Forum >> 159

VKG699!!! (4x156+75)20-05-2014 21:44:58 // 53733
Azt írtam nem? :))))
Giuntini20-05-2014 20:09:03 // 53732
Tudom, de magamnak nem igazàn hasznàltam ki. Bezzeg akkoriban mindenki megtalàlt
'''''20-05-2014 19:38:41 // 53731
Jól mondod.Viszont ha nyomtávszélesítőt használsz akkor amennyi a pogácsa,annyival fog kiállni a kerék a sárvédő legszélesebb pontjától.Olyan lesz mint egy traktor.Jön két kerék aztán az autó.Próbáltam már de nem jött be.
Liquid20-05-2014 19:30:56 // 53730
ha jól csalódom akkor kb. semmilyen, mert maga a fék kijjebb van a csavarok síkjánál. Szóval szerintem, nem gyári felni csak nyomtávszélesítővel megy fel, de lehet tévedek...
Piritu - 1.000.00020-05-2014 19:28:26 // 53729
Holnap hazafelé megismétlem a mérést.
KollerT20-05-2014 19:28:12 // 53728
Sziasztok!

TI felnire milyen gumit javasoltok? Ideiglenesen egy nyárra kéne, mert ha Budapestre durva a felni, akkor el kell adnom. (Nem mintha sikerült volna végre venni egyet. :) )
Liquid20-05-2014 19:27:55 // 53727
hát most 155, elég bennfentesek az infóim :)
A dobozban is 155 ha minden igaz, de ha nem 155 akkor 150.
Most már nem lenne előnyöd, az objektívság miatt :)
GTPeti20-05-2014 19:27:47 // 53726
Az is. :)
Giuntini20-05-2014 18:43:12 // 53724
Ma hìzott a màjam. Egy idős úriember amíg beparkoltam, végig nézte az autómat, és utàna megjegyezte, hogy ez nemcsak autó hanem egy valódi műremek.
Piritu - 1.000.00020-05-2014 17:30:24 // 53721
Köszönöm a jó kívánságokat :-)
Más:
A Conti Sportcontact 5 "C" besorolású, a korábbi Michelinemről nincs adat.
Tegnap a szokott 135-ös tempomatos menettel átgurultunk Ausztrián. Máskor 6,4-es átlagot szoktunk futni, most 6,1 lett. Lehet, hogy tényleg ennyit jelent a gumi?
Chianti20-05-2014 16:48:02 // 53720
bizony, bizony arrafelé érdemes figyelni a táblákat... már írtam párszor, de szegény páromat pont ott mérték be egy szép vasárnap délután, amikor első alkalommal vezette a Démont... 80-as táblánál 100... már jött is a 30.000-es csekk... mindez alig pár héttel az autóvásárlás után... mondanom se kell mennyire hiányzott ez akkor a költségvetésünknek... azóta valahogy én sem merem feszegetni a határokat, pedig egyszer úgy kipróbálnám mit tud a verda! :o)
mzo20-05-2014 14:41:56 // 53719
Nem egy ceg a ketto valoban. Magat a motort a Vm gyartotta. Az Fpt meg az innovaciot adta es osszefogta a fejlesztes. Mondjuk mindketto a Fiat tulajdona.. :)
mizooo20-05-2014 14:11:38 // 53718
Volt "M" betűs 156 is.
Giuntini20-05-2014 13:57:54 // 53717
Szerintem a 156 jtd volt a vilàg első CR dízelje, de nem akarok vitatkozni. Rosszul írtam az M betűt, azt valóban az 59-be rakták be először.
.......................20-05-2014 11:54:06 // 53716
csak a 3.2 Holden
a 2,2 Opel
b´r tök mindegy hisz mindkettö GM
VKG699!!! (4x156+75)20-05-2014 11:35:04 // 53715
A világ első common rail dízelje a 156 1.9 JTD-je volt 1997-ben :)
VKG699!!! (4x156+75)20-05-2014 11:34:09 // 53714
És azért ne keverjük a FPT-t a VM motorival, az egy külön cég még mindig. :)
VKG699!!! (4x156+75)20-05-2014 11:33:35 // 53713
Az 1.9 JTS-t mondtam :)))
Crea20-05-2014 11:03:18 // 53712
köszönöm a válaszokat :)

Természetesen az alfa bőrbe bujtatott opel sarkitás volt, de eddig ahova nyúltunk mindenhol a GM logó vigyorgott ránk :) Már néha identitás zavarban szenvedek :D
Giuntini20-05-2014 10:57:05 // 53711
Még annyit, a 2.4 jtdm teljes egészében FIAT motor, hiszen már az adagolós verzió benne volt a Kappában, a Mareában is. Az Alfa viszont a JTDM-et kapta, és ha jól emlékszem ez volt a világ első Common Rail dízel személyautóban. Az Opel csak áhítozott erre a motorra, de a FIAT sohasem adta oda.
Giuntini20-05-2014 10:49:58 // 53710
Így van, a 3.2 Holden blokk,a hengerfej és azon kívül minden Alfa. A 2.2 GM, de ott is a hengerfej Alfa.
mzo20-05-2014 10:39:19 // 53709
Az 1.9 Jtdm Gm-Fiat powertrain (Vm motori gyakorlatilag) fejlesztes, a 2,2 GM a 3.2 szinten Gm az ausztral Holdenekbol hoztak.
Joker 15620-05-2014 10:38:34 // 53708
Halihó! Segítsééééég! :)
Nagyfékes 159re milyen ET számos felni megy fel?
Köfike :)
.......................20-05-2014 10:25:26 // 53707
szerintem az 1,8MPI egy az egyben ugyanaz mint az Opelekben
VKG699!!! (4x156+75)20-05-2014 10:17:18 // 53706
Az 1.9 meg a 2.2 (meg a 3.2) az a blokkon kívül Alfa fejlesztés.
Giuntini20-05-2014 09:55:41 // 53705
Ebben igazad van részben, ami a motort illeti. De ez nem csak a köntösről szól. Olyan futómű van alattad, és olyan merev karosszéria körülötted amiről az Opel csak álmodozhat. Ami a Seleniát illeti azt használd nyugodtan Én több mint húsz éve csak gyári FIAT olajakat használok. Az első Cromámat 91-ben vettem, még szívódízel volt, abba a VS ásványi olajat raktam bele, de azzal is sokkal különb volt, mint az előtte kipróbált nagynevű olajakkal. Aztán ahogy változtak az idők, jöttek a modernebb autók, mindig FIAT, és azokba a Seleniák kerültek bele. Én úgy tapasztalom, a 159 is nagyon finoman jár az első olajcsere óta, amit én csináltam. Viszont, azt hallottam a Seleniáról, ez még a második Cromám idejéből, hogy nem illik utána más márkájú olajat használni, mert a gyári FIAT olajakban van valami adalék, ami nem kompatibilis a többi olajjal. Igaz, vagy nem igaz, ki tudja?
Crea20-05-2014 09:23:24 // 53704
Nem akarok olaj vitát nyitni :) Az Seleniat egyszerű ok miatt veszem mert elégedett vagyok vele. ( lehet egy castrol,mobil 1 akármi is ugyanilyen jó lenne nincs rálátásom)
A motor pedig szerkezetileg érdekelt csak,h ne adj Isten az alfa erősített, változtatott rajta valamit vagy bármi ami az olasz mérnökök keze munkája lenne ( legalább egy kis finomhangolás)... de ezek szerint semmi :) újra elkönyvelem magamban,hogy egy opelom van szép köntösbe :D
Erhard 242 (Pure Energy)20-05-2014 09:20:42 // 53703
attól technikailag tök ugyan az, mint pl az Opel 1.9 dejzele egy az egyben VM
David | Centocinquantanove20-05-2014 09:15:14 // 53702
Jajj ne menjünk már ebbe bele megint... Lerágott csont! :)
Erhard 242 (Pure Energy)20-05-2014 09:13:19 // 53701
maga a motor az egy az egyben opel ...igen érdekes az olaj kérdés, túl van lihegve mint minden más :)
Giuntini20-05-2014 09:11:42 // 53700
Azt nem tudom, hogy az 1.8-nál változtattak e valamit, de azt 2005-ben olvastam az első tesztekben, hogy a 2.2-nél a hengerfejen, és motorvezérlés terén sok változtatás volt.
Crea20-05-2014 08:53:40 // 53699
Rengeteg opel fórumot olvasok ( az 1.8 mpi (Z18XER) motor miatt ott találom a legtöbb infot) csak csupán kíváncsiság miatt szerintetek pl egy ilyen GM motornál, az alfa bármit is változtatott vagy egyszerűen átemelik a motort egy az egyben? ( ha az egész GM akkor viszont a marketingen kívül semmi ok nincs pl egy alfa specifikus dolog használatra, gondolok én itt pl a selenia olajra... ettől függetlenül csak az fog belekerülni minden esetben az autóba mert elégedett vagyok a minőséggel, de ez egy más kérdés)
Ákos (dewvil)20-05-2014 08:12:17 // 53698
jaja, xsak en ceges kocsikhoz vasaroltam.
ValeRossi4620-05-2014 07:15:20 // 53697
Gondolat szerint a júniusi számok,amiben az aktuális selénia rally élménybeszámolója volt. 2012- 2013
Imi20-05-2014 06:19:07 // 53696
Ird le pontosan melyik szám.Megnézem.A lányom gyűjti.
ValeRossi4620-05-2014 05:54:50 // 53695
Azt szeretnem kerdezno,h gyujti e valaki az alfissimo ujsagot? Tavaly es tavaly elotti kellene egy par cikk erejeig :)
Giuntini19-05-2014 22:42:06 // 53694
Te délután voltál?
Giuntini19-05-2014 22:39:47 // 53693
Ahol annak idején dolgoztam, az a cég adta el, a Police-nek a Multanova (svájci) radarokat. Emlékszel, a zöld Feliciákba volt berakva + kettő kékbe. Én voltam az egész üzletnek a felelőse, mivel én tudtam beszélni a cég főnökével aki szicíliai származású svájci volt. Határozottan emlékszem, hogy Budapesten 61-re állították a fényképezőgépet, viszont az tény, hogy pl. a lébényiek sokszor 155-re állították, mert egyszerűen nem bírták képpel. Manapság viszont a lézerek uralkodnak. Azok jó részét is az egykori cégem adta el. Nekem annyi előnyöm volt, hogy soha nem büntettek meg, hiszen akkoriban az összes kezelőt személyesen ismertem, és a tanfolyamokat is én tartottam, és vizsgáztattam őket.
Liquid19-05-2014 22:27:11 // 53692
Nem egészen. Az objektív határ + a műszer hibája fölé állítják, hogy ne legyenek vitás esetek. Ez pályán 155, városban kb 69.
Liquid19-05-2014 22:22:14 // 53691
Alapvetően 2 oka van szerintem is:
- drága a fotó
- sokat fogyaszt az autó, ha tolja neki
Ez utóbbi miatt van a pályán 100-as, városon kívül 70-es tötymörgés.
Azelőtt én is 160-190 között közlekedtem. Engem inkább a fotózás lassított le.
Ákos (dewvil)19-05-2014 22:21:35 // 53690
csakmert ma voltam ott akkor ea volt masik vevo ablakemelovel ott. en is vasarolgattam
:-)
Giuntini19-05-2014 22:15:15 // 53689
Nem, délelőtt 11 körül voltam.
Ákos (dewvil)19-05-2014 22:09:26 // 53688
Nem te voltal ma 4 korul az alfadepoban?
mizooo19-05-2014 21:41:29 // 53687
Érdekes, hogy ez a hiba kinél/mikor jön elő. Lassan én is 20K-t mentem a géppel mióta meg van, a kíváncsiság miatt szedtem szét az EGR-t az elején mivel mindenki erről beszél/t, de nem nagyon volt kormos. Kicsit kitisztítottam ha már kint volt és visszaraktam. Azóta sem volt vele gond, kopp kopp remélem nem is lesz :)
zoltankublik19-05-2014 21:37:06 // 53686
Urak-Hölgyek eladó sorba kerül az autó, TBI Giulietta vásárlása miatt, ha valakit érdekel, keressen meg. Volt rajta mit csinálni, de már rendben van, ez a blogomban olvasható.
Csabi19-05-2014 21:23:59 // 53685
EGR ON
Nálam az EGR került üzemen kívül (csak, hogy GTPeti-nek se legyen hiányérzete :) )
Megkapta a végleges 'szűkítést'...

Ok:-A gyári új szelep ~20e km-t bírt(tisztítás nélkül), és újra akadozva működött...indítás után a sokadik erőlködésre nyitott ki, és utána is akadozott( a pucolás biztos segítene, de már beleuntam)
- az egyre erősödő rángatás miatt, már féltettem a hajtáslánc elemeit...
megjegyzés: a korom nem érdekelt, alig volt kormos a szelep, de mégis szorult...
Jövő héten kiírják, addig meg nézegetem a sárga lámpát...
Persze a rángatás megszűnt...
EGR OFF
Giuntini19-05-2014 20:28:05 // 53684
Ma megtörtént az ablakemelő orvoslása, a motor volt, jobban mondva a rajta lévő fogaskerék. Van egy Alfa Depo bontó (Bp, XIII. Szent László u. 76. Tel.06209437307) ott kaptam egy komplett motort 10ezerért. A régit elraktam hátha egyszer a motorra szükség lesz.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.