Forum >> 159

Piritu - 1.000.00002-06-2017 07:11:37 // 95474
Anno a 147-el úgy hozta a sors, hogy Reidl-ben cseréltem kuplungot. Aztán hazajöttem és kértem egy árajánlatot a Riegler-től is erre a munkára. Szinte ezer Ft-ra ugyan az az összeg szerepelt rajta, mind amit kint fizettem. Amennyivel olcsóbb volt a munkadíj, annyival több volt a kuplung ára. Ennyi...
Erhard 242 (Pure Energy)02-06-2017 06:36:57 // 95473
Annyiért itthon egy motorgenerál is belefèr még :)))
Bushmaster01-06-2017 22:42:17 // 95472
Azzal azért én se csutakolnam át :)) bár az életem első kocsija egy kis polák volt de azon már szinte repedezett a festék én szilikonnal töröltem át patika lett az is ,míg nem mentem vele egy kört. Utána a város összes pora raragadt :)))
Esetleg kersess valami autofenyezessel foglalkozó üzletet ott tudsz venni tuti pasztat biztos. Kézi illetve gépi polirhoz.
Most szabin leszek a héten úgyhogy ha lesz időm nekem is kell csinálnom egy polirt mert a rohadt nyest mikozben az antennát dézsmalta szépen megkaristolta a gépháztetot. Azt hiszem meg tomkodom az antennát egy kis patkanynak való finomsaggal
Liquid01-06-2017 22:30:16 // 95471
ja neem, nem a "pedálerő" miatt, valahogy a combom nem találja a helyét
Liquid01-06-2017 22:29:25 // 95470
tisztában vagyok vele, nem véletlenül írtam :)
ivarro01-06-2017 22:25:14 // 95469
Rohadt drága... 1.700 euró lenne a vezérlés és olajcsere. Még most is elgyengülök ahogy leírom...
WarbiRunner (Gyuri)01-06-2017 22:12:33 // 95468
Ez az érzés is megvolt, kizárólag a Fabiaban. Meg kellett állnom félúton Budapestig, mert begörcsölt a vádlim. Aki azt a puha pedált odatervezte.. ááá te jó ég :-S Annál már csak a futóműve volt borzasztóbb. Jajj de nem szerettem azt az autót.
WarbiRunner (Gyuri)01-06-2017 22:08:30 // 95467
Aha... nekem pont az az érzésem, hogy ezt valaki alaposan lepasztázta előttem. Én már a zöldnél megtanultam, hogy egy Prevent pasztázás után szép, aztán meg az a zsíros maszatos réteg alig akar elkopni róla. Ott legutóbb a TD-nél a filléres neppertrükk bevált, WD-40-nel áttöröltem egy sima vödörből 15p-es mosás után, eszméletlen gyönyörű lett. Eltűntek a hajszálkarcok, nem volt vízkőfolt, fényesen csillogott. Egy 21 éves fellelt állapotú autónál ez okés. De lehet nem esnék neki a 159-nek is WD-40-nel... :-)
Liquid01-06-2017 22:04:40 // 95466
Milyen egy dereka van kendnek? :)
Nekem a jobb lábam tud "elfáradni", de ez más autóban is megvan, szóval valószínűleg az én lábam erroros :)
WarbiRunner (Gyuri)01-06-2017 22:00:29 // 95465
Csak ebben a fogorvosi székben fáj :-D Soha nem voltam derékfájós, egy elfeslett konyhaszéken ülök amikor számítógépen dolgozok. Soha semmi bajom nem volt még az Astra bicskában beeső ülésében sem, a Focusban sem, semmiben. Tavaly ilyenkor Starachowicét megjártuk egyik nap oda, másik nap vissza. 2x8 és fél órás út. Semmi baja nem volt a derekamnak.
A 159-ben is találtam egy fekvős pozíciót, ahol nem öli meg a derekam, de húú mit kaptam én azért a skacoktól :-D Egy felelőtlen tömeggyilkos vagyok, már tudom :-) Egy kanyart nem lehet így bevenni és fékezni sem lehet így. Szerencse, hogy az a szájbalökött M3-mas olyan rém egyenes és az a néhány autós aki arra lézeng, érzi hogy baj van és lehúzódik :-DD
Bushmaster01-06-2017 21:59:21 // 95464
Nekem egyszer azt mondta egy fényező, hogy a fekete az egyik legkenyesebb szín ,mind festés előkészítés mind polir szempontjából. Minden apró sérülést kiemel.
A polírozást is másként kell csinálni. Nem mindegy mivel csinálja az ember mert ha nem a megfelelő pasztat használja akkor olyan opálos vagy zsíros maszatos felületet ad. Szerintem vidd valami szakihoz ,de van itt valaki aki fényező talán Sanyijtd ő lehet tud valami okosságot.
Liquid01-06-2017 21:52:11 // 95463
Gondolom nem véletlenül nem akarod Ausztriában márkaszervizeltetni :D
Liquid01-06-2017 21:51:25 // 95462
Piritu-t kérdezd, de szerintem mindent elmond az, hogy a gar lejárta után Csörihez vitte Ő is :)
Nem feltétlenül nagyon rossz, csak van sokkal jobb is...
Erhard 242 (Pure Energy)01-06-2017 21:50:57 // 95461
igen rád van méretezve :D
Erhard 242 (Pure Energy)01-06-2017 21:50:17 // 95460
hopp nem ide oda :DDD pedig még nem is ittam na bontok egy sört :P
Erhard 242 (Pure Energy)01-06-2017 21:49:27 // 95459
NSU TT ... bakker pont Te akinek az 5 fajta beállítási lehetőség mellett is fáj a dereka :DDD
ivarro01-06-2017 21:47:51 // 95458
Annyira rossz Magyarországon a hivatalos szerviz? Például az Autófórum Riegler milyen? Van valakinek valamilyen tapasztalata?
Haddel01-06-2017 21:36:43 // 95457
Felejtsd el a hivatalos szervizeket,vidd el Csörihez. Csörgő autószerviz Várpalota.Győrtől csak egy köpésre van ,ráadásul egy fasza,élvezetes út vezet oda (82.főút)
RomeoOne01-06-2017 21:28:35 // 95456
Biztos, hogy nem akkora emberekre tervezték, mint te vagy :D Én lehet, hogy jól elférnék benne :D
WarbiRunner (Gyuri)01-06-2017 21:26:39 // 95455
Nekem régen nagy vágyam volt egy NSU RO80. Igazából a mai napig elfogadnám. Nem tudnám megindokolni miért. Annyira khm.. különc járgány, hogy kéne :-) Gondolom Prinz-t vezettél? Azért irigy vagyok kicsit :-)
WarbiRunner (Gyuri)01-06-2017 21:20:14 // 95454
A lakktisztító gyurmához is ablaktisztítót ajánlanak előnedvesíteni, gondolom biztonságos. 5% felületaktív anyag, mint a tisztítószerek nagy többsége. Semmi sav vagy lúg.
Erhard 242 (Pure Energy)01-06-2017 21:12:27 // 95453
ma vezettem egy NSU-t, bakker mennyit változott az autózás 50 év alatt :DDD a kb 1cm átmérőjű kormányt hogyan tudták megmarkolni, a váltónál megtalálni az egyest eléggé barkóba játék a fék is elég harmatos ...
RomeoOne01-06-2017 20:48:52 // 95452
Sztem az ablaktisztító egyáltalán nem ajánlott a kocsi fényezésére. Az üvegre bármi rámehet, mert az mindent kibír, savat, lúgot, stb. De ha azt a fényezésre teszed... Annak szerintem nem lesz jó vége.
Erhard 242 (Pure Energy)01-06-2017 20:28:37 // 95451
így van a kopó alkatrészek benne vannak a pakliban azokra legalább félre kell rakni az autó árának 10-20%-át
Zselé01-06-2017 19:20:29 // 95450
Igény kérdése, van aki eljár nyiszogó szilentekkel meg dörömbölő lendkerékkel is... De Zolibácsi költségei tényeg nem extrák.

A lényeg: a 156 és a 159 esetében is egy újonnan 8-10 milliós autót veszel meg, a hozzá kapcsolódó igényes műszaki megoldásokkal és szervizigénnyel.

Azért olcsóbb használtan, mert ezzel áraztad be az extra kockázatot ami a korából fakad. Ez a kockázat a kopó alkatrészek időszakos cseréjét is jelentheti, nem feltétlen meghibásodás.

Én pl. tudom, hogy a télen 167 ezerrel vett 6 éves autóm, melybe most 186 ezer van, hamarosan vezérlés, turbó, kettőstömegű és kuplung, valamint futómű problémákkal fog találkozni, és a fékbetétek, meg olajak cseréjével mindez 6-700 ezer Ft lesz. De ezek nem hibák, ez karbantartás.
WarbiRunner (Gyuri)01-06-2017 19:05:07 // 95449
Leöblítettem az autót, mert már nagyon koszos volt. Nekem az a gyanúm, hogy valami viasz réteg, vagy nem tudom én mi lehet ezen, amitől örökké mázgásnak és hologramosnak tűnik. Van valami spéci szer, amivel le lehet tisztítani a lakkot mindenféle viaszrétegtől?
Egy gyors mosás után a teteje annyira ronda, hogy elképesztő. Ablaktisztítót fújtam rá és egy puha tiszta ronggyal egy területet megpróbáltam letakarítani, ahogyan az ablakot, körkörös mozdulatokkal. Na így az a fehéres kiválás először csíkokba rendeződött, majd további törölgetésre fényes hologramos lett a felület. A törlő kendő pedig zöld lett, valamit felszedett ami zöld. Végig olyan érzés, mintha egy rajta lévő réteget kennék ide oda, de az lejönni nem igazán akar.
Vagy vigyem valami profi helyre, ahol letisztítják?
Smith01-06-2017 18:52:30 // 95448
Nincs ilyen pöpec hőmérőm, de kiváncsi lennék én is, mit mutat a cucc. Milyen hőmérő ez? Bár ha vennék, akkor meg nem tudom mire használhatnám még ezen kívül :)
Chianti01-06-2017 18:34:32 // 95447
Ez most hogy került fel kétszer???
Chianti01-06-2017 18:32:49 // 95446
Ennyiért (ill. ennél kevesebbért semmiképpen) talán még az enyémet is odaadnám, de ez már osztrák rendszámos...
Chianti01-06-2017 18:32:49 // 95445
Ennyiért (ill. ennél kevesebbért semmiképpen) talán még az enyémet is odaadnám, de ez már osztrák rendszámos...
WarbiRunner (Gyuri)01-06-2017 16:28:55 // 95444
Elsősorban kiírni kell. Csak feltűnt, hogy beindítás után kiírva is csökken a mért levegőmennyiség. Úgyhogy tegnap még gyártottam hozzá egy falazó lemezt. Lehet egyébként rendelni ilyen lemezt eBay-ről, vagy ha Mankyval vagy Föckössel íratod ki programból, nekik van falazó lemez is hozzá.
Morfiusz Cédula01-06-2017 16:02:33 // 95443
Mit csináltál vele? Elég lefalazni, vagy ki is kell írni?
Morfiusz Cédula01-06-2017 16:00:36 // 95442
Ahogy az előttem szólók írták, a bluetooth-os praktikusabb, nekem is olyan van.
Az AlfaOBD demó verziót le tudod tölteni ingyen a Google Play áruházból, ezzel már a lenti paramétereket tudod monitorozni. A full verzió, ami többet is tud, fizetős.
Smith01-06-2017 15:40:51 // 95441
Na ez nem is tűnik rossz vételnek!
WarbiRunner (Gyuri)01-06-2017 15:16:36 // 95440
Most nézem, eladó a hajdani FAM-os tesztautó, amivel megjártuk a Zemplént. Ez tehet róla, hogy most TI-m van :-)

WarbiRunner (Gyuri)01-06-2017 15:10:25 // 95439
500e-nél a 146-ra többet költöttem a 9 év alatt . Lényegesen. Ha csak a javítást nézzük is: Vezérlés cserék, 15 olajcsere, 3 fékgenerál, két kuplungozás és még sorolhatnám az apróbb kopó alkatrészek rendszeres cseréjét. Pedig az nem volt egy nyűgös autó, csak használtam rendesen. Mennyi km-t mész évente?

Egyébként a hahu-n 1.7-től kínálják a kritériumaidnak megfelelő autót. Nagy részük automata, amivel addig nincs is gond, amíg nem tekernek sokat az órán. Egy 400e-t futott autónál fájdalmas meglepetést tartogathat egy automata váltó.
2.2 körül kezdődnek kb amiket én el is indulnék megnézni, de az is látható, hogy nem igazán bőséges a kínálat.
Tocke01-06-2017 14:54:26 // 95438
Na igen, az enyém az egyszerűbb felépítésű 8V, Többszörösen leellenőrzött 150ekm-rel vettem szeptemberben, nem kötelező szervíz jellegű kiadásaim eddig meghaladták a 100eHUF-ot, és még kopog a jobb első-felső lengőkarom, valszeg egy váltófelújítás is befigyel és szépen lassan elkezd koppanni a kettőstömegű. Ez barátok között, saját szereléssel is cirka 350-400 ezer.
csokagm01-06-2017 14:21:11 // 95437
Az nem is nagyon van 2 millió alatt.
RomeoOne01-06-2017 14:15:30 // 95436
2.0 miért nem játszik?
Liquid01-06-2017 13:56:10 // 95435
Azt azért vedd figyelembe, hogy egy 159-ben lévő dízelmotor némileg "sérülékenyebb"
és komplikáltabb mint a régebbi JTD-k, és a 159 alkatrészárai is egy nagyságrenddel magasabbak a 156-énál, szóval Zolibácsi esete egyáltalán nem extra, és nem elrettentő.
ivarro01-06-2017 13:55:23 // 95434
Tudom, hogy lesz baja, de tudomásom szerint jelenleg nincs. A nyáron elég sok kilométer lesz belepakolva és ezért szeretnék vezérlést cserélni, meg a kötelezőket. Ausztriában olyan árajánlatot tettek nekem erre, hogy konkrétan elgyengültem...
sty01-06-2017 13:16:46 // 95433
Ahogy írtam,igen tudom lutri.Vannak elrettentő példák pl.a tied de jókat is ki lehet fogni. Én pl az 56-ra 8 év alatt összesen nem költöttem 500 ezret javításra pedig az már most 14 éves.Ezt mondom úgy hogy kuplung és kettöstömegüt cseréltünk rajta ami közel 200 volt
droberto01-06-2017 12:55:56 // 95432
Tegnap unatkoztam. :)

T külső: 32°C

Min T:


Max T:


Nálatok mennyi ez?

Az az igazság, hogy néha indulás után van egy kis nyikorgó hang, ami megszűnik, ha megnyomom a hópihe gombot. :)
Liquid01-06-2017 12:44:03 // 95431
Ilyet nem tudok javasolni, sokkal jobban jársz ha elmész egy független specialistához.
Egyrészt sokkal olcsóbb lesz, másrészt szakértelem is több van mint a hivatalos szervízben. Az hogy mivel dolgozik, megegyezés kérdése.
Zolibácsi01-06-2017 12:39:41 // 95430
Szamits ra hogy egy fel millio egy even belul meg ramegy az eszre nem vett de cserelendo alkatreszek miatt.
Irom hogy mit csinaltattam most:
Generator felujitas 60000
Elso futomu plusz fek csere kb 230000
Szervo szivattyu kicsit engedi az olajat 20000 bontva
Vizsga plusz munkadij
Nem is gondolna az ember es pikk pakk beleszalad az ember egy ilyenbe.
Tavaly 370000 ment bele csak kotelezo dolgok cserejebe. Vezerles csere ,egr dpf szivosor lapkak offolasa chip meg ezmegaz.
10 eves autorol beszelunk ezeknel mar siman kijohet barmi ami eddig nem
ivarro01-06-2017 12:24:36 // 95429
Üdv minden kedves Alfásnak! Új vagyok az oldalon, és talvaly októbertől 159 tulaj. Egy nagyon keveset futott 1.8 TBI-t sikerült megvásárolni. Az lenne a kérdésem, hogy Ausztria határa mentén, tehát Győr, Sopron környékén melyik hivatalos Alfa szervízt ajánljátok? Csak 50.000 kilométert futott az autó, de mivel 2010-es ezért vezérlést szeretnék cserélni. Csak hivatalos Alfa szervíz érdekel amelyik csak gyári alkatrészekkel dolgozik. Várom javaslataitokat.
WarbiRunner (Gyuri)01-06-2017 12:21:46 // 95428
Azt nem mondtátok, hogy EKKORA különbség van egérrel és egér nélkül. Rá sem ismerek a gépre. Van gázreakciója, finoman reagál, észrevétlenül vált. Eddig egy nagyon gyengén érezni lehetett, hogy váltáskor lök egy picit. Most semmi, vaj puha.
sty01-06-2017 12:20:39 // 95427
Hát egy autó választás sehogy nem egyszerű és mindig lutri.Ennyi a keret ebből próbálom a legjobbat kihozni
Liquid01-06-2017 12:01:43 // 95426
hát az nem lesz egyszerű :)
Konkrétan a HAHU-n 2db 2.4-es van 2008-tól, 2 misi alatt.
1.9-ből talán már kaphatsz ennyiért értelmeset.
Gyapi Ɨ|ѯ01-06-2017 11:34:56 // 95425
én bőröztettem, blog
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.