Forum >> 159
RomeoOne30-03-2017 12:09:50 // 93259
Aki tapasztalt, az tudna segíteni, hogy kerékőr csavart honnan és milyet érdemes rendelni?
WarbiRunner (Gyuri)30-03-2017 11:34:04 // 93258
Alakul a kis autóm :-) A szerelgetések és a próbaút óta felé se néztem, szegény kb úgy is néz ki, belepte a por. De ma volt dolgom mindenfelé, a TD nem volt itthon, hát mentem a 159-cel.
Indításkor szépen indult, nem volt az a pár ütem kihagyás. Egyet sem rántott, sőt feltűnően stabil és sima volt az alapjárat. Mentem ide,mentem oda, és most nem volt az a fura rossz érzésem, hogy városban kellemetlen használni. Olyan simább volt az egész.
Valahogy minden jobban működött. A gázpedál érzékenyebb lett, kevésbé volt busz feeling óvatosan gyorsítani vele. A váltó is finomabban kezelte a gyorítunk-lassítunk városi szenvedést. És végül jó érzéssel szálltam ki, valahogy most érzem azt, hogy minden klappol. Szóval kellemes meglepetés, megérte 3 napig szenvedni vele. :-)
Indításkor szépen indult, nem volt az a pár ütem kihagyás. Egyet sem rántott, sőt feltűnően stabil és sima volt az alapjárat. Mentem ide,mentem oda, és most nem volt az a fura rossz érzésem, hogy városban kellemetlen használni. Olyan simább volt az egész.
Valahogy minden jobban működött. A gázpedál érzékenyebb lett, kevésbé volt busz feeling óvatosan gyorsítani vele. A váltó is finomabban kezelte a gyorítunk-lassítunk városi szenvedést. És végül jó érzéssel szálltam ki, valahogy most érzem azt, hogy minden klappol. Szóval kellemes meglepetés, megérte 3 napig szenvedni vele. :-)
Invisible30-03-2017 11:29:27 // 93256
Jól néz ki! :)
Tocke30-03-2017 11:25:34 // 93255
Köszönöm a válaszokat, akkor futok még pár kört vele.
Lexlutor30-03-2017 11:20:48 // 93254
yani🍀30-03-2017 08:45:50 // 93253
Ez igaz, pajszerrel kell feszegetni, hogy megtalálják. Valószínűleg a felső lengőkar gömbfeje lesz, de azért alaposabban meg kell nézni!
RomeoOne30-03-2017 08:40:52 // 93252
Én úgy tudom, hogy a 159 futóműve van olyan masszív, hogy emelve, kézzel rángatva nem igazán lehet reprodukálni azokat a tüneteket, amit úton produkál.
mezoba30-03-2017 08:32:12 // 93251
Én is le akartam dugóztatni, de DZék mondták hogy 2.0 ánál már kiküszöbölték ezt a betegséget nem potyog be. :)
Tocke30-03-2017 08:26:33 // 93250
Sziasztok Srácok. Két hete hallok egy elég erős koppanó hangot az autó jobb eleje felől. Nem mindig jelentkezik rossz úton sem. Úgy vettem észre, hogy akkor hallani amikor gödörbe megy bele a kerék. Tegnap elvittem futómű átvizsgálásra, össze-vissza rázták, rángatták, de nem találtak semmit. Mi lehet az szerintetek ami esetleg elkerülte a figyelmünket? Köszi a tanácsokat.
Liquid29-03-2017 22:24:48 // 93249
ez teljesen érthető, a tuti az ha nincsenek ott :)
ZoliNix29-03-2017 22:05:45 // 93248
Ahhoz valószínű a szívósort kellene korommentesíteni, ami nem kis meló.
Meg ha elkésel jön a baj.
Én ezek nélkül nyugodtabb vagyok.
Meg ha elkésel jön a baj.
Én ezek nélkül nyugodtabb vagyok.
Liquid29-03-2017 21:59:55 // 93247
én speciel nem a leválást előzném meg, hanem azt hogy megszoruljanak
yani🍀29-03-2017 21:51:54 // 93246
Az igaz, hogy nem nagyon írta senki eddig, hogy megette a motor, de azt nem kevesen, hogy lekötötték vagy kivetették és ledugózták, megelőzve a leválást
ZoliNix29-03-2017 21:50:08 // 93245
Az enyém 2007-es, műanyag ház, fém lapátokkal. (volt fém lapátokkal)
Az se rossz ha az egr sem küldi fel a kormot. :)
Az se rossz ha az egr sem küldi fel a kormot. :)
Liquid29-03-2017 21:48:15 // 93244
leválásról eddig egyszer hallottam csak....
yani🍀29-03-2017 21:43:59 // 93243
Igazából nem egy tökéletes megoldás. Ha jól tudom, de majd megerősítenek vagy cáfolnak tapasztaltabbak, a korai változatok műanyag, a későbbiek fém lapkákkal készültek.
A rossz hír, hogy bármelyik le tud válni. Ha ez megtörténik, talán jobb a műanyag.
Ha a fém leválik tönkreteszi a szelepeket, a dugattyút, a hengerfalát és a turbót is. Nem kis szívás lehet a vége.
A rossz hír, hogy bármelyik le tud válni. Ha ez megtörténik, talán jobb a műanyag.
Ha a fém leválik tönkreteszi a szelepeket, a dugattyút, a hengerfalát és a turbót is. Nem kis szívás lehet a vége.
ZoliNix29-03-2017 21:39:12 // 93242
Szia!
"keress normális szerelőt" !
Szerintem a lapátokat szedesd ki, a tengelyek helyére dugókat kel ragasztani.
A rudazatot leszedve már nem mozgat semmit az állítómotor, csak saját örömére müködik.
Nekem sajnos kettőt beszívott.
Nem kis munka és sok alkatrészcsere összesen 300 ezer lett.
(hajtókarcsapágy, gyűrűk, 2db dugattyú, hengerfej köszörülés....)
Ez a 90 ezer kicsit soknak tűnik.
"keress normális szerelőt" !
Szerintem a lapátokat szedesd ki, a tengelyek helyére dugókat kel ragasztani.
A rudazatot leszedve már nem mozgat semmit az állítómotor, csak saját örömére müködik.
Nekem sajnos kettőt beszívott.
Nem kis munka és sok alkatrészcsere összesen 300 ezer lett.
(hajtókarcsapágy, gyűrűk, 2db dugattyú, hengerfej köszörülés....)
Ez a 90 ezer kicsit soknak tűnik.
Lexlutor29-03-2017 21:16:35 // 93241
Azt nem tudod véletlenül fogy a FL utáni is hajlamos szétesni? Enyémben is van kilométer. Ha jól emlékszem az fém házas, illetve a lapátok jobbak-e benne.
Zolibácsi29-03-2017 21:00:55 // 93240
Így már értem, nekem pont az történt amit leírtál, kivették és ledugozták.
yani🍀29-03-2017 20:16:09 // 93239
Az " agyából kiírni" biztosan nem kell, mert, ha a ha még nem esett szét, akkor elég a motort és a lapkákat mozgató mechanikát szétválasztani. A lapkákat nyitott állásban kell rögzíteni, a motort pedig benne kell hagyni, hagy vezérelje az elektronika. A lapkák pozícióját nem ellenőrzi, csak a motort figyeli..
Szerintem keres normális szerelőt, olyat aki nem akar átvágni!
Szerintem keres normális szerelőt, olyat aki nem akar átvágni!
MkRy199029-03-2017 20:13:24 // 93238
yani🍀29-03-2017 20:07:22 // 93237
Zolibácsi29-03-2017 19:50:57 // 93236
"áramlás korlátozót kell kiiktatni a rendszerből és ez 90e Ft-lesz mert ki kell ütni az agyából is" - Ez milyen áramlás korlátozó?
MkRy199029-03-2017 19:45:20 // 93235
Sziasztok!
Tavaly év vége óta vagyunk boldog tulajdonosai egy 1.9 JTDm 16V motorral szerelt 159-esnek. Eddig csak a kötelező dolgok miatt volt szervizben, meg néhány apróság miatt, de nem volt vele gond. Hétvégén elég hangosan kezdett el kalapálni/zörögni/csörögni és a szervizben megállapították, hogy főtengely szíjtárcsát kell cserélni. Ez a tegnapi napon meg is történt. Az autó édesapámnál volt, aki ma azzal fogadott, hogy még mindig nem olyan szép a hangja mint volt. Nem vagyunk műszaki zsenik, de felnyitottuk az orrát. A szíjtárcsa első ránézésre jó, nem is mocorog úgy mint a csere előtt. A hang forrása után kutakodva lepattintottuk a motorburkoló fedelet és a képen látható látvány fogadott minket.
Minden olajos és a képen látható kis műanyag pöcköket halásztuk ki az olajból. A képeket elküldtük a szerelőnknek is, akit azt mondta, hogy az áramlás korlátozót kell kiiktatni a rendszerből és ez 90e Ft-lesz mert ki kell ütni az agyából is. Azt is mondta, hogy ez típushiba és az A2000-es motorokra jellemző.
Az ilyen megoldások nekem személy szerint nem tetszenek, főleg hogy ezt 2-3 képből sikerült megállapítania. Az lenne a kérdésem, hogy volt-e valakinek már hasonló betegsége, mi volt rá a megoldás?
Válaszaitokat előre is köszönöm! :)
Tavaly év vége óta vagyunk boldog tulajdonosai egy 1.9 JTDm 16V motorral szerelt 159-esnek. Eddig csak a kötelező dolgok miatt volt szervizben, meg néhány apróság miatt, de nem volt vele gond. Hétvégén elég hangosan kezdett el kalapálni/zörögni/csörögni és a szervizben megállapították, hogy főtengely szíjtárcsát kell cserélni. Ez a tegnapi napon meg is történt. Az autó édesapámnál volt, aki ma azzal fogadott, hogy még mindig nem olyan szép a hangja mint volt. Nem vagyunk műszaki zsenik, de felnyitottuk az orrát. A szíjtárcsa első ránézésre jó, nem is mocorog úgy mint a csere előtt. A hang forrása után kutakodva lepattintottuk a motorburkoló fedelet és a képen látható látvány fogadott minket.
Minden olajos és a képen látható kis műanyag pöcköket halásztuk ki az olajból. A képeket elküldtük a szerelőnknek is, akit azt mondta, hogy az áramlás korlátozót kell kiiktatni a rendszerből és ez 90e Ft-lesz mert ki kell ütni az agyából is. Azt is mondta, hogy ez típushiba és az A2000-es motorokra jellemző.
Az ilyen megoldások nekem személy szerint nem tetszenek, főleg hogy ezt 2-3 képből sikerült megállapítania. Az lenne a kérdésem, hogy volt-e valakinek már hasonló betegsége, mi volt rá a megoldás?
Válaszaitokat előre is köszönöm! :)
marci961929-03-2017 19:45:20 // 93234
Köszönöm ! :D
Haddel29-03-2017 18:07:42 // 93233
Én a Motult ajánlanám. Nekem eddig mindig Selenia került bele,kb 7-8000 km után mindig össze-vissza mutatott a kijelzön az olajszintjelző. Most a Motulban majdnem 10e van ,és maximumon áll a müszer szerint.
Invisible29-03-2017 16:27:28 // 93232
Anno Castrol oldalát néztem, ott találtam egy autó márka és típus szerinti keresési lehetőséget, és a Magnatec-et hozta fel ajánlott olajnak. Ezért rendeltem azt, annak ellenére, hogy akkor épp olcsóbb lett volna az EDGE.
Shadin29-03-2017 15:23:00 // 93231
Én azért inkább EDGE-et tennék bele ue. paraméterekkel.
Haddel29-03-2017 15:22:06 // 93230
Hát azért mondom,fura lenne 30e km alatt elkopna.. Na mindegy már,holnap kiderül,mennyi a matek.😃
Chianti29-03-2017 15:19:10 // 93229
Tudjuk hogy Loeb-öt meghazudtoló képességekkel rendelkezel, de azért egy év alatt lehetetlen elfékezni egy garnitúra fékbetétet... Hacsak nem a legpuhább betét+ legkeményebb tárcsa van fent az autón. De még akkor se, mert ahhoz non-stop hegyi utakon és szerpentineken kéne küldeni, ami a csövön kifér... ☺ ☺ ☺
RomeoOne29-03-2017 14:46:40 // 93228
Keréknyomás kérdés: Ha jól tudom, ökölszabály az, hogy +1 coll felniméret növelésnél +0,2 bart tegyünk hozzá a nyomáshoz. Így 2,7-re fújtam körbe a 18-as kerekeket. De msot beleolvasva a kézikönyvbe, míg 17-es kerekekre körbe 2,5-öt ír, addig 18-nál csak előre ír 2,7-et, hátul meghagyja a 2,5-öt. De miért? Akkor gond az, ha én azt is 2,7-re fújom?
Invisible29-03-2017 14:41:44 // 93227
Szia! Nekem első alkalommal Castrol Magnatec 5W-30 C2 olaj került bele. Semmi gondom nem volt vele, így bátran tudom neked is ajánlani, ha nincs kéznél selenia. :)
marci961929-03-2017 14:18:09 // 93226
Sziasztok !
Én Németországban vettem egy 2007 es 1.9 jtdm 16v sportwagont és a szervízkönyv alapján is már nagyon érik az olajcsere meg hát már 2 csík is eltűnt a visszajelzőn.Hazaút előtt le szeretném cserélni az olajat mert elég hosszú az út (1500km) .Segítségeteket szeretném kérni hogy melyik olaj lenne bele a legideálisabb mert ha esetleg a turbó hajlamos lenne enni az olajat akkor az 5w40 közül melyiket válasszam? (A környéken nem kaphato selenia) :(
Előre is köszönöm a segítséget! :)
Én Németországban vettem egy 2007 es 1.9 jtdm 16v sportwagont és a szervízkönyv alapján is már nagyon érik az olajcsere meg hát már 2 csík is eltűnt a visszajelzőn.Hazaút előtt le szeretném cserélni az olajat mert elég hosszú az út (1500km) .Segítségeteket szeretném kérni hogy melyik olaj lenne bele a legideálisabb mert ha esetleg a turbó hajlamos lenne enni az olajat akkor az 5w40 közül melyiket válasszam? (A környéken nem kaphato selenia) :(
Előre is köszönöm a segítséget! :)
Gyapi Ɨ|ѯ29-03-2017 14:04:04 // 93225
Üdv köztünk! :)
Haddel29-03-2017 12:12:11 // 93219
Köszi,de osztrák az auto😃 Csak bosszant ,hogy lehúzásszagot érzek. Tavaly raktuk fel a nagy fékeket,uj betétekkel,fura lenne,ilyen hamar elkopna.
NGC29-03-2017 12:10:06 // 93218
Régóta várok már erre:
Üdv köztetek! :)
Üdv köztetek! :)
redbulz29-03-2017 11:37:46 // 93217
A váltóra figyelj, hogy ne legyen fura, síró hangja egyik fokozatban sem. Ez érvényes az 1.9 jtd-re és a 2.2 jts-re is. A váltójavítás egy dolog, és lehet, hogy előbb utóbb amúgy is bekövetkezik, de hozhatja magával a kuplungozást és a kettőstömegű lendkerék cseréjét is(ez van a 2.2 jts-ben is), ezért tényleg érdemes erre odafigyelni.
Én is abban bízom amúgy amit előttem írtak, hogy ha van is baja azt egyszer meg kell csinálni jól és akkor sokáig jó autó. Én most tartok valahol a közepén a javítani valóknak, egyelőre bizakodok :)
Én is abban bízom amúgy amit előttem írtak, hogy ha van is baja azt egyszer meg kell csinálni jól és akkor sokáig jó autó. Én most tartok valahol a közepén a javítani valóknak, egyelőre bizakodok :)
Coyote29-03-2017 10:03:36 // 93216
Legközelebb szólj, segítek a vizsgában szívesen ;-)
Nálunk a fiúk rendesek és nem reklamálnak :-)
Nálunk a fiúk rendesek és nem reklamálnak :-)
Gyapi Ɨ|ѯ29-03-2017 09:35:57 // 93215
hát ez valóban kiábrándít. Akkor előbb még kutatok, mert 2 hetente dob egy P0011 hibakódot ('A' (szívó) vezérműtengely helyzet - vezérlésidőzítés túl korai vagy rendszer teljesítmény) és itt azt olvastam ez lehet akár olajnyomás probléma is. Inkább megkeresem a pontos okot, ahelyett, hogy 70 ezreket költök feleslegesen.
WarbiRunner (Gyuri)29-03-2017 09:28:42 // 93214
Hasonlóan én is jártam. Vizsgabázist kell váltani. Évekig vittem egy helyre, soha nem volt gond. Aztán szervizt nyitottak, és meredek hanyatlás jött. Találtak azok mindent, majd felajánlották, hogy megjavítják. Na persze...
És onnantól ha nem ott javíttattam, nyilván szívattak. A legutolsó eset betette a kaput. A teljesen rendben lévő autómat odavittem , erre megjelent egy NKH-s furgon egy szigorú fejű emberrel. 40p múlva visszakaptam az autót, hogy kopog a kormányösszekötő, repedtek a fékcsövek és kormol (??). A szerelőmmel nagyítóval néztük át a fékcsöveket, de semmi. Csak azért lecseréltük, hogy bele ne kössenek megint. A kormányösszekötő lógást nem sikerült előidéznünk, szerintem azóta sem volt cserélve (4 éve?). A kormolás valami 1.1 volt 4500-nál, ami tudtommal határértéken belüli. Na írtam egy programot ami 3500-nál elvette a kakaót. Kormoltassák ahogy akarják.
És mikor visszavittem az autót, megint belekötöttek a fékcsövekbe (hogy ja a hátsót is cserélni kellett volna ám!) és szarok a lengőkarok. Kellett neki 2 rugó zsebbe. Na büdös életben nem is megyek oda többet... Ami vicc, hogy a katalizátor hiánya nem tűnt fel sem az NKH-snak, sem az ottaniaknak.
Azóta egy másik helyre szoktam át. A szerelőm átnézi az autót, odaszól, én odaviszem, levizsgázik, megdícsérik, hogy de szép kis autó és hazajövök. :-)
És onnantól ha nem ott javíttattam, nyilván szívattak. A legutolsó eset betette a kaput. A teljesen rendben lévő autómat odavittem , erre megjelent egy NKH-s furgon egy szigorú fejű emberrel. 40p múlva visszakaptam az autót, hogy kopog a kormányösszekötő, repedtek a fékcsövek és kormol (??). A szerelőmmel nagyítóval néztük át a fékcsöveket, de semmi. Csak azért lecseréltük, hogy bele ne kössenek megint. A kormányösszekötő lógást nem sikerült előidéznünk, szerintem azóta sem volt cserélve (4 éve?). A kormolás valami 1.1 volt 4500-nál, ami tudtommal határértéken belüli. Na írtam egy programot ami 3500-nál elvette a kakaót. Kormoltassák ahogy akarják.
És mikor visszavittem az autót, megint belekötöttek a fékcsövekbe (hogy ja a hátsót is cserélni kellett volna ám!) és szarok a lengőkarok. Kellett neki 2 rugó zsebbe. Na büdös életben nem is megyek oda többet... Ami vicc, hogy a katalizátor hiánya nem tűnt fel sem az NKH-snak, sem az ottaniaknak.
Azóta egy másik helyre szoktam át. A szerelőm átnézi az autót, odaszól, én odaviszem, levizsgázik, megdícsérik, hogy de szép kis autó és hazajövök. :-)
Smith29-03-2017 09:11:59 // 93213
Én már az utolsó 3 műszakim óta nem bízom senkire, magam viszem. Előtte mindig leadtam szerelőmnek és intézte. Mindig kellett cserélni valami csipcsup cuccot. Az tette be a kaput, hogy elvitte előzetesre ahol mondták, hogy cseréljünk alsó lengőkart, aztán rendben lesz. Erre mikor kész lett, vitte élesben, mondták, hogy nem jó mert LED a helyzetjelző... Hiába arcoskodtam, hogy ott volt előzetesen, mi a szart néztek rajta akkor ha minden rendben volt? De ott szétszedik kicserélik. Persze, xenonos 166-ban... Max. szétb*sszák nekem. Úgyhogy érte mentem, este tök sötétben csere otthon, másnap vissza. Ne ettől megkímélem inkább magam, elviszem, az előzetes ingyenes, és ha kell valami addigra megoldódik, és én tuti nem hagyom magam elhajtani, ha egyszer azt mondják minden OK, akkor a véglegesen is legyen az :) Vagy ha ott mégsem, akkor az a minimum hogy szemet hunynak :)
Liquid28-03-2017 22:22:04 // 93212
Elvben még megvan neki, valamelyik videoban láttam is, bár már az is pár hónapja volt.
Haddel28-03-2017 22:11:11 // 93211
Hétfön ott hagytam Bocinatort a szerelönél ,aki a céges autókat is csinálja ,hogy rakjon rá müszakit. Én ugy voltam vele ,hogy minden fasza a kocsin ,szeptemberben csont nélkül teljesítette a müszaki különbözeti vizsgát. Erre ma hív a srác ,hogy elöl fékbetétet kell cserélni ,meg vmi futóműalkatrészt ,azt nem értettem pontosan mit.
A fékbetéten nagyon csodálkozom ,de majd csütörtökön megmondom ,mutassa meg a cuccokat amit kiszerelt.
Jövöre tuti ugy fogom csináltatni ,hogy bemegyek az autóklubhoz,nézzék át ,ha vmi nem jó azt inkább én megrendelem ,kicserélem ,aztán mehet vizsgázni.
A fékbetéten nagyon csodálkozom ,de majd csütörtökön megmondom ,mutassa meg a cuccokat amit kiszerelt.
Jövöre tuti ugy fogom csináltatni ,hogy bemegyek az autóklubhoz,nézzék át ,ha vmi nem jó azt inkább én megrendelem ,kicserélem ,aztán mehet vizsgázni.
Haddel28-03-2017 22:03:26 // 93210
Oh ,köszi! Ettől féltem..
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
571
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?