Forum >> 159

Vermacy15-10-2014 12:20:29 // 59983
Sztem nem. Itt a fórumon olvasom, hogy páran szenvedtek, míg a helysnek vélt programot megíratták. Ha a box nem tetszik csak lehúzod és félre teszed. Sokkal-sokkal egyszerűbb, viszont kevesebb kárt lehet vvele okozni... :o)
Vermacy15-10-2014 12:18:33 // 59982
Nekem szervizes "tisztítás" után halt meg. Felújított cseredarab lett a vége hibakód törlés nélkül eltűnt a jel a műszerfalról...
Csabi15-10-2014 12:06:58 // 59981
Az utóbbi egy hónapban volt alkalmam próbálgatni programot ,és jelenleg Droberto boxát(novitec p5) is már pár hete....de önmagában nagy különbséget nem vettem észre, az alap dolgok ugyanazok....alul rugalmasabb és magasabb fordulaton is még érezhető nyomaték (értsd 4e után sem fogy el)a teljesítmény többlet szinte ugyanaz... a box nagy előnye, a remappal szemben , h eladható....a remap meg hangolható...kinek mi...
.......................15-10-2014 11:47:58 // 59980
neked egyszerü,nekem nem
egy vasárnapot szarakodtam el míg az Elm327 ment miltiecuscannel
port beállitas stb..

ezzel azt akarom mondani h nagyon bonyolut és komoly szakma az Informatikusoké,így nem kell mindenkinek buherkodni benne
.......................15-10-2014 11:45:22 // 59979
nem használom 3500 fordulat felett egyik autómat se,a mitot 3000 felett se
nekem az alacsony fordulati nyomaték a lényeg
arra meg egy box fasza
Liquid15-10-2014 11:43:45 // 59978
természetesen sokkal egyszerűbb széthúzni a csatit, de akkor ahhoz meg autószerelő tudás kell :D
Amúgy tényleg egyszerű mint az ék, kábel bedug program indít ikonra katt és annyi
Shadin15-10-2014 11:04:42 // 59977
Ilyet csak progival tudsz, ez az eredeti ill. Ákos programjának görbéje:

ez meg egy a hullámzás miatt bizonyos fordulaton butított progi, amit persze szintén Áki csinált, összehasonlítása az előzővel:

Hamarabb írom át mit ahogy kiszedném a box-ot, arról nem is beszélve, hogy ahhoz a box-hoz képest amit beletennék, jóval olcsóbb. Mindkét "mester" végtelenül rugalmas volt hozzám ami különösen fontos szempont :-D
Áki legalább 10 verziót írt az agymenéseim miatt, mikorra kiderült, hogy nem is a program hibája, sőt valójában nem is hiba ami miatt naponta izélgettem. Ezúton is köszönöm! Ezt nem kapod egy box-tól, még ha az "biztonságosabb is..."
gecsa15-10-2014 10:36:47 // 59976
Soha nem lesz egy box olyan jó, mint egy progi, mégpedig ezért:

Giuntini15-10-2014 10:25:02 // 59975
Igen emlékszem. Ez az amiről beszélünk, azt gondoljuk, hogy a hibát ki lehet majd javítani, de amikor szétszedik, akkor derülnek ki egyéb hibák, vagy a fő hibának a vonzatai. Nagyon sokat gondoltam, az egy évvel ezelőtti autóvásárlásomon, és azt mondom erről a hibáról nem tehetek, ezt bárki benézte volna. Az autó nem a mai kétmilliós kategória volt, a kasztni valóban sérülésmentes volt, a motor szépen muzsikált, a váltó tökéletesen kapcsolgatott. Ezt kint vagy itt, megcsinálták nem becsületesen, és itt az eredmény. Ha ezt az autót a kinti kereskedés átveszi hengerfejesen, és utána szakszerűen megcsinálja, ez az autó a 12000€-s kategória lett volna. Most már így utólag megnézve a kinti hirdetéseket, 2.4 Q-tronic valódi normális állapotban, garanciával, márkakereskedéstől nincs 10-12ezer € alatt. Láttam olyan hirdetést ahová oda volt írva, a motorfelújítás óta 27000km-t futott, számlákkal mindennel, 11ezer €-ért. Tehát csodák nincsenek, amit a vételnél megspórolunk, azt kifizetjük utólag. Így lesz nekem egy 2007-es új autóm. Nagyon sok kereskedő kint úgy gondolja, ráköltenek egy kis pénzt a 250000-et futott autóra, kicserélik a kormányt, közben a bőrülés pereme teljesen elkopott, majd visszatekerik az órát, emblémákat cserélnek és kész a 100ezret futott autó. És ezek még normálisabb autók. A nálunk 2 millió körül árult autók nagy része össze vissza volt törve, nevetséges hirdetői szövegekkel, manipulált szervizkönyvvel. Én annyit mondok, és ezt azoknak akik most szándékoznak 159-est venni, akármilyen jó állapotú autót találnak, nem árt a vételár mellett 1 millió forint tartalékban az autóra.
.......................15-10-2014 10:03:17 // 59974
ja ,ahhoz kell laptop +szoftver+ infos szaktudás

a boxhoz meg a két kezed
Laccity15-10-2014 09:53:36 // 59973
Hali mindenkinek egy kérdésem lenne felétek így tél elött. 2.0jtd van (170ló) az első fékek ugye nagyobbak mint a hátsók a hűtés miatt, és rámegy e 16os felni téli gumi garnitárénak akarom csak nemtom az et számot h melyik másik gyári alu felnit tudnám rárakni vagy simán rámegy az összes. Előre is köszi.
Liquid15-10-2014 09:09:35 // 59972
vesz egy 6e ft-os kábelt csinál egy mentést csipplés előtt és hajrá, bármikor visszarakható az eredeti
.......................15-10-2014 08:55:40 // 59971
A boxot kiveheted ha valami gubancot csinál,a progit nehezebb,
Szerinten a Novitec box van olyan jó mint egy progi
És ha eladod a verdát a boxot is el tudod adni,és visszajön az ára
Dömpi (il dottore)15-10-2014 08:38:14 // 59970
bár box-al nincs tapasztalatom, de nekem az írt bejön :)
afla15915-10-2014 01:37:14 // 59969
Olvastam már régebben a sajnálatos esetedet és együtt érzek veled. Én is megjártam nem is olyan régen (júliusban) nem tudom mennyire olvastad akkoriban a fórumot...nekem a vezérmű tengelyem szorult meg a vákuumpumpa közlőmű törése miatt és hozta magával a többi problémát. Nekem a vezérműszíj letépte a vezérműtengelyen lévő szíjtárcsát.
Nem is részletezném a többit csak annyit szólnék hozzá.... és ne érts félre.... de szerintem nem is annyira vészes ...természetesen nagyon sok pénz.... Nekem 312 000 ft-ba állt meg az autó és nem kellett különösebben főbb elemeket cserélni. A hengerfejem lett felújítva, szelepszár szimeringek, szelep tőkék lettek cserélve, 1 db kipuff szelep, veztengely jeladó, szíjtárcsa a veztengelyen és a főtengelyen lévő tárcsa illetve a sallangok. Arányaiban neked lesz egy szinte új mocid remélem minél olcsóbban fél misi körül. Remélem nem érted félre mi volt a mondandóm.
Sikert kívánok és kívánom minél előbb nyomd a pedált. :)
Liquid14-10-2014 22:08:37 // 59968
szerintem egy írt, esetleg többször korrigált program sokkal jobb mint egy univerzális box
Alfonis14-10-2014 22:07:22 // 59967
kérdés... 1,9 8V 115 Le. Tuningolás boxal írva vagy melyik a jó? a boxok egyszerűsége tetszik ...valakinek tapasztalat?
Shadin14-10-2014 21:04:50 // 59965
A link helyesen: link...


Bár ennyit nem ér.
gpek14-10-2014 19:52:39 // 59964
Marhán reprezentatív ez a felmérés. A Dacia a faxa értem.
Wasco14-10-2014 19:40:35 // 59963
Közben szétszedtem, megint átnéztem tisztítottam alaposan, mentem azóta vele 40 km-ert
a hiba még nem jött vissza...Ha visszajön akkor tényleg komolyabb lehet a probléma, nyilván az is lehet bekövetkezik amit írtál! Kíváncsi leszek!!!
David | Centocinquantanove14-10-2014 18:54:44 // 59962
Az alfával a megkérdezettek 8%-a lenne csak elégedett?!
Shadin14-10-2014 18:44:41 // 59961
Na tessék. Ez is bizonyítja, hogy a bajorok nem hibáznak...

:-D
dev16614-10-2014 16:44:26 // 59960
Az EGR tisztítás ide vagy oda, beadja a kulcsot, de már akkor is problémákat okoz (oxigénszegény levegőt kap a motor amikor nem kéne), amikor látható hibajelenség még nincs. Mivel nem látod a füstöt a dpf miatt, nem tudhatod, de szinte biztos, h alacsony fordulaton szürkén füstöl a géped. Csak EGR csere vagy felújítás segít, de érdemes a végére járni, h nincs-e más gond is.
Wasco14-10-2014 16:19:26 // 59959
Sziasztok, tegnap (is) sokat beszéltünk és persze örök beszélgetés téma ....de nekem mára be is jött egy EGR hiba. Városban bedobta az 'ellenőrízd a motort' című üzenetet.
Nálam volt a NOOT BOOK meg az EBD és kiolvastam a hibát: P0402 ez EGR magas jel, MIL bekapcsolt. Töröltem, de fél nap múlva megint előjött és nem is húz az autó. Ha törlöm a hibát egy darabig megint jó minden, szerintetek az EGR-t nézzem meg ill pucoljam hát ha fölakadt. Megmondom hogy félévente tisztítom és most pár napja került rá sor ...gyakorlatilag azóta dobja ezt a hibát. Lehet most elcsesztem valamit???
David | Centocinquantanove14-10-2014 15:31:12 // 59958
Kb ugyanarról beszélünk.
Ha veszel egy sima szobai ventilátort ami lényegesen kevesebbet forog mint a turbo és megmérnéd az egyik oldalon a légnyomást és a másikon is akkor az egyiken minimálisan plusszos lenne a normál légkörihez képest, a másikon minuszos (enyhe vákuum), feltételzve elméletben, hogy a ventilátor előtt és mögött ugyanakkora zárt térről beszélünk.

Jó persze, tökhülyeség egy szobaventilátort meg a turbot összehasonlítani, de szerintem az elve ugyanaz.

Énsem hű de giganagy nyomásról beszéltem, hanem egy egészen minimálisról, ami a nullánál, azaz pontosabban a légköri normál légnyomástól több egy hangyaf*sznyival, hogy tudományosan fejezzem ki magam... :)
Na jó részeg vagyok, menjek haza... tudom :)
mex8614-10-2014 13:34:36 // 59957
persze hogy jön a gäz, de az kevés
turbo müködésével ha tisztäban vagy jobban akkor räjössz hogy az hogy elforog pärszäzal a turbo az semmi
az amit ilyenkor forog az lófing, nem elég ahhoz hogy nyomäst csinäljon

ahogy DEV is irta rémlett nekem is hogy alapjäraton kiolvasva sincs semmi
söt még ha jol rémlik néha väkumot is lehet mérni mielött elkezd tölteni a csiga
ValeRossi4614-10-2014 12:44:53 // 59956
Vákumpumpa lett cserélve,szivattyút kell még lepróbálni.csak Pityukomának és Norbinak is 136 lovas a vas,és nem stimmeltek a számok.
Geometriát mondták már,meglátjuk. EGR falazva van és DPF sincs benne már.
dev16614-10-2014 12:22:34 // 59955
azt gondolná az ember, hogy ahhoz, h vákuumot hozzon létre (légkörinél kisebb nyomás) valahova ki kell engednie a kiszívott levegőt (túlnyomás), különben a másik oldalon egyre csak nőne a nyomás.
dev16614-10-2014 12:17:49 // 59954
a földközeli légköri nyomás 1 bár, tehát ez az abszolút minimum és ha FES/MES-sel kiolvasod az alapjárati értéket pontosan ezt 990-1010 mbar körüli értéket fogod látni.

Ebből két dolog következik:
- alapjáraton nincs töltőnyomás, aminek sztem az az oka, hogy a kompresszor lapátok több 10e-es ford. szám tartományban működnek hatékonyan, ha csak komótosan forognak, akkor nem sűrítenek
- 0-s kijelzett érték nem valós, csak az ECU játszik a műszerrel
.......................14-10-2014 12:12:40 // 59953
ugyan hova fújna?
még az olajkör is közös a hengerfejjel

nincs szállítás így nem is pumpál bele a hf be

csak vákuumot csinál
David | Centocinquantanove14-10-2014 12:11:56 // 59952
Alapjáraton is ha odarakod a kezed a kipuff cső végéhez érezni lehet, hogy azért bizony eléggé érezhetően fújja a levegőt, ami már bőven elég ahhoz, hogy forgassa a turbolapátokat a tengelyen, ami nyilvánvalóan okoz valamennyi minimális nyomást, ezért gondolom, hogy az a helyes ha a mutató a nullától eltérő értéket mutat.
Úgy gondolom, hogy ha egyáltalán nem forog a turbo akkor lenne helyes a 0 érték.
dev16614-10-2014 11:56:17 // 59951
A változó geometriát vákuum mozgatja, de ha új a vákuumszivattyú és nem lyukas, törött egyik vákuumcső sem, akkor valószínű, hogy maga a geometria van leragadva a koromtól, ezért nem mozog. Érdemes lenne meglesni a FES/MES-sel a turbónyomást terhelés alatt. Nálam ez a részleges leragadás visszatérő probléma volt az EURO3-as 2.4 20V-n, mert a gyengélkedő EGR miatt kis fordulaton szürke pamacsokat dobált a drága. Mióta új az EGR nem füstöl szerencsére.

u.i.: próbáltam ePER alapján, de nem látszik, h a vákuumszivattyú hova pumpálja a levegőt, amit kiszív. Sztem nem hf-be, mert akkor erősen fújna az olajbeöntőn.
mex8614-10-2014 11:41:55 // 59950
sztem attol hogy alapjäraton pörög a turbo még nincs nyomästermelése
az csak "megkeveri" max a beszivott levegöt de olyankor nyomäst nemigen csinäl
max ha atom szükbe van huzva a geo akkor tudom ezt elképzelni mäsképp nemigen.
de lehet h én gondolkodom rosszul
ValeRossi4614-10-2014 11:33:04 // 59949
Nekem nem szokott mozogni ilyen mértékben. Persze lehet,h minden ok és csak szórakozik velem,de feltűnő. Ja és a cicegő hang is ott van,ami a vákum pumpa környékéről jön. Még egy vákum szivattyút még próbából átrakunk egy másikból,azt meglátjuk.
David | Centocinquantanove14-10-2014 11:27:22 // 59948
Én nem adnék a helyedben ennyit arra a turbonyomás mérő óra által kijelzett értékre.
Ahány autó, kb annyifélén működik, szinte mindenkinek más tartományban mozog, a mutató másképp reagálja le a történéseket.
Nekem pl. alapból alapjáraton mutat valamennyit a 0 állás fölött, másnak alapjáraton 0 értéket mutat. Elméletileg az előbbi a helyes, ha alapjáraton is mutat valamennyit, hiszen alapjáraton is áramlik a kipuff gáz és pörög a turbó valamennyire.
A másik meg, hogy kinek mennyire lendül fel ha megpadlózod. Van akinek kiakadásig felpördül 1.6-ra, nekem például 1.5 környékén már megáll.
Ha egyenletes tempóval egyenletes gázpedál állással is haladok akkor is van, hogy szuszog valamennyit a mutató... Felszalad 0.2-t, majd ugyanennyit leesik, majd újra...
Tempomattal viszont olyat is csinál, hogy beáll fix értékre, és onnan el nem mozdul (hacsak nincs emelkedő, lejtő, hirtelen fellépő ellen- vagy hátszél, stb.)
ValeRossi4614-10-2014 07:53:24 // 59947
Megnézem majd a bilincseket rajta. Abból gondolom,h valami nem stimmel,mert pl 140es tempónál eddig 0,8-1 bár között mozgott a turbónyomás,most 0,6. meg ha gyorsítok,felmegy a nyomás és pár pillanat után 0,2bart vissza esik.
Vákumpumpát már cseréltem,most a vszivattyú van soron.Azonos kocsiból átrakjuk és megnézem úgy mit csinál. Hátha az a cicegő hang is megszűnik.
Piritu - 1.000.00014-10-2014 07:08:48 // 59946
Autógyártó legyen a talpán, aki a tulajok kedvére tud tenni :-DD
dev16613-10-2014 22:46:43 // 59945
emlékszem, mi beszéltünk erről :))
dev16613-10-2014 22:45:13 // 59944
Régi tévhit, hogy a dízelek a megtett km-ek számától függően egyre jobban füstölnek. Ennek nem a motorkopás az oka, hanem kb. minden más. Ellustul a turbó (nem pörög fel rendesen, deformált lapátok, stb.), rosszul mér az LMM, MAP, beragad az EGR, koszolódnak, kopnak az injektorok, stb. vagyis ha egy cr dízel szürkén vagy feketén füstöl, annak 1 vagy több, de konkrét oka van. Nem kell elfogadni, hogy kell a DPF, mert anélkül úgyis füstöl. Ha minden klappol, akkor egy 400-500e km-t futott DPF nélküli dízel sem füstöl, legfeljebb magas fordulaton egy kicsit szürkén, feketén. Egy JTD nem lesz szelepszárszimmeringes , nem kopnak el a gyűrűk és a vez. tengely, ezek utalnak motor kopásra.

A DPF miatt nem látod, milyen fordulaton és mennyire füstöl a gép (legfeljebb a regenek gyakoriságából következtethetsz, hogy mennyire füstöl), így a DPF autókban általában túl későn derülnek ki a a fent említett problémák (EGR, LMM, turbó, stb.), a tulaj ugyanis nem látja füstöt, így azt hiszi minden rendben van.

Én minél hamarabb kivágnám a DPF-et, ha így füstöl, a végére járni miért és végül ha minden probléma elhárult, akkor nem kell aggódnod a futásteljesítmény miatt, mert a JTD-k tartós konstrukciók.
Piritu - 1.000.00013-10-2014 22:19:17 // 59943
Néhány Alfánál "valós" értéket mutat. Azoknál meg az a baj, hogy mit mászkál össze-vissza Érdemes beleolvasni a topikokba :-DD
Giuntini13-10-2014 22:14:27 // 59942
Új szívósor, komplett vezérlés csere. A hengerfej javítása nem olcsó.
dev16613-10-2014 22:13:31 // 59941
ez a sajnálatos igazság... hadd legyen nyugodt a tulaj, amíg megfő az a motor :))
dev16613-10-2014 22:10:16 // 59940
Csak azért tűnt fel, mert meglazult a bilincs a kartergázcsöveden és az olajpára kiszivárgott. Ha leveszed az olajsapkát alapjáraton vagy kihúzod a nívópálcát, ugyanezt a gázt tudod megfigyelni, kisebb nyomással.

Nem hiszem, h amiatt csúszott le a kartergázcsöved, mert a nyomás letolta, inkább csak valaki korábban piszkálta és nem szorította rá rendesen a bilincset. Köze nem sok van hozzá, de miért gondolod, h baj van a turbó nyomással?
tdemeter13-10-2014 22:04:40 // 59939
Az nagyon durva:(
Giuntini13-10-2014 22:01:09 // 59938
Minden attól függ, hogy a blokkot kell e fúrni. Alsó hangon fél millió.
tdemeter13-10-2014 21:31:25 // 59937
Tudod mar, hogy kb mennyi? (ha nem vagyok indiszkret)
Giuntini13-10-2014 21:15:55 // 59936
Lehet hogy igazad van. Ma kint voltam a kocsinál, mivel érdekelt a motor dugattyúk nélkül. Hát valóban látszanak a hengerekben a bemaródás nyomok, de bevallom, amikor végighúztam az újjamat nem éreztem. Tudom itt tized milliméterek számítanak. Remélem, hogy nem kell fúrni, mert a dugóknak semmi baja nincs. A gépműhely megméri. Kár, hogy ez is van, a hengerfej a napokban kész. A generátorban ki lesznek cserélve a csapágyak, és a szénkefék. Az önindító viszont új. Most ezen izgulok hogy a hengereket ne kelljen felfúrni. az a baj, hogy amikor szét van szedve a motor, akkor látni hogy mi van vele, és Szatmári sem akarja úgy összerakni, hogy a későbbiekben probléma legyen vele. Ő egy tökéletes új motort akar átadni. Csak ennek pokoli ára lesz.
mzo13-10-2014 21:05:45 // 59935
Pontosan.
A DPF-es autóknál, főleg még az első generációs DPF-eknél gyakori probléma az olajhígulás. Ugyanis így leírva szépen hangzik hogy a befecskendezett üa-ot kitolja az égéstérből a kipufba, de a valóságban sok marad az égéstérben, ami mossa a henger falát azonkívül bekerül a motorolajba is.Pl a Fiat Doblosok fórumában külön topic van az olajhígulásnak, rengeteg sztori van hogy 3-4000 kmer után olajcserére küldi a gép őket mert annyira felhígul az olaj a regenek miatt. Ez persze főleg a városban használt autókra jellemző. De ugyanez a jelenség az azonos motorral szerelt Opeleknél is fennáll.
Sőt én is észrevettem az Alfámon hogy amig benne volt a DPF emelkedett az olajszint két csere között. Konkrétan max felett volt majd 1 cm-errel, mielőtt Csőrinél lecseréltük. Mióta nincs DPF fix az olajszintem.
Az autó megvétele után első utam egyike a Szamosiékhoz vezetett olaj cserére és ott kérdeztem a szerelőt hogy hajlamos e ez a motor olajfogyasztásra. Nevetett, mondta hogy nem sőt inkább termelik a DPF miatt. Aztá mondta hogy ha enné is az olajat úgyse venném észre.
A hőmérsékleti adatokról is sokat lehet olvasni különböző fórumokban, kényszer regenek alatt olvadó kábelekről, megolvadó alvázvédőről! majdnem felforró hűtővízről.
Szal van ott hő olyankor rendesen.
Liquid13-10-2014 20:30:07 // 59934
az viszont kollektív tapasztalat, hogy a DPF-es gépeknél nemhogy fogy, de növekszik a motorolaj mennyisége
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.