Forum >> 159

Shadin02-03-2014 19:53:22 // 49266
Mármint szívósor? :-)
GTPeti02-03-2014 19:53:17 // 49265
Ha esetleg kételyek merülnének fel, hogy az EGR nemléte árt a motornak, akkor az én autókámat meg lehet nézni 200+ ekm. B)
mex8602-03-2014 19:49:01 // 49264
ebben működik az EGR.
viszont az előző tulaj már lefalazta látván az eredményt mit végzett, ami miatt részben a szívócső csere volt....
én sem szeretnék szívócsövet tisztogatni szabadidőmben.
Liquid02-03-2014 19:23:25 // 49263
én is jelentkeznék egy teszvezetésre :) Úgyse vezettem más 159-et csak 2.4-et :)
Természetesen ellenszolgáltatok :)
droberto02-03-2014 19:18:24 // 49262
Igen, még jó, hogy te figyelsz. ;)
droberto02-03-2014 19:17:12 // 49261
Sajnos ez E4-es vasak még nem a legfelhasználóbarátabbak. Az E5-ösök már ilyen kényesek, de ott is vannak nyílván más jellegű kompromisszumok. Ennyi műszaki feltételnek nehéz ilyen rövid idő alatt megfelelni. :(
Erhard 242 (Pure Energy)02-03-2014 19:16:33 // 49260
sokan téves zavarban vannak...csak hogy tisztába légy pár dologgal :)
Én majd 100e km-et tettem meg DPF és katalizátor nélkül mivel ez az 59 ben egyben van azaz elöl van a DPF utána egy kis űr, aztán a katalizátor, mivel nekem tönkre ment ez a rendszer úgy döntöttem nem szopatom magam és az autót tovább ezzel kiírattam (a kiírás kemény 15e ft) és hogy jobban menjen optimalizáltattam, a DPF átfúrását egyik barátommal tettük meg, igazság szerint elég lenne csak a DPF-et megfurkálni pár helyen én kiszedtem tulajdonképpen a szűrő rendszert, látványosan nagy fordulatnál meg 200 felett füstölt...ha valaki csak a DPF-et iktatja ki pont annyira fog füstölni, mint egy EU3-as 56 pl...
Fogyasztás nekem DPF-fel rövid távokon 9-10L között evett, DPF nélkül 7-8L, ez nem pár deci egy jó pár deci ... egyébként engem nem is a fogyasztás érdekelt, ha nem hogy végre úgy ment az autó ahogy egy Alfának mennie kell, mikor megvettem nagyon csalódott voltam, hogy alig ment jobban, mint a 150 lovas 56-om pedig ez 200 ló volt... szóval én csak ajánlani tudom, ahogy lesz Brera-m egyből kiszedetem a DPF-et nem érdekel hogy jó e vagy nem :P
GTPeti02-03-2014 19:12:44 // 49259
"Persze azon kívűl, hogy nem töm tele korommal mindent?"
Azt, akartad írni, hogy teletöm korommal mindent, nem? :))
droberto02-03-2014 19:06:16 // 49258
Több embert ismerek akinek volt gondja remap után a szűrővel. De olyat is akinek nem. Pityukoma pl.
Múltkor a Göbölyös írta a TC-n és nagyon tetszett: A motornál, ha valamely tulajdonságokon javítanak a mérnökök (pl. fogyasztás, teljesítmény vagy emisszió trimvirátus), akkor az valami másnak a rovására megy. Ez van a boxal is. Előbb-utóbb szétmegy tőle valami. Pontosabban hamarabb mint nélküle.
droberto02-03-2014 18:59:58 // 49257
Miért rossz az EGR? Persze azon kívűl, hogy nem töm tele korommal mindent? :)
Baj akkor van, ha valami elb@szódik. Na ez az amit nehéz detektálni és javítani. Ekkor szokott kezdődni a kidobom ezt és azt, mert az nem kell.
Nekem az EGR és környékén kevesebb mint 0,5 mm-es lerakódás van, hogy maradjunk az egzakt dolgoknál.
mex8602-03-2014 18:58:20 // 49256
na akkor már nálam valsszeg így nem is áll a 2 deci, sajnos nem tudom megoldani hogy mindig városon kívül legyek regenkor, és elég nagy %-ban rövideket megyek, épphogy bemelegszik a motor.
amit meg tudok tenni ha észreveszem hogy regenerál vagy számításaim szerint közel vagyok hozzá akkor kimegyek a városból és jobban nyomom neki, többet nem tudok tenni.... de akkor a parkettázás se vitamin neki.
nem szeretem ha én vagyok az autóért, és nem Ő énértem... (és ezt ne úgy értsétek hogy nem tartom karban meg stb...)

emiatt is akartam kidobni belőle a DPF-et....
mex8602-03-2014 18:55:28 // 49255
na majd még megálmodom akkor.
mindenképp megyek szakihoz aztán lehet az lesz hogy ha csinál adaptert kipróbálom azzal is meg anélkül is, annyira nem horror a költsége, úgyis remap-pal meg egr nélkül lesz tesztelve.

egy biztos hogy ha ki is megy akkor is visszarakható formátumban, nehogy baj legyen itt kint belőle.
amúgy itt is járatos hogy kidobják, lehet azért mert már rossz, több fórumban irogatják.

amúgy itt is már volt szívósor csere előző gazdinál, EGR-t már ő falazta, totálra falazott viszont ez nem rángat sehol se. meg hogy nem kormos az is fix mivel nincs egr.
dpf meg ugye benne, a többit tudjátok.
viszont ez 200 le, ha a 136os megy remap után mint a barom akkor remélem ez is fog mert ez így nem az :D legalábbis a remapos 166 10V-hez képest.
Shadin02-03-2014 18:48:56 // 49254
Ingyen elvihetők a donor üléseim (maradékai), vagy kidobom a lomtalanításkor, és ezt vegyétek fenyegetésnek :-D
Csabi02-03-2014 18:48:38 // 49253
nincs olyan 2,4 tulaj itt,aki ezt kirpóbálta volna...mámint program módosítás nélkül DPF-ki, majd vissza....szóval így csak marad a matek.....ami hozza a ~2decit 600km-en
droberto02-03-2014 18:47:50 // 49252
No meg még annyit, hogy a városi regen nem optimális (piros lámpát írtál). Minél gyorsabban, egyenletesebben mész, annál jobban tisztít, kevesebb gázolajból, rövidebb idő alatt.
Shadin02-03-2014 18:46:41 // 49251
Azt kell mondjam, h sokáig azt hittem hogy nekem van benne kieg fűtés, mert a 156-hoz képest sokkal hamarabb fűt. 0 - -4 körül 3-4 perc kell, hogy megmozduljon a mutató, és ilyenkor már langyosat fúj a fűtés.
Shadin02-03-2014 18:43:23 // 49250
Nekem van csip. Most nincs, de VTT utáni napon lesz :-) DPF ugye benne, EGR volt lefalazva és kiírva is, de csak a rángatásos hibajavítás végett. Most egy D8mm-es szűkítő van benne kipuf. oldalon, csak mert így nem rángat. Szívósort cseréltem, lapátkák ill. keresztmetszet rendben, ez nem 1.9 betegség. Visszatérve, tavaly nyáron végig írva volt a comp. Nem evett se többet se kevesebbet, viszont ment mint a barom. Már az eredeti 136 belga lóhoz képest. Nem regenerált gyakrabban...
droberto02-03-2014 18:42:09 // 49249
Én 1 dl-et írtam. Optimális esetben ennyi. Ha érdekel a számításom visszanézed az említett hsz.-omat.
Hidd el, hogy nem megy jobban DPF nélkül. Amitől jobb lesz az a Remap vagy egy box.
Amit látsz, az nem az ami káros. Egyébként az enyém nem füstöl. Regen közben nem szabad padlózni, mert amúgy is erősen utóbefecskendez.
Csabi02-03-2014 18:41:02 // 49248
ahham, ...hát kár, h nekem nincs...
de ettől függetlenü meglepő, h milyen hamar bemelegszik az utastér kieg fűtés nélkül.....-10 és alatta érzem, h lassúcska a melegedés
Ahogy írod durva terhelés a generátornak 900W(60-70A) a generátor felét megeszi :)
Zsolt15502-03-2014 18:37:54 // 49247
Egyetértek veled (is). :-))
mex8602-03-2014 18:37:43 // 49246
na ezt viszont nem szeretném.
mármint a kormolást.

viszont ha chippelünk, dpf marad, akkor gyanitom előbb-utóbb kinyírom a többlet korom miatt.
vagy?
mex8602-03-2014 18:33:57 // 49245
hátőő én kikapcsolom a klímát (kompresszort) mindig amikor nincs rá szükségem :D
bár tudom hogy a 159 sokszor felülbírál ha pára meg ilyenek vannak.
de sztem anélkül is megy mert ahogy mondottam volt mikor kint hideg van és a fűtés rá van csavarva, pár percen belül kva melege van mindenkinek bent :D
viszont tuti van vmi külső hőmérséklet ami fölött nem kapcsol be, mert mikor már ilyen 10 fok van kint akkor nem érzem azt hogy leolvasztja a gatyámat :D
ja meg annyi hatása is van hogy mikor hideg a motor is, és működik, akkor a generátort megizzasztja, emiatt azt is gondoltam eleinte hogy xar a generátorom, és vettem egyet tarcsiba de azóta se cseréltem ki mert minek, ha nem megy ez a kieg cucc akkor rendes a töltésem.

166hoz képest a viz még később melegszik be amúgy, de a beltéri fűtés sokkal durvább.
abban nem volt benne az azoknál szokásos webasto kályhás kieg., olasz piacos volt.
Shadin02-03-2014 18:31:49 // 49244
Én is fölé kalkuláltam. Kerekítési hiba.
droberto02-03-2014 18:30:42 // 49243
Erre Csabiii(már nem 159 :)) válaszol, ha akar.
Shadin02-03-2014 18:30:40 // 49242
Ha arányosítom a fogyasztáshoz akkor 3-4 deci. 400km nem gáz. 25-30 ezer felújítani és tovább működtetni a DPF-et, ahogy azt a digók kitalálták. Ennyibe v. többe kerül kinyírni is. Amíg ki volt szedve semmivel sem ment jobban az autó, csak a család jött mögöttem és egy tuning Golfhoz hasonlította a vasat. Pamacsokat dobál váltáskor meg padlógázon. És ami furcsa, ezt én nem is látom...
mex8602-03-2014 18:29:55 // 49241
az üzemi körülményekről meg, sajnos eddigi tapasztalatom más OFF dízeljeimmel is azt mondatja velem, szerintem jobbat teszek a motornak ha nem mindig teljesen a gyár által kitalált üzemi körülményekhez igazodom. mégegyszer kiemelem, SZERINTEM.

EGR eddig mindig jobb volt ha nem volt, szoft se mindig az igazi (ahogy te is NOVITEC-et használsz még ha az nem is klasszik chip), volt már csappantyú nélküli kocsim is ahol a szivócső átmérő a harmadára volt redukálódva a koromtól....
Itt a szivócsőcsappantyús baromságot is kímélem ha nincs addig amig le nem kötöm azt is.

szóval az én irányom a downgrade, de úgyahogy visszaépíthető formában.

az olyan komolyabb "tuningoktól", mech módosításoktól mint amiket anno elkövettem minthogy kipuff rendszer csere, turbó csere nagyobbra, porlasztó csere nagyobbra meg adagoló hullámostárcsa csere, kevlárkuplung és társai már tartózkodom úgyis.
droberto02-03-2014 18:29:26 // 49240
Azok még sosem vezették le a számításaikat. :)
Csabi02-03-2014 18:28:14 // 49239
Köszi a képért...és létezik...:)
Amúgy mi a tapasztalatod vele? Bekapcsolt klíma mellet müxik, ugye?
droberto02-03-2014 18:27:29 // 49238
Nem szoktam ilyet, de ez most:
mex8602-03-2014 18:25:03 // 49237
jogos hogy 20km-en jobban megdobta, sajnos nagyobb mintavételem nincs mert annyira azért nem figyelgetem mindig én sem hogy mikor cisnálja.
de azért a 2-3 decivel kapcs. is szkeptikus vagyok, amikor 10perc egy átlag regen nálam, és közben ahogy mondottam volt durván többet kajál. lehet 1.9nél ez áll meg ahol 600km-enként csinálja.
mindegy, úgyis megyek villanyászhoz az EGR miatt ami ugye falazott és így folyton dobja a hibát, sztem egy próbát megér.
a 166hoz viszonyítva még mindig lustának gondolom, megpróbálok ahhoz közelíteni műszakilag (DPF ohne) hátha a dinamika is megjön bár tudom, tudom, nehezebb...

a részecskék egészségre károsító hatását meg én úgy gondolom akkor is a környezetre hárítom másmilyen formában, amikor füstfelhőket dobálok magam után regen közben, vagy épp ha eldugulna, és emiatt egy kényszerítettet kellene csináltatnom szerviz udvarban. (lásd youtube videk hogy mi van akkor ha nincs elszívó)


viszont most is láttam hogy mikor csinálja, kva nagy kékes felhőket dob maga után ha lámpától elgyúrom :D
meg a hanja mélyebb lesz, az maradhatna is olyan mindig :)
droberto02-03-2014 18:24:17 // 49236
Dömpi, a kaparós 159-es :)
(Tényleg kapart!)
Végül van benne egy kis logika.
Az enyémben pl csúszik és nem is nagyon kapar pedig nem Stock. :)
GTPeti02-03-2014 18:21:41 // 49235
Robi, a többiek inkább 1 liter fogyasztásnövekedésről szoktak beszélni. (Jómagam ismert okokból nem mértem még.)
mex8602-03-2014 18:19:30 // 49234
nálam van minden, amiről eddig azt hittem mindben van :D

nemrég szembesültem vele hogy se a kieg.fűtés nem túl járatos, sem a B&M (amit nem használok) sem az ülőlap billegtetés, sem bőrhöz a fűtés, sem a gerinctámasz, ezek annyira magától értetődőek 159nél.
és nekem mindegyik van :D

igazából magasan volt a léc a 166 után felszereltség ügyileg mikor kerestem, van amivel pl ez még kevesebbet is tud extrában mint az (el.behajló tükör, el.ülések mondjuk utóbbi nem különösebben hiányzik) úgyhogy azt gondoltam ami ott alap volt itt is megvan de aztán később rájöttem hogy nem egészen egy kategória. :D
droberto02-03-2014 18:19:16 // 49233
VDC nincs (az Impression-ben). :)
droberto02-03-2014 18:16:42 // 49232
Nem akarok veled vitázni és meggyőzni sem, de azt vedd figyelembe, hogy rövid szakaszoknál természetes, hogy jobban megdobja az átlagot a regen. Mivel az átlag fogyasztás 100 km-re van vetítve. A 44978. hsz.-ban számoltam, magamat idézve: "Azaz 1 deci átlagfogyasztás többletet eredményez a DPF 100 km-re vetítve. Az 7 l-es átlagot tekintve 1,5% fogyasztásnövekményt jelen. SZVSZ ez elenyésző"
Nekem ez megér annyit, hogy maradnak a gyári üzemi körülmények, a gyári állapot és talán a legfontosabb, hogy nem eregetem a bazi káros kis részecskéket.
Shadin02-03-2014 18:16:32 // 49231
Köszi a képet.
mex8602-03-2014 18:16:29 // 49230
2.4nél is annyit nyerek csak?

ez gyenge 400km-enként regenerál... legalábbis MES szerint
Shadin02-03-2014 18:16:22 // 49229
Akkor nála az se nincsen :-(
Shadin02-03-2014 18:14:56 // 49228
Ismét kötekednem kell :-D
Ha JÓL működŐ DPF-et dobsz ki belőle (amiért fizetsz is) 2-3 decit nyersz vele max. 100km-enként. Kipróbáltam és lemértem és igazam van :-D Utána visszatettem és igazoltam ezt ismét. 5-600km-es etapokat teszek meg egy-egy regenerálás között. Sőt semmivel sem lesz nagyobb keresztmetszeted a kipufogáshoz. DPF-fel is pont ugyan annyi van...

Droberto büszke vagy rám?

:-D
mex8602-03-2014 18:14:00 // 49227


kieg. fűtés kábelről fotó.
úgy tűnik nálam van kieg.
van egy szép kis biztosítéka is :)
mex8602-03-2014 18:09:51 // 49226
van ilyen h nincs kipörgésgátló 159ben?
mex8602-03-2014 18:09:08 // 49225
feszített is a vas a parkolóban :)
Dömpi (il dottore)02-03-2014 18:06:22 // 49224
Peti, droberto ment a kocsimmal január elején a téli kerekekkel. Olyan nyomatéka van, hogy mikor megpadlózta kipörgött a kerék.
"Dömpi! Csúszik a kuplungod!" - mondta
"Kizárt, tavaly volt cserélve" - mondtam
erre ő: "Akkor is csúszik"
erre én: "Nincs benne kipörgésgátló"
"Ja, vagy úgy!" ... na onnantól élvezkedett a srác

Majd a VTT-n kipróbáljuk a nyárival.
Amúgy érdekes progi lehet rajta, mert fogyasztásban is jó, jól is megy, és 8V-s létére nem alul van a nyomaték, hanem 2000-fölött, de onnan 3500-ig egyenletesen.
mex8602-03-2014 18:03:38 // 49223
na jön a jobbidő, kezd remekelni a 159 magához képest fogyasztás ügyileg.

ma kirándultunk 120km-t, város+országút dugók nélkül de néhol tütymörögve, max 120as tempó de inkább kint 100, átlag 5,7. Ez tetszik. Pedig itt-ott azért az OFF-ok akik nálam lassabbak voltak le lettek alázva :D
, hozzá tartozik hogy tegnap regenerált így ebben a szakaszban nincs fogyasztásnövelő regen.
az is azért látványos hogy tegnap regenerálós szakaszon átlag 9,5, visszafele ugyanez a szakasz 6,8.... és ez egy 20km-es szakasz volt.
szóval DPF megy a lecsóba.... hiába működik, ez brutál pazarlás. polcon pihenhet következő TÜV-ig.

közben takoltam is 62 licit, utánaszámolva 7,42, túlnyomórészt a szokványos rövid szakasz, viszont mikor tankoltam már ugye meleg volt a motor meg előtte számolta ezeket a jó átlagokat a kiránduláskor, volt 1200km fölötti hatótávom is :)

kiváncsi leszek mi lesz ha mégjobb idő lesz, de lehet csak romlani fog az átlag mert már lehet klímázunk :D
viszont nálam a gumi nem lesz nagyon tényező, mert ugyanakkora méret a télim és a nyárim is.
droberto02-03-2014 18:02:22 // 49222
Szintén bringás hasonlat ellentmond ennek: Az új 29"-os montikat nehezebb megindítani, mint a 26"-okat, viszont könnyebb lendületben tartani, mert könnyebben átgurulnak mindenen. Irodalom.
Ezért mondom mindig, hogy nagy kerékkel szarabbul megy (de elsősorban a nagyobb átmérő miatt) és magasabb a fogyasztás, ha sok a kigyorsítás. Konstans tempóban viszont ugyan annyit kér. Ez a különbség kiválóan érződik a legkisebb és a legnagyobb gyári méret közt.
Persze a tömeg is szélesség is játszik de kisebb mértékben.
GTPeti02-03-2014 17:52:53 // 49221
Dömpi, ez tényleg ellent mond a fizikának. :)
Shadin02-03-2014 17:46:09 // 49220
Most is terveztem, csak elfelejtettem, mert Szekszárdról jöttek elvinni a régóta hirdetett MP3-as fejet :-)
Shadin02-03-2014 17:44:10 // 49219
Ezt az érzést irigylem Tőled, még ha ellent mond is minden fizikának :-)
Lehet, hogy elcserélem valakivel egy 16-os szettre....
Liquid02-03-2014 17:29:02 // 49218
kerékcserekor le fogom mérni mindenképp.
Zsolt15502-03-2014 17:19:24 // 49217
jegyzűkönyvet = jegyzőkönyvet
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.