Forum >> 159

emGéza26-11-2016 17:56:30 // 87679
Nekem konkrétan a beöntősapi körül állt az olaj. Mind ez a kartergáz elvezetés miatt. Me'kicsit barkácsoltam. 😂
ezt kellett cserèlni...és 22ezeré adták a membránt ,a rugó és a fedél tartozéka a
csomagnak 😉
Laca6226-11-2016 14:16:50 // 87678
Szia ! Nézd meg a kartergáz visszavezető csöveket is.Lehet,hogy azoknál van gond. Tudtom szerint az elvezető rendszerben van egy szelep. Ha az nem működik,megnő a nyomás és okozhat könnyezést.
Haddel26-11-2016 14:13:19 // 87677
Én egyetlen egyszer számoltam utána tankoláskor,és egyezett a computer által megadott értékkel.
David | Centocinquantanove26-11-2016 13:27:07 // 87676
Visszanyúlnék erre a csikorgás témára egy picit... :)
Létezik, hogy lehet akárcsak elméleti összefüggés az ASR ki/bekapcsolása és a csikorgás között?
RomeoOne26-11-2016 12:44:52 // 87675
Paksi csendélet
Link
cjkacsa26-11-2016 12:42:11 // 87674
Sziasztok!

Attila vagyok! egy kis segítséget kérnék. Egy hónapja vettem egy 2012-es alfa 159 2.0 jtdm ti kombit. A km valós 176 ezer. A kötelező szervízt megcsináltattam: vezérlés, vízpumpa, olaj, szűrők. OLajfolyást nem láttam, de most észleltem motorolajszivárgást a nívó pálca mögött és az olajbeöntő alatt. Letöröltem de 20-30 km után újra olajos lett. Mi lehet a gond? Lehet hogy a szelep fedél tömítést kell kicserélni? Képet valamiért nem tudok feltölteni.
Köszi!
SzTomi26-11-2016 11:15:12 // 87673
Nekem 7,35-t mutat, de 7,15-re jött ki.
RomeoOne26-11-2016 09:41:02 // 87672
Giuntini26-11-2016 09:16:14 // 87671
Nagyon sajnálom. Tudom, hogy a legfontosabb a gyógyulás, ez mindennél fontosabb, de annyi örömet ad neked. Emlékezz mit mondtál, fél gyógyulas az a benzinszag, és a vezetése.
ProdyG26-11-2016 08:45:42 // 87670
Nektek mennyit csal a komputer által kijelzett fogyasztás a valóshoz képest? Én tankolás után szoktam hasonlítgatni és azért a komp kevesebbet mutat nálam mindig.
Haddel26-11-2016 08:25:26 // 87669
Nekem pont tegnap hazaúton nullázódott a trip. Az előző trip kb 8000 km volt ,átlaga 6.8 liter. Az új 12.2 literről indult,a főútas szakasz végére lement 6.4re,aztán mikor megküldtem a (lezárt német😃) autópályán,7.2 literrel zárult a 700 km átlaga.
Don Gombóc26-11-2016 07:44:18 // 87668
Csoda fogyi nincs. Talán a régi adagolósoknál volt, meg a mai nyuggereknél, akik 70-80-as tempóval baszkódnak az utakon, aztán hirdetik az igét, hogy az ő verdájuk milyen keveset eszik. Közben meg az anyjuk csuklik. :-)
159 Indigo Gray 2.4 Monster25-11-2016 22:56:04 // 87667
Hetente változna a neve :)
Pityukoma25-11-2016 22:50:26 // 87666
Van egy jó eladó TBi-m nem érdekel? Most komolyan mondom :-) Talán még ismered is 2011-es 83ezer van benne.
Erhard 242 (Pure Energy)25-11-2016 22:11:13 // 87665
minek? ez ennyit bír :DDD ha erős autó kell akkor inkább veszek egy olyat ...jaja szegény zúzmók
droberto25-11-2016 22:02:16 // 87664
Tegyél rá csippet vagy Novit! :)
Akkor most asszem visszaírhatod a Nikked Dark Side-ra! :)))
Zúzmógyilkos! :)
Dömpi (il dottore)25-11-2016 20:44:39 // 87663
rázta a kormányt 80-nál és 120-nál...más sebességtartományban nem
Erhard 242 (Pure Energy)25-11-2016 20:37:27 // 87662
no Brera off, most 2.0-ázom...hát mindenkinek elhiszem a csoda fogyiját, nálam ugyan azon az útvonalon, mint a Tibi a tempót próbálom tartani :))) és a fogyi 8L ...szóval 1,5L a javára de hát ez egy traktor így a benya után :DDD a többi különbséget zongorázni lehet...
Persze a minden napos élethez teljesen jó, de vissza térek a benyához az biztos... Gyulus még távoli cél sajnos :(
Marseus25-11-2016 19:07:23 // 87661
2.4 -t akartam írni:-)
Marseus25-11-2016 19:06:33 // 87660
".4-es elasztikus hosszbordás szíjat tudja valaki,h hogy megy fel,mert van hozzá szerszám is de ne sikerül..
WarbiRunner (Gyuri)25-11-2016 18:02:44 // 87659
Egyébként tök jó ötlet. Nyilván nem kezdem szétfaragni az autót nagy igyekezettel, viszont egy bluetooth-os hőmérőt lehet feltapasztok a váltóra valahova.
WarbiRunner (Gyuri)25-11-2016 17:59:05 // 87658
Ez szerencsére nálam alap :-) Nem vagyok az az autógyilkos fajta. Hidegen eleve még lehet túl óvatos is vagyok. Autópályán meg nagyon ritka, hogy egyáltalán megállok. Debrecen-Budapest szakaszokon megyek, 200e km alatt 2x álltam meg tankolni az m3-mason. Inkább szeretem levezetni, kicsit kihűteni az egész autót mielőtt megállok. Ha utasom van, és nagyon megállhatnékja van, akkor sem állítom le a motort, megvárom míg intézi a dolgát az illető :-)
Shadin25-11-2016 17:53:50 // 87657
WarbiRunner (Gyuri)25-11-2016 17:53:22 // 87656
Valószínűleg ez az, köszi, akkor már nem is kell gugliznom :D
Giuntini25-11-2016 17:17:53 // 87655
Ez mindez igaz, de tovabbra is állítom, ha kímélő fokozatra kapcsolsz leállítás előtt, sokat segítesz a tartósságán. Ez mind azért van, mert általaban rögtön leállìtják például autópályán tankolásnál. Mint a turbónál. Ha vigyázol rá és úgy kezeled ahogy kell, nem lehet baja. Én az ilyen átalakítasoknak nem vagyok híve. De te tudod. Mondjuk ha Milano környéki egy autó az is Olaszország.
ktheoriginal25-11-2016 16:20:51 // 87654
http://blog.jabawoki.com/2016/01/27/alfa-159-gearbox-cooler-modification/

Nem erre gondolt?
emGéza25-11-2016 16:20:36 // 87653
Ki tudja? Hogy mi a f@sznak kell a radiátor és a motor közötti vízcsőre egy műanyag
gyorscsatlakozó. Ami szénné öregedett! A fagyálló az aknába...
Azért rendesen, hogy otthon dobta el magát 😉😃
WarbiRunner (Gyuri)25-11-2016 16:10:07 // 87652
A srác tuti biztos benne, hogy a hűtés a fő baj. Azt mondja, hogy az olaszból behozott autók hatványozottan pusztulnak. Minél délebbről jön az autó, annál esélyesebb, hogy 100e km előtt kakukk a váltó benne. Elég értelmesen elmagyarázta a dolgot. Fejből sorolta, hogy milyen autókon van, milyeneket szedett szét. Nekem logikusnak tűnik a magyarázata. Olajcserekor megnézi nekem, hogy mi hogy van elrendezve az Alfánál. Ő a C5-re már kikísérletezett egy átalakító szettet, ha felfér a 159-re is, kapok hozzá rajzot. És egyébként neten találkozott 159 átalakítással is, ennek majd ha lesz időm utána guglizok. Szerinte a váltó önmagában nagyon teli találat konstrukció, a szoftvere is nagyon jó, nagyon dicsérte egyébként, csak ahogy fogalmazott "ezzel a hűtéssel jól tökön szúrták magukat".
Giuntini25-11-2016 14:57:04 // 87651
Valahogy ez úgy van, hogy mindenki próbál hozzátenni valamit. Nem értek hozzá, de ezek a váltók masképp viselkednek különböző autókban. Az tény, az Opelekbe szerelt váltókkal van a legtöbb baj, de számszerűleg is az a legelterjedtebb. A Volvókban is ugyanez a báltó van, és lényegesen kevesbb azokban a meghibásodás. Az Alfák meg száma meg a legkevesebb. Azt nem szabad elfelejteni, ahány típus, annyi szoftver. Szerintem egy automata valtóra is hatványozottan igaz a stílus. Ha hideg, az aut váltós autóval hatványozottan kell vigyázni, hiszen a váltóban akkor van a legnagyobb nyírás, hiszen ezekben van mar egy melegítőprogram, a lock up akkor nincs teljesen lezárva. Minden motornál fontos , főleg a turbónál, hogy forró motorral (főleg autopályázás után) nem lehet rögtön leállítani. A váltónak is járó motornál kell hűlni. Ennek egy módja van, az utolsó kilométereket kiállas előtt lassabb tempóval kell megtenni. Ha megég az olaj, az minden váltónál előfordul, nem odafigyelő vezetéssel.
WarbiRunner (Gyuri)25-11-2016 12:16:46 // 87649
Köszönöm!

Nos, ki lettem okosítva automata ügyben. Az autósboltban ahol vásárolok, hátul van szerviz is. A szerelő sráccal beszélgettem , mert olyan elsőre szimpatikus szerény, normális embernek tűnik. Mondta egyből, hogy mi a baj ezzel az Aisin váltóval. Alul van tervezve a hűtése. Ő az előző autóján megcsinálta a hűtő upgrade-t, azt mondja azután viszont örök darab. Az autópályás túlmelegedés nyírja ki.
Jövőhéten elviszem hozzá, csak átmosással cseréljük le az olajat, láthatóan nem először lát, javít ilyet.
Liquid25-11-2016 11:40:32 // 87648
Autoglym-et használok
b007725-11-2016 11:36:39 // 87647
Igen, én is innen vettem meg a kábeles verziót 2. nekifutásra :) Az tényleg hibátlanul működik. Csak mellé gondoltam ezt is meg lehetne venni, ha már csak ennyibe kerül most. De lehet nem éri meg a kábeles mellé már, mert nincs extra funkciója a vezetéknélküliségen kívül Ezt úgy értem, hogy nincs hozzá komoly program mondjuk telóra.
avvocato25-11-2016 11:18:02 // 87646
Milyen bőrápolót ajánlanak a Tisztelt Cartársak ? Az enyémben mogyoróbőr van, elég érzékeny!
Erhard 242 (Pure Energy)25-11-2016 11:14:47 // 87645
tavaly fehér napokon nem volt 23e /db :)))))))
Hardy25-11-2016 10:47:41 // 87644
Nekem kábeles verzió van. Én innen vettem. Igaz drágább mint az eBay es viszont működik hibátlanul. Nem kell forrasztgatni meg szenvedni vele.
Giuntini25-11-2016 09:23:31 // 87643
Úgy emlékszem 7vagy 7,5 liter megy bele, de 5,5-6l-nél több nem fog belemenni, mert a wandlerből nem fog lemenni.
WarbiRunner (Gyuri)25-11-2016 09:06:10 // 87642
Még egy automatás kérdés. A manualban csak épp az nincs benne, hogy mennyi olaj kell a 2.4 q-tronic váltóba (nyilván direkt). Hány litert vegyek a cseréhez? Remélem itt kivételesen jó a gyári ajánlás bele :-)
b007725-11-2016 09:04:10 // 87641
Ezt a típust próbálta már valaki? Ugyan olyan stabilan működik az ecu scannel, mint a kábeles verziója, mert arra tényleg nem lehet panasz? Esetleg androidra van legalább kicsit is használható program hozzá? Egy hasonló, de a gagyi kivitelt már próbáltam egyszer (kis kék, eléggé elterjed változat) de az ahhoz lévő program csak bohóckodásra volt jó, de talán még a műszerfalamat is megbolondította kicsit, mert kilengtek a mutatók ki is kaptam belőle egyből :)
Shadin25-11-2016 09:03:28 // 87640
WarbiRunner (Gyuri)25-11-2016 08:40:40 // 87639
Na az se egyszerű :-)
David | Centocinquantanove25-11-2016 08:18:40 // 87638
Reggel megcsináltam 2 hátramenetes fékezést, előtt pár erősebb pumpálást a fékpedálon és láss csodát. A csikorgás eltűnt! :)
Köszönöm a tippet Neked is és Shadinnak is! :)
Hardy25-11-2016 07:07:21 // 87637
Aki esetleg ilyenen gondolkodott ma féláron van a Budavill nál.
Shadin24-11-2016 21:56:45 // 87636
Nálad mi volt a jele?
Lexlutor24-11-2016 21:33:38 // 87635
Gyári stabilus. Én is próbálgattam mindenfélét de nem volt jó.
Dömpi (il dottore)24-11-2016 20:56:38 // 87634
Ja...nálam😝
Nálam a méretre gyártatott alu tehermentesítő volt a megoldás.
Haddel24-11-2016 20:38:48 // 87633
Én egyszer lecseréltem az olajat ,na mondom király,ez elintézve,aztán nézem ,hogy az olajszűrő még ott figyel a szatyorban...:)
b007724-11-2016 20:01:35 // 87632
Köszi, akkor biztos elfér
Shadin24-11-2016 19:56:42 // 87631
A pozitív felé van feltolva az aksi, a negatív felől van játékod a kábellel...
David | Centocinquantanove24-11-2016 19:24:54 // 87630
Köszi, mindenképp megpróbálom!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.