Forum >> 159

fazek17-09-2018 21:34:43 // 111716
Igen! A legegyszerűbb ha komplett szerkezetet cserélsz.
Elég nagy szívás elsőre,legalábbis nekem 2 órába telt.
Liquid17-09-2018 21:24:10 // 111715
illetve 1-es :D
Liquid17-09-2018 21:23:51 // 111714
ha jól csalódom, akkor a 3-as kell
Liquid17-09-2018 21:15:22 // 111713
Megdöglött a bal első ablakemelő szerkezetem :(
Szombat este már hazafelel gurulva hallottam, hogy szar hangja van, recseg-ropog, surlódik.
Ma jutottam oda hogy szétszedjem, és úgy nézem a bovden szőrösödött ki ott, ahol a motor tekeri.
Volt már valakinek hasonló gondja? Mit kell és célszerű ilyenkor cserélni?
Liquid17-09-2018 21:02:34 // 111712
máshol nem érzed, mármint más útvonalon?
Lehet hogy ott az útvonalon van valami használt olaj feldolgozó...
A Biofilter pl. ott van Törökbálinton... :)
Liquid17-09-2018 21:00:52 // 111711
jó dolog, szoktam használni, tényleg kár hogy felfele nem működik
Smith17-09-2018 20:42:20 // 111710
Ó hogy.... tudtam, ha felteszek egy ilyen kérdést, nem számíthatok semmi komoly válaszra :D
Roll198317-09-2018 20:06:35 // 111709
Add el egy halsütödésnek, neki nem fog feltűnni! :D
WarbiRunner (Gyuri)17-09-2018 18:42:17 // 111708
Használt étolajjal hajtod a vasat mi? :-DDDDD
Kazes☻17-09-2018 17:45:55 // 111707
Ne hajts keresztül a sütödén, legközelebb kerüld ki... ;)
Smith17-09-2018 17:28:00 // 111706
Na, most kérdezek valamit, de lehet, hülyeség. :)

Amikor az M0-n haladok át (M1-M5 szakasz) mire végigérek, mindig sülthal illat lesz a kocsiban, mire végigdöcögök. Lehet, hogy nem M0 függő, nem tudom. Egyszóval büdös lesz, és még másnap is érződik. Lehet, hogy a klímába döglött bele valami?

Vagy mi okozhat balatoni sülthekk szagot az utastérben? :D Valaki járt már így? Merre szaglásszak?
RomeoOne17-09-2018 16:38:01 // 111705
Gondolom kényelmi funkció, hogy ha forróság van, akkor már messziről lehúzod őket, és kimegy a 70 fok a kocsiból, mire megteszed azt a 30 méter távolságot. Tényleg több értelme lenne a felhúzásnak, csak valakit megfojtott tán egyszer és azóta kivették.
cscs17-09-2018 16:36:36 // 111704
nagy köszi, ha megnézed!
cscs17-09-2018 16:35:18 // 111703
Pontosan ez történt velem már harmadszor egy év alatt, ezért szeretném ezt a funkciót kikapcsolni, mielőtt még egy nyilvános helyen, vagy esőben marad ott órákra.
Nem is értem mi értelme van egy olyan lehetőségnek, hogy a távirányítóval messziről lehúzhass minden ablakot. Felhúzni az összes ablakot messziről több értelme volna.
RomeoOne17-09-2018 16:17:34 // 111702
Sztem ez most nem releváns információ a helyzettel kapcsolatban.
Megérkezek a munkahelyre a kocsival, fel van húzva minden ablak, kiszállok, bezárom a kocsit. Majd mikor jövök vissza, a központi zár még mindig zárva van, de az összes ablak lehúzva ---> WTF???
antonov17-09-2018 14:36:01 // 111701
Ha kinyitás után nem nyitod ki az ajtót is, akkor pár perc után visszazár.
Liquid17-09-2018 12:43:45 // 111700
Szerintem a computerben van lehetőség a kikapcsolására, ha el nem feledem megnézem délután.
RomeoOne17-09-2018 12:38:28 // 111699
Én egyszer jártam így, vagy 2 éve, nem sokkal, miután megvettem a kocsit. Le volt zárva és mikor mentem érte, látom, hogy csutkára leeresztve mind a 4 ablak. Ajtók ettől függetlenül zárva. Nyár volt, jó idő, meg telephelyen belül volt a munkahelyen, de azért nem értettem a dolgot és zavaró volt. Azt hiszem más is járt így. Nekem azóta sem ismétlődött meg, és azóta sem tudom, hogy mi lehetett vele.
cscs17-09-2018 12:25:34 // 111698
Hát, rá nem ültem, mert nem farzsebben van, de néha van rajtam szűkebb nadrág :)
De a kérdés véresen komoly.
Sokkal fontosabb, mint leszoktatni a mudit a fejhangon vinnyogva ugatásról :)
Liquid17-09-2018 11:56:52 // 111697
hogy sikerült? ráültél a kulcsra? :)
cscs17-09-2018 11:53:56 // 111696
Sziasztok!

Átírható egy 2008-as fl 159 programja úgy, hogy az ablakok ne húzódjanak le, ha bármilyen gombot hosszan nyomok a távirányítón (kulcson)?

Már harmadszor jártam úgy, hogy reggel lehúzott ablakok vártak, ami otthon nem gond, de ha mondjuk egy parkolóházban marad úgy véletlenül, az már nem olyan vicces.

Szóval ezt a funkciót ki lehet írni a programjából?

köszi!
Shadin17-09-2018 11:24:29 // 111695
Hova küldjem?
Erhard 242 (Pure Energy)17-09-2018 10:39:54 // 111694
és a sorja megtartja :DDD
yani🍀17-09-2018 10:30:22 // 111693
De, van benne pohártartó.:-)
Giuntini17-09-2018 09:50:41 // 111692
Én viszont a KUL-on QV-sítottam:)
Giuntini17-09-2018 09:47:08 // 111691

Tegnap ilyennel mentem. CLA AMG. Hát mit is mondjak, annak a 2 lityós turbónak elég vérszegény hangja van. Engem egyáltalán nem nyűgözött le! A belseje egy gagyi. Minek van bőrborítású műszerfal, ha minden ugyanaz mint egy mezei A Mercinek. Kardánbox és egyebek egyszerű kemény műanyag. Végighúztam az ujjam a pohártartóknál, a box bizonyos részein, az éleken ott a sorja. Egy túlárazott és túlmisztifikált valami.
Liquid17-09-2018 07:56:56 // 111690
nincsmit :)
Köszönöm a hibakiolvasást!
Tegnap megnéztem, nincs azóta semmi hiba, ez azért aggaszt kicsit...
Shadin17-09-2018 06:35:27 // 111689
Köszi!
Shadin17-09-2018 06:18:25 // 111688
Aham. De nem kéne, a K03-as turbót 180 lóerőig használják max. 1,2 bárig. Ez is ki van hegyezve, mint ahogy a váltó is. Nem tuningbarát. Egy K03/K04 hybrid, vagy K04 turbóval már jó lehet, egy jó programmal a váltó meg bírná.

Yanival meg akartuk mérni KUL-on a széria meg a box meg az írott verziót, de sajnos nem volt rá 'tér'.
Liquid16-09-2018 23:11:43 // 111687
KUL csoportkép:
RomeoOne16-09-2018 21:15:38 // 111686
Ezekre a giugiaro design feliratokra lehet, hogy igényt tartanék, ha másnak nem kell. Nekem fényezés óta hiányoznak.
Roll198316-09-2018 18:08:39 // 111685
Felújítás óta megint raktál rá programot? :)
Shadin16-09-2018 16:15:26 // 111684
Csak ez a progi érzésre tökéletes, hogy mire számíthatok hosszú távon az persze kérdés.
Elég az a gyári 200 paci is, dehát a 240+ az jobb, hátmég a nyomaték 2000-nél.

Mellet turbo leírás:

All our Turbo cartridges begin life in component form made from the highest quality materials available. All individual parts are precision balanced and finished prior to being assembled with high quality bearings and seals. Where industry research has found a week point in original units, we ensure we fit up-rated parts to ensure the unit doesn’t just last as long as the original, but lasts LONGER!! Once the is complete, it is high speed trim balanced (or VSR balanced as also known) to ensure that no only it is within OE specification for vibration, but also to check for noisy running and oil leaks. To complete the process, all data is stored and the unit given its own serial number before a detailed calibration certificate is printed for your own piece of mind.
WarbiRunner (Gyuri)16-09-2018 15:27:00 // 111683
Hát.. passzolom. Három fejlesztő mérnököt ír, és minden típushoz van programjuk. Nincs cégnév, telephely, de van automata "engineer". A honlap profizmust sugall, én azért óvatos lennék. Az, hogy a WinOLS disztributorai ad némi bizalmat, de...
Én biztos hogy ajánlás és referencia nélkül, feltöltöm a fájlt/kapom a remapot konstrukcióban nem vállalnám be a módosítást. Az angol Alfatune-al leveleznék egy kört pl (Gus-t szokták emlegetni az AO fórumokon).
Nekem volt már olyan remapom amiért egy 60-ast fizettem, azt hittem, hogy hozzáértő írta és jól. Közben meg kaptam egy tucat fájlt, inkorrektül megírva. Szét kellett volna néznem, csak VW csoportos autók álltak szanaszét az embernél. Naná, hogy egy valahonnan letöltött gagyi fájlt kaptam. A duma ugyanez volt, a német mérnöknek kiküldi, e.mailben visszakapja a módosítottat. Hát persze... :-)
Shadin16-09-2018 14:32:27 // 111682
Ha valakinek rosszabb állapotban vannak a matricái, ezeket fel tudom ajánlani:
Shadin16-09-2018 12:06:44 // 111681
Tőlük van a program:

https://www.ecufiles.com/research-and-development/

Vélemény?
WarbiRunner (Gyuri)16-09-2018 10:47:47 // 111680
Azért a fejlesztőknek megvan a rutinjuk és tudásuk szerintem, hogy gyárilag nagyjából jó legyen. Biztos, hogy modelleztek, számoltak vele sokat. Ettől függetlenül pl a 105 lovas dízel programjában találtam elírást :-D Csak egy tizedes vessző volt rossz helyen...
Nem tudom. A TBi-t itt mindenki dicséri, az AO fórumokon azért olvastam problémákról. A városozást a TBi sem hálálja meg. Hígítja az olajat, aztán kenési elégtelenségben meghal a turbó. A környezetvédelem nem a felhasználó malmára hajtja a vizet, ez biztos, csak lassan tényleg nincs jó megoldás.
yani🍀16-09-2018 10:39:22 // 111679
Csak féltem Zolit, hogy egy olyan progit használ, amit nem nagyon teszteltek sehol. A cikkben is leírták, hogy ezeket a motorokat nem nagyon ismeri senki. A legnagyobb kérdés, hogy nem tudni, a fejlesztőknek mennyi idejük van hosszú távú teszteket csinálni.
Ha valamit elszámolnak lehet, hogy csak több tíz ezer km után jön elő.
WarbiRunner (Gyuri)16-09-2018 10:25:12 // 111678
Pont ez a baj, a több levegő önmagában veszélyes. Több üzemanyag kell a többlet teljesítményhez, amihez viszont precízen hozzá kell állítani a töltőnyomást, az AFR-t (dúsítani kell) és az előgyújtást is (visszafelé húzni). Így leírva még egyszerű is, de mindent számolni, mérni kellene.
yani🍀16-09-2018 10:08:44 // 111677
Többlet teljesítményhez nagyobb nyomás kell a hengerekben. Ehhez madasabb égési hőmérséklet, amihez több levegő kell, szerény véleményem szerint. Tényleg nem akarlak riogatni, csak nem szeretném, ha megint történne valami.
Shadin16-09-2018 09:42:38 // 111676
Oké, megvan:

"Egy turbófeltöltő azonban nem csak olajellátási hiba miatt mehet tönkre, adott esetben keverékképzési hiba is okozhatja a halálát. Egy tartósan szegény keverékkel működő motorban az égési hőmérséklet sokkal magasabb, ez is lehet a probléma forrása."

Ezt ugye tudjuk, de ez konstrukciójából fakad, a felhúzott ECU vezérlő nem fog még szegényebb keveréket jelenteni törvényszerűen. A gyári sw-vel mentem a második széthullást követően és azon a távon is jelentkezett a fogyasztás csökkenés, köszönhetően (szerintem) a HF felújításnak, meg talán a tb középrész cserének. A HF kézzel kezelése szerintem az én esetemben nem jött össze anno, és a tb is huhogott amióta belekerült az autóba. Most nem huhog, és ha az elképzelésem nem téves, akkor a HF is jobban zár.

Az alapvetően szegény keverékképzéssel nem tudunk semmit tenni, és remélem h a MELLET jó tb közepet gyárt :-(

Egyébként a magasabb égési hőmérséklet indokolhatná a "szétrobbant" turbinakereket, de nem ez jellemző erre a típusra, hanem inkább az olajozási hibából történő csapágy ill. tengely problémák.

Előbb-utóbb kiderül, sőt már kiderült, h a direkt befecskendezés egy erős zsákutca és nincs kizárva, hogy pár év múlva ez a motor is rajta lesz a mumus listán.
Shadin16-09-2018 09:28:36 // 111675
Akkor elolvasom mégegyszer :-(
Shadin16-09-2018 09:27:51 // 111674
Nem jön le h mire gondolsz.
Cseréljem a másik lambdát is?
WarbiRunner (Gyuri)16-09-2018 09:22:52 // 111673
A turbós benzines chiptuning is ezért sokkal nehezebb téma. Ha elszegényíted a keveréket, búcsúzik a turbó. A dízelt nem könnyű chippel megölni, szinte bármitől jobban megy, a benzines viszont hamar bedobja a törölközőt..
Shadin16-09-2018 09:20:03 // 111672
Lazán toltad! Menjetek csak.... :-) Dehát ez ilyen.
yani🍀16-09-2018 08:42:45 // 111671
Nem akarom az ördögöt a falra festeni, de a fogyayztás csökkenése, nem biztos, hogy hosszú távon is jó lehet. Olvasd el !ezt
'''''16-09-2018 07:41:08 // 111670
Örültem,hogy találkoztam párotokkal és beszéltünk pár szót bár arra most nem volt sok időm sajna.
A vas tök jól bírta de a végén megint bedobta a motorkód lámpát.Ilyenkor csak normál módban használható.Csinálta már kétszer ezelőtt régebben de megjavult.Most egyből elindultam inkább haza.Az első kereszteződésben párszor újraindítottam és elfelejtette de aztán 50km után megint bedobta.Mindig kigyorsításokkor csinálja.
Ki kéne olvastatnom csak ezért nincs kedvem Pestre felmenni.Az csak oda nekem 150km meg egy nap szabi. :-(
'''''16-09-2018 07:35:23 // 111669
Megint csak szemétkedtünk! :-)
droberto15-09-2018 22:31:59 // 111668
Én is lemostam a KUL porát és meg is tankoltam.

5,7 lett a mai fogyim:



90 és 100 között mentem, de senki nem előzött meg hazafele. :)
Regen nem volt.

A nagy fogyim:


Teletankos módszerrel számolva, 6,7 l/100 km
80% főút
20 % város
Úgy tűnik nagyon jót tett a fogyinak a segédberendezések cseréje.
3-5 decivel simán kevesebbet eszik.

Amikor még volt pálya matricám:

7,2-7,5-et evett nagyátlagban:
Ekkor általában:
70% pálya (GPS 140)
20 % város
10% főút (GPS 105)

A felújítás óta 3.200 km-t mentem.

Elégedett vagyok, viszont ma kettőt is sz@rt a kutya:

- Elfosta magát a szelepfedél tömítésem. Pedig ez mát a második és idáig jó is volt. 28 Nm-nél járok, de ezt úgy tűnik, lényegtelen, pasztázni kell.
- Elszakad a tanksapka zsinegem. Pedig sose rángattam. Mikor feltettem legutóbb a kupakot még semmi baja sem volt.

:(((
Erhard 242 (Pure Energy)15-09-2018 20:55:34 // 111667
Persze, mentünk pár pápás kört :)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.