Forum >> 159

zsoltika08-07-2015 15:53:59 // 69283
Sziasztok!

Következőkben szeretnék tanácsot kérni: (2006 2.4 jtdm)
lengéscsillapítók cseréje elöl hátul - milyen márkát? (monroe, sachs, gyári?)

kettőstömegű+kuplungszett csere - szintén kérdés milyen márkát érdemes beszerezni? (LUK kettőstömegű+kuplungszett oké?)

Igazából a lényeg a kérdésben h az ár különbségek mennyire jelennek meg minőségben :)

Köszi!
FireAlfa08-07-2015 14:14:16 // 69282
Akkor oké. Köszi, innentől kezdve normális helyzetként kezelem ;-)
David | Centocinquantanove08-07-2015 14:12:43 // 69281
Ahhá, szóval ennyi? :)
Mindenkinek mást mutat alapjáraton, sőt a maximum érték is mindenkinek máshol van.
Ez egy tájékoztató jellegű "mérőeszköz".

Nekem már gyújtáson felugrik az első osztás közepéig.
Nem kell vele foglalkozni.
FireAlfa08-07-2015 14:09:27 // 69280
Amióta megvettem (2015. február) azóta ezt mutatja :-)
David | Centocinquantanove08-07-2015 14:08:44 // 69279
Ezt mutatja most alapjáraton? Előtte mennyit mutatott alapjáraton?
FireAlfa08-07-2015 13:55:16 // 69278
Géppel nem néztem de az első osztás alatt szokott lenni egy picivel.
David | Centocinquantanove08-07-2015 13:41:58 // 69277
Mennyit mutat alapjáraton?
FireAlfa08-07-2015 12:36:57 // 69276
Azt tudtam, hogy regen-nél felemeli. De nálam sajnos minden egyes indításánál ez van.
.......................08-07-2015 11:48:11 // 69275
nem ,ne indítsd így
a bikázás nem oldja meg ,hogy az akku szar
ki kell venni az akkut és rendesen feltölteni Akkutöltövel
aztán kiderül hogy veszi a töltést vagy sem

Javaslom vidd el egy Autóvillamosságishoz neki van müterheléses Akku fesz méröje
tdemeter08-07-2015 11:39:53 // 69274
Akkor nyugodtan fustolhet, be is indithatom igy?:)
En mar par kocsit bebikaztam eletembe de sosem volt ilyen meg.
tdemeter08-07-2015 11:39:05 // 69273
Nekem akkor csinalja azt ha regeneral. Akkor teljesen normalis a dolog, de gondolom ha allandoan az van akkor mas lehet a hatterben.
FireAlfa08-07-2015 11:35:54 // 69272
Azt mondjátok meg nekem, hogy az autóm alapjáraton ketyegve miért mutat állandóan turbonyomást? Általában az első vonal alatt szokott lenni picivel. 2006 1.9 jtdm 16v 163000km. Köszi előre is!
.......................08-07-2015 10:50:36 // 69271
szerinted?
a Citroen akksia 12,8 V on van
a tiéd 11,4 Volt on

tehát 1,4 Volt külömbség
a bikakábel ellenállása van 0,01Ohm

1,4/,0,01= 140

folyt vagy 140 Amper ,
ez elég hogy az olcsóbb bikakábelek elolvadjanak
David | Centocinquantanove08-07-2015 10:41:52 // 69269
Én a saját tapasztalatomat írtam le és használtam az "elvileg" kifejezést... :)
Nekem is pont 2-3 hete volt generátor problémám, jelezte is szépen előre az ikonnal a hibát.
Végülis diódahidat kellett cserélni, meg ha már kint volt akkor keféket is.

Nem vagyok szaki de például diódahíd hibától függetlenül még lehet gerjesztés... Vagy nem?

Egyetértek veled, hogy az elektromos hiba tud nagyon alattomos lenni, de az eredeti kérdés szerintem nem erre irányult...
tdemeter08-07-2015 10:37:32 // 69268
De hogy? Inditva nem volt. Csak ratettem. Mar attol folyik rajta aram ?
.......................08-07-2015 10:32:58 // 69267
persze hogy felforrósodik ,hisz folyik rajta vagy 100Amper

ki kellene venni az akkut ,és feltölteni a szintet desztillált vízzel ,és
rendes Akkutöltövel feltölteni 5....6 Amperral

két csavar kikapni az akkut,
így csak kinyírod a saját és más autók generátorát
tdemeter08-07-2015 10:24:34 // 69266
Sajnos eleg gaz van es eleg tanacstalan vagyok.
Ramertem az akkura, 11.4 volt van benne.
A muszerek vilagitanak, de inditani mar nem eleg.
De itt jott a hidegviz: megprobaltuk beinditani bika kabellel. Viszont ahogy ratettuk a kabelt elkezdett szikrazni es fustolni+felforrosodott. Persze logikus lenne azt mondani, hogy biztos foridtva kotottem be a bika kabelt, de nem, tobbszor is ellenoriztem, a pozitiv a pozitivon, a negativ a negativra lett teve.
Abban a pillanatban lekaptam rola, hogy lattam mivan...:(
Most akkor hol a zarlat? Az akkuban vagy valahol mashol?
A kocsin a muszerek mindenestre vilagitanak rendesen..
Delelott elugrik hozzam egy autovillamossagis ismerosom, kivancsi leszek mit mond majd..
Halistennek a citroen is tulelte az akciot:(
mizooo08-07-2015 04:58:49 // 69265
Jász Akku-t vegyél, nekem tökéletesen bevált :) egy évet már az is kibírt és felébe kerül....
GTPeti07-07-2015 22:27:18 // 69264
Én is úgy értettem, hogy vannak dugók, csak nem triviális, hogy hogyan lehet kiszedni őket. De szerintem tudod te, hogy értettem. :)

1 év a gari? Az komoly...
Chianti07-07-2015 22:19:17 // 69263
Rendben, a kiszerelésnél és a visszarakásnál mire figyeljek? Nem akarok semmit szétcseszni.
Erhard 242 (Pure Energy)07-07-2015 21:52:25 // 69262
EU szabály, lehet nekik grautulálni...jah meg még egy változás garanciát csak 10e ft feletti értékre köteles adni a gyártó...jó mi?
Csabi07-07-2015 21:28:23 // 69261
"bár már úgy is csak egy év gari van az akkura "

ez új infó, és elég elszomorító...
tdemeter07-07-2015 21:12:54 // 69260
Sajnos az a nagy helyzet urak, hogy bar nincs nalam a multimeter, de most lementem nemreg es sokkal jobban indult, szal jo eselyel ez akku lesz.
Vagyis lenyegeben allohelyben javult.
A szomszed meselte, hogy o megvette a legdragabb exide akkut amire 2 ev gari volt es 2 ev es 1 honapos koraban ugyanigy jart vele.
Ha most akkut kell vennem en nem hiszem h beruhaznek egy dragara.
ez masfel evet birt..
Bezzeg az offos xsara picasso-t ugy adtam el 8 evesen hogy a gyari akku volt benne...
Tozo07-07-2015 19:51:10 // 69259
Ahogy Piritu írta. 14V körül kell lennie és ha rákapcsolod világítást, rádiót, 1-2 tizednél nem szabad többet esnie a fesznek. Föld kontakt hiba is okozhat töltési gondokat.
Erhard 242 (Pure Energy)07-07-2015 19:49:21 // 69258
én olyan desztvizeset nem láttam még ami nincs dugó talán az AGM-es-en nincs az összes többin van...egyébként meg ha valaki nem tölt utána akkor gari ugrott...bár már úgy is csak egy év gari van az akkura addig meg bármelyik is kibírja
GTPeti07-07-2015 19:45:40 // 69257
A gondozásmentest sokszor úgy értik, hogy gondozhatatlan, mert nem hozzáférhetőek a dugók. Vagy csak nehezen. :)
Erhard 242 (Pure Energy)07-07-2015 19:44:44 // 69256
ami desztvizes az egyik sem gondozásmentes, hiába mondják rá azt jobban jársz, ha megnézed kell e utána tölteni...
Chianti07-07-2015 19:31:38 // 69255
Nem vagyok autóközelben, de EXIDE akksim van. Vajon abba is lehet deszt vizet utántölteni? Mert ugye elvileg ezeket gondozás mentesnek tartják.
Piritu - 1.000.00007-07-2015 18:42:42 // 69254
Egyszerűen rámérsz járó motornál az akkura. 14 Volt körüli értéknél jó, 14,4 Volt felett túltölt, 13 alatt meg keveset tölt.
tdemeter07-07-2015 18:28:12 // 69253
Meg lehet merni valahogy ?
FireAlfa07-07-2015 18:23:12 // 69252
Azt mondjátok meg nekem, hogy az autóm alapjáraton ketyegve miért mutat állandóan turbonyomást? Általában az első vonal alatt szokott lenni picivel. 2006 1.9 jtdm 16v 163000km. Köszi előre is!
Haddel07-07-2015 17:49:55 // 69251
A céges autó is 159 akar lenni 😃
Tozo07-07-2015 17:45:37 // 69250
Üdv,

ez szerintem pont nem igaz, mert csak a gerjesztést nézi. Ha van gerjesztés de a fesz szabályzó vacakol (vagy más) akkor nem jelez hibát és szépen tönkremegy az aksi. Nagyon becsapó tud lenni.

Üdv, Zoli
.......................07-07-2015 16:10:18 // 69248
csak a meleg teszi tönkre az akkumlátort ,más nem is
elpárolog az elektrolit ,aztán kampec
David | Centocinquantanove07-07-2015 16:00:50 // 69247
Ha nincs töltés akkor kitesz egy akkumulátor ikonkát oda, ahová télen a hópihét teszi (lásd a képen)


Tehát ha neked nem tette még ki akkor elvileg töltésed még van, vagyis a generátor teszi a dolgát...
tdemeter07-07-2015 15:52:37 // 69246
hulyeket irok (mar megartott a meleg nekem is:)
Nem a generator, hanem az onindito nem tekert rendesen:)
tdemeter07-07-2015 15:41:22 // 69245
Sziasztok!
A mai 39.5 fokos menet utan a kocsi alig akart beindulni.
Konkertan a generator nem akart tekerni, olyan volt mintha az akku le lenne merulve.
Ez k...va nagy baj igy AC elott...:(
Neztem a muszereket, nem irja, hogy ne toltene a generator. Annak mi lenne az ikonja?
Semmi sem villagi a muszerfalon ami eddig ne lett volna.
Letezik, hogy a melegtol behaljon az akku?
Vagy az h a generator nem tolt de kozben meg nem jelzi ki ezt?
Az akku a kocsival egy idos, kb masfel eves.
droberto07-07-2015 08:35:14 // 69244
Akkor jó kezekben van a 155! :)
droberto07-07-2015 08:34:14 // 69243
Amiket eddig így csináltam (pl.: féktárcsa (külső palást is), féknyereg), az eddig jó. Pedig a féktárcsa már 2x izzott is. :)
Egyébként meg az függ a kezelendő felülettől, hogy mennyi és miféle típusó rozsda van rajta. De talán a legfontosabb a gondos előkészítés és még számít az anyagok minősége is.
Zsolt15507-07-2015 08:29:49 // 69242
Mi is használjuk. :-)
droberto07-07-2015 08:24:26 // 69241
Peti és munkásságának nyomán én is ezt használtam(juk). :)
Mike Sander üregvédő zsír.
Az egyik legjobb motyó. :)
Vagy itt.
droberto07-07-2015 08:17:14 // 69240
Én ezt használtam.
A védelmi hatásáról még nem tudok nyilatkozni (december óta megyek vele és azóta még nem néztem a kocsi alá).
Zsolt15507-07-2015 07:59:01 // 69239
A veteránautók alvázát Sander zsírral szokták kifújni, korrózióvédelemként.
GTPeti07-07-2015 07:39:24 // 69238
A féktárcsák közepén nálam azért működik rendesen. ;)

(Magyarul amúgy cink, vagy horgany.)
Nivan8407-07-2015 07:21:31 // 69237
Skaccok!

lesz AC-n valaki, aki tud kormánykereket cserélni 159ben? :D :D
dev16606-07-2015 23:18:09 // 69235
és így mennyit bírt?
Chianti06-07-2015 23:14:16 // 69234
Én is hasonlóképp tervezem, aztán majd meglátjuk hogyan muzsikál 200.000 után. De a legnagyobb kérdés, hogyan bírja hosszabb távon a mostani napi kb. 50 km-es etapokat (2x18+2x10-es leosztásban) a meló miatt.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.