Forum >> 159

norbi040901-03-2015 10:53:26 // 65233
1.9 JTDm 16v. szerintem a legjobb választás :)
Kriszo01-03-2015 10:50:21 // 65232
Sziasztok Urak!

Véleményekre illetve tapasztalatokra lennék kíváncsi.159-es vásárlásán gondolkozom, de a legnagyobb problémám most az, hogy milyen motorral..Őszintén szólva benzinest szeretnék venni, de nem hallottam eleddig túl jó vissszajelzéseket egyik motorrol sem, ( a TBI-t leszámítva de az nekem még egy picit drága).
Tényleg érdekelne, hogy szerintetek milyen motorost nézzek.Előre is köszönöm a válaszotokat!:)
Csabi01-03-2015 09:41:44 // 65231
No azért ez nem így van.
17-esre is felmegy....Tibcsi166 és Pityukoma kipróbálta...
.......................01-03-2015 09:07:11 // 65230
Soha nem használtam még,persze osztákok miatt a mitora megvettem
A Brerára már nem
2007 Óta Senki nem kérte,csak ijesztgettek vele hogy kötelező
Piritu - 1.000.00001-03-2015 09:03:40 // 65229
Mikor használtál utoljára hóláncot? Én 2002-ben, pedig jártam pár havas helyen. A csomagtartóban ott van egy, de feltenni nem lehet...
.......................01-03-2015 09:02:15 // 65228
Csak a 16os keréken fér el a hólánc ,ezért lett ez a 215/55
a 17collra csak póklánc megy
A18 ra meg semmi nem fér ,mert tök kitölti a kerékdobot a 235/45
Piritu - 1.000.00001-03-2015 09:02:06 // 65227
Megj:
sose a gyári dolgok mellett érveltem, hanem a kipróbált dolgok mellett, amiről van tapasztalat. Ezért vagyok pl. a Novitec box mellett az írás helyett.
Lásd az utolsó Párduc blogom :-)))
yani🍀01-03-2015 08:48:12 // 65226
mármint 0,33
yani🍀01-03-2015 08:47:16 // 65225
A limousine cw értéke 033
CW
mizooo01-03-2015 08:13:21 // 65224
Sziasztok megvettem a PerfExpert nevű progit, gondoltam szórakozom picit.
Tudna valaki segíteni a 159 (1.9 JTDm 16v) légellenállása kellene illetve a váltóáttételek.
Piritu - 1.000.00001-03-2015 06:55:35 // 65223
Sőt, a felni ET száma se gyári :-P
GTPeti28-02-2015 23:46:15 // 65222
Te, mi van veled??? A gyári (!!!!) manuálban /50 van és te eltérsz attól. Apokalipszis. 8|
Piritu - 1.000.00028-02-2015 23:07:26 // 65221
A közelmúltban két Alfás ismerősömnek is gondja akadt a diesel fojtószelepével. Az egyik egy 1,9 mjet 156, a másik egy 2.0 mjet 159 volt. A jelenség az, hogy megszorul. A motor leállásakor elzárja a levegő útját (ez eddig normális), aztán úgy marad (ez már nem) és indításkor nem kap levegőt a motor. Érdekes jelenség, mert itt a fórumokon nem emlékszem, hogy valaki említette volna.
Haddel28-02-2015 22:54:37 // 65220
Én néha a saját kapubejáromon megdörzsölöm az autó alját ,ezzel a mérettel..
Haddel28-02-2015 22:45:59 // 65219
Két okból: 1.5 centivel alacsonyabb a hasmagasság ,mint a nyárival,ez sokat számít.
Másik ok részban az én hibám ,mikor megrendeltem a gumikat nem mondtam sebességindexet ,és T indexüt hoztak ,nem volt időm kicseréltetni ,ezért felrakattam .És sokszor kevésnek bizonyult már.
Piritu - 1.000.00028-02-2015 22:44:34 // 65218
Amúgy én /55-öt vettem és királyság :-)
GTPeti28-02-2015 22:33:29 // 65216
Az olaszok régen is csináltak már ilyen félrespecifikált dolgot. A GTV/Spider gyári 16-os mérete sem igazán váltómérete a 17-esnek. Piritu csinált is olyan képet egy 3 decis dobozos itallal (ahogy ismerem biztos sör volt :), hogy az sem fér be.
Már bánom is kicsit, hogy a gyári méretet vettem, de paráztam, mert bele van írva a forgalmiba. No mindegy. (2x annyiba kerültek az /50-esek, mint a /55-ösök...)
Liquid28-02-2015 22:28:17 // 65215
így van, ráadásul némi ültetéssel (pl. TI) már a 225/50R17 is életveszély, hasonló szitu mint normál futóművel ezek a kis mértetek. Ha nem tapasztalom, akkor nem hiszem el hogy már 7mm különbség is szinte használhatatlanná tudja tenni az autót.
GTPeti28-02-2015 22:27:59 // 65214
Ezt most nem tudom mire írtad. :)
.......................28-02-2015 22:25:06 // 65213
A miton is 195 55r16 van
GTPeti28-02-2015 22:19:01 // 65212
Nemnem. Sem nyárinak, sem télinek nem megy el. Vagyis igen, csak nem a 159-en.

Ez nagyon sokszor volt itt téma. Az a méret egyszerűen nem erre az autóra való. Ha megnézed a többi, értelmesen kitalált méretet és átszámolod, eszeveszett méretbeli különbség fog kijönni. A 205/55R16 a 156 mérete, nem a 159-é. Márpedig előbbire kisebb kerekek valóak.
Szabolcs 15928-02-2015 21:52:05 // 65211
Mille grazie
Szabolcs 15928-02-2015 21:40:40 // 65210
Gracie!!!!!
mzo28-02-2015 21:39:35 // 65209
Télen pont az esetleges havas nyomvályú miatt rossz, ráadásul mondom borzasztó alacsony vele az autó. Tapasztalat, hidd el. Konkrétan a legkisebb úthiba, fekvőrendőr, mélygarázs, kicist kiálló csatornafedél stb is komoly kihívás tud lenni. Van aki használja ezt améretet, de sztem csak kompromisszumokkal vállalható. Ha 16-os akkor minimum 215/55, de inkább 225/55 vagy 215/60. Kicsit persze hülyén néznek ki ezen méretű gumik az 59-esen, de legalább nem vered szét az autó alját. Én is 205-ről váltottam 215/60-ra és azóta oké a közlekedés ráadásul egész komfortos ez a méret. Nyárra meg ott a 225/50R17. Az legalább már szép is. :)
Szabolcs 15928-02-2015 21:21:05 // 65206
Jó estét cartársak navigációs fejegységet milyen speciális szerszámmal tudom ki bányászni köszönöm az infót :))
Rolee4628-02-2015 21:14:04 // 65205
Miert bantad meg!?Nekem is ez a meret van de nekem nincs gondom vele.Igaz amikor havas volt az ut es veletlenul😃behuztam a kezifeket akkor csalodott voltam,hogy kikapcsolt asr-el se nagyon allt keresztbe.Toyo teligumi van a 156on jol tapad( igaz nagy hoba nem kellet hasznalnom) a vizen se uszott meg fel es nem is zajos.
Don Gombóc28-02-2015 21:10:12 // 65204
Ja meg a 166-é is az volt. Bár a 45 peres 17 colosnál meg az 55 16 colosnál már jó a derekadnak meg a futóműnek is. A látvány meg a kerékjárati ív kitöltése meg egyedi dolog. A szépségért meg kell szenvedni mint a csajoknál. :-)
Don Gombóc28-02-2015 21:06:48 // 65203
Télinek elmegy az. Mennyivel rosszabb ? Amúgy sem tolod neki annyit télen.
'''''28-02-2015 20:57:25 // 65202
És mindez egy darab csavarért! Persze,ez legyen a legnagyobb gond.
Haddel28-02-2015 20:51:27 // 65201
Azt már én is megbántam ,hogy ezt a méretet vettem téliben.
atika28-02-2015 20:48:29 // 65200
156-nál nem akartam akkorát bontani . Csináltam egy központosító perselyt, hogy pontos legyen a furat, aztán felfúrtam, megigazítottam a menetet, új tőcsavar be. A leömlő síkban volt úgyhogy egy új tömítéssel megoldódott a probléma.
mzo28-02-2015 20:45:00 // 65199
Valamint a 205/55R16 a télinek (de még nyárinak is) a legrosszabb választás...
Liquid28-02-2015 20:36:05 // 65198
225/50R17 a gyári méret a /45 a 156-é
.......................28-02-2015 20:21:12 // 65196
Multijetben?
Alu az olajteknő,nem törik el ha odaütöd?
Erhard 242 (Pure Energy)28-02-2015 20:17:53 // 65195
vannak azért érdekes balesetek is...pl olyat is hallottam, hogy valakinél állandóan ki-ki gyulladt az olajnyomás lámpa de nem nagyon foglalkozott vele...aztán egyszer csak megnőtt a kartergáz meg az olajfogyás...a vége motorgenerál lett ...a hiba pedig?
oda ütötték az alját az olajpumpa kicsit kapott és nem volt rendesen olajnyomás...
Haddel28-02-2015 20:14:30 // 65194
Tök jó ,nem soká március,már várom hogy vissza rakhassam a nyári kerekeket ;)
.......................28-02-2015 20:08:58 // 65193
Valszeg ez userfüggő is,
Én is úgy örököltem az előző gazditól

De ez még mindíg jobb mint a MB OM642 hegesztett leölmője amiből leválnak darabok és a turbobanmeg a dpf ben landolnak
Don Gombóc28-02-2015 19:37:00 // 65192
Nagyjából hallgass a gumisra szerintem.
A gyári 16-os felni igazi mérete az a 215/55/16 os gumi.
A 225-ös már ennek a 7 colos felninek meglehetősen széles, és túl hasas is, nem fekszik annyira jól a felnin, szinte lefordul róla.
A 215/55/16 külső átmérője megegyezik a 17 colos 225/45/17-esével, így a sebesség is ugyan az marad a kilométer óra esetében.
A 215 nyárinak marha jó választás, bár nem olcsó a méret miatt.
Télinek meg bőven elég a 205/55/16, ami azért jóval olcsóbb mint a 215-ös.
Szerintem felesleges a pénzkidobás télinél 215-re.
Érdekes módon a 215/55/16 meglehetősen drága gumi, ezért már 17-esben 225-öt is kapni.
A 225/55/16 bár szélesebb egy kicsit a 215-nél, de csúnyábban hordós kinézetű a gyári 16-os felnin, és jobban is nyúlik kanyarban. Szerintem.
Erhard 242 (Pure Energy)28-02-2015 19:34:42 // 65191
nálam 180e km-nél semmi baja nem volt a tőcsavaroknak....szerencsére :D
.......................28-02-2015 17:43:51 // 65190
HF nem hajlik el,bár nem árt lecsekkolni
A bontott leömlők ig görbék csak 0,5 mm szokott benne lenni,tehát síkolni kell
Nem muszály köszörülni,marás felületminősége is megfelel
Igen a csavar általában a HF síkja alatt törik,ott ahol a menet végetér

No a 2,4 jtdm ben van gyári hosszabb töcsavar+10mm magas speckó alátét
hosszabb töcsavar 55207112
+10mm magas alátét 55210138
+anya 55206854

A síklapúságot bárki lecsekkolja ,csak egy rendes fémvonalzó kell,ráteszed fény felé fordítod aztán látszik hogy görbe úgyis

Lökös,ütköző,lámpák,zárhíd,klimagáz le ,olaj le,víz le,szervoolaj le
Turbo ,vízcső kollektor,szervoszivatty,generátor ki,
na itt van egy bazi hosszu csavar amit csak akkor tudsz kivenni ha leengeded egy kicsit a motort

Nos ekkor hozzáférsz a leönlö összes csavarjához,
Belefúrsz keményfém fúróval a töcsavarba,és töcs kihajtóval kijön,ha nem hegeszteni kell rá egy anyát valahogy

Ha van még türelem innen lehet összerakni
Hab a tortán a stesch szíj felrakás ami a generátort hajtja
És tuti roszdás a segédvázkeret ,hamár szétszedted azt is illik lefesteni

Összerakod,és még deszertnek beállítod a fényszórókat ,motorháztetőt

Nem véletlen hogy nem szívesen vállalja egyik autószerelő sem
Ha sietsz és minden klappol akkor is van vagy 8..10óra meló
Magad csinálod egy 7is rámegy
GTPeti28-02-2015 16:08:13 // 65189
(A "pusztát" úgy értettem, hogy az ország szélén, nem vmi nagyvároshoz közel.)
Giuntini28-02-2015 16:07:37 // 65188
Most voltam kint a gépnél! Nagyon szépen ketyeg a motor. Még nincs teljesen összerakva, de hétfőn már fel lesz töltve a klíma, majd Szatyi teszteli, a motort minden
adatot lekér működés közben. Hét közepére már a kezemben lesz.
GTPeti28-02-2015 16:07:04 // 65187
Ez a német "pusztában" nem olyan egyszerű. Ilyen szempontból Mo jobb a sok gépműhely miatt. Biztos van itt is valahol, de bele nem merek gondolni, mennyit kérnek egy ilyen műveletért. (OK, a barátom feje kell, hogy fájjon emiatt, de szolidáris vagyok.)
'''''28-02-2015 15:59:11 // 65186
Nálam is volt.Persze,hogy a csavar tőben adja meg magát és esélytelen kiszedni.Egész elejét le kell bontani,hogy hozzáférjenek.Síkolás kérdéses.Gondolom egy szakember ellenőrizni tudja,elcsavarodott-e a régi.
GTPeti28-02-2015 15:04:37 // 65185
"5hengeres nél kipuf leölmlő szokott elvetemedni,tőcsavart törni,benézel oda kormos ahol kifúj,nem tragédia csak sok munkaóra ,gépmühely,síkolni,egész eleje le föl ,stb."
Ezt kifejtenéd bővebben? A barátom elkezdte szétszedni az ő kifújó 2.4-ét, de idő hiányában (...) abba maradt a dolog.
A tőcsavar úgy szokott beletörni, hogy nem lóg ki semmi?
Gondolom az új (bontott) leömlőt és a HF-et is célszerű síkolni. (A barátomnál a leömlő is repedt.)
Csabi28-02-2015 14:38:17 // 65184
nem azt sejteti...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.