Forum >> 159

WarbiRunner (Gyuri)26-08-2019 16:16:21 // 118464
Szerintem az 1.9 se kisebb rizikó. Ezt a hengerfej témát körbejártuk sokszor és a 2.4 para odáig fajult, hogy már az a képzet alakul ki, hogy egy 1.9-cel nem lehet pont ugyanakkorát szívni :-) Hát már dehogynem. Magasnyomású turbódízel mindkettő, kb ugyanaz a konstrukció is mindkettő. És ugyanúgy elhasználódik mindkettő. Mire ezek másfél millás
autók lesznek, lényegében az élettartamuk végefelé gurulgatnak már.
Értem, hogy a ha.hu tele van tuti vétellel, csak aztán jönnek a meglepetések. Egy másik dolog, hogy sokan örömmel költik az összes vagyonukat is ezekre a dögökre, mert egy Alfa az ilyen. Én magam részéről inkább ma is adnék 3-mat egy rendes, kicsit futott darabért, motortól függetlenül.
Giuntini26-08-2019 15:56:31 // 118463
Azért, mert a fenntartási költségei jóval nagyobbak! A futóműben nincs különbség, az perfekt az sw rugótörésén kívül. A motor, és a hozzá tartozó minden más. A hengerfej repedés az valaminek az okozata. Általában eltört kiegyenlítő tartály visszafolyó, tőcsavar, az 5 hengeres motor egyszer felforrt víztől a hengerfej megreped. Utána már annyi. Regenerálásnál extrém hőnek vannak kitéve. A Dpf nagyon hátra került, ez problémákat okozhat a sűrű városi használatban . Gyári olaja 10w40 lenne, de a részecske szűrő miatt 10w30PE olaj a gyári. Ez nem igazán nagy gond, ha 10-15 ezrenként van cserélve az olaj. A munkadíjak is nagyobbak az 5 hengernél, generátor, turbó kivétele horror. Az a gond, hogy ezek a motorok semmivel sem rosszabbak (sőt) az 1,9-nél, csak a fenntartásuk, vagy mikor eljön az idő a javításokra, jóval magasabbak. Mindegyiknél 200 ezer fölött valahol eljön a szopóréce, turbó vagy egyéb dolgok, és magasabb költségekkel kell számolni.
Abszolút nem való rövid távokra, városi használatra. Oda tök felesleges, mert ott a 2,4 motor csak szenved és automatával a fogyasztás horror. Viszont autópályán átbillen a mérleg nyelve, dpf rendesen regenerál, Egr titkábban nyit, és csomó más.
samu12626-08-2019 14:11:21 // 118462
A másfél millás 1.9 16v kisebb rizikó mint a 2.4? Pár ismerősömnek nagyon bejön a stílusa a kocsinak és ennyit akarnak rá költeni MAX és amikor látják hogy 5 hengeres 2.4-eset is lehet ennyiért kapni, akkor csak azért nem veszik meg mert én alfásként is azt mondom hogy ne..

Azt azért elszoktam mondani hogy nézzék meg az excelem... :D

Érdekelne hogy a hengerfejesedésen kívűl miben más, mire kell jobban figyelni hogy legyen mivel érvelni
WarbiRunner (Gyuri)26-08-2019 13:55:38 // 118461
Én a szerelőre hallgattam, nem bántam meg. Mármint átmosás ügyileg. Nyilván nagyon nem mindegy, hogy 100e-nél, vagy 200e-nél történik meg az első, vagy kitudja honnan hova visszatekerve. Időben meg kell ejteni és aztán rendszeresen, így hosszabbítható a váltó élete. Ha belegondolunk a működésébe, nem az átmosásos csere fogja eldugítani. Üzemszerűen a saját pumpája nagyobb nyomásokat, áramlási sebességeket idéz elő, mint amikor alapjáraton (?) átcsorgatják rajta az olajat. Jó szerelő az kell hozzá, adott hőmérsékleten kell beállítani a megfelelő folyadékszintet.
A váltó közepében egy fémszivacs szerű szűrő van, ami nem cserélhető, csak teljes szétszedéssel. A nagyobb koszokat ez fogja meg a váltó kb teljes élettartama alatt. A finomabbakat pedig semmi. Ami apró részecskék keringenek, azok pedig a kuplungok kopása során kerülnek oda. Az az anyag tapadást hivatott előidézni, nem kenést, szóval nem jó, ha az olajban kering. Egy sima átmosás nélküli cserekor kevesebb ilyen apró részecske kerül eltávolításra, tehát jobban kopik utána a szerkezet.

A másfél millás 2.4 szerintem is felejtős, nekem hála az égnek tesómékat sikerült erről lebeszélni. :-) A 2.4 nagyon jó dolog tud lenni, de nagyon körültekintően kell belevágni. Majd ha dűlőre jutok utód autó ügyileg, lesz egy eladó :-) Ki tudja mikor XD
Giuntini26-08-2019 11:32:52 // 118460
Nekem az a véleményem, hogy az 1,5 millió környéki autókat felejtsed el! 2,4-nél nagyon kell keresni, és csatlakozom ahhoź, hogy a 2008 utániaknál a hengerfej probléma kevésbé jön elő. Viszont a 2007-es jól karbantartott leinformálható autóktól sem szabad félni. Bizonyos szempontokból jobbak mint a faceliftesek. A facelifteseknél sorozatban jön le a kilincs króm borítása a fl előttieknél ez nagy valószínűséggel fém. Ez a helyzet a belső kilincseknél is. Jobb minőségűek, varagabbak az fl előtti ülések is. Súlycsokkentés....
Automata váltónál Gyurival ellentétben én nem vagyok híve az átmosásnak. Amelyikben nem cseréltek előzőleg olajat, annál könnyen a kosz okozhat eltömődést és vége. Ez minden automatára igaz. Inkább két lépcsőben kell lecserélni az olajat, mert kb min. 2 liter benne marad.
Pizza1726-08-2019 08:56:26 // 118459
Helló! Tudna valaki segíteni? Tegnap menet közben leállt a hátsó ablaktörlőm meg a rádió egyszerre! Megnéztem a biztosítékokat mind jó. Mi lehet a gond?
Cserkó25-08-2019 21:40:30 // 118458
Igaz,az is jó tipp,köszi!
WarbiRunner (Gyuri)25-08-2019 21:19:57 // 118457
Csak tanács. Sok sok időt szánj a keresésre, és inkább abban köss kompromisszumot, hogy sedan, és nem sw. :-)
Zolibácsi25-08-2019 21:11:34 // 118456
:-) igen érdemes a 2008 utániakból választani azokban egy kicsit kevesebb a hiba forrás
Piritu - 1.000.00025-08-2019 20:58:27 // 118455
2,0-ban nem gondolkodtál? Gondtalanabb autó és az is elég jól megy.
Cserkó25-08-2019 20:56:59 // 118454
Köszi a felajánlást,ha jól láttam az adatlapodon, neked sedanod van,én csak sw-ben gondolkodom:)
Cserkó25-08-2019 20:55:40 // 118453
Ööö,köszi srácok az őszinte válaszokat,ezek fényében még továbbra is a töprengésnél maradok :)
Liquid25-08-2019 20:49:33 // 118452
ha az automatát gondolatban lecseréled Q4-re, akkor van egy nekedvaló gépem :)
WarbiRunner (Gyuri)25-08-2019 20:39:58 // 118451
Nálam nem ennyire sötét a helyzet :-) Viszont kb két évemet keserítette meg az ilyen jellegű folyamatos 2.4 lehúzás. Már lassan ez megszűnt, és tudom élvezni az autót, különösebb gondok nélkül. Pár dolog fontos.
Csak leinformálható autót vegyél, ha lehet Alfástól, ismert előélettel. A motor hajlamos hengerfejes lenni, senki nem tudja melyik, mitől, és mikor. A költségei nagyobbak lesznek, mint egy 8v-nek,de egész mást is nyújt. Egy végtelenül elegáns belsősáv pusztító, gyönyörű hanggal.
Az automata váltó egy japán Aisin 6 sebességes váltó. Itt os fontos az előélet, el. lehet pusztítani. Insignia - ban 150e-t bír, Alfában 2-300e-t, Volvoban 400e-t. Csupán a különböző hűtési megoldás miatt. Ez a gyenge pontja, a hűtése. Amúgy jó konstrukció. Elég gyors, finoman vált. Viszont ha szereted a sportos kanyargást, csak olyan autót nézz, amiben a kormány mögül is kapcsolható. Ez magánvélemény, nekem enélkül nem kéne. Olajcsere 60e km-enként, átmosással (kb 80e Ft). Én megszerettem az autót is a váltót is.
Ha a fogyasztás szempont, felejtsd el, mert szívrohamot kapsz tőle :-) A 2.4 automata tud zabálni, nem fogsz 6l-rel eljárni vele. Nekem eddig bőven megérte, cserében azért amit ad.
Egy komoly nagy dízel, így is kell kezelni gondolatban. Nem városi szaladgálós, ez menni szeret, sokat és gyorsan :-)
Zolibácsi25-08-2019 20:16:18 // 118450
Az eddigi költségeidet szorozd meg 3-al, továbbá az egyik parnadba várj bele 1 millió forintot váratlan kiadásokra. Minden egyéb csodálatos :)
Cserkó25-08-2019 19:16:22 // 118449
Sziasztok,érlelődik bennem a gondolat,hogy az 1,9 8v-t lecserélném egy 2,4-es automatára,ha összejön a matek. :) Mit kell tudni a típusról és a váltójáról? Mire kell figyelni? Minden tippet,hasznos észrevételt,köszönök!
indi6925-08-2019 16:04:14 // 118448
A 2.2 JTS-ről vélemény? Csak olyan írjon aki tényleg használta éveken át. Köszi
WarbiRunner (Gyuri)25-08-2019 12:11:40 // 118447
Ok, köszi! :-)
Csabi25-08-2019 12:01:46 // 118446
Igazából semmi különös. Csak az óra ahogy írod.
WarbiRunner (Gyuri)25-08-2019 11:45:35 // 118445
Cartársak! Akksi cserekor mire számítsak? Kell kód, vagy valami varázslat? Vagy csak kicserélem, beállítom az időt és kész? Első 'modern' autóm, pont három év és meghalt az akksi benne :-( Eddig 5-nél hamarabb sosem döglött meg. A c-tek ápolás sem segített. Feltöltöm, kinyitom az ajtót és 12.8-ról kb 10 masodperc alatt leesik a feszültsége 11.8-ra.
Most hétfőig töltőn lóg, hogy legyen tápellátás addig is amíg szerzek egy akksit.
Piritu - 1.000.00025-08-2019 09:42:10 // 118444
Már évekkel ezelőtt feladtuk a küzdelmet.
Volt aki meg is írta a 156-ét, de sose került ki.
Pár éve akartunk nyitni egy 159 nevű tagot ahol páran hozzáférve összeszedtük volna az adatokat meg a linkeket a javításokhoz. Azt se engedték meg :-(
indi6925-08-2019 09:35:09 // 118443
Köszi. Azért ez elég szomorú.
Piritu - 1.000.00025-08-2019 09:23:33 // 118442
Az itteni típusismertető - finoman szólva - nem fedi a valóságot.
Az irányadó a használati utasítás:
indi6925-08-2019 07:38:49 // 118441
A típus ismertetőben 2.4 és 1.9 diesel motor vezérlést láncosnak írja a 159-nél és a breránál. Viszont van ahol meg szíjasnak, 147 156. Most akkor melyik igaz?
liusz24-08-2019 14:10:27 // 118440
Offos autómon volt ilyen. A szervódob tömítés nem volt az igazi ės beszippantott egy kis levegőt. Idővel egyre többet és gyakrabban.
Szatyi24-08-2019 11:14:29 // 118439
Szia.
Caorle és Porto Santa Margharita közt van egy Alfa Romeo márkaszerviz. / LIDL mögött/Próbáld meg hátha tudnak segiteni.
WarbiRunner (Gyuri)24-08-2019 10:26:26 // 118438
Köszi :-) Lehet ha ez a felújítás előtt kerül fel, elgondolkozok rajta. Mint ahogy a Kobela cartárs boxerén is elgondolkoztam. Aztán napi autónak inkább maradt a full mechanikus szerkezet. No meg olyan ez, mint az öreg ló, együtt harcol az emberrel évekig, már kötődés van :-)
Szabister24-08-2019 10:13:18 // 118437
Hát a mosás nekem is max 1 óra lehetett. Hideg zsíroldó,kicsit vártam aztán lemostam. Kábel korbacs miatt szar volt kifűzni. Úgy lenne tuti a hengerfejet is kilehetne tisztítani szelepek stb. Hát meg voltak órás kiesések. Upc jot modemet cserélt. Beejtettem a motortérbe 1/4es 12es krovaszemet nem votl másik. Be Miskolcra venni egyet. Mert anélkül nem tudtam meghúzni a magasnyomású szivattyút. Szóval ilyenekkel is ment az idő. Következő sztem fel annyi idő alatt meglenne :)
'''''24-08-2019 10:05:59 // 118436
Én a leszedett szívósort magasnyomású mosóval leverettem kis zsíroldóval előzőleg befújva.5perc volt és fémtiszta lett.Gondolom a fel-le szereléssel kínlódtál annyit.
ZoliNix24-08-2019 07:32:56 // 118435
Sziasztok! Kuplung kör tud úgy levegősödni hogy nincs nyoma olajszivárgásnak?
3 hete cseréltem főhengert, 3 hétig volt jó. Most meg reggel jó, meló után első nyomásnál kicsit bentmaradt a pedál. lehet nem is a főhenger volt rossz? Kettőstömegű tud ilyet? A főhenger után van egy hengeres kis doboz, az mit csinál?
Szabister24-08-2019 07:09:48 // 118434
Nah megejtettem én is a szívosor takarítást. Másfél napom ment rá, de megcsinaltam. - 1db 1/4 12-es krovaszem vhol a motorterben van 😁. Sok változást nem vettem észre voltam próbakoron. 4 flapbol 1volt még meg az 1es hengernel. De azt is kiszedtem belőle. Másik 3 jó kérdés. 3 nem mehet végig úgy a motoron h ne legyen baja..... 2es és 3as hengerben a korrekcios érték is 0.2 közelében van. Pedig ott már nem volt lapát. Az egyesben - 2es a négyes hengerbenben pedig +2es a korrekcios érték alapjaraton.
Roll198322-08-2019 21:09:56 // 118433
WarbiRunner, nézd mit találtam:

146
jackdonnelly22-08-2019 18:59:41 // 118432
Sziasztok,
Caorleban elfosta magat a szervoolaj, holnap indulnank haza... 3,2 V6. Valakinek otlet, vagy tréleres ismeros...
Koszi
Balu199022-08-2019 15:51:11 // 118431
Köszönöm a segítségeteket.

Jövőhét elején áttúrjuk a motorteret hátha látunk valamit.
Zolibácsi22-08-2019 15:26:23 // 118430
ne aggódj, vagyunk itt egy páran, akik rá költötték az autó árának másfélszeresét már...
Liquid22-08-2019 15:00:42 // 118429
Nagyon hasonló eset volt nekem még a 156-tal. Bár ott az volt a jelenség, hogy a kinyomott kuplungot szépen visszaengedte, ahogy kispriccelte az olajt. Tehát nem lehetett csúsztatva mozogni, mert felkeményedett.
Nézd meg a motorteret nincs-e valahol látható olajszivárgás.
Vagy vidd el egy szakihoz :)
pettinke22-08-2019 14:37:40 // 118428
a kuplung nem csak a szerkezetből meg a kettőstömegüből áll ... a pedál meg a szerkezet között ott van ám a főhenger, a hidraulika cső, meg a munkahenger.
ha nálad cseréltek szerkezetet, akkor reménykedjünk, hogy cseréltek munkahengert is, mert az itt a kinyomó csapággyal egyben van.
innen akkor főhenger vagy cső ...
de ez itt elméleti fejtegetés egy fotelból.
Balu199022-08-2019 13:06:36 // 118427
Sziasztok.

Problémám a következő lenne (2.4 jtd). Ha huzamosabb ideig egy sebességi fokozatba autózok a kuplung érezhetően felkeményedik, nem vészes, de érezhetően más. Ha váltogatok a jelenség megszűnik. A váltással nincs gond, szépen veszi a fokozatokat.
A kuplung nem csúszik, nem változott a fogáspontja, nincs szaga. A kettőstömegűnek nincs hangja, nem ráz, leállításnál indításnál nincs hangja.
Szervizkönyv alapján 70 ezer kilométerrel ezelőtt esett át kuplung és kettőstömegű cserén az autó.
Mi lehet a probléma? Csak, hogy tudjam mennyire készítsem a pénztárcám. :D
Zadia22-08-2019 12:51:37 // 118426
Tegnap végre visszakaptam a gyönyörűmet,két hét állás és egy hét szervízben töltött idő után.
Megcsinálták a jobb első futóművet,olajat és összes szűrőt cseréltek, MAP szenzort egr szelepet is cserélték mert nyitva maradt és úgy beragadt.Most már jó a klíma is. Részecskeszűrőt és szívosort is kitakarították. kicserélték a kipufogó rendszert is( 2 dob, y, és a hosszú cső)
Ez így Forintra átszámolva 386.000?-
Kicsit fájdalmas volt.
Jövő hónapban megy műszakira+ cserélik a teljes vezérlést. Még jó,hogy ez fix áron van,így előre tudom az összeget.
Boldog vagyok,hogy újra róhatjuk az utakat.

UI.: Haverok ismerősök mondták ki a szemembe ki a hátam mögött,hogy tök hülye vagyok,hogy ennyit költök az autóra.Mert már a vételár másfélszeresét ráköltöttem. Én csak annyit mondtam,hogy mivel ez az autó számomra nem csak egy közlekedőedény így nekem minden pénzt megér.Addig biztos míg nem lesz meg az új Giulia.Gyönyörűmet meg továbbra is megtartom.
slider0022-08-2019 10:59:56 // 118425
Sziasztok! Parkradar tartó kis konzolt a lökhárítóba lehet utólag vásárolni valahol?
Enélkül rögzített már valaki szenzort a lökősbe?

Köszi! :)
Marseus21-08-2019 22:46:21 // 118424
Kössz a megerősítést mert nem akarom elbacni a 19 colosra már nem apró pénz a lépő.
Liquid21-08-2019 22:14:17 // 118423
az a gyári méret, most már árban is kb. ugyanott van, az a jó választás
cscs21-08-2019 20:43:08 // 118422
Ma megoldódott a sípolás sztori. Nem tudom az igazi okokat, de amint átváltottam egy másik rádióadóra a fejegységen, megszűnt a fékezések utáni halk sípoló hang.
#wtf
Marseus21-08-2019 17:56:33 // 118421
/40 et akartam mondani..
Marseus21-08-2019 17:54:16 // 118420
Kösz mindenkinek a választ főleg aki meg is tudta mutatni így sokkal könnyebb dönteni,a 235/45 lesz a befutó ha már a 245 néha beleér.
cscs21-08-2019 11:27:18 // 118419
[HELP]

Tegnap megfigyeltem a TBi-n egy olyat, hogy a nagyobb fékezések után a fékpedál felengedésekor hallani egy halk, kb 2 másodperces sípoló hangot.
Álló helyzetben is csinálta, pl beálltam vele a benzinkútra, és a megállás után ahogy felengedtem a pedált, sípolt.
Ha sűrűn nyomkodom a féket (erősségtől függetlenül), akkor nem csinálja, csak ha mondjuk egy fél percig nem nyomom, utána az első közepes vagy nagyobb fékezésnél.
mobilon Torque alkalmazás nem mutat hibakódot, és semmi visszajelzéás nincs a műszerfalon.
Volt már ilyen valamelyikőtöknek?
(Vonóhorgos kocsi, ha ez számít.)

köszi!
Vittorio15921-08-2019 01:06:41 // 118418
Ez valazínüleg a motorház ajtajának a záródását figyelné ha lenne benne ilyen. De nincs csak elő van készítve, nekem is van egy ilyesmi kábelvég és sehová sem csatlakozik.
Szal no para 😉
Liquid20-08-2019 12:55:36 // 118417
Ezt nem ismerem, de van egy hasonló gépem eladó :)
indi6920-08-2019 12:33:04 // 118416
Sziasztok ezt az autót nézegetem. Azt kérdezném, hogy a volt tulaj itt van e?
Pedr019-08-2019 17:34:22 // 118415
Ez a bejegyzés nekem segített! Köszönet érte! Már egy hete bámultam ezt a hibaüzenetet, kezdtem unni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.