Forum >> 159

WarbiRunner (Gyuri)21-02-2018 16:06:43 // 105899
Igen, én is így értelmezem a dolgot. Vagyis szerencsés esetben behúzó mágnes hiba..
Macccy21-02-2018 16:01:10 // 105898
Woooo, miből ez a hatalmas különbség? :O Kaszni merevség gondolom ilyenkor annyira mégse szar, hogy 1.6 tonna :D Nem tudok németül, de amit látok az már-már túl szép, mintha nem is ugyanaz lenne a feladata, ami a többieknek
Macccy21-02-2018 15:55:01 // 105897
Nyílt track day -re kéne menni, tolni neki valami pályán, nem kell hungaroring széles, csak legyen tér betanulni, ha elméri a sofőr, akkor lehessen letérni esetleg a poros-füvesre. Alfa talit is lehetne belőle csinálni B)
Shadin21-02-2018 15:35:34 // 105896
Küldtem a rajzot, nincs relé, azaz van az m089 személyében.
WarbiRunner (Gyuri)21-02-2018 15:27:45 // 105895
Attól tartok, hogy a csavar kitörése megtörtént, Attila nem rég hívott, hogy kábelestől tekeredik a csavar.
A relé ennyire rejtély, hogy hol van? Mert én is ezt gondoltam, hogy talán egyszerűbb lenne azt kikapni, mint a kábellel vacakolni. De amikor ott voltam segíteni, egyszerűen semmi infót nem találtam, hogy melyik relé micsoda. Sajnos nekem semmi dokumentációm nincs a 159-hez, találomra meg nem akartam kihúzogatni a csatlakozókat, reléket.
WarbiRunner (Gyuri)21-02-2018 15:21:37 // 105894
Az igazi játékossághoz nekem továbbra is hiányzik a direktebb visszacsatolás. Ezt az autót én egyszerűen nem érzem fenékkel. Sosem merném úgy csapatni, mint itt lent abban a videóban. Így aztán maradunk abban, hogy lényegesen többet tud mint én :-)

A 146 jtd sokkal játékosabb volt, annál én tarthattam az egyensúlyt, és azt nagyon lehetett vele. Kanyar előtt fék, aztán csak gázzal milliméterre lehetett tenni-venni. Azt annyira gyönyörűen csinálta, hogy a mai napig visszasírom. 9 év alatt egyetlen egyszer sem mértem el kanyart vele, pedig minden esélyt megadtam rá :-) Az, amikor szerpentinen picit megtolom az orrát, majd gázelvétellel befordítom, nekem örök nyomot hagyott :-D
A TD sajnos nem tudja reprodukálni. Akkorát forogtam vele nemrég, hogy inkább nem erőltetem :-) Egyszerűen nem tudtam összeszedni onnantól, hogy elindult a fara.

Egy biztos, a 159 viszont elképesztően sokkal gyorsabban kanyarodik. Még pár év szerintem kell, hogy így napról napra közelebb jussak a tudásához, mert nem szeret nyilatkozni róla. Az egész autó egy kicsit ilyen testőr alkat. Én csak üljek, tegyek úgy, mint aki vezet, majd Ő megoldja. Úgyhogy jelenleg leginkább csodálom a tudását, de nem érzem azt, hogy részt veszek abban amit csinál :-) Lehet ideje volna elmennem egy vezetéstechnikai tréningre, ahol kirángatják alólam a seggét, hátha ráéreznék végre.
berobbantam21-02-2018 15:11:53 // 105893
Szia
A behúzó tekercs kábeleit csak óvatosan.Hajlamos a csavar kitörni a bakelitböl.Ez nem tipus specifikus.Amugy a leg ritkább esetben szokott zárlatos lenni.Inkább az érintkezője ég be és nem ad áramot az önindítónak.A vezeték másik vége esetleg nem hozzáférhetőbb?Mondjuk az az indító relénél van aminek a holléte rejtély.Szerintem az a relé feküdt meg.Ha indítóztok és kicsapja a biztit.Nem hallatszik kattanás a kormányoszlop vagy a biztitábla mögül?Olaszoknál arra szokott lenni.És jó szar kiszedni.
RomeoOne21-02-2018 15:01:43 // 105892
Szerintem nem. Nagyobb tehetetlenségű test nehezebben változtat irányt. Nehezebb farnál könnyebben elképzelhető, hogy a gumik már nem tudják azt a tapadási erőt biztosítani, hogy pályán maradjon. Szerintem.
Macccy21-02-2018 14:22:40 // 105890
Nem épp a könnyebb farral kellene kifordulnia és seggel előre kanyarodnia? :))

Király amúgy, hogy így az alulkormányzott és a túlkormányzott határán egyensúlyoz, mert tényleg játékos és ha ezt a vdc csinálja, akkor még biztonságos is.
RomeoOne21-02-2018 14:04:06 // 105889
De nektek SW-tek volt mindig, nekünk meg berlina. Lehet az SW-nek nehezebb a segge, azért ereszti meg azt jobban.
Shadin21-02-2018 14:01:33 // 105888
Én voltam a 2.0 Ti-vel vez.tech. tréningen és csak megerősíteni tudom h inkább dobja a fenekét minthogy tolná kifelé az orrát.
Macccy21-02-2018 13:05:40 // 105887
VDC elektronyika csinálja szerintem is. De azért szép eredmény havon. Szárazon még nem túrtam neki kanyart, vagyis de körforgalmat, de ott is inkább mintha befordult volna az orra és nem csúszott kifelé. Kellene egy rendesen havas tesztpálya...
WarbiRunner (Gyuri)21-02-2018 12:53:36 // 105886
Köszi a tippet. Ugyan nem az enyémen kellene a műtétet megejteni, de 2.4-ről van szó, én nem láttam esélyét felülről. Vízcsövek vannak útban hozzá, nagyon kicsi ott a hely. Két összedugott krova szárral tudtam egyáltalán benyúlni oda, hogy pár koppintást mérjek rá. Persze nem javult meg tőle, de egy próbát ez is megért.
WarbiRunner (Gyuri)21-02-2018 12:48:03 // 105885
Ugye? :-) Havon én is csak figyelek, hogy mit művel. Vizes aszfalton kísérletezgettem, azért el tudja tolni az elejét ha beletalpalok, viszont egyszercsak megáll a túrás és befordul. A vdc lámpát én még nem láttam villogni, de lehet hogy épp akkor annyira az utat figyelem, hogy nem tűnik fel. :-) Nekem néha olyan érzésem van, hogy havon ügyesebb, mint vizes aszfalton. Nem tudom miért. Lehet hamarabb beavatkozik az elektronika.
Liquid21-02-2018 12:37:41 // 105884
tegnap este elmentem egyet autózni, de hiába esett egész nap, 3 fok volt és mindehol csak vizes utak :(
Balaska8821-02-2018 12:35:56 // 105883
Jó lenne már egy ilyen kép az Alfáról is, egy átmulatott éjszaka után.😁
Balaska8821-02-2018 12:28:53 // 105882
Már alig várom, hogy valami értelmes mennyiségű hó legyen. Itt lakom a Bakony középén, és feketék az utak.
Macccy21-02-2018 12:08:27 // 105881
Azt el tudom képzelni hiszen a Q4 hátul is hajt, de ez egy "Q2" simán elsőkerekes. De valami huncutságot csinált. Ha lenne megint hó az úton - és nem ezt a szart szórnák meg olvadna - akkor megpróbálgatnám
Liquid21-02-2018 12:07:34 // 105880
Havas úton lehet gázzal kanyarodni vele, aztán megy arra amerre korméányzod, csak a gázt kell nyomni :)
Ki kell kapcsolni a 3betűseket, úgy viccesebb :)
Balaska8821-02-2018 12:01:08 // 105879
Q4 Ti egy pici gázra kersztbe vágja a seggét, hagy egy picit keresztbe menni, aztán összekapja magát.😁
Balaska8821-02-2018 11:58:19 // 105878
Köszönöm, megpróbálom, hátha segít.
Macccy21-02-2018 11:23:50 // 105876
Az izgalmas téma/szerelés mellé egy kevésbé komoly, amolyan reklámszünet:

Tegnap este lakótelepen kanyarogtam a még nem túl latyakos havas utcán és jött a gondolat, hogy mivel nem jöttek szemből, derékszög jobbos kanyarban kicsit rálépek a gázra, megnézni mit túr, lényegében eddig nem sok havat próbálgattam vele. Ráléptem és ... esküdni mernék, hogy azt éreztem, ahogy az orra befordul a kis gázadás ellenére is ÉS a fara, mintha meghintázott volna picit, vagy legalábbis mintha meglódulna. Közvetlen utána balra kanyar, ugyanígy, ugyanez az érzés. Cosé? Mondtátok már itt korábban, hogy valamit ügyesen hangoltak és hogy ez a futómű (főleg Ti) hajlamosabb hátul sodródni, mintha hátsó kerekes lenne, de eddig ezt én inkább amolyan Alfás Romantikus túlzásnak gondoltam. Tíz évig vezettem az A4-est és azzal ha ráléptem a gázra ilyen havason, gyakorlatilag kiegyenesítette a kanyart, elindult a tujának-bokornak-járdaszegélynek. Ezt a VDC csinálja? (az offosban esp sem volt)
Zsolt15521-02-2018 11:22:17 // 105875
Nekem napi szinten van szerencsém off vagy felig off autókkal járni. Sajnos - a mi szemszögünkből - vannak bizonyos tekintetben jobb, megbizhatóbb autók, mint az Alfa. Viszont aki ennek tudatában is ezt a markát választja, az nem biztos, hogy ellenség.
Most nem arról beszélek, aki ma Alfát vesz, holnap meg Daewo-t és estére már be is lépett a Lacetti Clubba.
Macccy21-02-2018 10:43:20 // 105874
heh, lámpa gyári illesztés offon

Corben21-02-2018 09:52:07 // 105873
Szia WarbiRunner,

Épp most szedtem le startert felújításra és a T50 kábelt (amit le szeretnél Te is szedni) csak felülről tudtam lelazítani.
Ha elfogadsz tőlem egy tanácsot, álj fel egy sámilra, igy jól át tudsz hajolni a motor felett és felülről bal kézzel egy kis crovával szépen le tudod szedni.
Annyi, hogy betakarja a generátorról jövő B+ (vastag vezeték), vezeték de ha betapogatsz alá érezni fogod a 6-os csavaranyát.
Macerás, de megoldható,.
Sok sikert kívánok hozzá.
Shadin21-02-2018 09:46:36 // 105872
Végre valami fejlemény :-)
Giuntini21-02-2018 09:41:49 // 105871
Hát akkor otthagytam a kórházban a kis beteget:(
WarbiRunner (Gyuri)21-02-2018 08:47:27 // 105870
Alkatrészt szerzünk, csak derüljön ki, hogy az kell e. Jóban vagyok itt egy autós boltossal, megszerzi ami kell hamar. Jó árban. Csak addig kellene eljutni, hogy az a pozitív kábel lekerüljön. Ha úgy nem veri ki a biztit, akkor sínen van az ügy.
Legalább egy beton placc, és komolyabb emelő kellene, mert felülről esélytelen, ezt láttam én is. Alulról viszont Csabi fotója alapján tényleg nem nagy ügy. Haspáncél sincs fent, semmit nem kell bontani, csak levenni azt az egy db csavart a kábel végéről. A stabil emelést kellene megoldani, de ott az ázott talajon ezt nem szabad bevállalni. Nincs a közelben valakinek garázsa? N-be rakva lehet mozgatni az autót, nem túl nagy távokon. Pár 100 méter tologatástól nem lesz baja. Vontatni, hosszabb távra viszont tilos, mert szárazon fut olyankor a váltó.
Shadin21-02-2018 08:46:29 // 105869
Ez a behúzó a 2.4-hez. (alvázszámra ellenőrizni kell)
Shadin21-02-2018 08:33:42 // 105868
Csabi küldött egy képet a 105846. hozzászólásban, azon is látható h külön modul, mint ahogy az én második képemen is csak a modul látszik. Úgy gondolom külön cserélhető csak el kellene jutni odáig h kijelenthetjük h az a rossz.
ProdyG21-02-2018 08:04:36 // 105867
Köszi!
Ez a b.mágnes egyben van az önindító testével? Ha kiderülne, hogy ezzel van baj, akkor azt lehet javítani, vagy újat kell venni? Webshopokban én csak komplett önindítókat látok jó drágán.
Shadin21-02-2018 08:02:51 // 105866
Isteni. Egy ilyen hang nekem is jó lenne a varrógép mögé :-(
Zolibácsi21-02-2018 06:21:33 // 105865
Igazából a 159 nagyon jól takargatja a hibáit, saját autómnal is mikor cseréltük az adott alkatrészt elég ramaty állapotban volt. De érzésre meg simán lett volna benne 10-20 ezer km.
Szóval készülj a legjobbra aztán majd meglátod hogy hálálja meg a kocsi
Tomi Stark20-02-2018 23:19:42 // 105864
Számíts mindig a legjobbra, de légy felkészülve a legrosszabra is! Ha visszaolvasol akkor kb. minden hibát, és annak megoldását is megtalálod. Illetve most éppen új rejtély tartja lázban a topicot : világít a féklámpa akkor is amikor nem kellene neki...:-) Mondjuk, most hogy már megvetted az egyik legszebb autót a világon, kár azon aggonizálni, hogy mi lesz a baja. Vagy már meg akarsz szabadulni tőle?
Gazdee20-02-2018 22:09:45 // 105863
Sziasztok!

6 évig hajtottam egy 156 1.9D sw -t. (2003-as, 140 lovas facelift 1-est) Beleraktam 140.000 kilométert.
Kopó alkatrészeken, a szokásos alfa betegséges futómű alkatrészeken, illetve a turbó vákuum gumicsőjén kívül semmi nem volt cserélve rajta.
Végig a Csöriéknél (Csörgő Autószerviz Várpalota) volt szervizelve. Tavaj adtam el családon belül 276.000 kilométerrel. A bátyám vette meg. Bár sosem volt alfás, még csak olasz autója sem volt, azt mondta, hogy látja, hogy ez az autó rendben van és volt vele törődve!


Egy 159 2.4D sw Q4 - re csereltem. Decemberben vettem, 2008-as 160.000 kilométerrel.
Ami azt illeti hiányzik a régi kicsikém, mert azóta az "olasz autóbontó" a neten a nyitólapom!
Szóval a teljességég igénye nélkül egész pontosan decemer 21 óta a következőket cseréltem a kocsin, amik így hétről - hétre megleptek:
- két első ködlámpa ( azért nem működtek, mert szétrohadtak belülről)
- motorháztető nyitó kar (egyszerűen elfáradt a műanyag és eltört)
- a kapcsolópanelt amin a ködlámpákat és a fényszóró magasság állítást irányítom
- csomagtér zárat
- csomagtér gázteleszkópokat
- váltógomb takaró műanyagját amin a sebességkiosztás van (na jó ez csak esztétikai dolog volt)
- a kuplung pedál alatti érzékelőt, ami az indításnál figyeli, hogy be van-e nyomva a pedál
- szellőztető ventillátor sebességszabályzó vezérlő ellenállását
- a tetősint újra kell festettnem, mert úgy néz ki mint egy 15 - 20 éves autón (kiszívta a nap és pattogzik róla a szín)
...
- +1 az utas oldali elektromos ablakemelőnek már nincs sok hátra...

Most mindenki azt gondolja, hogy mekkora egy leharcolt szarhatárt vettem, de Nem! Legalább is remélem! Vagy csak eddig nem volt gazdája!
Esztétikailag az autó kívül - belül nagyon rendben van!
Amint szabadul a hó fogságából készítek róla fotókat is.
Nos nem fikázni akarom a típust, csak szeretném megérdeklődni tőletek akik már régebb óta hajtjátok a gépez, hogy mire számítsak!?
Milyen típushibái vannak még amire fel kell készülnöm?

Köszi: Gazdee
Szabister20-02-2018 21:48:47 // 105862
Egy kis finomság estére.
Link
'''''20-02-2018 21:41:38 // 105861
Csak dugulás van,nyugi.Semmi baja nem lesz a hengerfejnek.
Giuntini20-02-2018 21:34:36 // 105860
Ha jó lesz kihívom a QV-t! Egy hullagyalázasra:(
'''''20-02-2018 21:31:34 // 105859
Na,majd szorítok!Ideje már,hogy kiderüljön valami.
Giuntini20-02-2018 21:29:05 // 105858
Nem holnap viszem. Tiszta ideg vagyok.
'''''20-02-2018 21:21:12 // 105857
Mi van a vasaddal? Nem láttam,hogy írtál volna róla.Elsiklottam fölötte?
Giuntini20-02-2018 21:17:24 // 105856
Az tetszik benne, hogy a 75 technikáját használja.
Giuntini20-02-2018 21:13:07 // 105855
Na ez egy érdekes darab! Il Mostro! A szörny! De valóban nem lenne rossz!
Zümi20-02-2018 21:10:09 // 105854
Sziasztok,segítségetekre illetve tapasztalatokra lenne szükségem,izzítási gond van a kocsival izzítógyertya ki lett cserélve,a vezérlője is.Indítás után az izzítás jel villog majd eltűnik.-2 foknál nem nagyon volt hidegebb és mégis egyre nehezebben indul,sokáig tekeri az önindítót.hibakódot ad de senki nem megy vele semmire.
Trogerr20-02-2018 21:01:11 // 105853
Teljesen elbeszélünk egymás mellett... Igazad van és szép estét!
Tomi Stark20-02-2018 20:56:05 // 105852
Ha már lehetne csak úgy választani én ezt kérném:
Jól mutatna a Traktor mellett. :-D
Dömpi (il dottore)20-02-2018 20:53:09 // 105851
Kiegészítés: egy Ssangyong ronda, egy Szutyuki lehet ronda, de egy ALFA nem! Max kevésbé bejövős.


Remélem sikerült megvilágítanom a lényegi határvonalat.
Dömpi (il dottore)20-02-2018 20:50:46 // 105850
Itt nálunk Abonyban van 2 gyönyörű FL előtti 156!
Egyik sötétkék metál szép TI felnikkel peres gumikkal , és egy másik, egy gyönygyház fehér fekete tetővel.
Bármelyiket megvenném, csak úgy, 3. verdának!

Amúgy érdekes ez a FL előtt/után dolog.
147-ben csak a FL utáni jön de (kivéve a GTA), 156 és 166 esetében viszont csak a FL előtti.
Ízlések és pofonok!

VISZONT ITT AZ AMORE-n egy ALFÁRA SEM MONDJUK, RONDA!
Aki ilyet merészel, az nem való ide szerintem.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.