Forum >> 159

Haddel29-03-2017 12:12:11 // 93219
Köszi,de osztrák az auto😃 Csak bosszant ,hogy lehúzásszagot érzek. Tavaly raktuk fel a nagy fékeket,uj betétekkel,fura lenne,ilyen hamar elkopna.
NGC29-03-2017 12:10:06 // 93218
Régóta várok már erre:
Üdv köztetek! :)
redbulz29-03-2017 11:37:46 // 93217
A váltóra figyelj, hogy ne legyen fura, síró hangja egyik fokozatban sem. Ez érvényes az 1.9 jtd-re és a 2.2 jts-re is. A váltójavítás egy dolog, és lehet, hogy előbb utóbb amúgy is bekövetkezik, de hozhatja magával a kuplungozást és a kettőstömegű lendkerék cseréjét is(ez van a 2.2 jts-ben is), ezért tényleg érdemes erre odafigyelni.

Én is abban bízom amúgy amit előttem írtak, hogy ha van is baja azt egyszer meg kell csinálni jól és akkor sokáig jó autó. Én most tartok valahol a közepén a javítani valóknak, egyelőre bizakodok :)
Coyote29-03-2017 10:03:36 // 93216
Legközelebb szólj, segítek a vizsgában szívesen ;-)
Nálunk a fiúk rendesek és nem reklamálnak :-)
Gyapi Ɨ|ѯ29-03-2017 09:35:57 // 93215
hát ez valóban kiábrándít. Akkor előbb még kutatok, mert 2 hetente dob egy P0011 hibakódot ('A' (szívó) vezérműtengely helyzet - vezérlésidőzítés túl korai vagy rendszer teljesítmény) és itt azt olvastam ez lehet akár olajnyomás probléma is. Inkább megkeresem a pontos okot, ahelyett, hogy 70 ezreket költök feleslegesen.
WarbiRunner (Gyuri)29-03-2017 09:28:42 // 93214
Hasonlóan én is jártam. Vizsgabázist kell váltani. Évekig vittem egy helyre, soha nem volt gond. Aztán szervizt nyitottak, és meredek hanyatlás jött. Találtak azok mindent, majd felajánlották, hogy megjavítják. Na persze...
És onnantól ha nem ott javíttattam, nyilván szívattak. A legutolsó eset betette a kaput. A teljesen rendben lévő autómat odavittem , erre megjelent egy NKH-s furgon egy szigorú fejű emberrel. 40p múlva visszakaptam az autót, hogy kopog a kormányösszekötő, repedtek a fékcsövek és kormol (??). A szerelőmmel nagyítóval néztük át a fékcsöveket, de semmi. Csak azért lecseréltük, hogy bele ne kössenek megint. A kormányösszekötő lógást nem sikerült előidéznünk, szerintem azóta sem volt cserélve (4 éve?). A kormolás valami 1.1 volt 4500-nál, ami tudtommal határértéken belüli. Na írtam egy programot ami 3500-nál elvette a kakaót. Kormoltassák ahogy akarják.
És mikor visszavittem az autót, megint belekötöttek a fékcsövekbe (hogy ja a hátsót is cserélni kellett volna ám!) és szarok a lengőkarok. Kellett neki 2 rugó zsebbe. Na büdös életben nem is megyek oda többet... Ami vicc, hogy a katalizátor hiánya nem tűnt fel sem az NKH-snak, sem az ottaniaknak.
Azóta egy másik helyre szoktam át. A szerelőm átnézi az autót, odaszól, én odaviszem, levizsgázik, megdícsérik, hogy de szép kis autó és hazajövök. :-)
Smith29-03-2017 09:11:59 // 93213
Én már az utolsó 3 műszakim óta nem bízom senkire, magam viszem. Előtte mindig leadtam szerelőmnek és intézte. Mindig kellett cserélni valami csipcsup cuccot. Az tette be a kaput, hogy elvitte előzetesre ahol mondták, hogy cseréljünk alsó lengőkart, aztán rendben lesz. Erre mikor kész lett, vitte élesben, mondták, hogy nem jó mert LED a helyzetjelző... Hiába arcoskodtam, hogy ott volt előzetesen, mi a szart néztek rajta akkor ha minden rendben volt? De ott szétszedik kicserélik. Persze, xenonos 166-ban... Max. szétb*sszák nekem. Úgyhogy érte mentem, este tök sötétben csere otthon, másnap vissza. Ne ettől megkímélem inkább magam, elviszem, az előzetes ingyenes, és ha kell valami addigra megoldódik, és én tuti nem hagyom magam elhajtani, ha egyszer azt mondják minden OK, akkor a véglegesen is legyen az :) Vagy ha ott mégsem, akkor az a minimum hogy szemet hunynak :)
Liquid28-03-2017 22:22:04 // 93212
Elvben még megvan neki, valamelyik videoban láttam is, bár már az is pár hónapja volt.
Haddel28-03-2017 22:11:11 // 93211
Hétfön ott hagytam Bocinatort a szerelönél ,aki a céges autókat is csinálja ,hogy rakjon rá müszakit. Én ugy voltam vele ,hogy minden fasza a kocsin ,szeptemberben csont nélkül teljesítette a müszaki különbözeti vizsgát. Erre ma hív a srác ,hogy elöl fékbetétet kell cserélni ,meg vmi futóműalkatrészt ,azt nem értettem pontosan mit.
A fékbetéten nagyon csodálkozom ,de majd csütörtökön megmondom ,mutassa meg a cuccokat amit kiszerelt.
Jövöre tuti ugy fogom csináltatni ,hogy bemegyek az autóklubhoz,nézzék át ,ha vmi nem jó azt inkább én megrendelem ,kicserélem ,aztán mehet vizsgázni.
Haddel28-03-2017 22:03:26 // 93210
Oh ,köszi! Ettől féltem..
Don Vito28-03-2017 21:43:24 // 93209
Jó estét! Bazsó Totalcar Gábornak van még 159-e? Mintha őt láttam volna ma egy bordó SW-ben...
Dzsozy28-03-2017 21:20:56 // 93208
Igen, én kérdezősködtem. Sajna ki kell hogy ábrándítsalak, mert olyan érzékelő nincs a vasban. napig nézegettem a motort, de nem találtam sehol. FiatEpert is néztem, vissza olvastam a blogokat és bejegyzéseket, és ezt a cucc kell. Aztán megerősítés végett segítséget kértem androidati-tól, ő már cserélte, és igen képben van az elektronikát illetően. Hát sajna Ő is megerősített. :(
Gyapi Ɨ|ѯ28-03-2017 20:57:49 // 93207
én azért remélem csak ez kell 3500ft+szállításért, csak az eper-ben nem találtam meg az alkatrész számát és addig nem akarok rendelni.

ha valaki megtalálná, kérlek mondjátok meg a számát - 2.2 JTS olaj hőmérséklet érzékelő
Gyapi Ɨ|ѯ28-03-2017 20:37:16 // 93206
köszi, de szerintem nekem nem ez kell,
nekem a középkonzol olajhőmérő érzékelője kellene csak, de még nem jártam utána, az külön van-e.
Te kérdezted pár hete, hogy melyiket kellene venni? és ezt mondták?
Szabolcs 15928-03-2017 20:24:19 // 93205
Jó estét egy hiba a mai napra nyugodtan cseréltem a tèli gumit a nyári ra és mit làtok megint el van törve a bal hátsó spirál rugó ki milyen màrkát ajánlatok sachs ,monroe , lesjöfors kyb?? Holnap màr rendelnèm is ,,2évet bírt ki
Dzsozy28-03-2017 17:56:31 // 93204
Azt szeretném kérdezni a nagyérdeműtől, hogy olajteknő csavarjainak, van meghúzási nyomatéka? Le kell vennem az olajszenzor cseréje miatt, és nem sac per kb-ra kéne húzni gondolom.
Dzsozy28-03-2017 17:54:59 // 93203
Jófogáson van elméletileg. Kérdezd meg, igaz gyanús a kép, mert ezt vettem meg én. :-) De háthva van még belőle. Asszem 70e-be fáj, és nincs utángyártott. Ennyiért ajándék (volt).
Zolibácsi28-03-2017 13:58:53 // 93202
Szia igazabol barmelyik 159 jó választás, ha volt gazdája. Nincs akkora szórás szerintem mint a 156-nal. Ha meg baja van csak egyszer kell jól megcsinalni. Nincsenek nagyon visszaterő gondok egyiknel sem. Vannak enyhebb tipus betegsegek, amit egy hozzaerto szerelo olcson meg tud csinalni. A legtobb ilyen mar szerepelt a forumon tehat nagy meglepetes nem lehet. Minden attol fugg hogy milyen allapotu 159-t sikerul venni. En csak ajanlani tudom
Lexlutor28-03-2017 13:38:57 // 93201
Nekem 1.9 Diesel van 3 éve. Semmi különösebb próbléma nem volt vele. Egy vizcsővet cseréltem a motortérbe. Elég megbizható kocsi.
Gyapi Ɨ|ѯ28-03-2017 11:16:07 // 93200
Szia! Nekem 2.2 JTS van.
1 éve van meg, motorikusan semmi probléma vele, egyedül olajhőmérő érzékelőt kellene cserélnem, mert gyanúsan lassan kúszik fel a mutató.
Csak azért nyitom a motortértetőt, hogy gyönyörködjek benne :) a hangját szintén imádom, sokszor kikapcsolom a rádiót, hogy azt élvezzem :)
3000 fölött kezd rendesen húzni, 4500-nél meg ugrik, mintha turbó lenne benne.
Így 10,5l-t fogyaszt, fele vidék, fele pesti dugó.
Enyém kisfékes, 150-ig bőven elég, efölött azonban érzem, hogy elkellne a nagyobb fék.
Zolibácsi28-03-2017 07:21:10 // 93199
Nekem nem mukodik ez a kabel. Nem valt at auxra a navis fejegyseg. Talan csak a simaval megy
Pappy28-03-2017 06:23:27 // 93198
Szia,
Tudtommal ujak. Vettem en is egy szettet, illetve ha minden igaz a Valeo lendkerek melle is tettek. Remelem uj is kerult bele, de megprobalok kiindulni abbol, hogy megbizhato szerelohoz vittem :)
Aztan nehogy kideroljun, hogy nem.....
Haddel27-03-2017 22:07:51 // 93197
Benzines vonalon ,most nagyon népszerü köreinken az 1.75 Tbi,több Cartárs is olyanra cserélte a dízel százötvenkilencét.
Smith27-03-2017 21:58:29 // 93196
Nevezzük az egyszerűség kedvéért trónnak! :) Elég futurisztikus!
droberto27-03-2017 21:54:33 // 93195
Megjött BabaÚr új széke! :)

afri27-03-2017 21:45:22 // 93194
Kedves 159-es tulajok!
Segítségetekre lenne szükségem!!
Autóvásárlás!
Én már 10 éve Alfázok, kezdtem 155tel (1.8ts, majd 2.5V6), aztán váltottam 166dízelre tavaly. Életem egyik legrosszabb döntése volt! :( :) ...Rájöttem, hogy utálom a gázolaj szagát, mindenképpen benzinre vágyik a szervezetem. Az Alfák iránti szenvedélyem pedig nem vitás. Próbálom páromat is megfertőzni, több-kevesebb sikerrel. :) tetszik neki az Alfa, de azt nemigazán tudja feldolgozni, hogy mennyi pénzt lehet beleölni ezekbe az olasz csodamasinákba. :D ő egyébként ford mondeózik, amire a 3 év alatt még semmit nem költött, ami dízel. Bár már ő is hajlik a benzin felé! De most mégis egy 159 jtd -vel szemezget. :) totál nem ismerem ezt a tipust, hallottam jót s rosszat, a népitélet is eléggé megoszlik!
Ezért kérdeznélek titeket, hogy az alábbi két tipushoz tudnátok-e pár gondolatot írni, mire kell odafigyelni autóvételkor, s a későbbiekben is. :)
Tehát Ő ezzel szemezget.
Én is 159est akarok, viszont benzinest, 2.2jts
Köszi az infókat!
További jó Alfázást mindenkinek!
Itáliai üveges27-03-2017 20:34:25 // 93193
A csavarok is újak?
Nem szabad a régiekkel összerakni, és a csavarokat nem adják a szetthez.
Haddel27-03-2017 18:35:58 // 93192
Vettem egy ilyen kábelt.Ezt vajon a ráncfelvarrott fejegységbe is be lehet dugni? Nem vágom ,van azon aux?
WarbiRunner (Gyuri)27-03-2017 15:55:49 // 93191
Áhhh de kár :-(
Ahogy Yani is ítra, valószínűleg bontott alkatrészekkel jársz a legjobban több szempontból is.
Én anno vettem új sárvédőt a 146-ra, ugyanígy megkoccoltam. Lefényeztettem, jó sokba került. Soha nem illeszkedett úgy, mint gyárilag, és 2 év alatt lerohadt. Aztán vettem 5e-ért a bontóból egy színhelyeset, és csodák csodája illeszkedett és színben sem ütött el...

Szóval ha találsz bontottban színhelyes csomitartó fedelet, érdemes feltenni. Ha egyszer eladod, akkor is jól jöhet, mert gyári rétegvastagságot fognak ott is mérni, nem szivatnak majd azzal, hogy úúúristen törött volt.
Egyébként van Debrecenben egy jó Alfás kasztnis, majd adom a számát, vagy el is mehetünk együtt. Nagyon rendes srác, és komoly szinten űzi a szakmáját.
yani🍀27-03-2017 15:28:49 // 93190
Nem akarlak elkeseríteni, de jobban jársz egy sérülésmentes bontott ajtóval.
Saját tapasztalat: még az előző gazdája valamire rácsukta a csomagtérajtót, így a az alsó szélét javították azt szépen lefestették, de nálam 1 év elteltével megjelent a rozsda, aminek oka a következő, Az ajtó két lemezből van, ami a szélén van összeperemezve. Ez sérült nálad is. A javítás során a két lemez közötti részt nem igazán tudják lekezelni és a befolyó víztől elkezd rozsdásodni, először a belső majd a külső oldalon is. Két hónapja lett kész az enyém is.
ProdyG27-03-2017 15:19:46 // 93189
beszélek vele is, köszi :)
Kazes☻27-03-2017 15:14:12 // 93188
Ha az ezen lévő kód (486/A) megegyezik az ajtón lévővel, akkor igen. :) Szerintem egy ügyes szaki ki tudja javítani az ajtód és a féyező is meg tudja oldani... Warbinál érdeklődj, mert még a 146-hoz keresett debreceni szakikat... :)
pettinke27-03-2017 15:00:07 // 93187
a csomagtartó fedélen kellene legyen a gyári színkód matricád, azt nézd inkább.
a lakatos tudja szemle után megmondani, de legrosszabb esetben egy bontott csomifedéllel megúszod.
szerintem a lökőst meg a csomifedelet full újra kell fényezni, talán a lökős felével megúszod, de ez megintcsak a fényező hozzáállásától függ.
ProdyG27-03-2017 14:56:14 // 93186
Nem is a lököstől félek, hanem a csomagtartó ajtótól, ami azért meghajlott. Plusz jó lenne, ha nem kéne az egészet fényezni.
A gyári javítófestékemről ezek az azonosítók kellenek színkeveréshez, amit a képen látunk?

ProdyG27-03-2017 14:38:17 // 93185
Tolatás előtt hátranéztem, nem láttam semmit (a tűzcsap eléggé alacsony volt, nem láttam), így jó nagy gázzal kezdtem tolatni, és mire a pityegés hatására meglepődve féket nyomtam már késő volt :(
Kazes☻27-03-2017 14:37:05 // 93184
Sajnálatos, de Szvsz, sima ügy... Értekezz WarbiGyurival, Ő már futott egy-két kört emlékeim szerint. :)
antonov27-03-2017 14:23:14 // 93183
51735966
Liquid27-03-2017 14:19:22 // 93182
jaajjj, sikerült igen jó helyen megütni :(
Smith27-03-2017 14:09:08 // 93181
Hát ez szomorú :( Látom van tolatóradar, nem visított a kis görény? :(
ProdyG27-03-2017 13:57:38 // 93180
Sajnos megcsináltam a magam problémáját tegnap (pedig hibátlan volt a kocsi), beletolattam egy tűzcsapba:



Még csak nem is tudok hirtelen embert Debrecenben... mielőtt elkezdek itt körbekérdezni, mi várható szerintetek? Meg tudják ezt csinálni (hegesztés, fényezés stb...) új alkatrészek vásárlása nélkül? A lökhárító gondolom nem olyan vészes, de a csomagtartó ajtó is elhajlott, ezt le kell fényezni az egészet, vagy meg tudják csinálni csak a sérült sarkot?
Felkészülve szeretnék a szerelőkhöz menni...
köszi!
Smith27-03-2017 13:45:41 // 93179
Nem volt mivel... :) Rendelnék gyáriban, de nem találom a nyomi eperben :)
antonov27-03-2017 13:35:59 // 93178
Akkor megnyugodtam. És pótoltátok? : )
Smith27-03-2017 13:24:39 // 93177
Naaaaa, mostanában elég tiszta :D
A Hobohoz nem viheted mosni. Szerdán jössz? Meglásd, addigra ragyogni fog, csak a Te kedvedért :D
Smith27-03-2017 13:19:17 // 93176
Nekem is. Olyan kiváló minőségű merev műanyagból van, hogy rugalmasságnak még csak halvány nyomát sem lehet felfedezni benne. Törik, pattog, ahogy illik :)
Haddel27-03-2017 12:13:05 // 93175
Ez nekem is eltörött.
WarbiRunner (Gyuri)27-03-2017 11:48:30 // 93174
Az hogy nagy nyomakétól beráz, az pont a felületek miatt van. A Luk pl nem javasolja a felújítást, pontosan a tapadó felületek minőségének megváltozása miatt. Ugyanígy jártam a 146-tal az első kettőstömegű cserekor. 290Nm berázta, lényegében 2000-ről nem lehetett egy normálisat gyorsítani. És 235-ös lendkerék ment fel, tehát az m-jetre is jónak kellett volna lennie. Ami 300NM felett van gyárilag.
Az is lehet, hogy felmunkálják jól a tapadó felületet, de körben a kuplung felfekvő felületét nem munkálják le, ezzel is csökken a kuplungtárcsa nyomóereje.

És egyébként a felújított kettőstömegűvel elmentem vagy 80e-t, de lehet 100-at is. Jó kompromisszumos pár év volt... a végére meg voltam győződve róla, hogy ki is kotyogósodott, én is éreztem a finom pedálbenyomásra a dobolást a talpam alatt. A motor is dohogósabban járt, ha lehet még jobban remegett gyorsításra.
Szétszedéskor kiderült, hogy a bontott gyári amit szereztem nagyobbat kottyan! A kimozdulásai alapján egy 80%-os lendkeret vettünk ki.
Mégis a kb 50%-osnak ítélt (és 200k-t futott!) gyári szerelésű m-jet lendkerékkel egyszerre csak jó lett az autó. De nagyon. Egy kicsivel puhábbnak éreztem a gyárit, gyorsításra először kicsit elnyeli a nyomatékot. Viszont nem dobol, nem remeg, nem dohog tőle az autó.
A tolerancia 50%-a körüli kottyanás miatt (illetve szerintem továbbra sem 235-ös való a 105 jtd-be) volt egy cicergése, de ennyi.
Egy kis előtöltés programozással 8v-hez mérten irtó finom alapjáratot lehetett varázsolni. És 330Nm dolgoztatja azóta is Coyote cartársnál, és simán átviszi :-) Szerintem még elég sokáig.
Shadin27-03-2017 10:51:00 // 93173
Nekem pont ezt (is) csinálta az előző 2.0 ue. beavatkozás után. Én a gyári felújított lendkeréknek tudtam be, nyomatékban is kevesebbet tudott mint a régi "rossz", meg ott van az a tényező is, ha nem a nyomatéklimiternél lévő rázást nézzük, hogy egészen egyszerűen szarul lett összerakva, vagy az alkatrészek felületei nem kompatibilisek egymással :-(
antonov27-03-2017 10:36:04 // 93172
Az csodás lenne, köszönöm!
yani🍀27-03-2017 10:31:00 // 93171
1db még lehet, hogy van valahol, ha időm engedi, este megnézem.
antonov27-03-2017 10:28:16 // 93170
Az ellendarabja kell nekem, ami viszont pont nincs nekik. Ezt törtem el. De még csak egyet, mert leállítottam magam.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.