Ahogy én látom, volt az európai iparnak egy fénykora, amikor tényleg jó és jó minőségű termékeket készítettek. Németország és Észak-Olaszország komoly ipari kultúrával rendelkezik. De Európa többi országában, itthon is vannak iparágak, ahol komoly tudás és tapasztalat... volt. Most azon igyekszik a globalizálódó világ, hogy szabaduljunk már meg végre a régi, még működő, minőségi dolgainktól és szokjuk már végre meg a hulladék minőséget. Igaz ez az autókra és minden más használati tárgyra is. Eldobható vackokat, átgondolatlan félkész termékeket látok mindenhol. Nem cél a tartósság, nem cél az igazi minőségi színvonal, a biznisznek pörögni kell. A vásárlónak meg elég a sok csilli-villi csicsa, meg a tapi képernyő, mert attól aztán feltétlenül minden jó..
Termeljük a szemetet.
Ha a környezetvédelem számítana, akkor azt támogatnák, ha valaki minőségi használt termékeket vesz, használt autót tart fenn, régi épületet újít fel stb. És a gyárakat sem EU normákra, hanem egyszerű, hosszú távon fenntartható, esetleg felújítható, újrahasznosítható temékekre ösztönöznék. Én ebben inkább hiszek, mint abban ami most megy.
Forum >> 159
WarbiRunner (Gyuri)14-08-2017 17:03:54 // 97949
Zsolt15514-08-2017 16:32:07 // 97948
Én is kipróbálnám, nem arról van szó. :-))
RomeoOne14-08-2017 16:18:29 // 97947
Ha lenne annyi pénzem, inkább Giulia QV-t vennék, de azért látom azt, hogy lehetne mókázni egy Tesla S P100D-vel is. Ha már csak azt nézzük, hogy milyen alacsonyan van a súlypontja a padlóban lévő akksik miatt... Nem fog megbillenni kanyarban :)
Zsolt15514-08-2017 16:02:50 // 97946
"... Villanyautó lesz, mert üzleti érdek kidobatni velünk a régit, gyötörni a lelkiismeretünket vele, hogy aztán jó fogyasztóként beálljunk a sorba az új villanydodzsemekért. És elhisszük. ..."
Igen, mert azért sokkolják (pl.dízelüzemű autókkal) az embereket, hogy folyamatosan költsék a pénzüket.
Az Euro normákkal is csak az a "baj", hogy mire kiforrná magát valamelyik kategória a napi használat során is, addigra már legalább eggyel előrébb jár az előírás. Így nagyon szoftveres csalások okain sem érdemes annyira csodálkozni.
Ha valóban fontos lenne a környezetvédelem, akkor például nem a "villanykamionokon" kellene gondolkozni, hanem a kombinált árufuvarozás során (RO-LA) vasútra rakni az áruk döntő többségét és úgy szállítani. Arra kevesebb fejlesztési pénzt kellene költeni, mert az már lényegében megvan. Főleg úgy, hogy a vasúti közlekedésben a villamosvontatás a legelterjedtebb.
De ugye az útdíjakból nem kevés pénz jön be a költségvetésekbe, amiről persze nem akar senki lemondani.
Másik, hogy ilyenkor annyira nem "alergiásak" az EU-ban a gyerekmunkára.
Igen, mert azért sokkolják (pl.dízelüzemű autókkal) az embereket, hogy folyamatosan költsék a pénzüket.
Az Euro normákkal is csak az a "baj", hogy mire kiforrná magát valamelyik kategória a napi használat során is, addigra már legalább eggyel előrébb jár az előírás. Így nagyon szoftveres csalások okain sem érdemes annyira csodálkozni.
Ha valóban fontos lenne a környezetvédelem, akkor például nem a "villanykamionokon" kellene gondolkozni, hanem a kombinált árufuvarozás során (RO-LA) vasútra rakni az áruk döntő többségét és úgy szállítani. Arra kevesebb fejlesztési pénzt kellene költeni, mert az már lényegében megvan. Főleg úgy, hogy a vasúti közlekedésben a villamosvontatás a legelterjedtebb.
De ugye az útdíjakból nem kevés pénz jön be a költségvetésekbe, amiről persze nem akar senki lemondani.
Másik, hogy ilyenkor annyira nem "alergiásak" az EU-ban a gyerekmunkára.
RomeoOne14-08-2017 15:27:03 // 97945
Ami valószínűleg fontláb. Az kb. 515 Nm. De ha összehasonlítod a kb. ugyanakkora teljesítményű Ferrari F12-ével, akkor azért látszik, hogy miért nyerik a hagyományos sportautók a 400 feletti távot: link
antonov14-08-2017 15:15:59 // 97944
Nem húz annyira... 380-nál ér véget a görbe. : )
Erhard 242 (Pure Energy)14-08-2017 14:59:48 // 97943
persze mivel a fölött eléggé szopja az akkut ...nyugger autó :DDD
Liquid14-08-2017 14:58:21 // 97942
érdekes módon eddig az összes Tesla amit láttam az autópályán 100-zal poroszkált
Erhard 242 (Pure Energy)14-08-2017 14:52:30 // 97941
klímával ebben a melegben előzésekkel vissza felé szfváron megállna, mint a szög a matíz is megy 150-nel csak nem 180km-et ha nem 500-at :DDDD na ez a vicc...
RomeoOne14-08-2017 14:51:45 // 97940
Ha jól tudom, ezekben nincs sebváltó, gyakorlatilag egysebességesek. Ebből a nyomatékgörbéből tehát következik, hogy nagyobb sebességnél miért nem húz annyira, mint az elején. Lehet, hogy mondjuk 2 vagy 3 fokozattal lehetne ezen optimalizálni. Bár ez hétköznapi felhasználását nem segítené, cserébe jó drága lenne :D
Liquid14-08-2017 14:42:17 // 97939
http://totalcar.hu/egester/2017/06/15/egester_258/
kb. 50 percnél van
Na jó nyilván féldöglötten is alkalmas közlekedésre, de nagyot gyorsulni csak 400-on tud, és nagyon nem a végtelenségig.
kb. 50 percnél van
Na jó nyilván féldöglötten is alkalmas közlekedésre, de nagyot gyorsulni csak 400-on tud, és nagyon nem a végtelenségig.
RomeoOne14-08-2017 14:40:14 // 97938
Nem hallottam, de ha van linked, kíváncsi vagyok.
RomeoOne14-08-2017 14:39:15 // 97937
Nagyon ne vegyél rá mérget. 165 km/h-s átlag mellett elmegy több, mint 180 km-t. Ha csak nem Újpestről indul a menet, akkor a Teslás már Fehérvárnál a szembe sávból integetne a Matiznak :D
Liquid14-08-2017 14:36:52 // 97936
Hallottad az Égésteret? Csak 400m-en király, 1600-on már nem annyira.
Viszont ha mégegyszer megküldöd ott már elfogy.
Tehát pár menet után már az 1.4TS is leverné :)
Viszont ha mégegyszer megküldöd ott már elfogy.
Tehát pár menet után már az 1.4TS is leverné :)
Erhard 242 (Pure Energy)14-08-2017 14:26:50 // 97935
én inkább lenyomnék vele egy BP-Siófok versenyt oda-vissza akár matizzal is ott hagyom a fos Teslat :DDDDDD
RomeoOne14-08-2017 14:20:45 // 97934
A BMW i3 az b.zis, a Tesla S viszont más liga. Jót lehetne vele szórakozni KUL-on, állva hagyna mindenkit :D Ott végig rendelkezésre áll az a brutál nyomaték, nem fordulatszám függő. Nem hiába villany a tehervonatokban sem :D
Liquid14-08-2017 14:19:21 // 97933
na ebben is egyetértünk :)
Erhard 242 (Pure Energy)14-08-2017 14:10:09 // 97932
egy Stelvio nem rossz első autónak a Teslat meghagyom a bziknak :DDDD
Dömpi (il dottore)14-08-2017 14:09:00 // 97931
Helyreállt a rend, meg sem látszik a javítás😁
RomeoOne14-08-2017 14:01:02 // 97930
Jó az második autónak. Amúgy egy Tesla S még első autónak sem rossz, ha nem a horvát tengerpartra akar menni vele az ember.
Erhard 242 (Pure Energy)14-08-2017 13:41:40 // 97929
már aki elhiszi :))) ezzel a technológiával én nem hiszek benne... vicc az egész
Zolibácsi14-08-2017 12:48:53 // 97928
Igazabol Ő csak 600 km-t ment vele. Nagykata 2x, Eger, Recsk aztan haza. Szoval a masik 400-at én tettem bele varosban.... Ezt talan meg szepiti a tortenetet. :)
WarbiRunner (Gyuri)14-08-2017 12:16:16 // 97927
Nem az áramtermeléssel van gond. Az akksikkal. Például... Ennyit a villanyautózásról és a fényes szép bárányfelhős jövőről. Villanyautó lesz, mert üzleti érdek kidobatni velünk a régit, gyötörni a lelkiismeretünket vele, hogy aztán jó fogyasztóként beálljunk a sorba az új villanydodzsemekért. És elhisszük.
RomeoOne14-08-2017 12:08:46 // 97926
Igen, szomorú tény, hogy annak idején a politikai játszmák miatt tönkretettek egy szakmailag indokolt beruházást. Bár a szlovákok így is megépítették a saját részüket, elterelték maguknak a Dunát. Így most akkor adnak vizet, amikor ők akarnak, ha így tartja úri kedvük megindítják a hullámot, ha úgy, akkor elzárják és nincs beleszólásunk. Az áramból is ők kaszálnak amit ott termelnek. Ha a nagymarosi vízlépcső is megépül, akkor ki lett volna egyensúlyozva a dolog, akkor együtt irányítunk és közös az áramtermelés haszna is. Persze mi felrúgtuk a megállapodást és még mi mentünk hőbörögni a nemzetközi bíróságra, ahol úgy kiröhögtek, mint annak a rendje. "Felrúgtátok a szerződést, és még ti vagytok felháborodva? Na húzzatok innen a p.csába" Az osztrákoknak is fizethettünk egy nagy rakás pénzt, amiért elmaradt a munka, amire szerződésük volt. Leültetném jó időre azokat, akik ennek politikai felelősei voltak. Bár nem csoda, ha nem várható változás, mert azok vannak hatalomban, akik ezt akkor elintézték.
Liquid14-08-2017 11:58:14 // 97925
a Dunára már megpróbáltak duzzasztót építeni, nem jött össze :)
RomeoOne14-08-2017 11:56:54 // 97924
Paks2 CO2 mentes, meg építeni kéne a Dunára néhány duzzasztót, párszáz megawatt villany azokból is kijönne. Egy SZET kéne még Magyarországra és akkor már tényleg egész zöld lenne az a villanyautózás. Éjszaka sem lenne gond az áramtermeléssel :)
yani🍀14-08-2017 11:51:47 // 97923
Én sem tartom autónak. Én elhiszem, hogy műszakilag rendben van, de ilyen formatervet nem engednék forgalomba hozni. Alapvetően a hibrid filozófiájával sem értek egyet.
Volt néhány éve egy teszt Top gear-ben, ahol egy zárt pályán hasonlították össze egy M3-al a fogyasztást. A Prius ment elől, utána az M3. Előzni nem lehetett , így az jött ki, hogy a Prius vagy 3 literrel többet evett. Ha már villany, akkor inkább valami tisztán elektromos. Mondjuk ezzel meg az a baj, hogy azt az áramot is meg kell valahol termelni, így nem az utcán füstölik el, hanem máshol, de nagyobb mennyiségben. A hálózat pedig biztosan nem bírná, ha este otthon tankolna mindenki. Az akkuk megsemmisítése pedig jóval károsabb a környezetre, mint a belsőégésű motorok működése, csak ezt már nem hangoztatják a zöld agyúak.
Volt néhány éve egy teszt Top gear-ben, ahol egy zárt pályán hasonlították össze egy M3-al a fogyasztást. A Prius ment elől, utána az M3. Előzni nem lehetett , így az jött ki, hogy a Prius vagy 3 literrel többet evett. Ha már villany, akkor inkább valami tisztán elektromos. Mondjuk ezzel meg az a baj, hogy azt az áramot is meg kell valahol termelni, így nem az utcán füstölik el, hanem máshol, de nagyobb mennyiségben. A hálózat pedig biztosan nem bírná, ha este otthon tankolna mindenki. Az akkuk megsemmisítése pedig jóval károsabb a környezetre, mint a belsőégésű motorok működése, csak ezt már nem hangoztatják a zöld agyúak.
RomeoOne14-08-2017 10:43:11 // 97921
És hova furikázgat nélküled az asszony, hogy egy ezrest belevág egy hétvége alatt? :D
Smith14-08-2017 10:42:47 // 97920
Alfát Toyotára? Húúú az kemény.
A szemedet biztos nem fogod legeltetni rajta... Örülsz majd, ha nem látod :)
(magánvélemény, ha valakinek mégis tetszik, lelke rajta, de az a prius, az broááááf :) )
A szemedet biztos nem fogod legeltetni rajta... Örülsz majd, ha nem látod :)
(magánvélemény, ha valakinek mégis tetszik, lelke rajta, de az a prius, az broááááf :) )
RomeoOne14-08-2017 10:42:30 // 97919
Akkor nem a 2.4 fogyaszt sokat, csak mindenkinek ólomlába van itt :D
Zolibácsi14-08-2017 09:31:07 // 97918
Hardy14-08-2017 08:45:30 // 97917
Angelo Bianco14-08-2017 08:30:41 // 97916
Ok. Köszönöm. Megpróbálom ezt a variációt!
Liquid13-08-2017 21:55:33 // 97915
A belvárosba semmi se való :) Jobban mondva attól függ merre és mennyit mozogsz onnan kiindulva. Az tény hogy dízel nem annyira jó rövid városi utakra, de azért a Priust még átgondolnám a helyedben. Előbb vennék egy bármely sima szívó benzinest mint egy bégető Toyotát...
Ettől eltekintve szomorú vagyok, hogy Alfátlan leszel és sok szerencsét az utódhoz!
Ettől eltekintve szomorú vagyok, hogy Alfátlan leszel és sok szerencsét az utódhoz!
KollerT13-08-2017 20:59:24 // 97914



Sziasztok, Eladó lett szeretett Alfám, mert a belvárosba költöztem.
Eladő lesz szeretett Alfám.
2008/08 (Faceliftes műszerfal.)
181000km, szervízkönyvvel, 10-15e km-enkénti olajcserével
Frissen cserélve az olaj, szűrők, VEZÉRLÉS, termosztát, vízpumpa.
Egy évig biztosan költségmentes.
Különleges extra:
Full ledes belső tér,
Gyönyörű, szinte patika bőrbelső (3 havonta ápolva)
Külön riasztórendszer GSM pagerrel (ebben SIM kártyát kell cserélni, ha SMS-sel le akarod állítani/behallgatni az autóba!)
Sötétített üvegek,
DPF/EGR/szívósor/klíma probléma elhárítva, egyedül ami még előjöhet, az a hátső ablakemelő, több problémáról én nem tudok a típussal kapcsolatban.
Nem füstöl, nem dob hibakódokat (Semmilyet, ami ritka)
Ár: A héten 1,7M (Ti felnivel 1,85M KÜLÖN NEM ELADÓ, mert szerintem kötelező tartozék ehhez az autóhoz)
(Nem adnám el, de a belvárosba sajnos hybrid való, fehér Prius 3-ra ráfizetek!)
tamaskoller90@gmail.com email címen tudtok írni, ha valakit érdekel, vagy itt ebben a csoportban:
https://www.facebook.com/groups/Alfaromeohungary/?multi_permalinks=1110940292371584¬if_t=like¬if_id=1502649927857650
Hardy13-08-2017 19:26:12 // 97913
Shadin13-08-2017 18:23:08 // 97912
Ahogy Zselé írta korábban, húzz be máshonnan zsinórt, pl. a rádiótól, de a kézifék mellett is van egy csati villannyal, nekem onnan volt valami kötve a navi felé.
WarbiRunner (Gyuri)13-08-2017 17:51:48 // 97911
Az enyém is simán megeszik annyit dízel létére. :-)
Viszont ma először gyorsultam, lámpától. Életem első gyorsulása, ami teljesen izgalommentesen zajlott le. :-) Utólag is csak csóváltam a fejem, hogy ááá, nem hiszem...
Belém kötött egy 2005 körüli 350 CLS. Besoroltam elé, ami nem tetszett neki, úgyhogy beállt mellém a következő piros lámpához balról a surranó sávba (én a belsőben). Ahogy a kis zöld jobbra kihúnyt, katt D-be, enyhe fék, hogy érezzem mikor kezd kúszni. Az időzítés nagyon perfekt lett, zöldre már nyomtam is, mondom nézzük mi történik. :-)
És igazából csak mint egy néző, végignéztem, ahogy nem bír velem a Merci. Nyomta, nyomta, és igazából az orra centiről centire hátrébb volt. De mondjuk azt, hogy fej fej mellett, kicsi volt a különbség. Aztán mielőtt a járdasziget útban lett volna neki, nagy fék, be mögém.
Vicces élmény volt. A 146-tal egy ilyen (nem CLS ellen :-)) gyorsulás tiszta adrenalin fröccs volt, figyeltem, ráfeszültem, gépészkedtem. Most meg Kingának a történések közben mutogattam oldalra, hogy "nézd már, ez nem fog összejönni neki ".
Aztán hagytam menni, hogy el tudjam olvasni a hátulján a feliratot. Hát bazz 350 volt.
Elképesztő, hogy mennyire nem lehet érezni ebben az autóban, hogy mit tud. Valahogy sosem érzem 240 lónak, aztán tessék. Ezt konkrétan nem gondoltam volna...
Viszont ma először gyorsultam, lámpától. Életem első gyorsulása, ami teljesen izgalommentesen zajlott le. :-) Utólag is csak csóváltam a fejem, hogy ááá, nem hiszem...
Belém kötött egy 2005 körüli 350 CLS. Besoroltam elé, ami nem tetszett neki, úgyhogy beállt mellém a következő piros lámpához balról a surranó sávba (én a belsőben). Ahogy a kis zöld jobbra kihúnyt, katt D-be, enyhe fék, hogy érezzem mikor kezd kúszni. Az időzítés nagyon perfekt lett, zöldre már nyomtam is, mondom nézzük mi történik. :-)
És igazából csak mint egy néző, végignéztem, ahogy nem bír velem a Merci. Nyomta, nyomta, és igazából az orra centiről centire hátrébb volt. De mondjuk azt, hogy fej fej mellett, kicsi volt a különbség. Aztán mielőtt a járdasziget útban lett volna neki, nagy fék, be mögém.
Vicces élmény volt. A 146-tal egy ilyen (nem CLS ellen :-)) gyorsulás tiszta adrenalin fröccs volt, figyeltem, ráfeszültem, gépészkedtem. Most meg Kingának a történések közben mutogattam oldalra, hogy "nézd már, ez nem fog összejönni neki ".
Aztán hagytam menni, hogy el tudjam olvasni a hátulján a feliratot. Hát bazz 350 volt.
Elképesztő, hogy mennyire nem lehet érezni ebben az autóban, hogy mit tud. Valahogy sosem érzem 240 lónak, aztán tessék. Ezt konkrétan nem gondoltam volna...
Dzsozy13-08-2017 14:44:09 // 97910
Aha. Szóval akkor nem a befújt levegő, hanem az utastérben lévő levegő hőmérséklete a mérvadó. Jah. Köszke!
Piritu - 1.000.00013-08-2017 14:40:41 // 97909
A szivargyújtótól is lehet vinni villanyt.
Smith13-08-2017 14:38:04 // 97908
Nekem is kellene valami fain nafta forrás az utastéren belül :)
Piritu - 1.000.00013-08-2017 14:36:59 // 97907
23-24-25 fokot sosem fog fújni.
Ha a beállítottnál az utastérben hidegebb van, akkor fűt, ha melegebb, akkor hűt. Az eredmény lesz a beállított érték.
Ha a beállítottnál az utastérben hidegebb van, akkor fűt, ha melegebb, akkor hűt. Az eredmény lesz a beállított érték.
Dzsozy13-08-2017 12:15:35 // 97906
Üdv Urak!
Klímával kapcsolatos kérdés. Vagy hideget fúj, vagy ha magasabb hőfokra tekerem, akkor meg meleget. Szóval nem tudom állítani, hogy 23-24-26 C fokot fújjon. Előtét ellenállás? Korábban kb 1 éve volt P1481 hibaüzi, ami törölve lett, nem is jött elő azóta. Jah a klímát se ártana asszem tölteni.
Klímával kapcsolatos kérdés. Vagy hideget fúj, vagy ha magasabb hőfokra tekerem, akkor meg meleget. Szóval nem tudom állítani, hogy 23-24-26 C fokot fújjon. Előtét ellenállás? Korábban kb 1 éve volt P1481 hibaüzi, ami törölve lett, nem is jött elő azóta. Jah a klímát se ártana asszem tölteni.
Angelo Bianco13-08-2017 11:22:20 // 97905
???
Nem tud senki segíteni ebben a témában?!
Nem tud senki segíteni ebben a témában?!
yani🍀12-08-2017 19:57:32 // 97904
Kit érdekel, ha odalépek mindig vigyorgok, ezért gyakran odalépek. 😀
Shadin12-08-2017 19:42:07 // 97903
Az enyém kicsit többet eszik mint kéne, de a sprintmonitor szerinti átlagot hozza...
maseRomeo12-08-2017 18:16:07 // 97902
Köszönöm mind2 választ, akkor az én (mármint a gépem) 9 liter körüli átlagfogyasztásom elfogadhatónak tűnik, 2 felnőtt egy gyerek és cumók nyaraláshoz...
Shadin12-08-2017 13:51:45 // 97901
Klímával 11 anélkül kicsivel 10 alatt
Liquid12-08-2017 13:44:49 // 97900
Igen Ő az, a krokira tegyél valami jó kemény fa darabot.
Apósom esztergáltatott hozzá egy közdarabot, amire ragasztottam egy autógumiból kivágott korongot. Úgy lett király :)
Valahol fotóm is van róla, csak nem találom.
Apósom esztergáltatott hozzá egy közdarabot, amire ragasztottam egy autógumiból kivágott korongot. Úgy lett király :)
Valahol fotóm is van róla, csak nem találom.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
478
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?