Forum >> 159
Erhard 242 (Pure Energy)26-08-2014 20:03:43 // 57576
akkor még sincs kommandós olaj nah :)))
Erhard 242 (Pure Energy)26-08-2014 20:00:22 // 57575
amit Csabi írt az a pontos megnevezés :)
droberto26-08-2014 19:49:34 // 57574
Én is üdvözlöm. :)
Nem! Csak délutáni hobby. :)
Ráadásul holnap kell menjek megint Tatabányára! Remélem legalább a kipuff festéket el tudom hozni.
Nem! Csak délutáni hobby. :)
Ráadásul holnap kell menjek megint Tatabányára! Remélem legalább a kipuff festéket el tudom hozni.
mzo26-08-2014 19:48:07 // 57573
Ugy van ahogy irtad. Nekem az LMM (MAP) nem volt olajos, hanem egyfajta szengomboc volt rajta ami szaraz volt. A felso turbocso szivosor talalkozasnal ellenben meg inkabb trutyis volt bar kozel sem annyira mint neked a kepeken? Viszont a téli duna plazas minitalin amikor az Akos autojabol kiszedte az LMM-et na az surun olajos dzsuvas volt. Az a baj hogy a karter gaz pont a turbo ele van vissza vezetve ahogy irtatok is es ezt az olajos cuccot nyomja be a szivosorba. No meg amikor mar nagyon nagyon kopott a motor es nyomja a karterbe az olajgozt akkor fordulhat az elo hogy szep lassan feltolti a coolert is olajjal majd egyszer csak bepumpalja a motorba aztan allitsd le ha tudod. :)
Apropo TC- n lattatok mar Karotta alfas videojat?
Apropo TC- n lattatok mar Karotta alfas videojat?
Csabi26-08-2014 19:47:37 // 57572
LMM=MAF=légmennyiség=légtömegmérő
MAP=szívócső nyomás érzékelő, igen ami egy redva :)
MAP=szívócső nyomás érzékelő, igen ami egy redva :)
David | Centocinquantanove26-08-2014 19:33:42 // 57571
Igen... Meg sem indul a mutató.
'''''26-08-2014 19:32:24 // 57570
Asszonynak mutattam,mit művelsz a verdával.Furcsán nézett. :-) Szabin vagy,hogy ennyire ráérsz?
'''''26-08-2014 19:29:29 // 57569
MAF ? Elírtad! :-)
Shadin26-08-2014 19:20:55 // 57568
Amit itt LMM-nek hívunk az szabad fordításban a légmennyiségmérő azaz a MAP szenzor, a nagy vastag meg a légmennyiségmérő azaz MAF. Amennyiben félrebeszélek, pontosítom, a MAP szenzor tiszta redva a szívósorban.
Shadin26-08-2014 19:17:15 // 57567
Csabi26-08-2014 19:17:03 // 57566
Az a MAP szenzor ami a szívósorban van(Manifold Absolute Pressure) hőmérséklet, és nyomás mérés
Shadin26-08-2014 19:14:34 // 57565
Márpedig az a légmennyiség mérő ami a szívósorban van és a légtömeg mérő ami meg a légszűrő után a vastag szívócsőben a jelölt kartercső előtt.
[k i z z o]26-08-2014 19:13:19 // 57564
Másik szerelő.
Csabi26-08-2014 19:11:50 // 57563
Az szép lenne,ha ott lenne :)
Shadin26-08-2014 19:10:53 // 57562
Az a MAF (légtömeg mérő) nem az LMM.
Shadin26-08-2014 19:09:08 // 57561
Ja, és a tuti hatás akkor van, ha az EGR meg küldi mellé a kormot...
Shadin26-08-2014 19:07:41 // 57560
A Lég Mennyiség Mérő a szívósorban van a pillangó szelep után és az áramlás módosító lapátkák előtt. Ha a turbó netalán nyomja az olajat a pill szelep felé, akkor az összeszarja az LMM-et is.
Csabi26-08-2014 18:46:38 // 57559
KUL "jelentkezem" minél többen!:)
droberto26-08-2014 18:43:47 // 57558
.......................26-08-2014 18:26:14 // 57557
A töltőnyomás is késik 2…3másodpercet?
Giuntini26-08-2014 17:43:10 // 57556
Én az Elaforgnál vettem, jó áron kedvezménnyel. De kérdezd meg Erhardot is.
droberto26-08-2014 16:42:12 // 57555
Gyalázatosan berohad az ABS szenzor! Nem jön ki csak darabokban. :(
droberto26-08-2014 16:33:30 // 57554
Komolyan frusztrál már ez a nyári időjárás.
Le kéne kapjam az első nyergeket de nem sok kedvem van hozzá most. :(
Le kéne kapjam az első nyergeket de nem sok kedvem van hozzá most. :(
droberto26-08-2014 16:32:04 // 57553
Még csak bontási fázisban vagyok.
droberto26-08-2014 16:31:15 // 57552
Szerintem a dobok átlag feletti felületvédelemmel rendelkeznek. A 147-esé ehhez képest egy kezeletlen f@s! Inkább az összekötő csövezéssel, felfüggesztő köracélokkal lesznek majd gondok. Statisztikáim szerint egy átlagautón 6-8 év után már szét szoktak rohadni a kipuff renszerek. Erhard meg majd pontosít. :)
Csabi26-08-2014 16:21:48 // 57551
tudtam, h ezt fogod írni :))
Erhard 242 (Pure Energy)26-08-2014 16:20:10 // 57550
olajos LMM-ő nem ismeretlen fogalom főleg azok körében akik direkt vagy sportlégszűrőt használnak :)
Csabi26-08-2014 16:08:33 // 57549
azt írtam, nem lehetetlen:) hirtelen gázelvételnél, már alig lesz áramlás...
tényleg nem életszerű....
de azért nem ismeretlen fogalom az olajos LMM, és ne gondoljuk, h az olaj a légszűrőházhoz "kommandózik" valahogy :)) olajos csak visszafele tud lenni
tényleg nem életszerű....
de azért nem ismeretlen fogalom az olajos LMM, és ne gondoljuk, h az olaj a légszűrőházhoz "kommandózik" valahogy :)) olajos csak visszafele tud lenni
dev16626-08-2014 16:04:58 // 57548
jó szerelő segít, de ne hagyd, h bármit is cseréljen, amíg nem tudja mi/mik az okok.
dev16626-08-2014 15:59:44 // 57547
kösz. mondjuk az enyémben az lmm másik oldalon van (20V 166), de meg fogom találni az a csövet, hacsak nincs nagyon mélyen.
David | Centocinquantanove26-08-2014 15:58:48 // 57546
Sajnos én ehez tuskó vagyok...
dev16626-08-2014 15:57:05 // 57545
ez egy olyan hibának tűnik, amit a fes/mes+egy értő szerelő gyorsan be tud azonosítani.
vagy akár te is meg tudod figyelni a turbónyomás értékét menet közben, aztán a beszívott levegő mennyiséget, rail nyomást valós/várt párokban. fontos, h egyszerre 2-nél több paramétert nem érdemes élő adaton vizsgálni, mert kevés lesz a minta
vagy akár te is meg tudod figyelni a turbónyomás értékét menet közben, aztán a beszívott levegő mennyiséget, rail nyomást valós/várt párokban. fontos, h egyszerre 2-nél több paramétert nem érdemes élő adaton vizsgálni, mert kevés lesz a minta
Erhard 242 (Pure Energy)26-08-2014 15:53:45 // 57544
légárammal szemben felszökik az olaj ezt azért nem mondod komolyan ugyi? vagy kommandós olaj van az autójában? :)))
Erhard 242 (Pure Energy)26-08-2014 15:48:15 // 57543
hát nem is tud eljutni oda :) érdekes is lenne ...ez a kartergáztól ilyen dzsuva...
Erhard 242 (Pure Energy)26-08-2014 15:45:15 // 57542
az SNR-ben a gyári lakik ....ABS csapágy, mint a gyári dobozban
Csabi26-08-2014 15:44:34 // 57541
dev16626-08-2014 15:36:06 // 57540
az igaz, h abban a hitben éltem, hogy a kartergázcső a szívósorra csatlakozik. van róla ábrád? hol keressem pontosan? szívesen megnézném mennyi kartergázam van pontosan, ha könnyű leszedni azt a csövet.
Csabi26-08-2014 15:31:25 // 57539
Valami nem stimmel a leírásodban....a kartergáz, a turbó és az LMM közé van bevezetve, az LMM-től kb 40centire...nem kell neki semmin keresztül mennie, elég ha felhalmozódik...bár tényleg,nagy mennyiség biztos nem kerül oda...
David | Centocinquantanove26-08-2014 15:28:44 // 57538
Az okozza a fejfájást, hogy amíg ez a bizonyos 2-3 másodperc tart, addig a turbó sem tölt. A mutató az alsó régióban van, mert mondjuk megyek 60-nal 4.-ben, szinte kb 0.2 töltéssel, és amikor már van reakció, akkor varázsütésre fellendül a turbó bar mérő is és meg is indulunk rendesen... De addig semmi, csak tartja azt a sebességet amivel addig haladtunk...
vargadre26-08-2014 15:28:36 // 57537
Köszönöm a válaszod! Milyen csapágyat érdemes venni és hol?
Csabi26-08-2014 15:25:11 // 57536
Tipikus EGR, szerintem...
dev16626-08-2014 15:22:16 // 57535
a változó geometria néha leragad a sok koromtól, az ilyesmi hibát produkál. meleg motornál érdemes kicsit megjáratni tartós (pár perc) magas fordulaton (3000). az néha segít. persze más oka is lehet. csak tipp.
dev16626-08-2014 15:17:30 // 57534
a kartergázban lévő olajköd teljesen normális jelenség, de akkor sem értem, hogy haladhatna a légáramlással szemben ilyen távolságra, ráadásul át a kompresszorlapátokon és össze-vissza kacskaringózó csöveken. Én mindig tisztogattam MAF tisztítóval az LMM-et minden JTD-mben, de soha nem találkoztam olyannal, hogy a csőben vagy az LMM házban olaj lenne. Elhiszem, h előfordulhat ilyen, de sztem főleg kopott motornál, ahol a kartergáznak már komoly nyomása van. Ez légáramlás biztosan érezhető és hallható az olajbeöntőn is alapjáraton.
David | Centocinquantanove26-08-2014 15:14:16 // 57533
Olyan van valakinél, hogy a teljesítményt hullámzóan adja le? Úgyértve, hogy van úgy, jellemzően 2000 alatti fordulaton, hogy egy tartott bizonyos sebességen szépen elkezdem tovább nyomni a gázpedált és eltelik 2-3 másodperc is mire van reakció... Persze nem mindig, csak szakaszosan néha... ha már a szakaszos sunyi dolgoknál tartunk.
Letelik ez a pár pillanat és megindul rendesen... Gázpedál jeladó? EGR? valami más? :)
Ha rájön ez a dolog, akkor szinte tökmindegy mennyire nyomom beljebb a gázpedált ugyanúgy nincs reakció, legfeljebb az utána lévő gyorsulás mértéke nagyobb, miután letelt az a 2-3 másodperc... ECU? Vagy mi ez?
Letelik ez a pár pillanat és megindul rendesen... Gázpedál jeladó? EGR? valami más? :)
Ha rájön ez a dolog, akkor szinte tökmindegy mennyire nyomom beljebb a gázpedált ugyanúgy nincs reakció, legfeljebb az utána lévő gyorsulás mértéke nagyobb, miután letelt az a 2-3 másodperc... ECU? Vagy mi ez?
pettinke26-08-2014 15:13:50 // 57532
én valamilyen szenzor hibájára tippelek ... rail-nyomás mérő, vagy holtponti jeladó, vagy hasonló dolgok, aminek hiányában az elektronika nem tud megfelelő működési paramétereket varázsolni a motorhoz.
nagyon jó lenne tudni a "valami nagyon hosszú szöveget" ... másrészt meg ha volt ilyen üzenet, akkor annak az ECU hibatárolójában nyoma kéne legyen, amit a szerelőd ki kéne olvasson (vaktában pumpa- és kompjútercsere helyett).
nagyon jó lenne tudni a "valami nagyon hosszú szöveget" ... másrészt meg ha volt ilyen üzenet, akkor annak az ECU hibatárolójában nyoma kéne legyen, amit a szerelőd ki kéne olvasson (vaktában pumpa- és kompjútercsere helyett).
Csabi26-08-2014 14:58:01 // 57531
20k km után majd térjünk vissza erre, addig ne nyúlj hozzá :))
GTPeti26-08-2014 14:57:10 // 57530
Jó az SNR csapágy? Erhard?
Csabi26-08-2014 14:51:32 // 57529
Itt is így van, azaz az EGR a szívósorra csatlakozik közvetlen...és a pillangószelep után...
Az olaj legnagyobb mennyisége nem a turbótól jön hanem a kartergázzal érezik a szívó oldalra....alapjáraton nem lehetetlen , h olajpára jusson az LMM-höz...
Az olaj legnagyobb mennyisége nem a turbótól jön hanem a kartergázzal érezik a szívó oldalra....alapjáraton nem lehetetlen , h olajpára jusson az LMM-höz...
Facetofacefoto26-08-2014 14:37:13 // 57528
Sziasztok szeretnék kérni egy kis távsegítséget. Hátha előfordult már valamelyikőtökkel ilyen.
1.9 16v. 159SW.
A hibajelenség a következő: Kb. 130-as tempónál az autópályán egyszer csak kigyulladt a Sárga hibajelző lámpa, a motor leállt és valami nagyon hosszú szöveget írt ki a komputer a kijelzőre.
Próbáltam újra indítani, semmi csak pörgette a motort de nem indult újra.
Tréller szervíz és azóta nem indul el.
A szerelőm végignézett rajta mindent a magasnyomású üzemanyagpumpát beküldte a Bosch-ba ,ott megnézték kitisztították , új tömítéseket tettek bele. Így sem indul.
A vezérlése is rendben van. kb 25.000 km-el ezelőtt lett cserélve.Ekkor volt egy nagy szervíz is.Selénia olajak, szűrők vezérlés.
Most a kábelköteg ellenőrzése van folyamatba.
Komputer csere is volt, de az sem vezetett eredményre.
Várom hátha valakinek van ötlete nagyon hálás lennék érte.
1.9 16v. 159SW.
A hibajelenség a következő: Kb. 130-as tempónál az autópályán egyszer csak kigyulladt a Sárga hibajelző lámpa, a motor leállt és valami nagyon hosszú szöveget írt ki a komputer a kijelzőre.
Próbáltam újra indítani, semmi csak pörgette a motort de nem indult újra.
Tréller szervíz és azóta nem indul el.
A szerelőm végignézett rajta mindent a magasnyomású üzemanyagpumpát beküldte a Bosch-ba ,ott megnézték kitisztították , új tömítéseket tettek bele. Így sem indul.
A vezérlése is rendben van. kb 25.000 km-el ezelőtt lett cserélve.Ekkor volt egy nagy szervíz is.Selénia olajak, szűrők vezérlés.
Most a kábelköteg ellenőrzése van folyamatba.
Komputer csere is volt, de az sem vezetett eredményre.
Várom hátha valakinek van ötlete nagyon hálás lennék érte.
.......................26-08-2014 14:35:01 // 57527
Snr csapágyat is elég venni,az skf dobozban is az van
Az acél kerékcsapágy rendesen összegyógyulhat az aluminium csonkállvánnyal néha
Az acél kerékcsapágy rendesen összegyógyulhat az aluminium csonkállvánnyal néha
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
720
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?