Forum >> 159

Haddel04-10-2019 12:29:05 // 118880
Az igen! Nem gyenge! Örülök ,hogy megoldódott!
Csabi04-10-2019 11:12:09 // 118879
Hát, Emil sajnálom, hogy megint a frászt hozza rád az autó.
Viszont azt gondolom, hogy az a vékony ujjnyi cső esetleges eldugulásától, még nem szabadna felmenjen a vízhőfok 90°fölé, és a fűtésnek sem szabadna elmenni, mert attól még a fő ágakban, a hűtő felé, keringenie kell a víznek. A vékony cső egy légtelenítési funkciót, és egy vízcserét biztosít a kiegyenlítő tartályban, talán még mást is...de ennek hiányában , szerintem nem szabadna jelentkeznie a hűtési problémáknak...persze tévedhetek is...
RomeoOne04-10-2019 10:05:47 // 118878
Remélhetőleg akkor más szövődménye nem lesz a dolognak.
Giuntini04-10-2019 10:03:10 // 118877
Ja és nagy köszönet Csörinek! Olyan praxisa van, hogy a legelképzelhetetlenebb hibákra is gondol, mielőtt nekiáll bontani.
Giuntini04-10-2019 09:59:58 // 118876
Sokáig nem írtam, ennek oka volt! Elmesélem autóm legújabb kalamajkáját, szerintem tanulságos.
Szeptember közepén vettem észre, hogy a kieg,enlítő tartályban a tetejéig, a zárókupakig van a hűtővíz. Már előtte észrevettem, hogy kicsit magasabban van mint ahogy fel lett töltve, de nem foglalkoztam vele. Felmentem autópályán Budapestre, ugyanúgy állt. A csövek keményebbek voltak a szokásosnál. Tudjátok, az enyémben vadiúj hengerfej van.
Aztán Budapesten elment a fűtés, és elkezdett 90 fok (?) fölé menni a mutató. A ventillátor max fokozaton járt, a hűtő csont hideg volt. Shadinnal beszéltem, vártam egy kicsit, óvatosan megnyitottam a zárókupakot, nem gőzölgött, csak a víz elkezdett jönni, mintha a csapot megnyitottam volna. Előtte észrevettem, hogy a csövek teljesen puhák voltak. Az alsó cső jéghideg. Először termosztátra gondoltam, de Zolival arra a következtetésre jutottunk, hogy elforog a vízpumpa. Beszéltem Csörivel, első kérdése, hogy a kiegyenlítő tartály visszatérő csövénél látszik a víz keringése. Mondtam, semmi. Ő is azt mondta, lehetséges hogy elforog a vízpumpa. Autó leáll ismét, tegnap vittem le trélerrel Csörihez. Egyből nézte a kiegyenlítő tartályt, nem jött a víz bele, szinte vadonatúj gyári, másfél vagy két éve cseréltem, még a hf csere előtt. Lehúzta a csövet, tökéletesen jött a víz. Visszatette és semmi. Álmomban nem hittem volna, hogy a visszatérő csonk teljesen elzáródott. Nem lehetett bedugni egy vékony csavarhúzót, nem lehetett átlátni. Valószínűleg anyagában záródott el, elképzelhető a hőhatástól. De akkor milyen szar anyagból készül. Csöri feltett egy másikat, mentünk vagy 20-30 km próbakört, és rendben működött.
Ismét egy tanulság! A legelképzelhetetlenebb hibák bekövetkezhetnek. Általában rideggé válik ez a csonk és eltörik, nálam az új gyári tartály anyagában összezáródott, eltömődött.
156er03-10-2019 23:31:49 // 118875
Soha sem láttam.... :)
tirex03-10-2019 08:28:23 // 118873
Köszönöm, hétvégén megoldjuk.
droberto03-10-2019 00:13:59 // 118872
Most lassabban melegszik mint nyáron.
Nekem vannak 11-13l-es 15-20 km városi etapjaim. Igaz ti kerékkel, de zsírúj befecsikkel.
Teljesen normális.
A másik véglet a főutas 5,1-5,3 kiskerékkel.
yani🍀02-10-2019 21:22:25 // 118871
Van 2.0. 1.9 nincs.
156er02-10-2019 20:27:30 // 118870
Szia.
Szerintem azért nem esett szó a 2.0-ról, mert nincs Brerából 2.0!?
Legalábbis én még nem láttam..... bár ez nem sokat jelent! :D
Vittorio15902-10-2019 18:43:57 // 118869
Ja tudom h más a kkk es a garrett, csak én a garrettesre a 210 lovasra is 2félét találtam
Erhard 242 (Pure Energy)02-10-2019 18:43:11 // 118868
új olaja van az 1.75TBi-nek és van 5L-es meg 2L-es is :DDD
Zolibácsi02-10-2019 18:34:26 // 118867
Más az olajzo vezeteke a kkk Nak és a garettnek. Érdemes venni hozzá újat, bár oda lehet hajtogatni a régit is
Vittorio15902-10-2019 18:30:46 // 118866
2.4 210 lovason Garrett turbóval mért van 2 féle olajzó vezeték.
Most akarom a kkk-t ledobni es Garettet felrakni de 2-t félét találtam.

Valaki vágja?
mtibi8302-10-2019 16:14:59 // 118865
Hát az a probléma, hogy rövid távot járok, viszonylag hideg motorral. A korrekciók hidegen kB. 0 és 1,4 között változik hengerenként. A többire még nem néztem rá. Csak azért furcsa, mert a csúcsok cseréje előtt max 7,5 - 8 liter volt a fogyasztás. De már arra is gondolok, mi van, hogy ha a műszerfal ír hülyeséget, úgyhogy most tankolásos tesztet fogok majd csinálni, aztán kiderül.
Tocke02-10-2019 15:20:12 // 118864
Köszönöm, elviszem megnézetni a futóművét, úgy is műszakis lesz. Csak jobb lett volna, ha van valami kiindulási alapom a problémával kapcsolatban, mert úgy is találgatás lesz a vége. Magyarul kicseréltetnek mindent.
KovacsK8502-10-2019 14:37:12 // 118863
A jelenséget egyszer tapasztaltam én is, azonban a pontos okát nem tudom. Azóta (3hete) viszont nem jött elő soha.
ZoliNix02-10-2019 13:33:48 // 118862
A fogyasztáshoz hozzászólva, a nyári csak rövid városi nekem 8,5- 8,7 a comp. szerint.
droberto02-10-2019 13:04:36 // 118861
Ez relatív. Sok rövid, hidegatapos városi fogyasztásnak még nem is sok.

A korrekciók mennyik hidegen?
Kért/kapott üa. mennyiség?
Kért/kapott levegő?
Max turbó nyomás?

... stb.

Miért eszik sokat az autóm? => fotel szerelés...
:(
mtibi8301-10-2019 21:58:49 // 118860
Sziasztok.
Ismét befecskendező témában lenne kérdésem.
Mint már korábban írtam, mind a 4 db befecskendező cserélve lett felújítottra. A 4-es hengert nem tudtam bekódolni, rendeltem még egy csúcsot, kicseréltem, most már jó. A korrekciók is elég tűrhetőek az előző állapothoz képest. Már csak egyetlen problémám van, mégpedig a fogyasztás. Jelenleg 10 - 11 litert eszik a kicsike, ami szerintem nem túl normális. Mire kéne még ránéznem?
Tocke01-10-2019 07:59:23 // 118859
Sziasztok, van tapasztalatotok olyan jelenséggel, hogy teljesen alátekert kormánynál, csak tolatáskor fémesen pattogó-recsegő hangot hallok. Talán a féltengely csukló? Köszi.
Trombozis30-09-2019 20:04:40 // 118858
Köszönöm! Haver is ezt mondta, nem tudom miért ugrottam át ezt a témát. Megnézem!
pettinke30-09-2019 11:42:59 // 118857
1750 TBi-nél már láttam ilyet, cserélni kell, nem olyan ritka hiba.
Zolibácsi30-09-2019 09:56:52 // 118855
Most hogy volt már 2.4 jtdm van 1.9 16v jtdm és van 2.0 jtdm, továbbá van 1.9 8v jtdm is a családban. Azt mondom, hogy legjobb a 2.0 utána 1.9 8v, aztán 1.9 16v és 2.4.
A 2.4 erejét és hangját nagyon nem pótolja semmi. De az alkatrészek 3x szorzóval mennek.
2.0 egy jó chippel tudja bőven azt amit a gyári 2.4.
És a 2.0 bírja a várost is. Ha keresnék dízelt akkor 2.0 lenne.
Liquid30-09-2019 08:10:08 // 118853
A 2.4-nek nem jó a marketingje, de annak van hangja és ereje.
Liquid30-09-2019 08:08:55 // 118852
A kérdés mindig az hogy miként és mennyit használod, illetve mennyire kell az erő?
Az 1.8TBI kivételével a benzines motorok a GM-től származnak. A V6 pl. Holden származék. Avval sincs egetrengető probléma, csak tudni kell, hogy a lánccsere nem, olcsó dolog.
A 2.2JTS-t nem ismerem, de ugyanúgy ára van a láncnak.
A dízelek között jó választás a 2.0, mert az a legújabb konstrukció, van benne erő, és jól fogyaszt. (Ha kellően meg van csippelve, akkor megközelíti a 2.4-eket).
Ha hobbiautónak szánod, akkor szerintem ne vegyél dízelt, ha belefér, és van eladó akkor 1.8 TBI.
mi.ron30-09-2019 00:02:00 // 118851
Sziasztok !

Brerat szeretnék venni a közeljövőben, de egyre több aggasztó hírt találok a 2.4 hengerfej repedésével kapcsolatban. Eredetileg 3.2 V6-ot szerettem volna a hangja miatt, de azért mégsem Busso, meg sok baja is van állítólag.
Brera fórumban még a 2.2 benzint javasolták, viszont nem esett szó a 2.0 JTD-ről. Az 1.9 híresen jó és megbízható, mi a helyzet a 2.0-val ?
Mennyire ajánlott mondjuk a 2.4 JTD-hez és a 2.2 JTS-hez képest ?

Válaszaitokat előre is nagyon köszönöm !

U.i.: ha valaki netán tudna eladósorban ismert hátterű Brerát (ismert helyről szinte bármilyen motorral), az ne tartsa magában :)

Üdv.: Roland
Jupiter15529-09-2019 22:10:14 // 118850
@ liusz és Liquid

Köszi!
Angelo Bianco29-09-2019 21:21:57 // 118849
!!!KERESEK!!!

1.9 Jtd 16v Berlinát megvételre egy nagyon jó barátom édesapjának.
Első Alfája lenne! Lehetőleg 2007-8-tól, ismert előélettel, 1.8M a keret.
Szolnok és környéke előnybe, de bármit meghallgatok!

Köszi előre is!
Liquid29-09-2019 20:15:39 // 118848
TRW lengők kerültek az enyémbe. Az a gyári. 20e km-t tettem csak bele.
liusz29-09-2019 19:25:32 // 118847
Trw a gyári.Most ki gyártja azt nem tudom,de trw gravírozással is árulják.
tirex29-09-2019 19:02:21 // 118846
Üdv! Volt már valakinek “ fázisérzékelö szakadás’ hibakódja? szarul indul az autó néha csak padlógázzal. Vezérléscsere volt de ott rendben minden.
pettinke29-09-2019 13:55:23 // 118845
motortartó bakok rendben vannak?
Jupiter15529-09-2019 12:22:51 // 118844
Urak,

1.9 JTDm-hez elülső alsó lengőkarból TRW-t kell/érdemes venni?

Köszi a válaszokat!
Trombozis29-09-2019 12:06:26 // 118843
Sziasztok srácok!

Olyat valaki tapasztalt már kuplung kinyomásakor és fékezés közben, hogy egy puffano/koppano hang hallatszik? Egyszerűen nem tudok rájönni, hogy mi lehet ez. Vadászom egy ideje, de "sajnos" egy út alatt kb 1-2x hallom, tapasztalom. Tudom nincs táv gyógyítás, de ez nem is erről szól.

Köszi az ötleteket!
Tommaso 15929-09-2019 10:00:07 // 118842
Köszönöm!!!

Megoldódott a probléma, vasárnap ide vagy oda Vittorio bement a műhelybe és kiderült, hogy egy biztosíték okozta a leállást!

Ha valaki így jár akkor nem kell egyből trailer😉
Zolibácsi29-09-2019 08:05:04 // 118841
Akartam mondani ha Bp-n állt volna meg akkor tudok segíteni egy kiolvasassal. Mondjuk a gyújtás hiánya gond lett volna
Tommaso 15929-09-2019 08:02:31 // 118840
Szerencsém volt , mert Miskolcon.
Vittorio jött laptoppal, megprobálta kiolvasni a hibaüzenetet, de gyujtást kért volna hozzá és az sincs.

Csak az autó ugye mindig kell, holnap megnézik de gondoltam ha járt így már valaki akkor egyszerűbb nekik elindulni....
Zolibácsi29-09-2019 07:57:09 // 118839
Merrefelé álltál meg?
Tommaso 15928-09-2019 17:43:12 // 118838
Sziasztok!

SOS segìtség kéne!

Minden előzmény nélkül megállt városban az autó motorja, kis fordulaton.

Elektromos dologra gondolok, meg Csöri is ebben erősìtett meg.
A leálláskor talán egy pillanatra az áram is elment a kis kijelzőről ami a műszerfalon van.

Akksisarut vagy 2 percre levettem, de semmi változás.

Az autóban egyébként látszólag minden elektromos dolog működik, de a " kulcsot" nem tudom kihúzni és a start-stop gombra sem reagál...

Járt már ìgy valaki???

Köszi előre is!
Szabolcs 15928-09-2019 07:38:05 // 118837
Sziasztok egy kis infó kellene 159 2,4 röl mennyire macerás le venni a szivosort??
Liquid27-09-2019 22:38:56 // 118836
Ja és a kulcson nincs karika, és semmi más sem.
Liquid27-09-2019 22:38:25 // 118835
Szerintem a megoldás, az hogy nincs kulcstartó :)
Én sose használtam.
samu12627-09-2019 16:19:58 // 118834
Nekem a 159-eshez kellene egy műszerfal burkolat, mert hasonlóan jártam :)

https://www.youtube.com/watch?v=jcsJ4ya8YE8

Meg egy fém kulcstartó megreszelte a start gomb környékét. A műanyaggal jobb barátságban van a burkolat?
leopop327-09-2019 15:08:40 // 118833
Köszi a segítséget azt hittem ezek egy méreten vannak, úgy egyszerűbb lett volna.
A kormányomon van telefon jel de valahogy Bluetooth-al nem tudom összepárósítani úgyhogy kell egy Blue&Me egység is gondolom az enyémben nincs. Bár nem értem akkor miért van a kormányon rajta.
Krisz5627-09-2019 15:00:09 // 118832
Szia!

A kábelezést lényegében ki kell cserélni, ami bontóból elérhető. Más a rádió csatlakozója, ISO helyett Quadlock, ha Blue&Me rendszerűt akarsz, akkor kell hozzá modul, mikrofon a kihangosítóhoz, USB-aljzat a kesztyűtartóba, GPS-vevő. Illetve le kell cserélni a komplett műszerfal burkolatot, mert más a mérete a két fejegységnek, emiatt kell majd másik gyári fémkeret is, ami a rádiót tartja.

Nekem van eladó cuccom hozzá a kábelezés, illetve a mikrofon és a GPS-vevő kivételével.
leopop327-09-2019 14:52:39 // 118831
Sziasztok!

Remélem tud ebben valaki segíteni mert küldöldi oldalakon sem nagyon találtam rá választ. Brerába kéne de az majdnem ugyanaz mint a 159 ezért gondoltam ide írok.
Szeretnék a gyári MP3 rádió helyett egy szintén gyári GPS-es kijelzőt beletenni és az a kérdésem hogy kell e valamit módosítani vagy csak kicserélem és kész?
159 kijelzője menne oda.

Előre is köszönöm!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.