Sziasztok
Ismeri valaki ezt az autót?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_1.9_jtd_16v_distinctive_automata-8230217
Egyik kollégámat érdekelné :)
Forum >> 159
danikab6212-09-2014 20:09:30 // 58567
mzo12-09-2014 20:02:19 // 58566
Hmm, pont azt akartam kérdezni, hogy a fenébe jöhet át víz az ajtó belső fém paneljén, hisz az az üveg síkján belül van. Hiszen a víznek a fém panel és az ajtó külső borítása között kéne hogy távozzon. De akkor gondolom ennek a fém panelnek a tömítését kell javítani? Nem az ajtó kárpit tömítését. Ugyi? :)
Liquid12-09-2014 19:54:06 // 58565
hogy javítottad?
'''''12-09-2014 19:36:12 // 58564
Shadin,az a cég akinek múltkor a 3.2-es benyását belinkelted,most ment ki egy 2011-es 1.8 tbi verdáért ami 10.000Km alatt van. Érdekel? :-)
Csabi12-09-2014 19:35:23 // 58563
Röviden, igen. Én is meglepődtem, h gyakorlatilag alig fog meg vízet a szélvédőnél a "tömítőléc".... (Egy félliteres palackból öntöttem vízet a szélvédőre, annak kb 1/3-a az ajtóból folyt ki alul)
Viszont nem véletlen van 3-4 nagy keresztmetszetű kifolyó az ajtó alján, jó esetben ott távozik a víz....
Sajna azt kell mondjam ez egy újabb típushiba...
Viszont nem véletlen van 3-4 nagy keresztmetszetű kifolyó az ajtó alján, jó esetben ott távozik a víz....
Sajna azt kell mondjam ez egy újabb típushiba...
mzo12-09-2014 19:07:45 // 58562
Akkor jol ertem az normal allapot hogy az ajtoba befolyik a viz?
Csabi12-09-2014 19:02:04 // 58561
Az van amit írtál, az ajtóborítás alján lévő gumi tömítés gyakorlatilag elporlad, az idő megeszi,no meg a víz...
Nálam jobb hátul ázott be annyira, h a szőnyegre is ráfolyt...javítás után minden ok...
viszont végig néztem ma én is, és gyakorlatilag, a másik 3ajtómnál is ott a víz, csak nem nagy mennyiségben így még nem folyik a küszöbön át.....
újra kell tömíteni...
Nálam jobb hátul ázott be annyira, h a szőnyegre is ráfolyt...javítás után minden ok...
viszont végig néztem ma én is, és gyakorlatilag, a másik 3ajtómnál is ott a víz, csak nem nagy mennyiségben így még nem folyik a küszöbön át.....
újra kell tömíteni...
mzo12-09-2014 18:38:15 // 58560
Korbe is neztem a tomites mindenhol, de elvileg oke. Mar azon agyaltam hogy nem lehet hogy az ablak uveg mellett befolyik a viz es onnan meg alul az ajto boritas alljan meg tavozik? Masra nem tudok gondolni....
mzo12-09-2014 18:34:10 // 58559
Vazz engem ugyanez a kep fogadott ma, :O
Shadin12-09-2014 18:24:19 // 58558
Shadin12-09-2014 18:21:13 // 58557
Anélkül nem nyílt nekem elég magasra a csomitartó ajtó és mindig az ablaktörlőnél fogva nyitottam, mert nem fért be a kezem. Most már a gyerekek is tudják nyitni rendesen anélkül, hogy összekaristolnák a fényezést.
Piritu - 1.000.00012-09-2014 18:16:53 // 58556
Nagy tömegben még olcsóbb :-P
David | Centocinquantanove12-09-2014 17:43:37 // 58555
Ebayen van vagy 2000 ft egy ilyen világítós embléma, ezek meg jòpénzért beleteszik extraként. Ez a biznisz kéremszépen...
mzo12-09-2014 17:32:56 // 58554
Ennek a kis rúgózó bizbasznak egyébként milyen szerepe van? És annak hogy összenyomható állapotában rögzíthető?
Shadin12-09-2014 15:55:42 // 58552
Félretéve :-D
David | Centocinquantanove12-09-2014 15:55:06 // 58551
Parkolófény.
Leállított motornál ha benyomod, akkor felkapcsolja a helyzetjelzőket. Ha az irányjelzőkart le vagy felnyomod végállásba, akkor csak az adott oldalon világít a helyzetjelző.
Pedig a KRESZ-ben vannak ilyen pontok, ahol leírják, hogy mikor KELL használni, nem véletlenül van az ott...
Leállított motornál ha benyomod, akkor felkapcsolja a helyzetjelzőket. Ha az irányjelzőkart le vagy felnyomod végállásba, akkor csak az adott oldalon világít a helyzetjelző.
Pedig a KRESZ-ben vannak ilyen pontok, ahol leírják, hogy mikor KELL használni, nem véletlenül van az ott...
.......................12-09-2014 14:10:25 // 58550
a Fiat 1,6 osokban is (alfa Mito 1,6 jtdm,Lancia Delta 1,6 jtdm)
ugyanaz az EGR csoport van,
de ott érdekes nem okoz ilyen gondot ez a müanyag dekli
ugyanaz az EGR csoport van,
de ott érdekes nem okoz ilyen gondot ez a müanyag dekli
yani🍀12-09-2014 13:06:29 // 58549
Hát, akkor csak a gyári marad, bár azt is öntik valahogyan.
.......................12-09-2014 12:43:58 // 58548
abban van a vákuumdob is ,ami tárolja a vákouumot,
szóval nem csak egy kupak
szóval nem csak egy kupak
Piritu - 1.000.00012-09-2014 12:00:00 // 58547
Szerintem meglesz még valahol a garázsban. A hétvégén körülnézek.
Fontosabb lenne, hogy tényleg változtattak-e rajta valamit, hogy ne repedjen. Mert akkor csak le kell cserélni és nincs többé gond.
Fontosabb lenne, hogy tényleg változtattak-e rajta valamit, hogy ne repedjen. Mert akkor csak le kell cserélni és nincs többé gond.
Erhard 242 (Pure Energy)12-09-2014 10:34:56 // 58546
azért bírják a strapát kell vele menni egy jó 10-20km-et, hogy gallyra menjen az a nagyobb gáz mikor elfolyik a víz akkor pár perc és vége...
ValeRossi4612-09-2014 10:19:06 // 58545
Részvétem....:(
Giuntini12-09-2014 10:14:55 // 58544
Egyébként mennyi az esély rá hogy megrepedt?
Erhard 242 (Pure Energy)12-09-2014 10:02:40 // 58543
hali azt bontottan vegyél sokkal olcsóbb, új ára horror...csak azt is vidd el nyomáspróbára ne legyen repedt, deformálódott
Giuntini12-09-2014 09:57:52 // 58542
Jó reggelt!
Főleg Erhardtól kérdezném, hogyha rossz esetben megrepedt a hengerfej, mennyiért lehet azt szerezni.
Főleg Erhardtól kérdezném, hogyha rossz esetben megrepedt a hengerfej, mennyiért lehet azt szerezni.
David | Centocinquantanove12-09-2014 09:23:47 // 58541
Kicsit kifejtenéd? Már engem is érdekelne... :)
Erhard 242 (Pure Energy)12-09-2014 09:17:33 // 58540
atombiztos
VKG231!!! (156+75)12-09-2014 09:13:12 // 58539
(A 155-ben van hűtőfolyadék-szint visszajelző... Kicsit túlérzékeny, de ártani nem árt.)
Erhard 242 (Pure Energy)12-09-2014 08:50:12 // 58538
esőben, nagykerékkel? szerintem normális a 8V-től ekkora súllyal, "kevés" lóerővel sajnos ez ilyen combo
tdemeter12-09-2014 08:35:19 // 58537
nekem sem eszik ennyit a 8v bar 1x volt egy 8.3-as fogyim az egesz tankra vonatkozva de akkor csak varosban ment
Liquid12-09-2014 08:07:45 // 58536
kevesebb volt eddig?
mert szerintem egyszerűen ennyi legyőzni az ellenállást :)
najó egy 1.9-től valóban magas a 110-nél 7.2
mert szerintem egyszerűen ennyi legyőzni az ellenállást :)
najó egy 1.9-től valóban magas a 110-nél 7.2
tdemeter12-09-2014 08:03:55 // 58535
Üzemanyag szar, tobbszor volt ilyen mar nekem.
Egyszer ugy jartam, hogy egy ilyen noname kutnal tankoltam (oil! vagy mi) 60 litert az offos picassoba.
Eletem legrosszabb fogyija volt: 450 km alatt megette.
Vegyel bele 2-3 tank premiumot es nezd meg mi valtozik, tankolasonkent plusz 1500 ft kibirhato.
Egyszer ugy jartam, hogy egy ilyen noname kutnal tankoltam (oil! vagy mi) 60 litert az offos picassoba.
Eletem legrosszabb fogyija volt: 450 km alatt megette.
Vegyel bele 2-3 tank premiumot es nezd meg mi valtozik, tankolasonkent plusz 1500 ft kibirhato.
yani🍀12-09-2014 07:44:11 // 58534
meg van= megvan
yani🍀12-09-2014 07:43:01 // 58533
Jó reggelt mindenkinek!
Ha esetleg neked meg van még a repedt ház. és nincs rá szükséged, elküldhetnéd nekem. Megnéznénk és szerintem alumíniumból ki lehetne önteni. Az illeszkedő felület megmunkálását meg tudom oldani. Az biztosan nem repedne el.
Ha esetleg neked meg van még a repedt ház. és nincs rá szükséged, elküldhetnéd nekem. Megnéznénk és szerintem alumíniumból ki lehetne önteni. Az illeszkedő felület megmunkálását meg tudom oldani. Az biztosan nem repedne el.
mzo12-09-2014 06:11:53 // 58531
Sztem első lépésként próbáld ki hogy ankolj vmi teljesen új helyen, ahol még idáig nem. Haveromnak volt hasonló problémája akkor neki bejött. Elsőlépésként ezt a legolcsóbb kipróbálni. :)
Dömpi (il dottore)12-09-2014 00:27:36 // 58530
Tudna valaki linkelni nekem ebay-ről vezetékes ELM327-et? (Bluetooth-os van)
Továbbá kellene, hogy melyik lábakat kell forrasztgatni, hogy mindenhová beengedjen?
Köszi előre is!
Továbbá kellene, hogy melyik lábakat kell forrasztgatni, hogy mindenhová beengedjen?
Köszi előre is!
Dömpi (il dottore)12-09-2014 00:26:10 // 58529
Ma kipucoltam az EGR-t, mert brutál fogyasztási adataim lettek az elmúlt időszakban.
100-ig semmi különös, 5,2-5,4
110-nél már 7,2
130 felett pedig nem megy 8 alá
egy padlózás 20-22 liter pillanatnyiba kerül
komótos előzés 110-ről 6-ból nem visszaváltva 10-12 lityó pillanatnyi (aztán beáll 8-ra)
Eddig nem ilyen volt.
Szétszedve az EGR-t nem mondanám, hogy iszonyat kormos lett volna. Jó, kormos volt, de nem ragadt. Tavaly májusban volt takarítva.
Ellenőriztünk keréknyomást is pontos műszerrel, elöl 2,6 hátul 2,4. Holnap fújok hátra 3 tizedet, előre meg 2-őt. De ez nem okozna ekkora változást.
FES-el megnéztük a korr. tényezőket, a légmennyiséget és az üz.a. nyomást is. Minden totál normális.
Egyéb tünet nincs, nem rángat, nem dadog, nem remeg - sőt, megy mint állat.
Mi lehet a gond?
Holna és holnaputás suli, úgyhogy hosszú pesti utak (egy ilyen 7-vége 400 km), kíváncsi leszek mit produkál fogyasztásilag a kitakarított EGR-el.
Valakinek esetleg tipp, hogy mitől több a fogyi?
100-ig semmi különös, 5,2-5,4
110-nél már 7,2
130 felett pedig nem megy 8 alá
egy padlózás 20-22 liter pillanatnyiba kerül
komótos előzés 110-ről 6-ból nem visszaváltva 10-12 lityó pillanatnyi (aztán beáll 8-ra)
Eddig nem ilyen volt.
Szétszedve az EGR-t nem mondanám, hogy iszonyat kormos lett volna. Jó, kormos volt, de nem ragadt. Tavaly májusban volt takarítva.
Ellenőriztünk keréknyomást is pontos műszerrel, elöl 2,6 hátul 2,4. Holnap fújok hátra 3 tizedet, előre meg 2-őt. De ez nem okozna ekkora változást.
FES-el megnéztük a korr. tényezőket, a légmennyiséget és az üz.a. nyomást is. Minden totál normális.
Egyéb tünet nincs, nem rángat, nem dadog, nem remeg - sőt, megy mint állat.
Mi lehet a gond?
Holna és holnaputás suli, úgyhogy hosszú pesti utak (egy ilyen 7-vége 400 km), kíváncsi leszek mit produkál fogyasztásilag a kitakarított EGR-el.
Valakinek esetleg tipp, hogy mitől több a fogyi?
Dömpi (il dottore)12-09-2014 00:15:05 // 58528
részvét, szorítok neked!
Dömpi (il dottore)12-09-2014 00:14:41 // 58527
mert a 8V-s milyen?
Dömpi (il dottore)12-09-2014 00:03:39 // 58526
Nekem 1 kell (hiányzik róla a gumi)
Piritu - 1.000.00011-09-2014 22:46:00 // 58525
Megelőzni egy egyszerű hűtővízszint jelzővel lehetne. Ha fogy, azonnal stopp. De az megint pénzbe került volna és nem lehet felárat kérni érte...
Piritu - 1.000.00011-09-2014 22:44:17 // 58524
Sehogy, max kidobod, mielőtt elreped. Állítólag úgy 80-100 között bír. Nekem 97-nél repedt el, hatalmas mákom volt. (Állítólag az Opelekben is ilyen.) Egyes hírek szerint 2013-ban módosítottak rajta, de ezt se cáfolni, se megerősíteni se tudom.
Történet 1 rész - 2. rész - 3. rész
Történet 1 rész - 2. rész - 3. rész
dev16611-09-2014 22:30:33 // 58523
hogy lehet ezt megelőzni? így időzített bomba, ami elég kiábrándító. Eddig a 2.0 Mjet-et jó motornak tartottam, de amit leírtál az egy konstrukciós szarvashiba.
forrasr11-09-2014 22:17:57 // 58522
bugattival van tapasztalat?nekem most az van benne
Liquid11-09-2014 22:16:48 // 58521
a 156-é is ilyen igazi műszer volt, a Panda 2003-as, abban már nem mozog a mutató
Piritu - 1.000.00011-09-2014 22:12:31 // 58520
A Spideré is ilyen. (Sokan meg pont ezt nem értik. Mármint hogy minek mászkál ide-oda, tuti rossz. - nehéz az emberek kedvére tenni)
Piritu - 1.000.00011-09-2014 22:10:07 // 58519
Nincs hűtővized, a többi már elképzelhető...
(tudom)
(tudom)
dev16611-09-2014 22:08:01 // 58518
:(( drukkolunk, h csak a kisebbik rossz legyen.
Én is érdekes megfigyelést tettem ezzel kapcsolatban. A vízhőfok visszajelzése a JTD-kben félrevezető. A régimódi műszerek pontosan visszajelzik a víz hőmérsékletét, így hosszú úton szépen visszahűl a motor 85 fokra, városban, vagy hosszú alapjáratás után simán elszáll 97-ig, míg be nem indul a ventill 1-esen. Ez a jelenség egy oldschool gépben, mint pl. a 164-esen jól látható a belső műszeren, az újabb autók elektronikusan vezérelt műszerei viszont csalnak, mert úgy áll 90-en a mutató, mint a cövek, miközben a FES/MES szerint több mint +-7 fok hőingás is simán előfordulhat normál, meleg üzem közben.
Ugyanez az oka annak, h sokkal nehezebb észrevenni a termosztát problémákat is az új autókban, mert a belső műszer elfedi azt a tényt, h a motor melegedés közben néha bizony durván visszahűl, ha haldoklik a termosztát. A FES/MES-ben viszont jól látszik, ha gond van vele.
Én is érdekes megfigyelést tettem ezzel kapcsolatban. A vízhőfok visszajelzése a JTD-kben félrevezető. A régimódi műszerek pontosan visszajelzik a víz hőmérsékletét, így hosszú úton szépen visszahűl a motor 85 fokra, városban, vagy hosszú alapjáratás után simán elszáll 97-ig, míg be nem indul a ventill 1-esen. Ez a jelenség egy oldschool gépben, mint pl. a 164-esen jól látható a belső műszeren, az újabb autók elektronikusan vezérelt műszerei viszont csalnak, mert úgy áll 90-en a mutató, mint a cövek, miközben a FES/MES szerint több mint +-7 fok hőingás is simán előfordulhat normál, meleg üzem közben.
Ugyanez az oka annak, h sokkal nehezebb észrevenni a termosztát problémákat is az új autókban, mert a belső műszer elfedi azt a tényt, h a motor melegedés közben néha bizony durván visszahűl, ha haldoklik a termosztát. A FES/MES-ben viszont jól látszik, ha gond van vele.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
523
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?