Forum >> 159

GTPeti19-12-2013 21:46:07 // 44964
"Ebben a részben igazad van (és részvétem is őszinte). Vsz. a Petronasnak nem volt (van) a 2.4-hez megfelelő olaja."

A 2.4-hez mindig volt (a WRD), a DPF-hez nem volt...
droberto19-12-2013 21:42:16 // 44963
Ebben a részben igazad van (és részvétem is őszinte). Vsz. a Petronasnak nem volt (van) a 2.4-hez megfelelő olaja.
Ettől azonban a többi JTD-hez szerintem a Selénia a legmegfelelőbb olaj.

Egyébként te szerinted, az öthengereshez miért a "B"-s és nem a "C"-s olajat írták elő.
Valami okának kellet, hogy legyen. Talán a szulfáthamu, foszfor és kén kellett a motornak, vagy a 40-es melegviszkozitás?
Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2013 21:41:31 // 44962
így van mehet bele bármi ami normális....
GTPeti19-12-2013 21:40:23 // 44961
És ha a DPF nincs bent, akkor mehet bele a tisztességes (normális olajfilm-stabilitású) fullszint 5W40-es olaj. (Liqui Moly, Motul, Selénia, stb.)
Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2013 21:33:23 // 44960
ki kell szedni a DPF-et a francba és nincs vele gond....jobban megy az autó, kevesebbet fogyaszt igazi élmény Alfa lesz
Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2013 21:26:32 // 44959
az mind1, nem én írtam el ....no meg az 1.9-ek is szívnak de rendesen....
mex8619-12-2013 21:26:18 // 44958
a 166hoz képest egyhelybe megfordul :)
Piritu - 1.000.00019-12-2013 21:24:21 // 44957
A 2,4-nél elqrták a gyári ajánlást :-(
Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2013 21:23:35 // 44956
meg innen még 30 Cartársank .....
Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2013 21:23:01 // 44955
nekem a Gyári (KULCSSZÓ) olajtól gallyra ment a DPF :DDD
droberto19-12-2013 21:21:03 // 44954
Elmondtad a kulcsszót. Gyári. :)
droberto19-12-2013 21:20:00 // 44953
Hát igen a tied még kevésbé város kompatiblis a nagy turbóval (meg talán a váltó áttételezésed is "hosszabb").
Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2013 21:18:19 // 44952
így van a Ferrari sem egy kihegyezett autó ezért a gyári olaja a Shell :DDDDDDDD
droberto19-12-2013 21:16:53 // 44951
Szerintem nem teszi másképp, egyszerűen tisztább lesz, mivel a több (forró) levegő jobban átjárja a szűrőt.
A tiednek annyival van egyszerűbb dolga, hogy könnyebben eléri a 600+°C-ot, akár alapjáraton is, mivel a DPF közelebb van a motorhoz.
Piritu - 1.000.00019-12-2013 21:13:14 // 44950
Hát tény, hogy nem egy városi autó a 159. Anno ezeket írtam...
droberto19-12-2013 21:12:52 // 44949
Nem tesz jót semminek + az olajat higítod, meg pocsékolod a gázolajat.
Piritu - 1.000.00019-12-2013 21:10:18 // 44948
Ha eljutottál a "már problémát okozhat" szakaszba a megszakított regenerálásokkal, kapsz egy jelzőlámpácskát a műszerfalra. No, olyankor még menni kell megállás előtt egy kört okvetlenül.
droberto19-12-2013 21:10:09 // 44947
Megvolt ma az első ünnepek előtti bevásárlás. Szeretek menni, shoppingolni, de ez mosz kimerített. 3 óra alatt 12 helyen voltunk (csak élelmiszer). Ezer ember, mindenki meg van veszve, és azok mindet meg akarnak venni szinte bármi áron.
Konklúzió:
- Kacsacomb nincs sehol, csak ígérgetés (bár én nem is bánom, mert nem szeretem)
A 159 nem várásba való:
- Sima parkolóba nem lehet vele beállni, mert nincs semmi védőcsík az oldalán.
- Párhuzamos parkolás nem lehetséges, mert nagy a fordulóköre, hosszú, és drága a könnyűfém felni.
- Megfordulni a főúton nem lehet vele 30 autó feltartása nélkül a fentiek miatt.
- A motor lassan melegszik (65°C felé egyszer se ment), de annál gyorsabban hűl ki.
Ez meg is látszott a fogyasztáson: 11,4 l / 100 km 14,1 km-en.
És a fenyőfát még meg se vettem... :(
mizooo19-12-2013 21:07:20 // 44946
Nem fejezi be a regenerálást, ha egymás után többször elhalasztod annyira eldugul, hogy hibát fog okozni.
Piritu - 1.000.00019-12-2013 21:05:55 // 44945
"Regeneráláskor fontos még a nagy tömegáram, a kipufogóban, ezt a felsőbb fokozatokban 2-3000-es fordulatnál érheted el." - Ezt nem igazán értem, de lehet, hogy a 2.0 másképp teszi, mint az 1,9/2,4.
Nekem alapjáraton is simán befejezte a kiégetést a ház előtt állva. A plusz levegőmennyiséget a megemelt turbónyomással kompenzálja, ilyenkor (gondolom) több levegő is megy. Az eddigi kiégetések 90%-át észre sem vettem, így mindig azon a fordulaton égetett, ahol éppen volt. Országúton nem is egyszer ez akár 1500 is lehetett.
Giuntini19-12-2013 21:01:26 // 44944
Milyen problémát idézhet elő, ha regenerálás közben leállítod a motort?
droberto19-12-2013 20:57:58 // 44943
"Legutóbb Shel Helix ultra extra 5w30-at tettem bele, de 7000km után le kellett cserélnem" - Ha nem akarsz újabb meglepetést, akkor szerintem azt rakd bele ami bele való. Ne kísérletezgessél.
Itt leírtam az alapokat: Motorolaj információ
Ez nem egy teljesítményre kihegyezett motor/autó, nem egy Suzuki, vagy Opel.
droberto19-12-2013 20:56:42 // 44942
"Legutóbb Shel Helix ultra extra 5w30-at tettem bele, de 7000km után le kellett cserélnem" - Ha nem akarsz újabb meglepetést, akkor szerintem azt rakd bele ami bele való. Ne kísérletezgessél.
Itt leírtam az alapokat: Motorolaj információ
Ez nem egy teljesítményre kihegyezett motor/autó, nem egy Suzuki, vagy Opel.
droberto19-12-2013 20:51:55 // 44941
Jó kérdés, megpróbálok válaszolni.
Meggyőződésem, hogy önmagától a szűrő nem romlik el. Ha gyári olajakat, szűrőket használsz, jó minőségű üzemanyaggal, nem lehet gondod. Normálisan a szűrőt 300-1000 km-enként tisztítja az ECU. A távolság a használat körülményeinek függvénye. Legjobban alapjáraton dugul, városban, közepesen lakott területen kívül, legkevésbé pályán. Ha eldugul utóbefecskendezéssel tisztít, a lényeg, hogy minél magasabb legyen az égési hőmérséklet (T≥620°C). Regeneráláskor fontos még a nagy tömegáram, a kipufogóban, ezt a felsőbb fokozatokban 2-3000-es fordulatnál érheted el. Regeneráláskor érdemes konstans gázpedálállással haladni. A padlógáz ellenjavallt, mivel akkor nincs utóbefecskendezés.
Városban is képes regenerálni, csak kevésbé tisztul ki (az fent említett okok miatt), ergo hamarabb fog ismét eltömődni. A lényeg, hogy mikor regenerál, ne szakítsd meg, magyarul ne állítsd le az autót. Lehetőleg próbálj meg az előzőeknek megfelelően közlekedni.
Az ECU igyekszik akkor tisztítani, amikor egyenletesen haladsz. A Regen ideje: 5-10 perc.
Javaslom, hogy szerezz be egy MES/ELM interfész kombót, és kövesd figyelemmel a tömődés mértékét, melyből következtethetsz a következő tisztítás idejére.
A tömődést %-ban jelzi, a régebbi szoftvereseknél 90-100% fölött áll neki a tisztításnak, az újabbaknál már jóval előbb 70-80%-nál. A tisztítással 10-20%-os tömődés (tisztulás) érhető el.
Hogy hogyan veszed észre, hogy regenerál. Legegyszerűbben, hogy megemelkedik a pillanatnyi fogyasztás, és motorféknél nem megy vissza 0-ra (2-re a fogyasztás). Továbbá kicsit lomhább lesz, mélyebb hanggal és egy jellegzetes szaggal.
Remélem segítettem.
Piritu - 1.000.00019-12-2013 20:49:02 // 44940
"hogy néz ki egy DPF tisztító kúra menet közben?" - Normál esetben semmit sem veszel észre, max a pillanatnyi fogyasztás megnövekedését. Esetleg a turbónyomás nem esik le nullára alapjáraton.
" milyen időközönként kell autópályázni és ilyenkor milyen fordulaton" - Nem kell autópályázni, az elektronika figyeli hogy mikor olyanok a körülmények. Akkor kiégeti. A lényeg, hogy többször egymás után ne állítsd le a motort regenerálás közben. Ráadásul sosem tudod előre, hogy mikor fog égetni, tehát előre nem fogod tudni, hogy mikor kell menned.
Liquid19-12-2013 20:36:00 // 44939
Castrol Edge-et szoktak még
zoltankublik19-12-2013 20:34:18 // 44938
Hali! lenne egy olyan kérdésem, hogy nektek milyen tapasztalatok vannak motorolajokkal kapcsolatban? Legutóbb Shel Helix ultra extra 5w30-at tettem bele, de 7000km után le kellett cserélnem. Mi az ami szerintetek megfelelő lehet 1.9jtdm-be? A selenián kívül mit érdemes még venni?
Chianti19-12-2013 20:23:59 // 44937
Cartársak! 1.9 16V SW-nél hogy néz ki egy DPF tisztító kúra menet közben? Egyelőre nincs probléma vele így 160.000 felé közeledve, de ha azt szeretném hogy ne is legyen, mit kell tennem. Tegyük fel városban használom, csak hétvégenként fut a kocsi, mondjuk havonta 1-2 alkalommal több 100km autópálya befigyel, ez így mennyire gáz. Tehát a kérdés: milyen időközönként kell autópályázni és ilyenkor milyen fordulaton, hány km kell ahhoz, hogy tisztuljon a rendszer és hosszabb távon is probléma mentesen működjön?
droberto19-12-2013 19:21:03 // 44936
Jut eszembe.. Nem tom' mennyire skubizzátok a WTCC versenyeit, de idén Marrakech-ben a 159 versenypályára lépett. Ő volt Saefty Car:

:)
ValeRossi4619-12-2013 16:30:23 // 44935
Értem,akkor ez sem kell bele...:D
Tényleg gáz egyébként..... és ráadásul mind költséges darab ha tönkremegy...
mex8619-12-2013 16:17:48 // 44934
megpörgeti a légáramot ami miatt vältozik az égés és igy a kärosanyag tartalom

szal amugy tök jo ha visszafejlesztjük a vasainkat, EGR, DPF, szivocsöcsappanytyu off, akkor lesznek szuperek :D
na szép
ValeRossi4619-12-2013 15:57:56 // 44933
akkor már érthető....
köszi a linket,januártól megyek német nyelvre,legalább ezt is majd egyszer letudom fordítani. :)
egyébként mit csinál ez a csappantyú?
mex8619-12-2013 15:40:19 // 44932
ha lakkos, nem fakul könnyen az se

ha nem az (märpedig sokszor a piros az sima alap uniszin 1 rétegbe lakk nélkül) akkor viszont durvän fakul, kollega 6 éves kopelje mär rozsaszin :D
mzo19-12-2013 15:34:26 // 44931
Maga a váltó mechanikailag viszonylag massziv darab, ami tönkre mehet rajta az a vezerlőtömb. Ennek cseréje kb annyiba fáj mint egy kettőstömegű lendkerek cseréje a keziseknél. A vezerlőtömb ha halódik akkor rántva vált az autó, és/vagy nem akkor vált mikor kellene. Extrém esetekben ez a rántasos váltás akar a kerekek blokkolását is előidézhei. Nagyjából itt ki is merül az automatával kapcsolatos leggyakoribb hiba. Nem a legmodernebb darab de azert nem rossz, en szeretem. 6 fokozat viszonylag gyorsan valt, lehet manualisan is, viszonylag okos is. Ha visszaolvasol vagy rakeresel itt a forumon talalsz meg infot rola. Ha automatat szeretnel probald ki ha siman rangatas mentesen valt akkor hajra. A legjellemzobb hibalehetosegeket leirtak mar elottem. Egr dpf szervókormany meg meg par aprosag.
.......................19-12-2013 15:16:08 // 44930
Piros autó nagyon kényes ,kifakul ,ha esetleg megtöröd qva nehéz úgy festeni mint a gyárban
.......................19-12-2013 15:09:11 // 44929
Autómatától kell tartani mert költséges javítani
A 2,0 jtdm a legmegbízhatóbb ,mert abban nincs a rail csövön nyomásszabályzó
Abban EGR tök más ,semmi baj nincs vele,
Nincs a 2,0 jtdm ben kis pillangó sem a szívócsőben
A DPF a motor nyakán van ,és mindíg működik a regenerálás,
Nekem a Mito 1,6 jtdm ugyanaz a konstrukció mint a 2,0 jtdm csak kisebb
mex8619-12-2013 14:38:00 // 44927
dolgozom :D
és sok kv-t ittam
ValeRossi4619-12-2013 14:30:29 // 44926
Milyen aktív vagy ma :D
Az a csappantyú fixálás az érdekelne,azt még bántottam :D csak hogy minden ki legyen iktatva :D
mex8619-12-2013 13:55:26 // 44925
még annyi, az összesböl kiiktathato a DPF, EGR is
igaz szoftveresen is ki kell
szivocsö csappantyu is rögzithetö fixen nyitva
ezutän ezekre nincs gond, bär az is lehet hogy mär megtörtént azon amit veszel, volt mär rä példa nem 1.
mex8619-12-2013 13:54:04 // 44924
amugy joforma ez a piroska igy képröl legaläbbis semmi vadat nem szurtam ki

ha a leiräs igaz akkor nem lesz rä gond sokäig
mex8619-12-2013 13:50:40 // 44923
diohéjban foglaltam össze mert lätom nem olvastlä vissza :)
ha akarjäk a többiek kiegészitik :)



bär nincs automatäm de a leiräsok alapjän nem egy tul elromlós darab ilyen 250e km-ig ha volt benne olajcsere.

motorokbol azt szürtem le a legkevesebb gond az 1.9 8v-vel van, ahhoz talän automatät nem adtak (ez nem fix) igy lehet az neked kiesik.
1.9 16v és 2.4jtdm bajai részben közösek, szivöcsöcsappantyu, dpf (az a 8v-nél is van) egr (szintén van 8v-nél is)
2.4-nél még van koräbbi évjäratoknäl kipucsonk vetemedés meg elvétve hengerfejesedés

amiröl nem olyan sok a tapasztalat az a 2.0jtdm, de elméletben talän az a legjobban sikerült darab a legkevesebb dpf bajjal, de ebböl csak magasabb ärban talälsz.
vzsiros19-12-2013 13:28:40 // 44922
Épp 159-re cserélnék, van pár kérdésem...

Vajon az automata váltótól kell-e tartani?
A dízelek közt melyik az ami igazán jó (megbízható)?

ezt ismeri valaki?
Piros 159, 2.4, automata
mex8619-12-2013 11:56:26 // 44921
ja amugy aljas vagyok mert a sajätomon nem mertem kicserélni anno :D

de akkor még otthon voltunk, kicsit mäs a munkadij mint itt, ezzel itt megspóroltam egy nem olyan kis összeget hogy nekiälltam és sikerült.
ha beletörtem volna az cumi lett volna :D
bär 4böl 3 nem izzitott mär, a rosszakkal kezdtem, szal akkor maradt volna ugy ami betörik,, talän valahogy akär 2vel is indult volna :D

gyujtogyertya cikisebb ha beletörik :D
azt is cseréltem asszonynak koräbban mig benyäsa volt szerencsére ott se volt gond, anno Simsonon sokat cseréltem :DDDDDDD
ValeRossi4619-12-2013 11:42:41 // 44920
Mindenhez úgy állok hozzá :D Asszony Pontojához is ... azon pedig csak gyertyákat kellett cserélni..azt az uccsót beletörtem :D mint kiderült menetrögzítővel volt bekenve. Nem volt ócsó gyertya csere...de itt jobban figyelek majd az tuti. Köszi a tippeket....
enká19-12-2013 11:29:55 // 44919
yoyo,

nagy segítség kéne valamelyik kartárstól. az alvázvédő alsó nagy lemezt kell cserélnem (nagy rája alakú műanyag lap, ami a motorteret védi elsősorban.). Erhard kollégától kaptam egy újat, ám sajnos, úgy elpakoltam a régit tartó csavarokat, hogy nem találom azokat sehogyan sem.

Ha valaki meg tudná mondani, hogy milyen csavarokat kell hozzá vennem, azt nagyon megköszönném.
mex8619-12-2013 11:11:05 // 44918
most cseréltem asszony OFF-jän a 4et
az is elég ropivékony 10es dugokulcs kellett hozzä
kis megmelegités utän befujäs nélkül kijöttek könnyen

annyit mondtak még praktikänak ha elkezdene szorulni kiszedéskor akkor inkäbb picit oda-vissza kell hajtani nem eröltetni mert akkor törik
159 Indigo Gray 2.4 Monster19-12-2013 10:58:25 // 44917
Ki fog az jönni csak sok türelem meg wd40 kell hozzá :) De ugye lehet sima ügy lesz. Csak pozitívan :D
ValeRossi4619-12-2013 10:37:19 // 44916
áháááá :) köszi. Ha nem megy akkor inkább benne hagyom,még a végén beletöröm :D
159 Indigo Gray 2.4 Monster19-12-2013 10:29:35 // 44915
Nem komplikált. Pár percig járazsd a mocit had melegedjen egy kicsit, aztán csavarlazító wd40 valamivel fújd be picit vársz és hajrá ha jön akkor ok ha megindul de nehezen lehet tekerni akkor megint oda fújsz neki visszatekered picit vársz megint kiteker. kicsit türelem játék ha nehezen jön ki. sok sikert
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.