Forum >> 159

gecsa22-05-2018 18:15:10 // 108816
Blogban van egy jó kis találós kérdés! Na, ki tudja a választ?
gecsa22-05-2018 16:52:58 // 108815
Annak jó íze van? :D
redbulz22-05-2018 16:16:44 // 108814
Az is megy vissza gariba :/ :D
Liquid22-05-2018 15:58:19 // 108813
nem adtak föttögésgátlót? :D
redbulz22-05-2018 15:55:04 // 108812
@Gecsa, Warbirunner,

Nekem azt mondták, hogy többen panaszkodtak a TRW-re, meglepően sok a hasonló eset :( Lehet tényleg kijött egy jó adag hibás, vagy gyengébben sikerült a gyárból.

Velem meg amúgy is valami baj lehet, már mondták rám, hogy sas lehettem előző életemben, mikor a monitorom vittem vissza és csak én láttam a hibát, de az autószerelőhöz is mindig úgy megyek, hogy már megint fura hangokat hallok :D (tudom ez utóbbit nem az autószervizben gyógyítják, de na...)
WarbiRunner (Gyuri)22-05-2018 15:20:28 // 108811
Ez valami konstrukciós hiba. Nekem is ezért lett cserélve a jobb felső, mert nyöszörgött. Igazából semmi baja, csak a szilent ahogy forog, nyöszörög. Ha kosz, víz egyszer bejut, onnantól hangja van. Én el is tettem amit kivettünk, mert a gömbfej jó, a szilentek sem lógnak, csak hangja van. ha zsír sprayztem, csak hangosabb lett. Majd egyszer szétszedem, kitakarítom, és megnézem, hogy lehet e valami értelmeset kezdeni vele.
Először azt hittem, hogy a szilent be van vulkanizálva és akkor kezd nyöszörögni, ha ez elválik. De nem, a vadi új is forog benne szabadon.
Macccy22-05-2018 15:13:00 // 108810
:(

Ha segíthetek szólj, levihetlek VTT -re is
gecsa22-05-2018 14:54:01 // 108809
Nekem a 166ban a legolcsóbb lengőkar is kibírt minimum 40ezret a magyar utakon.
gecsa22-05-2018 14:53:07 // 108808
Általános hiba szokott az is lenni, hogy a beszereléskor egyszerűen túlhúzzák a csavart és ezáltal deformálódik, vagy összeroppan a persely. Onnantól kezdve már mindegy a márkanév, a napjai megszámlálódtak.
redbulz22-05-2018 14:28:35 // 108807
Nekem a TRW felső lengőkar kb 11000-et bírt nyüszögésig, gariztatás lesz :(
droberto22-05-2018 11:55:10 // 108806
Ezt nem tudom én is eldönteni...
Cseréljem-ne cseréljem. (23k Ft)
Vagy elég a szűrős csavart cserélni....
droberto22-05-2018 11:53:47 // 108805
Igen, ha közel van a kipuff az olajcsőhöz, ott le tudja szűkíteni a km-et a koksz. Pl. Audi 1,8 turbómotor.
droberto22-05-2018 11:37:17 // 108804
Hibakód nincs?
A kért/szállított levegő aránya 1 körül van?
droberto22-05-2018 11:36:29 // 108803
Füstölni nem füstöl?
At olajat nem nyomja a turbina oldalon?
A turbinakrék ép lehet? A házba nem ér vajon bele? Nem tudsz belefotózni?
Ha lehúzod a VGT-ról a vákumot változik a hangja?
WarbiRunner (Gyuri)22-05-2018 11:13:26 // 108802
Lehet túl vagy már az AO fórumos topicokon, de ha nem, akkor tanulságos. Eszerint lehet injektor hiba (hígítja az olajat), és az olaj nyomócső hibája is, ha még nem a hővédelemmel ellátott van az autódban. Mindkettő lényegében típushiba. Kizártnak tartom, hogy a kipufogó lenne a hibás. Gondolom katalizátorod van, eleve az a legnagyobb ellenállás a rendszerben és az az első elem is, tehát annak a torlónyomása hat vissza elsősorban (nyilván nem kizárólag).
WarbiRunner (Gyuri)22-05-2018 11:00:22 // 108801
Zoli, ezt rossz olvasni amit művel veled ez az autó. Sajnálom :-(
RomeoOne22-05-2018 10:49:03 // 108800
Nehezen tudom elképzelni, hogy egy hátsó dob csere miatt így elfossa magát a turbó. Persze, nem vagyok szakértő, de nekem furcsa.
Roll198322-05-2018 10:36:39 // 108799
Nagyon kifogtad te ezt a TBi-t. :(
Shadin22-05-2018 10:32:10 // 108798
Autó ismét xarban: Blog
Shadin22-05-2018 10:31:26 // 108797
Sportkipufogót cserélek szervizköltségre, ha valakit érdekel esetleg. 1.8 TBi-re és 2.4 JTDm-re valid, de szerintem kis csőmunkával bármelyikre jó.

Blog
Shadin22-05-2018 07:01:47 // 108796
A kivétel erősíti a szabályt...
Zolibácsi22-05-2018 06:36:49 // 108795
Nekem is komplett első futómű csere után a jobb oldalon nyekergett, de 1-2 hét múlva már nem. Kellet kis idő, hogy be kopjon
gecsa22-05-2018 06:33:07 // 108794
Szerintem leginkább a használt utak minőségétől függ.
Liquid21-05-2018 23:23:00 // 108793
Nemelhiszem, hogy a 17-es felnik bármit is előmozdíthattak volna a 159 amúgy igen masszív futóművében. Főleg annak tudatában, hogy a 17-es kerék alapnak számít. Bár az is tény hogy a gyári 17-es sokküllős felni az egyik legnehezebb.
Balaska8821-05-2018 23:03:20 // 108792
Én most csak bal alsót (noname), meg jobb felsőt (trw) cseréltettem, mert úgy néz ki, alaphangon kb 400-at még rá kell költenem, hogy összeálljon végre normálisan, ezért a teljes szettet inkább elengedtem. Nekem mondjuk nagy tapasztalataim nincsenek, mert január óta van meg a kocsi.
Zselé21-05-2018 22:43:49 // 108791
Nekem szintén, 228000 km-nél. A két hónapja felszerelt 17” felnik adták meg a kegyelemdöfést neki, előtte a 16-ossal még elment (de már ott is kezdte). Belülről meg idegesítő, huppogó hangot ad főleg bal oldalról. Még 6-8000 km az olajcsere, akkor nézünk rá egy alsó-felső szettet... Csak nem tudom mit kéne, mert ismerek olyat, akinek 20 ezer után megadta magát a TRW is, Lemförderről is vegyesek voltak a tapasztalatok
Balaska8821-05-2018 22:35:09 // 108790
Ilyen hangja volt nekem is.
gecsa21-05-2018 22:00:59 // 108789
Budapesten az Alfarium, DZ Tining&Service, meg Tuningman szokott első körben felmerülni.
fazek21-05-2018 21:57:07 // 108788
Csináltam videót a nyikorgásról, a kocsit meghintáztatva ezt a hangot adta. Hátha így könnyebb beazonosítani. https://www.youtube.com/watch?v=pI26xn3tnJo
beepbeep21-05-2018 21:56:35 // 108787
Köszi szépen mindnekinek aki megnézte a csatornámat.
Ha van kedvetek iratkozzatok fel.
Most vizsgaidőszak van de útánna sűrűbben készítek majd videókat.
A legjobbakat 🙂🍀🐍

https://www.youtube.com/user/bbreszkovics
Balaska8821-05-2018 21:51:39 // 108786
Dettó ugyanez. :D Csak nekem az alsó is nyikorgott, mintha muszály lenne. Csere óta csend lenne, ha most meg nem a csapágy szólna hátul...
Valami mindíg van :D
fazek21-05-2018 21:39:20 // 108785
Szia! Nekem a nyikorgást a felső lengőkarok okozták! A csere óta szépen csendben fut az autó.Már már ciki volt egyenetlen úton közlekedni vele, tényleg mintha valami szekérrel gurultam volna. :-))
tirex21-05-2018 21:20:01 // 108784
Hali! Nekem egyszer nyitott tetöablaknál lemerült az akku, akkor csinált ilyesmit. Újra kellett programozni.
Liquid21-05-2018 21:14:57 // 108783
Ha az Alfát utálják, akkor nincs miről beszélni... tuti nem mennék oda. De te tudod.
Csörgőék Várpalotán akit tudok ajánlani személyes tapasztalat alapján, de a bp-i CarTársak majd ajánlanak neked közelebbit is.
gecsa21-05-2018 21:09:26 // 108782
Az attól függ, hogy melyik irányba külföldön. :D
Haddel21-05-2018 20:21:50 // 108781
Aztán holnap bejelentkezek műszakira,mert már márciusban lejárt😃 Igaz itt osztrákban 12+4 hónap az érvényesség ,de külföldön a 4 hónap nem játszik..
Haddel21-05-2018 20:17:32 // 108780
Hú gyerekek! Végre Bocival tudtam kijönni .Álom ahogy megy ez az autó .😃 Bár kicsit megtréfált Tata környékén dobott egy motor kontrollieren lassen üzenetet,megint vmi turbo faszomszelep,utána nem is ment ,de megálltam pihenőnél Torque progival kitöröltem a hibakódot ,aztán parketta tovább😃 Legutóbbi 3 alkalommal az offos 1.9 szívó birodalmi dízellel jöttem.kicsit kényelmesebb volt most😃
gecsa21-05-2018 20:05:04 // 108779
Pedig hogy mondta nekem mindenki, hogy vegyek tibit, mert az egy sokkal megbízhatóbb konstrukció. Aztán igazából eben-guba.. :D De szerintem a végére olyan autónk lesz, aminek már mindene új. Tehát nézd a jó oldalát is! :)
Ezüst Villám21-05-2018 19:28:35 // 108778
Ja nem turbó, szervó :-)
Ezüst Villám21-05-2018 19:27:46 // 108777
Van itt kopogás, kattogás, nyikorgás meg minden. :-)
Nagyon jók a szerelők a 146-osomat is ők szerelték, meg ebben is megcsináltak mindent, persze az Alfát utálják. :-( Mindig azt kapom, hogy vegyek már egy autót. :-) Dehát nekem meg az Alfa az autó. :-)
Legutóbb pl. generátort kellet cserélni, na az nem volt semmi, turbó, hűtő le, motor ki stb. egy vacak generátor miatt. Most először nem is hozzájuk vittem, mert elköltöztem, és itt van a közelben egy szervíz, na az csak vakarta a fejét a generátorcsere miatt, azt végül 3 héttel későbbre bevállalta volna, szóval vittem a régihez, és 3 nap alatt megcsinálták.Nekem ők egy kincs, de ha tudsz ajánlani valakit aki tuti, isten bizony viszem hozzá ezzel a témával.
Liquid21-05-2018 19:13:53 // 108776
hát ezt így fotelből nehéz :)
Valszeg nem megfelelő helyre vitted, ha eddig nem oldódott meg.
Nyikorgást nem tudom mi okozhat, a lengőkarok kopognak ha bajuk van.
Azt tudom tanácsolni, hogy vidd el egy olyan szerelőhöz aki látott már közelről 159-et.
Ezüst Villám21-05-2018 19:03:01 // 108775
Kedves Típustársak!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. 2,4 JTDM Sedan 159-esem van.
Évek óta hallgatom az állandó nyikorgást a 2 első futóműből, és kezd már nagyon elegem lenni belőle. Olyan mintha egy középkori fakocsin utazna az ember.

Már többször megnézettem. Egyszer kicserélték a 2 alsó lengőkart (csak a gömbfejeket külön nem lehet) horibilis összegért, és annyit nyertem vele, hogy 2 hétig egy kicsit kevésbbé nyikorgott aztán visszatértünk az eredetinél is rosszabb állapotra.

A szerelők mindig azt mondják, hogy persze ki lehetne cserélni mindent, és akkor biztos jobb lenne de felesleges, amíg nem mennek gallyra mert szintén hatalmas összeg.

A hétvégén felemeltem, hogy saját szememmel lássam mi a baj, de látszólag tényleg semmi, stabil nem lötyög stb. Átslagoztam az egészet meg adtam neki WD40-et, persze nem sokra számítottam ezzel az eljárással, és beigazolódott, hogy tényleg semmit nem ért.

Jártatok hasonló cipőben? Talált valaki megoldást már erre a problémára?
Shadin21-05-2018 18:02:21 // 108774
Ja, vettem :-)
'''''21-05-2018 17:49:34 // 108773
Én arra gondoltam,hogyha egyedit programoztatnál egy egyedi turbóhoz.
Shadin21-05-2018 17:03:43 // 108772
Pont mellette van a klímakompresszor, eltakarva a levegő szívó oldal csavarjait.
Shadin21-05-2018 17:00:07 // 108771
Nekem ugye a Squadra programja van rajta, azt meg azért nem sufni cégnek mondják.
A turbó 2-esben durrant el ahol a nyomás limiter valahol 0,8 bar környékén van.
'''''21-05-2018 14:44:38 // 108770
Mikor az enyémet progiztuk volt három ideiglenes óra berakva és simán csak az ablakon behúzva.Menet közben Manky folyamatosan látta a nyomásokat turbó előtt-után is.Úgy elég pontosan be lehetett lőni,hogy a turbó egyik tengelyvégén se legyen nagyobb nyomás.
yani🍀21-05-2018 12:37:09 // 108769
A kézikönyvben benne van, hogy kell alaphelyzetbe tenni.
Don Gombóc21-05-2018 11:20:59 // 108768

Így nézett ki a kompresszor lapát és a ház.
A kipufogó sorról meg le lehet így venni a túrót, szerintem közel ugyan az mint a Tibi mivel hoki 4 hengeres mindkettő. :-)
Mondjuk így levenni kibaszott sok káromkodást igényel, de amúgy is. :-)
Markoo1921-05-2018 11:18:34 // 108767
Sziasztok! Valaki találkozott már olyan hibával, hogy a tetőablak nem áll vissza alaphelyzetbe amikor 0-n van a kapcsoló hanem akkor is bukóra nyitja az ablakot?
Üdvözlettel Markoo
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.