Forum >> 159

Giuntini07-05-2014 16:11:38 // 53016
Ez az automata fogyasztási értéke. Automatás 159 2.4 SW a városban (Budapest) 11 fölött valamivel, autópályán 150 tempomattal 9l környékén. Ezzel nem lehet mit csinálni, ilyen és kész. De kárpótol az automata. Nagyon jól harmonizál a 2.4 motorral.
droberto07-05-2014 16:09:18 // 53014
Üdv a fedélzeten

;)
Giuntini07-05-2014 16:04:50 // 53013
Megérkeztek a gyári hátsó rugók, holnap csere. Csak azt tudnám, hogy mitől törik.
Kérdés: akik 225/50 R 17 gumit használnak. Szerintetek mi az optimális guminyomás?
Dömpi (il dottore)07-05-2014 15:58:32 // 53012
Sziasztok!
Sürgős infó kellene!

Mekkora átmérőjű a 159-es ködlámpája? 70 mm vagy 90 mm? Esetleg más méret?

Valaki szedte már ki a ködlámpát?
ValeRossi4607-05-2014 14:04:19 // 53011
Kjváncsi vok Én is. Majd írd meg,hátha itthon is működik :D
KG145QV07-05-2014 13:46:03 // 53010
koszi!

Azt kell eloszor kideriteni hogy itt hogy csinaljak( cso a helyere vagy kamu dpf )...
Bar a kamu dpf re irta valaki hogy egy 10 es furoval atfurod es meg is van ( tobbszor persze ), ez logikusnak tunik ehez nem kell eszeelo ), a remap ami szerintem otthon nem megy ( bar az is mehetne, mert hibaolvasas es stb. megy, de azert nem mermen a ecu t programozni , azert fizetnek. Koszi azert meg probalom korul jarni itt mit csinalnak vele pontosan hogy aztan at megy a vizsgan.
KG145QV07-05-2014 13:46:03 // 53009
koszi!

Azt kell eloszor kideriteni hogy itt hogy csinaljak( cso a helyere vagy kamu dpf )...
Bar a kamu dpf re irta valaki hogy egy 10 es furoval atfurod es meg is van ( tobbszor persze ), ez logikusnak tunik ehez nem kell eszeelo ), a remap ami szerintem otthon nem megy ( bar az is mehetne, mert hibaolvasas es stb. megy, de azert nem mermen a ecu t programozni , azert fizetnek. Koszi azert meg probalom korul jarni itt mit csinalnak vele pontosan hogy aztan at megy a vizsgan.
ValeRossi4607-05-2014 13:30:04 // 53008
Itthon egy nap,és nekem úgy volt kb 70e,hogy dupla csövessé tették,volt benne 2 vég,ami magába 25e. szerintem ha csak a dpf-t akarod iktatni,akkor jóval olcsóbb. Kérdezz rá,vagy ha gondolod megkérdezem neked,ha nem vagy itthon.
KG145QV07-05-2014 13:22:04 // 53007
sajnos kulfoldon draga a szerelo ezert kellene nekem csinalni, mert nnincs benne semi ordongoseg cask nem tudom pontosan mot hogyan ...amugy nem lehet nehez, max a remap ert kellene fizetni az meg kb 50ezer
vzolee07-05-2014 13:15:48 // 53006
Felhívtam Robit és azt mondta, hogy nekünk vannak lefoglalva a házak, hamarosan felkerül az esemény és ott mindenki tud foglalni szállást ;)
ValeRossi4607-05-2014 13:12:27 // 53005
az kicsit húzós ár :)
KG145QV07-05-2014 13:10:02 // 53004
Az a bibi hogy elvileg katalogusba meg van hogy ez az. sott ha jol tudom 2000 tol vagy meg hamarabb mar cask igy kottek ki az autok. meg ez EURO V os szoval kell lennie... De biztos csak valami hasonlo egyszeru megoldassal kijatszak a rendszert cask nem tudom meg pont hogy, de ra kell jonnom, mert nem akarok 200ezret fizetni a kiiktatasert+remap
ValeRossi4607-05-2014 13:01:42 // 53003
Látod ez nem jutott eszembe,de alapból tudniuk kell,h ezeket DPFel szerelték nem? és akkor nem keresi?
ValeRossi4607-05-2014 13:00:01 // 53002
Csak volt :) de jól működött. Aztán lecseréltem a multimédiás fejegységre.
Eladtam,és szerintem nincs vele gond,mert nem írt a srác. :)

Én úgy tudom a dieselt nem nézik úgy mint a benzinest. De lehet,h ez már nem igaz :)
Pözsomba se volt már FAP és ott sem volt gond.
.......................07-05-2014 12:59:04 // 53001
na ez pont rossz megoldás,
mert úgy néz ki hogy DPF es,és mégis kormol hátul
inkább egy darab csövel kell a DPF et pótolni,akkor rögtön látják ,hogy nem DPF es
így ha kormol nem baj ,csak a határértéken legyen meg
KG145QV07-05-2014 12:55:29 // 53000
Es amikor nezik a kornyezetvedelmi xarral akkor nem derul ki?
Koszi
Vicces hogy Dension van az autodba ( vagy volt ) :)
Kicsi a vilag...Meg en is reszt vettem a tervezes gyartasba 3-4 eve :)
ValeRossi4607-05-2014 12:46:17 // 52999
Ki is lehet belezni,de itthon átmegy csővel is :D
Vegyél egy rosszat.beleztesd ki és azt rakd fel. Akkor úgy néz ki mintha benne lenne :D
KG145QV07-05-2014 12:42:58 // 52998
ok koszi! meg utana kell jarnom, mert nem Magyar az auto, itt pedig nezik muszakin hogy benne van e ha nincs akkor bukta... de lattam hivatalos szerelot aki 100% garantalja hogy at megy a vizsgan mituan kiiktatta es remap olta... erdekes...
KG145QV07-05-2014 12:40:24 // 52997
tapasztalom:)
ValeRossi4607-05-2014 12:35:22 // 52996
Nekem már nincs :) ki is van írva. Cső van helyette. Nincs gond vele.
A Blogban benne van a link, ahol csinálták.
Liquid07-05-2014 12:33:34 // 52995
9-et a Q4 kajál, a "sima" 2.4 azért beéri kevesebbel
KG145QV07-05-2014 12:25:39 // 52994
egyebkent a DPF et valaki eltavolitatta mar es ha igen jo ( bar gondolom igen ), hol es mennyi a megbizhato remap( esetleg hazilag megoldhato )?
KG145QV07-05-2014 12:22:15 // 52993
Az kiraly, mert en meg nem voltam vele rendes autopalyan ( anliaba ez a 112 es hulyeseg van itt 6.5-7)de varoom mar a nemeteket. Amugy a 9 jo varosba szerintem, mert a 145 2.0 benzines 10 alatt nem jot ki pesten. Szoval akkor 9l el lehet szamolni 170 nel? mert a hazautnal akkor annyival fogok...
.......................07-05-2014 12:13:50 // 52992
ja én a városi fogyit néztem,és a spritmonitor adatokat,
Autópálya 170 kmh val eszik nekem is 9 körül
meg szigorúan városiban

ha betartom a kreszt autópályán 7,5..7
KG145QV07-05-2014 12:01:54 // 52991
Jah es otthon nem tiltjak a DFP eltavolitast amivel meg allitolad 10% al kevesebb a fogyasztas ( az esetembe 7l lenne )..
KG145QV07-05-2014 12:00:35 // 52990
Sziasztok!

Nem olvastam vegig mindent de megakadt a szemem a 9l es fogyasztason 2.4 159 nel.?
Nekem Breram van 2.4 es 7.5 ovatosan, amugy 8l. Annal tobb nem volt meg cask amikor tisztit a dpf neha felmegy... Szoval a 9-10 et sokallom...varosba talan ok, de mashol.. en 1/3 autopalya, 1/3 orszagut es 1/3 varos ( nem nagy forgalmu par lampaval ), napi 75 km-t megyek vele..
Erhard 242 (Pure Energy)07-05-2014 11:53:45 // 52989
nekem a herélés, írás, xado-zás után sosem evett többet átlagban 7-7,4-nél ...
.......................07-05-2014 11:38:09 // 52988
visszaszivom

a diesel "csak" 415 Bp en
.......................07-05-2014 11:32:07 // 52987
a TBi 11 körül * 400 =44 Ft /km
a 2,4 9 körül *440= 39,6 Ft /km

ha a Magyar gázolaj árát nézzük akkor a TBi jó választás
annyival a üz költség nem magasabb
.......................07-05-2014 11:26:40 // 52986
stimmel

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/1-Alfa_Romeo/0-Alle_Modelle.html?vehicletype=1&exactmodel=TBi&powerunit=2
.......................07-05-2014 11:25:01 // 52985
nem tudom mire ez a nyagy orrnehéz marhaság,
a Mito ,a Brera is jobban kanyarodik mint a BMW 3 coupe,pedig ott 50:50

rendes széles és peres gumi kell rá akkor egyáltalán nem tolja az orrát
Erhard 242 (Pure Energy)07-05-2014 11:19:55 // 52984
Haleszék tesztelték...bár ki tudja ki hogy vezet :)
TtK07-05-2014 10:50:43 // 52983
A 12-t még el tudom képzelni, de hogy 15-öt hogy lehet vele megetetni? Állandóan tiltásig forgatni? Akkor városban nem lehet 2-nél feljebb kapcsolni..
tdemeter07-05-2014 10:38:24 // 52982
Akkor nem banom, hogy dizelt vettem:)
Liquid07-05-2014 10:25:41 // 52981
a TS teljesítménycsúcs 6400-nál van, de nem konyul le egészen szabályzásig, tehát van értelme pörgetni azon felül is hogy gyönyörűen üvölt :)
A dízeles hangolást arra értettem, hogy alul semmi, aztán tol, aztán 5000-nél vége, ez nem sokkal szélesebb mint a 2.4-é.
Mennyi fogyaszt nálad? Mert én mindenhol 12-15 körülit láttam eddig.
Hozzáteszem hogy az enyém is 9-10et kér.
Szerintem majd az idő memondja hogy mennyire lesz kényes 8 évesen 200-300e km felett, ezt nem lehet nagyon megjósolni, a mai 2.4-ek pedig már nagyrészt ebben a csapatban vannak.
Amúgy én is komolyan goldolkodtam anno a Tibi-n, de még nagyon drága és ritka volt.
TtK07-05-2014 10:22:24 // 52980
10 - 10.5 körül. Jellemzően 25 km-es ingázás XI. ker - Ferihegy közt. Nem eszetlenül száguldozva, de tempósan. 11 fölött még sosem evett. Vidéki úton normálisan közlekedve (országút 100-110, pálya 140-150) egy literrel kevesebbet. Ha nagyon tolod a pályán akkor persze többet eszik, de mikor hazajöttem vele Hollandiából végig pályán (a németeknél kipróbálva mit tud ;D ), akkor is 11 alatt maradt a fogyasztás.
tdemeter07-05-2014 09:57:09 // 52979
En a 159 elott komolyan gondolkoztam egy Giuliettan, konkretan uj kocsin. A kereskedes egyetlen jo ajanlata egy raktaron maradt Tbi-s volt de en ockodtam tole, pedig a dizellel is van egy csomo negativ tapasztaltom.
Igazabol legnagyobb felelmem a fogyasztasa volt.
Az neked milyen?
TtK07-05-2014 09:34:05 // 52978
Ezt a "dízeles hangolás" hülyeséget nyugodtan felejtsd el. Nem lehet persze 7000-ig forgatni (btw. a TS-t se nagyon érdemes), de a használható fordulatszám tartomány elég széles, sokkal több, mint egy dízelnél. A fogyi sem duplája, nekem azonos körülmények közt kb. +3 liter a 2.4 JTD-hez képest (igaz az a 10V verzió volt a 156-ban), az élmény pedig össze sem hasonlítható. Persze a 200 lovas 2.4 majdnem úgy megy mint a TBi, de úgy tűnik a fórumokról (az itteniről is), hogy elég kényes szerkezet. Plusz 100 kiloval nehezebb és az mind az orrában van. A 156 2.4 eléggé tolta az orrát (amúgy a 164 V6 is..), a TBi-nek jobb az egyensúlya.
Egyébként nem zárkóztam volna el egy 2.4-től sem, néztem azokat is mikor ezt vettem, de nem volt a piacon meggyőző példány. Helyesebben volt egy TI, de a tulaj egy millával többet akart a piaci árnál.
Shadin07-05-2014 09:30:24 // 52977
Köszi! Nekem ezekkel a paraméterekkel 1.2 tempomat tartósan egyenes sima úton.
Dömpi (il dottore)07-05-2014 09:20:14 // 52976
Csak Neked, Csak Most! :)

Szóval, utazótempó, 6-ban
- 110 kmh-nál 2000 giri és 0,6 turbo boost
- 140 kmh-nál 2500 giri és 0,85 turbo boost

Ezt mutatja az én húzott 8V-m.
(pici gázadásra már felpörög a turbó +0,2-t.)
Liquid06-05-2014 23:17:21 // 52975
ebben van némi igazság, és az is tény hogy nem vezettem Tibit, de mivel kvázi dízeles a hangolása - tehát nem forog üvöltve 7000 fölé mint egy TS - ezért nem látom semmi előnyét. Persze az üzemanyag neve benzin, én is ezt vallom, de ha még pörgetni se lehet viszont van benne egy csomó olyan dolog ami miatt a dízelektől is fél az ember és még majdnem a dupláját is eszi, akkor sajna marad a dízel.
Dömpi (il dottore)06-05-2014 23:16:31 // 52974
R134a gázból, 460 g
Dömpi (il dottore)06-05-2014 23:05:54 // 52973
Holnap, ha nem felejtem el megnézem neked mit mutat az enyém.
Az tuti, hogy 110 kmh-nál 2000 giri.
Km- óra pontos, 19"-os kerék.
mzo06-05-2014 21:42:02 // 52972
Jó volt az utolsó két mondatod. ;) Ha még egyszer az életben 59-est veszek, az biztos hogy TiBi lesz.
Erhard 242 (Pure Energy)06-05-2014 21:40:23 // 52971
egy fecske nem csinál nyarat :)
TtK06-05-2014 21:21:27 // 52970
De azért figyelek :)
TtK06-05-2014 21:19:42 // 52969
Én nem szoktam cicomázni az autót. Szerintem pont úgy jó, ahogy Giugiaro mester megrajzolta. A karbantartásokra meg ott a blog.
mizooo06-05-2014 21:17:03 // 52968
Ja, ha kell valakinek kettőstömegű lendkerék SOS-ben akkor nekem van egy jó állapotú. Azt sem kellett volna kicserélni, de nem akartam szétborítani pár tízezer Km múlva. Kivettük de egyáltalán nem lóg :D
TtK06-05-2014 21:15:52 // 52967
Viszont pl. a TBi-ben nincs DPF az összes nyűgjével. Meg terelőlapátocskás szívócső. Meg kb. 100 kiló is hiányzik az elejéből a 2.4 JTD-hez képest. :)
Persze többet fogyaszt, de egy Alfa sosem a racionális döntésről szól. TBi kell és kész! :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.