Forum >> 164-166

dev16605-11-2014 20:31:34 // 73929
Sziasztok! Próbált már valaki 164 Super manuális ülést fűtött motorossá alakítani? adott hozzá mindkét ülésszett, de a kárpiton szeretnék változtatni a motoros ülésnél. Lehetséges egyáltalán szabás, varrás nélkül? Egyezik a szivacs? Kárpitos kell hozzá vagy én is meg tudom csinálni? Ha valaki nekiállt már ilyennek, hálás lennék ha megosztaná a tapasztalatait.
Petya196805-11-2014 19:43:56 // 73928
Sziasztok!

Ma megnézetem, hogy léteznek-e kábelek a dsp bekötéséhez.
Ezeket találtam:
http://www.kephost.com/image/d2e
http://www.kephost.com/image/d2r
http://www.kephost.com/image/d24
Az alapvető probléma az, hogy a beépítési pontok megvannak, sőt látszik, hogy csavarokat használtak a menetes száron.

Valakinek valami ötlete, hogy ezek mire jók?

Köszi a választ.
Petya196805-11-2014 19:39:22 // 73927
http://www.kephost.com/image/d2r

Remélem most már látható.
Andy05-11-2014 18:07:46 // 73926
Így ,
vagy így! ;))) :D

Szóval ha le van mentve a gépedre a kép akkor tallózás, feltöltés és a végén katt a kép alatt megjelenő kis ikonra.
Vagy ha linkelni akarod akkor jobbról a második ikon a gemkapocs mellett és oda jobb klikkel a másolt linket bedobod!
Oszt ennyi! ;)))
Petya196805-11-2014 17:43:00 // 73925
Most lett tele a faxom!!!
Ügyetlen marha vagyok. Hogy kell fetőlteni a képeket?
Petya196805-11-2014 17:41:49 // 73924
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1415205635-7978-62260-forum.jpg

http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1415205652-7978-31093-forum.jpg
Petya196805-11-2014 17:39:50 // 73923
Itt vannak a képek:

Petya196805-11-2014 17:26:39 // 73922
Sziasztok!

Ma megnézetem, hogy léteznek-e kábelek a dsp bekötéséhez.
Ezeket találtam: http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1415204737-7978-9085-forum.jpg

Az alapvető probléma az, hogy a beépítési pontok megvannak, sőt látszik, hogy csavarokat használtak a menetes száron.
Smith05-11-2014 11:23:37 // 73921
Létező, beépített, de kikapcsolt DSP-nél SEM az ICS hajtja a hangszórókat. Nem is tudja, hiszen az ICS hangszórókimenete nincs is csatlakoztatva.
(Magát a DSP-t (digital sound processor) mint szolgáltatást kapcsold le (azaz nem lesznek hangképek és "kiszínezve" a hang). A végfok továbbra is a DSP dobozban fog működni.
Trumpf (NagyVad)05-11-2014 09:01:02 // 73920
Bölcs az eszmefuttatás. Mindenki, akinek nincs DSP-je abban reménykedik hogy megtalálja a mágikus csatlakozóit, rádugja az erősítőt (+mélynyomókat) és megszólal a szimfónia. Sajnos ez nem így van. Ha nem azzal jött ki a gyárból, akkor csak komoly bontás árán lehet belerakni. És nem csak a kábel+erősítő+mélynyomó kell hozzá.
csokagm05-11-2014 08:52:13 // 73919
Amikor kikapcsolod icsn a Dsp-t akkor nem az ics hajtja?
Smith05-11-2014 08:26:48 // 73918
Ez már csak abból a szempontból is érdekes, hogy a nem DSP-s verzióban a hangszórókat az ICS hajtja meg. Ilyenkor az ICS-en csatlakoztatva van az ISO csatlakozónál a hangszóró kimenet is. A DSP-s kábelkötegen nincs ilyen ISO csatlakozó. Tehát ha ott lóg hátul a csomagtartóban egy csatlakozó, ami a DSP-hez szolgálna, de DSP nincs ott, és a hangszórók szólnak mégis, akkor.... WTF?????

Olyan kábelt meg nem tudok elképzelni amin az ISO is rajta van, meg a DSP is. Mert akkor a két végfok párhuzamosan rá lenne kötve a hangszórókra. Persze elképzelhető hogy az ICS érzékelné a DSP jelenlétét és akkor a belső erősítőjét lekapcsolná.

Ezek amiket írtam a bogárszeműre biztosan igazak. FL-nél lehet ez is módosult, bár meglepődnék erősen hogy egy facelift miatt ilyeneket is mókoltak volna.
Trumpf (NagyVad)04-11-2014 22:17:34 // 73917
a DSP-hez két köteg kábel szükséges
Grando04-11-2014 20:47:38 // 73915
Hajrá! :)
mreni04-11-2014 20:43:20 // 73914
a kis ajtócska mögött? csak mert nekem is van 5-6 szabad csati ott...,végülis egy komplett köteg szinte,az a hifi lenne? a riasztóra tippeltem elsőre,vagy is-is?
Petya196804-11-2014 20:34:19 // 73913
Köszönöm a segítséget.
Jelzem, hogy sikerült-e?!
Grando04-11-2014 20:31:36 // 73912
Az ePer és az eLearn nem jelez különbséget. De ettől még biztosan úgy van, ahogyan mondod. Ezt nem tudtam, elnézést. ;)

Egyébiránt a bekötés menete:
- gyújtás levesz, akksi negatív leköt,
- csatlakozók fel az erősítőre,
- erősítő rögzítése a helyén,
- akksi negatív visszaköt.
Más teendő (értsd: az ICS-sel) nincs. ELVILEG! :)
Petya196804-11-2014 19:41:27 // 73911
Nna ott én is láttam bekötetlen kábeleket.
Ettől kicsit jobb kedvem lett! Holnap megpróbálom bekötni.

Van valami trükkje?
Trumpf (NagyVad)04-11-2014 19:39:15 // 73910
Minden tiszteletem az uraké, de Fl-ben a túloldalon, a biztosítékok mellett van a DSP-s erősítő.
Petya196804-11-2014 19:00:53 // 73909
A hangfalak ott vannak a kalaptartóban, az ok!
A madzagokat megnézem holnap. Ha nincs ott, akkor szopacs van?
Grando04-11-2014 18:37:40 // 73908
Hát ha volt benne, akkor nem sok dolgod van, mivel a helye és a kábel/csatlakozó adott. Én magam először lekötném az akksit (a békesség kedvéért, és persze akkor, ha tudod az ICS kódját), majd bekötném/beszerelném a helyére az erősítőt. Az ICS-en nem kell semmit kapcsolgatni azt hiszem - magától érzékeli a nagycuccot, és aktívvá válnak a megfelelő funkciói.
Mindez persze akkor áll, ha megvan a kábel és a hangszórók a kalaptartóban, azaz akkor, ha valóban csak a hátsó apparátust sinkófálták el, ami az akksi felett lakik. :)
Petya196804-11-2014 18:27:29 // 73907
Köszi a választ.

Most vettem egy dsp-t és keresem a kábeleket.
Elméletileg gyárilag volt az autóban, csak nem volt benne vásárláskor, ahogy a navi és a cd tár sem.
A navit nem érdekel, de a dsp-t szeretném visszarakni.
Ki tud ebben segíteni?
Grando04-11-2014 18:16:26 // 73906
Ennek a hóbelevancnak van persze borítása is, csak azt éppen levettem. :)
Grando04-11-2014 18:15:28 // 73905
Ha az erősítőre gondolsz, az az akksi felett, egy tartókonzolon van, ami a CD-tárat és a navi egységet foglalja be. A képen felül látod. Az a bordázott szélű a gyanúsított. :)
Petya196804-11-2014 18:05:37 // 73904
Sziasztok!

Egy kérdésem lenne: hol a dsp gyári helye?
Illetve van eltérés a rovar és az fl esetén?
mreni03-11-2014 19:35:19 // 73903
érdekes téma ez.. én pl évek óta 0w-40et használok mindhárom családban lévő jtd-ben, a két alfának zéro az olajfogyasztása, a marea kb 1-1.5litert kér 10-12ezer km alatt,de itt már közel 500ezre futás autóról beszélünk.

érdekességképp,pl ferrari esetén is 0w-20 5w-30 és 10w-60as gyári ajánlás is van ugyanazon motor esetében
csokagm03-11-2014 18:23:13 // 73902
Abban bíztam a a lököst nem kell hozzá leszedni :)
forrasr03-11-2014 14:49:59 // 73901
vélhetően a foncsor lehet megégve a lámpában,attól szoktak gyengèlkedni
forrasr03-11-2014 14:47:53 // 73900
nem nehéz csak tovább tart mint ami jól esne. Lököst le kell venni,és ha nincs bezsírozva szeret berohadni néhány csavarja ami a sárvédővel összefogja
csokagm03-11-2014 12:20:04 // 73899
Lámpát nehéz kiszedni a kocsiból? Kikéne pucolnom mert tiszta kosz és azért elég gyengén világít az autó.
Gl-szemek cserélve lettek:)
romeo 16603-11-2014 07:48:11 // 73898
Okés,megrágom a dolgot :)
dev16602-11-2014 21:59:10 // 73897
hozzáteszem, hogy a 2003-ban kiadott 3.2 V6 24V-hez (a legutolsó aresei V6 blokk) is még 10W-60 volt a gyári ajánlás, ezért a bő 10 évvel azelőtti V6 TB-hez is biztosan az lesz a legmegfelelőbb olaj, semmiképpen sem az 5W-30.

A V6 TB még az első keresztben beépített V6-osból (3.0 12V) eredeztethető 1987-ből.

Bárhogy is döntesz, nem a márka a lényeg, hanem a biztos forrás (nehogy hamis olajat kerüljön bele). Én személy szerint az eni-t, Liqui Moly-t és a Mobile1-et preferálom. A selenia-ban már nem bízok.
romeo 16602-11-2014 21:57:08 // 73896
Okés,köszi :)
Én is a 10w60 -at tervezem eredetileg,de egy cimborám feldobta az 5w30-40 -est,mint alternatívát télire.Igaz,ő japán témában van otthon inkább,ezért is mondta,hogy dobjam fel itt a témát,hátha vannak ezzel kapcsolatban tapasztalatok :)
Köszi mindent,üdv :)
dev16602-11-2014 21:46:44 // 73895
én is sokat agyaltam ezen annó és igen, pontosan ez a gyári ajánlás, amit írsz. A fő gond az, hogy az 5W-30-as olaj melegen nagyon híg (márpedig tél ide vagy oda, egyszer csak bemelegszik az a motor, sőt dugóban állva 97 fokos is lesz a vized), emiatt le fog esni az olajnyomásod, így olaj hűtése és alkatrészek kenése sem lesz olyan, ahogy azt a gyárban megálmodták. Helyi forró pontok alakulhatnak ki és maga a tervezettnél vékonyabb olajfilm sem lesz elegendően stabil a viszonylag nagy hézagokkal dolgozó alkatrészek között. Hidegindításkor persze jól jön az 5W hidegviszkozítás, így az ideális az 5W-60 fullszint lenne, de azt akkoriban még nem ismerték, ezért kerülhetett az ajánlásba az 5W-30.

nem TB, de az útmutató szerint a "nagyon hideg" -15 foknál kezdődik a JTD-knél, onnantól ajánlják az 5W-40-et 10W-40 helyett
vologya[kendács mester]02-11-2014 21:33:04 // 73894
Ja és pl. ez is: https://www.youtube.com/watch?v=zY0I1WAGWgA
Elvileg Nero Vulcano, de vagy a fényképezőgép nem tudja visszaadni, vagy ez egy sima fekete. Szépnek szép, de nem az igazi.
romeo 16602-11-2014 21:22:28 // 73893
Ja és kitudja az olaszoknak mi a különösen hideg??? :)
vologya[kendács mester]02-11-2014 21:20:34 // 73892
Megvan. Tudom ez egy nagy érvágás nektek, de sokaknak tetszik. Nekem már annyira nem, de a madárszart már könnyű lemosni róla :-) És mióta kivettem a két Angry Birds plüss figurát a kalaptartóról, azóta a gyerkőcök csak ez alapján ismerik és simogatják meg a kocsit :-) De már megvan a műhely ahol festeni fogják, de félek tőle. Láttam egy elvileg 814A Nero Vulcanot amit fújtak valahol sok pénzért,de szerintem metál fekete. Olyat nem szeretnék. Egy verőfényes napon, ha az enyémet lemosom, akkor is szebben néz ki. Ja és a maradék PlastiDip a lemezfelniken (téli gumi) nagyon jól mutat.
romeo 16602-11-2014 21:19:50 // 73891
Nem spórolni akarok,csak olajat akarok cserélni és mivel tél jön,arra gondoltam lehet megpróbálom a kicsit vékonyabb olajat.
Olvastam a gyári leírást én is.Abban ugye normál esetben 10w40-et írja,sportos használat esetén ,meg a racing-et. Viszont azt is írják,hogy különösen hideg időjárási körülmények esetén az 5w30 ajánlott.
vologya[kendács mester]02-11-2014 21:13:07 // 73890
Mivel gépészmérnök vagyok, ezzel tisztában vagyok. De anno nálam is megesett, hogy a skodámban télen kinyomta a fagy a fagydugókat a hengerfejben és menni kellett, hát kapott csapvizet. A Seat -omban nem tudom mi történhetett, de a lerakódás egy leváltott gumidarabon volt, ami valószínűleg olyan hűtőfolyadéktól származott, ami kikezdte a rendszer valamelyik részét. Nem kell elfelejteni, hogy néha a pálinka, mosószer vagy a fékolaj helyett a sör is alkalmazásra került :-)

Vagy (ami velem történt meg), hogy pakolások helyett, valahol szilikonos szigetelőanyaggal próbálják izolálni a rendszert, ami idővel szépen bemosódik a rendszerbe. Utoljára a Suzukim karburátorsorának tisztításánál küldtem el valahová azt a személyt, aki a benzincsapomat próbálta így megjavítani.
forrasr02-11-2014 21:11:59 // 73889
tényleg plasti dip megvan még a gépen?
forrasr02-11-2014 21:11:06 // 73888
Teljesen így van ahogy írod, de azért vannak extrém esetek...volt itt valaki akinek a szerelője turbót úgy "molesztált"-jobb szó nincs erre, hogy beküldött egy csavarhúzót a kompresszor oldalon majd elcsodálkozott a tönkremenetelén...nah aki hasonló galádságokra képes szerintem az feltölti a motort is csapvízzel, vagy tóból vagy akárhonnan...
cezso8702-11-2014 21:08:07 // 73887
Nem rég volt vízpumpa csere (is) gondolom a szerelő látta volna ha a hűtővíz "olyan" lett volna. Szerintem valami kicsi szivárgás valami rejtett helyen okozza ezt.
dev16602-11-2014 21:05:11 // 73886
:)) az elég meredek, ha egy hűtőrendszerben vízkő keletkezik. Nem az autóra, hanem a tulajra nézve, mivel ilyen csak is akkor fordulhat elő, ha valaki csapvizet önt a tartályba. A desztvízben éppen ezért nincs semmilyen ásványi só. Az egyetlen szennyeződés ami egy jól működő hűtőrendszerben előfordulhat a fagyállóban keletkező kristályosodás, de ez elenyésző és nem okozhat dugulást.
cezso8702-11-2014 20:56:51 // 73885
Ahogy megálltam a kevés hűtővizzel is a venti visszahűtötte 90 fokra, csak amikor elindultam egyből felmelegedett. Kevés volt rajta a víz, majd pótóltam, ezután már nem melegedett...
vologya[kendács mester]02-11-2014 20:55:38 // 73884
Lehet más is, bár az rosszabb. Nekem hasonló volt a Seat -omon és nem tudtam rájönni mi okozza. Vízpompa csere, termosztat csere, végül hűtőcsere. És még 1x előjött. De a VW specialista szerelőm megfogta a csövet és azonnal azt mondta, hogy túlnyomás van a csőben. Szóval volt egy blokkpucolás és azóta (lekopogom) nyoma sincs a bajnak. Vízköves volt a drága, amit a rendszer keringetett. Na persze lehet, hogy az alfáknál valahol van valami szűrő, de Lancia Lybránál már volt hasonló a kollégámnak.
dev16602-11-2014 20:18:44 // 73883
ok, nem akarok erőltetni semmit, de a vízpumpa is okozhat szakaszos hibát, ha pl elforog a tengelyén néha. Azért is mondtam, mert ha 2-esen ment a ventill, akkor egy szivárgó (tehát nem nyomás alatt lévő) rendszert is vissza kell tudnia hűteni mp-ek alatt, ha korrektül forog a víz a hűtő felé.

A szivárgást egy jó szerelő elég hamar ki tudja szűrni, ha szárazra töröl mindent és megvárja, amíg meg nem jelenik a víz újra.
cezso8702-11-2014 20:12:58 // 73882
Mentem már vele kb 100 km-ert azóta mióta min-max közözz van a vízszint. Ugyan úgy viselkedett, mint előtte bármikor. Sztem a vízpumpa termosztát , hőgomba ventilátorok kizárhatók, mint hibaforrás. Valahol elcsepeg a víz, csak nem látom a nyomát.
dev16602-11-2014 20:07:02 // 73881
lehet, h pont akkor került bele selejtes lókosztó vízpumpa. Látod, hogy forog a víz a tartályban miután kinyitott a termosztát?

ha tényleg csak szivárgás, akkor maga a hűtő vagy vmelyik csöve is ereszthet.
cezso8702-11-2014 19:58:46 // 73880
nem a vízpumpa, mert azóta entem vele 100 km ert, és kb 6000km el ezelőtt cseréltettem vezérlést vízpumpával. A probléma az h nem látom hol csepeg el a víz.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.