Forum >> 159

Marseus27-12-2016 00:19:41 // 89121
1.9 jts totálkár teszt,átlag 14 liter volt és az még nem 2.2.
Liquid27-12-2016 00:16:40 // 89120
nemtudom sajna :(
a sprintmonitor szerint simán
Marseus27-12-2016 00:10:48 // 89119
mármint a 2.2jts- vel
Marseus27-12-2016 00:09:47 // 89118
szerinted sporttal 13 -ból ki lehet jönni?
Liquid27-12-2016 00:06:49 // 89117
az 1.9JTS a 160 lovas a 2.2-es 185, amúgy annyira nem nagy étvágyúak azok se
Marseus27-12-2016 00:02:57 // 89116
Nem bántam meg de a vétel után 4 hétre kezdődött ez a problémája pedig kifogástalan esztétikai állapotú és minden tapasztalatom latba vetve egy nagyon jó műszaki állapotú vasat vettem egy szerintem tisztességes szintén alfa tag eladótól,de kissé hamar utólérrt a baj.
Marseus26-12-2016 23:39:51 // 89115
Akkor teljesen őszinte leszek: a dizel parámat innen szereztem az amore-ról. Amit tudtam, az az volt,h mennyi van a zsebemben és,h mindenáron akarok a 156-os után egy 159-et, és nem jővőre meg azután,hanem most.Hónapokon át olvastam róla,hirdetésekre jártam, stb,stb..viszont az látszott,h a benzines egy állat amennyit zabál, mondom ezt úgy, hogy 2.0 TS-em volt ami nem a kis étvágyáról híres.A 10 liter kölül már jó lett volna a fogyasztás viszont a 2.2 jts nem kis étvágyú,főleg úgy,hogy kissé nehéz a lábam...szal nekem az legalább 13-14-et evett volna és ezért csak 160 LE-t kapok.Akkor nem maradt más mint a kormos.De akkor menjen is és hát így lett a 2.4.
Liquid26-12-2016 23:24:47 // 89114
Talán egyszer rendbe kéne rakni és tudnál aludni :)
Amúgy meg nem gondoltam volna 6 éve hogy ezt fogom mondani, de lehet sportolni a dízellel, csak erő kell bele, de ezt egy 2.4-es tulajnak hadd ne kelljen már magyarázni :)
Én állandóan sportolok, sőt ha esik végre hó olyat fogok sportolni, hogy ihaj :D
Marseus26-12-2016 23:21:58 // 89113
Kéne hozzá találnom valakit a közelemben aki autószerelő nem pedig alkatrész csereberélő mert azokkal tele van a tudatom már..
Liquid26-12-2016 23:20:58 // 89112
Nálam szűk 4.5 éve van a 2.4, és nem jöttek bajok csőstül, még egyesével se nagyon.
Shadin nem jó alany, mert Ő hobbiból is szétborítja az autót. Giuntini kivételével senkinél se volt komoly probléma, még talán Pityukoma esete volt necces, de Ő egyszerűbben kijött belőle.
Kezd dejavu-m lenni, 5-6 éve mindenki a TS-ekre volt rágerjedve negatív értelemben, most meg hogy jöttek a dízelbotrányok, hirtelen az addig istenített kormosok hirtelen fekete bárányok lesznek? Ez hülyeség, akkor is az volt, most is az.
Az hogy a topikot olvasgatva ez jön le sajna igen szomorú dolog, de nyilván van alapja, viszont ennyire nem sötét a helyzet. Ha az lenne akkor nem járna a tagok 90%-a dízellel.
Marseus26-12-2016 23:20:27 // 89111
Bocs,ez elég negatívnak sikerült,de ettől az ALFÁK még mindig a legszebb,legstílusosabb, és legkülönlegesebb verdák a széria palettán de nagyon kell őket szeretni ami nagyon nem nehéz és ha egyszer beleülsz,"véged van"többé nem ereszt,de legyen lé a zsebben, és egy guru a közeledben, hogy ne valami kontárhoz keljen hordani.
Csabi26-12-2016 23:17:59 // 89110
miért használod így? Miért nem nézeted meg, mi a baj? Így tényleg nem nagy öröm a használata...
Marseus26-12-2016 23:10:00 // 89109
Én 2.4-en ülök,de nem volt más esélyem mivel nem bírtam a tibi árával,de sztem nem fér kétség a benyáshoz. Aki sportolni akar néha az tbi. A dizel az lutri,és tényleg nincs alapos választás,viszont ha gáz van akkor tényleg gáz van. A benzinesnél van időd az élvezetre a dizelnél marad a para. Amióta megvan,azóta nem volt nyugodt éjszakám. Most épp a kuplunggal szívok vagy lendkerék, v a tököm tudja mi van vele de kuplung holtponton olyan surlodó csapágyszerű hangot ad,h majd be fosok,h mi fog szétmenni. Szerelő azt mondja,h a lendkerék van lelazulva de még ettől sokat el megy. Hát ,hogy a picsba lehet,h le van lazulva de ettől még sokat elmegy. Most vagy és vok a hülye v a szerelő de ha le van lazulva valami akkor -mivel fojtatja a tendenciát- tovább lazul,ergo bármelyik pillanatban nyekk..jo jo tudom,h kettős tömegű a tbi-nél is van.
Csabi26-12-2016 23:08:02 // 89108
Mint minden autónak a dízeleknek is vannak típushibái, gyakrabban előforduló problémái...a JTS-eknél is vannak, és a TBi-k sem örökélettel jöttek a gyárból...Dízelekből lényegesen több fut, több a hiba, nem mondom, h nincsenek problémák...mint ahogy az enyém sem 6éve hibátlan...de ettől még nem tartom problémás autónak...
Most ha mondok én is két tagot aki még nem szívott az autójával akkor egálban vagyunk? :)
Sajnos rossz szokásunk, hogy a rossz dolgok jobban megmaradnak bennünk... Egyébként a következő Alfám benzines lesz, de nem a sz@r dízelek miatt..:)
AR15926-12-2016 22:50:46 // 89107
A generátor témához senki, semmit????????
avvocato26-12-2016 22:33:59 // 89106
Azért egy 2.4-es dízelnél vannak rizikófaktorok rendesen, de az összes dízelnél is lényegesen több a hibalehetőség. Nem vitatom,hogy főleg a 2.4-el nagyon jókat lehet nyomatékból autózni és vannak olyan példányok, mint a tiéd, hogy hat éve használod és semmi baja nincsen. Én csak a fórumot olvasom, meg a blogbejegyzéseket-pl Giuntini, Shadin stb-hát azért költöttek rendesen az autóra.De ezen felesleges vitatkozni, kinek a dízel, kinek a benzines tetszik jobban, a lényeg, hogy Alfa legyen.
emGéza26-12-2016 22:24:17 // 89105
1.8 MPI . Örök darab...
Csabi26-12-2016 22:00:40 // 89104
"Olvasd a fórumon a dízeles kálváriákat, még a legprecízebben leszervízelt dízeleknél is csőstül jön a baj."

Ne haragudj, de ez egy hatalmas nagy baromság... ha így lenne , ki a bánat venne dízelt, és tartaná meg huzamosabb ideig, pedig elég sokan vagyunk akiknek nem 1éve van kormosuk... Hatodik éve hajtom minden nap a dízelt és soha nem jött csőstül a baj, valamint a közvetlen környezetemben ismert 159 tulajok is hasonló véleményen vannak. Nyilván vannak akik kifogtak egy leharcolt, agyonhajtott, kevésbé szervizelt darabot és nagyot szívtak vele...de ezt nem lehet általánosítani...
avvocato26-12-2016 21:40:57 // 89103
Amúgy a tbi sem városba való, de szerintem a 159 egyáltalán nem a városba való. Én egy 146-ost nyúzok a városban, nem kell jobb, erre a célra tökéletes.
Giuntini26-12-2016 21:40:40 // 89102
Még azt is hozzáteszem, a dízelek a TBI kivételével sokkal jobban autózhatók. A 3,2 más tészta, annak a fogyasztása miatt nem lehet konkurencia mondjuk a 2,4-el szemben.
WarbiRunner (Gyuri)26-12-2016 21:40:35 // 89101
Az automata meg tényleg tud. Nem hiányzott a szerpentinen a kapcsolgatás, ami nagy szó. Mondjuk nem gyengén kipörgette (4500-ig), de ment is, és okosan dobálta vissza kanyar előtti fékezéskor. Legközelebb kipróbálom fülecskékkel manuálban, szerintem az se lesz rossz :-)
WarbiRunner (Gyuri)26-12-2016 21:33:11 // 89100
Így is van, árnyaljuk azért. Pályán 150-nél a 2400-at forgó dízelnél megnyugtatóbb nem sok van. :-) Mindenes autónak csak TBi, ha változna nálunk is a helyzet és újra napi szinten kellene városoznom is, biztosan cserélnék. Így, hogy várost nem lát a 159, csak épp annyit, hogy ne kapja meg a felületi rozsda a féktárcsát, így nem biztos hogy cserélnék. Az elmúlt 2k km meggyőzött. Szerpentinen sem éreztem orrnehéznek, pályán meg álom.
Az ülést meg majd valahogy beállítom... :-)
Aztán csak remélem, hogy a sárga tengeralattjáró elkerül sokáig :-)
Giuntini26-12-2016 21:33:02 // 89099
Én még mindig dízel párti vagyok. De a negatívumok:
1, a folyamatos városi használat megöli őket
2, a szervizelése többletkiadást jelent.
3, a környezetvédelem miatt, meg vannak a hárombetűs kulcsszavak. Egr, Dpf. A 2,0-nál az Egr hűtő.

Előnyei:
1,Autópályás fogyasztásaval a benzinesek nem tudnak konkurálni, még a 2,4-el sem.
2,A dízelek sajat motorok és nem GM termékek (TBI természetesen Alfa)
3, Normális, hangsúlyozom normális karbantartással kimennek a vilagból.
4, Ha valaki hagyomanyos automatával keresi, csak a dízelek közül tud választani (a 3,2 kivételével)

Igaz, hogy állapotot kell vásarolni, de egy használt autónál senkinek nincs röntgenszeme.
WarbiRunner (Gyuri)26-12-2016 21:22:40 // 89098
Sok ilyen szép hátteret még :-)
Liquid26-12-2016 21:20:38 // 89097
azért 10-11-ből még elő lehet kaparni 2.0-t de mást is, csak nem kell betojni a km-től
avvocato26-12-2016 21:05:11 // 89096
Ha nem mész vele évi 20e-nél többet és van rá pénzed tbi-t vegyél! Olvasd a fórumon a dízeles kálváriákat, még a legprecízebben leszervízelt dízeleknél is csőstül jön a baj.Megkímélt kevés km-es 159-est egyre nehezebb kifogni.
Erhard 242 (Pure Energy)26-12-2016 20:48:38 // 89095
Attól hogy valamiben sok a méter még lehet szervizelt... jó a Tibi, de pl 2 milla környékén nincs, ha valaki napiasan ingázik 60+ km és nem a városban akkor tényleg kijön -2l fogyival...na ezt egy benyás soaem fogja tudni.. amig meg ki kell jönni havi x-böl, hiába beszélgetünk az x+y-ról nem fog menni
Liquid26-12-2016 20:47:43 // 89094
nem a km hanem az állapot a fontos :)
Meg lehet találni a megfelelőt, nem kell olyan sötétre festeni a képet :)
Haddel26-12-2016 20:47:37 // 89093
Köszi szépen😃 Igen ,vetített háttér😃😃
Rolee4626-12-2016 20:36:00 // 89092
Boldogat😃,jo kep😉
Giuntini26-12-2016 20:29:51 // 89091
Az a baj, hogy nem lehet nagyon találni viszonylag kevés métert futott dízelt. Ha meg keveset futott, vagy nagyon jó állapotban van az nem ócsó. Arra meg azt mondják, hogy miért adjak 2,5 - 3 mihályt, ha azt 1,8-ért is meg lehet venni. Abba senki nem akar belegondolni, hogy hany százezret lehet rákölteni egy dízelre.
Haddel26-12-2016 20:20:00 // 89090
Ma 8éve regisztráltam ide az oldalra. Boldog jubileumot nekem!!
Liquid26-12-2016 20:16:16 // 89089
159-ből ha nem fér bele a TBI, nem igen van más választás mint a kormos oldal...
Giuntini26-12-2016 20:09:30 // 89088
A lehető legrosszabb pillanatban gondolod a dízelt.
Liquid26-12-2016 19:50:36 // 89087
Olvass kicsit vissza, illetve olvass bele a Club fórumába.
Sokszor ki lett ez a téma tárgyalva az elmúlt hetekben.
Alfonzo26-12-2016 19:48:09 // 89086
Sziasztok.
Kis információra lenne szükségem. Szeretnék a közeljövőben venni egy 159 Alfát de nem tudom melyik motort merjem bevállalni,benzin vagy dizel. Eddig csak benyás autóim voltak. Most viszont gondolkodom egy dizelben. Véleményekre illetve tapasztalatokra lennék kíváncsi ,hogy történt e valakivel pl. vett dizelt és megbánta vagy fordítva.Fogyasztás illetve megbízhatóságban melyik jeleskedik. Köszönöm szépen aki segít.
Liquid26-12-2016 19:38:42 // 89085
ilyen nyálkás időben már attól koszos lesz ha kijárok a garázsból
AR15926-12-2016 17:57:50 // 89084
Amennyire én tudom, rendszeres olajcserékkel hosszabítható az élettartam. Ez kb 60ezrenkénti olajcserét jelent...
Tomi Stark26-12-2016 17:54:04 // 89083
Elvileg valamikor 2007ben rájöttek, hogy nem a legtutibb, és más csapágyat raktak bele, de attól még azok is tönkre mennek. Majd ha lesz időm, futok egy pár kört ez ügyben, az biztos a használat módja sokat befolyásol.
Martin Kovacs26-12-2016 17:36:34 // 89082
Olvasom a hozzászólásokat ez a 2.4 jtdm manuálnál is fennálló dolog vajon vagy csak az 1.9-nél ?
Laci8226-12-2016 17:30:52 // 89081
Olvastam itt ott,hogy az M32-es váltók előbb utóbb megadják magukat.A legtöbb 120 és 200 ezer km között.A csapágyak kenésével van a probléma.Most komolyan elkezdtem dillémázni,hogy ez minden esetben így van????Én 130 ezerrel vettem az autót most 224ezer van benne de semmi furcsa hangot nem ad még a váltó.A kérdés az,hogy bekövetkezhet még vagy nem az a típusú váltó lehet benne??? 2009/11-es 1.9 jtdm. Vezetett szerviz könyvel van és nincs benne semmi váltó csere.
Martin Kovacs26-12-2016 16:21:49 // 89080
Semmiség ! :) Jól esik ha tud az ember segíteni !
avvocato26-12-2016 16:12:20 // 89079
Én is lemosattam,gyönyörű!!!!
Don Vito26-12-2016 16:08:59 // 89078
Marseus, Martin Kovács, Piritu: nagyon köszönöm az infót! (A kezelési útmutató az autóban van, és bár ugyan este tapogattam azt a kis műanyag betét-bizb@szt, ami Piritu ábráján rögtön jobbra látható a vonószemtől, a sötétben magát a vonószemet nem vettem észre - de csak nem tartotta meg az előző tulaj magának...)
AR15926-12-2016 13:42:29 // 89077
Üdv.
Mit tudtok a jts-ekbe szerelt generátorokról? A szerelőm aztmondja, hogy az én dieselembe azt szereltek... és mivel a benzines generátornak nincs szabadonfutós megoldása ezért nyuzza a szíjat meg a tárcsákat. Szerintetek átlehet szerelni a szabadonfutot a benzines generátorrra(lehet külön venni, és olcsobb, mint egy generátor), vagy jobb, ha egy komplett új generátort veszek?
konigla26-12-2016 12:42:14 // 89076
Köszi Piritu! Megnéztem én is (elektronikusan van meg csak), igazad volt! Ugyan a puffogást nem emlegeti, de a fordulatszám ugrálást igen. Köszi!
WarbiRunner (Gyuri)26-12-2016 12:21:37 // 89075
A első mosás fontos :-) Az előbb gyorsan megszabadítottam a retektől az autómat. Szeretem kézzel, vödörből mosni az Alfáimat. Ilyenkor lehet sok apró szépséget észrevenni, no meg apró hibákat. Csak amolyan 20 perces gyors mosás..



Lenyűgöző egy szobor ez, komolyan. :-) És meg volt a feeling, hogy egy hibátlan autót mosok. Pár minimális kis karcocska, összesen vagy 2 nagyon apró kavicsnyom. Egy pillanatra megérintett, milyen lehet egy új autó... Ez itt közelebb áll hozzá, mint bármi ami eddig volt nekem.
Szegény még egy fél évet ki kell, hogy bírjon a szabad ég alatt, de nyáron indul a kocsibeálló projekt :-)
Piritu - 1.000.00026-12-2016 11:50:22 // 89074
Gratula! Még ennyit kívánok :-)
Piritu - 1.000.00026-12-2016 11:49:23 // 89073
Kell hogy legyen hátul vonószem:
Piritu - 1.000.00026-12-2016 11:45:03 // 89072
...ezért írtam, hogy ELŐFORDULHAT olyan, hogy egyszerűbb. Viszont a gyengébben felpumpált pótkeret se árt felfújatni.
(Szerencsére az elmúlt bő 900e km-en egyikre sem volt szükségem. Kopp-kopp.)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.