Forum >> 159

Liquid09-05-2016 20:49:30 // 82783
Egy gyik valóban nagyon jó és hiánypótló lenne, de az is igaz sajna hogy tisztelet a kivételnek, de a nálamnál jelentősen fiatalabb generáció nagy része előbb kérdez mint hogy egy másodpercet is gondolkodna. Mondjuk ezt inkább a fész alapján és a fiatal kolegáim egy részének megnyilvánulásaiból szűrtem le nem az Amore-ból.
Liquid09-05-2016 20:46:37 // 82782
ez valahol igaz, de miután 73adszor linkeltem be valamit, amit a gugli is kidob, csökken a lelkesedésem :) Bár ez a része még rendben van, és itt nincs leosztva az ember hogy hülye, ha segít, mint a fészen.
Dzsozy09-05-2016 20:15:48 // 82780
Kicsivel jobb kép, igaz ezen nincs rajta a szakadt tömítés.
Dzsozy09-05-2016 20:13:09 // 82779
Szép estét Urak!
Megjártuk Gödöllőt oda-vissza, gyarapodott a "család" egy másik 2.2JTS-el. Erre az enyém megadta magát. :)Igaz hazahozott, meg a poroltó se kellett. Nem túl jók a képek, de azért látszik. hogy a befecskendező szelep tömítése ill. az alatta lévő műanyag hézagoló megadta magát. Volt vagy ezer hibaüzi. Viszont a szétszerelés után azt vettük észre, hogy a 2. képen látható fém patent vagy mi a szösz, abból egyel kevesebb van. Arra tippelünk, hogy annak hiánya miatt volt nagyobb erőhatásnak kitéve a cucc. ePer nem hozza, alfa rieglerbe se tudnak mit mondani, pedig szakszerviz. Írtam bontókba, mert valszeg egy komplett cucc kellene, de sajna nem válaszoltak még. Újat felesleges vennem,mert ahhoz se adnak ilyen cuccot.
Szerintetek más lehetőség?
Shadin09-05-2016 19:46:43 // 82778
Mellesleg a nappali fény esős, ködös időben ill. szürkületkor elég szar. Mármint pl. hátulról ráközelítve pályán :-( Nem kellene felkapcsolnia a rendes világításnak sötétben? Csak a lúzeren múlik? Elég gáz szerintem.
Shadin09-05-2016 19:34:14 // 82777
Shadin09-05-2016 19:33:45 // 82776
Azt írja a TC, hogy a csökkentett fényerejű távfény nem legális megoldás nappali fénynek MO-n :-( De miért?
Erhard 242 (Pure Energy)09-05-2016 16:48:49 // 82774
erre is dob ki a google infót :DDD
kell egy kis....
Trombozis09-05-2016 16:15:47 // 82773
Nem mindenki információ bróker. :D

Például én még mindig nem találom a kérdésemre a megoldást. Akkor szoktam feltenni, ha kell egy kis löket. Mert már nem tudom mit írjak a google haveromnak. :)
Greentimus09-05-2016 16:01:51 // 82772
18-as felnihez 30.000 Ft/db-ig melyik gumit ajánljátok? Évi 15.000 km-t megyek.
Méretek 235/40 (jelenleg ilyen van rajta) vagy 225/45.
25k-ért lenne Barum Bravuris 3HM, 20k-ért Laufenn S Fit EQ.
Barumról jókat írnak: link
Laufennről nincs még teszt.
Haver Kumho Le Sportot ajánlott, de olvastam, volt aki befürdött vele közületek.
Pityukoma09-05-2016 15:47:11 // 82771
Ezeken a dolgokon nagyon sokat segítene ha az Amore egy kicsit változna. Pl lenne a különböző típusokhoz egy "GYIK" rovat, amit a tagok bővíthetnének a saját tapasztalatukkal. + lenne hasonló elgondolással egy "Vásárlási tanácsadó, avagy mire figyeljünk vétel előtt"

Viszont ezeket is már beszéltük párszor itt ebben a topikban is és a Site-fejlesztés-ötletek,hibák című topikban is.
yani🍀09-05-2016 15:38:43 // 82770
Nem vagyunk egyformák, más az ingerküszöbünk, és más az igényesség amit önmagunk felé támasztunk. Ha egy téma érdekel, akkor én abba beleásom magamat.
Néhány éve amikor bejöttek az Androidos telók, nem mindegyikben volt magyar menü.
Én akartam, hogy az enyémben legyen. Napokig bújtam a netet, majd vettem a bátorságot és nekiálltam rootolni, custom romot telepíteni, stb. Közöm nem volt a témához, de érdekelt, megtanultam, sőt megcsináltam másnak is. Ingyen!
Amikor kitaláltam, hogy nekem 159 kell, akkor elkezdtem utánaolvasni. Elég hamar rátaláltam az Amorera. Írni nem tudtam, de olvasni azt igen. Már akkor sokat tudtam az autóról, amikor elmentem megnézni az elsőt, amit meg is vettem. Ahogy kell. DDDD
Kérdés és kérdés között is van különbség. Én az olyan általános kérdésekkel nem tudok mit kezdeni, amelyek nem 159 specifikusak. Egy autó üzemben tartása a hibáktól eltekintve, nem típusfüggő. Kell bele olaj, cserélni kell a kopó alkatrészeket, stb. Én szeretek tisztában lenni a saját dolgaimmal, próbálom megérteni mi hogyan működik. Valószínűleg ezzel nincs mindenki így és ezt nehezen tolerálom.
Erhard 242 (Pure Energy)09-05-2016 15:06:08 // 82769
akár vagy:
" megjelent egy hópihe a műszerfalon az mit jelent? nem jó a vízhőfok?"
" kigyulladt egy sárga tartály jel, kevés a hűtővíz?"
emGéza09-05-2016 14:56:34 // 82768
Ilyenre gondolsz ?
A tegnapi adásból másoltam .
"Sziasztok
hátsó fékbetéteket cseréltem , most be esik a fékem fékezéskor , mert az új betét vastagsága miatt vissza kellett nyomnom a munkahengert és kicsit ki csavartam a légtelenítőt ,hogy könnyebben vissza menjen
a légtelenítést milyen módon ajánlanátok ?
előre is köszi"
Csabi09-05-2016 14:53:35 // 82767
Nem osztom amit írsz, mert nem veszed figyelembe azt, hogy aki új az oldalon, az sok mindennel nincs tisztában, alapvetően lehet hogy az oldal felépítésével sem.
Ha hozzá vesszük például, hogy nem olyan munkahelye van ahol egész nap tudja bújni az amorét (mint itt sokan...:) ) akkor nem biztos hogy van ideje visszaolvasni heti több száz hozzászólást, a topic tartalmáról ~83k hozzászólásról nem is beszélve.
A blogokban keresni szintén sok idő...Nekünk aktív tagoknak akik naponta néznek fel ide, természetes, és fejből tudjuk, h miről mikor volt szó kb....de aki kéthetente néz ide, vagy épp egy sürgős problémával találkozik, az akkor csak visszaolvasás után kérdezhet???...Biztos vagyok benne, hogy Te sem így gondolod, annak ellenére, hogy ezt írtad..:)
Egy fórumban arra biztatni az újakat, hogy mielőtt valaki kérdezz az előtte tájékozódjon, googlézon, szerintem pont a fórum célját öli meg...Ennyi erővel egy kérdés előtt menjen könyvtárba , meg a közeli autószervizbe aztán ha ott sem kapott választ akkor kérdezhet...
Tudom, túlzok de még is azt gondolom, hogy mindenki kérdezzen ha valamit nem tud, vagy bizonytalan, aztán ha valakinek van ideje, és akarata az majd válaszol...
David | Centocinquantanove09-05-2016 14:45:47 // 82766
Teljes mértékben igazat adok, leszámítva egy kérdést. Az "olcsóbb megoldás nincs?" című kérdés csak bizonyos témákban agyzsibbasztó, de hogy értsd mire gondolok mondok példát.
A nyomozgatás, meg az utánakérdezősködéssel már soktízezer forintot megspóroltam, mert igenis volt olyan eset, amikor olcsóbb és jobb megoldásokat, tippeket kaptam Tőletek (pl. klíma, EGR és társai).
Bevallom, voltak/vannak olyan témák, amik műszakilag (még) vakfolt számomra, és ha nem kérdezősködök itt köztetek, akkor a szerelők, szervizek simán lehúztak volna.
Tényleg nem vagyok fillérb*szó, de volt már olyan eset, nem is egy, hogy az itt kapott infóval mentem szervizbe, és csak azért nem tudtak lehúzni a hülyeséggel.

Ettől függetlenül tényleg rengeteg olyan van, hogy az "olcsóbb megoldás nincs?" kérdéstől kinyílik a bicska.... :) Szóval jogos, de van kivétel :)
Erhard 242 (Pure Energy)09-05-2016 14:40:47 // 82765
jajjmár, kis tolerancia, lassan itt is jönnek a "milyen színű a barnamedve" kérdések, mint a f@szbúkon :DDD
Angelo09-05-2016 14:39:54 // 82764
Nagyon,nagyon szépen köszönöm!!!sajnálatos módon a gépkocsi vásárlásakor nem volt meg :(
yani🍀09-05-2016 14:37:15 // 82763
És üdv. közöttünk!
yani🍀09-05-2016 14:36:35 // 82762
Elküldtem.
Angelo09-05-2016 14:34:19 // 82761
Sziasztok!

Még nagyon friss ropogós új tag vagyok,próbálok teljes mértékben beilleszkedni és megfelelni a minőségi elvárásoknak :)Abban kérném a segítségeteket,hogy próbáltam a neten kezelési útmutatót keresgélni a 159-eshez,de sajna még nem találtam.Ha esetleg valakinek van lementve PDF-ben vagy egyéb formátumban,ettől a kedves Alfás kollégától elkérhetném???
Nagyon szépen köszönöm előre is a segítséget:)
email:turyrichard@gmail.com
Giuntini09-05-2016 14:32:10 // 82760
Akkor csipeget rendesen.
emGéza09-05-2016 14:06:43 // 82759
Összeállt a képlet .
11.000 km-re 7,5 L Selenia Start kapott és 4 L-t engedtem le .
(A TS 10.000 km és 6 L Selenia 20K-ből , 3,5 L-t hagyott.)

Már decemberben tudtam , hogy más olaj után nézek .
Agip i-sint 5W-40 lett . Hogy miért ? Mert az "olajos" topikban nem írt róla senki rosszat .
Shadin09-05-2016 13:29:18 // 82758
Talán egy pucolás még segíthet.
Shadin09-05-2016 13:27:35 // 82757
Igen :-(
Soldiert09-05-2016 13:25:19 // 82756

Így néz ki...
Soldiert09-05-2016 13:20:34 // 82755
Az egyik tömítésen csak 3 db 6mm átmérő körüli furat van. Akkor az már szűkített?
Giuntini09-05-2016 13:13:55 // 82754
Igazad van Jani! Ennek az oka, hogy tele lett a Hahu a kétmillió alatti 159-el. Amikor én vettem lassan három éve összesen 35 db környékén mozgott. Akkor volt összesen 4-5 db 2,4 automata. Az alkatrészek megmaradtak a 10 milliós autó árán. Én is szívbajt kaptam, hogy a 2,4-hez egy fékjavító készlet (két tüske meg a rugó) 17 ezer forintba kerül. Sikerült más forrasból olcsóbb, ha szükség lesz rá. Már egy-két újabb hozzaszólásnál jelentkezett is. Ez egy draga autó, fenntartasa sem olcsó. És bármi előjöhet rajtuk, mert a dízelek min. 200 ezret futottak, vagy jóval többet. Egyesek szeretnék hinni, hogy 100 ezer van az autójukban. A kérdések az autó vétellel kapcsolatban
Szinte csak az olcsót keresik, ha meg valami jó, és megkérik az árát akkor fanyalognak. Egy latszólag jó autó is lehet nagyon problémás (az enyém). Nem lehet belelátni. Még egy szerelő sem tudja megmondani a frankót.
Invisible09-05-2016 13:11:52 // 82753
Sajnos nagyon sok autóvásárló nem számol a fenntartási költségekkel és csak a vételárat nézik. Szerintem 159 alkatrész árai nem is annyira vészesek, mikor nézelődtem autócserekor, hogy mi legyen az "új" autó márkája volt pár offos márka ahol leesett az állam az alkatrész áraktól :)
Megértem, hogy felbosszantanak ezek dolgok, de gondolj arra, hogy az idegeskedés árt a szépségnek! :D
Shadin09-05-2016 13:08:37 // 82751
Erre nem fog hibát dobni. Ha még nincs benne EGR szűkítő, akkor tedd be, attól javulhat.
emGéza09-05-2016 13:05:16 // 82750
Ne mérgelödj! 😉
A fb-on olyanok vannak, hogy a Fábry is tanulni járhatna oda. Sokszor sírok a
nevetéstől. 😂
Liquid09-05-2016 12:59:55 // 82748
+1 like :)
yani🍀09-05-2016 12:49:31 // 82747
Most majd biztosan kapok jó néhány hozzászólást, hogy antiszoc vagyok és nem segítek fórumtársaimnak, de nem bánom.
Engem jobban zavarnak azok a kérdések, amelyeket már számtalanszor feltettek itt a fórumon, többen válaszoltak is rá, de hosszabb-rövidebb időn belül újra előkerülnek.
Hetente kérdés, hogy mikor kell olajat cserélni, milyen és mennyi olaj kell az adott típusba? Most vettem, cseréljek vezérlést?
Miért nem lehet visszakeresni a hozzászólások között vagy csak úgy nézegetni a régebbi fórumtársak blogjait? A Google is a barátunk, ott is sok minden megtalálható.
Miért nem a gépkönyvet kérik el a tisztelt kérdezők? Ha van nekik, akkor miért nem nézegetik azt?
Senkit nem akarok megbántani, de ha valaki annyira nem ért az autójához, hogy milyen olajat kell beletenni, az miért nem megy el szerelőhöz? Feltételezem, hogy az olajcserét sem tudja megcsinálni otthon.
"A nincs olcsóbb megoldás? "kérdésektől pedig egyenesen a falra mászok.
A 159 új korában 10+ milliós kategóriába esett. Az árfekvése tükrözte a beépített anyagok árait is. Az alkatrészek attól nem lettek jelentősen olcsóbbak, hogy most az új ár 20-30%-át éri csak egy-egy példány. Amikor megvesz az ember egy autót, miért nem számol annak fenntartásával? Néhány példány kivételével ezekre az autókra költeni kell vagy kellene. Ezért adják el.
Biztosan szíven üt néhány cartársat amit írtam, de nem tudom magamban elfojtani mit gondolok ezekben a kérdésekben.
Soldiert09-05-2016 12:47:48 // 82746
Üdv!

1.9 8V JTDM 939A7.000 motorkódú 2010-es évjáratú gépem van.
Bemelegedés alatt inkább, de üzemmeleg motornál is volt rá példa, hogy részterhelésen, 1500-2000 fordulat környékén berángat az autó picit. Kicsi gázadással vagy gázelvétellel abbahagyja. Közben a turbónyomás leesik 0-ra, ha elveszem a gázt akkor motorféken felmegy a nyomás 0,2-re, gázadásnál értelem szerűen emelkedik.
EGR szelepet kipucoltam, szép könnyen jár. Azt hogy az EGR-en lévő mágnesszelep jól dolgozik e azt nem tudom, csak azt tudom, hogy nem volt betárolt hiba a motorvezérlőben.

Van valakinek ötlete mitől csinálhat ilyet az autó?
norbi040909-05-2016 11:50:41 // 82745
Amikor én álltam az első olajcsere előtt, rájöttem, hogy valóban túl van bonyolítva ez az olaj téma. Akkor én is túlságosan belemásztam és rájöttem, hogy felesleges. Mindenki eldönti, hogy mint rak a saját autójába. Mióta nálam van az enyém... Selenia még nem volt benne. Jelenleg is pl. Motul 5W40 lötyög a teknőben és 10ezrenként cserélem :)
Giuntini09-05-2016 11:42:50 // 82744
Ha gyártanak még a Castrolon kívül akkor azt megkövetem. Lehet hogy a Liqui Moly is. Ezt csak úgy példanak hoztam fel. Én csak azt akartam mondani, hogy nehogy motorkárról beszéljünk, mert valamit
különbözőképpen lehet értelmezni. Erhardnak igaza van, túl van lihegve az olajkérdés. Akinek nincs benne a Dpf az siman tegye be a WR40-et, de a Dpf-nél csak a 30 PE jó, ha Seleniahoz ragaszkodik. Mimdenesetre a gyár változtatott volna az olajon, ha nem lenne bele való, akkor gyártottak volna hozzá 40-est. Meg kéne nézni egy Croma specifikaciót, ahhoz a FIAT mit ír. Kíváncsi lennék rá.
Csabi09-05-2016 11:16:13 // 82743
"Továbbra is osszuk meg egymással a tapasztalatainkat, és ne menjünk el a mérnöki disszertáció irányába. "

Ez így van, de azért abba az irányba se menjünk el, hogy minden megalapozottság nélkül valótlan dolgokat már-már tényként állítunk.
Csabi09-05-2016 11:06:22 // 82742
Sok gyártó gyárt még 40-es, alacsony hamutartalmú DPF-es olajat, szerencsére nem csak a Castrol... Ne vezess félre...:)
Pityukoma09-05-2016 10:53:00 // 82741
Az pont elèg amit hozzá csomagoltak, úgy van a doboz méretezve :-DDD Nehogy túltöltsd!
Giuntini09-05-2016 10:31:59 // 82740
Én is ezt mondom, túl van lihegve az olaj. Mindig Seleniát használtam, soha nem volt problémám, ezért maradok nála. A lényeg, cserélni az olajat, és jó minőségűt használni. A Dpf miatt úgyis hígul az olaj, még ha ez nem igazán látható. Ha időben cserélsz olajat, egyetlen specifikus olaj sem árt. A lényeg, meg legyen a megfelelő szint, mert a turbónak az nagyon fontos. Most én is ezt mondom, ezen fölösleges vitatkozni, hogy ki milyen olajat használ.
Erhard 242 (Pure Energy)09-05-2016 10:25:37 // 82739
az a baj garanciát 100e km-ig vagy x évig vállalnak, a 2,4-nél volt is gariban cserélt DPF-ek tömkelegével... ha MOL olajat raksz bele 30e-ként azzal is el fog menni addig...
mivel a blokk VM származék ott nem tudom mivel tesztelik olaj ügyileg, de mivel adnak el az opelnek is ott még sem a selenia a gyári olaj még is megy a tütü...
nem akarom az a látszatot kelteni, hogy a selenia olaj szar, mert nem az de túl van lihegve az olaj kérdés...én konkrétan azért nem teszek gyári olajat az autómba, mert 3x módosítottak azon mi kéne bele, meg csak 5L-es kiszerelésben kapható...szarjanak sünt :DDD
inkább az agyon hamisított CasTROLL forevör...bár hozzá teszem a 10 éve tartó pályafutásom alatt még nem láttam hamisított olajat, még eladásra sem ajánlották, valaki hozhatna mán akármilyet végre
Giuntini09-05-2016 10:12:21 // 82738
Még egy gondolat a tegnapi olajvitához. Úgy tudom, hogy csak a Castrol gyárt 40-es DPF kompatibilis olajat. Azt tegnap tisztáztuk, hogy a 2.4-nél valami oknál fogva nem vitték le 30-as PE-re. Az ok biztos hogy elírás, mert nem hiszem hogy a gyár bevállalná a sorozatos DPF cseréket gari idő alatt. A Selenia úgy lett kifejlesztve, hogy elvileg bírnia kell a gyár által írt 30 ezres olajcsere periódust. A gyári olajnak sok kritériumot kell kibírnia. Ezzel az olajjal töltik fel az új autót, erre vállalnak garanciát arra, hogy a bejáratás alatt nem kell lecserélni az olajat. Bár én ezt nem tenném. Nem csak a papíron lévő számadatok számítanak, hanem van a háttérben egy olyan dolog: EZ A MOTOR EZZEL AZ OLAJJAL LETT KIFEJLESZTVE! EZT EHHEZ AZ AUTÓHOZ FEJLESZTETTÉK KI! A Castrol például nagyon sok autó kritériumainak felel meg. Amelyik mindegyiknek megfelel, szerintem nem tud úgy megfelelni mint a gyári olaj. Ezt józan paraszti ésszel gondolom. Másik dolog. Szinte minden üzletben lehet kapni Castrol olajat. Iszonyú mennyiséget gyártanak belőle. Rengeteg olajat hamisítanak. Ahogy hallottam, a Castrol a leginkább hamisított olaj. A Seleniát csak a Fiat származékok autóiban használják. Jóval kevesebbet gyártanak belőle, ezáltal sokkal kevésbé hamisítás veszélyes.
Másik gondolat! Nem hiszem, hogy ezt a topicot tönkre kéne tenni azzal, ha valaki más véleményen van, azzal szemben azt hozzuk fel, hogy ezt tanultam, satöbbi... Mindig meghallgattuk egymás tapasztalatait, és megosztottuk egymás között, nagyon sok jó tanácsot kaptam én is. Nekem a tapasztalat számított, nem egy papíron elolvasott valami. Itt fölösleges jönni bizonyos specifikációkkal, mert a papírra sok mindent rá lehet írni. Inkább meghallgatom olyan emberek véleményét, akik tapasztalatokkal bírnak. Nagyon nem volt jó tegnap az a szöveg, hogy a szerelők nem tudják mit beszélnek. Az én szerelőm állandóan továbbképzésre jár, tehát tudja mit beszél. A turbós, aki naponta nem egy turbót szed szét, szerintem tudja mit beszél. Én inkább a mesterek véleményét hallgatom meg, akik láttak tönkrement 2.4-es motort vagy turbót szétszedve, mint a papíron lévő számadatokat. Szerintem egyetlen 2.4-es motor nem ment szét azért, mert DPF-es olajat használtak benne, és 15 ezer kilométerenként cserélik. Inkább a tönkrement DPF képes hazavágni például a turbót. Viszont ha valaki nem DPF-es olajat használ, erre igencsak van esélye.
Nagyon jó lenne, ha a mi topicunk nem ebbe az irányba menne el. Továbbra is osszuk meg egymással a tapasztalatainkat, és ne menjünk el a mérnöki disszertáció irányába. Ezt nem bántásként mondom, hanem azért, hogy mindenki továbbra is élvezettel olvassa vagy megfogadja ill. elfogadja a másik tanácsait.
Invisible09-05-2016 09:39:23 // 82737
Az Izlandi Zuzmókról se felejtkezzünk meg!
yani🍀09-05-2016 09:36:39 // 82736
Az enyémbe is kell levegő, vagy az csak a dízelnek kell? Kérem segítsetek!
emGéza09-05-2016 09:11:42 // 82735
Jó! De akkor mennyi levegőt tőccsek bele 10ezer km-re? 😂
emGéza09-05-2016 09:09:29 // 82734
Olajat is cserélek 😱
Jó étvágya volt, 4 litert adott...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.