Forum >> 159
GEORGE24-12-2005 11:38:06 // 540
Egy német sose fogja elimerni a hibáit, ez egy ilyen fajta nép! Ilyen embernek is kell lenni a nagyvilágban :-(
A lényeg az, hogy akárhogyan is tagadják az egész autós világ tudja ,hogy ezek OLASZ mocik!!!!!!
Zool24-12-2005 11:34:50 // 539
Kellemes Karácsonyi ünnepeket és boldog új évet mindenkinek
Zool
Alfista24-12-2005 11:15:23 // 538
Mindenkinek Boldog Karácsonyt Kívánok! Sok Alfás ajándékkal!:)))
csocsi24-12-2005 11:11:03 // 537
Akko ennyit a germánokról :-))
Zool24-12-2005 11:09:21 // 536
Engem csak az húzott fel amikor az Autozeitung a piac modern dízeljei között bemutatta az opel!!! új 1.9-es dízeleit. Semmi FIat semmi GM. Csak a végén jegyezték meg hogy a mocit hamarosan Bochumban is gyártani fogják... Annyira német a fejlesztés, hogy hamarosan a németeknél is gyártani fogják. Persze a Saabnál nem felejtették el 100szor megemlíteni, hogy nem képesek saját normális dízelt kifejleszteni csak a fiattól tudnak mocit kérni... (Pedg szerintem a részecskeszűrő Saab hozzájárulás volt, mivel mind a németek, mind az olaszok tojtak az ilyesmire).
Egyébbként mintha a régi 16V-es DI-k lettek volna az utolsó opel fejlesztés, de azok kegyetlenül leszerepeltek a TDI-kel szemben, úgyhogy leállították őket.
csocsi24-12-2005 10:14:23 // 535
Az újabb dieselek már nem isuzuk,nem? :-)))
Lehet hogy rosszul tudom :-)
Don Gombóc24-12-2005 10:04:36 // 534
Már csak azért is mert nincs Opel motor. A GM konzorcium is előbb volt mint az Adam Opel család autógyára talán. Az Opelekbe régóta az Angol alapú motorok kerülnek, a dízeleikbe meg Isuzuk. És az is lehet hogy a fiatal Szovjet mérnökök tervezték öszz szövetségi komszomol felajánlásból, és a kitűnő minőségű Magnyitogorszki acélból készült. :)
Bati24-12-2005 08:13:01 // 533
má mé kéne leszokni opel az és ész
meg hát VIPEX barátomat mivel bosszantanám akkor
de a lámpa az vitathatatlanul OPEL
Zool23-12-2005 20:30:58 // 532
Az hogy hirtelen mindenki elkezdte fikázni a saabokat gyanúsan egybeesett azzal, hogy a GM elkezdte versenyeztetni az országokat munkahelyekért (ki igér több állami támogatást az gyárbezárások elkerüléséért). A németek persze a szokásos módon reagálták le: elkezdék módszeresen fikázni a saabokat a médiájukban. Ha beülsz egy 93-ba alig emlékeztet bármi egy opelre. Érdekes módon a németeknél senki sem jegyezte meg hogy az audi A3 lekicsinyített skoda oktavia, pedig az volt előbb. A pech csak az hogy a hülye magyar "szakértők" nem látnak túl a német média cikkein.
Szerencsére az Alfánál már rájöttek erre, azért német a márkaarc, mert az olasz vezetőséggel sajna nem lehet sok pozitív előítéletet előcsalni. Plusz a német médiát tükörfordítják a letöbb kelet európai országban, plusz átveszik Ausztria-svájcban.
Úgyhogy hirtelen a média is elkezdte dícsérni az Alfákat, amit általában csak német tulajdonú autókkal hajlandók tenni...
Zool23-12-2005 20:20:48 // 531
Szerintem is picit túlságosan felújták a motorblokk dolgot. Egyébbként így kezdték a Saab szétverését. Először a sajét rajongói szálltak rá a márkára. Pedig szerintem a ketegória egyik legjobbja lenne. TÖbbek között az a nangnem ijesztett el, ahogy a média elkezdte fikázni. PEdig a dolog arról szült, hogy a németek féltékenyek rá munkahelyeik miatt. Ha valaki szeretne 10 év múlva is alfát venni, nem árt ha picit vissza vesz az Opelezésből.
Alfista23-12-2005 20:08:50 // 530
Fiúk! Erről az opel motorról már le kéne szokni. Ha kicsit visszaolvastok, kiderül, hogy miért!
Gordon23-12-2005 20:07:10 // 529
Nehéz ebben a kérdésben állást foglalni és nem is érdemes, de az biztos, hogy nekem annyira nem jött be a 159-hogy amikor hívtak tesztvezetésre, akkor inkább lemondtam! Csodálkozott is a hölgy, meg unszolt, de mondtam, sajnos annyira nem tetszi, hogy nem is érdekel, hogy megy! Elég volt kívülről látni! Csak erősödött bennem az a benyomás, hogyha egyszer lesz csere az egy facelift-es 156 lesz.
Tedi23-12-2005 19:41:05 // 528
Bocsi, Batinak ment volna :)))
Kicsit késő van már és a látásom sem jó már ;)
Tedi23-12-2005 19:39:35 // 527
:DDDD
Kéééész :) De végülis totál igazad van :)
De Te a benzines egységekért úgysem vagy oda, a dízelek meg tényleg digó fejlesztések :)
András bácsi23-12-2005 19:34:49 // 526
Kérdeztem a gyerektől a Boldizsárnál - hülyét játszva - hogy ebben tényleg Opel motor van? Azt mondta: nem, csak GM blokk. Mondtam neki, hogy akkor mégis Opel. :))))
Tedi23-12-2005 19:31:13 // 525
LOL :DDD
Látom nagyon zavar Téged ez az Opel dolog :))
Tény, hogy amikor megjelentek az első pletykák a 159 motorjairól, már akkor azt mondták, hogy GM blokkok lesznek. Nekem is egyből az volt az első gondolatom, hogy bazeeee Opel motorok lesznek az Alfában. :)
Bati23-12-2005 19:26:26 // 524
csak nelenne OPEL motorja és OPEL lámpái
:)
Alfista23-12-2005 14:08:58 // 523
Teljesen egyetértek veled! Mi ezt a trendi szellemet érezzük a 159-ben, ezért kap egy kis kritikát néha. Ettől függetlenül a kategóriájában nagyon ütős a 159!
csocsi23-12-2005 13:53:44 // 522
Lényeg hogy mindig lesz olyan akinek tetszik és olyan akinek nem :-))
Szerencsére nem vagyunk egyformák :-)
Zool23-12-2005 13:51:40 // 521
Őszintén szólva szerintem az eredeti 156 nem csak a legszebb alfa, de minden idők legszebb autói közé tartozik. Arányos, szép, tökéletesen ötvözték a tradicionális formákat a korszellemével. A baj aszonban a korszellemmel van. A 156-os az első audi A4 (feljavított 80) és régi BMW (ha jól Mléxem a 320 később jött)által dominált szegmensbe. Azóta sokat változott a szegmens, és a 159 a válasz az új kihívásokra. Nem az volt a cél hogy 5-6 év múlva tetszen, hanem most legyen ütős. Amit az orr meg is tesz, a far meg erősen a 156-osra épít. Egy jó sportlimuzinnak azonban úgyis a visszapillantóból kell ütnie...
Mike.23-12-2005 09:24:08 // 520
Nem most gondoltam a cserét, hanem pár év múlva, ha fiatalítani kell majd. :-)
csocsi23-12-2005 09:24:03 // 519
Nekem azok is bejönnek, mármint a lámpák :-))))
Mike.23-12-2005 09:21:56 // 518
Pl. a pajzs igen, de a lámpa nem. A hátulja számomra passzív hatással van.:-)
Attie23-12-2005 09:20:58 // 517
Pedig a régi 156 design szerintem szebb, mint a faceliftesé :-)) Kár lecserélni :)
csocsi23-12-2005 09:17:46 // 516
Idővel lecsillapodnak a kedélyek :-)))))
Akinek tetszik és lesz rá pénze úgyis megveszi, akinek meg nem tetszik az később sem fogja megvenni. Én még nem tudok semmit a későbbiekre vonatkozóan, majd az idő :-))))))))))))))))))
csocsi23-12-2005 09:15:36 // 515
Az eleje nekem például nagyon bejön a hátulja az már más. Te láttad teljes valójában, én még nem :-))
Don Gombóc23-12-2005 09:14:54 // 514
Úgy általában beszéltem.
Mike.23-12-2005 09:13:42 // 513
Szó sincs a részemről ölésről, csak a véleményemet mondtam el. 4-6 év múlva sem fogom megvenni, akkor már talán lenne rá keret. :-)
Mike.23-12-2005 09:11:19 // 512
Nem akarom taglalni. Van olyan benne ami tetszik és van ami nem. Kompromisszum képes vagyok, de ennél a 159 nél egyenlőre több a nem. :-)
Don Gombóc23-12-2005 09:09:33 // 511
Az a baj hogy az itt lévők már szinte úgy tűnik hogy ölik egymást Pro, és Kontra, a 159-cel kapcsolatban. Pedig kár mert szinte megvenni sem tudnánk javarészt ezt az autót, akkor meg mi ez a nagy vita?
csocsi23-12-2005 09:05:06 // 510
Miért, a hátsója nem tetszik? :))))
Mike.23-12-2005 09:02:44 // 509
Don Gombóc23-12-2005 08:43:40 // 507
Pontosan így van hogy uniformizálódnak. Típus buzi legyen a talpán aki szemből megkülönböztet egy S40 S60 S80-at. Ugyanaz Audi. De úgylátszik ez a trendi. Egy hozzá nem értőnek a faceliftes 156 ugyanúgy néz ki mint a 159 szemből.
GEORGE22-12-2005 17:01:55 // 506
Bevallom, hogy sutyó koromban én is azt gondoltam a Skoda 12GLS vezetőüléséből, hogy 850-es kombim lesz :-)
De tévedni emberi dolog és hamar a helyes útra tértem :-)
GEORGE22-12-2005 16:58:56 // 505
Akkor mond hova küldjem a sört, mert te nyertél!
Most és a közeljövöben nem fogok új 159-est venni.
Jelenleg vettem egy 2,5 igaz mostmár / 3 éves / Scudot.
A következő évek után megfiatalitom a 146-ot és közben akarok fiatalinati a Scudon is, így tuti hogy neked lesz elöbb 159 mint nekem! :-)
:-)
Zool22-12-2005 10:52:12 // 504
A Volvo meglépte azt, amit lassan mindenkinek meg kell lépnie: a túlsúlyos középkategóriásak feljebb lépnek, így szükség lesz egy kompaktabb limuzincsaládra. Csak picit hülyén csinálta, hogy újra s40-nek hívja. A hírekből olvasva erre a tendenciára az Alfa is rájött. Szerintem a marketing odalról vállalható stratégia az lesz, ha a 159 alá betesznek egy picit felhizlalt 149-est, aminek lesz lépcsőshátúja, aztán jön az új kisalfa. Kb mint a 3-as BMW kategóriaugrása a 90-es ével elején. Szerintem nem egyedül leszek úgy, hogy a 159 picit túl nagy, de a 147 csomagtartója kicsi. Ha belegondolok a 156 pont méretben volt, hiába szólta le egy csomó hülye, aki még életében nem ült benne (láttam pár szerencsétlen hozzászólást fórumokon).
A legnagyobb gond, hogy az S40-es egy feljavított Focus. Picit több stílussal, de látszik rajta a ford számtalan hülyesége a beltérben. Kevés autónak van annyira gyér belseje. A külső viszont meggyőző, és a méretek valahogy arányosak egy normális méretű családra. Az egységes márkaarculat sosem volt gond számomra. A 3 autóból az s40 arányai sikerültek a legjobban. De kezd a téma offossá alakulni, szal részemről lezártam a Volvo témát.
Nem ültem 166-ban még, de szerintem a 159 marketingszempontból nem a felsőközép autókkal versenyez, sem árban, sem tudásban, inkább a meghízott presztízsközépben játszik (szerintem elég jól).
Zool22-12-2005 10:49:16 // 503
George Teljesen igazad van abban, hogy az s40 és a 159 nem egy szinten állnak, egyszer már megúsztam hogy nem S40-est kellet vennem. Azért lehet hogy újra megúszom. Igazán az S40-es nem a preferenciám, sokkal jobb a sajtója mint maga a kocsi.
De csupán elkötelezettekből nem tud megélni egy márka, főleg hogy többségük nem tudna újatuót venni, amiből a márka igazából megél...
Maradjunk abban, hogy aki előbb vesz 159-est az kap egy sört a másiktól...
Inner Circle22-12-2005 09:44:39 // 502
Régen imádtam a Volvókat, még az S80-nal is kiegyeztem, de mostanra kenőszappanos nudlit csináltak az összesből :-( Kiskoromban a 850-est nézegettem egy csomót az autókiállításon, el se lehetett rángatni, idén meg nem egész fél percet töltöttem a Volvo standon. Ugyanazt az autót állították ki ötször, olyan volt mint egy pékség kirakata, ahol van félkilós meg kétkilós vekni kenyér, amik amúgy tökugyanolyanok :-(((
GEORGE21-12-2005 21:12:32 // 501
ALFA=ÉLETÉRZÉS
ezt akartam irni az elöbb is :-)
GEORGE21-12-2005 21:02:56 // 500
Szeva Zool.
Osztom Bati cartárs véleményét, aki igazi Alfásnak tartja magát SOSE vesz másik márkát, esetleg 2. autónak de az is olasz gyár szülöttje.
Ha tényleg Alfásnak tartod magad akkor az sem baj ha kicsitt drágább az Alfa mert mikor benne ülsz és mész vele kárpotól érte.
Nekem a 159-el kicsit vegyes érzelmeim vannak!, de ennek ellenére biztosan a 159-et venném a Volvo helyett, a Volvo S40 V40 kinézettre szürke kisegér a 159-es mellett, és ezt nem azért mondom mert Alfás vagyok.
Ha neked fontosabb, hogy a pénzednél legyél akkor tényleg nem jó neked egy Alfa :-((
Alfa vásárlásához kell egy elhivatottság, tudod ALFA7ÉLETÉRZÉS na ezt nem fogod megkapni egyetlen OFF vastól sem! Ez tuti.
Baráti üdv.! :-)
Zool21-12-2005 20:34:22 // 499
Az alfák bizpnyos értelemben racionális választást jelenhetnek:
Szerintem racionalitásnak két szintje van: az első a tiszta racionalitás: méretek, ár, számszerűsíthető adatok. Ha csak ez számítana mindenki Opel Vectrát, Ford Mondeót és Skoda Octaviát venne. Érdekes módon az Octavia még a német összehasonlításokban is nyer a német presztízs-autók ellen, mert számszerűsítve azok nem tudják érvényesíteni erényeiket az összehasonlításban. Azonban akármilyen jó autó az Octavia, egy szánalmas formatervű belsőben nem lehet érvezni az Audi minőségi ablakemelőit, a hatalmas fej és lábteret, vagy a piac egyik legfejlettebb nem kamerás tolatóradarját.
Szerintem a racionalitásnak van egy másik szintje, például az igényes és szép formaterv, a vezetési élmény vagy a jó anyagminőség. Az Alfák a második szinten szerintem ütnek. A belső (anyagminőség és formavilág), a külső formaterv (nem kell részleteznem) és a vezetési élmény. Ha a második fajta racionalitási szint nem játszana, a BMW, Lexus, Audi és társai már rég csődbe mentek volna. Ehelyett a prémium középkat. limuzinok most virágzanak.
Alfista21-12-2005 18:25:04 // 498
Zool!
Ha csak racionális érvek alapján veszel autót, akkor rossz helyen keresgélsz. Ha meg kompromisszumos megoldás is szóba jöhet, akkor mindenképp az Alfa a nyerő.
vipex21-12-2005 17:11:41 // 497
Melyik is? példát példát egyébként a hivatalos magyarországon kinyomtatott katalógust nézem amit a 159 bemutatóján osztogattak, megváltozott???
Tedi21-12-2005 16:52:59 // 496
"Persze e német tesztelők nem az objektivitásukról híresek."
ennek fényében lepődtem meg annyira, amikor olvastam a COTY zsűritagok értékelését. Ahhoz képest, hogy bigottak és elfogultak, azért csak ők adták össze a legtöbb pontot :)
Zool21-12-2005 15:22:16 // 495
Vipex: köszi a tippet a 149-essel, megnéztem az Italispeeden és tényleg ígérnek ilyen motort. Nem tudom, hogy mekkora lesz a nyomatéka, de az S40 1.6d normálisan ment, szerintem a 159-esben sem szégyenkezne egy 1.6 mjet. Kár hogy nem ezzel hozták ki már most. Tudom, hogy hülyén hangzik az ezerhatos dízel, de ha így fejlődnek hamarosan egyliteres dízelek pörögnek a középkategóriás autókban.
Zool21-12-2005 15:13:36 // 494
A súlyokkal úgy érzem kezdek beégni, úgyhogy inkább utánanéztem:
BMW 320d 1505 „Leergewicht”: egy 68 kilós gizda sofőrrel 7 kilós csomaggal és 90% üzenyaggal.
JTD-k 1600 kiló DIN Leergewicht a német honlap szerint. Eszerint tényleg nem olyan nagy a különbség. (1700 a 2.4 jtd, de az picit brutálisabb tejesítménnyel is bír)
Viszont akkor nem értem miért volt olyan lomha a 159-es JTDm. Egyébként eddig minden összehasonlító teszt ezt hozta fel hátrányként a németeknél, tehát lehet vmi alapja. Persze e német tesztekők nem az objektivitásukról híresek.
Zool21-12-2005 15:11:27 // 493
Bati:
Amint a Luxembourgi 159-es tesztben leírtam, az autónak racionálisan is jó választásnak kell lennie, persze az érzelmi töltetet is belekalulálva. Az alfák nem olcsók, főleg újonnan, és ha csak hátranyal járnának, egy alfám se lenne. Megjegyzem, most van kettő...
A 147-es kiütéssel verte az S40-est januárban, most picit változtak az igényeim, és sajna a 147-est pár racionális érv most lejjebb viszi. Tudom kegyetlenül hangzik, de a cég nem a rajongókból és hanem a vásárlókból él, és minden normális ember körülnéz a piacon mielőtt megtakarítása jelentős részét egy újautóba fekteti. Ha nem tud terjeszkedni a piacon, az Alfa is ugyanúgy eltűnik, mint a Rover. Az amcsik meg évente számolnak fel egy márkát odaát.
Bati21-12-2005 14:43:28 // 492
te ZOOL
már ne is haragudj de 1 igazhitü ALFA-snak hogyan jutnak az eszébe ilyen eszement dolgok hogy volvo vagy saab vagy mitudomén miket irkász itt össze
az igazhitü ALFA-s auto vásrláskor csak azon töri a fejét hogy milyen ALFA-t vegyen és az agya legeldugottabb sarkában sincs olyan hogy volvo vagy stb.
Bati21-12-2005 14:36:45 // 491
csá
te VIPEX gyorsan dobáld ki a katalogusaidat mert félre vannak nyomva kb 10.adat ami nem stimmel a beirásaidnál
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
574
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?