Forum >> 159

Piritu - 1.000.00010-11-2015 11:49:21 // 73033
pe-Ti szerelt a Giuliettajaba.
osee_selespeed10-11-2015 11:08:27 // 73032
Sziasztok!

Ilyet próbált már valaki? Kíváncsi volnék milyen...
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2015 10:18:16 // 73031
TBi update...
Már bele raktam 7-8e km-et mióta megvan az autó, a fogyasztás még mindig 9,5-9,6L eddig semmi hiba, csak beülök és tolom neki...sajnos nem tudom megállni, hogy ne toljam neki egyszerűen lehetetlen :) Városi használatban sokszor kihagyom a 4, 5-ös fokozatot 3-ból 60-nál egyszerűen 6-ba felrakom és ennyi...az agip 98-ast szereti ami jövőre megszűnik szóval kell találni valami normális cuccot....
Roland15910-11-2015 07:43:54 // 73030
Ja 1.9 jtdm 16v ezt elfelejtettem....:)
Roland15910-11-2015 07:37:11 // 73029
Szia geri147!Nekem is voltak ilyen gondjaim tavasszal,padra tetettem a porlasztóimat-légtömeg mérőt cseréltem,meg MAP sensort,meg EGR-t és nem volt javulás!Aztán lefalaztam az EGR-t és megoldódott!Amit viszont nem értek,néha ingadozik az alapjárat,de csak nagyon kicsit(néha bemozdúl a mutató egy fél mutatónyit,ez nem is zavarna mert szépen jár!Viszont a porlasztóim értéke néha elmegy 2-es korrekcióig is,és nem mindíg ugyan az a hengeré...aztán vannak napok hogy mindig jók a korrekciók(hidegen-melegen-menet közben)Amúgy ha rossz a korrekcióm akkor az csak alapjáraton van!
Grega40409-11-2015 23:33:34 // 73028
Nekem ugyan ez van most. De nem mindíg csinálja. Ma reggel pl. mégegyet ráizzítottam és gyönyörüen indult.
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2015 20:51:13 // 73027
miért nem gyártattad le savállóból? nem hinném hogy olyan drága lett volna
.......................09-11-2015 20:35:54 // 73026
a diesel égés legfontosabb tényezője a porlasztás
ha az nincs renben semmi sincs rendben

én először az injektorokat Bosch padra tenném
aztán ha az OK akkor a szivossorra lehet rámenni
gery14709-11-2015 20:18:38 // 73025
Sziasztok,

Adott egy 2,4-es aki egy kicsit szeszélyes :)

Tegnap vettem észre először, hogy alapjáraton kicsit ingadozott a fordulat és mintha fulladozott volna a motor vagy puffogott volna, menet közben nem tapasztaltam semmit, simán megy és nem is rángat, fogyasztásom jó. Ma reggel és délután is simán járt majd most este ismét produkálta a jelenséget. Tapasztalt már valaki ilyet, esetleg ötletetek?

Tippem sajnos nekem is van ami a porlasztókra irányul, de jó lenne megúszni mondjuk egy szivósor nagytakarítással :)

Köszönöm a segítséget!
Don Vito09-11-2015 20:14:08 // 73024
Köszönöm!
Shadin09-11-2015 20:09:48 // 73023
Persze. De sem a Walker sem a Bosal sem senki sem gyárt hozzá :-(
És eljött az a pillanat amikor még én is sajnálok kiadni 100+ Forintot egy darab vasért...
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2015 19:08:42 // 73022
hm, ha most így állnak hozzá a dolgokhoz mi lesz a garis dolgokkal, ha lenne... ez a határon túli vásárlás egy szopás szerintem, legalábbis alkatrész területén...
SKrisz09-11-2015 18:28:58 // 73021
Nemrégen valaki kérdezte, hol lehet kulcsházat beszerezni a 159-es kulcshoz... Aztán nem emléxem már, hogy lett-e megoldás, mindenesetre engem érdekelne a dolog :-)

Van valakinek infója hogy lehet megoldani a ház cserét? Igazából csak az alsó része adta meg magát, azt kellene cserélni...
Shadin09-11-2015 17:21:18 // 73020
Mondjuk, h tervezett költség, mert ugyan kifizettem már, de még nincs itt :-(
Nem túl kommunikatív a csávó, Nem reagált a leveleimre, bemószeroltam a PayPal-on amire egyből kiakadt, hogy Ő írt nekem. Mondom nem Írt korábban, de azért mondja el mi épp a gubanc. Kértem hozzá tűzkarikát és várt tőlem +5Eurót. Átutaltam, tevettem a ticketet PP-ről és azóta megint nem kommunikál :-)
Piritu - 1.000.00009-11-2015 17:05:58 // 73019
A 7-i blogodban említed, hogy "- Hátsó kipufogó dob és első rezgéscsillapító cső (30500Ft)" - ezek szerint megjött a kipufogó? Milyen?
David | Centocinquantanove09-11-2015 15:42:49 // 73018
Miért ezt a régit hozta?
Van már gyári fejlesztett is, aminek a középen 3 kisebb lyuk van: blog.
Shadin09-11-2015 15:35:47 // 73017
Én kivágtam 0,5-ös alu lemezből. Van vagy 5-6db fél mm-es méretközökkel :-)
Shadin09-11-2015 15:33:59 // 73016
Nagy áram felvételre ejti a feszültséget, igen akár lehet rossz is a generátor...
Alfonis09-11-2015 15:29:57 // 73015
Ilyen volt nekem is bent gyárilag. Én ezt cseréltem le teljes dugóra mert ezen is átmegy a szutyok. Voltak EGR el gondjaid?
Nivan8409-11-2015 15:23:32 // 73014
Pont ma hozta meg a postás bácsi :D :D

csocsi09-11-2015 12:42:14 // 73013
Valami ilyesmire gondolt a szerelő is.
Ezért is vittem vissza, hogy körbejárja a dolgot.

Tehát ha a generátor ekkor nem tudja a töltést biztosítani akkor rossz lehet?
csocsi09-11-2015 12:40:15 // 73012
Amit cseréltem az meg 90-es volt
Shadin09-11-2015 11:30:20 // 73011
Olvasgassatok a blogomban.

A hiba oka ismeretlen.
Manky programjával nem csinálta, ill. akkor sem, ha az egyébként hibátlan EGR-t a fogadó oldalon lefalazod egy alu lemezzel aminek a közepén 9mm-es furat van. Nekem korábban a 8mm-es már néha bejelzett, az már kicsi.
Don Vito09-11-2015 11:11:13 // 73010
Szia Dani900622 (és Mindenki)!
Hasonló problémát tapasztaltak és tapasztalok én is az EGR cseréje óta: 1500 és 2000 közötti fordulaton kicsit rángat az autó (ha emelkedőn megyek, akkor jobban érezhető), és nem igazán tudni, hogy mi okozza ezt. (A szívósor is ki lett tisztítva az új EGR beszerelése kapcsán.)
Nálad kiderült, mi okozza a problémát? (Vagy valaki másnak van ötlete?)
Előre is köszönöm.
.......................09-11-2015 10:31:26 // 73009
Jól mondod
Egy tipp még ,
A testelési pontok a kasznin gyakran korrodáltak ebben a korban
Azon is eshet feszültség ,és máris nem tölt semmit,
De ezt egy villamosság szerelőnek tudni kell
Shadin09-11-2015 10:28:36 // 73008
Csak egy 5let, ha van benne kiegészítő fűtés, az 70 fokos vízig be van kapcsolva emlékeim szerint. Legalábbis a 2.0-ba biztosan, és terheli az akku-t 1,5KW-tal. Ha nem jó a generátor akkor ez elég rendesen le tudja törni a töltési feszkót.

De úgyis kijavít valaki, ha hülyeséget írok :-)
.......................09-11-2015 09:55:23 // 73007
Túl nagy az akku,
Az 1,9 be elég lett volna kisebb is
Liquid09-11-2015 09:43:39 // 73006
Tudom ráérne még, de köv hétvégén nem biztos hogy ráérek, addig úgyis a garázsban fog állni. A Pandán meg annyira kemények lettek a nyárigumik, hogy a télivel jobb lesz :)
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2015 09:36:44 // 73005
mindig ez a kapkodás, tegnap 21 fok volt a héten végig 17 lesz....ej de ráérek még :DDD
csocsi09-11-2015 09:29:40 // 73004
Sziasztok :))

Némi segítség kellene. Az akksimmal vannak problémáim.
Tavasszal cseréltem le, egy régi darab volt benne. 80 Ah-as került bele.
Egyik reggel nem indult az autó. Töltés és irány a villamossági szerelő.
Némi méricskélés után arra jutott, hogy amíg a hűtővíz nem éri el a kb 70 fokot addig nem tölt, amint ezt átlépi azonnal rendben a töltés.
Próbáltuk fűtés/klíma ki be kapcsolásával, de érdemi változást nem tapasztaltunk.
Mivel mostanában hideg van és többször csak rövid távok voltak, ami alatt ezek szerint nem volt töltés.
Ma reggel visszavittem a szerelőhöz alaposabb kivizsgálásra. Remélem kideríti a probléma okát és orvosolni is tudja.

A gép 2008 októberi. Valaki találkozott már hasonló problémával. Esetleg tipp.

Előre is köszi a tippeket.
Chianti09-11-2015 09:24:09 // 73003


Egy kis kiruccanás. Kaltenbach-Budapest-Kisvárda, oda-vissza + még otthon pár száz km. Téligumival (205/55 R16), ebből hazafelé olyan 70%-ig, vissza pedig fullra pakolva. Szerintem minimum 2 tonna volt a kocsi. :o) Épp annyi hely volt hátul, hogy a belső tükörnek maradt 1 lőrés. 2 felnőtt, 2 gyerek, visszafelé az osztrák-német határon 1.5 óra vánszorgás. (Köszönjük Merkel asszony!)
Egyébként autópályán 140-150, de megvolt a 210 is valahol az M3-on, csak én és a vas. Nem bírtam a véremmel...
Szóval összességében elégedett vagyok, még mindig imádom a Vörös Démont!!!
Martin Kovacs08-11-2015 22:11:27 // 73002
Tiéd is szép vas !! :D
Piritu - 1.000.00008-11-2015 22:04:11 // 73001
Jóccakát, léptem.
Martin Kovacs08-11-2015 21:19:56 // 73000
Köszi szépen ! :D
Piritu - 1.000.00008-11-2015 21:00:59 // 72999
Gratula a k-hoz! :-))
Haddel08-11-2015 20:48:41 // 72998
Giuntini08-11-2015 20:39:11 // 72997
Vannak olyan helyzetek, hogy Bp-en simán felmegy a fogyasztás 12-13l-re. Elég csak egy jó kis dugó, vagy fél órán keresztül csak araszolni. Egy esti forgalommentes végigkrútolás más városi fogyasztást eredményez, mint araszolni a Nagykörúton. És ha még balszerencsénkre elindít egy regenerálást is, akkor a fogyasztás a csillagos ég. 130-140 között az autópályán a fogyasztás valóban 8-8.5 l, de ha belegondolsz ez nem igazán kedves tempó a 2.4 jtdm-nek. Az EGR úgy tudom, 2500-as fordulatszám felett kezd bezárni, ez pedig 150-160 km/h-s tempót jelent. Ilyenkor a fogyasztás pláne klímával nagy melegben felmegy 9.5l fölé, mégis hosszú távon ez a jó, mert a gép ezt szereti. Az tény, hogy a rendőrök is szeretik, ha fizetésre kerülne sor. Szerintem a fogyasztás, egy rendkívül relatív dolog. Egyszer sikerült 6l-es fogyasztást produkálni, de csak azért, mert az autópályán jött utánam egy turista busz, és nem rohanhattam előre. Ha megfigyeled, tempomat használatával nő a fogyasztás, mert sokkal erőteljesebben gyorsít vissza, emelkedőn pedig sokkal erőteljesebben nyomja a gázt.
Martin Kovacs08-11-2015 20:36:24 // 72996
nekem lassan megy a vas a garázsba ! :D Télen nem fogom használni felénk durván sózzák az utat az előző autónkat is az ette meg. Alfit sajnálom rá :D
Liquid08-11-2015 20:34:05 // 72995
nálam is beköszöntött a "kisfelni-virsligumi" időszak :(
Lecseréltem mindkét gépen, és ami fontos, nem barmoltam szét az ujjam :)
Liquid08-11-2015 20:28:24 // 72994
nem az a kérdés hogy hogyan töröl, hanem hogy meddig? :)
Martin Kovacs08-11-2015 20:25:03 // 72993
Ezt én is tapasztaltam. vettem a tescoban valami kínait az is valami 650 ft körüli összeg volt. Tökéletes !!
Csabi08-11-2015 20:18:23 // 72992
Hétvégén kicseréltem az ablaktörlő gumicsíkját Tibcsi, Don, ajánlása nyomán...Komolyan mondom besz@rás, hogy 675Ft-ért pontosan ugyanúgy töröl mint a 10-15 ezer forintos gyári, vagy Bosch... (persze ott a lapátot is adják.....ami ~soha nem megy tönkre, de akkor is)
Grega40408-11-2015 19:35:53 // 72991
Hát igen azért Bp és Miskolc vagy Pécs, mint város közt jelentős (1-2l) különbség van forgalom miatt. Amúgy sajna ma este szomorúan konstatáltam, h az indulás utáni "dadogás" még mindíg visszatér néha Nitro+ ide vagy oda. A szellem is még mindíg a gépben van: a bal hátsó el. ablak becsípődésgátló hiba is előjött. Holnaptól pár napra nélkülöznöm is kell mert megy nagyszervízre (vezérlés, hosszbordás szíjak, görgők, olaj, szűrők)
Giuntini08-11-2015 18:05:00 // 72990
Igazad van csak az OMV prémium jön kintről.
Piritu - 1.000.00008-11-2015 17:29:56 // 72989
Érdekes, mert tudtommal mindenki a MOL-nál veszi a cuccot. (Talán az OMV prémium jön kintről.)
Az elmúlt 780e Alfás km-en felváltva tankoltam Shellnél (itthon és külföldön) és a MOL kutakon szanaszét az országban. Különbségről nem nagyon tudok egyértelműen nyilatkozni, bár nekem is sikerült néha szart tankolni. A különbség inkább a kutat kezelő emberekben van. Ki mennyire "mutyizik"...
Martin Kovacs08-11-2015 17:04:01 // 72988
Én csak Shellen vagy OMV-nél tankolok. A Lukoil anyaga nulla a Mol anyaga sem a legjobb sajna.... :S
Viszont hosszúban nekem is ilyen 7.6-8 között eszik városban 10
Grega40408-11-2015 13:35:33 // 72987
Megvan a DPF igen. Nem tudom frissítés rajta van-e, 3 hete van meg a kocsi, kb. 2500 km-t tettem bele. Egyser MOL, egyszer Agip premium gázolajat kapott, Mindig nullázom a TripA-t. Elsőre 9,5-öt írt full városra, de ekkor még élvezkődtem :) Másodszorra 8,5-öt város öreguras+országút.
Tankoláskor kb. úgy jött ki a számolás ahogy a boardcomputer írta. A Trip B is most az eddig általam megtett összes km átlagára kerek 9 l/100km-t ír.
atika08-11-2015 12:30:11 // 72986
Köszönöm
Shadin08-11-2015 12:28:49 // 72985
A kicsi 305mm-es a nagy meg 330mm-es.
atika08-11-2015 12:23:13 // 72984
Sziasztok. Kérdés honnan tudom meg hogy kis vagy nagy fék van az autómon? Ránézésre mi a különbség? Köszi
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.