Forum >> 159
alfa155gyuri12-02-2019 19:13:53 // 114796
Nekem is csinálja néha!
Shadin12-02-2019 09:53:11 // 114795
Este meg tudom mérni a kiszereltet, de nem sokat jelent.
Shadin12-02-2019 09:51:37 // 114794
Tévedtem, egyforma volt, kiszerelést követően megtaláltam rajta a színkódokat.
Shadin12-02-2019 09:50:30 // 114792
Asszem más a cikkszámuk.
Morfiusz Cédula12-02-2019 09:45:07 // 114791
Szia!
Nekem is csinálja néha, az enyém 2.4 diesel, úh a motorhoz sztem nincs köze. Bedugom a kulcsot, nem megy rá a gyújtás. Ha kihúzom és megint bedugom, vagy megnyomom a sttart gombot anélkül, hogy fékeznék közben, akkor megy a gyújtás, utána meg tudok indítani. Olyan, mintha nem érzékelné teljesen a kulcs bedugása után, hogy bement a kulcs. Egyelőre nem jöttem rá, hogy miért, ha valaki találkozott hasonlóval, ossza meg légyszi!
Nekem is csinálja néha, az enyém 2.4 diesel, úh a motorhoz sztem nincs köze. Bedugom a kulcsot, nem megy rá a gyújtás. Ha kihúzom és megint bedugom, vagy megnyomom a sttart gombot anélkül, hogy fékeznék közben, akkor megy a gyújtás, utána meg tudok indítani. Olyan, mintha nem érzékelné teljesen a kulcs bedugása után, hogy bement a kulcs. Egyelőre nem jöttem rá, hogy miért, ha valaki találkozott hasonlóval, ossza meg légyszi!
Csabi12-02-2019 08:35:17 // 114790
Ha jól néztem fél centi különbség van, 315mm magas az SW, 310 a Berlina. Az SW-nél a rugó átmérője fél mm-rel nagyobb. Szóval ennyi. Igazából az a kérdés, hogy mennyi a gyári TI rugó magassága... Valaki megméri? :)
Nálam holnap kerülnek beépítésre, uh kiderül, ha ma nem.
Nálam holnap kerülnek beépítésre, uh kiderül, ha ma nem.
mmmcsongor12-02-2019 08:21:20 // 114789
sima nem hozzáértés miatt kérdezem, abból kiindulva, hogy az Eibach adatlapon van kis különbség az ültetések között SW és bernila között.
droberto11-02-2019 22:51:06 // 114787
Nemis...csak lejtett a hazai pálya. :)
maestro8411-02-2019 22:20:34 // 114786
Köszi. Legelőször a hazaúton dobta be az EML-t kb 300km után. A kód törlése után pedig ha jól emlékszem akkor a rákövetkező indításkor másnap, az indítást követően max 10-20 másodpercen belül. Kicsit mintha hangosabban is járt volna a motor.
A számlákon látszik, hogy 7 éve cseréltek a motorban láncot, vezetőket, olaj fújókát (tehát nem kompletten fogaskerekekkel) és az olajszelepeket is.
A szelep ha jól látom 2 esetben tud hibát generálni (van benne egy szűrő is?), és ezt lenne a legkevésbé költséges cserélni, a többihez bontani kell. Az ECM szerintem kizárható.
Holnap megfülelem.
A számlákon látszik, hogy 7 éve cseréltek a motorban láncot, vezetőket, olaj fújókát (tehát nem kompletten fogaskerekekkel) és az olajszelepeket is.
A szelep ha jól látom 2 esetben tud hibát generálni (van benne egy szűrő is?), és ezt lenne a legkevésbé költséges cserélni, a többihez bontani kell. Az ECM szerintem kizárható.
Holnap megfülelem.
Csabi11-02-2019 22:13:46 // 114785
Hali!
Nincs olajminőség ellenőrzés, csak számol-figyel.
Valószínűleg nem lett nullázva az olajcsere periódus azért kiabál.
Nincs olajminőség ellenőrzés, csak számol-figyel.
Valószínűleg nem lett nullázva az olajcsere periódus azért kiabál.
Corben11-02-2019 22:11:57 // 114784
Urak!
Van az 1.9jtd-ben olaj minőség ellenőrzés? (150 ló, 2007-es)
Kb 2000km-t mentem olajcsere óta és most kiírta, hogy cseréljek olajat.
Közvetlenül regen után dobta be a hibát.( pont elkaptam hogy a pillanatnyi fogyit néztem)
Figyeli az olaj minőséget, vagy csak számolja a megtett km-t?
Selenia van benne természetesen.
Köszi előre is a tapasztalatokat.
Van az 1.9jtd-ben olaj minőség ellenőrzés? (150 ló, 2007-es)
Kb 2000km-t mentem olajcsere óta és most kiírta, hogy cseréljek olajat.
Közvetlenül regen után dobta be a hibát.( pont elkaptam hogy a pillanatnyi fogyit néztem)
Figyeli az olaj minőséget, vagy csak számolja a megtett km-t?
Selenia van benne természetesen.
Köszi előre is a tapasztalatokat.
Csabi11-02-2019 22:04:55 // 114783
Most tényleg azt feltételezzük, hogy egy SW TI rugó, az lényegi különbséget képvisel egy Berlina TI rugóval szemben? Nemá
mmmcsongor11-02-2019 21:34:53 // 114782
a garnitúra alatt 2 vagy 4 rugót értesz? ha jól látom, a blogodból az derül ki, hogy az egy ik első rugó nem Ti volt, ezért cserélted.
'''''11-02-2019 20:44:09 // 114781
Én is vittem már a qv-vel.Ha írna rá egy programot,talán elég lenne neki. :-)
Haddel11-02-2019 20:42:15 // 114780
Hát igen,egyszer be kéne ülnie Robi mellé Gyurinak.Egyszer mentem mögötte Pakson,én se vezetek nagypapásan ,de alig tudtam lépést tartani vele😃 A csaj meg mellettem már kezdett rikácsolni😃😃
droberto11-02-2019 19:58:56 // 114779
Megmondomén: Monster Irsaiját. :)
Remélem VTT-re is jut belőle.
Remélem VTT-re is jut belőle.
mmmcsongor11-02-2019 19:25:11 // 114778
átolvasom és jelentkezek.
Shadin11-02-2019 19:22:54 // 114777
Blogoltam róla sokat, lényeg h semmi baja, van benne ~ 120k km.
beeep14611-02-2019 19:00:34 // 114776
Üdv!
Elnézést, de máshol nem tudok panaszkodni az Alfás lét "nyomoráról"... :-D
Mai nap úgy néz ki végre sikerült találni egy hozzáértő szakműhelyt akik a jövő héten felújítják a váltómat, viszont a hónap WTF infója számomra: 2,2 JTS benzines motorban kettőstömegű lendkerék?
Eddig én hülye azt hittem ez csak a dízeles csapatot boldogítja.. :-)
Elnézést, de máshol nem tudok panaszkodni az Alfás lét "nyomoráról"... :-D
Mai nap úgy néz ki végre sikerült találni egy hozzáértő szakműhelyt akik a jövő héten felújítják a váltómat, viszont a hónap WTF infója számomra: 2,2 JTS benzines motorban kettőstömegű lendkerék?
Eddig én hülye azt hittem ez csak a dízeles csapatot boldogítja.. :-)
mmmcsongor11-02-2019 18:45:17 // 114775
jól hangzik, érdekel a dolog.
mit lehet tudni ezekről a rugókról? volt valami különösebb oka, hogy lecserélted?
mit lehet tudni ezekről a rugókról? volt valami különösebb oka, hogy lecserélted?
Shadin11-02-2019 18:25:07 // 114774
De vedd figyelembe, hogy a pro kit (is) piros lesz mire ideér.
Nekem námileg magasabb lett az Eibach-hal/kal, igaz, hogy rövid szárú Bilstein B8-assal van összerakva. Bár a B8-ak korábban a gyári Ti rugókkal volt szerelve és az volt az alacsonyabb. 40 ért van egy (SW) Ti rugó garnitúrám ;-)
Nekem námileg magasabb lett az Eibach-hal/kal, igaz, hogy rövid szárú Bilstein B8-assal van összerakva. Bár a B8-ak korábban a gyári Ti rugókkal volt szerelve és az volt az alacsonyabb. 40 ért van egy (SW) Ti rugó garnitúrám ;-)
Shadin11-02-2019 18:16:12 // 114773
ebben az esetben javasolnám az Eibach-ot hátra párban
mmmcsongor11-02-2019 18:03:25 // 114772
Már megnéztem, nincs eltörve, az előző tulaj vontatott a kocsival, valószínűleg az vágta tönkre
mmmcsongor11-02-2019 18:02:13 // 114771
kösz Shadin, jól néz ki!
olvastam a blogod a rugó cseréről. Mit gondolsz lenne bármi értelme sedan-ba SW rugót beépíteni, hogy magasabb legyen?
olvastam a blogod a rugó cseréről. Mit gondolsz lenne bármi értelme sedan-ba SW rugót beépíteni, hogy magasabb legyen?
Shadin11-02-2019 17:11:21 // 114770
Competizione11-02-2019 17:10:25 // 114769
Sziasztok.1,75TBi a kocsim.Utóbbi időben,ha bedugom a kulcsot nem gyúlnak ki a műszerfal fényei,startolás működik és utána is rendben van minden,mi lehet a gond,tud valaki tanácsot adni?,,,,,,,köszi.
Shadin11-02-2019 17:07:35 // 114768
Ha lóg a Ti akkor nézd meg h nincs-e eltörve, mert nem kéne lógnia...
mmmcsongor11-02-2019 14:40:32 // 114767
Sziasztok,
az eredeti Ti rugóval már túl alacsony a kocsi, egyrészt sűrűn leér a kocsi alja, másrészt esztétikailag is csúnya, ahogy lóg a kocsi hátulja.
Az Eibach Pro Kit elvileg 30-35mm-t ültetne az én kocsimon (1,9 jtdm sedan), viszont az Eibach pro kit Sportwagon 25-30mm ültet az adatlap szerint.
Tudja-e valaki,hogy beépíthető-e a sedan verzióba az SW Eibach pro kit és ezáltal kevesebbet ültetne?
az eredeti Ti rugóval már túl alacsony a kocsi, egyrészt sűrűn leér a kocsi alja, másrészt esztétikailag is csúnya, ahogy lóg a kocsi hátulja.
Az Eibach Pro Kit elvileg 30-35mm-t ültetne az én kocsimon (1,9 jtdm sedan), viszont az Eibach pro kit Sportwagon 25-30mm ültet az adatlap szerint.
Tudja-e valaki,hogy beépíthető-e a sedan verzióba az SW Eibach pro kit és ezáltal kevesebbet ültetne?
RomeoOne11-02-2019 14:22:43 // 114766
Ki kell tudakolni Robit, hogy milyen fiatalító főzetet iszik. Elhozza VTT-re és utána mindenki kilinccsel előre esik be a kanyarokba a 159-el :DDD
Shadin11-02-2019 14:21:30 // 114765
Tökre öregszel. Én is ezt éreztem Robi mellett a körforgóban. Soha nem toltam el addig a nagypatkányt. Ott már nem komfortos. 145 határai jobban elérhetőek nekem mint a 159-é. D ez tényleg nem az autó hibája.
Shadin11-02-2019 13:40:22 // 114764
Nem feltétlenül a vezérlés okozza, problémás lehet a VVT tárcsa. Egyik, másik v mindkettő.
A P0016 akkor jön, ha indítást követően 4 mp-n belül sem sikerül normális vezérlés pozíciót detektálnia a vezérmű jeladók felől. Ez lehet vezérlés VVT olajszelep is akár és szerintem a legvégén a lánc nyúlás, mert akkor már durva hangja kellene legyen.
Nézd meg, hogy hidegen indításnál jelentkezik-e zaj a vezérlőtárcsák felől, ami meg is szűnik kb. 4 mp-n belül.A lánc nyúlás is persze okozhatja, de az nem nagyon szűnik meg indítást követő 4 mp után, csak halkul...

A P0016 akkor jön, ha indítást követően 4 mp-n belül sem sikerül normális vezérlés pozíciót detektálnia a vezérmű jeladók felől. Ez lehet vezérlés VVT olajszelep is akár és szerintem a legvégén a lánc nyúlás, mert akkor már durva hangja kellene legyen.
Nézd meg, hogy hidegen indításnál jelentkezik-e zaj a vezérlőtárcsák felől, ami meg is szűnik kb. 4 mp-n belül.A lánc nyúlás is persze okozhatja, de az nem nagyon szűnik meg indítást követő 4 mp után, csak halkul...

_Ata_11-02-2019 10:43:23 // 114763
Nekem is az egyik volt csak cserélve szerintem eddig, ezért is nagyon eltérő az árnyalata. Amúgy a legtöbbre ezt írják: 2500óra (3-5 év átlagos használat mellett)
sty11-02-2019 10:40:06 // 114762
Srácok egyik napról a másikra furcsa hangokat hallok az utastérben. Járó motornál a fordulatszámmal ez is változik, olyan mint a generátor zaj csak mélyebb és nem a hangszórókból jön. Kintröl nem hallom csak ha benne ülök. Ja 2,4 automata
RomeoOne11-02-2019 10:31:47 // 114761
Nekem lassan 3 éve van bent a nem gyári. A másik, amivel vettem meg már lehet, hogy 3 is elmúlt. Arról feltételezem, hogy már egyszer cserélve volt és nem párban, azért izzott ki utána a másik. Mert azóta kb. azonos teljesítményen működnek.
RomeoOne11-02-2019 10:29:19 // 114760
Ja, ez nem lesz túl kék, viszonylag alacsony a színhőmérséklete
tdemeter11-02-2019 10:26:36 // 114759
Összességében mennyit bír ki egy xenon izzó? Van valakinek tapasztalata gyárival 0 kilómétertől?
_Ata_11-02-2019 09:43:47 // 114757
Ja igen azt hallottam, hogy mindenképpen párban érdemes. Aztán próbálok valami olyasmit ami nem kékesen világít, szerintem az nem olyan hatékony, még ha sokak szerint jobban is néz ki :) Ugyis hamarosan olajcsere, akkor elkezdem nézegetni az izzókat is.
RomeoOne11-02-2019 09:21:30 // 114756
Igen, döglődik. Az enyém is ezt csinálta. Folyton a helyzetjelzőkre panaszkodott, de a xenon volt a ludas. Ha már a színe is más, akkor meg már főleg. Párban érdemes egyébként cserélni, azt ne felejtsd el!
Liquid11-02-2019 09:18:22 // 114755
az a jobb első helyzetjelző valszeg, a tompítottat és a refit nem figyeli
_Ata_11-02-2019 09:15:58 // 114754
Szerintetek lehet döglődik a xenon izzóm, ha indítás után gyakran kiírja, hogy kiégett a jobb első és csekkoljam.. Persze világít, és egy pár perc utána el is tűnik a hibaüzenet.. Az biztos, hogy kicsit másabb árnyalata van a jobb oldalinak, gondolom már cserélhették a másik oldalt régebben. Készüljek lassan a cserére? És ha igen milyet ajánlotok? :)
Tocke11-02-2019 07:31:05 // 114753
Tedd el egy garázsba, 10 év múlva szép summát adnak érte. A megkímélt példányoknak lassan kezd felmenni az ára.
ZoliNix11-02-2019 06:33:05 // 114752
Apukám Samarája pont eladó! Pont 1500-as, csilli-villi, 94-es hetvenvalahány ezer km. Tuti vétel! :)
Roll198310-02-2019 22:34:35 // 114751
Hát valamit valamiért, a veszélyt be kell vállalni, de kevés pénzből nincs olyan autó, ami le tudná utánozni az élményt, amit egy kétkerekű nyújt. Én 7 éve motorozok és azt tapasztalom, hogy egyre jobb a helyzet az utakon, az autósok egyre inkább figyelnek ránk és elengednek. Ha élményre vágyom, akkor inkább a kétkerekűt veszem ki a garázsból és nem az 59-est, szóval pontosan értem, hogy mi bajod az autóddal. Sajnos nemrég volt szerencsém kipróbálni egy S2000-est, azt hiszem, abban te is vigyorognál, de a 20 éves létére 5-6 milliós árcédula kicsit erős a gyomromnak, illetve teljesen haszontalan a vigyorgáson kívül minden másra.
Liquid10-02-2019 22:32:06 // 114750
Add el, ha nem érzed akkor nem érzed ennyi. Csak legyen már vége :)
Nem is értem mit magyarázunk mindannyian. Vissza kéne olvasnod az elmúlt hónapokat és te is erősen mosolyognál azon miket írtál. Egy erős skizo, harcosok klubja akármi, kiskutya faxa ehhez képest :)
Csak azt nem vágom, hogy ha nem elég a 230 ló 1700 kilóra akkor hogy lehet elég a bő 100-120 1200-ra? (vagy a buta futómű, rázkódás, kis nyomtáv, meg tengelytáv, esetleg a zajszigetelés hiányára porcosodik? :) Neked egy 1500-ös Samara kéne, abban kell gépészkedni a kanyarban már 40-nél is :)
Nem is értem mit magyarázunk mindannyian. Vissza kéne olvasnod az elmúlt hónapokat és te is erősen mosolyognál azon miket írtál. Egy erős skizo, harcosok klubja akármi, kiskutya faxa ehhez képest :)
Csak azt nem vágom, hogy ha nem elég a 230 ló 1700 kilóra akkor hogy lehet elég a bő 100-120 1200-ra? (vagy a buta futómű, rázkódás, kis nyomtáv, meg tengelytáv, esetleg a zajszigetelés hiányára porcosodik? :) Neked egy 1500-ös Samara kéne, abban kell gépészkedni a kanyarban már 40-nél is :)
WarbiRunner (Gyuri)10-02-2019 22:21:25 // 114749
A motorról le vagyok tiltva :-D Élve akarnak otthon. Valahol megértem, így nem erőltettem tovább. Pedig tapasztaltam, hogy ott van ám bőven abból amit én keresek :-DD Csak igen egészségtelen tud lenni az agyeldobós "tánc". Elég egy pici hiba.
WarbiRunner (Gyuri)10-02-2019 22:10:29 // 114748
Magam írtam rá a programot. 480NM, 230Le Ennyi biztos megvan, ezerszer jobb, mint ahogy megvettem (egr on + box). Piszokul gyors, előzni pillanatok alatt lehet vele komplett sorokat, nagyjából bárkit lehagy. 230-nál nem mentem vele többet még, de ott már nem tolt meggyőzően. Mit kéne még tudnia? :-) Az erejével elégedett vagyok, tök jól el lehet érni az összes zöldet, egy durván gyors luxus szedan. Ettől érezni nem érzem az autót, ezért nem tud belesodorni a mókába. Ennyi az összes bajom vele. Az egy hülyeség, hogy a bátorságodon múljon a kanyartempó és amúgy sem a kanyartempó számít. Sosem tudtam "bátran" kanyarodni. Vagy elkap a gépszíj, vagy nem. Ha igen, azt ha kéred sem tudom újra megcsinálni :-)
Persze a családomnak egyébként sokkal jobb, ha normálisan vezetek szóval van előnye ennek is :-)
Persze a családomnak egyébként sokkal jobb, ha normálisan vezetek szóval van előnye ennek is :-)
droberto10-02-2019 21:35:09 // 114747
A durva az, hogy amikor a tieddel mentünk, már úgy jött az élmény, hogy csak félgázt nyomtam. Aztán egyszer az egyenesbe lepadlóztam, de úgy meg lepődtem, hogy itt mekkora tartalékok vannak, hogy még most is bizsereg a fenekem. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
507
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?