Nem lehet, hogy kizárólag a teljesítménytartalék miatt érzel így?
Múltkor mentem egy 147-esel én nem éreztem benne nagyobb bugit.
Szerintem, ha megvan a sebesség az 59 is pont olyan agilisan viselkedik.
Forum >> 159
droberto26-10-2017 16:11:44 // 101099
droberto26-10-2017 16:08:55 // 101098
:)
Basszus Gyuri, tudom, hogy egyszer már mondtad, te téged miért zavar a radar?
Szerintem jól működik, igazán hasznos extra. Nincsenek allűrjei, mint egy utólagosnak. Nem idegesítő frekvencián szól a csipogó, mint egy franciában.
Ha egy hátrányt kellene említsek, hogy néha esőben becsipog a vízcseppekre. De ez kb. 1000-ből egy eset.
Basszus Gyuri, tudom, hogy egyszer már mondtad, te téged miért zavar a radar?
Szerintem jól működik, igazán hasznos extra. Nincsenek allűrjei, mint egy utólagosnak. Nem idegesítő frekvencián szól a csipogó, mint egy franciában.
Ha egy hátrányt kellene említsek, hogy néha esőben becsipog a vízcseppekre. De ez kb. 1000-ből egy eset.
Kazes☻26-10-2017 16:05:55 // 101097
Hehe... ezek a balladák... tiszta művészet már... komolyan mondom... :-D
WarbiRunner (Gyuri)26-10-2017 15:02:19 // 101096
Hát közel sem azt kaptam ettől az autótól mint amire vágytam, az biztos. :-) Azok a vágyálmok nem múltak azért el azért, de majd annak is eljön az ideje.
Viszont megismertem egy teljesen más világot, a csatazaj és küzdelem nélküli autózást. Ennek az autónak ez az értelme. Felülemelkedni vele a forgalmon, bárhol, bármikor és kizárni minden felesleges ingert.
Végül is bejött a dolog, szeretek vele autózni. Be nem tört, inkább csak leszedálta a kisördögöt. :-) Nem lesz szaporább a pulzusom, ha jobbról beállnak mellém a piroshoz, nem pörgök fel, ha valaki látványosan tolni kezd a kanyargós úton. És észre sem veszem már a komplexus huszárt, aki padlógázzal válaszol arra, ha kielőzöm. Valahogy az egész körülöttem lévő forgalom távolabbi lett, a vezetés néha inkább olyan, mintha egy útifilmet néznék a nappaliban. Közben szól a zene, néha énekel egyet az 5 henger. Csak azért, hogy megnehezítse örökre a dolgomat, ha autót akarnék venni. :-)
Majd egyszer lesz azért még rettenetes ordítva csörtető keresztbe-kasul menő, fülemen adrenalint csorgató harcijárművem... remélem :-)
Viszont megismertem egy teljesen más világot, a csatazaj és küzdelem nélküli autózást. Ennek az autónak ez az értelme. Felülemelkedni vele a forgalmon, bárhol, bármikor és kizárni minden felesleges ingert.
Végül is bejött a dolog, szeretek vele autózni. Be nem tört, inkább csak leszedálta a kisördögöt. :-) Nem lesz szaporább a pulzusom, ha jobbról beállnak mellém a piroshoz, nem pörgök fel, ha valaki látványosan tolni kezd a kanyargós úton. És észre sem veszem már a komplexus huszárt, aki padlógázzal válaszol arra, ha kielőzöm. Valahogy az egész körülöttem lévő forgalom távolabbi lett, a vezetés néha inkább olyan, mintha egy útifilmet néznék a nappaliban. Közben szól a zene, néha énekel egyet az 5 henger. Csak azért, hogy megnehezítse örökre a dolgomat, ha autót akarnék venni. :-)
Majd egyszer lesz azért még rettenetes ordítva csörtető keresztbe-kasul menő, fülemen adrenalint csorgató harcijárművem... remélem :-)
Shadin26-10-2017 14:50:22 // 101095
Öntapadós szivacsot ragasztottam a tartály aljára ahol a konzolhoz kell passzintani és hupsz eltűnt a rezgés :-)
RomeoOne26-10-2017 14:12:53 // 101094
Oh, pedig a régi szép idők, amikor minden nap azt hallgathattuk, hogy nem bírod tovább, eladod a kocsit... Betört téged a vas :DDD
WarbiRunner (Gyuri)26-10-2017 13:45:53 // 101093
Hónapok óta rá sem néztem MES-el. A lámpamosót is fél éve tervezem, hogy kikapcsolom, de nincs ingerem rá :-) Pedig ideje volna annak is, mert a telet nem fogom győzni ablakmosóval. Csak bennem is ott van, hogy most piszkáljak bele? Nem tudom. Most minden működik, nem akarok feleslegesen beletúrni az érzékeny lelkivilágába. Persze, elvileg semmi baja nem lesz, vissza lehet kapcsolni, proxy rendezés. Áhh...
A saját programról is nagyjából letettem már. User only módba kapcsoltam teljesen. Kap olajat, szűrőt, lengőkart, kíméletes használatot cserébe vigyen ahova kell semmi több.
A hülyeségeit elviselem amíg le nem telik a rá kiszabott km. Ennyi. :-)
A saját programról is nagyjából letettem már. User only módba kapcsoltam teljesen. Kap olajat, szűrőt, lengőkart, kíméletes használatot cserébe vigyen ahova kell semmi több.
A hülyeségeit elviselem amíg le nem telik a rá kiszabott km. Ennyi. :-)
antonov26-10-2017 13:36:44 // 101092
Köszönöm! Nem baj, jól jöhet még máshol is.
Shadin26-10-2017 13:19:24 // 101090
Na az lesz az első oknyomozó megmozdulás a VTT-n :-)
Shadin26-10-2017 13:18:10 // 101089
volt oda való javítóm meg szerszámom :-(
yani🍀26-10-2017 12:53:32 // 101088
Véleményem szerint nem gányolás egy költségcsökkentés miatt kihagyott gumi alkatrészt ilyen megoldással pótolni. Házilagosan nem hiszem, hogy van jobb megoldás a pontos méret elkészítésére. Szerintem a fülek lefelé hajlításával befeszíteni a tartályt kevésbé elegáns megoldás, de ezen nem fogunk összeveszni. :-)
Smith26-10-2017 12:38:51 // 101087
MES, letiltod és kész :) Nem csipog többé. Csak ez nem olyan megszokott dolog, beépített extrát lekapcsolni :)
Csabi26-10-2017 12:14:03 // 101086
Elméletileg sem :) Az én mondókám véget is ért!
WarbiRunner (Gyuri)26-10-2017 12:12:06 // 101085
Két dolog lesz amivel soha nem fogok szerintem megbarátkozni. Az automata klíma és a parkradar :-) A kis szemét hangszóróit olyan szívesen telenyomnám PUR habbal... fú de utálom a hangját. :-S Ma is felidegelt, csipogott feleslegesen. Én meg nem vagyok Májkülnájt, hogy állandóan nyomogassam a tükör kürüli gombokat. Azt meg hiába mondom, hogy KITT kussojjámá', arra nem halllgat :-D
WarbiRunner (Gyuri)26-10-2017 12:01:20 // 101084
Én is így tudom, hogy ha világít a hópehely, akkor megy a kompresszor. Padlógázas gyorsításkor elvileg átmenetileg leold.
antonov26-10-2017 11:56:08 // 101083
Tudom. Meg lehet ezt oldani sokféleképpen, csak az én megoldáson nekem kisebb gányolásnak tűnik. : )
Egyébként elég hitványak ezek a tartályok, nekem a Stiloban is és a 147-esben is cserélni kellett már pont emiatt, gondolom ebben is csak idő kérdése.
Ügyes megoldásoknál tartva, nekem most az EGR csavarjai szakadtak ki a szívósorból, mivel arra van rögzítve a motorburkolat konzolja, ami ugye tud rezegni. Ma jött meg a menetjavító szett. Ideiglenesen odadrótoztam...
Egyébként elég hitványak ezek a tartályok, nekem a Stiloban is és a 147-esben is cserélni kellett már pont emiatt, gondolom ebben is csak idő kérdése.
Ügyes megoldásoknál tartva, nekem most az EGR csavarjai szakadtak ki a szívósorból, mivel arra van rögzítve a motorburkolat konzolja, ami ugye tud rezegni. Ma jött meg a menetjavító szett. Ideiglenesen odadrótoztam...
yani🍀26-10-2017 11:06:23 // 101082
Csak a felfogatás egyforma a tartály nem.
Amúgy Robinak volt egy blogja a rezgés megszüntetésére. :-)
Tartály kibillent, FBS, vagy valamilyen szilóval az alsó tartó kinyom, tartály visszatesz, ragasztó megköt és nem rezeg többé.
Amúgy Robinak volt egy blogja a rezgés megszüntetésére. :-)
Tartály kibillent, FBS, vagy valamilyen szilóval az alsó tartó kinyom, tartály visszatesz, ragasztó megköt és nem rezeg többé.
Tomi Stark26-10-2017 10:57:03 // 101081
Elméletileg, mint minden háztartási hűtőgép az autó klíma sem üzemel folyamatosan. Kisebb megszakításokkal ki-be kapcsolgat abban az esetben, ha a "hópihe" aktív.
Amikor bekapcsolod a klímát a forró utastérben, akkor biztosan több percig is folyamatosan üzemel, de ha már nagyjából beállt a kívánt és a valós hőmérséklet akkor biztosan lekapcsol. Régebbi autóknál ezt egy rendes kattanással is hallani + kis köbcentis benzines autókon a fordulat is megbicsaklik. Sőt a kompresszor terhelése is a gáz nyomásával van arányban, egy adott nyomás alatt meg leold a szabadonfutó... Ezért van az, hogy ha túl van töltve a rendszer akkor folyamatosan megy a venti nagy melegben, ha meg kevés a gáz akkor be sem kapcsol a kompresszor...
Szóval amikor mérted a kompresszort valóban lehetett folyamatos üzem, de ha elég hosszú lett volna a mérés és a kívánt hőmérséklet is létrejött volna az én mondókám is előbb véget ért volna.
Amikor bekapcsolod a klímát a forró utastérben, akkor biztosan több percig is folyamatosan üzemel, de ha már nagyjából beállt a kívánt és a valós hőmérséklet akkor biztosan lekapcsol. Régebbi autóknál ezt egy rendes kattanással is hallani + kis köbcentis benzines autókon a fordulat is megbicsaklik. Sőt a kompresszor terhelése is a gáz nyomásával van arányban, egy adott nyomás alatt meg leold a szabadonfutó... Ezért van az, hogy ha túl van töltve a rendszer akkor folyamatosan megy a venti nagy melegben, ha meg kevés a gáz akkor be sem kapcsol a kompresszor...
Szóval amikor mérted a kompresszort valóban lehetett folyamatos üzem, de ha elég hosszú lett volna a mérés és a kívánt hőmérséklet is létrejött volna az én mondókám is előbb véget ért volna.
antonov26-10-2017 10:12:48 // 101080
A két felső konzolt lejjebb kell hajlítani, és nem rezeg többé. 1.9-nél is ugyanilyen.
Erhard 242 (Pure Energy)26-10-2017 09:50:07 // 101079
inkább konstrukciós hiba... 2 csavarral rögzül fent a tartály alul egy füllel ül a tűzfalban csak ettől még rezeg amitől meg a csöcs letörik.... nincs ebben mágia csak szarrágás a gyártó felől :DDD
Giuntini26-10-2017 09:34:21 // 101078
Nem ez a mágia. Fekete mágia:(
Smith26-10-2017 09:30:46 // 101077
Én hiszek neked, még a 166-on tanultam meg. Nem kapcsolgat ki-be, sőt, annak volt egyszer klímahűtő baja, és akkor bizony kapcsolgatott. Iszonyú idegesítő volt!!!! Nagy dizel ide vagy oda, érezni lehetett hogy csapkodja a kompresszort.
Csabi26-10-2017 09:11:47 // 101076
Erre jó példa, ha most kimész auto módban is bekapcsolja a kompresszort annak ellenére, hogy fűtenie kell mint az atom :) Jah és nem kapcsolja ki később sem, ha nem hiszed nézd meg MES-el, én megtettem ;)
Csabi26-10-2017 09:06:56 // 101075
Most mit mondjak, ami állítok azt azért teszem, mert nem gondolom, nem hiszem, és nem hallottam, hanem mértem nagyon sokszor, én tényként kezelem, hogy nem kapcsolgatja. Persze ezt nem kell elhinni, csak jelzem :) A kompresszort a párásodásérzékelő kapcsolgathatja bármely üzemmódban, még ha ki van kapcsolva akkor is.
De szívesen hallgatom miért gondolod úgy, hogy nem így van. Tanuljunk egymástól :)
De szívesen hallgatom miért gondolod úgy, hogy nem így van. Tanuljunk egymástól :)
Erhard 242 (Pure Energy)26-10-2017 09:01:39 // 101074
a szopásos Tibi betegség ...
Shadin26-10-2017 08:53:11 // 101073
Erhard 242 (Pure Energy)26-10-2017 08:36:08 // 101072
teljesen egyet értek veled, sosem használtam automata üzemmódban a klímát persze havi 1x, 2x bekapcsolom ha nem indokolt akkor is járjon a rendszer de amúgy meg csak akkor ha indokolt különben teljesen felesleges...
Shadin26-10-2017 08:26:01 // 101071
Ha a belső kívánt hőmérséklet csak hidegebb levegővel érhető el és nem tudja megoldani a kinti levegővel, csak akkor kapcsol be a kompresszor Auto módban. Benyásnát sokkal durvábban észrevehető mint a nyomatékos dízelnél. Ha nem autóban van (nem világít a hópihe) és letekered egy olyan hőfokra amihez hűtenie kellene ill. be kellene kapcsolja a kompresszort a cél eléréséhez, villogtatja a hőfokot X ideig, hogy apa ez nem fog így menni, majd elkezdi ezerrel tolni a kinti levegőt magasabb venti. fordulatszámon.
Shadin26-10-2017 08:18:53 // 101070
DPF-nek kutya mindegy csak C-s legyen, de a turbónak már nem annyira.
Shadin26-10-2017 08:17:26 // 101069
Full auto-ban sem megy a kompresszor állandóan. Én sem kapcsoltam le soha. 22,5 fok egész évben. Na a TBi-ben kikapcsolom még akkor is amikor szükség volna rá.
Shadin26-10-2017 08:14:49 // 101068
És most tényleg arról beszélünk, hogy egy picit lötyögősebb motor ill. turbó esetében dobhat-e rá az ember +10-et a viszkora.
Az, hogy a gyár milyen kompromisszumokat köt, az egy másik téma.
Tényleg nem akarom tovább tolni ezt a témát, de az elmúlt fél évben 3 különböző viszkozitású motorolajjal jártam. Bejáratósra 10w-60 volt amivel a szíjak surrogását és a nagynyomású benyapumpa kivételével nem volt hangja a motornak.
Sebváltóba pedig szintén nem a gyári specre hagyatkozok, inkább az Opel-esek és a GM véleményére adok. És most nyugodtan lehet kövezni, az egész nyavalyás hajtáslánc sokkal finomabban "olajozottabban" működik. Persze az is lehet hogy a váltó szar és csak elnyomom egy időre a felújítást, de jelentkezzen az a kolléga akinek 100+k felett nem csattog kicsit vagy jobban az M32-es GM váltója. Nekem már nem. 2,6L Fuchs Titan 75w-90 GL5 kellett bele.
Az, hogy a gyár milyen kompromisszumokat köt, az egy másik téma.
Tényleg nem akarom tovább tolni ezt a témát, de az elmúlt fél évben 3 különböző viszkozitású motorolajjal jártam. Bejáratósra 10w-60 volt amivel a szíjak surrogását és a nagynyomású benyapumpa kivételével nem volt hangja a motornak.
Sebváltóba pedig szintén nem a gyári specre hagyatkozok, inkább az Opel-esek és a GM véleményére adok. És most nyugodtan lehet kövezni, az egész nyavalyás hajtáslánc sokkal finomabban "olajozottabban" működik. Persze az is lehet hogy a váltó szar és csak elnyomom egy időre a felújítást, de jelentkezzen az a kolléga akinek 100+k felett nem csattog kicsit vagy jobban az M32-es GM váltója. Nekem már nem. 2,6L Fuchs Titan 75w-90 GL5 kellett bele.
Shadin26-10-2017 08:05:36 // 101067
Nem méz és víz a különbség egy 40-es ill. 60-as olaj között. az olajpumpa ~5 báron szabályozza le. A szükséges nyomást tudja akkor is ha vastagabb olajat teszel bele.
Shadin26-10-2017 08:02:09 // 101066
Pont erről beszélek. Miért lenne szentírás a gyári viszkozitás amikor házon belül sem jutnak konszenzusra :-(
Csabi26-10-2017 07:54:09 // 101065
Hát ezt nagyon félre nézted...A klíma nem így működik.
Ha nő a nyomás akkor a ventilátor kapcsol be, egy vagy több fokozatban így csökken a nyomás, és beáll egy egyensúlyi állapotba, a külső környezeti hőmérséklet függvényében (telítési nyomásra).
Ha nem elegendő ez a hűtés, akkor tovább nő a nyomás, ha elér egy értéket, 59 esetében 28bar-t , akkor kezd el ki-be kapcsolgatni, hogy védje a rendszert.
Ha nő a nyomás akkor a ventilátor kapcsol be, egy vagy több fokozatban így csökken a nyomás, és beáll egy egyensúlyi állapotba, a külső környezeti hőmérséklet függvényében (telítési nyomásra).
Ha nem elegendő ez a hűtés, akkor tovább nő a nyomás, ha elér egy értéket, 59 esetében 28bar-t , akkor kezd el ki-be kapcsolgatni, hogy védje a rendszert.
SzTomi26-10-2017 07:51:48 // 101064
Automata üzemben csak akkor megy a klíma mikor tényleg mennie kell, sőt manualban is. Folyamatosan kapcsolgat.
Csabi26-10-2017 07:48:04 // 101063
Nem baj, csak kérdeztem, kinek mik a szokásai.
És azt gondolom, hogy teljesen felesleges pl 16fokban a klímát (kompresszort) járatni, amikor nincs szükség sem párátlanításra, sem hűtésre. Igen, jobban kopik, inkább a főtengely szíjtárcsa, ami ha elnyíródik akkor ott maradsz az út szélén.
Ezért lehet úgy is nézni, hogy kitolod az élettartamát azzal, hogy nem használod amikor nem kell. Természetesen mindenki úgy tesz felőlem ahogy szeretné, viszont megjegyzem, hogy ezzel kapcsolatban is sok tévhit kering, pl, hogy kapcsolgatja a kompresszort gyorsításra, vagy hőigény szerint, hát nem... :)
És azt gondolom, hogy teljesen felesleges pl 16fokban a klímát (kompresszort) járatni, amikor nincs szükség sem párátlanításra, sem hűtésre. Igen, jobban kopik, inkább a főtengely szíjtárcsa, ami ha elnyíródik akkor ott maradsz az út szélén.
Ezért lehet úgy is nézni, hogy kitolod az élettartamát azzal, hogy nem használod amikor nem kell. Természetesen mindenki úgy tesz felőlem ahogy szeretné, viszont megjegyzem, hogy ezzel kapcsolatban is sok tévhit kering, pl, hogy kapcsolgatja a kompresszort gyorsításra, vagy hőigény szerint, hát nem... :)
Piritu - 1.000.00026-10-2017 07:42:30 // 101062
Onnan hogy hallani amikor a magneses kuplung behuz es elenged. Amikor rajta van a nyomasmero (pl. tölltésnel) jól láthato hogy egy darabig megy, ilyenkor nö a nyomás, aztan leall a kompresszor es szepen visszaesik. Ekkor ujra indul.
Csabi26-10-2017 07:15:00 // 101061
Ezt nem tudod honnan gondolod, de nem kapcsolgatja a kompresszort. Összességében több órát monitoroztam a klíma működését, soha nem kapcsolja ki (normál működés során) , csak akkor ha megnyomod a gombot.
Zolibácsi26-10-2017 06:44:04 // 101060
Kicsit most össze zavartál. Ezek szerint baj hogy full auto módban használom és rendesen működik minden? Csapágyas lesz a klíma kompresszor? Egye fene 150.000 kmkent rá szánok annyit hogy felújítassam vagy csereljem.
Egyébként Tudtommal a hűtőszekrénynek is mennie kell mert ha nem használod elengedi a gázt.
Egyébként Tudtommal a hűtőszekrénynek is mennie kell mert ha nem használod elengedi a gázt.
Piritu - 1.000.00026-10-2017 06:42:57 // 101059
A kompresszort még manuális klíma esetén is ki-be kapcsolgatja a rendszer. A lámpa csak azt mutatja, hogy aktív és működhet.
Csabi26-10-2017 00:00:52 // 101058
Az bizony megy mindig , ha pirosan világít a hópehely akkor a kompresszor forog, s nem kapcsolgatja semmikor, nem ilyen intelligens a rendszer ahogy írod...Persze van ahol ez működik...
Macccy25-10-2017 23:52:21 // 101057
Nem megy mindig az a kompresszor még AUTO -n sem. Egyrészt megadott üzemi körülményekkor úgy tudom kikapcsolja a kompúter, pl. intenzív gyorsítás. Ráadásul a szárítást sem non-stop csinálja, legalábbis az audi ki-be kapcsolta. Mivel a 159-ben van párásodás szenzor, szerintem minimum ki-be kapcsolja a kuplungot ez is.
És hogy az elmélkedésre reagáljak, nem. Utálom s klímát, nyáron a legnagyobb kánikulák sokadik napján is csak néhány órát járattam. Az autókban viszont mindig auto üzemben hagyom és nekem nagyon babán működik.
És hogy az elmélkedésre reagáljak, nem. Utálom s klímát, nyáron a legnagyobb kánikulák sokadik napján is csak néhány órát járattam. Az autókban viszont mindig auto üzemben hagyom és nekem nagyon babán működik.
Csabi25-10-2017 22:57:08 // 101056
olvass vissza, ha megtetted, akkor inkább hadjuk :D
Liquid25-10-2017 22:52:49 // 101055
lehet én lassultam be így késő estére, de mire is akarsz kilyukadni ezzel? :)
Csabi25-10-2017 22:48:33 // 101054
OFF
Jaj, ne kelljen már magyarázni :D A fotel felveszi a szoba hőmérsékletét, szóval nem hideg, nem is kell fűtés, ezért nincs is, vagyis nem láttam még fűthető ülőgarnitúrát. Az ablak szintén ugyanez, nálunk nem veri az eső az ablakot, ha igen, akkor meg nem akarok kinézni :D
Jaj, ne kelljen már magyarázni :D A fotel felveszi a szoba hőmérsékletét, szóval nem hideg, nem is kell fűtés, ezért nincs is, vagyis nem láttam még fűthető ülőgarnitúrát. Az ablak szintén ugyanez, nálunk nem veri az eső az ablakot, ha igen, akkor meg nem akarok kinézni :D
Csabi25-10-2017 22:45:37 // 101053
Igen, még a legutolsó használatiban is a WR 40 nem "C"-s olaj van a 2,4-nél, mint a gyári olaj.
Piritu - 1.000.00025-10-2017 22:40:25 // 101052
A (fűthető) bőrfotel és az ablakon kilátás miért nem? :-DD
Csabi25-10-2017 22:39:18 // 101051
A klímahasználat célja ugyanaz minkét helyen, a többié nem. :D
Piritu - 1.000.00025-10-2017 22:35:39 // 101050
Anno amikor kijött a 2,4 csak W30-as DPF-es olaja volt a Seleniának. Nagy valószínűséggel ezért is került bele a "DPF" miatt, mert annak az kell felkiáltással. Valójában a W40 jobb lenne a motornak. Volt aki bevállalta oszt DPF gondjai lettek.
Szerintem innen van a beidegződés.
Szerintem innen van a beidegződés.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
467
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?