezdene szorulni kiszedéskor akkor inkäbb picit oda-vissza kell hajtani nem eröltetni mert akkor törik
az is elég ropivékony 10es dugokulcs kellett hozzä
kis megmelegités utän befujäs nélkül kijöttek könnyen
annyit mondtak még praktikänak ha elkezdene szorulni kiszedéskor akkor inkäbb picit oda-vissza kell hajtani nem eröltetni mert akkor törik
159 Indigo Gray 2.4 Monster19-12-2013 10:58:25 // 44917
Ki fog az jönni csak sok türelem meg wd40 kell hozzá :) De ugye lehet sima ügy lesz. Csak pozitívan :D
ValeRossi4619-12-2013 10:37:19 // 44916
áháááá :) köszi. Ha nem megy akkor inkább benne hagyom,még a végén beletöröm :D
159 Indigo Gray 2.4 Monster19-12-2013 10:29:35 // 44915
Nem komplikált. Pár percig járazsd a mocit had melegedjen egy kicsit, aztán csavarlazító wd40 valamivel fújd be picit vársz és hajrá ha jön akkor ok ha megindul de nehezen lehet tekerni akkor megint oda fújsz neki visszatekered picit vársz megint kiteker. kicsit türelem játék ha nehezen jön ki. sok sikert
ValeRossi4619-12-2013 10:18:27 // 44914
Üdv! Mennyire komplikált az izzítógyertya csere? Hallottam olyat,h beletörik ha be van égve..na ezért nem tudom hozzá nyúljak e :)
auctor19-12-2013 08:39:13 // 44913
17' 434€, 18' 510€
Az olasz e-bay-en ennyiért árulják ezeket a felniket.
Az olasz e-bay-en ennyiért árulják ezeket a felniket.
Chianti18-12-2013 23:37:55 // 44912
bocsi, de mostanában nem jártam sűrűn errefelé és csak most láttam a bejegyzésedet...köszi az elismerő szavakat, bár nem ez a kedvenc gyári felnim, de szerencsém volt, hogy pont ezekkel volt szerelve amikor megvettem, mert az összes többi 159-es amik még szóba jöhettek volna, mind ezzel a felnivel voltak meghirdetve:
persze ezek sem csúnyák, de nekem jobban bejönnek a nyitottabb, kevesebb küllős felnik...természetesen az álom ez:
szerintem ennél szebb felni nem kell a 159-re... ha egyszer lecserélem a verdát 1 Brerára tuti ilyen gurigákat kap majd!
persze ezek sem csúnyák, de nekem jobban bejönnek a nyitottabb, kevesebb küllős felnik...természetesen az álom ez:
szerintem ennél szebb felni nem kell a 159-re... ha egyszer lecserélem a verdát 1 Brerára tuti ilyen gurigákat kap majd!
Chianti18-12-2013 22:51:29 // 44911
nem emlékszem hogy valaha is láttam volna arrafelé figyelmeztető táblát, de ha fel is van festve, az elég hamar lekopik a fekvőrendőrről és utána a büdös életben nem festi újra senki...szóval tényleg nagyon figyelni kell, vagy be kell szerelni valami hidraulikát - amilyen a feka rapper videókban látható - ami gombnyomásra megemeli a kocsit...
Attie18-12-2013 21:36:26 // 44910
Nnna, ma megvolt nekem a vezérlés és az olajcsere. Az előző tulaj kb 20e km-rel ezelőtt cserélte a vezérlést, de a vízpumpát nem cserélte... Szóval inkább kértem egy komplett cserét :)
Plusz megjavították az első parkolóradarom. Nem voltak jók/szakadtak voltak a csatlakozók. Hurrá hurrá! De ha jól emlékszem, akkor a parkszenzor a műszerfalon is jelez egy kis grafikával, hogy milyen messze vannak a tárgyak. Na ez nekem nincs. Lehet ez? Be kell kapcsolni valahol, hogy kijelezze?
Plusz megjavították az első parkolóradarom. Nem voltak jók/szakadtak voltak a csatlakozók. Hurrá hurrá! De ha jól emlékszem, akkor a parkszenzor a műszerfalon is jelez egy kis grafikával, hogy milyen messze vannak a tárgyak. Na ez nekem nincs. Lehet ez? Be kell kapcsolni valahol, hogy kijelezze?
Erhard 242 (Pure Energy)18-12-2013 21:09:23 // 44909
bármikor, az produkál még ilyen jelenséget, hogy menet közben leáll ha rossz...
mizooo18-12-2013 21:03:27 // 44908
A frodulatszám érzékelő hibázik hideg motornál is?
Giuntini18-12-2013 20:55:11 // 44907
Most már másodszor tankoltam bele OMV maxx prémium gázolajat, a hangja nagyon jó lett. és érzésre finomabban jár a gép.
Erhard 242 (Pure Energy)18-12-2013 20:50:33 // 44906
nagy valószínűséggel üa szűrő lesz vagy fordulatszám érzékelő...holnap ott a szűrő!
Piritu - 1.000.00018-12-2013 20:35:14 // 44905
Szerintem nyála válogatja. Én csak vépúdert használtam edig, abban (állítólag) T2 is van, ami lassítja az égést, ezért nem kerreg vele.
Piritu - 1.000.00018-12-2013 20:33:50 // 44904
Az elmúlt évek hsz-eiből. Volt szaki, aki nem egy befecskendező rendszert generálozott miatta. Nemrég blogolt is valaki róla.
mizooo18-12-2013 20:19:58 // 44903
Köszönöm szépen! Ha ezek nem válnak be le van beszélve az autószerelőmmel akihez nagy bajoknál viszem, hogy ráugrunk (injektorok, szelepek). Az a furcsa, hogy semmi előjel nincs. Nem rángat, ingadozik az alapjárat hidegen stb...
Pityukoma18-12-2013 20:16:06 // 44902
Ezt én is így tapasztalom.
Pityukoma18-12-2013 20:13:03 // 44901
Szia :-) Konkrét tanácsot nem tudok adni, de azért hátha mégis segít: én kamionok között élek. Ott ilyen esetben a gyár által előírt procedúra szerint hengerteljesítmény különbség mérés, injektor korrekció mérés. Majd a gyár által ajánlott (és kizárólagosan forgalmazott) üza rendszer tisztító adalékkal járatás (nem a tankba öntve) 10 percig majd 30perc szünet (amíg hat a szer) majd 20 prec járatás (1000ford/perc) Utána üza szűrő csere, rendszer visszaállítása (megint a tankból szívjon) majd a mérések megismétlése. Konkrétan amikor először láttam az eredményt nem akartam elhinni. Döbbenetes a javulás és tartós is a hatás. A fogyasztás 2-2.5 literrel (kamion!) csökken, a hideg indításkori alapjárat ingadozás megszűnik és "pöccre" indul. Ergo szerintem jó irányba indultál el. Üza szűrő csere+ prémium gázoljat bele. Aztán majd meglátod. Ahogy előttem is írták a cr nagynyomású szivattyújában van szűrő! Szabad szemmel láthatatlan méretű, én is csak 300x-os nagyítással mikroszkóp alatt láttam. Gondolhatod mekkora áteresztő képessége lehet egy ilyen kis fityf@sz szűrőnek. Elég egy kis biodiesel massza lerakodás és már is eltömődött.
Nem okoskodni akarok, csak a saját tapasztalatomat osztom meg hátha hozzásegítelek a megoldáshoz:-)
Nem okoskodni akarok, csak a saját tapasztalatomat osztom meg hátha hozzásegítelek a megoldáshoz:-)
David | Centocinquantanove18-12-2013 20:02:32 // 44900
Ez fura mert nálam pédul erősödik... :)
mzo18-12-2013 20:01:49 // 44899
Ez hol derült ki?
Piritu - 1.000.00018-12-2013 19:27:46 // 44898
Mértem többször is normál nyál vs prémium. Mérhető különbséget nem találtam, ellenben a dieseles kerregés mindig csitult a vépúderrel.
Piritu - 1.000.00018-12-2013 19:26:13 // 44897
A "csoda" Spuri adalékról is kiderült időközben, hogy nem biztos, hogy "nem árt" ....
mizooo18-12-2013 19:14:12 // 44896
Én is azon az állásponton vagyok, hogy a gyár által előírt minőségű motorolaj kell a motorba és megfelelő minőségű üzemanyag. Szűrőket és ami cserélendő periódikusan azt cserélni kell. Ha valami baj van ráolvasás és csontdobálás nem fog segíteni :)
Ennek ellenére lehet beledöntök most egyet, sokat nem árthat ekkora hígításban.
Ennek ellenére lehet beledöntök most egyet, sokat nem árthat ekkora hígításban.
David | Centocinquantanove18-12-2013 19:13:17 // 44895
Én töltöttem már bele, előtte sem volt különösebb panasz, így nem éreztem semmi változást, pedig én is kiváncsi lennék rá.
Lehet, hogy olyan mítoszféle, mint a "prémium" üzemanyagok. Én azokon se érzek semmit... De a tudat... :)
Mondjuk érdekes, hogy a 40 literes és a 70 literes tankhoz is elegendő ugyanaz az egy flakon...
Lehet, hogy olyan mítoszféle, mint a "prémium" üzemanyagok. Én azokon se érzek semmit... De a tudat... :)
Mondjuk érdekes, hogy a 40 literes és a 70 literes tankhoz is elegendő ugyanaz az egy flakon...
Piritu - 1.000.00018-12-2013 18:37:10 // 44894
Kíváncsi lennék, hogy mit csinál egy ilyen cucc valójában. Nem "érzésre", hanem egy előtte/utána tényleges állapotfelmérésre. Más kérdés, hogy milyen agresszív anyagnak kell lennie, ami ilyen higításban még egyáltalán kimutatható?
(Mondjuk eddig még sose töltöttem üzemanyagon kívül semmit a tankba.)
(Mondjuk eddig még sose töltöttem üzemanyagon kívül semmit a tankba.)
David | Centocinquantanove18-12-2013 18:31:30 // 44893
Teli tankhoz önts be még egyet, ártani nem fog... Prémium mellé külön jó...
mizooo18-12-2013 15:48:22 // 44892
A megvételkor (1 éve) kapott egy adagot :) közben hazaértem vele sikeresen, hiba nélkül és kapott OMV premium dieselt is.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
445
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?