Forum >> 159

José22-10-2017 14:26:09 // 100849
Üdv Mindenkinek.
Jelen pillanatban ugyan ezzel a problémával küzdök én is sajnos.. :(
Nálam a tünetek szinte ugyan ezek voltak, fogyott a víz (de nem tudni hol) a felső vízcső már kb 2 perc járatás után felkeményedik, atartályból eltűnik a víz de ahogy a kupakot meglazítom felszökik a vízszint. A motor nem melegszik, olaj nem vizes a víz nem olajos(mármint ami benne marad),viszont most utolsó alkalommal nálam már megjelent a fehér gőz a kipufogóból autópályás használat közben.. ugyhogy én(mi) ebből gondoljuk h hengerfej-problémával állunk szemben.. Viszont lenne a hengerfej levétellel kapcsolatban egy kérdésem.. Igaz az hogy úgy kezdődik a művelet hogy motor ki??
blackbird0022-10-2017 12:51:54 // 100848
Szia!
Szerintem nem ott van a hiba. A tágulási tartályodnak semmi baja, és a kupaknak sincs. Ez egy zárt rendszer, ami nyomás alatt dolgozik. Természetes, ha nyomás marad benne még hidegen (hidegen vacuum). Ezért hívják zártnak:))) A kupak is csak bizonyos nyomás felett nyit, alatta zárt.
Viszont ez annyiból rossz hír, hogy a rendszer hidegen tuti nem ereszt sehol, ami valóban hengerfej hibára utal. Persze melegen más a helyzet, ott a hőtágulás miatt szinte bárhol folyhat, ami viszont azonnal el is párolog.
Nekem volt olyan hűtő hibám, hogy csak egy év alatt találtam meg a baját. Az illesztésnél eresztett, de olyan picit, hogy nyoma nem volt. Csak véletlenül vettem észre egyszer, amikor járó motornál ellenőriztem valami mást, és csak a szemem sarkában villant meg egy buborék, mert pont úgy esett rá a fény. Nagyítóval már jobban lehetett látni. Hűtő csere után tökéletes lett.
Érdemes megnézni a fűtőradiátor környékét is, ott is vannak csodák nagyon sokszor.
Nehéz a hibakeresés, de még mindig jobban megéri, mint ötletszerűen cserélgetni alkatrészeket feleslegesen.
Ezek csak ötletek!!!

Persze Mindenki azt csinál, amit akar!
Giuntini22-10-2017 11:25:01 // 100847
Azért elgondolkoztam a hengerfej "hibán". Én tudom, hogy ez a motor jól lett megcsinálva és vigyáztam rá. 45 ezret mentem a generál óta odafigyelve. Nyáron vettem észre, hogy hideg motornál is szisszen mikor kinyitom a kiegyenlítő tartály kupakját. Észrevettem, hogy valamitől ha autópályán küldöm hiányzott a vízszintből. Megmutattam Alfa City-n Szatyinak, és mások is nézték; "ne nyitogasd azt a motorházat". Kiderítettem a szivárgást nagy nehezen, a váltó hőcserélőjének csövénél. Nehezen jött meg. Mikor levettük a haspáncélt kiderült hogy a hűtő alján is szivárog. A hőcserélő csövénél száraz, a hűtőbe meg hűtőtömítőt töltöttem. Azt mondták többen nem kellett volna. A motor alatt nem volt többé víznyom. A motor gyönyörűen jár, nem melegszik, nem füstöl, könnyen indul hidegen. Viszont folyamatosan mikor bemelegszik lemegy a szint minimumra. Úgy látom akkor, mikor kinyit a termosztát. A felső vízcső nem volt annyira kemény, mégis láttam puffadást. Ezt nem értem. Ha hidegen kinyitom a sapkát, a szint felmegy maximumra.
Ez az érthetetlen. Hengerfej hibánál melegedne a motor, és valóban fogyna a víz ahogy Sanyinál is. A kiegyenlítő sapkát kicseréltem, a rendszerből nem szivárog a víz, most már zártnak kell lennie. Nem buborékol a víz. Ha a nyomás megemelkedik, a kiegyenlítő sapkába épített szelepnek ki kell nyitnia, hogy a nyomás ne tegye tönkre a csöveket. És tolnia kellene kifelé a vizet. Az én esetemben ilyen nincs. Nem lehet a kiegyenlítő tartály környékén gáz? Nem lett kicserélve a generálnál, Szatyi mondta hogy nagyon trutyis volt, azzal a habos szarral ami a motorkárnál keletkezett. Ki lett mosva, de lehet hogy jobb lett volna kicserélni. Nem lehet valami más galiba?
Macccy22-10-2017 09:10:00 // 100846
Hja, izgis de már kíváncsi vagyok én is. Az a 7 mm pedig a ballonosabb gumi miatt több is lehet, mert többet tud összenyomódni.
Viszont ahogy nézem az időjárást, nemsokára pakolhatjuk is fel.
Kicsiadri111122-10-2017 00:26:03 // 100845
Még nem mivel csak augusztus óta van meg az autó :) ez volt hozzá. Ha jó a kalkulátor amit a neten találtam akkor az 50 el csak 0,69 cm vel kerul alacsonyabbra a kocsi, bár igen ahogy mondod kompromisszum. Eszrevettem hogy a TI nél minden mm számít :( :)
Haddel21-10-2017 23:05:04 // 100844
Én megtanultam a tetrisből,ha beilleszkedsz eltünsz😃😃
csokagm21-10-2017 22:55:14 // 100843
Nem túl izgalmas színösszeállítás:)
Haddel21-10-2017 22:52:41 // 100842
Ezt megnézem jövő hétvégén 😃
SOLI21-10-2017 22:30:18 // 100841
Szasztok,

Tudtok ajanlani egy helyet ahol a kopott ezustnkormanykozepet felujitjak?
Neztem bontoban , ill. egyeb helyeken csere-alkatreszt, de sajnos semelyik nem hibatlan.

Koszi
Liquid21-10-2017 21:05:17 // 100840
a fene se tudja, nem feltétlenül ET függő, a küllők belső oldalának a távolsága legyen legalább 6,5 cm a csavarok felfogatási síkjától
FRC21-10-2017 20:58:58 // 100839
Segítség!

17" 7,5J 45Et felmegy a nagyfékesre?
Liquid21-10-2017 20:32:55 // 100838
Nem a ballonossága miatt kell nagyobb átmérő, sőt ugratni se akarok vele, ellenben leér mindenhol. A tiéd nem TI, így elhiszem, hogy élhető ez a méret.
multizseti21-10-2017 20:22:32 // 100837
Köszönöm, nem túl jó hír.
159 Indigo Gray 2.4 Monster21-10-2017 20:11:10 // 100836
Biztosan nem, most szedtem szét egy brera ülést ami elektromos.
multizseti21-10-2017 20:03:19 // 100835
Sziasztok!

Elektromosan állítható vezetőülés, ha nincs áram benne, akkor lehet manuálisan előre és hátra tologatni, mint a manuális ülésest?
theBanyai21-10-2017 19:51:31 // 100834
Kopott le az az undormany gumi , nehol mar fekete volt ahol a korpm kikapta. le van mar fenyezve, holnap osszerakas, meg szarad :)

Masodik kerdesre, passz.
Trombozis21-10-2017 19:44:32 // 100833
Mi lesz vele?


Balos tükör vásárlásnál van olyan, amire figyeljek, hogy ne vegyek meg? Valami majom letörte.
tirex21-10-2017 19:02:02 // 100832
Nekem 225/45 r18 a téli, teljesen jó. Nem kell ballonosabb gumi sztem. Bírja a gödröket is. 50- el felugrattam vele a padkára véletlenül és túlélte. :)
Smith21-10-2017 18:54:28 // 100831
Szétszdtem a 3-as műszercsoportot. LED van benne háttérvilágításként. 1 a turbo feliratnak, 1 a turbo ábrának, 1 a mutatónak, 1 pedig a skálának. Sajnos a mutatókat nem bírom leszedni, letörni meg nem akartam. Szóval így nem tudom, hogyan fogom kicserélni :(
Liquid21-10-2017 18:52:52 // 100830
használtad már ezzel a /45-tel? Mert még a 225/50 is kompromisszumos a TI-n
Liquid21-10-2017 18:51:49 // 100829
a 17-es a sokküllős gyári volt, a 18-as pedig Ronal R56
Liquid21-10-2017 18:49:25 // 100828
225/55R17 volt, most 235/45R18 lesz
Giuntini21-10-2017 18:34:53 // 100827
Szeretném kedden, minél előbb ennek pontot tenni a végére.
theBanyai21-10-2017 18:13:50 // 100826
En elhiszem, de minden jel erre utal sajnos. Majd kiderul. Mikor nezeted meg?
theBanyai21-10-2017 18:12:58 // 100825
Ez van mikor unatkozom. Mindig kitalalok valami hulyeseget :D
Giuntini21-10-2017 18:12:23 // 100824
Amit írtál nekem nem 1500 km alatt történt, hanem nyár óta ez a gyanúm csak most rosszabbodott. 10 ezer km folyamatos autópályán már rég tönkretette volna a hengerfejet. Mondom, nem hiszek el, hogy ez a motor hengerfejes. Ezt kérlek ne vedd bántásnak, csak én tudom, hogy ez a motor mennyire van dédelgetve.
Giuntini21-10-2017 18:07:01 // 100823
Figyeld meg, nem engedi a turbónyomást felszökni az egekbe. Igazad van, de én baromian vigyáztam erre a motorra. Én is amondó vagyok, hogy lehet hogy csak a hengerfej csavarokat kell utána húzni. Generál után 4000 km-el olajcsere volt. 15 ezrenként cserélem az olajat. Nem hajtom agyon. Melegítem és hagyom lehűlni a motort. Garázsban tartom. Mindent megadok neki. Én is úgy gondolom, hogy a hengerfej csavarokat kellene utána húzni. Aztán meglátjuk... Baromian nem egyértelmű a hibajelenség. A szakértők azt mondják hengerfej, kovéve azt aki csinálta. De ebben a motorban 45 ezer odafigyelt és karbantartott kilométer van.
theBanyai21-10-2017 17:48:42 // 100822
Az automatában mèg melegítő program is van.

Az micsoda, én erről még nem hallottam?
theBanyai21-10-2017 17:46:43 // 100821
Ha a kipuff gáz jelen lenne a kiegyenlìtőben, azt szagra is lehetne érezni.

Tévedsz, az enyémen semmit nem lehetett érezni.

A hengerfej hibánál azt olvastam, hogy drasztikusan fogy a víz.

Tévedsz, az elején nekem pár dl volt, és a végén is 1literrel mentem kb 200km-t.
Azt sem nevezném drasztikus fogyásnak ,pedig 5repedésem volt.

Ugyanakkor haverom 1.9-e hengerfejesen kb. 5km-t ment 1liter vízzel.

Felfoghatatlan hogy mi ez, mert a motor gyönyörűen jár. Ha ennyire beledolgozik a kipuff a hűtőrendszerbe, akkor fel kène forralnia vizet, vagy legalábbis kinyomná.

Fel is fogja forralni, és ki is fogja nyomni. Nekem kb 1500km alatt ért el erre a szintre.

Ezek a saját tapasztalataim. A kiegyenlítőbe meg tudják mérni ,hogy van-e kipuffogó gáz. Vidd el valahova, és végre pontot tehetsz az ügy végére.
Giuntini21-10-2017 17:46:30 // 100820
Köszi Gyuri! Egyébként én is gondoltam erre. Ez a motor nem lehet hengerfejes. Nálam senki sem tud jobban vigyázni a motorra. Melegítem, leállítás előtt mèg a városban is hagyom másodpercekig járni, autópálya után meg percekig. Az automatában mèg melegítő program is van. 150-160-as sebessèg meg nem hajtás ennek a motornak. Nem engedek semmit, levenni a hengerfejet. Èn is biztos vagyok, hogy csak a csavarokat kell utána húzni. 45 ezret mentem generál óta, a hengerdejet a Szakállèk csinálták, mint ahogy a motort is. Ezt a motort csakis a Szatyi ismeri, csak ő mondhat róla véleményt.
WarbiRunner (Gyuri)21-10-2017 15:50:39 // 100819
Szerintem használd, és majd kiadja. A motor összerakás után pár ezer km-el a hengerfej csavarokat utánhúztátok? A TD-nél pontosan ez bosszulta meg magát. Anno TZoli összerakta, de én ebben tudatlan voltam, ellenőrizni kellett volna pár ezer múlva és újra megfelelő nyomatékkal végig huzogatni.
5 év és 30e km múltán hasonló jelenség jött elő, fogyott a víz, és nem tudtam hol. A kupakon nyomta ki amúgy, ez a végére kiderült. Ahogy a végén az is, hogy keményedtek a csövek és akkor már a szint is tudott hol fent, hol lent lenni. Autópályán 3e-res fordulat felett 50km alatt megette a vizet (vagyis kinyomta). 80-nal battyogva meg semmi (!) nem fogyott belőle. Szagot különösebben nem éreztem, de kicsit "füstölgött" a kiegyenlítő járó motornál.

Szétszedettem teljesen. A tömítésen csak tippelni lehet azt a hangya pénisznyi helyet ahol talán beledolgozott a vízkörbe. De az is lehet, hogy elég lett volna még most is csak simán lehúzni a csavarokat. Már mindegy. Levett hengerfejnél megnéztem a motort, tetszett amit láttam (nulla kopás, látszik a gyári hónolás), úgyhogy hf felújítás, új csavarok, mindenhova új tömítés, új vezérlés. 3 hét múlva pedig megyek hengerfej csavarokat ellenőriztetni :-)
Giuntini21-10-2017 15:42:33 // 100818
Igazad van, erre is gondoltam.
Kicsiadri111121-10-2017 15:13:16 // 100817
akkor beszerzem ra a 225/50/17 meretet
Shadin21-10-2017 14:39:58 // 100816
Az a csóró méret :-(
Shadin21-10-2017 14:39:10 // 100815
Van benne, csak fejlettebb, itt szelepösszenyitással oldják meg :-)
RomeoOne21-10-2017 14:02:44 // 100813
Milyen méretű gumi van rajta?
antonov21-10-2017 14:01:03 // 100812
Még egy kérdés/ötlet a vizes üggyel kapcsolatban. Nincs fagyálló szaga hosszabb utak után? Én a 147-essel jártam úgy, hogy fogyott a víz, fagyálló szaga volt de nem láttam honnan, tócsa se volt. A hengerfej alól folyt ahonnan szépen el is párolgott azonnal. Működésre, hangra, indulásra, hőfokra tökéletes volt, olaj nem volt a vízben, nem is bugyborékolt, csak épp fogyott a víz. Szóval nem feltétlen a motor belseje felé indul el a víz, kifele is tud.
Erhard 242 (Pure Energy)21-10-2017 13:56:08 // 100811
Ha gyártunk hozzá ;) Egyébként kihagyták belöle
traktorizmus21-10-2017 13:39:06 // 100810
Üdv! Az a kérdésem, hogy a 159 1750 tbi-hez van egr szelep?
Kicsiadri111121-10-2017 13:23:50 // 100809
azthiszem kell egy szett téli gumi most néztem ezek nem a gyári 17 es gumi méretek igy majdnem 2 cm alacsonyabbra kerul a kocsi
Macccy21-10-2017 13:19:55 // 100808
225/50 R17 7,5Js gyári alufelni
Shadin21-10-2017 12:47:16 // 100807
Én gyári 17-es méretet használok, Liquid meg pl. most cserélt 18-ra, ha jól emléxem.
Kicsiadri111121-10-2017 12:38:42 // 100806
Szevasztok! Csak kiváncsiságbó akinek R19 a nyári felni milyen felni /gumi méret kerül fel télre ?
Shadin21-10-2017 12:38:26 // 100805
Előző tulaj vett rá nagyobbat :-)
Korábban leszedtem de most visszatettem nehogy megfázzon télen.
Giuntini21-10-2017 10:32:27 // 100804
Nem cseréltem, beletettem Liqui Moly hűtőtömítőt, amire azt mondták többen, hogy őrültség volt.

Ha a kipuff gáz jelen lenne a kiegyenlìtőben, azt szagra is lehetne érezni. Minden tökéletesen működik kivéve a víz fogyását. Reggel direkt megnéztem, elengedte a nyomást, viszont a víz a minimumon volt. Kinyitottam a zárókupakot, szisszenés, és fent volt maximumon. A hengerfej hibánál azt olvastam, hogy drasztikusan fogy a víz. Felfoghatatlan hogy mi ez, mert a motor gyönyörűen jár. Ha ennyire beledolgozik a kipuff a hűtőrendszerbe, akkor fel kène forralnia vizet, vagy legalábbis kinyomná.

Nem nyitogatom èn sem a motorháztetőt, csak gyönyörködés céljából, meg a mosásnál csak így lehet a fényszórók körül normálisan kitisztítani.
Macccy21-10-2017 10:26:38 // 100803
Szép lista. :) És vettél neki egy bundát. ::D
Shadin21-10-2017 09:07:28 // 100802
Én felnyitottam. Tegnap pihenő-szerelő napot tartottam :-)
esvé21-10-2017 06:37:41 // 100801
én már vagy a hatodik felnyitásnál járok, mert a gyerekeim állandóan a motort akarják nézegetni :)
Erhard 242 (Pure Energy)20-10-2017 22:25:07 // 100800
Jah ma felnyitottam harmadszor a motorház fedelet idénre... kurva ablakmoso lötty...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.