Forum >> 159
Csabi09-11-2016 22:17:01 // 87080
	Az 59 azért nagyobb, hátul ugyan tényleg nincs sok hely, viszont kényelmesen el lehet férni, nem érzem ezt problémának...Nyaralni is elmegyünk babakocsistól, ami meg nem fér be az nem is kell:)
	
Todorriskov09-11-2016 22:15:02 // 87079
	:)  Jól hangzik! 
Egy próbàt mindenképpen megér.
Hajnalban mikor vezetek mindig félek, hogy kiugrik egy őz elém és szétcsapja az elejét! Ha éritőre venném lehet helyre is raknà a lököst...
(nagyobb àllat pl. : Szarvas, 🐗, T-rex esetén viszont sajnos màr túltolnà a patentot!)
	
Egy próbàt mindenképpen megér.
Hajnalban mikor vezetek mindig félek, hogy kiugrik egy őz elém és szétcsapja az elejét! Ha éritőre venném lehet helyre is raknà a lököst...
(nagyobb àllat pl. : Szarvas, 🐗, T-rex esetén viszont sajnos màr túltolnà a patentot!)
Giuntini09-11-2016 22:13:01 // 87078
	Nekem sem magával a turbóval volt gondom, hanem a VGT membránszelencével. A turbó valójában szorgalmi feladat miatt lett szétszedve, mindegyiknek már 200 ezer km környékén van lógása. Tomién viszont nem gyári turbó volt, nagyobb turbó. Még így is a 2,4 KKK turbója egy megbízható darab a turbós szerint, a Passatok turbója sokkal hamarább hal meg. Igen, a generátort nem akartam odaírni, az véletlenül volt, az önindító kiszerelése egy nagy macera. Azért került be a generátor is, mert mikor a motor kint volt, azt is felújították. Semmivel sem rosszabb motor a 2,4 mint hasonló kategóriájú németek sőt... Én azért írtam ezt, mert nehéz kifogni keveset futottat (200 ezer kilométerrel vagy alattit), valós óraállással. Ami viszont a lehetséges megvétel tárgyát képezi, az elég jó darabnak néz ki.
	
Liquid09-11-2016 22:04:28 // 87077
	de ha kibírod a következő találkozásunkig, akkor igen szívesen elviszlek egy körre és a kormányt is átadom tapasztalatszerzési célzattal :)
	
Liquid09-11-2016 22:03:25 // 87076
	Szerintem nem kisebb mint a 156 , a csomagtartó nagyobb pl. A kolegák a fejtérre panaszkodnak, a berinában. Az SW úgy tudom jobb etéren (is). A 156 egy könnyed szépség, a 159 pedig egy tank. Viszont megfelelő motorral a tank nehézkessége abszolut eltűnik és csak a biztonságosság, "fölényes" sérthetetlenség marad, megMankyzva pedig ehhez hozzá jön a fölényes erő is - elnézést az ömlengős kifejezésekért :)
	
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2016 21:42:49 // 87075
	Egyébként neked is és még sokaknak volt előtte 156. Kíváncsi lennék, hogy méretben, használhatóságban van e lényegi különbség. A média azt nyomta, hogy kicsi. Nagyon klausztrofób élményeim nincsenek, pedig ültem hátul 159-ben. Azt tudom, hogy a 146 elviselhető méret hátul, a térdnek van hely, csak olyan bak feeling. A 156 szűkebbnek tűnik. 
A biztonságon kívül van pláne egy 159-ben egy utolsó évjáratú 156-tal (az csakis 1.9) szemben?
	
A biztonságon kívül van pláne egy 159-ben egy utolsó évjáratú 156-tal (az csakis 1.9) szemben?
droberto09-11-2016 21:33:35 // 87074
	A lámpa alatti patentot nem pattintják a helyére. 6-7-es kép. :)
A tompított alatt nyomd nagyon erősen a térdeddel a lököst. Esetleg nyomás közben üssed is meg kézzel. Ez meg fogja oldani a problémát. :)
	
A tompított alatt nyomd nagyon erősen a térdeddel a lököst. Esetleg nyomás közben üssed is meg kézzel. Ez meg fogja oldani a problémát. :)
Csabi09-11-2016 21:14:19 // 87073
	Azért én óvatosabban fogalmaznék, mert annyira nem vészes a helyzet 2,4 terén... A turbóhalál szerencsére elég ritka, jól sikerült darab szerintem, pedig nem egy 2,4 van az egekig húzva és mégsem perecelnek a turbók... Jó példa erre Tomi (ALfa159) 2,4.e na az kapott az élettől,  tuning terén, és ha jól tudom a turbó bírta...
A generátor csere egy 1,9-hez képest tényleg nehezebb dolog, 4 óra leszerelés és 4-5 vissza, de azért ez sem a világ vége főleg egy olyan embernek aki már látott ilyet...Az önindítót nem is értem miért írtad...1 óra alatt megvan a cseréje, a három csavarból az egyiket nehezen lehet visszacsavarni, de ennyi.
Osztom a véleményed, h a 2,4 egy nagyon jó motor, szóval csak ajánlani tudom mindenkinek, így 6év ~120k km után is.
	
A generátor csere egy 1,9-hez képest tényleg nehezebb dolog, 4 óra leszerelés és 4-5 vissza, de azért ez sem a világ vége főleg egy olyan embernek aki már látott ilyet...Az önindítót nem is értem miért írtad...1 óra alatt megvan a cseréje, a három csavarból az egyiket nehezen lehet visszacsavarni, de ennyi.
Osztom a véleményed, h a 2,4 egy nagyon jó motor, szóval csak ajánlani tudom mindenkinek, így 6év ~120k km után is.
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2016 21:02:39 // 87072
	nálam a 2.0-nál pucolásnál emelte meg az alapjáratot
	
Hardy09-11-2016 19:54:03 // 87071
	Valakinek ötlete miért rosszalkodik.
	
Hardy09-11-2016 19:47:52 // 87070
	Azt úgy hívják hogy elhaladás. Az szabályos.
	
Hardy09-11-2016 19:42:58 // 87069
	Ha tempomat működik akkor a biztosíték jó.  Illetve világít a MIL lámpa is mert nincs legmennyisegmero se.  Ha ezek jók nézz rá a csatlakozora a csomagtér ajtó előtt van e ott áram.
	
Todorriskov09-11-2016 19:30:57 // 87068
	Üdv! 
Az én lökhàrítómat is levették még a nyàron klíma miatt. Azt mondtàk csak úgy férnek hozzà... Persze, hogy rosszul raktàk fel, majdnem annyira szarul mint nàlad az első képen.
Kérdeztem is hogy ez mi? Azt mondtàk ezt csak így lehet felrakni.
Mondtam ok, de ez nem ilyen volt mikor idehoztam...
Szóval macera visszaigazítani?
Le kell venni, vagy elég csak a felfogató csavarokon engedni kicsit hogy mozgatható legyen pàr mm-ert?
	
Az én lökhàrítómat is levették még a nyàron klíma miatt. Azt mondtàk csak úgy férnek hozzà... Persze, hogy rosszul raktàk fel, majdnem annyira szarul mint nàlad az első képen.
Kérdeztem is hogy ez mi? Azt mondtàk ezt csak így lehet felrakni.
Mondtam ok, de ez nem ilyen volt mikor idehoztam...
Szóval macera visszaigazítani?
Le kell venni, vagy elég csak a felfogató csavarokon engedni kicsit hogy mozgatható legyen pàr mm-ert?
Giuntini09-11-2016 16:49:01 // 87067
	A turbó nekem 220 ezernél halt meg, a vákum membrán a geometriánál. Fel lett újítva is, mert volt egy  lógása és nem akartam 40-50 ezer km múlva kivetetni. Az én motorom sajnos szemétség miatt ment gajra, le volt véve a hengerfeje az előző tulajnál és nem síkolták le. Szívósor Egr, Dpf probléma kisebb volumenű és a Dpf magától nem tömődik el. Annak akkor mas gondja van.
	
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2016 15:15:26 // 87066
	Az lesz.
	
Liquid09-11-2016 15:15:19 // 87065
	képekről nagyon jól néz ki
	
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2016 15:14:55 // 87064
	Kérdés, hogy általában mennyit bír egy kettős tömegű, a turbó, a futómű. A 146-om tapasztalata az volt, hogy konkrétan valós 250e km-ig az égvilágon semmihez nem kellett nyúlni. A turbó a mai napig gyári és tudja is a gyári szállítási mennyiséget. 
Igazából azért vennék dízelt, mert ebből van olyan, ami jónak tűnik. Amiket írsz azért nem kicsi problémák, lássuk be. Ha ez gyakori, akkor kezdek félni a 2.4-től.. A jtd-től azt szoktam meg, hogy elpusztíthatatlan, kis odafigyeléssel örök motor.
	
Igazából azért vennék dízelt, mert ebből van olyan, ami jónak tűnik. Amiket írsz azért nem kicsi problémák, lássuk be. Ha ez gyakori, akkor kezdek félni a 2.4-től.. A jtd-től azt szoktam meg, hogy elpusztíthatatlan, kis odafigyeléssel örök motor.
Giuntini09-11-2016 15:06:53 // 87063
	Egy ilyet érdemes megnézni!
	
RomeoOne09-11-2016 15:06:24 // 87062
	Nem mindegyiknél. Engem is nagyon érdekelt ez a téma, mert az enyémnek a sárvédő és a lökhárító illesztése nem passzolt, a lökhárító csúcsa előrébb állt vagy egy centivel. Aztán kiderült, hogy egyszer levették és rosszul rakták fel. Megigazítás után már jó volt. Felül a before, alul az after. Azóta lett még igazítva és még jobban illleszkedik már.
A motorháztető és a sárvédő illesztésénél viszont nem szoktam észrevenni a hibát a 159-eseken. Az enyémen pl. az teljesen egy íven van, pont olyan, amilyennek lennie kell.
De én is nézegettem sok 159-es orrát. Legalább a felénél az imént mutatott sárvédő és lökhárító illesztésben van egy kis diszkrepancia. De nagyon sokat láttam abból is, ami tökéletesen néz ki. Irigykedtem is sokáig, amíg be nem lett állítva az enyém is.
	
A motorháztető és a sárvédő illesztésénél viszont nem szoktam észrevenni a hibát a 159-eseken. Az enyémen pl. az teljesen egy íven van, pont olyan, amilyennek lennie kell.
De én is nézegettem sok 159-es orrát. Legalább a felénél az imént mutatott sárvédő és lökhárító illesztésben van egy kis diszkrepancia. De nagyon sokat láttam abból is, ami tökéletesen néz ki. Irigykedtem is sokáig, amíg be nem lett állítva az enyém is.
Giuntini09-11-2016 15:05:04 // 87061
	Ez így van, minden dízellel bele lehet nyúlni a kakiba, mert minfegyik bonyolult szerkezet. Egy 8V-hez viszonyítva a 2,4-nél hatványozottan igaz. Persze ha sikerül kifogni egy 120 ezer kilométer körül futott példányt, akkor más a menyasszony fekvése. Csak az kint is drága ha jó állapotú.
	
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2016 15:01:50 // 87060
	Nem szeretnék az aljából válogatni. Sőt kb egy van ami szimpatikus:
EZ
Kb ennyit is szánok most autóra, nem érzem, hogy 3m fölé kéne mennem egy jó TBi miatt.
	
EZ
Kb ennyit is szánok most autóra, nem érzem, hogy 3m fölé kéne mennem egy jó TBi miatt.
Liquid09-11-2016 14:50:40 // 87059
	Belenyúlhatsz vele a kakiba ugyanúgy mint akármelyik másikkal, de szerintem nem problémás motor. Úgy általában a dízelre lehet költeni ha beüt a ménkű.
	
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2016 14:47:38 // 87058
	jah sajnos ott a lépcső elöl mindegyiknél :(
	
Giuntini09-11-2016 14:43:09 // 87057
	Az a baj általában a 2,4-el, hogy rád hárul majd a ráköltés, és az nem kevés. 200 - 250ezer környékén esedékes egy turbófelújítás, de ha bármi van, egy generátor bagy önindító javítás egy horror kivenni. Előjöhetnek hengerfej problémák, ami motorkárhoz vezethet. Lehet azt is mondani, hogy nem kilométert kell nézni, hanem állapotot. De nekem egy mádodperc alatt történt a motorkár előjel nélkül. A szervizkönyv sem jelent semmit, mert ha 30 ezrenként cseréltek olajat, akkor 200-250 ezer környékèn bajok várhatók. Egy nagyon jó motor, csak nagyon résen kell vele lenni, és ismerni kell a buktatókat. Az 1,7 millió környékén árultakat nem tudom, hogy egyáltalán egy pillantasra lehet méltatni. Nagyon sokat lehet rákölteni.
	
Shadin09-11-2016 14:42:33 // 87056
	Szerintem nincs olyan 159 amelyiken rendesen fut a motorháztető és a sárvédő íve. Meg még a hézag sem jó általában. És nem, nem csak szarrá tört autón néztem :-)
	
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2016 14:04:22 // 87055
	Azt néztem én is. Lehet hogy a képek bénák, de valahogy fura az eleje. Vagy a 159-nél normális az, hogy nem fut a sárvédő a motorháztetővel? Nagyon soknál látom és olyan illúzió romboló. Ennél épp a bal eleje tűnik gagyinak.
A 2.4-re mit mondtok amúgy? Nagyon macera fenntartani? A TBi-k ára még fent van, annyit nem akarok autóra költeni.
	
A 2.4-re mit mondtok amúgy? Nagyon macera fenntartani? A TBi-k ára még fent van, annyit nem akarok autóra költeni.
yani🍀09-11-2016 13:22:04 // 87054
	Vedd meg, imádni fogod! Én 140k-val vettem, semmi baja nincsen.
	
Liquid09-11-2016 13:14:21 // 87053
	én is így gondolom :)
Kiegészítve azzal, hogy ha nem lehet előzni balról, ellenben jobbról igen, akkor Ő már vétett a jobbratartás elmulasztásában :)
	
Kiegészítve azzal, hogy ha nem lehet előzni balról, ellenben jobbról igen, akkor Ő már vétett a jobbratartás elmulasztásában :)
Kolci09-11-2016 13:09:33 // 87052
	Vagy a bizti vagy a tolatólámpa kapcsoló lesz, de az is lehet, hogy az átvezetőkábel tört el a csomiajtónál. Én a biztosíték helyét csak este tudom megnézni és feltenni neked.
	
redbulz09-11-2016 13:06:37 // 87051
	A kézikönyvben ez van, hátha segít:
Hátrameneti/féklámpák F35 7,5A
Ez a műszerfal alatti táblában keresendő :)
	
Hátrameneti/féklámpák F35 7,5A
Ez a műszerfal alatti táblában keresendő :)
Dömpi (il dottore)09-11-2016 12:46:46 // 87050
	VALAKI! PLS HELP!
	
Dömpi (il dottore)09-11-2016 12:45:05 // 87049
	végigmászott egy csiga?
	
Dömpi (il dottore)09-11-2016 12:43:42 // 87048
	Az én szótáram szerint
a külsőben történő lassan előrelopózás (nem padlógázon és cikázva a két sáv között), ha nem egy, hanem egynél több autót előzöl meg egy elegáns visszasorolással a belsőbe,
az nem külsőben előzés.
De persze ez az én implementációm, pro regula nem tudom ez nem-e szabálysértés. A KRESZ-t ad verbum nem tudom. Lehet megnézem valamikor mit ír erről.
	
a külsőben történő lassan előrelopózás (nem padlógázon és cikázva a két sáv között), ha nem egy, hanem egynél több autót előzöl meg egy elegáns visszasorolással a belsőbe,
az nem külsőben előzés.
De persze ez az én implementációm, pro regula nem tudom ez nem-e szabálysértés. A KRESZ-t ad verbum nem tudom. Lehet megnézem valamikor mit ír erről.
RomeoOne09-11-2016 11:58:54 // 87047
	Nem kilométert veszel, hanem állapotot :)
	
avvocato09-11-2016 11:16:04 // 87046
	Üdv Cartársak!
Ismét 159-es vásárláson töröm a fejem. Találtam a hahun egy szürke tbi sw-t 160e km-el.Korábban 2.2 jts alfám volt, a tbi-ről csak jót hallottam. Szerintetek meg szabad venni 160e km-el az autót, milyen váratlan kiadásokra kell felkészülni? Akinek tbi motoros 159-e van , köszönettel veszem a tanácsait! Köszi előre is!
	
Ismét 159-es vásárláson töröm a fejem. Találtam a hahun egy szürke tbi sw-t 160e km-el.Korábban 2.2 jts alfám volt, a tbi-ről csak jót hallottam. Szerintetek meg szabad venni 160e km-el az autót, milyen váratlan kiadásokra kell felkészülni? Akinek tbi motoros 159-e van , köszönettel veszem a tanácsait! Köszi előre is!
Shadin09-11-2016 11:00:14 // 87045
	
	
ott221709-11-2016 10:33:28 // 87044
	Nekem a pótkerekem 8x18 et41 ( sajnos csak pótkerék van , mert  valószínű az előző tulaj "kimosta" és a mosásba összement 16"-ra az autón lévő) ,de azért felpróbáltam a gyárilag ültetett  autómra és úgy néztem,hogy elfér egy kicsit szélesebb is. Ha jól számoltam így a 8,5" et45 csak 2-3 milivel lesz kintebb.
	
emGéza09-11-2016 09:31:54 // 87043
	Csak "vonatkoznak  " 😉
	
Tocke09-11-2016 09:26:49 // 87042
	Sziasztok. Ma reggel vettem észre, hogy a 4 db hátsó helyzetjelző/féklámpa kombinációból a csomagtérfedélen lévő 2 nem világít. Megnéztem az izzókat, jók. Szálszakadás lehet valahol?
	
Liquid09-11-2016 09:04:08 // 87041
	Ezért artam, hogy nem akarom védeni :)
Azt még én se lépem meg :)
	
Azt még én se lépem meg :)
RomeoOne09-11-2016 09:03:03 // 87040
	Jó, ez nem gáz, szerintem mnidenki csinálja, de gondolom azért az autópálya leállósávon azért nem szoktál előzni. Én azt a részt láttam igazán problémásnak.
	
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2016 08:55:48 // 87039
	osztom kb fél percig szoktam várni utána megyek jobbról, ha szabályos akarok lenni akkor kihúzódok jobbra, mellé megyek és így haladok 1 percig utána elhaladok mellette és ez így már nem előzés, ha nem csak elhaladás...
érdekes a Kresz ezen a téren,mert ugye párhuzamos közlekedésnél csak a sávváltással történő elhaladás minősül előzésnek, viszont ha sávot váltasz de nem mész el mellette ha nem csak bizonyos idő után akkor megint csak elhaladás viszont ezt az időtartamot nem adja meg :)))
	
érdekes a Kresz ezen a téren,mert ugye párhuzamos közlekedésnél csak a sávváltással történő elhaladás minősül előzésnek, viszont ha sávot váltasz de nem mész el mellette ha nem csak bizonyos idő után akkor megint csak elhaladás viszont ezt az időtartamot nem adja meg :)))
Liquid09-11-2016 08:31:01 // 87038
	Nem akarok védeni senki eszetlent, de sajnos a "jobbról előzést" egyre többször vagyok kénytelen elkövetni, ami sokszor abban merül ki, hogy kihúzódok a külsőbe ahogy kellene, majd ott gyorsítok 120-ra és 4-5 autóval előbbre besorolok a belsőbe...
mert a sok b*zi egy buzi képtelen lehúzódni, a mögötte lévő szintén meleg, meg nem villogja le.
	
mert a sok b*zi egy buzi képtelen lehúzódni, a mögötte lévő szintén meleg, meg nem villogja le.
RomeoOne09-11-2016 08:30:40 // 87037
	Jó meglátás. Én eddig mindig az ET41-nél ksiebbeket néztem, mert nekem tetszik, ha kicsit kintebb kerül a kerék, szélesebbnek, agresszívabbnak tűnik az autó. De egy 8.5" széles kerék már akkor is kintebb kerül majd 1 centivel a 7.5"-os felnihez képest, ha 45-ös az ET-je.
	
RomeoOne09-11-2016 08:28:17 // 87036
	Figyelni kell, hogy gyorsan le lehessen csapni a bontott alkatrészekre :DDD
	
Giuntini09-11-2016 08:22:07 // 87035
	Hamar összetöri, és az "Alfa hibája miatt", mert szar a fék.
	
Rolee4609-11-2016 07:22:25 // 87034
	Pfuhh,lehet inkabb Bmw-re vagy Mercire kellet volna rabeszelni😉.Az is megfordult a fejembe,hogy lehet szul az asszony azert siet😃😉.
	
Rolee4609-11-2016 07:17:35 // 87033
	Ahh,az ilyenek miatt a rutintalan vagy felosok torik magukat ossze.Lattam a jobbos tukorbe ahogy kivagott jobbra akkor mar sejtheto volt a szandeka, ezert mivel Off Olpelal voltam elvettem picit a gazt.(Opelosok Audisok felre felre ahogy a Alfarapbe van😊😉.De jol kiszamolta mert igy pont befert😉.En ora szerint 145el eloztem a kamiont,miutan befert nyomott meg egy koveret mert a kepunkbe nyomta a kormot😃.Az asszony reakcioja ahh marha ez Alfa volt!?
Nekem az jart a fejembe,hogy a tobbi autos az ilyen miatt itelheti meg az alfast is😔.
	
Nekem az jart a fejembe,hogy a tobbi autos az ilyen miatt itelheti meg az alfast is😔.
ott221708-11-2016 22:01:02 // 87032
	Én is néztem a Tomason TN10-es felnit ,és most akciósan  145 euro a 19"-os ,és  ET 45-ös  
is van ,így elfér a 8,5" .
	
is van ,így elfér a 8,5" .
Dömpi (il dottore)08-11-2016 21:56:15 // 87031
	Szerintem sincs...ami van nekem is, hogy belülről extra lufttal fújja a meleget a szélvédőre és kint a tükörlapra...de lehet, hogy utóbbira ndm levegőt fúj, hanem fűtőszálas a tükör???
Nem tudom, de nekem piszok gyorsan leolvad a szélvédő is és a tükrök is.
	
Nem tudom, de nekem piszok gyorsan leolvad a szélvédő is és a tükrök is.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
		
					  Online members
0
		Guests0
428
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?
